TERKINI :

Tuesday, January 2, 2018

Paling kurang pun depa pernah harum dan manis, yg kamu busuk 24 jam apa hal pulak?

Orang lain paling kurang pernah harum dan manis, kamu tu "busuk" je 24 jam apa hal?

1. Ada pemimpin kanan parti suci yg semua tahu agak "frust" dgn keluarnya sahabat saya sekeluarga ( Yb Pokok Sena ) drp parti suci cuba menyembunyikan kekecewaan beliau itu dengan madah berhelah.

2. Maka diwiridkanlah jika harum manis dah busuk ,dia akan jatuh sendiri dan pada masa tu sekupang pun orang tak mahu beli.

3. Diibaratkan juga Yb Pokok Sena tu mcm ayam betina, bila bertelur riuh sekampung sebab ia terkejut sendiri. Katanya, tiada orang peduli kecuali yang jenis ayam juga.

Kena komen lah sikit.

a. Bila anta kata seseorang itu harum manis sebelum busuk , paling kurang dia pernah juga orang hidu harum dan orang rasa manis ya sheikh. Yang anta dengan geng anta tu harum pun tak pernah, manis jauh sekali , bukankah lagi teruk?..Yang kami tahu anta dan geng "busuk" sokmo.

b. Jika YB Pokok Sena keluar parti suci ibarat ayam betina yang bertelur dan kecoh dan yg ambil peduli hanya ayam juga..sahlah anta lah ayam tu. Bukankan bila anta komen menunjukkan anta tu ambil peduli ya sheikh. Dalam parti anta pun ada orang yang amat rapat dengan pemimpin tertinggi  dan dipanggil juga dengan gelaran ayam..janganlah komen anta menyebabkan dia pedih dan terasa pulak. Dia suci dan tak bersalah ya sheikh.

c. Katakanlah satu Malaya kecoh sebab "ayam betina" bertelur, kekecohan itu sebab dia bertelur emas..tu yg jadi rebutan ramai.

d. Yang tak jadi rebutan adalah yang jenis ayam jantan yang dah lah tak bertelur, tua bangka pulak tu, lepas tu suka pulak berkubang dengan spesis haiwan yang suka benda2 kotor pulak tu..mana lah ada orang minat..orang tunggu nak sembelih je ya sheikh!

Hanipa Maidin

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...