TERKINI :

Saturday, October 14, 2017

Pakat dok ajak boikot SHELL pulak... macam-macam hal hangpa nie..!!!!

Ahmad Muslim Badawi Badawi
·
http://greenplease.co/system/boycotts/snapshots/43/original/Boycott_Shell.jpg 

Dalam dok heboh2 ISMA ngan penyokong PAS ajak org boikot Shell sebab sokong LGBT, rupanya, sorang dari AJK PAS pusat kerja di Shell.. dia cakap, " ana kerja di Shell.. tapi ana menolak LGBT " kalau ikut logik dan prinsip agama tu...dah patut berhenti lah kut, takkan nak subahat..takkan takut elaun berbanding Aqidah perjuangan.. tu kalau ikut logik depa la..

ada satu lagi status, geng2 Masjid, dia tanya.. ana ada kenal sorang ni, rajin derma kat ana, tapi dia kerja Shell.. minta pendapat, nampak ? sebab duit pakat goyang dah.. mana pi Aqidah hangpa tu ?

Memang betul.. sahabat aku, ayah dia pemegang kontrak Logistik dan Stesen Minyak Shell, tapi bapak dia ni kaki Masjid, siap selalu infaq derma kat sekolah tahfiz lagi.. jadi macam mana ? hangpa nak Boikot ? nak hina orang kerja dgn Shell ? ni lah sebab nya, bila agamawan membawa imej dan gambaran buruk tentang Islam.. menggunakan sentimen perkauman agama dan bangsa..

Dulu heboh suruh boikot MCD, sampai baling batu ke cermin MCD, punya semangat.. sampai suruh budak2 Melayu hat kerja MCD berhenti..kononnya bersubahat, sedangkan francais MCD ni berikan hak pemilikan dan pemasaran di Malaysia, kepada orang melayu..tu belum kira hat ajak boikot minyak Zaitun Syria dan kurma Iran..kalau nak kira senarai produk cina dan DAP yg kena boikot, lagi lah panjang..bani Melayu ni dah takda idea lain selain boikot dan buruk kan Produk orang ? lepas tu mainkan sentimen agama dan bangsa..

Nabi bila dia sampai Madinah, dia bina Masjid.. bila ada pasar dgn nama pasar Bani Qainuqa’.yg dikuasai yahudi dgn penindasan sewa dan cukai yang tinggi, ditambah sistem Riba yg mengikat rakyat Madinah, apakah nabi ajak pengikut dia Boikot dan buruk kan barang yahudi ? apakah Nabi ajak perangi org yahudi ? tidak.. yang buat mcm tu cuma bani melayu..Nabi bina komuniti(jamaah) Islam... nabi bina pasar yg bebas dari Riba.. dikecualikan sewa dan cukai yg tinggi.. malah pasar dibina dikawasan Strategik kawasan masuk pintu kota Madinah, bukan saja lokasinya strategik..pasarnya bersih.. malah Nabi menggunakan kepakaran kaum ansar dan muhajirin bagi memberikan nafas baru kepada pembinaan ekonomi Islam...

Kalau tanya aku, kalau di malaysia ni siapa yg pernah bawa peranan dan akhlak Nabi dan Islam dalam mimbina komuniti Islam(jamaah), menyebarkan Islam dgn kasih sayang.. tidak memusuhi sesama muslim, membangunkan ekonomi dan menghidupkan hiburan Islam, tidak menghina atau memburuk kan produk bangsa dan agama lain.. jawabnya bukan PPIM, tetapi adalah gerakan Al-Arqam.. 

 sumber KLIK SINI

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...