TERKINI :

Sunday, July 30, 2017

ANWAR, MAHATHIR DAN DOA ALMARHUM US FADZIL NOOR

ANWAR, MAHATHIR DAN DOA ALMARHUM US FADZIL  NOOR

Skandal 1MDB ini mula keluar dari mulut Anwar sejak 2010 lagi.  Hasilnya skandal ini mencapai kemuncaknya dan menjadi kontroversi hebat pada tahun 2016 sehingga sekarang apabila Sarawak Report dan DOJ turut menjadikan skandal ini sebagai satu skandal terbesar di abad ini.  Najib popular di dunia kerana isu ini saja.

Hasilnya lagi, Tun M bersama Muhyiddin serta Shafie Apdal membentuk parti untuk menentang Najib, Umno/Bn.  Isu ini juga menghantui Tun M sehingga beliau sanggup bersama Anwar, Azizah, Kit Siang dan Mat Sabu bagi menentukan kejatuhan Umno/Bn. 

Tindakan Anwar yang berani membuka mata rakyat terhadap skandal 1MDB ini menjadikan Tun M tertarik untuk turut serta dan ini satu kejayaan moral terbesar buat Anwar.  Tun M pula berjaya menembusi kubu-kubu kuat Umno terutamanya di kawasan-kawasan felda yang mana harus kita akui kita agak gagal untuk melakukannya sebelum ini. 

Kita telah berdepan dengan Pemuda Umno begitu lama dan kita tahu benar sikap dan perangai mereka.  Kini, ARMADA satu sayap pemuda di dalam parti Tun M mula mengenali perangai pemuda-pemuda Umno.  Kini kita bersama, sejarah lampau membawa kita untuk duduk bersama dan melakukan muhasabah.

Sesungguhnya doa Almarhum Us Fadzil Noor agar Tun M dapat menyaksikan kezaliman Umno/Bn itu dimakbulkan Allah.  Hikmahnya, Tun M mulai sedar siapa itu Umno.  Malangnya, Almarhum mungkin lupa untuk mendoakan lebai-lebai agar istiqomah melawan rejim Umno/Bn.

WFAUZDIN NS

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...