TERKINI :

Monday, July 17, 2017

Antara HAJI, 1MDB, MO1 & Botak Chin Moden

BOTAK CHIN MODEN

Mama bilang kalau naik haji itu wangnya mesti halal.

Jika sumbernya haram, maka hajinya juga tak menjadi dan nampaknya wang haram itu hanya hadir di Mekah semacam TURIS atau pelancong. Itu Mama bilang.

Malah ustaz2 dan guru2 agama yang ajar saya dulu juga kata begitu, malah ada yang kata sebelum berangkat ke mekah, kita kena pastikan anak bini yang ditinggalkan cukup makan dan segalanya keperluan lain. Itu juga mama bilang sama saya.

Saya ini JAHIL bukan lulusan agama, sekadar sekolah kampung cuma selalu baca dan selalu dengar ceramah agama dan maknanya saya sedikit tahu dan ada pengalaman dan lagi saya juga sudah pernah ke Mekah tapi bukan turis dan bukan pelancong sebab wangnya kesan gaji yang dikumpul.

Jadi, saya ingin sangat tanya seorang Najib Razak atau yang alim ulama, bijak pandai agama termasuk tokoh agama di Malaysia, apa saja hukumnya naik haji itu sumbernya diguna dari dana 1MDB yang dicuri oleh MO1?

Dari kitab mana saja Najib dan yang bijak pandai bisa menghuraikan haji dari derma 1MDB itu halal?

Mungkin kerajaan sekarang ada mahzab baru ciptaan seorang ulama namanya Najib Razak atas punasihatnya bernama Haji Hadi Awang.

Kalau memang ada. mohon dijelaskan agar terang dan jelas sebab  saya dan sekalian rakyat mahu tahu kalau-kalau ada agama baru seiring dengan ayahpin yang kuasa kerajaan langit.

Saya melihat sekarang ini orang minat sangat naik haji secara percuma dan saya kira itu semacam TURIS yang datang berbondong-bondong mahu melihat Mekah dan kelihatannya yang guna dana 1MDB kesan curian khazanah negara, bukan pahala yang diterima sebalik mungkin saja bala bakal datang
dan barangkali tidak hairan akan sama seperti Allah turunkan bala di kerajaan SABBA seperti dalam al Quran.

Hakikat yang jelas sekarang, kalau dulu ada yang mencuri dan curian itu diguna bantu untuk orang miskin ia tetap duit curi tak berkat dan apa saja yang namanya CURI atau rasuah tetapi tidak halal dan bakal menerima hukuman di akhirat dan itu hukum yang jelas dari Allah.

Sekarang sudah ada pencuri moden yang bukan saja mencuri untuk bantu orang naik haji, bantu niaga dan segala macam tetapi lebih hebat diguna dana berbilion untuk bini, anak tiri dan teman yang rapat siap menjadi barua demi kekalkan kuasa.

Itulah namanya MO1 dan dia jugalah yang saya namakan di BOTAK CHIN yang terkenal di seluruh dunia.

Hebatnya dikau duhai Botak Chin!

ISMAILY BUNGSU
16/7/2017
8:29PM

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...