TERKINI :

Wednesday, June 7, 2017

Kenapa UMNO gembira bilamana berjaya pecahkan DAP dengan rakan pembangkang yang lain..!!

Mengapa DAP dimusuhi Umno BN dan kemudian mengheret semua pihak termasuk rakan-rakan DAP dalam PR (dulunya) untuk memusuhi DAP?

JAWAPANNYA mudah.

Ia kerana musuh dan ancaman sebenar BN adalah 1) DAP dan kemudian diikuti oleh 2) PKR. Khususnya bagi kerusi-kerusi yang lawan mereka adalah MIC, MCA dan GERAKAN.

MENGAPA?

Ia kerana survival BN terancam akibat kedua-dua parti ini khususnya DAP. Dua kali PRU yang terkini bagi negara ini iaitu PRU12 (2008) dan PRU13 (2013) menyaksikan parti-parti komponen BN iaitu MIC, MCA dan GERAKAN mengalami kekalahan yang sangat teruk. Mereka tewas di tangan PR khususnya oleh DAP !

Maka, melemahkan PR dan seterusnya bagi memastikan survival BN adalah melalui cara menghapuskan atau melemahkan DAP, yang seterusnya melemahkan dan menghancurkan PR.

BAGAIMANA?

Kaedah serangan paling mudah dan cepat bagi menghancurkan lawan adalah dengan membuat SERANGAN PERSEPSI dan merekayasa ketakutan demi ketakutan ataupun saya sebut sebagai strategi "Instill Fear", menanamkan rasa takut.

MEMPOTRETKAN lawan dengan sehodoh-hodoh dan sejahat-jahatnya melalui pelbagai instrumen, agensi dan proksi. Kemudian ia dilakukan secara BERULANG-ULANG bertujuan menanamnya di minda bawah sedar setiap orang.

CONTOHNYA?

DAP anti Islam. DAP menindas bangsa Melayu. DAP adalah proksi PAP dari Singapura. DAP menjalankan misi kristianisasi terancang. DAP benci ulamak. DAP giat menghancurkan PAS. DAP mahu jadikan Malaysia macam Singapura bawah Lee Kuan Yew. DAP jahat. DAP jahat. DAP jahat dan macam-macam lagi, agaknya sehingga dunia kiamat.

Itulah ratiban umno dan kini menjadi ratiban bergema oleh kebanyakan yang lebih suka serta percaya kepada Auta daripada FAKTA. Mereka berfikir dengan emosi, bukan dengan akal yang sihat.

Justeru, selepas meneliti FAKTA dan bukannya hanya mempercayai AUTA, apakah anda masih percaya dakyah UMNO?

UMNO menipu kita selama ni dengan memainkan sentimen perkauman.

Sebenarnya yang merosakkan Melayu dan menggadaikan masa depan melayu adalah pemimpin UMNO.

Hentikan bermain isu perkauman jika anda tidak tahu fakta sebenar.

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...