TERKINI :

Tuesday, March 14, 2017

MPSP biarkan Gerai di Bandar Baru Sg. Lalang terbiar tanpa disewa

Gerai ini terletak di Bandar Baru Sg Lalang . Lokasinya amat sgrategik untuk berniaga sayur ikan dan ayam. Malang Nya Majlis Perbandaran Sg Petani sendiri telah mengkhianati harta milik mereka dengan membenarkan peniaga lain membuka perniagaan di tepi Jalan utama dlm kawasan tersebut. Akhirnya harta milik MPSP ini ditinggal dan menjadi sarang dadah dan kaki botol. 

Keadaan ini dibiarkan lebih dari 10 tahun yang lalu. Apabila ada peniaga yg memohon untuk berniaga , pihak MPSP beritahu ramai dah orang yg memohon tetapi belum dipangil temuduga . Ada peniaga yg memohon dan menunggu untuk ditemuduga lebih dari 5 tahun . Apakah permainan yg cuba di lakukan oleh pekerja MPSP ? Dimana kah pegawai2 yg bertangung jawab ? Atau mereka terlalu sebok sehingga terlepas pandang . 

Bertapa ruginya kita sebagai masyarakat dan juga Negara memiliki sebuah Majlis Perbandaran seperti ini. Mengkhianati Amanah rakyat tampa tangung jawab yang sebenar. Adalah diharapkan YDP MPSP dapat membuka mata apa yg dilakukan oleh anak2 buahnya . Ini satu pengkhianatan pada Rayat dan Negara . 

Hanya keluhan dari Rakyat Marhain . 

Terima kasih Majlis Perbandaran Sg Petani dan Kerajaan Barisan Nasional yg Memerintah Kedah. Mungkin ini lah sebab Ahli Parlimen Sungai Petani dan Adun Bukit Selambau di menangi oleh PKR .

Image may contain: outdoor
Image may contain: outdoor
Image may contain: outdoor
Image may contain: outdoor

Laporan dari fb : Nod Jey

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...