TERKINI :

Tuesday, March 21, 2017

Apabila Anak UFN, Anak Ust Azizan & Anak Taulan Rasul sepentas di ceramah Pakatan Harapan maka....

Anak UFN, Anak Ust Azizan & Anak Taulan Rasul (Kedah)

Saya melihat komen-komen kepada Faiz Fadzil Nor, Faiq Azizan dan Surya Putra Taulan seolah-olah mereka tidak beriman dan bertaqwa hanya kerana mereka tidak bersama dan menolak perjuangan PAS..

Mereka yang mengkritik hingga sanggup menyamakan penolakan iman anak Nabi Noh a.s. Penolakan anak Nabi Noh atas dasar aqidah tidak percaya dan berimannya kepada Allah SWT sedangkan penolakan anak-anak bekas pemimpin PAS itu berdasarkan kepada perselisihan pendapat dan pandangan cara melaksanakan Islam yang diajar oleh Nabi Muhammad s.a.w.

Mereka tetap menyembah Allah dan mengamalkan sunnah Rasulullah saw.

Berhentilah untuk menyamakan Islam dengan PAS..

PAS adalah sebuah parti politik yang mana sesebuah gerakan politik tidak terlepas dari melakukan kesalahan dan kesilapan.

Orang politik tetap mempunyai hawa nafsu dalam kehidupan mereka. Mereka tidak terlepas melakukan dosa-dosa.

Pemimpin yang zalim akan menggunakan ahlinya demi untuk mencapai kemenangan adapun pemimpin yang adil dan telus akan mengorbankan dirinya sendiri bagi mencapai kemenangan..

Kita boleh mengambil inspirasi kepemimpinan dari seekor gajah..

1. Gajah berkepala besar, memberi simbol seorang pemimpin itu mesti mempunyai otak yang cerdas, pintar, berkreativi dan mampu menyelesaikan segala permasalahan rakyat.

2. Gajah bermata kecil. Seseorang sekiranya dia ingin menfokus dia perlu mengecilkan matanya agar mudah melihat dan fokus bagi dapat mencapai tujuannya.

3. Gajah bertelinga lebar, simbol kepada jiwanya yang sentiasa terbuka dan banyak mendengar rintihan rakyat serta peka terhadap orang disekelilingnya.

4. Gajah mempunyai belalai yang panjang, menunjukkan seorang pemimpin itu perlu mempunyai pandangan yang jauh terhadap masa depan rakyat dan negara.

5. Gajah ada gading yang kuat menunjukkan pemimpin itu perlu ada sistem pertahanan dan kewaspadaan keatas orang yang dipimpinnya.

6. Gajah bertubuh besar lambang keberanian dalam melakukan perlawanan dan pembelaan keatas umatnya.

Cikgu Mahmud Zaim Musa

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...