TERKINI :

Tuesday, July 5, 2016

Sumbangan tahunan KN P.Pinang kepada sekolah agama diteruskan

SEBAGAIMANA tahun-tahun sebelum ini, sumbangan tahunan kepada sekolah agama diteruskan oleh Kerajaan Negeri Pakatan Harapan Pulau Pinang.

Mewakili Ma'had Ad-Da'wah Al-Islamiyah ialah Ustaz Haji Subri Haji Arshad dan Yayasan An-Nahdhoh Pulau Pinang, Ustaz Mutalib Maarof.

Kedua-dua sekolah berkaitan masing-masing menerima sumbangan bernilai RM5,000.

Ustaz Mutalib ketika mengulas mengucapkan terima kasih di atas sumbangan berkaitan.

"Saya sebagai Ketua Yayasan An-Nahdhoh Pulau Pinang mengucapkan terima kasih di atas jemputan dan sumbangan Kerajaan Negeri.

"Saya sudah lama berhasrat hendak berjumpa dengan Ketua Menteri.

"Saya berasa sangat sedih dengan serangan yang bukan sahaja berlaku di Kuala Lumpur, malah juga Madinah kerana Madinah merupakan satu-satunya tempat umat Islam dapat beribadah dengan tenang,'' katanya pada majlis sumbangan berkaitan tadi.

Penyampaian sumbangan tersebut disempurnakan oleh Ketua Menteri, YAB Tuan Lim Guan Eng sambil diiringi barisan Exco Kerajaan Negeri.

Mengulas lanjut, Ustaz Mutalib dalam pada itu turut mencadangkan supaya Ketua Menteri mempunyai penasihat agama atau merujuk kepada mufti sekiranya perlu berhubung isu-isu agama.

Dalam pada itu, Guan Eng berharap sumbangan berkaitan dapat membantu pembangunan kedua-dua sekolah berkenaan.

"Saya berdoa Hari Raya Aidilfitri dapat disambut dengan meriah dan aman,'' ujar beliau.

Ayaq oh ayaq!!. BN Menang rakyat Kedah senang...

Dulu hampa marah PAS...Macam-macam hampa kata pasal SADA yg baru diwujudkan pada 2010 oleh kerajaan pimpinan PAS. Hampa kata SADA tu "Syarikat Ayaq Dato' Azizan". Hampa hasut rakyat Kedah benci kat PAS. Padahal, masalah ayaq ni adalah warisan BN selama 50 tahun depa perintah Kedah. Inftastruktur ayaq berada 15 tahun di belakang keperluan semasa. Rakyat bertambah, paip ayaq koi dok berkarat dan pecah. Ada pinjaman RM 1.9 bilion, hampa bedak buat projek ayaq sama2 hampa. Projek loji Padang Sanai yg patutnya RM60 juta last-last jadi RM160 juta. Projek loji bandaq baru RM40 juta hampa hentam sampai RM68 juta.

Yang ada untung macam rawatan ayaq di loji hampa swasta kat AUI- Vincent Tan punya...ayaq bocoq ka tak bocoq ka kena bayaq kat dia RM130 juta setahun. Perjanjian tak dan tamat, hampa sambung siap dah.

Ayaq di Langkawi hampa swasta kat Taliwork, modal RM1.30 juai RM0.50...rugi merapak! Tak pasai-pasai kena top up kat depa RM35-75 juta setahun sampai habih agreement. Tu pun nak sambung lagi...

Hampa kata BN Menang Rakyat Senang...esok raya, ayaq tak dak merata riti. Ni gambaq ayaq paip wuduk di masjid zahir asaq kemarin. Ada jugak la walaupun pekat, nak basuh muka pun tak gamak.

Dah hampa kata BN Menang rakyat senang, awat rakyat makin susah? Masalah ayaq pun tak buleh selesai jugak. Hampa kata hampa terra! Hampa kata hampa baguih! Hampa kata buleh settle! Hampa kata PAS lemah tak buleh selesai isu ayaq! Awat la ni lagi teruk?

Badrulhisham Exco jaga ayaq dok buat apa? Dok tunggu nak kautim dengan Vinvent Tan saja ka pasai AUI? Ha g kebaih duit mana buat komplek besaq2 atas tanah pak hang di Kola Nerang? Buat projek untuk diri ha g hang pandai, nak urus isu ayaq hang hampeh! Dasar UMNO/BN tak buleh harap! Hampa buat utang ayaq banyak2, hampa jadi kaya...rakyat kedah koi bertambah susah...Pi mampuih la UMNO woiii...

Esok nak raya...ayaq tak dak...UMNO mana UMNO? Kan hampa kata hampa terra... Hampa betoi2tarag ayaq acaq...mohong kuat, gabuih kuat, belagak pandai, bodoh sombong, kerja tak reti. Pooodahhh!

Tuan Haji Muhammad Sanusi bin Md Nor
AJK PAS Pusat
Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kedah
YDP PAS Kawasan Sik





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...