TERKINI :

Thursday, February 11, 2016

Perasaan ketika bawa turun gambaq MB LAMA dan nak penaik gambaq MB BARU..!!!

Mohd Monier added 2 new photos.


Atas tugasan kerja, saya diminta menurunkan frame gambar jejaka tampan berbaju Melayu kala biru gelap ini daripada dinding lobby di tempat kerja.

Gambaq penggantinya belum ada, tapi kena bawa turun dulu.

Entah kenapa waktu nak bawa turun tu perasaan di hati tak lah rasa bercelaru sangat seperti mana waktu nak bawa turun frame seorang Ustaz utk digantikan dgn gambar jejaka ini hari tu.

Mungkin selepas beberapa siri MB berganti ini, dan melihat hidup rakyat kebanyakan tak banyak berubah, orang dah lupa dah kata di Kedah ini ada MB.

Mlm tadi bila kami pi hantar 900 kg beras dan brg2 mknan kiriman kwn2 utk 30 keluarga penoreh getah di sebuah kampung di pedalaman Kedah, waktu duk bersembang dgn org2 kampung di situ termasuklah cikgu2 yg tolong aturkan program kami tu, tak dengar pun ada yg sembang pasal politik atau pun pasal MB, yg duk ulang dengarnya kisah getah harga RM1.70-1.80 sekilo, kisah 10 kilo getah baru boleh dpt RM18, kisah harga temenung di pekan hari baru ni juga RM18, sekilo.

Dema kata - teruk haih menoreh getah sekarang ini, motong teruk2 baru boleh beli ikan temenung sekilo !!

CESSSSSSSSS MARI KITA BANGUN dan Keluarlah dari keBODOHan...!!!

CESSSSSSSSS MARI KITA BANGUN!!!!!


Itulah ayat terakhir sebelum mikrofon dibaling ke backdrop. Tindakan tersebut menggambarkan rasa geram, marah, meluat, menyampah dan pelbagai rasa tidak puas hati dengan apa yang berlaku. Separuh umur dikorbankan melawan kejahatan Umno dan sekutunya dalam BN tapi hasilnya tetap sama. Hasilnya Umno dan BN masih lagi berkuasa sedang rakyat majoriti merana.

Ramai mempertahankan tindakan membaling mikrofon tersebut kerana dirasakan ianya suatu reaksi untuk menggambarkan rasa hati. Aku tidak mempertahankan dan tidak juga memperlekehkan cuma aku melihat di sudut lain dari yang dibisingkan.

Sebelah sini pertahan sebelah sana mengutuk. Sebelah sini mengutuk sana sebelah sana pertahan dengan mengutuk kembali. BODOH!!!!!

Abang Mat Sabu membaling mikrofon menunjukkan rasa marahnya kerana rakyat malah aktivis parti masih beretorik sesama sendiri. Dalam keadaan melihat reaksi marah Abang Mat pun rakyat dan aktivis parti masih beretorik sesama sendiri. BODOH!!!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...