TERKINI :

Saturday, November 19, 2016

BERSIH 5 : PESANAN BUAT SAHABAT2KU PARTI AMANAH DAN UMAT ISLAM PESERTA BERSIH 5

Semasa Nabi Ibrahim sedang dibakar oleh Raja Namrud yg zalim, seekor burung pipit berulang-alik drpd sebuah kolam ke lembah tempat Nabi Ibrahim sedang dibakar dgn membawa air kolam tadi dlm paruhnya yg kecil.

Kejadian ini dilihat oleh Malaikat Jibril a.s. & Jibril bertanya kpd sang pipit,

“Adakah air itu mampu utk memadamkan api yg menggila marak & besar itu? “

Lalu sang pipit menjawab,
“Yg dia tahu bahawa air yg dibawa tidak terpadamkan api yg ganas itu. Namun, sekurang²nya saya telah menjalankan tanggungjawab & tidak berdiam diri apabila melihat kekasih Allah dizalimi oleh orang kafir.”

Sebagai seorang insan yg mengaku beragama Islam, apakah usaha kita utk menegakkan kebenaran dan keadilan?

Adakah kita hanya berpeluk tubuh apabila segala kepentingan kita sebagai rakyat dinafikan apatah lagi apabila mereka cuba mempermain2kan hukum Allah dan memperbodoh2kan perjuangan Islam yg dahulunya diungguli oleh sebuah parti Islam? Hinggakan parti Islam ini yg dahulunya lantang bangkit memperjuangkan kebenaran dgn sandaran hadis "Berkatalah yg benar walaupun pahit" pada hari ini bersimpuh lembut di hadapan pemerintah yg zalim.

Usaha yg kecil namun dikerjakan secara berterusan lebih baik ertinya drpd usaha yg kelihatan besar namun dikerjakan sekali-sekala. Bagaimanapun, ia lebih baik drpd langsung tidak berbuat apa-apa.

Ada juga insan yg merasa takut utk menegur pemimpin krn mereka berfikir mereka hanyalah seorang insan kerdil yg tidak punyai pangkat jawatan atau kedudukan atau pun hanya sekadar mendakwa sebagai penasihat atau lebih tepat cubaan condong kpd pemerintah yg zalim.

Jadilah insan yg benar² berjiwa merdeka. Apakah makna merdeka? Maknanya kita bebas, tidak takut & tidak memperhamba diri kpd manusia dan taat membutatuli tentang apa sahaja yg mereka lakukan.

Jadilah insan berjiwa merdeka yg tauhidnya jelas iaitu berani menyatakan sesuatu yg benar tanpa rasa gementar dgn ancaman & ugutan manusia.

Niat kita mesti betul dlm perjuangan, niat kita wajib diperbetulkan.

Ayuh bangkit,  masih ada masa untuk kita bergerak ke Kuala Lumpur sekarang...... Malu kita kpd burung yg kecil sedangkan kita adalah makhluk yg terbaik.

Kita berjuang krn Allah.
ALLAHU AKHBAR!!!

Abu Hasan Putra Nasrullah

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...