TERKINI :

Sunday, November 20, 2016

BERSIH 5 : Baru aku kenal siapa kawan siapa lawan.. siapa berkecuali...

Sedikit catatan... Selepas kenyang nasi lemak royal....

Nampaknya benarlah kita merancang allah juga merancang dan sesungguhnya perancangan Allah itu sebaik2 perancangan...

Kini baru aku kenal siapa kawan siapa lawan.. Siapa berkecuali.... Aku yakin Allah sedang cuba menunjukkan kepada dunia apa yg sedang berlaku sebenarnya...

Diawal kepergian aku pagi tadi aku ada memesan supaya pakat muhasabah dirilah semua... Sesungguh peringatan Allah itu datang berbagai cara untuk mengingatkan...

Jika kaya tetiba diberi miskin dan jika sihat diberikan sakit....itu semua kuasa Allah...

Dalam kita sihat tetiba kenapa kita jatuh sakit...aku boleh kata Allah sedang memperingati kamu duhai pemimpin...takala rakyat bangkit kamu tidak sedikit pon menyatakan sokongan...tapi sebaliknya berlaku dimana kamu biarkan pengikutmu mengherdik.. Memerli.. Memperlekehkan apa dilakukan rakan yg lain...lalu Allah turunkan peringatan...

Itu peringatan pada pemimpin...pada yg dibawah...jangan seronok jika ada modal memerli dan mengeji cara perjuangan sahabat terdahulu....

Jika tak nak pergi duk diam diam la, buat kerja dekat dengan rakyat, pastu bagi rakyat menilai nak undi parti hangpa ke tak pru14 nanti. Mudah kan??

tak payah la cakap sabtu pi bersih 5 ahad nasib orang miskin terbela, nampak sangat bodonya...

Takpayah dok bandingkan melayu kurang cina banyak... Semua itu persepsi sahaja...melayu kurang sbb kita ada melayu yg mmepertahankan najib lebih ramai diketika ini... Paling malang melayu mcm kamu.. Dah la menghasut melayu jangan pie kemudian bila kurang kamu suka... Apa sebenarnya yg tersemat disanubari kamu sebenarnya....

Bersih 1 dan bersih 2 hangpa sertai bersama dalam setiap himpunan seperti himpunan hijau ke putrajaya di stadium darulaman... himpunan royalti minyak kelantan di kb... akhirnya pakatan rakyat dapat memenangi 4 negeri disebabkan sedikit sebanyak impak dari bersih seperti penggunaan dakwat kekal dan sebagainya....

Ini bersih 5 kita berharap akan bagi impak sedikit sebanyak untuk pru14 nanti, bukannya sabtu pergi bersih hari ahad najib jatuh!

selagi angpa duduk dalam kepompong syurga neraka yang angpa duk label orang itu ini, selagi tu lah otak angpa tak pernah berubah.... hgpa suka seronok dapat memerli rakan seperjuangan dgn anda dahulu sdgkan dalam jiwa raga anda musuh anda dan musuh kami adalah tetap sama iaitu kjaan bn najib....

Tapi itu dululah..skrg kami dah tak campur dah sbb cara politik anda sudah berbeza dgn cara kami...apa anda nak anggap musuh anda dahulu terpulang sbb itu cara politik anda...

Yang pasti kami doakan semoga perjuangan kita semua diredhai Allah swt...

Mat Alishah
Nasi Lemak Royal AS

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...