TERKINI :

Saturday, October 22, 2016

Keluar dewan bukan isu baru cuma mp Pas bajet suci bila tak keluar...

Kita ambil pendekatan berbeza menghadapi isu BAJET 2017.. kita tak keluar dewan.. kita akan berhujah bantah secara ilmiah dan berikan pandangan bukan keluar dewan. Kata lebai kulup yg baru jadi ahli parlimen sbb kawan dgn DAP masa pru13 dulu.

Komen aku mudah ja...

Yang keluar dewan tu pun sama juga akan bahas BAJET bermula isnin depan. Bajet akan mula dibahaskan hari isnin bkn smlm... keluar dewan tu tanda isyarat bgtau yg bentang Bajet bhw pembentang Bajet tu tak layak didengar ucapannya.

Ada yg kata dah tu bila keluar, apa ug depa nak bahas nanti? Nampak sgt tak faham. Teks Bajet semua ADR dpt, malah Bajet keseluruhan secara detail ada di atas meja semua ADR, Marang yg ponteng pun akan tetap bahas Bajet berdasarkan teks & RUU Bajet yg ada atas meja. Mendengar Najib merapu dlm Dewan tidak menjadikan lebih faham Bajet. Tak ada apa2 pun.

Nak berhujah ilmiah dan bg pandangan?? Itu semua ADR akan buat bermula minggu depan. Hangpa tu bahas pi bahas mai nanti bila undi hangpa berkecuali... mcm hangpa x penah buat....

konon guna pendekatan berhujah ilmiah tapi bila orang ajak berhujah berwacana, selop keras kering.... klu betoi nak berhujah berbahas, jom kita wacana!!!

Keluar dewan ni bkn baru, tapi puak2 lebai ni bajet suci, bajet akhlak baik sgt la.. tak mau keluar dewan... hello!!! Dulu masa Hj Mohd Sabu berucap rasmi Muktamar Dewan Pemuda di Kota Tinggi, puak2 hangpa la keluar dewan masa dia berucap... baguih la akhlak hangpa kan???

Kesimpulannya... hangpa memang pelaq.

Zul Hazmi

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...