TERKINI :

Friday, October 7, 2016

Awat yang MUHYIDDIN dok ghapla sangat dengan SIAPA JADI PM..?

SIAPA PERDANA MENTERI JIKA UMNO/BN TUMBANG DALAM PRU-14?

Sebok... Kalot... Ghapla.....

Pakat dok kalot nak namakan siapa bakal jadi Perdana Menteri (PM) jika Umno/BN ditumbangkan dalam PRU-14 nanti.

Bagi aku siapa PM tak perlu dinamakan. Menamakan PM hanya akan memburukkan keadaan malah akan menjadikan perjuangan menjatuhkan kejahatan Umno/BN sebagai tidak lebih kepada angan-angan.

Satu pihak mahukan Anwar sebagai PM sedang Anwar masih terpenjara. Jika Anwar dibebaskan dengan pengampunan sekali pun, Anwar tidak layak menjadi PM. Realistik la sikit.

Ada pula pihak lain menamakan Muhyiddin sebagai PM.

Aku mau dia jadi PM. Aku mau dia tu pulak jadi PM. Aku pulak mau dia ni jadi PM.

Tak perlu pun sebenarnya menamakan siapa bakal menjadi PM. Itu semua gaya Umno/BN. Ala Umno/BN. Kita mesti lari atau keluar daripada konsep demokrasi ala-ala Uumno/BN ni.

Kita perlu usaha dulu jatuhkan Umno/BN. Bersepakat menjatuhkan Umno/BN. Jangan disebok siapa PM.

Klu Umno/BN jatuh dan ditumbangkan nanti, kita tengok siapa di antara Ahli-Ahli Dewan Rakyat yang layak untuk menjadi PM, maka dialah kita lantik dan persembahkan kepada Yang DiPertuan Agong untuk mengangkat sumpah.

Perlu diingat bahawa siapa pun PM, dia mesti mentadbir secara konsensus bukan sesuka hati dia seorang diri. Kalau dia nak mentadbir seorang diri sesuka hati dia, itu tiada beza dengan apa yang Umno/BN buat dan sama macam Najib.

Kita tidak mahu perkara tersebut berulang. Jadi seorang Perdana Menteri mesti mentadbir secara kolektif dan membuat keputusan bersama seluruh Jemaah Menteri yang dilantik. Siapa pun PM, keputusan yang dibuat mestilah secara bersama. Jadi tak perlu nak namakan siapa kerana bukan PM seorang mentadbir negara.

Jangan dok serabut ghapla sangat.... Fokus jatuhkan Umno/BN dulu. Kerja tak buat tapi dok angan2 nak jadi PM. Pi jahanam la.... Hang ingat hang sapa?

Zulhazmi Shariff

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...