TERKINI :

Wednesday, September 28, 2016

Aduhai Pemuda UMNO.. memang dah "NAMPAK BODOH" pun..!!!!

MEMANG DAH "NAMPAK BODOH" PUN!!


Pemuda UMNO akhirnya membuat keputusan membatalkan hasrat untuk membuat laporan polis terhadap dua "tauke Cina" yang didakwa terlibat membiayai gerakan mahu menyingkirkan Perdana Menteri, Najib Razak yang ditunjangi oleh Tun Mahathir Mohamad.

Pembatalan dibuat dikatakan untuk mengelakkan Pemuda UMNO nampak "bodoh" berikutan maklumat mengenai perkara itu didapati tidak sahih.

Pemuda UMNO juga mengesahkan maklumat yang diterima sebelum ini adalah berdasarkan "dokumen palsu".

Kehkehkeh...kesian Pemuda UMNO!!

Semalam lagi blog telah menulis selitan cerita "dua tauke" berkenaan yang terangkum dalam kisah kononnya Tun Mahathir mahu berdamai dengan Najib, adalah semata-mata dongeng murahan yang berpunca daripada dedak berkualiti rendah.

Malangnya, hanya setelah hampir 24 jam, Pemuda UMNO yang semalam gegak gempita mahu membuat laporan polis, baru sedar maklumat yang diterima adalah tidak sahih dan palsu.

Kenapa lambat sangat untuk kenal beza antara kaca dengan permata?

Kalau terjumpa antara kaca dengan permata di tengah-tengah jalan, apakah Pemuda UMNO memerlukan masa hampir 24 jam juga untuk mengesahkan kesahihannya?

Jika hari ini Pemuda UMNO mengatakan mereka membatalkan laporan polis itu untuk mengelak kelihatan "bodoh", sejak semalam lagi apabila ada pemimpinnya "begitu cepat melompat dan berlari-lari ke kedai emas" semata-mara kerana terlihat benda berkilau di tengah-tengah jalan, Pemuda UMNO sebenarnya sudah pun "nampak bodoh" di mata umum.

Asal ternampak bersinar dan berkilau saja, terus ingat ianya adalah permata. Seharusnya pemimpin Pemuda UMNO sedar, kalau pun ingin mempertahan dan mengampu Najib, bukanlah semua perkara yang didengar mesti dibuat laporan polis dengan sesegera yang boleh.

Berfikir dan dan bertindaklah dengan waras. Fikir dan selidik terlebih dahulu. Sekurang-kurangnya untuk tempoh hampir 24 jam pada hari semalam, "kebodohan" telah melekat pada Pemuda UMNO kerana ada pemimpinnya terlalu ghairah sehingga gagal menilai antara kebenaran dengan kepalsuan, antara kaca dengan permata.

Kesian KJ ada barisan Exco seperti ini!! (SH 27/09/2016).

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...