TERKINI :

Friday, August 5, 2016

Filem KABALI dengan reality politik negara..!!

Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) berkata :

CAP berasa bimbang pengajaran dari filem KABALI ke atas remaja kita adalah:

a) Tidak ada salahnya menjadi samseng asalkan anda menjalankan projek-projek yang bersifat dermawan atau disamari sebagai Tanggungjawab Sosial Korporat (Kabali menyokong Free Life Foundation).

b) Di sebalik tidak diterima oleh masyarakat, anda masih dihormati dan menjalani gaya hidup mewah. Bayangkan apabila Kabali dibebaskan dari penjara, kira-kira 3.5 minit tayangannya dihabiskan untuk menunjukkan ahli-ahli kumpulan meraikan kepulangannya dengan meriah.

c) Polis Malaysia adalah penjahat, sepertimana yang disarankan oleh filem berkenaan.

d) Keganasan dan kegiatan samseng disokong oleh pemimpin politik kita dan penyokong mereka yang menghadiri tayangan perdana filem berkenaan pada 21 Julai lalu.

Aku cuma nak kata CAP ni mcm ketinggalan sikit la.... Kesimpulan yang CAP sebut tu bukan dalam filem KABALI saja malah aku rasa KABALI buat cerita memang berdasarkan realiti di Malaysia.

Di Malaysia sekarang ni, tak salah jadi samseng atau penjenayah asalkan buat projek amal bersifat dermawan. Sapu duit berbilion lepas tu taja orang pergi haji, bagi sumbangan buat masjid.

Di Malaysia sekarang ni walau pun masyarakat & pengundi majoriti menolak tapi dia masih dihormati dan hidup mewah. Beg tangan bini pon nala punya mahai.

Di Malaysia sekarang ni Polis Malaysia memang tak jahat, tak semua polis Malaysia yang "jahat", majoriti baik dan lakukan tugas dgn baik tapi ada juga yang melindungi penjahat. Buat laporan polis memfitnah org lain sebagai penjenayah berdasarkan andaian pun Polis tak buat apa siap nasihat lagi jangan buat dah.

Di Malaysia sekarang ni keganasan dan samseng disokong oleh pemimpin politik memang tepat. Buktinya mereka siap berdemo memaki hamun merempuh polis ancam cederakan pemimpin dan penyokong parti lain dan pemimpin politik mereka sokong dan kata wajar. Geng Baju Merah bukti yang nyata.

RAJINIKANTH kalau dia buat filem, dia bukan buat filem mcm David Teo. Dia buat filem walau pun byk aksi bohong tapi moralnya real.

Zulhazmi Shariff
Berani Berubah

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...