TERKINI :

Thursday, June 9, 2016

Hanya dengan satu gambar Billboard.. UMNO dan PAS dah jadi tak tentu arah..

Benarlah ungkapan.. " a picture is worth a thousand words ", hanya dengan satu gambar Billboard.. UMNO dan PAS dah jadi tak tentu arah..Sampai Jamal Tongkol pun tak senang duduk.. padehal apa yg di gambar itu, itulah kenyataan..tidak ada tokok tambah..

PAS dan Haji Hadi boleh saja saman.. sampaikan Ostad Idris Ahmad tak berapa cerdik..buat sidang media, suruh DAP ulang dalam bentuk tulisan.. bukan gambar.. ha ha..

Sebelum Ostad Derih nak marah.. muhasabah diri sendiri.. tengok dulu Akhlak Presiden PAS sendiri.. hari2 keluar TV macam2 tuduhan keluar, Amanah Khadam DAP la.. DAP anti Islam la..DAP biadap la.. Broker, Barua, Babi semua ada.. semua ini keluar dari mulut Haji Hadi.. tak renti2 tuduhan Fitnah yg keluar dari Mulut Haji Hadi sendiri..  keluar nya dari mulut Ulama yg tak punyai Akhlak.. mengapa perlu marah jika ada yang membalas.. bak pepatah arab sebut..

ضربني وبكى، شتمني واشتكى

dia yg pukul aku, dia pula yg menangis. Dia yg maki aku, dia pula yg mengadu....

hebat nya DAP..dia cuma angkat satu papan tanda..kami tak perlu maki hamun fitnah macam Haji Hadi, cukuplah dengan satu gambar yg memberikan gambaran seribu makna...

Haji Hadi tak perlu sapa2 hina.. Sebab dia terhina dgn akhlak dan kata katanya sendiri.. bak kata pepatah Arab..

( لِسَانُكَ حَصَانُكَ ، إِنْ صُنْتَهُ صَانَكَ ، وَإِنْ هُنْتَهُ هَانَكَ ).
"Lidahmu adalah perisai mu, jika kamu jaga, ia akan menjagamu, dan jika kau hina kan, ia akan menghinakan mu "

Ipoh Mali

#prksungaibesar #prkkualakangsar #harapanbaru #pakatanharapan #amanah #dap #pasumno #pepataharab

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...