TERKINI :

Saturday, June 25, 2016

Benarkah UMNO bakal dimuziumkan?

GKCM dakwa Umno bakal dimuziumkan

SHAH ALAM – Tanggal 24 Jun bakal menyaksikan titik hitam dalam sejarah Umno di mana pastinya parti itu akan terkubur dan dimuziumkan selepas ini, dakwa Presiden Gabungan Ketua Cabang Malaysia (GKCM), Kamarul Azman Habibur Rahman.

Menyifatkan pemecatan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai tindakan paling ganjil dalam Umno, beliau berkata, Umno bakal berdepan dengan tragedi paling buruk pernah berlaku dalam parti itu.

“Ini merupakan pemecatan paling ganjil dalam Umno, malahan pada mana-mana parti politik dalam peradaban manusia di dunia ini.

“Belum pernah berlaku dimana yang dipecat digantung keahlian adalah mereka yang bersuara tentang salahlaku pemimpin dan bukannya terhadap pemimpin yang melakukan salahlaku. Ini merupakan satu perkara yang akan ditertawakan oleh seluruh dunia,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.

Katanya lagi, pimpinan Umno sepatutnya sedar pemecatan Muhyiddin dan Muhkriz serta penggantungan keahlian Datuk Seri Shafie Apdal akan melahirkan banyak persoalan.

Ujarnya lagi, rakyat secara jelas akan melahirkan banyak persoalan terhadap integriti Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Umno.

“Pemecatan Muhyiddin dan Muhkriz serta penggantungan Shafie akan mempunyai tempias negatif terhadap Majlis Tertinggi Umno.

“Majoriti rakyat memandang kemenangan BN dalam pilihan raya kecil itu sebagai sesuatu yang mengecewakan mereka. Justeru mereka menanti PRU 14 dengan tidak sabar untuk mengajar BN. Amarah ini akan menjadi seperti gunung berapi yang menanti saat untuk memuntahkaan laharnya,” katanya lagi.

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...