TERKINI :

Sunday, April 24, 2016

Najib sudah panas ,,? Hilang mantra.. hilang kata-kata.

Tun M bukan makan angin bila pergi ke Abu Dhabi. Bukankah kerajaan Abu Dhabi sendiri telah menangkap dua orang tokoh korporatnya yang keparat menipu kerajaan Arab tersebut dalam skandal 1MDB? Nah, sekarang Tun M sudah mendapat maklumat yang super sahih dari kerajaan Abu Dhabi sendiri yang dikantoi oleh dua penyamun yang berlagak sebagai tokoh korporat serba hebat.
       
Besar kemungkinan Jabatan Kehakiman US dan AG  Swiszerland juga mendapat maklumat dari kerajaan Abu Dhabi mengenai penyelewengan dan money laundering serta korupsi dalam skandal 1MDB ini. Bagaimanakah Najib hendak melepaskan dirinya dari cengkaman undang-undang antarabangsa? "Cash is king" tidak laku kepada Jabatan Kehakiman US, AG  Swiss dan juga kerajaan Abu Dhabi yang menjadi mangsa penipuan JV antara 1MDB dengan IPIC dan Aabar yang menjadi milik kerajaan Arab itu.
        
Walaupun laporan PAC cetek, berat sebelah, tidak lengkap namun PAC mengakui adanya penyelewengan dalam 1MDB. Hasan Ariffin, pengerusi  PAC, cuba menyelamatkan Najib kononnya Najib tidak terlibat dalam skandal ini. Beruk, siamang dan biawak di hutan pun lebih maklum 1MDB itu suatu "scam" bertaraf antarabangsa yang melibatkan Najib sendiri. Tali hayat Najib semakin menjerutnya bila lebih banyak "nothing to hide"  sudah dibogelkan untuk tatapan masyarakat dunia.
          
Segala mantra jampi serapah 15.000 bomoh yang menyokong Najib dan Rosmah pun tak boleh menyelamatkan mereka lagi. Bala 1MDB ini akan meleburkan segala impian suami istri itu untuk terus membohongi rakyat dengan berbagai cerita  rekaan super karut. Nampaknya Najib tidak membawa tuah kepada keluarga Tun Razak. Kalau UMNO kekalkan Najib sampai PRU 14 alamat UMNO akan menghadapi kehancuran sebagai parti yang berkuasa. UMNO akan menjadi si Luncai yang terjun dengan Najib dan Rosmah sendiri. Bye-bye Najib dan Rosmah!

#saveMalaysia
#beranikeranabenar

YAHAYA ISMAIL

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...