TERKINI :

Friday, November 6, 2015

Ketua Parlimen akui beberapa MENTERI BN dan WAKIL RAKYAT kaki ponteng parlimen



Seratus hari selepas menjadi menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said menyatakan rasa kecewa dengan langkah beberapa menteri dan wakil rakyat yang ponteng parlimen.

Menteri yang menjaga hal ehwal parlimen itu berkata beliau mengesan “dewan kosong” ketika menteri berkenaan harus bergilir hadir dalam sidang Dewan Rakyat.

Beliau berkata akan membangkitkan perkara itu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini.

Mengenang sebelum ini ketika menjadi anggota parlimen biasa, Azalin berkata beliau sendiri datang ke parlimen untuk membangkitkan isu-isu kawasannya langsung kepada menteri berkaitan.

Beliau juga membangkitkan betapa sukarnya anggota parlimen penyokong kerajaan untuk bertemu menteri jika mereka tidak hadir ke parlimen.

Azalina membangkitkan perkara itu dalam wawancara dengan media semalam.

Perghh !! memang terbaiklah PENGERUSI PAC yang baru nie..!!!

Shahbudin Husin,

Ketika arwah Jamaluddin Jarjis masih hidup, Hasan Ariffin tidaklah begitu dikenali dan hanya merupakan pemimpin peringkat negeri Pahang dengan jawatan tertinggi yang pernah dipegangnya ialah Timbalan Menteri Besar Pahang sahaja.

Beliau juga tiada apa-apa pencapaian gemilang dalam pentadbiran kerajaan  mahu pun politik yang membolehkan namanya diingati serta dijulang. Beliau tidaklah sesetia dan mengiyakan apa saja seperti Hang Tuah dan tidak juga seberani melawan arus seperti Hang Jebat.

Wataknya lebih kurang seperti Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu saja - jarang benar disebut dan dipeduli orang, ada tidak begitu menambah, tiada pun tidak banyak mengurang.
Tetapi itu dulu. Sekarang setelah menjadi Ahli Parlimen Rompin mengambil alih tempat arwah Jamaluddin Jarjis dan dilantik pula menjadi Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Awam Negara atau PAC yang berdepan tanggungjawab menyiasat 1MDB, Hasan nampaknya sudah lain macam.

Jika kenyataan awalnya sebaik dilantik mengetuai PAC ialah dengan mengatakan kedudukan Tony Pua akan ditentukan dalam mesyuarat pertama jawatankuasa itu berikutan kelantangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu bercakap mengenai 1MDB dan meskipun tiada apa-apa yang terjadi selepas itu, kecondongannya sudah mulai dapat dirasai.

Beranikah Pas pecat Husam?

KATA JUMAAT

Selepas menghulurkan beberapa soalan yang berkepentingan bagi rakyat di DUN Kelantan, Adun Salor Husam Musa malam tadi telah "menggerudi" partinya pula terutamanya presiden Abdul Hadi Awang. Beberapa soalan yang dibangkitkan oleh Husam di DUN tidak terjawab oleh kerajaan atau jawaban yang diberikan tidak memuaskan hati.

Mungkin bertolak daripada situasi itu menyebabkan malam tadi beliau "menggerudi" Abdul Hadi dalam satu ceramah mengulas isu-isu semasa di Kedai Mulong terletak dalam kawasannya. Ceramah itu mendapat sambutan hangat walaupun ada usaha pihak tertentu cuba menghalang dan sabotaj. Selepas lama berihat kerana uzur malam tadilah Husam turun ke gelanggang semula.
Difahamkan Pas cawangan Kedai Mulong khabarnya diberi arahan secara lisan oleh pimpinan Pas negeri supaya tidak memberi kerjasama terhadap majlis itu. Ternyata arahan lisan itu tidak diendahkan apabila ceramah itu dihadiri ribuan pendengar. Khabarnya malam tadi juga Pas Kelantan menganjurkan ceramah di beberapa kawasan lain bagi menghalang orang hadir ke ceramah di Kedai Mulong itu namun ia tidak mendapat sambutan.

Malaysia hidup kerana GST yang menyedut duit rakyat

Oleh SUBKY LATIF


RUPA-rupanya GST, Cukai Jualan dan Perkhidmatan yang dikutuk oleh rata-rata rakyat, seolah-olah penyelamat kepada ekonomi negara yang di ambang bangsat sekarang.

Mengikut pembentangan Bajet 2016, Perdana Menteri Najib menganggarkan pungutan GST 2016 nanti sebanyak RM225.7 bilion. Itu sekadar 6 peratus saja. Jika ia naik dan tidak mustahil, berganda lagilah pungutan cukai itu.

Pembodek Umno mengira, demikianlah tuah dan kebijaksanaan kerajaan pimpinan Najib bagi menyelamatkan negara.
Untuk masa sesak disebabkan oleh kejatuhan minyak dunia, kejatuhan nilai ringgit dan beban hutang yang bertimbun serta ketirisan pentadbir, bernafaslah kerajaan dengan GST itu tetapi ia tidaklah mencerminkan kebijaksanaan dan kepintaran kerajaan BN menangani ekonomi negara.

Dan sebenarnya tidak nampak kepintaran kerajaan mengurus ekonomi negara sejak Tun Razak mengambil alih pimpinan daripada Tunku Abdul Rahman.

Berita Dari Pulau Pinang Yang Mungkin Disorokkan


Kerajaan PAKATAN HARAPAN Pulau Pinang hari ini membentangkan Bajet 2016 bagi negeri itu dengan anggaran defisit sebanyak RM292.13 juta.

Ketua Menteri Lim Guan Eng ketika membentangkan bajet itu, berkata jangkaan defisit itu bertambah sebanyak RM61.82 juta berbanding defisit dalam bajet 2015 sebanyak RM230.31 juta.

"Mengambil kira anggaran hasil 2016 sejumlah RM687.40 juta berbanding perbelanjaan mengurus sebanyak RM979.53 juta, akan menjadikan Bajet 2016 mengalami defisit.
"Anggaran defisit atau kekurangan RM292.13 juta yang dijangka dalam Bajet 2016 itu akan dibiayai daripada Simpanan Terkumpul Negeri yang berbaki RM880.75 juta pada akhir 2014," katanya semasa membentangkan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri di George Town.

Beliau berkata kerajaan negeri mula mencadangkan bajet defisit sejak 2008.

Tarik lebih ramai orang sokong PAS

SETELAH berdekad-dekad lama kewujudannya, Parti Islam Se-Malaysia (PAS) tetap kuat walaupun pelbagai dugaan dihadapi. Kenapa perlu PAS lalui semua ujian ini? Kerana PAS adalah satu-satunya parti yang memperjuangkan agama Islam dulu, kini dan selamanya. Perjuangan ini perlu diteruskan hingga ke akhir hayat. Jangan kerana pengaruh luar kita pun terjebak.
Dalam PAS terdapat golongan ulama dan profesional. PAS mempunyai ramai pengikut dan ahli tetapi PAS perlukan lebih ramai ketua. Maksud ketua di sini adalah seseorang yang berani dan cekap dalam semua isu. Dan sikap ini perlu adalah dalam diri setiap penyokong PAS.

Maklumat yang benar perlu disampaikan kepada umum. Penyokong tak boleh harapkan orang yang ada jawatan saja untuk bersuara tetapi kita juga perlu bersuara agar yang tidak dengar akan dengar terutamanya golongan atas pagar.

Rakyat sudah mula bosan dengan permainan Umno selama ini. Ramai anak muda beralih kepada pembangkang. Pelbagai isu penting sedang terjadi di negara kita. Rakyat didahulukan untuk kepentingan kroni. Rakyat diperah dari hari ke hari.

Adun Umno Kelantan ajak PAS bersatu

Oleh BORHAN AHMAD


Para pemimpin PAS diajak bersatu dengan Umno untuk mempertahankan pemimpin Islam yang sedang teruk diserang oleh DAP dan penyokongnya sekarang.

Ajakan itu dibuat oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Paloh, Datuk Norzula Mat Diah ketika berucap membahaskan Belajawan Kelantan 2016 di Dewan Undangan Negeri Kelantan semalam.

Menurut beliau, mereka perlu belajar dari pengalaman yang berlaku di Iraq dan Afghanistan apabila musuh Islam menghancurkan negara umat Islam itu apabila umat Islam tidak bersatu.

"Musuh Islam ini sedang menyerang pemimpin Islam di negara dan juga di Kelantan. Kita kena bersatu lawan mereka," kata Norzula yang dipercayai merujuk kepada perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan menteri besar Kelantan Datuk Ahmad Yakub.

'Tidak komen mengenai UMNO, bukan makna saya takut' - Musa Hitam

http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/MUSA_HITAM_INTERVIEW_260814_TMINAJJUA_06.JPG
KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Presiden UMNO, Tun Musa Hitam menegaskan beliau tidak pernah takut untuk memberi komen mengenai isu membabitkan parti itu.

Malah, beliau sentiasa bersedia memberi pendapat mengenainya jika ia sesuai dengan masa dan keadaan tertentu.

"Tidak boleh (tanya mengenai UMNO). Saya ingin terangkan di sini... orang fikir saya takut, tetapi saya tidak takut. Saya hari ini tidak mahu 'spoil' WIEF," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Forum Ekonomi Islam Sedunia (WIEF) di sini, hari ini.

Beliau juga enggan mengulas ketika ditanya kenyataan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa tujuh pemimpin UMNO sedang dalam pemerhatian parti itu.

"Cakap sikit-sikit ke banyak ke, tidak boleh (komen politik).

"Saya sudah cakap tiada (soalan) politik semasa WIEF terutamanya. Ia berikutan saya risau kalau alih-alih ada yang cakap saya pemimpin peringkat dunia tidak fokus apa yang diceritakan (dalam forum itu)," jelas Bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Isu vape serlah sikap hipokrit BN - Amanah

Shazni-Munir_vape_600
PETALING JAYA : Tindakan kerajaan dalam isu vape menimbulkan cemuhan dan kebencian rakyat khususnya anak muda kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Naib Ketua (Politik) Pemuda Amanah, Shazni Munir Mohd Ithin berkata, tindakan kerajaan dalam isu itu juga menyerlahkan sikap hipokrit BN dalam menangani isu melibatkan anak-anak muda.

Katanya, ini ditambah dengan sikap ‘senyap’ mufti yang selama ini sering memberi komen dalam isu-isu tertentu.

“Tindakan kemuncak kerajaan untuk terus menyita kedai vape sebagaimana yang telah dikeluhkan oleh Haqim Arshad (peniaga vape) dan telah viral di laman-laman sosial menunjukkan sikap ‘bermain wayang’ kerajaan terhadap anak muda dan rakyat secara keseluruhannya.

“Bermula dengan fatwa pengharaman vape oleh mufti, kemudian sokongan terbuka Menteri Kabinet, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob terhadap pengguna vape..

“Dan kini tindakan drastik untuk menyita kedai vape tersebut sebagaimana yang didakwa oleh Haqim Arshad. Semua ini mengundang cemuhan anak muda dan rakyat yang meluat dengan tindakan kerajaan seolah-olah mempermainkan mereka,” katanya.

Saya hanya bergurau untuk dapat perhatian – Ng Suee Lim

Ng-Sue-Lim-Jamal-Yunos
SHAH ALAM: Cadangan supaya nama Bagan Nakhoda Omar (BNO) di Sabak Bernam ditukar kepada nama Cina hanya gurauan untuk mendapat perhatian Ahli Dewan Undangan (ADUN) Negeri Selangor.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim membuat pengakuan itu selepas cadangannya membangkitkan kemarahan ramai pemimpin UMNO.

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos dilaporkan ‘bengang’ dan menyarankan Suee Lim membawa orang Cina di kampung itu berpindah keluar.

“Itu cuma lawak sahaja (cadangan tukar nama kampung) dan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali pun tahu saya berlawak.

“Kalau tengok saya cakap semalam memang dalam nada gurauan dan bukan saya nak tukar BNO kepada nama Cina,” katanya di Dewan Negeri Selangor pada Jumaat.

VIDEO | Menteri Kesihatan & Kerajaan Malaysia di sumpah bodoh oleh pengguna VAPOR

Apa lagi yg korang nk....???

Posted by Angga Jepon on Thursday, November 5, 2015

'Saya tak tahu dan tak akan setuju bersama Umno' - PJ PAS Selangor


PAS Selangor tidak tahu menahu berhubung dakwaan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahu membentuk kerajaan bersama Umno di negeri itu.

Bagaimanapun, kata pesuruhjayanya Datuk Iskandar Abdul Samad, sekiranya benar wujudnya "konspirasi" ke arah kerajaan perpaduan, pihaknya tidak akan bersetuju.

“Tetapi selalunya kalau berlaku konspirasi nak wujudkan kerajaan perpaduan, memang kita tak tahu dan memang kita pun tidak bersetuju kalau berlaku kerajaan perpaduan dengan Umno-BN," katanya.

Husam dalam satu ceramah di Pasar Kedai Mulong, Pasir Mas mendakwa Hadi cuba membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno di Selangor.

MB Terengganu timbang lantik Hadi penasihat k'jaan

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman dilapor mempertimbangkan melantik Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai penasihat kerajaan BN itu.

“Tiada masalah. Saya pernah jumpa Hadi sebelum jadi MB dan kami ada berbincang.

“Beliau beri beberapa pandangan positif (berkaitan kerjasama tidak memihak dan pentadbiran).

“Ia gambarkan kesediaan PAS membuka pintu untuk mula bekerjasama dengan kita,” beliau dilapor sebagai berkata oleh New Straits Times.

Razif berkata demikian ketika menyampaikan ucap utama dalam konvensyen Umno Terengganu semalam.

Beliau berkata penting untuk mempertimbangkan pandangan politik pelbagai pihak dan menerima apa yang memberi manfaat kepada orang ramai.

Hadi pada 1 November berkata partinya sedia bekerjasama dengan BN dalam isu-isu pentadbiran.

Mahathir enggan jawab soalan polis

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil pendirian untuk tidak menjawab soalan yang diajukan kepada beliau ketika pihak polis mengambil keterangannya pagi tadi.

"Mereka ( polis) bertanya soalan, saya berkata, saya tidak akan menjawab," kata Mahathir sambil ketawa ketika diajukan soalan pemberita selepas selesai sesi soal jawab dengan polis.

Mahathir Mohamad pagi tadi diambil keterangan oleh tiga pegawai polis dari Bukit Aman dan beliau telah disoal siasat polis selama 45 minit yang bermula sekitar jam 11.00 pagi.

Malah ketika diminta mengulas sama ada pihak polis akan mengambil tindakan terhadap beliau, ini jawab veteran Umno berusia 90 itu "Itu terpulang kepada mereka ."

Mahathir juga menolak spekulasi bahawa beliau berkemungkinan akan sekali lagi keluar Umno dalam usahanya untuk menggulingkan Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

"Tidak, itu parti saya ," dia menjawab sambil ketawa," kata Mahathir di Bangunan Yayasan Al -Bukhary di Kuala Lumpur.

Dilema seorang Ahli Parlimen, Antara Perjuangan dan Prinsip Yang Tergadai

http://1.bp.blogspot.com/-SxaXCRhgmzk/VScwtvjB15I/AAAAAAABGX4/w5EAnzU395o/s1600/dewan%2Brakyat%2Bdalam%2Bparlimen.jpg
Ahli parlimen penyokong kerajaan semacam bimbang dan takut-takut untuk menghadiri persidangan parlimen yang akan dIadakan tidak lama lagi khususnya dalam keadaan negara menghadapi kemelut ekonomi dan politik yang amat getir di negara kita kini. Dalam keadaan ‘conscience’ yang tidak begitu jelas tentulah amat sukar bagi seseorang yang sentiasa mengatakan sebagai ‘pejuang bangsa Melayu dan agama Islam’ untuk hadir di parlimen untuk membahaskan sesuatu isu takut-taku dituduh seperti ayam jantan, ‘kokok yang berderai-derai sedangkan ekor bergelumang tahi’.

Tentulah ada asasnya mengapa mereka berperasaan demikian. Tentulah juga ada asasnya mengapa mereka rasa ‘bersalah’ pada diri, pengundi dan kepada bangsa dan agama mereka. Sudah sekian lama isu IMDB dan isu RM 2.6 billion ringgit milik peribadi DS Mohd Najib berlegar dan bermacam-macam ‘cerita’ di dengar mengenai dua isu ini. Dan tentulah sepanjang kedua-dua isu ini diperkatakan dan berlegar dikalangan masyarakat negara, tak mungkinlah para ahli parlimen kita belum lagi dapat membuat kesimpulan dan ‘keputusan’ tentang sahih tidaknya isu berkenaan. Tentulah para ahli parlimen sudah dapat membuat kesimpulan tentang kedua-dua isu yang amat penting kepada negara itu.

PANAS | Husam dedah Hj. Hadi ajak Azmin sertaii Pas untuk bentuk Kerajaan bersama Umno di Selangor.

PENDEDAHAN PANAS HUSAM MUSA ~ 05.11.2015



Pendedahan terbuka Husam yang mendakwa Hj Hadi mengajak Azmin menyertai Pas untuk membentuk Kerajaan bersama Umno di Selangor.

FAKTA KRONOLOGI ISU MENTERI BESAR SELANGOR 2014

Azmin hanya perlu membawa 3 atau 4 ADUN PKR untuk menyokong Pas dan sebagai balasannya Azmin akan di lantik sebagai Menteri Besar Selangor selepas 6 bulan Tan Sri Khalid memangku jawatan.

Tarikh pertemuan Hj Hadi dengan Azmin berlangsung pada 20.8.2014. Ini di akui sendiri oleh Hj Hadi ketika mempengerusikan Mesyuarat 'Ulangan' Siapa Calon MB Selangor di Pas Pusat pada 25.08.14.

Antara ELAUN & PERUNTUKAN DUN kepada ADUN KELANTAN?

Mat Alishah


aku kata awai lagi aku sebenarnya tak bantah nak bagi duit lebih sikit kat ADUN DI KELANTAN.. yang aku bantah bila dibagi dengan cara kenaikan elaun kerana bila sebut elaun dia akan masuk dalam bayaran sekali dengan gaji dan bila masuk gaji kita takan tau duit tu dibelanja kemana.

Sebab itu aku cadangkan supaya KELANTAN wujudkan PERUNTUKAN UNTUK ADUN dimana disetiap dun dalam KELANTAN kerajaan negeri berikan wang untuk perbelanjaan adun di kawasan mereka.
Pemberian ini adalah seumpama macamana YB dari BN dok dapat peruntukan setiap tahun dan peruntukan nie YB PEMBANGKANG tak dapat.

Jadi dengan kaedah ini maka kita dapat menunjukkan satu corak pemerintahan yg lebih telus dan adil dimana semua ADUN tak kira dari parti mana akan dapat peruntukan dan nak lagi telus setiap perbelanjaan peruntukan ini ianya akan diaudit oleh pihak yg bertauliah spt JAB AUDIT atau BHGN KEWANGAN NEGERI.

Isu vape: Facebook Kementerian Kesihatan ‘diserang’

kementerian-kesihatan
PETALING JAYA: Laman rasmi Kementerian Kesihatan yang menyiarkan rakaman penerangan mengenai isu pengharaman vape ‘diserang’ pengguna laman sosial gara-gara tidak puas hati dengan keputusan kementerian untuk merampas cecair perasa yang mengandungi nikotin.

Rata-rata mereka tidak boleh menerima kewajaran kementerian bertindak sedemikian kerana masih belum terbukti rokok elektronik dan vape memberi kesan kepada kesihatan.
Mengikut istilah Kementerian Kesihatan, peranti elektronik yang mengandungi nikotin dikenali rokok elektronik (eCig) manakala tiada nikotin dipanggil vape.

Mereka mempersoalkan mengapa kerajaan tidak mengharamkan penjualan rokok yang sudah terbukti berbahaya kepada kesihatan.

“Sejak bila rokok amek masa 100 tahun baru menyebabkan kanser?perokok-perokok ni ada yang sampai 100 tahun ke ko tengok?

Benarkah bila gaji YB sudah naik, pintu rumah akan terbuka?


KUALA LUMPUR - Adun Salor, Datuk Husam Musa ‎hari ini menjawab kenyataan Naib Presiden Pas, Idris Ahmad berkaitan isu kenaikan gaji wakil rakyat di Kelantan yang dipertikaikannya baru-baru ini.

Husam dalam responnya mempersoalkan kenyataan Idris sejauh mana kebenaran gaji wakil rakyat yang akan dinaikkan itu akan diagihkan untuk membantu rakyat.

"Gaji wakil rakyat besar, senanglah rakyat' - itu logik YB Bukit Gantang.

"Ya kah begitu? Ada sesetengah wakil rakyat, pintu pagar rumahnya pada kebanyakan masa berkunci. Bila gaji sudah naik, pintunya akan terbuka?," kata Husam.

Idris semalam dalam reaksinya kepada kenyataan Husam yang menyindir kerajaan Kelantan berhubung isu kenaikan elaun wakil rakyat berkata, kerajaan negeri semestinya sudah mengambil kira pelbagai faktor sebelum memutuskan demikian.

Katanya, adalah salah untuk mengatakan bahawa kerajaan negeri Kelantan mementingkan diri dan tidak memikirkan mengenai kemaslahatan rakyat Kelantan sebelum memuktamadkan keputusan tersebut.

Rafizi calon terbaik debat 1MDB dengan ARUL

GEORGETOWN - Pemilihan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli bagi menggantikan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua untuk berdebat isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) disifatkan sebagai langkah tepat.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, Rafizi adalah calon berpengetahuan luas, berwibawa dan berkaliber untuk berdebat dengan Presiden 1MDB, Arul Kanda Kandasamy.

“Nama Rafizi dicadangkan Tony Pua dan sebagai satu pakatan (Pakatan Harapan), saya mengemukakan cadangannya kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ketika perbincangan semalam (kelmarin) yang turut disertai Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

“Wan Azizah tidak membantah sebaliknya membawa cadangan itu ke mesyuarat dan hari ini, mereka sudah umumkan bahawa Rafizi akan menggantikan Tony Pua,” katanya kepada media hari ini.

Menurutnya, tindakan menggantikan Rafizi itu dibuat di atas persetujuan semua parti dalam pakatan berkenaan.

“Inilah semangat Pakatan Harapan, saling bantu membantu. Apabila kita buat keputusan, ia perlu dipersetujui oleh semua pihak. Rafizi adalah calon yang sesuai kerana mempunyai pengetahuan luas dalam isu 1MDB.

'Tolong kami, belanja pergi kerja RM50 sehari'

Belanja pergi kerja RM50 sehari

PENINGKATAN kos sara hidup yang semakin membebankan kini menyebabkan seorang pengguna Facebook meluahkan rintihannya kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menyelamatkan kehidupan rakyat sekarang.

Luahan pengguna yang bernama Redzuan Azariq mendedahkan betapa tertekan hidupnya kini malahan realiti buat rakyat Malaysia hari ini kerana nilai duit sekarang yang kian mengecil.

"Tun tolonglah kami Tun, betapa kami perlukan Tun saat ini, sekarang perbelanjaan kami sehari RM50, isi minyak RM30, makan tengah hari RM10, bayar parking RM10, habis RM50 sehari.

"Gaji kami RM2.5K (RM2,500) sahaja Tun, nak bayar sewa rumah, anak nak sekolah, bayar kereta dan macam-macam lagi. Kami sekarang diambang krisis tahun 1998 yang Tun berjaya tangani.

"Tapi sekarang, kami yang tangani sendiri dengan 'cut cost' kehidupan, makan sehari sekali contohnya, kami rindu Tun, dengarlah suara hati kami," tulisnya di Facebook.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...