TERKINI :

Sunday, November 29, 2015

Mustapa yakin Umno boleh rampas Kelantan

Mustafa yakin Umno boleh rampas Kelantan

KOTA BAHARU - Umno Kelantan yakin mampu merampas kembali negeri ini dari tangan Pas pada PRU14 akan datang, kata Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Mustapa berkata ia berdasarkan beberapa faktor utama antaranya perpecahan dalam Pas pada muktamar tahunan parti itu baru-baru ini serta penyelesaian beberapa isu nasional yang turut mempengaruhi Umno ketika ini.

"Hari ini kita dapati ada anggota Pas yang nak bersama-sama dengan DAP sehingga tertubuhnya Parti Amanah Negara (Amanah) dan ada yang masih setia dengan parti itu.

"Selain itu, kita sedia maklum ada beberapa isu nasional yang turut pengaruhi Umno, namun dengan usaha-usaha yang diambil kita yakin isu-isu berkenaan dapat diselesaikan pada tahun hadapan," katanya selepas merasmikan Majlis Penutup Konvensyen Umno 2015 di sini, hari ini.

Hadir sama Timbalan Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub, Setiausaha Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Hanafi Mamat serta Ketua Penerangan Umno Kelantan, Datuk Md Alwi Che Ahmad.

Konvensyen selama dua hari yang bermula semalam menghimpunkan lebih 2,000 perwakilan Umno Kelantan.

Mengulas mengenai konvensyen berkenaan, Mustapa berkata, Umno Kelantan akan meneliti beberapa usul yang dicadangkan oleh perwakilan sebagai persiapan menghadapi PRU14 nanti.

"Apa yang penting pelan tindakan (pada masa depan). Ada perwakilan yang memberi teguran mengenai cara kita bawa diri, ada yang cadangkan ditubuhkan sebuah institut pemikiran untuk melahirkan lebih ramai pemimpin muda.

"Insya-Allah kita akan perhalusi dan laksanakan cadangan-cadangan berkenaan.

Namun apa yang lebih penting, ia menunjukkan Umno Kelantan masih lagi bersatu," katanya. - Bernama

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...