TERKINI :

Sunday, May 19, 2013

PR perintah Kedah rata padang Najib ceramah, mai BN sekat habis! Ni negeri demokrasi ka negeri Komunis?


MUKHRIZ DAH JADI KADOK NAIK JUNJUNG!

Masa Pakatan perintah Kedah PM Datuk Seri Najib pernah datang berceramah politik di Stadium Sultan Abdul Halim, Stadium Mini Guar Chempedak, Stadium Mini Pendang... Stadium Sultan Abd Halim Suka Menanti paling banyak program anjuran UMNO, BN dan Perkasa pun pernah mai ceramah. Datuk Mat Bashah pernah buat program kat Dewan KUIN Mergong, BN Kedah banyak kali buat program dalaman parti depa kat Dewan Wawasan, Jitra, Dewan City Plaza MBAS. Kalau BN guna semua tu kena bayar sewa, PR yang jadi kerajaan pun bayar sewa jugak... yang penting kerajaan PR dulu tak pernah halang mana-mana pihak anjur program politik masing-masing sebab itu model demokrasi yang nak dipamerkan.

Tok Mat Bashah sepanjang 5 tahun jadi ADUN pembangkang dulu jadikan premis penghulu mukim Mergong, pun kerajaan negeri tak pernah halau. Sebahagian besar balairaya milik kerajaan negeri dipegang oleh JKKKKKKP kerajaan negeri tak kalut ambik balik, sebab tak mau kecoh-kecoh.

PRU13, kemenangan milik siapa?

Penulis Tamu Oleh AHMAD LUQMAN HAKIM AHMAD LUTFI

HARAPAN lebih 50 peratus rakyat Malaysia secara umumnya tidak kesampaian pada 5 Mei lalu apabila keputusan PRU13 memihak Barisan Nasional (BN) pada peringkat Persekutuan apabila memperoleh majoriti mudah 133 kerusi Parlimen berbanding Pakatan Rakyat yang mendapat 89 kerusi Parlimen.

Begitu juga di negeri-negeri seluruh Malaysia kecuali Sarawak (yang telah mengadakan pilihan raya negeri sebelum ini) yang mempamerkan prestasi BN mampu mengekalkan kuasa di sembilan buah negeri selain merampas semula Kedah yang sebelum ini dikuasai oleh Pakatan, manakala Pakatan dapat mengekalkan kemenangan bergaya di negeri Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang dengan majoriti 2/3 di kesemua negeri yang dikuasai mereka.

Sekali imbas, BN dapat mengekalkan pengaruhnya di kebanyakan tempat di Malaysia walaupun terpalit dengan pelbagai kontroversi dakwaan dakwat kekal yang “tidak kekal”, pengundi Bangla, ‘blackout’ dan sebagainya selain berdepan tentangan yang amat sengit daripada lawannya oleh Pakatan melalui kempen-kempen yang telah dijalankan sepanjang 15 hari kempen pilihan raya yang disifatkan sebagai “ibu segala pilihan raya”.

[TERKINI] Penurunan Harga Minyak di negeri pemerintahan Pakatan Rakyat

Terkini!!!  
 
Pakatan Rakyat hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Negeri negeri yang terlibat adalah Pulau Pinang, Kelantan dan juga Selangor.
Perkara ini disahkan oleh setiausaha Pakatan Rakyat negeri selangor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang berlangsung di Shah Alam sebentar tadi.
Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam ini.

Terima Kasih sahabat Bekas-bekas GENG PENERANGAN NEGERI KEDAH..!!!!


Photo: Alhamdulillah sejak dua menjak nie KAMI PARA ADMIN KEDAHLANIE rasa berbangga kerana banyak cerita dan tulisan mengenai UST AZIZAN akan kebaikan dan kerja buat dia selama ini.. namun pada kami ini semua sudah terlambat...sudah berkali2 ADMIN UTAMA kami menyuruh perbanyakan kisah dan gerak kerja mantan MB dizaman pemerintahan dahulu...update selalu fb beliau dengan cerita2 santai... spt fb TG NIK AZIZ & KHALID...tapi nak buat camna selepas REBAH baru pakat nak buat blog nak update fb nak tulis dan nak mengarang...aduhai nasib nasib....masa org dok habaq tak mau dengaq...bila kalah kita pulak disalahkan REDHA ajelah... SENYUM...
Alhamdulillah sejak dua menjak nie KAMI PARA ADMIN KEDAHLANIE rasa berbangga kerana banyak cerita dan tulisan mengenai UST AZIZAN akan kebaikan dan kerja buat dia selama ini.. namun pada kami ini semua sudah terlambat...

sudah berkali2 ADMIN UTAMA kami menyuruh perbanyakan kisah dan gerak kerja mantan MB dizaman pemerintahan dahulu...update selalu fb beliau dengan cerita2 santai... spt fb TG NIK AZIZ & KHALID...

Tapi nak buat camna selepas REBAH baru pakat nak buat blog nak update fb nak tulis dan nak mengarang...aduhai nasib nasib....masa org dok habaq tak mau dengaq...bila kalah kita pulak disalahkan REDHA ajelah... SENYUM...

Alhamdulillah... Pereka Fesyen Calvin Thoo memeluk agama Islam

Alhamdulillah, seketika di jemput utk bersama di majlis pengIslaman pereka fesyen terkenal Calvin Thoo yg memilih agama yg indah ini..turut bersama Ustaz Dato Ismail Kamus, Dato Dr Asri dan Yb Us Solihin Mokhyi.. memilih Islam di saat mimpi dan bermimpi bersyahadah..
Alhamdulillah, seketika di jemput utk bersama di majlis pengIslaman pereka fesyen terkenal Calvin Thoo yg memilih  agama yg indah ini..turut bersama Ustaz Dato Ismail Kamus, Dato Dr Asri dan Yb Us Solihin Mokhyi.. memilih Islam di saat mimpi dan bermimpi bersyahadah..

Nantikan Jaguh-jaguh perdebatan baru di Parlimen



Oleh Mohd Sayuti Omar

Pastinya sidang parlimen penggal ke-13 yang dijangka bersidang bulan depan tidak akan kalut dengan juahan dan bangkangan membuta tuli dari beberapa bekas orang ahli parlimen yang dianggap pengacau sidang dan sekaligus menjadikan parlimen riuh randah laksana pasar ikan.

Orang seperti Inchek Ibrahim Ali, orang itu, bekas MP Kulim ― Bandar Baru, Zaharain Hashim, Gobalakrishan atau Wee Chee Keong adalah bekas ahli parlimen yang mahu menjadi hero dan alat kepada UBN.

Mereka asalnya mewakili Pakatan Rakyat tetapi separuh jalan “menungging punggung” kepada Pakatan Rakyat bahkan membaling tahi kepada mereka yang berjasa dan berbudi kepada mereka termasuk memberi laluan dan restu bertanding atas lambang parti. Apa dilakukan mereka adalah untuk mengambil hati Najib Razak dan UBN agar memberi sesuatu habuan kepada mereka.

Mereka ini adalah orang-orang yang boleh “diciskan”. Mereka bukan saja tidak ada moral politik tetapi sebenarnya tidak pernah menghormati demokrasi dan amanah rakyat kepada mereka. Cis 44 kali.

Harga Kereta Turun : sedikit demi sedikit...pelan pelan...sambil buat kajian...tup-tup 5 tahun pilihanraya lagi..!!!

Jamin turun harga kereta
NOOR AZURA SHAHRIL
18 Mei 2013
mustapa_mohamed
Datuk Seri Mustapa Mohamed.
 
SHAH ALAM - Kerajaan memberi jaminan akan melaksanakan aku janji yang dibuat oleh Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya yang lepas mengenai penurunan harga kereta secara berperingkat-peringkat.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed memberi jaminan bahawa kerajaan akan memperhalusi  langkah dan tindakan ke arah menurunkan harga kereta di negara ini.

Beliau yang dilantik semula ke portfolio itu di dalam barisan Kabinet yang baru, turut menjelaskan bahawa kementeriannya mempunyai tugas besar untuk dilaksanakan memandangkan landskap ekonomi dan politik negara telah berubah secara radikal serta memberi impak kepada fungsinya.

“Perhatian yang lebih juga akan diberikan kepada dua negeri iaitu  Sabah dan Sarawak,” katanya kepada pemberita pada taklimat media di sini semalam.

“Ketelusan dalam urus tadbir akan dipertingkatkan sekali gus meningkatkan keyakinan rakyat kepada pentadbiran kerajaan serta memberi respons yang cepat kepada isu-isu yang dibangkitkan,” katanya.

PRU13 - RUGI... RUGI.... RUGI......!!!!


(Puisi) Pak Samad: Ibu Segala Tipu (Mother Of All Frauds)


Operasi tangkapan halang himpunan balackout 505


Kebebasan 5 tahun bumi kedah telah di cabul oleh MUKHRIZ diawal pemerintahan BN..!!

KENYATAAN MEDIA BERTARIKH 19.5.2013

Tajuk : “PKR memanggil MB Muhkriz untuk menghormati hak kebebasan rakyat Kedah untuk bersuara dan berhimpun.”

Keengganan MB Muhkriz membenarkan Pakatan Rakyat mengadakan perhimpunan hitam 505 di Stadium Suka Menanti pada hari Selesa yang akan datang menandakan hari hitam pertama menuju kemerosotan kebebasan demokratik dalam negeri Kedah untuk lima tahun yang akan datang.

Semasa pemerintahan 5 tahun PR dalam negeri Kedah, tempat-tempat awam seperti Stadium Suka Menanti, dibuka guna kepada semua parti politik, secara bebas tanpa diskriminasi.

Adalah dikesali bahawa MB Muhkriz telah memilih untuk bertindak secara diskriminasi, menyekat hak rakyat Kedah untuk berhimpun secara aman damai bagi meluangkan perasaan mereka, seperti mana yang dijaminkan dibawah Perlembagaan Persekutuan.

Keadaan bekas MB Kedah makin stabil

Wartawan Sinar Harian
19 Mei 2013
Datuk Seri Azizan Abdul Razak
GEORGETOWN - Kesihatan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak semakin baik dan beliau sedang dalam proses mencuci lukanya.

Bekas setiausaha akhbarnya, Mohd Helmi Khalid berkata, Azizan beransur pulih, namun belum boleh bercakap.

“Keadaannya masih lemah tapi stabil. Beliau sudah sedar cuma masih lemah.

“Beliau juga menunjukkan respons yang baik apabila sudah mengenali orang yang berada di sekelilingnya.

"Beliau juga masih belum makan, cuma bergantung kepada ubat diberikan melalui suntikan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, Azizan dijangka berada di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Pulau Pinang (HPP) sehingga rawatan selesai.

Seandainya Malaysia Allah tidak wujudkan Anwar Ibrahim... UMNO BN lah yang paling GEMBIRA..!!!


( 1 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin tiada Parti Keadilan
( 2 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin Parti PAS dengan Hududnya...
( 3 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin Parti DAP dengan Cinanya...
( 4 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Tiada perkataan Reformasinya...
( 5 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Siapalah yg kenal Zulkifli Nurdin, Azmin Ali... Ezam Kotak, Sidek Baba dan yg sewaktu dengannya...
( 6 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin tiada Pakatan Rakyat...
( 7 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Cina Melayu India mungkin tidak bersatu hati
( 8 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin Tiada perkataan Transformasi BN
( 9 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin tiada BR!M dan yg sewaktu dengannya
( 10 ) Tanpa Anwar Ibrahim... Mungkin UMNO/BN buat sesuka hatinya dengan Wang Rakyat!!! Dan mungkin tiada kebangkitan rakyat!!!

Kalau korang pandang dia dgn sebelah mata...korang renung2kan lah diri korang tu...adakah korang lebih hebat dari insan yang bernama Anwar Ibrahim...TSUNAMI ANWAR IBRAHIM lah yang membuat kebangkitan rakyat menentang KEZALIMAN & PENIPUAN....!!!

Reformasi....!!!
Lawan tetap lawan... Info terkini layari: Ini Kalilah.....

Alhamdulillah... Najib hadiahkan GST untuk rakyat MALAYSIA selepas PRU13


Nasibmulah rakyat! BN menang PRU13 walaupun dengan cara yang paling tidak bermaruah.

Namun yang lebih mengecewakan, GST dikenakan setelah ditangguhkan sebelum pilihanraya diadakan semata-mata untuk mengelak rakyat daripada melahirkan undi protes. Dan kini ia dilaksanakan sebaik saja pilihanraya selesai. Begitu mudah rakyat tertipu dan ditipu.

Kata Idris Jala, perlaksanaan GST akan meningkatkan pendapatan negara. Namun ditutupnya fakta bahawa GST akan menurunkan pendapatan rakyat!

Beliau berkata cukai perkhidmatan sebanyak tujuh peratus juga dilaksanakan di negara jiran, Singapura. Tetapi beliau mengabaikan fakta bagaimana Singapura menaikkan pendapatan rakyatnya sehingga pendapatan perkapita rakyatnya USD60,500.

Pertemuan kedua antara TG Hj Hadi & Ust Azizan di ICU yang penuh sebak..!!

Drama air mata di wad ICU...

http://sanusisetpol.blogspot.com

Catatan sebelum ini mengundang banyak persepsi, barangkali juga kali ini. Catatan ini ringkas, namun penuh makna bagi pemilik hati yang masih punya nilai keinsanan, apatah lagi nurani yang memahami tasawwur 'amal Islami, menghayati konsep, sistem, rukun dan adab berjemaah dalam sebuah Harakah Islamiyyah.

Pagi tadi, Dr Syamsuri, Setiausaha Politik Presiden PAS menghubungi aku memaklumkan Presiden akan datang menziarahi Ustaz Azizan petang nanti, jam 3.30.  Hati dan perasaan segera lega dan gembira. Presiden PAS yang dikasihi itu, dalam waktunya yang sangat terbatas, akan meluangkan masa sekali lagi, membuat perjalanan jauh, menziarahi sahabat seperjuangan yang sedang mengalami saat-saat sukar dalam hidupnya.
Aku menyambut TGHH di kereta dan membawanya ke wad. Dia segak berjubah hitam berbutang hingga ke bawah, berserban seperti selalu. Wajahnya berseri walaupun nampak penat dengan kesibukannya. Pak Cop dan beberapa kepimpinan PAS Kedah menanti di pintu wad ICU. Dia memberi salam kepada beberapa pengunjung di koridor, terus melangkah laju terus ke bilik Ustaz Azizan.

Jumlah perbezaan kerusi menteri di negara lain dengan negara kita MALAYSIA..!!!

 
http://2.bp.blogspot.com/-KFFbY6SdI0k/UZYxSU_BCSI/AAAAAAABfDI/UJz5LhILbsk/s320/kabinet1.jpg
Perbezaan :

USA
penduduk 313.9j
menteri : 18

UK
penduduk: 62.64j
menteri : 23

Inilah Malaysia nak buat majlis kesyukuran pun dikatakan HARAM..!!!

60,000 banjiri majlis kesyukuran Pakatan di P Pinang

penang save democracy rally 180513 anwar lim guan engWalaupun polis memberi amaran bahawa ia adalah perhimpunan haram, namun puluhan ribu membanjiri majlis 'kesyukuran' kerajaan negeri di Esplanade di Pulau Pinang malam tadi.

Orang ramai, kebanyakannya para belia yang berpakaian Baju-T hitam bersama vuvuzela plastik, penuh dengan semangat Blackout 505 Pakatan menentang dakwaan penipuan dalam pilihan raya umum pada pada 5 Mei.

Penceramah terakhir di majlis tersebut, pemimpin Pakatan Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata di kebanyakan negara jika berlaku penipuan seperti itu, maka akan berlaku mogok awam yang besar.

Oleh itu, katanya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak patut berterima kasih kepada Pakatan kerana mengekalkan keamanan dan tenang dalam semua bantahan yang diadakan.

"Di semua negeri, dari Pulau Pinang ke Perak, Johor, Negeri Sembilan dan Pahang, kita mengadakan perhimpunan yang aman tetapi Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi berkata ianya haram," katanya.

"Saya ingin memberitahu mereka (bahawa), mereka boleh cuba untuk mengisytiharkan perhimpunan kita haram tetapi mereka tidak boleh menghalang kuasa rakyat kerana Suara rakyat Suara keramat," katanya disambut tepukan gemuruh hadirin.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...