TERKINI :

Thursday, February 21, 2013

Guru KEMAS lagi banyak "JASA" daripada BEKAS TENTERA....hebat..hebat...!!!

NAK TAU JASA APA HANGPA KLIK SINI...........................

Boleh mula belajar menjadi PEMBANGKANG wahai UMNO..!!!

UMNO perlu menjadi pembangkang untuk kebaikan negara dan parti itu sendiri
oleh Aspan Alias

Tali hayat UMNO sudah begitu halus dan bila-bila masa boleh putus dan menjatuhkan parti itu. Kalau hendak di kira dari sudut politiknya, tidak ada sebab kenapa UMNO itu mesti wujud lagi dan akan di ketepikan oleh rakyat kali ini. UMNO hanya bergantung kepada kuasa wang dengan pembelian undi melalui BRIM dan berbagai-bagai kaedah lagi. Parti itu hanya bergantung kepada kekeliruan rakyat dalam membuat pemilihan kerana ini lah kali pertama membuat keputusan untuk memberikan sokongan kepada parti-parti alternatif negara.

Menghadapi tekanan rakyat ini amat merunsingkan UMNO kerana parti itu belum berpengalaman menjadi pembangkang. Tidak seperti parti-parti yang ada di negara demokrasi yang maju, UMNO belum pernah di jatuhkan dan berasa amat perit untuk menanti saat-saat masuk ke Dewan-Dewan Legislatif sebagai pembangkang. Dalam demokrasi setiap parti wajar bersedia untuk ditewaskan dalam pilihanraya. Kalah dalam pilihanraya ini seperti manusia yang wajib menghadapi mati. Mati itu wajib dan begitu juga lah parti-parti yang berada di dalam mana-mana demokrasi di dunia ini.

Parti Labour Britain dan Parti Conservative negara itu telah bergilir-gilir mentadbir negara mengikut kemahuan dan kehendak rakyat nya. Begitu juga di Amerika Syarikat di mana parti Demokrat dan Republican telah hampir seratus kali bertukar-tukar tempat duduk di dalam Dewan Legislatif mereka.

Mat Bashah kena "Boooooooo" masa kempen bagi duit RM1000 untuk tentera tak berpencen..!!!


pakat dok beratuq nak ambil sebahagian dari hasil desakan KERABAT bermula pada tahun 2011...Sumbangan utk tentera tak berpencen..RM1000 sorang.(500 duit kerajaan 500 lagi duit dari LTAT, duit dari hasil caruman kami la.)..Pengerusi umno dan tim.menteri pi ceramah utk be endd...kena boooooo....lari balik ikut pintu belakang..hahahaha....pagi tadi nii kat Alor Setar Mall.....aku ambek..habuan lawan umno be endddddddd.


Persatuan Anak Kedah di Perantauan (Pakar) - MENYOKONG PENUH PENDEDAHAN NGO BONGKAR 403

KENYATAAN MEDIA Persatuan Anak Kedah di Perantauan (Pakar) 

MENYOKONG PENUH PENDEDAHAN NGO BONGKAR 403 TENTANG KEPINCANGAN PENTADBIRAN BARISAN NASIONAL KEDAH.

Persatuan Anak Kedah di Perantauan (Pakar) sangat terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh sebuah NGO BONGKAR 403 tentang 11 penyelewengan yang telah dilakukan oleh BN sebelum 2008 ketika mentadbir negeri KEDAH. Ini yang mengakibatkan rakyat kedah terpaksa menanggung hutang sebanyak RM403 juta. Seluruh rakyat perlu diberi penerangan tentang penyelewengan dan salahtadbir sehingga melibatkan RM403 juta di Kedah dari zaman pentadbiran Menteri Besar Y.A.B Tan Sri Dato' Seri Haji Osman Bin Haji Aroff , Y.A.B Tan Sri Dato Seri Sanusi Bin Junid, Y.A.B Dato Seri Haji Syed Razak Bin Haji Syed Zain dan yang terakhir Dato' Seri Diraja Haji Mahdzir Bin Khalid.

Kami mempersoalkan bagaimana pihak kerajaan persekutuan mengawal projek-projek awam di negeri yang menggunakan peruntukan Kerajaan Pusat. Jika perbelanjaan tersebut dikeluar di zaman BN memerintah negeri Kedah sewajarnya semua dokumen yang ada dalam agensi-agensi pelaksana pusat dan negeri disiasat. 

Pekerja indah water & e-idaman dapat gaji USD8000 sebulan...!

In Japan, employees who clean the trash from the streets are not called "Trashmen". They are called "HEALTH ENGINEERS"!!! Because of this respect, Japan has the world's cleanest streets.And get this: How much are those Health Engineers paid? It's $8,000 dollars a month!

 Why? Because by law, there are 3 types of jobs that must get Double Payment, called the 3 D's: Dirty, Dangerous, or Distant!In Islam, each and every one of us must be a Health Engineer, because our Prophet taught us "Removing harm from the road is a Charity!"

[PANAS] UMNO Bahagian Jerlun bergaduh sampai tolak pejabat hingga runtuh..!!!

Orang lain gaduh juga...tapi tak macam UMNO, sampai roboh bangunan... kah kah kah!!

Oleh : TUKUL BESI 



Berita panas ni dijamin tak masuk Utusan Meloya dan TV3 Suku

Manusia mana kat dunia ni yang tak boleh dikritik..dikomen...atau ditegur...melainkan para nabi dan rasul...kerana mereka dah terserlah dengan sifat maksum dari segala dosa dan kesilapan...tapi kalau dah kita sama-sama manusia marhein biasa ni...yang imannya pun macam roda..hari ni kat atas..hari esok kat bawah...malam ni kuat..bangun tahajud...lepas tu sebulan tidoq berdengkuq..subuh pun jadi subuh gajah...memang sure...jelas tanpa disuluh-suluh tentunya ada kesilapan dan boleh ditegur...

He.heh...dalam PAS pulak..tegur menegur..itu tandanya kita semua pakat sayang menyayangi antara satu sama lain..matlamatnya nak tengok semuanya jadi elok...dan sikap PAS sendiri juga terbuka..dan menerima pandangan membina dari ahli-ahli untuk memantapkan jemaah...sikap sayangnya ahli kepada parti memang menjadi budaya sihat dalam PAS..cuma mungkin cara mengkritik atau memberi pandangan tu..agak berbeza,,,,ada yang cara hikmah..lembut...ada yang berterus terang..dan ada juga yang macam panglima perang...tapi tujuannya tetap sama..

Tapi mai kita tengok pula..apa yang jadi kat UMNO...Tukuk Besi nak kongsi dengan semua...kes tembok dinding di pejabat UMNO Bahagian Jerlun dirobohkan oleh ahli UMNO sendiri...Ketua UMNO Bahagian Jerlun, Dato'Abu Hassan bagi statement kat media..anggap runtuhan berkenaan satu pencerobohan. 

Berjuanglah menegakkan agama Allah

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, 20 Feb 2013

Allah Taala berfirman di dalam al-Quran, bermaksud:

"Dan belanjakanlah (apa yang ada pada kamu) kerana (menegakkan) agama Allah, dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan (dengan bersikap bakhil); dan baikilah (dengan sebaik-baiknya segala usaha dan) perbuatan kamu; kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berusaha memperbaiki amalannya." (Surah al-Baqarah : ayat 195).

Makna bagi ayat "...mencampakkan diri ke dalam kebinasaan" di sini ialah kamu tidak menjalankan tugas jihad. Tetapi ada manusia menyalahgunakan ayat ini. Mereka berkata, tidak ada gunanya kita berjuang untuk Islam, nanti kita akan dipenjarakan, ditukar tempat kerja atau dibuang kerja dan sebagainya sedangkan Allah Taala mengatakan, "...Jangan kamu mencampakkan diri kamu ke dalam kebinasaan". Inilah cara bagaimana cakap-cakap yang berdalilkan ayat dengan cara yang salah kerana ayat ini mempunyai hubungan dengan menegakkan agama Allah Taala, bahkan orang yang tidak berani menegakkan agama Allah itulah orang yang mencampakkan diri mereka ke dalam kebinasaan.

UMNO pengkhianat MELAYU sebenarnya...!!!

Antara Dua Darjat-Satu Malaysia, Dua Masa Depan.
 oleh Sakmongkol AK47


Saya berada dinegeri Kedah buat pusingan ke2. Menyertai ceramah penerangan kepada penduduk negeri Kedah. Malam kelmarin bersama dengan Tn Haji Mat Sabu di Pendang. Kehadhiran amat baik memandangkan Mat Sabu tokoh yang popular. Pendengar datang membawa tikar dan payung mencari mana2 tempat untuk duduk.

Tema yang kita bawa , sama seperti dilain2 tempat. Saya memberitahu akan kebimbangan orang Melayu adalah kebimbangan yang palsu. Adalah suatu pendustaan yang besar yang UMNO lakukan untuk (a) menakutkan orang Melayu (b) membodohkan orangMelayu.

Orang Melayu jumlah mereka seramai 18 juta dari penduduk yang 28 juta. Secara fisikal, Melayu adalah majority. Tapi UMNO hampir berjaya membentuk fikiran Melayu yang ramai, takut kepada jumlah yang kecil. 65% orang Islam diajar takut kepada 9% orang Kristian. Mubaligh dan paderi Kristian berdakwah dikalangan masyarakat orang Asli, yang susah hati orang melayu. Mengapa?

Awas !! Mahadet nie jenis manusia baling batu sembunyi tangan..

Oleh Subky Latif

KATA Hitler, bohong kalau diulang-ulang, tidak lagi dipercayai sebagai bohong.

Adakah kata-kata Hitler itu dipercaya orang apabila dia berkata, PAS tersingkir dari BN ketika dia jadi Timbalan Perdana Menteri, bukan kerana ditendang UMNO tetapi gara-gara perpecahan dalam PAS sendiri.

Semua tahu segala kerja dan keputusan untuk menendang PAS itu dibuat oleh Dr. Mahathir sebagai Timbalan Presiden UMNO ketika Perdana Menteri Hussein Onn tiada dalam negeri.

Orang tua itu (Hussein) yang tidak tahu apa, menerima saja keputusan pimpinan UMNO, bersetuju menentang PAS dengan merancang membentangkan di Parlimen usul meMAGERANkan Kelantan dan meletakkan kerajaan Kelantan di bawah tadbir kerajaan Persekutuan.

Apa yang dikatakan perpecahan PAS itu adalah gara-gara campur tangan UMNO dalam urusan PAS. PAS memutuskan Menteri Besar dalam kerajaan BN Kelantan ia Wan Ismail Ibrahim. Memang ada pandangan kedua dari kalangan PAS terhadap calon itu, tetapi PAS telah telah ada keputusannya.

Berundurlah secara terhormat jika kalah pilihan raya

Oleh Lanh


Pemimpin kerap menguar-uarkan negara kita akan mencapai status negara maju pada 2020. Malah ada negeri seperti Melaka sudah pun membuat perisytiharan sebagai berstatus maju; kita tertarik untuk membuat perbandingan senario politik kepimpinan negara maju dan negara kita dalam menghadapi kekalahan dalam pilihan raya.

Di negara maju adalah biasa untuk sesebuah parti politik itu silih berganti bagi menerajui negara. Di Amerika Syarikat pertarungannya adalah antara parti Demokrat dan Republikan.Pemimpin parti yang tewas akan berundur secara terhormat, tidak timbul langsung akan mempertahankan Rumah Putih ke titisan darah terakhir.

Demikian juga di Britain; kita dapat saksikan bagaimana dengan terhormat perdana menterinya seperti Tony Blair melepaskan kuasa; demikian juga di Perancis, Nicolas Sarkozy menerima kekalahan dengan bergaya; dunia kini sudah melupakan bekas pemimpin Perancis dengan isteri glamornya, Carla Bruni.

PRU-13 - BN tiada kelebihan?

Oleh Syed Imran

Menurut Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcede), Barisan Nasional (BN) tiada kelebihan yang boleh memberi sumbangan besar kepada kemenangannya pada pilihan raya umum ke-13 dalam sebulan dua ini.

Bagi saya, ia bukan satu maklumat yang memeranjatkan. Perdana Menteri merangkap pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak telah membuat perkiraan yang kurang tepat apabila dia menangguh pilihan raya sehingga menghampiri tarikh luput.
Antara alasan yang diberi oleh pengarah Umcede, Mohamad Redzuan Othman, BN tidak lagi mampu melakukan persempadanan semula kawasn pilihan raya untuk memberi kelebihan kepadanya selain faktor pilihan raya mengejut yang sudah berlalu.
Kita tidak tahu sebab musebab kepada Najib tidak berani menghadapi pilihan raya lebih awal sedangkan ia memberi sedikit kelebihan kepada BN. Mungkin Najib dikelilingi para penasihat yang kurang bijak atau mereka tidak menyokongnya 100 peratus.

Semakin dekat PRU13..Antara NAJIB & TUN siapa lagi banyak meracau..!!??

PRU-13 kritikal buat Najib, lebih kritikal bagi Mahathir

KUALA LUMPUR,  Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dianggap pilihan raya amat penting dan kritikal buat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kerana ia bukan saja pungutan suara empat tahun “tanpa transformasi”.

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, PRU-13 itu juga lebih penting dan kritikal lagi bagi mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kerana 22 tahun dasar autoritarian dan korup beliau.

Katanya, masa depan Mahathir juga dipertaruhkan pada PRU-13  bagi menentukan sama ada beliau dapat terus menjadi dalang politik untuk UMNO/BN, yang kini secara sendirian membuat keputusan selepas berjaya memaksa Tun Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri selepas “tsunami politik” pada PRU 2008.

“Kuasa dan pengaruh Mahathir sebagai Perdana Menteri paling lama kini lebih besar berbanding Najib yang berkempen ke seluruh negara untuk menjaga jangka hayat politiknya,

Kepada pimpinan PAS..tak kira 6 selenden ka 3 selenden ka hangpa boleh 'pantang' sat dak..??

Memang Pemimpin PAS Perlu Berpantang

Oleh Mohd Sayuti Omar

Permintaan Naib Preiden PAS Husam Musa agar semua para pemimpin PAS atau jurucakap PdAS agar berpantang selama 90 hari menjaga karektor, mulut atau kata-kata agar tidak tersasar sehinggakan ia menjadi isu atau pun disunting oleh pihak lawan untuk menghentam PAS satu cadangan yang tepat.

Rasanya permohonan itu tidak sukar untuk dipenuhi oleh para pemimpin PAS kerana ia tidak perlu sampai diadakan kursus khas.

husam musa
Husam: Selalu ceramat mengulas isu.
Bagi Husam kenapa beliau mengajak demikian kerana ada sebab musababnya. Saya sendiri terperasan dengan masalah ini. Sesetengah pemimpin PAS banyak bercakap, yang tidak ubah seperti burung ktitir atau terkukur yang rajin bercakap. Pantang ada peluang dan dihulurkan mikekrofon sikit mereka akan bercakap dan mengulas apa juga isu yang diajukan kepada mereka walaupun ia kurang relevan.

Bersikap mesra wartawan atau media tanpa hujung pangkal dan pandai membaca apakah motif di sebaik pertanyaan wartawan itu tidak baik juga.

Persis burung ketitir atau terkukur kalau berkokok tidak kira hari siang atau malam, boleh menimbul konfius juga. Memanglah tuannya pelihara unggas itu untuk menikmati kemerduan suaranya dan melihat telatah dan tabiatnya sebagai seni hiburan. Tetapi kalau malam siang tidak kira waktu berkokok ia membosankan.


Gara-gara suka bercakap atau selalu salah cakap itu ia menimbulkan masalah kepada PAS. Menyebabkan PAS terpaksa membetul balik implikasi dari salah cakap itu. Seperkara lagi yang hendak mengulas apa-apa yang ditalakan kepadanya tidak bijak atau fatanah. Mereka mempunyai niat yang baik untuk meredakan keadaan, tetapi kerana kurang 'ilmu pangkah', menyebabkan ia menjadi bertele-tele dan menimbulkan masalah pula.

Rupa-rupanya sudah berjuta ahli UMNO sertai pembangkang..!!!

Berjuta ahli UMNO menyertai pembangkang dalam peti undi

Sekarang tektik UMNO untuk mendapatkan ‘mileage’ politik sangat rendah tarafnya dan memalukan. Akhir-akhir ini satu ‘trend’ lama yang diperbaharui sedang berlaku, iaitu menunjukkan dalam berita dan buletin utama TV3 tentang pengisytiharan ahli-ahli PAS menyertai UMNO. Hampir setiap malam ia dilakukan oleh media perdana negara. Apabila saya melihat isu ini dilakonkan melalui TV3 dan saluran TV media perdana yang lain saya teringat semasa UMNO melakukan perang psikologi terhadap Parti Melayu Semangat 46 dahulu.

Semasa itu setiap malam kita menyaksikan kemasukkan ahli-ahli Semangat 46 dalam UMNO. Parti S46 hanya mempunyai 350,000 ahli tetapi kalau dikira jumlah ahli S46 keluar parti yang disiarkan oleh TV3 itu melebihi 1 juta orang. Tektik ini tektik lama tetapi masih digunapakai oleh UMNO yang begitu terdesak dengan gerakan rakyat seluruh negara untuk menyaksikan perubahan dalam kepimpinan negara.

Saya masih teringat cerita penyampai berita TV yang saya kenali semasa itu. Pada zaman itu pembaca berita selalunya merupakan seorang wartawan berita dalam masa yang sama. Oleh itu mereka tahu hal keadaan sebenarnya. Pembaca berita ini telah menelefon memberi tahu saya yang beliau akan membaca berita mengenai kemasukan 150 orang ahli Parti S46 ke dalam UMNO sedangkan sebenarnya hanya 10 orang sahaja yang berbuat demikian. “Semuanya bohong bro!” katanya.

Saya pun menjawab sambil berseloroh, “Tak apalah. Tapi kalau boleh semasa kau baca berita bohong itu, kau kenyit-kenyitlah mata kau tu. Orang yang menontonnya akan fahamlah yang kau baca itu berita bohong." Dia tidak menjawab hanya ketawa berdekah-dekah sahaja.

Mai nak habaq... DAP menang semua kerusi pun tak akan dapat jadi PM...

Hadi: DAP tidak akan terajui negara
Wartawan Sinar Harian
hadi awang
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang 
 
KUALA TERENGGANU – Pas berkeyakinan penuh rakan sekutunya, DAP tidak akan menerajui tampuk pemerintahan negara sekalipun parti itu menang kesemua kerusi Parlimen yang dipertandingkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut menyifatkan dakwaan bahawa DAP akan menguasai pentadbiran kerajaan sekiranya Pakatan Rakyat (PR) menang pada pilihan raya kali ini, hanyalah propaganda untuk menakutkan rakyat khususnya kaum Melayu.

Secara umumnya beliau dilihat seolah-olah menggambarkan bilangan kerusi yang diperuntukkan kepada DAP juga jelas menunjukkan parti itu belum berkelayakan untuk mendominasi kerajaan PR kelak.

“(Rakyat) ditakut-takutkan sekiranya Barisan Nasioal (BN) kalah, Malaysia diambil alih oleh DAP. DAP bertanding 50 daripada 222 kerusi (Parlimen). Kalau menang habis pun tidak boleh perintah Malaysia.

Rali Kedah 14 Mac depan, promosi Bandarya Alor Setar

20 Februari 2013

ALOR SETAR - Seramai 25 peserta akan menyertai perlumbaan kenderaan pacuan dua roda (2WD) 'Rally of Kedah' yang akan diadakan di bandar raya ini selama tiga hari, mulai 14 Mac depan.

Perlumbaan anjuran TrelQuest Motorsports Sdn Bhd dengan kerjasama Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) itu akan turut disertai pelumba dari Thailand dan Singapura.

Datuk Bandar MBAS Datuk Mat Noh Ahmad berkata dalam perlumbaan itu para peserta akan melalui litar sejauh 3.5 Km bermula di Stadium Darul Aman dan litar 'ban sungai' (jalan tepi sungai) berhampiran sawah padi di Bukit Raya dan Kampung Jelai, Pendang dekat sini.

Beliau berkata di litar 'ban sungai' dengan jarak antara 10 hingga 12 Km itu, peserta perlu cekap mengawal kenderaan untuk melalui jalan sempit di antara terusan dan sawah padi.

"Ini antara langkah kita mempromosikan Bandaraya Alor Setar dan kawasan sekitar. Peserta dan penonton tempatan dan luar negara dapat lihat keindahan sawah padi dan tempat-tempat bersejarah di negeri ini," katanya kepada pemberita selepas gimik perasmian 'Rally of Kedah' di Menara MBAS di sini hari ini.

Karnival lelong hartanah di Alor Setar 25 dan 26 Feb

20 Februari 2013

ALOR SETAR - Satu karnival lelong hartanah baharu dan terpakai, melibatkan lebih 100 pilihan, akan berlangsung di sini pada 25 dan 26 Februari ini.

Karnival itu, yang melibatkan kerjasama antara syarikat Property Power, Bank Islam Malaysia Berhad serta perunding dan penilai hartanah IM Global Property Consultants Sdn Bhd, akan diadakan di pekarangan Bank Islam (M) Bhd Kompleks Perniagaan Utama, Jalan Sultanah Sambungan bermula 9 pagi hingga 5 petang membabitkan hartanah seperti rumah, kebun, bendang dan tanah lot.

Pengarah Eksekutif Property Consultants Sdn Bhd Che Had Dhali berkata, karnival ini bertujuan memberi khidmat nasihat kepada orang ramai berkaitan hartanah selain menyediakan pelbagai pilihan baharu dan terpakai berdasarkan kategori harga, lokasi dan jenis hartanah serta memberi nasihat kewangan dan guaman.

Beliau berkata, karnival ini adalah inisiatif kepada mereka yang ingin memiliki rumah sendiri namun tidak mampu memandangkan harga rumah agak tinggi sejak kebelakangan ini.

Antara intitusi pondok dan orang alim..!!!!

Sebentar di Pondok Ayer Puteh
Malam tadi, sebab malu alah dengan seorang kawan yg SMS minta sangat-sangat kami di NGO Wargakilang turun pi Pondok Tok Guru beliau, siap hantar kad jemputan dengan sticker keta tulis VIP lagi; antara segan kami turun juga ke pondok berkenaan, di Madrasah Nurul Taqwa, Pondok Ayer Puteh nun jauh di pedalaman Junjung Kulim Kedah.

Segannya bukan pasal apa, sebab jemputan itu bukan untuk menghadiri ceramah agama biasa-biasa, tapi malam itu dari siang lagi depa buat Majlis Ijitima” Ulamak & Silaturrahim sempena Sambutan Maulidurrasul SAW 1434H, yang menghimpunkan Tok Guru-Tok Guru dan Alim Ulamak Pondok yang tersohor dari merata tempat.
(Sebahagian drpd Ulamak dan Tok-Tok Guru Pondok yang hadir)

Segannya kami sebab kami rasa, orang awam macam kami yang baca Fatihah pun tak berapa reti ini – bukannya level kami nak dapat kad jemputan VIP nak hadir ke majlis mulia macam ini.
(Mula duk ingat nak pakai t-shirt oren NGO Wargakilang mcm yg selalu kami buat bila masuk kg tu, tapi rasa tak sesuai lah pulak, saya pun tak pasti jubah yg saya pakai semayang raya beberapa tahun lepas ni sesuai ke tidak utk majlis ini. Sdra Aznee, Setiausaha Wargakilang ceroi ja pakai baju Melayu kopiah HITAM – saya duk perati hadirian duk tengok dia aje mlm tadi, nak pi kenduri kahwin mana pulak mamat ni)

Di celah ratusan hadirin wajah-wajah manusia pondok yang nampak begitu zuhud dengan jubah, serban dan selempang pondok di bahu mereka ini, berselang seli dengan org2 awam mcm kami yang turun mai ini, saya terperasan ada satu wajah yang amat familiar dengan kami di Wargakilang – al fadil Ustaz Hj Kamil, Mudir Pondok Tuan Guru Hj Mat Nahu di pedalaman Kuala Beris, Sik Kedah; pondok yang beberapa kali kami singgah waktu Jln-Jln Masuk Kg Wargakilang beberapa ketika dulu; iaitu kira-kira 3 jam perjalanan dari pondok Ayer Puteh ini.
Zuhud sungguh Ustaz Kamil ini, walaupun bertaraf MUDIR, tapi selamba saja mai duduk kat celah-celah org awam antara kami.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...