TERKINI :

Monday, February 4, 2013

Awas..!!!! nak tau sapa geng NASA & HASAN ALI dalam PAS... ini tekniknya...!!!

oleh AnakKedah007.blogspot


Wala' hanya untuk ahli-ahli PAS jika Nasharuddin Mat Isa dan Hassan Ali jadi pemimpin PAS. Jika mereka tak jadi pemimpin PAS... secara logik akal makhluk munafik dua ekor ini ahli-ahli PAS tak perlu wala' jika orang lain jadi pemimpin.

Nak kenal pengikut-pengikut dua ekor munafik di dalam PAS senang je.... dalam ucapan, dalam arahan, dan dalam saranannya ada perkataan Wala......

Kalau pemimpin-pemimpin lain seperti TGNA, TGHA, Mat Sabu dan sebagainya tak pernah kedengaran mereka menyuruh ahli Wala... melainkan ahli sendiri ikhlas melaksanakan arahan-arahan yang diberikan.....

Tentera yakin PAKATAN RAKYAT mampu jaga kebajikan mereka..



Tentera yakin Pakatan mampu jaga kebajikan

KUALA LUMPUR 4 Feb: Menjaga kebajikan tentera bukan kerana mereka penjawat awam, tetapi pengorbanan yang diberikan demi menjaga keamanan negara.

Menurut Pengerusi Majlis Perundingan Keselamatan Tentera KEADILAN, Brigadier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khatab, menyifatkan kerajaan Umno BN lepas tangan isu kebajikan tentera menyebabkan golongan itu kecewa.

“Kebajikan bukan bermula apabila mereka pencen, tetapi isu kebajikan perlu diutamakan ketika mereka masih berkhidmat termasuk untuk keluarga tentera.

“Mereka bekerja 24 jam untuk jaga keamanan negara. Cuti kalau dipanggil (bertugas), mereka terpaksa mengorbankan masa bersama anak-anak,” katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, dalam keadaan negara aman, sepatutnya keperluan dan kebajikan tentera diutama berbanding membeli peralatan yang difikirkan tidak perlu.

“Kerajaan patut tumpu dan utamakan kebajikan tentera seperti peruntukan perumahan dan agihan bantuan.

SYABAS & KERAJAAN PUSAT main CIUM MULUT untuk bagi KERAJAAN SELANGOR cemburu...!!

oleh AnakKedah007

RM3.41b telah dibelanja Kerajaan Pusat untuk selamatkan SYABAS

 
"Dengan RM120 juta yang digunakan, ia menunjukkan krisis tersebut dapat diatasi jika SYABAS melabur dana sendiri untuk usaha ini sejak awal," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

SYABAS nak melabur awal apa kejadahnya.

Labur beli kereta, BONUS untuk BOSS2 lansung tak ingat PEKERJA bawah, melancong sana, melancong sini.

Tahu2 tuduh Kerajaan Negeri Selangor tak pandai urus air.

Nak tahu bodoh tak bodoh SYABAS nie, hari2 hujan pun mereka boleh kata EMPANGAN KEKURANGAN AIR. Menjelang 2014, Selangor & KL berpontensi KEMARAU.

Meriahnya program PAS bersama tokoh-tokoh yang baru jadi ahli...

PAS Semarakkan Program Menang Pilihan Raya

CELEHAN TENGAHARI                                                                                                        

Sehari selepas mengadakan seminar Road Map Ke Putraja yang melibatkan 1,000 petugas dan jentera pilihan raya PAS, parti Islam itu mengadakan satu lagi program dinamakan Himpunan Perdana Ummah Bersama PAS bertempat di sebuah hotel di Jalan Ampang semalam. Program semalam adalah kesenimbungan kepada seminar Road Map ke Putrajaya yang maksudnya menunjukkan kesiapsiagaan PAS dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13.
Dari kanan: Tengku Peduka, Hanafiah, Tamrin, Mazlan dan Tuan Ibrahim
Kalau seminar di  The Mines terhad di kalangan jentera dan pimpinan PAS, tetapi program di Ampang semalam terbuka kepada umum khususnya di kalangan para pemuka dan tokoh-tokoh yang baru bersama PAS. Mereka adalah terdiri dari bekas pimpinan Umno, pasukan keselamatan, tokoh agama, pegawai tadbir, diplomatik, artis, NGO dan lain-lain.

Dengan kehadiran mencecah 500 orang memberi pertunjuk sambutan dan minat pelbagai golongan terhadap PAS muasir ini sungguh memberangsangkan dan memberi petanda bahawa PAS bakal menjadi parti utama di masa akan datang.

Penyertaan berbagai golongan profesional itu menunjukkan PAS bukan lagi parti kampung di mana keahlian terikat di kalangan guru-guru pondok atau pun ustaz kampung sahaja.

Antara mereka yang sempat dilihat semalam ialah Tengku Paduka Raja Terengganu, Tengku Ibrahim Ibni Almaruh Sultan Nasiruddin Shah, bekas pemimpin Umno dan Parti Semanat 46,  Tamrin Ghafar, bekas Exco Pemuda Umno Malaysia di zaman Anwar Ibrahim, Yahaya Lampong bekas timbalan menteri kerajaan Pusat, Fauzi Shaari bekas ketua siasatan jenayah Bukit Aman, bekas timbalan Penglima Angkatan Tentera Darat (lupa nama).

Bekas Polis pulak naik angin sebab duit depa kena rembat..!!!

Dana diseleweng RM200,000, bekas polis ancam demonstrasi besar

KUALA LUMPUR 4 Feb: Sebanyak RM200,000 diseleweng Presiden Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM), Shafie Bakri apabila siasatan persatuan itu mendapati wang tersebut dipindah ke akaun syarikat KT Solution Enterprise daripada Geran Bantuan Tabung Kebajikan dan Pentadbiran PBPM berjumlah RM500,000.
POLIS
Dedah Pengerusi PBPM Kuala Lumpur, Nasiruddin Mohamed, Shafie yang juga Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Jelebu turut memalsukan tanda tangan semasa mengendalikan Mesyuarat Agung Negeri Kedah pada 15 Disember 2008.

Shafie juga menurut Nasiruddin terlibat menghantar dan memalsukan laporan berhubung Ahli Majlis Tertinggi PBPM kepada Pendaftaran Pertubuhan (ROS), malah mengatur kehadiran perwakilan haram dari Pulau Pinang ke mesyuarat berkenaan.
Nasiruddin berkata, KT Solution beralamat di Klang kononnya bertindak sebagai orang tengah untuk mendapatkan geran tersebut serta bayaran komisen.
Beliau berkata, Shafie mengatur kehadiran perwakilan haram dari Pulau Pinang ke Perhimpunan Agung PBPM pada 24 Januari 2009 untuk mengundi dan memilihnya sebagai Presiden PBPM, walaupun PBPM Pulau Pinang dibubarkan pada 25 Jun 2008.

[BONGKAR] Sudah RM3.41b Kerajaan Pusat belanja duit bagi kepada SYABAS...

DAP dakwa RM3.41b dibelanja untuk selamatkan SYABAS


Setiausaha publisiti DAP Tony Pua mendakwa peruntukan tambahan sebanyak RM120 juta kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) yang diumumkan perdana menteri menjadikan jumlah dana untuk "menyelamatkan" syarikat kini meningkat menjadi RM3.41 bilion dalam tempoh empat tahun.

Katanya, peruntukan tambahan itu juga membuktikan bahawa krisis air di Selangor dan Kuala Lumpur tiada kaitan dengan keperluan untuk penyaluran air dari projek Langat 2.

"Sebaliknya, ia membuktikan bahawa krisis itu adalah disengajakan oleh SYABAS untuk menaik taraf loji rawatan, membina kapasiti air tambahan yang dirawat serta membaiki dan menggantikan paip lama dan pecah.

"Dengan RM120 juta yang digunakan, ia menunjukkan krisis tersebut dapat diatasi jika SYABAS melabur dana sendiri untuk usaha ini sejak awal," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Menurut Pua, kerajaan negeri dan juga persekutuan tiada kewajipan untuk menyediakan geran atau pinjaman kepada SYABAS untuk menaiktaraf infrastruktur air.

Mai nak ajaq cara Proses penswastaan yang menguntungkan KRONI..!!!

Bila Yang Untung Diswastakan

Bhai.... gua tak paham la ngan program penswastaan yang dibuat oleh BN selama nih... bukan aper... mola-mola dulu paham gak skit... tapi la nih makin tak paham.... cuba lu bayangkan aaa.... semua projek atau cabang agensi kerajaan yang untung dan berpeluang untung diswastakan... sepatutnyer... hanya cabang yang rugi atau kurang untung diswastakan... ntah la...

Contohnyer Zoo Melaka nih.... tahun lepas 750 ribu pengunjung yang datang... dan masa tue Zoo Melaka nih dikendalikan oleh PERHILITAN.... 750 ribu pengunjung bhai... kali kan dengan RM10 kalu dewasa... dan RM4 untuk kanak-kanak..  berapa dah untung tue...

La nih... Zoo Melaka dalam proses penswastaan.... dan sasaran pengunjung dijangkakan sekitar 1 juta orang.... yang best tue... Zoo Melaka skrang dalam proses ubahsuai... yang menelan belanja RM8 juta...... err.. yang lagi best tue... kos ubahsuai RM8 juta tue datang dari Kerajaan... biler dah siap ubahsuai... terus bagi kat swasta untuk kendalikan... wahhhh... untung besar la swasta tue kan.... tak perlu kuar modal RM8 juta ... pastue diberi peluang menaikkan harga tiket kepada RM15 untuk dewasa dan RM6 untuk kanak-kanak...

Hahaha... ini lah cari bijak berniaga... semua kerja dan kos... ditanggung oleh Kerajaan... untung kutipan semua masuk poket swasta... PERHILITAN terkebil bijik mata... hahaha... samer sebijik ngan penswastaan bekalan air di Selangor.. kos baikpulih datang dari Kerajaan (sejak dari mula lagi)... tapi untung semua makan dek Syabas.... hahaha.... JBAS terkebil bijik mata....

Orang UMNO Pening & Orang PAS pun Pening dengan Kelaku Azizan..!!!

oleh AnakKedah007



Nie nak buat pemutihan sikit..sebab dok tengok ada komen dok menghala muncung senapang dalam kem sendiri diatas ketidak puasan hati apabila MB KEDAH hadir program 1M4U (betoi dak gua tulis nie) ini politik bro...jgn jumud sangat...kita kena berfikiran positive kekadang tu jangan main taram jaa..musuh dok tunggu peluang kita tersalah langkah saja...
ahaha.. pandai GE menggunakan segala peluang yang ade... ini lah strategi pemasaran yang effektif.. tak yah keluarkan duit..

Tengok Guan Eng betapa smartnya dia buat kesimpulan... PSY mai hangpa pakat pakai baju BERSIH pie tengoknya....itu program FREE...kompom ramai yg pie..tub tub hangpa tibai pakai warna KUNING...tak keharu penganjur....

Begitulah azizan kita lihat dia dah salah langkah sebab hadiri program tersebut namun hakikatnya dia sedang mengajar semua perbezaan antara KERAJAAN & POLITIK... Bn dah terang2 nak jadikan program, tersebut BN punya..tup tup MB KEDAH datang...habih cempera penganjur....sampai nak boh lagu BN pon tak jadi dah mcm di Selangor tuu..

Pesanan pada muka-muka baru PAS...berjuanglah dulu..rasai cabarannya..baru demand nak jawatan..!!!

"PAS tidak akan dipatuk dari lubang yang sama lagi"

(Ustaz Abdul Hadi berucap dengan penuh semangat hari ini di depan muka-muka baru yang menyertai dan menyokong PAS)

AMPANG: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang memberikan jaminan tidak akan mengkhianati amanah rakyat untuk terus kekal bersama dengan Pakatan Rakyat dan sekali-kali tidak akan bekerjasama politik dengan Umno.

"Kita sudah bekerja sama sebelum ini dan kita telah dikhianati. Kita tidak akan adakan sebarang kerjasama politik lagi dengan Umno.

"Kita tidak akan dipatuk melalui satu lubang yang sama sekali lagi," kata beliau di hadapan 300 tokoh-tokoh yang merupakan ahli baru PAS di Himpunan Perdana Ummah Bersama PAS di hotel De Palma, Ampang hari ini.

#TumbangBn #Listen 4 #savekedah - Bila BIK Mama Pakai Celana..... ok sambung.....


Klip ini dibuat dengan menggunakan modal dan tenaga sukarela sendiri.
Jika anda suka video ini boleh menderma/menyumbang di zunarcartoonist.com

Sebab apa PSY 'GANGNAM' di bawa oleh NAJIB telah di ketahui..!!!

 sebab dok gedik macam nie yg tak ingat umuq tu kubuq kata
mari rumah kata pergi yang BN suka dok bawa benda lagho nie

BN bazir RM2 juta bawa ‘Gangnam’, rakyat miskin terabai
(Oleh Mohd Arif)
KUALA LUMPUR 4 Feb: Perbelanjaan BN membawa penyanyi pop Psy yang popular dengan lagu ‘Oppa Gangnam Style’ dan tarian kuda sebanyak RM2 juta adalah pembaziran melampau ketika rakyat dibebani kos sara hidup tinggi dan dihimpit kemiskinan.
Mengulas demikian, Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua berkata, kerajaan gagal memikirkan strategi terbaik untuk menarik sokongan rakyat pada acara sambutan Tahun Baru Cina itu.
Katanya, MCA dan Gerakan khusus di Pulau Pinang makin hilang keyakinan untuk memulihkan imej politik apabila memilih tindakan membazir itu.
“MCA dan Gerakan gagal memilih program yang baik untuk sambutan Tahun Baru Cina dengan menjemput Psy sekaligus menunjukkan mereka hilang tarikan dan arah tuju politik untuk menarik sokongan dan kehadiran ramai orang ke program BN,” katanya ketika dihubungi.

Gambar yang tak disiarkan dlm Program HIMPUN BN di Std. Suka Menanti tempohari...

Patutlah wartawan kami dok search di blog2 Media Tempur Kedah berkenaan gambar-gambar sambutan program HIMPUN nie.. nak kata puak BN tak ada kamera dan hp canggih mustahil la pulak... nak kata tak ada line coverage 3G di kawasan stadium nie dah masuk 4,5 hari dah boleh upload di rumah...tapi tak ada dan tak jumpa.....

Alhamdulillah ada sahabat telah berikan kami gambar sambutan masyarakat pada hari tersebut...dan gambar itu di waktu memuncak dimana gambar atas padang tu ialah sewaktu lagu negaraku di mainkan dan PM berada dalam khemah utama.....jadi hangpa sendiri pun bolehlah memikirkan apa sebenarnya yg telah berlaku...

kesian tengok makcik2 yang pi sambut najib ni. depa di kerah julang bendera bn tinggi2. tgk ja la umoq depa mcm mana...nak berdiri pon x larat...time pagi tu 'org muda' mana ada. semua tua2 yg main jauh2 dari kola ketil, kulim, baling, sik....makan nasik bungkus atas bas masa program petang tu. makcik tu kata depa tak bagi turun makan kat luaq kena makan dlm bas. kesian betoi.... 

puak2 negrito baling pon ada depa bawak....puak2 ni bukan penah kluaq pekan. dipergunakan la. saya nak share gambaq sebab nak tunjuk kat org gambaq yg tak kluaq media....suasana sebenaq yg tak guna kamera trick. org ramai boleh tengok penerimaan masyarakat golong yang mana yang sokong najib. tu masej dia....

  

Kalau dulu bolehlah Mahathir kelentong rakyat

KUALA LUMPUR: Mahathir sudah sedar yang orang Melayu sudah memahami tanpa UMNO Melayu akan tetap boleh bertahan dan wujud dalam negara dengan kemajuan mengikut waktu dan zamannya.


“Dulu-dulu bolehlah Mahathir kelentong rakyat terutamanya orang Melayu yang tanpa UMNO Melayu akan mati dan pupus,” tulis Aspan Alias di dalam blognya.

Menurutnya, di Kelantan, rakyat sedar UMNO sudah berada di pinggiran tetapi tidak pula kita mendengar Melayu di situ mati bergelimpangan di jalan-jalan raya.

Berikut adalah tulisan penuh beliau.

UMNO sedang berusaha dan mungkin telah dapat menyenaraikan ‘winnable candidate’ untuk pilihanraya kali ini. Itulah yang disebut-sebut setiap kali dalam mesyuarat dan perbincangan tentang pemilihan calon dalam UMNO sekarang ini. Tujuannya ialah untuk mendapatkan sokongan dan keyakinan rakyat untuk memperbaiki prestasi UMNO yang sudah merudum sekarang ini.

Semalam Mahathir berlainan pula pandangannya. Beliau meminta semua rakyat mengundi UMNO dan jangan memilih calon. ‘Siapa sahaja yang diturunkan oleh UMNO sebagai calon kita mesti undi’ katanya. Apa yang dikehendaki Dr Mahathir ialah rakyat tidak payah menggunakan otak dan pemikiran. Bagi Mahathir apabila rakyat memilih itu ikut sahaja siapa yang dicalonkan dan tidak payah berfikir banyak. Mahathir sudah biasa dengan membuat arahan sahaja dan arahan beliau mesti diterima.

Apabila Bank & Kerajaan menjadi "HARAM JADAH"



FILEM PENDEK yang perlu di tonton oleh semua untuk memahami bagaimana golongan-golongan keparat memerah titik peluh rakyat...

Bank mengalahkan ALONG... Kerajaan ibarat ayah kepada Along....

[Video] TV3 & UMNO - Hati Sama Busuk memanipulasikan berita untuk rakyat...

 

Begini busuknya TV3 dan UMNO memanipulasikan berita untuk rakyat...
Jangan buat seperti rakya BODOH & BENGONG....
dan rakyat pula jangan jadi BODOH & BENGONG
Mudah di permainkan oleh sang penguasa
demi survival politik mereka...

KATAKAN TIDAK PADA UMNO BN
MASA MENGKAFANKAN MEREKA SUDAH TIBA

[Video] Wanita UMNO Goyang Gerudi...punggah lagu nie yang dok ada...!!!


Patutlah hangpa pulun sangat nak bawa K-POP korea tu sampai perabih BERJUTA pun hangpa REDHO... umuq dah nak MAMPOS dah pun MAKCIK MAKCIK oi.... RUMAH KATA PERGI KUBOQ DOK KATA MARI....

Hutang ditinggalkan bertimbun tapi kerajaan Kedah berjaya urus negeri

oleh wartakedah.net


KUALA KETIL – Dalam keadaan sumber ekonomi yang terhad dan hutang pemerintahan yang lepas masih ‘bertimbun’ di negeri Kedah, ramai yang pelik bagaimana kerajaan negeri kini dapat mentadbir dengan lancar dan pelbagai kejayaan dapat dikecapi walaupun baru hanya sepenggal memerintah.

Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak menjelaskan bahawa beliau sudah mentadbir Kedah selama kira-kira lima tahun walaupun sebelum itu ada yang berkata bahawa pihaknya tidak akan mampu mentadbir Kedah selepas mengambil alih kerajaan negeri.

Beliau berkata demikian semasa berucap dalam Majlis Mahabbah MKK bersama Menteri Besar Kedah di Kolej Universiti Insaniah (KUIN) Kuala Ketil.

“Mereka mempersoalkan bagaimana kita hendak mentadbir Kedah dalam keadaan kita tidak ada pengalaman mentadbir dan darimanakah kita hendak mendapatkan sumber kewangan untuk mentadbir dalam keadaan Kedah kekurangan sumber?

“Akhirnya, kini ada pihak yang hairan dalam keadaan sumber ekonomi Kedah yang kurang kerajaan kini dapat mentadbir Kedah dengan baik,” katanya.

Disebabkan Pemimpin kita lemah, Maka Singapura buli macam tu sahaja..!!!

Mangsa buli Bik Mama tidak mampu bela mangsa buli Singapura!!!


DALAM perjalanan ke Lapangan Terbang Senai, teksi yang saya bersama-sana Hajjar Hasan dan Insyirah dipotong laju oleh sebuah kereta sporty yang didaftar warga Singapura.

Pemilik teksi sewa marah kerana keretanya dipotong dalam kondisi bahaya.

Terlanjur marah, beliau turun mempertikai pentadbiran kerajaan pusat yang dikuasai oleh Umno Barisan Nasional.

"Pemimpin kita kalau isteri sendiri pun takut dan seringkali dibuli di rumah, rakyat di bawahnya akan terus dibuli oleh Singapura.

"Kereta kita kalau laju, AES (kamera saman automatik 1Malaysia) lah jawabnya.

"Kereta kita diburu oleh JPJ (atau) SPAD. Tapi, kereta Singapura bebas laju di lebuh raya kita tanpa penguatkuasaan.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...