TERKINI :

Thursday, February 28, 2013

Najib tidak henti-henti berwirid

oleh Aspan Alias


Dalam masa akhir-akhir ini UMNO telah mengulang-ulangi isu yang pembangkang tidak akan berjaya menunaikan janji-janjinya terhadap rakyat. Beliau bercakap perkara yang sama seperti seorang yang asyik berwirid dengan wirid yang sama siang dan malam. Muhyiddin pun sama wiridnya dengan Najib. Mungkin kedua-duanya mempunyai guru yang sama dan agaknya guru mereka ini tentu lah Dr Mahathir.

Setiap kali Najib dan pimpinan UMNO bercakap mereka menekankan yang Pakatan Rakyat hanya pandai berjanji dan tidak akan mampu melaksanakannya. Pimpinan UMNO terutamanya Najib sedang mundar mandir memuji diri beliau sendiri. Beliau terpaksa memuji dirinya sendiri kerana rakyat sudah tidak lagi memandang tinggi terhadap parti yang sakit ini.

Sedangkan Tuhan pun tidak memuji dirinya sendiri. Tuhan mentajallikan Muhammad untuk memuji dan mentauhidkanNya. Sementara Najib pula tidak payah dan tidak perlu rakyat memberikan pujian itu. Beliau boleh puji dan ‘mentauhidkan’ dirinya sendiri. Najib sudah penat menunggu pujian tetapi tidak kunjung juga tiba, maka beliau terpaksa memuji diri dan kebolehan beliau sendiri. Kalau hendak di sebut dalam bahasa dan peribahasa yang mudah ia berbunyi, ‘masuk bakul angkat sendiri’. Begitulah bunyi nya lebih kurang.

UMNO sering tertewas dengan 'mantik' TG Nik Aziz....

Binatangkan rakyat satu Malaysia

Subky Latif, 28 Feb 2013

SAYA diberi borang BRIM 1.0 dulu. Saya layak menerimanya.

Ketika berduyun-duyun menerimanya, saya tidak mengisi borang itu. Ada yang berkata saya bodoh, tolak rezeki.

Tetapi saya terasa malu untuk menerimanya walaupun adalah dalam lingkungan orang yang boleh mendapatnya. Saya rasa boleh dihina. Tetapi saya tidak terasa hina dimasukkan dalam katogari orang yang boleh menerima skim kifalah RM1,000 apabila mati nanti.

Saya tidak kata apa-apa tentang pemberian sekali sekala di ambang PRU itu kerana ramai orang berpeluang berolah pemberian yang lebih baik daripada duit zakat fitrah setahun sekali itu. Ada sebab disyariatkan pemberian zakat fitrah kepada fakir miskin, tetapi apa sebab BRIM itu diberi di premis umno/BN dan menerima sedikit syarahan dari pemimpin UMNO yang menyampaikannya.

Tidak seronok dengannya. Naluri jadi begitu.

Sekarang saya dapat jawapan dari kenyataan Mursyidul Am PAS dan MB Kelantan bahawa pemberian itu dikira Binatangkan Rakyat 1Malaysia.

Kesian Mahathir...sedih sebab takut PROTON tak laku..!!

oleh Bang Mat Kobah

Ada aku kesah PROTON terjejas atau tidak.... yang aku nak kereta yang selesa dan system safety nya yang terbaik dan servis yang bagus..... Jika tak mau bagi terjejas silalah buat kereta PROTON yang berkuality dan setaraf dengan kuality kereta luar....

Setahu aku jika kereta luar turun harga kereta proton pun turun harga jugak..habih apa masalahnya... biarlah rakyat buat keputusan nak naik kereta yg mana....





[Kantoi] Berapa biji kereta AUSTRALIA yang Malaysia import & yang kereta Jepun pulak untuk orang kaya sahaja..!!

Pengumuman Miti tiada kesan kepada harga kereta

KUALA LUMPUR: Pengumuman Kementerian Industri dan Perdagangan Antarabangsa (Miti) bahawa cukai import bagi kereta-kereta import siap pasang (CBU) dari Jepun dan Australia akan dikurangkan secara berperingkat menjelang tahun 2016 adalah helah politik menjelang Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13).
"Ini bukanlah perkara baru dan adalah dasar sedia ada yang sudah pun diketahui umum," kata Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli (gambar).

Malah, katanya perkara itu diulas dengan panjang lebar di dalam Laporan Kesatuan Eropah Mengenai Industri Automotif Malaysia bagi Januari 2012, menunjukkan bahawa perkara itu sudah pun wujud sejak tahun 2012 lagi.

Lebih teruk lagi, ujar beliau penghapusan cukai import untuk kereta-kereta mewah CBU yang diimport dari Jepun telah pun dilaksanakan oleh Umno Barisan Nasional sekarang.

Mengapa Mahathir takut sangat Manifesto Rakyat?

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad disifatkan takut kepada bayang-bayang sendiri kerana bimbang parti Barisan Nasional menghadapi kekalahan dalam Pilihan raya Umum ke-13 nanti.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub berkata, Mahathir kembali berfikir secara tidak rasional apabila faktor-faktor besar yang melanda BN akan menyebabkan parti yang sudah lebih 50 tahun memerintah negara ini, boleh tersungkur dalam PRU13 nanti.

"Dia bekas Perdana Menteri, segala ketirisan, penyelewengan, kerugian Pewaja, MAS, PKFZ di zamannya sehingga menyebabkan puluhan bilion hilang tetapi negara tidak pun bankrap.

"Tanya pada dia (Mahathir) sendiri, apa sebenarnya yang menakutkan beliau sehingga tidak boleh berfikir secara rasional?

"Apakah sebab dia jadi terlalu takut bila nampak tanda-tanda BN akan tewas dalam PRU akan datang," soalnya ketika dihubungi Harakahdaily.

Isu Kalimah Allah - Jawapan untuk UMNO BN & Utusan Malaysia

oleh AnakKedah007.blogspot.com


 Kenapa hendak salahkan TG Hadi Awang sedang anda sendiri yang ekor berlumuran taik.. Maka Ini Jawapan UNTUK UMNO BN:

HUJAH PERTAMA :

Alkitab: Putrajaya sendiri nodai undang-undang Islam, kata Mufti Selangor

Oleh Syed Mu’az Syed Putra
April 07, 2011
KUALA LUMPUR, 7 April — Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid menyifatkan langkah Putrajaya membenarkan penggunaan kalimah “Allah” dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia sebagai tindakan “menodai” undang-undang Islam negara ini.

Tegas Tamyes, undang-undang Islam yang diamalkan selama ini telah “diceroboh” dan “dinodai” oleh pihak berkuasa termasuk pemimpin kerajaan yang beragama Islam.

“Undang-undang Islam telah diceroboh dan usaha-usaha menceroboh ini berlaku dari dalam... ini yang susah kerana Islam rosak apabila ada pihak yang menceroboh dari dalam.

“Undang-undang Islam ini telah dinodai, ada pihak yang buat undang-undang tapi mereka sendiri yang melanggar undang-undang yang telah dibuat dan ini adalah satu pencerobohan secara terhormat,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Kecewa dengan tindakan Putrajaya itu, Tamyes juga menyokong cadangan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria agar undang-undang Islam dibatalkan sekiranya Putrajaya masih bertegas dalam isu tersebut.

Baru depa tau besarnya pengaruh Pakatan... artis hebat pun bisa tersungkur

dari KedahLa.blogspot.com

Oleh: Mc Hapis

Salleh Yaakub adalah satu nama besar dalam industri hiburan tanah air kita. Mc diantara salah seorang peminat Salleh Yaakub. Namun keputusan Salleh Yaakub untuk mengundurkan diri dari dunia hiburan adalah sangat mengejutkan.

Amat sedih apabila seorang OTAI lawak seperti Salleh Yaakub undur diri kerana dikecam oleh majoriti rakyat Malaysia yang tidak dapat menerima realiti penghinaan terhadap buku jingga yang dibuat oleh Salleh Yaakub dan Nabil.

UMNO Menipu Melayu... depan melayu kutuk cina tapi depan cina siap bagi RM5juta lagi..!!


Cina tepuk tangan kalau melayu sama melayu bergaduh, Cina tak boleh dipercayai, Cina sudah naik tocang, Cina akan berkuasa kalau melayu tak sokong UMNO, Cina Kafir Harbi, Cina akan buat negara Kristian, Cina sudah besar kepala dan macam-macam lagi tomahan dan cacian yang UMNO berikan kepada orang Cina sewaktu mereka berceramah dihadapan orang-orang Melayu. 

Lihatlah bagaimana UMNO mempergunakan jentera kerajaan untuk mengadakan Majlis khas Perdana Menteri membodek orang-orang Cina. 

HIDUP MELAYU : UMNO Penang pulun menang.. supaya GERAKAN jadi Ketua Menteri..!!!

Kesian UMNO Penang pulun nak bagi kerusi UMNO menang banyak... bila menang kerusi KETUA MENTERI dapat kepada GERAKAN.... Hidup Melayu...!!!

Saingan di DUN Melayu, campuran - 4 kerusi rebutan
PRU13 Umno Pulau Pinang mensasarkan untuk memenangi 14 daripada 15 kerusi yang ditandinginya dalam pilihan raya umum akan datang, tetapi pada masa yang sama, ia juga berdepan tugas berat untuk mempertahankan kemenangan tipisnya di empat kerusi di negeri itu.

Empat kerusi tersebut di mana Umno menewaskan PKR dengan majoriti kecil pada 2008 ialah Sungai Acheh (majoriti 250 undi), Pulau Betong (294), Teluk Bahang (465) dan Seberang Jaya (533).

Nilai sehelai kot dari TG Nik Aziz kepada Anwar sewaktu lawatan ke Kelantan kelmarin..

Tinjauan Banjir Politik Anwar di Kelantan

PERISTIWA                                                                                                                         

Kunjungan Anwar Ibrahim sehari ke Kelantan kelmarin dalam rangka meninjau perkembangan dan suasana politik mutakhir di negeri itu memberi pengertian besar kepada dirinya dan juga bagi penyokong Pakatan Rakyat.
Kanan: Ismail, Abdullah Zohdi, Amran, Zaki dan Ghafir.
Kebetulan kelmarin Kelantan dilanda banjir secara tiba-tiba menjadikan kunjungan Anwar itu seolah-olah kunjungan perdana menteri untuk meninjau kawasan-kawasan terlibat banjir, tanpa menghulurkan bantuan kebajikan?

Dengan membayangkan Anwar seorang perdana menteri, ternyata beliau mengambil berat kepada masalah rakyat. Walaupun sudah dimaklumi cuaca di Kelantan tidak begitu kondusif dan boleh menganggu program, namun beliau tetap juga ke Kelantan tanpa membantalkan majlis.

Saya dapat merasakan Anwar kini berada dalam keadaan seronok dan begitu selesa untuk menghadapi pilihan raya. Mood atau pun sikap dipamirkan rakyat terhadap Pakatan Rakyat menjadi tenaga tambahan buatnya sekaligus beliau melupai akan kecapekan.

Keluhan geng 'R' : Pergi nak jumpa pimpinan BN kena halau.. Nak jumpa pimpinan PR kedai kopi pun kira jadi...

PANAS ! ANWAR SETUJU PINDA PENINGKATAN ROYALTI 5% KEPADA 20% DI KEDAI KOPI..!!! 

Presiden R menunjukkan Manifesto PR yg telah dipinda oleh Dato Seri Anwar Ibrahim

Memasukan peningkatan Royalti 5% kpd 20% bg negeri Kelantan, Terengganu, Pahang, Sabah, Sarawak dan Bakal Negeri2 Pengeluar Minyak dan Gas :)

ALLAHUAKBAR!!!

Hebat pemimpin PR, berbeza benar dgn pemimpin UMNO/BN, kami pergi ke PWTC semasa Perhimpunan Agung Umno utk serah memo agar usul royalti Kelantan dibahaskan pun dihalau.

Kami pergi ke PWTC utk serah amanat Tun Razak pada Awe Adek pun dilayan dgn ayat "TAK PAYAH!!! TAK PAYAHH!!!"

Kesian tengok MAHADET...setiap hari meroyan sekarang nie..!!


Satu laporan agensi berita nasional Bernama hari ini mendakwa Pakatan Rakyat menawarkan bayaran tol percuma kepada pemegang kad keahlian parti DAP, PKR dan PAS.

Laporan berhubung kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu mendakwa, manifesto berkenaan menyatakan tawaran bahawa kad keahlian tersebut boleh digunakan di kesemua plaza tol.

“Pada 25 Februari lepas, pakatan pembangkang melancarkan manifesto 10 perkara menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, antaranya, pendidikan percuma bermula dari prasekolah hingga menara gading, kad keahlian DAP, PKR dan PAS boleh diguna di semua plaza tol untuk mendapat tol percuma, selain penurunan cukai eksais kereta secara berperingkat dengan tujuan menghapuskannya dalam tempoh lima tahun,” laporan itu dipetik.

Malaysiakini turut menyiarkan laporan berkenaan pagi ini.

BALA dah bersuara - Wang komisyen US500k itu wujud seperti dikatakan

PI Bala dakwa Razak kesal tak bayar komisyen Altantuya

Penyiasat persendirian P Balasubramaniam mendakwa penganalisis politik Abdul Razak Baginda menyatakan kekesalan kerana tidak membayar komisyen US$500,000 yang dituntut wanita Mongolia Altantuya Shaaribuu.

Beliau mendakwa Razak berkata demikian sejurus sebelum ditahan pada 2006.

Balasubramaniam berkata beliau pada masa itu sedang meninggalkan pejabat seorang peguam yang dikenali sebagai Puravelan, bersama Razak dalam satu lif.

Balasubramaniam, yang diupah Razak pada masa itu, membuat pendedahan mengenai peristiwa berhubung kematian Altantuya, dalam kemunculan pertamanya di majlis umum di negara ini, selepas melarikan diri hampir lima tahun lalu.

Aduhai NAJIB.. kesian tengok hang sehari dua nie...ayik dok beralasan je nak bubar Parlimen...!!!

Penangguhan Pilihanraya: Alasan Najib tidak munasabah


Lagi lambat pilihanraya di adakan lagi kuat bukti yang penangguhan yang begitu lama itu adalah di sebabkan ketakutan UMNO dan BN menghadapi kekalahan. Seperti yang di sebut selalu di sini Najib merupakan satu-satunya Perdana Menteri yang tidak di pilih sampai penghujung penggal pilihanraya. Selalunya mana-mana Perdana Menteri yang baru mengambil alih jawatan itu tidak akan sabar-sabar untuk mengadakan pilihanraya bagi mendapatkan mandat yang terus dari rakyat.

Seorang Perdana Menteri itu mahu tahu sejauh mana sokongan orang ramai dan itulah yang menyebabkan semua Perdana Menteri sebelum Najib telah memanggil pilihanraya sejurus selepas mangambil alih jawatan itu. Ramai orang berkata Abdullah Badawi itu lemah dan tidak ‘effective’ tetapi apa pun orang kata terhadap beliau, Abdullah telah memanggil pilihan raya selepas empat bulan mengambil alih jawatan PM itu dari pemimpin yang boleh berjalan di atas air, iaitu Dr Mahathir Mohammad.

Tema Manifesto PR : RAKYAT senang KRONI UMNO terlentang..!!


 Buka Akses Media Perdana 
untuk Penerangan Manifesto Rakyat
Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) mendesak agar kerajaan UMNO/BN agar membuka akses media perdana untuk Pakatan Rakyat membuat penerangan tentang Manifesto Rakyat yang telah dilancarkan pada hari Isnin yang lepas.
Pemimpin UMNO/BN tidak payah melempar pelbagai tuduhan yang tidak berasas atau memburuk-burukkan dasar bersama Pakatan Rakyat yang terkandung dalam Manifesto Rakyat. Adalah lebih produktif sekiranya kerajaan UMNO/BN membuka ruang media perdana seperti televisyen dan radio sepanjang satu jam untuk membuat penerangan yang selanjutnya.
Atau dengan mengadakan debat perdana berkenaan dengan Manifesto Rakyat di antara pemimpin Pakatan Rakyat dengan UMNO/BN, maka dasar-dasar tersebut boleh diperbincang dengan lebih mendalam. Tambahan pula budaya debat juga merupakan salah satu elemen asas dalam sistem demokrasi yang diamalkan.

Kalimah ALLAH - AWAS..!! UMNO sedang main jarum dikampung sana..

oleh AnakKedah007.blogspot.com


PAS kena lakukan sesuatu...supaya isu ini dapat didengar oleh semua rakyat MALAYSIA bahawa yang khianat dan memberikan kebenaran ialah PUTRAJAYA... kerana isu ini sedang dijaja kedalam kampung bahawa PAS MENYOKONG PENGGUNAAN NAMA ALLAH DALAM BIBLE VERSI BAHASA MALAYSIA...

Nak demo kah.. nak buat laporan polis kah... nak naik kain rentangkah... dipersilakan... target utama mesej itu sampai ketelinga puak UMNO yang sedang memanipulasi cerita tersebut....

Ayuhhh fikirkan sesuatu.....

Jangan lupa semua.. Ingat akan pengkhianatan UMNO!

 
Bersempena Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-4 ini, ia masih berada dalam musim perayaan tahun baru Cina, maka atas kesempatan ini  diucapkan Gong Xi Fa Cai kepada semua kaum Cina yang turut bersama-sama dalam konvensyen ini.

Justeru atas prinsip kasih sayang dan kenal mengenal sesama manusia, maka eloknya kita mengambil pengajaran daripada firman Allah SWT:


Maksudnya: “Turunlah kamu semuanya, dengan keadaan setengah kamu menjadi musuh bagi setengahnya yang lain, dan bagi kamu disediakan tempat kediaman di bumi, dan juga diberi kesenangan hingga ke suatu ketika (mati). Allah berfirman lagi: “Di bumi itu kamu hidup dan situ juga kamu mati, dan daripadanya pula kamu akan dikeluarkan (dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat)”. (Al-’Araf 7: 24-25)

Video pendedahan pertama PI Bala mula tersebar..!!



PI Bala, saksi utama tampil menceritakan bagaimana dia terjebak dalam kes Altantuya dan rentetan kronologi peristiwa 8 hari & detikIdetik yang membawa kepada peletupan. Di forum 'Siapa Arah Bunuh Altantuya?' pada 27 Februari 2013 di Dewan KLSCAH. Dikelolakan oleh Chegu Bard (SAMM)

Perhatian: Diharap bersabar mengikuti sesi ini akibat PI Bala kurang fasih berbahasa Melayu dan mengganggu kelancaran cerita.
Ringkasan Vid:
Disklaimer 0:01
Mengapa Saya Kembali dengan Berani 2:42
Dilantik penyiasat persendirian Razak Baginda 9:30
'Ada VVIP involved' 13:00

SETPOL MB Kedah SAMAN blog PADI JANTAN atas kes Fitnah Rasuah RM1.3juta..

Fitnah rasuah RM1.3 juta: Muhd Sanusi Setiausaha Politik MB Kedah SAMAN blog Padi Jantan


Ni foto sidang media di perkarangan Kompleks Mahkamah Jalan Suka Menanti tengahari tadi, memang sah Muhammad Sanusi Md Nor Setiausaha Politik kepada YAB Menteri Besar Kedah melaui peguamnya (sebelah kanannya tu) failkan saman fitnah terhadap seseorang yang menjadi pemilik blog Padi Jantan. Untuk berita selanjutnya hangpa baca akhbar Sinar Harian besok atau suratkhabar Cina.

Lepas ni... jeng jeng.. ada sorang YB nak saman fitnah terhadap blogger yang buat cerita fitnah kononnya YB tu bercerai-berai.. dahsyat punya fitnah! Kita tunggu selepas ini....

Tuah terlalu mahal buat Pasukan Hijau Kuning..!!

E-BERITA RASMI KEDAH FA: HIJAUKUNING 3SIXTY (86) Rabu, 27.2.2013

Wartawan: Bashah Zainol Abidin
Foto/Grafik: Tajul Arifin Kamal Baharin


TUAH TERLALU MAHAL BUAT PASUKAN HIJAUKUNING

RAKYAT negeri Kedah dan amnya keseluruhan peminat setia Pasukan Hijau Kuning patut berbangga dengan barisan pemain negeri Jelapang Padi walaupun tewas menerusi tendangan penalti 5-4 kepada Johor DT FC pada perlawanan Piala FA di Stadium Darulaman semalam.

Seperti kata orang rezeki sudah sampai ke tangan tetapi ketika hendak masuk ke dalam mulut ia tercicir begitulah nasib pasukan Kedah walaupun sudah berjaya mendahului 2-0 pada separuh masa pertama tetapi seminit sebelum perlawanan sepenuh masa tamat lawan berjaya menjaringkan gol penyamaan.

Kalau ikut perasaan hati memanglah menyakitkan hati tetapi apa nak dibuat masa untuk Kedah menyinar pada pertandingan ini masih belum tiba lagi, sejarah pahit sekali lagi berulang lagi di Stadium Darulaman apa bila musim lalu pada pertandingan sama pada perlawanan separuh akhir kedua kita juga berjaya mendahului dua gol tetapi Kelantan berjaya mengikat kedudukan dan terus layak ke akhir dengan kelebihan gol di gelanggang lawan.

Pondok Gajah Mati terbakar..mailah pakat hulur bantuan...

Rumah pusaka 100 tahun hangus
NURUL HIDAYAH HAMID
25 Februari 2013
Rumah pusaka 100 tahun hangus
Gambar rumah pusaka berusia hampir 100 tahun dibina Ismail sebelum kebakaran.
 
Rumah pusaka 100 tahun hangus
Kitab dan manuskrip lama tulisan tangan musnah dalam kebakaran.
 
PENDANG - Sebuah keluarga tinggal sehelai sepinggang apabila rumah pusaka berusia kira-kira 100 tahun tinggalan pengasas sekolah pondok terkenal, Ismail Mustafa musnah dalam kebakaran kira-kira  jam 3.40 pagi di Pondok Gajah Mati di sini, semalam.  
  
Mangsa, Wan Mohd Izzuddin Idrus, berada bersama isteri manakala tiga anak perempuannya tinggal berasingan kerana masih menuntut di Ma’had As-Syatirie.

Menurutnya, kebakaran dipercayai berlaku akibat masalah litar pintas hingga memusnahkan sebuah rumah pusaka, barangan kelengkapan, perabot dan satu-satunya kereta yang menjadi kegunaan hariannya.

Wednesday, February 27, 2013

Pencerobohan Lahad Datu - Ketua Cawangan UMNO, Tentera Sulu & Sultan Sulu...!!!

PENCEROBOHAN LAHAD DATU : KETUA CAWANGAN UMNO @ KETUA MUNDU/ LANUN?

LOGISTIK......Siapakah yang mereka buru dan kenapa tidak dapat mengesan kemasukan 76 orang tentera palsu Sultan Sulu setelah beratus ribu sudah lama bermastautin di Sabah, malah layak menerima BR1M.

Oleh : MUTALIB M.D

SELURUH Malaysia digegarkan dengan berita pencerobohan sekumpulan 'Lanun' (Mundu) yang kononnya tentera 'Sultan Sulu' sehingga Kampung Tanduo menjadi 'Medan Perang'; gara-gara 'kebijaksanaan' Ketua Cawangan UMNO Sungai Nyamuk, Ahmad Malandi @ Mat Bom melakukan percubaan 'Reverse Take Over' sebagaimana yang saya jangkakan akan berlaku sejak 1999 lagi iaitu selepas saya memberi keterangan dalam Petisyen Pilihanraya DUN Likas.

Ketika Pasukan Perisik Sabahkini.net memaklumkan kepada saya bahawa Tentera Sultan Sulu menyerang dan menawan Kampung Tanduo sejak 12 Februari lalu, saya tergelak besar kerana saya tahu siapa yang tinggal di sana dan kenapa mereka mendarat di sana.

Sebagai Mantan Setiausaha Eksekutif UMNO Silam, saya kenal hampir kesemua 402 Ketua Cawangan UMNO Silam ketika itu (1995-1997) yang majoritinya 'Warga Penyu' termasuk Ketua Cawangan UMNO Sungai Nyamuk, Ahmad Malandi yang mempunyai akal Abu Nuwas.
 
Ahmad yang mempunyai akal kancil memang 'Pakar Bom' terutama membuat bom ikan dengan hanya menggunakan baja urea yang menjadi sumber pendapatan beliau sebelum FELDA 'menceroboh' tanah beliau dan saudara maranya seluas lebih kurang 100 hektar.
 

LIVE! PENDEDAHAN P.I BALA

Aku dok habaq AZMIN DIN nie UMNO piang hangpa tak caya..!!

oleh AnakKedah007.blogspot.com

Nie dia hangpa nak kenai MAMAT UMNO dalam WISMA NEGERI KEDAH...hangpa perati elok-elok kala kuning tu nama apa dan nama tandatangan kat surat bawah tu nama apa....




Bekas Bendahari UMNO pulak dituduh menipu RM12.8juta...

Pelabur British saman bekas bendahari Umno kerana didakwa menipu RM12.8 juta

 Peguam Hasnal (kiri) dan Kamarul pada sidang media. — Gambar Boo Su-LynPETALING JAYA, 27 Feb — 60 pelabur British hari ini memfailkan saman ke atas Doxport Technologies Sdn Bhd milik bekas bendahari Umno, Datuk Seri Abdul Azim Zabidi serta dua defendan kerana didakwa menipu dan memalsukan dokumen pelaburan.Saman tersebut difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 20 Februari lalu melalui firma guaman, The Chambers of Kamarul Hisham & Hasnal Rezua.

“Pelaburan ini dikatakan untuk membeli enam suis telekomunikasi dan saham di dalam syarikat Doxport,” Hasnal memberitahu The Malaysian Insider hari ini.

“Mereka dijanjikan suis telekomunikasi itu akan menjana keuntungan, serta menjadi pemegang saham dalam Doxport, tetapi dokumen itu dipalsukan,” katanya lagi.

Ketua wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin, berkata, 60 pelabur British melalui syarikat Fiscal Capital City Sdn Bhd (FCC) jelas ditipu oleh Doxport, syarikat milik Azim, dan mereka menemui beberapa pemimpin tertinggi negara, antaranya Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Surat Habaq 'pencacai' yang kalah saman memanjang hari nie umum rugi RM15juta..!!!

Utusan catat kerugian sebelum cukai RM15.50j


Utusan Melayu (M) Bhd mencatat kerugian sebelum cukai sebanyak RM15.50 juta dalam tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012 berbanding keuntungan sebelum cukai sebanyak RM16.356 juta pada tempoh yang sama sebelumnya.

Perolehan susut kepada RM349.19 juta berbanding RM366.55 juta sebelumnya.

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia hari ini, Utusan Melayu berkata perolehan yang lebih rendah itu berpunca daripada segmen penerbitan dan pengedaran yang mencatat perolehan yang lebih rendah, sebanyak 8.6 peratus serta pelupusan sebuah unit dalam segmen percetakan.

Bebas lagi OKT BERSIH 2. ....masa saman bukan main hebat....last kalah jugak...!

Mohamad Sabu, 13 yang lain dibebas

Anis Nazri, 27 Feb 2013

KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen hari ini membebaskan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, Naib Presiden PKR, Tian Chua dan 12 yang lain daripada tuduhan menyertai perhimpunan haram semasa Bersih pada November 2007.

Keputusan itu dibuat Hakim Mahkamah Sesyen, Datuk Jagjit Singh Bant Singh, hari ini.

Namun, ahli parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan disabitkan kesalahan tersebut kerana gagal menimbulkan keraguan munasabah.

Dalam penghujahannya, hakim Jagjit berkata pihaknya berpuas hati dengan pengakuan bersumpah Mohamad yang mengatakan polis telah membenarkan beliau mengiringi bagi menyerahkan memorandum kepada Yang Dipertuan Agong, tidak dihalang polis ketika berjalan kaki atas tujuan tersebut ke Istana Negara.

Perkara sama turut diputuskan bagi Tian Chua, yang mana mengatakan tiada sebarang halangan untuk beliau berjalan bagi menyerahkan memorandum tersebut.

Mohamad, yang ditemui selepas penghakiman tersebut, merakamkan rasa syukur dan mengucapkan terima kasih atas pembebasan itu.

Bagaimanapun, beliau turut bersimpati dengan dua rakannya yang disabitkan bersalah atas pertuduhan tersebut.

"Apa yang saya ingin katakan, sebarang himpunan aman, yang tidak bersenjata, eloklah untuk Peguam Negara (AG) menarik semula kes-kes membabitkan himpunan, sama ada kes yang dahulu hingga sekarang kerana pendakwaan ke atas kes sedemikian sudah dianggap tidak popular sekarang," tegas beliau kepada Harakahdaily.

Akhirnya Saifuddin Nasution disahkan bertanding di kerusi Zul Kulim...!




Sah!! Saifuddin Nasution Bertanding di Kerusi Zulkifli Noordin

MACHANG - Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail sah akan bertanding di kerusi Parlimen Bandar-Kulim Baharu, sekali gus menamatkan spekulasi beliau tidak akan mempertahankan kerusi Machang.

Pengumuman itu dibuat oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengadakan ceramah di Padang Majlis Daerah Machang semalam.

Anwar berkata, pertukaran itu dibuat bagi memenuhi permintaan orang ramai sekali gus mengembalikan kepercayaan rakyat khususnya PKR di Kedah.

“Bagi tujuan itu, PKR akan memilih calon terbaik bagi menggantikan kekosongan itu (Machang) malah perbincangan mengenainya berada di peringkat akhir,” katanya.

Dalam Pilihan Raya Umum ke-12, kerusi Bandar-Kulim Baharu dimenangi calon PKR, Zulkifli Noordin dengan majoriti 5,583 undi.

Zulkifli bagaimanapun meninggalkan PKR tiga tahun lalu dan menjadi wakil rakyat Bebas. ~sinar harian

Inilah otak menteri BN...jika untuk rakyat.. bangrap negara.. tapi untuk depa.....



Inilah Mentaliti Menteri Malaysia...

Bila Melibatkan Rakyat, TAK MUNGKIN.

Bila Melibatkan Gaji Menteri Yang Berpuluh2 Ribu Sebulan Diminimakan, MUNGKIN.......

Di Malaysia, Yang Miskin Terus Papa, Yang Kaya Bertambah Raya... Cuba Bagi Menteri Nie Rasa Gaji RM600 Ke RM800 Sebulan, Tengok Dia Rasa Macamne Nak Hidup...

Kalau Betul Kata Malaysia Antara Negara Maju, Mengapa Gaji masih bawah paras kemiskinan...

Pegawai KCS mintak RM5juta dari Najib untuk buat kerja menikam MB dari belakang..!!!

oleh Team Selongkaq.blogspot.com

Azmi Din kempen untuk BN secara terang-terangan walaupun beliau salah seorang pegawai KCS kanan dalam Pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah. Beliau merupakan pengerusi SADA yang mana sedang berkempen untuk bertanding di DUN Sg Tiang.

Kami mendapat lampiran proposal ini dimana menyatakan beliau sedang merancang untuk menaikkan sokongan masyarakt cina kepada BN sekarang ini....

Politik punya pasal beliau yang makan gaji dengan Kerajaan Negeri telah menikam kepercayaan YAB Dato Seri Ust Azizan Abd Razak.

Adakah hanya Sekolah Cina sahaja diberi sumbangan.....bagaimana dengan Sek Agama Rakyat, Sekolah India....takan tak ada apa-apa kot....

Menyanggah Johari Baharom kata tak ada masjid dibina di Kedah....!


Zulkifli Yahaya

Dato' Johari Baharom dakwa tiada masjid dibina di Kedah sejak PR berkuasa. Tim Menteri lain kali cakap kena tengok fakta, jangan main merapu ikut suka...

Ingat menteri kata tak ada masjid dibina di Kedah jadi kami senaraikanlah dibawah nie bahawa ada masjid dibina......tapi masjid yg dibina sumbangan dia ada yg mai dari pusat, ada mai negeri, ada wang zakat, ada sumbangan orang ramai..

bila dicampoq semua nie..maka inilah senarai masjid yg dibina di Kedah sepanjang 2008 - 2013

Umno Parti Cap Ayam...!


UMNO Khianat Orang Melayu

Mari kita lihat cara UMNO mengurus ekonomi.
oleh Sakmongkol AK47, 

 
Mahathir Mohamad mengurniakan projek Double Tracking kepada MMC-Gamuda pada 21hb October 2003. Ini ialah projek Electrified Double Track Project (EDTP) antara Ipoh dan Padang Besar. Kos nya RM12 billion lebih. Kita akan lihat, seperti yang saya sudah nyatakan dulu2- ini harga yang sudah di UMNOkan.

Modus operandi nya sama- kos sebenar akan ditambah dengan komisyen untuk golongan UMNO. Sebagai contoh kos PLUS yang sebenar hanya RM3 billion. Ia nya ditambah lagi dengan RM3billion menjadikan kos kepada rakyat sebanyak RM6billion. Sehingga hari ini, hasil kutipan tol ialah RM24billion. Ertinya, kos yang sudah diUMNOkan pun sudah dipungut kembali! Namun kerajaan penyamun UMNO meneruskan kutipan tol untuk mengagihkan rampasan perang.

Mengenai prpjek EDTP- pemberian nya hanya 9 hari sebelum Dr Mahathir berhenti jadi PM. Apa pasal nak beri semasa sudah mahu berhenti bagaikan tidak menyabar? Pada 1hb November 2003, Abdullah Ahmad Badawi, yang di kenali dengan nama manja Pak Lah, jadilah PM. Maka Kak Endon pun berkata- finally, you made it.

Pemilihan Perdana Menteri secara konvensyen sekarang ini sudah lapuk

oleh Aspan Alias

Kerajaan negara ini bertambah lemah dari masa ke semasa kerana cara pemilihan pimpinan negara secara konvesyen itu sudah lapuk dan tidak relevan lagi di zaman ini.. Selama ini Perdana Menteri dipilih melalui konvensyen dalam mana Presiden UMNO itu adalah Perdana Menteri. Jika lemah seorang Presiden UMNO itu lemah lah Perdana Menteri negara ini dan berkecamuk lah keadaan negara dan pentadbirannya.

Sesungguhnya cara pemilihan Perdana Menteri dengan kaedah konvensyen ini tidak merupakan pemilihan yang ‘legitimate’ kerana ia hanya di pilih dan di tentukan oleh tiga empat ribu perwakilan yang boleh di jual beli undian mereka dalam pemilihan pimpinan parti UMNO itu. Seorang Perdana Menteri sekarang bukannya di pilih oleh rakyat yang ramai atau setidak-tidaknya oleh Ahli-Ahli Dewan Parlimen yang mewakili semua dan segenap lapisan rakyat yang berbilang kaum dan agama serta cara hidu itu.

Kita sewajarnya memilih seorang Perdana Menteri itu dengan memilih seorang yang mendapat keyakinan dari ahli-ahli Dewan Legislatif Parlimen dan itu sememangnya ada tertulis dengan jelas di dalam Perlembagaan negara kita. Saya yakin jika pemilihan seorang Perdana Menteri itu telah dilakukan seperti yang di kehendaki oleh Perlembagaan itu kita tidak akan mengalami mempunyai seorang Perdana Menteri yang terlalu sarat dengan kontroversi dan masalah peribadi beliau seperti yang sedang kita semua alami sekarang.

Suasana dekat PRU mencemaskan

Oleh ABD SHUKUR HARUN


Suasana menjelang PRU Ke-13 yang diramalkan bulan depan semakin mencemaskan. Ia dilatari dengan insiden serangan demi serangan terhadap ceramah dan kempen Pakatan Rakyat hampir seluruh negara. Tempat ceramah dikepung, dibaling batu dan botol, di mana akibatnya ada yang cerdera, bas disimbah cat merah, kereta dirosakkan dan pelbagai lagi keganasan.

Lebih malang lagi, menurut laporan terkini, siswa/siswi yang mengedar risalah mengenai politik dan perjuangan mahasiswa berdepan dengan halangan, malah kekerasan dari pihak tertentu untuk menyekat pandangan siswa dari sampai kepada rakyat biasa.

Dalam masa yang sama, radio TV dan akhbar harian tradisional mengintensifkan kempen untuk parti yang memerintah.

Apa erti semuanya ini kalau bukan membayangkan rasa bimbang yang amat sangat kemungkinan kekalahan Umno/BN di tangan Pakatan Rakyat dalam PRU akan datang. Kalau tidak masakan ia kelihatan sangat cemas menghadapi PRU kali ini.

Natijah dari semua ini ialah bahawa semua orang, khususnya Umno/BN sendiri sudah sangat terasa akan kebangkitan rakyat yang puncaknya diperlihatkan dalam ‘Himpunan Kebangkitan Rakyat’ Januari lalu yang berjaya menghimpunkan hampir 700,000 orang. Sebelum itu puluhan ribu menghadiri himpunan yang diadakan di negeri-negeri seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak.

PR akui kesilapan royalti minyak tertinggal


(Anwar membetulkan manifesto Pakatan dengan diperhatikan Nazri di Pasir Puteh petang tadi)

KOTA BHARU: NGO 'R' mengucapkan syabas kepada pimpinan Pakatan Rakyat kerana berfikiran terbuka dan bersedia mengakui kesilapan serta sanggup memperbaikinya demi menjaga kepentingan rakyat.

Ini ekoran pengakuan pimpinan Pakatan bahawa mereka tertinggal memasukkan tuntutan untuk mendapatkan 20 peratus royalti minyak  kepada negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang bukannya Sabah dan Sarawak sahaja.

"Saya ingin menyampaikan komen ikhlas saya kepada pimpinan tertinggi dalam PAS, PKR & juga sekritariat PR dengan ucapan syabas kerana berfikiran terbuka da bersedia mengakui kesilapan serta sanggup memperbaikinya demi menjaga kepentingan rakyat," kata Presiden R, Nazri Deraman (gambar).

Saham Najib terus merudum....

Merdeka Centre: Populariti PM kian merosot


Satu kajian oleh Merdeka Centre menunjukkan sokongan ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini semakin merosot di waktu pilihan raya umum semakin dekat.

Seramai 61 peratus daripada 1,021 responden yang ditinjau antara 23 Januari hingga 6 Februari tersebut berpuas hati dengan prestasi perdana menteri, turun dua mata berbanding tinjauan sama yang dijalankan pada Disember tahun lalu.

Merdeka Centre menyebut, penurunan itu sebahagian besarnya disebabkan penurunan sehingga empat mata di kalangan pengundi Melayu –berbanding 77 peratus sejak sebulan lalu.

Jumlah responden Cina dan India yang berpuas hati dengaan Najib pula masing-masing di tahan 37 peratus dan 75 peratus.

Kedah pinjam duit demi rakyat, bukan untuk bermewah..

Oleh: ZULKIFLI YAHAYA

BN Kedah tidak tertanggung lagi dengan serangan oleh Bongkar 403 juta, akhirnya menggerakkan Ketua Pemuda Gerakan Kedah 'menghinggut pokok cermai' (ayat Ustaz Azizan Razak, Menteri Besar Kedah). Terbaru beliau menghantar memorandum ke pejabat Wisma Darul Aman mendesak Menteri Besar memberi jawapan berhubung isu hutang negeri Kedah yang kononnya bertambah sehingga hampir RM1 billion.

Perang saraf itu sengaja dibuat BN kerana mereka tahu Ustaz Azizan tidak akan melayan isu yang dibangkitkan Tan Keng Liang kerana Ketua Pemuda Gerakan itu 'cukup seronok' jika isunya dilayan. "Macam berok yang disergah, habis daun cermai luruh dihinggutnya tapi kalau kita tak layan, dia akan diam," ujar Azizan

Bagaimanapun serangan BN itu dijelaskan juga oleh Ahli majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, Dato’ Ir Amiruddin Hamzah. Katanya, sebahagian besar hutang kerajaan negeri Kedah terhadap Pusat sejak Mac 2008 ialah untuk tujuan pembesaran Taman Berteknologi Tinggi Kulim (KHTP) dan pengurusan bekalan air terawat untuk rakyat.

Maknanya, hutang dibuat bukan untuk projek mewah, hiburan atau membeli cincin dan beg tangan isteri pemimpin negeri. Ia betul-betul untuk faedah rakyat.

Menurut Amiruddin, hutang yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu pada 2 Mac 2008 ialah sebanyak RM2,095,556,334.17. Pertambahan hutang selepas itu sehingga kini adalah sebanyak RM500 juta.

Tarif elektrik lebih rendah di bawah Pakatan Rakyat

Photo: Tarif elektrik lebih rendah di bawah Pakatan Rakyat

KUALA LUMPUR 26 FEB: Pakatan Rakyat akan menyalurkan subsidi berjumlah RM25 bilion terus kepada rakyat dengan menurunkan caj elektrik yang ditanggung rakyat apabila sistem monopoli dihapuskan.
Penawaran ini disebut dalam Manifesto Pakatan Rakyat yang dilancar semalam.
Ia terkandung di bawah paksi kesejahteraan rakyat pada muka surat 23 dokumen manifesto itu.
Dokumen itu menyatakan, setiap tahun, negara kehilangan wang berjumlah RM25 bilion dalam bentuk subsidi gas yang diberikan kepada syarikat besar yang mengendalikan penjana bebas dan subsidi gas kepada industri.
“Walaupun mendapat subsidi negara, mereka menjual elektrik kepada TNB (Tenaga Nasional Berhad) pada harga tinggi. Untung penjana bebas mencecah ribuan juta ringgit setiap tahun, tetapi caj elektrik naik,” kata dokumen itu.
“Kemungkaran ekonomi yang menindas rakyat seperti ini perlu ditentang sekeras-kerasnya,” dokumen itu dipetik.
Manifesto yang diumum di Pusat Konvensyen Shah Alam itu memfokus empat paksi utama, iaitu rakyat bersaudara, ekonomi rakyat, kesejahteraan rakyat dan kerajaan rakyat.

KUALA LUMPUR 26 FEB: Pakatan Rakyat akan menyalurkan subsidi berjumlah RM25 bilion terus kepada rakyat dengan menurunkan caj elektrik yang ditanggung rakyat apabila sistem monopoli dihapuskan.

Penawaran ini disebut dalam Manifesto Pakatan Rakyat yang dilancar semalam.

Ia terkandung di bawah paksi kesejahteraan rakyat pada muka surat 23 dokumen manifesto itu.

Dokumen itu menyatakan, setiap tahun, negara kehilangan wang berjumlah RM25 bilion dalam bentuk subsidi gas yang diberikan kepada syarikat besar yang mengendalikan penjana bebas dan subsidi gas kepada industri.

Johari Baharom salah jolok sarang tebuan..rupa-rupanya jolok geng KCS Pencen..!!

'Kisah Datuk Joe dan 40 orang KCS'


Ceritanya macam ni..

Di zaman BN dahulu kala, persatuan pegawai-pegawai tadbir negeri Kedah (KCS) buat permohonan untuk dapatkan tanah milik kerajaan negeri. Kumpulan pertama 60 orang KCS senior manakala kumpulan kedua 40 KCS yang lebih muda. Atas jasa bakti KCS terhadap kerajaan negeri permohonan itu diluluskan. Biasalah urusan tanah di mana-mana pun, bukan macam renew lesen memandu... bayaq duit la la tu dapat. Jadi permohonan zaman dahulu (mungkin sebelum Tok Det lagi) lulus zaman dulu, maka depa baru dapat tanah tu zaman PAS merintah ni.

Berani kerat kuku..jawapan NEGARA BANKRAP nie adalah skema jawapan BN..!!!

Manifesto PR: 'Negara bankrap' skema jawapan BN

Harakahdaily, 26 Feb 2013

KUALA LUMPUR: Ketika Datuk Seri Najib Tun Razak terkial-kial mencari tarikh pembubaran Parlimen, Pakatan Rakyat pula berjaya melancarkan Manifesto yang menyentuh untuk keperluan rakyat semalam.

Seperti biasa, di dada-dada akhbar arus perdana hari ini pula mula menyiarkan komen-komen dari pemimpin BN mengecam tawaran Pakatan Rakyat itu.

Namun bagi AJK PAS Pusat, Idris Ahmad, komen-komen kecaman tersebut sudah boleh dijangka sejak awal lagi.

"Kita sudah dapat menjangka komen yang diberikan oleh pemimpin BN, iaitu negara akan bankrap jika ikut manifesto Pakatan Rakyat.

"Inilah skema jawapan pemimpin Umno BN apabila setiap kali kita keluarkan tawaran untuk rakyat," katanya.

Mahdzir Khalid semakin panaih dalam isu Bongkar 403 juta..!!

BONGKAR 403J: Dato’ Seri Mahdzir Khalid tak faham atau sengaja buat-buat tak faham?



Oleh: Mohd Irfan Mustafa (SAMK)

Saya tertarik untuk mengulas kenyataan yang dibuat oleh bekas MB kedah, yang meminta Suara Anak Muda Kedah membuat laporan SPRM jika terdapat penyelewengan yang dibuat oleh kerajaan terdahulu dalam isu Bongkar 403J.

Setelah dijelaskan berkali-kali oleh Pengerusi Bongkar 403J, YB Firdaus Jaafar, saya merasa musykil bagaimana bekas MB itu membuat kenyataan tersebut... sama ada beliau benar-benar tak faham atau sengaja buat-buat tak faham.

Isu Bukit Perangin - ‘Tanah terbabit sudah jadi hak milik pegawai KCS…’


ALOR SETAR – Kerajaan negeri tidak terlibat dalam proses mendapatkan Laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) di kompartmen tujuh, Bukit Perangin, Changlun kerana tanah berkenaan sudah diberi hak milik.

Menteri Besar, YAB Dato’Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata kepada pemberita ketika sidang media di pejabatnya di Wisma Darul Aman, tanah berkenaan dahulu memang dijadikan hutan simpan namun status tanah rizab sudah ditarik balik oleh Jabatan Perhutanan dan tanah itu menjadi milik kerajaan negeri semula.

“Semasa kerajaan negeri sebelum ini, ada sekumpulan Pegawai Tadbir Negeri Kedah (KCS) yang memohon mendapatkan tanah kerajaan dan ianya sudah diluluskan lebih awal.

“Apabila sudah menjadi tanah milik kerajaan semula, maka di sini peranan Jabatan Tanah dan Galian untuk masuk campur dan memberi hak milik tanah serta geran kepada pemohon berkenaan,” jelasnya lagi.

Tuesday, February 26, 2013

Leman Raja Lawak menyeru Nabil dan Saleh teliti dahulu kandungan buku jingga...



Leman Raja Lawak Original

Saya minta sahabat sy saudara nabil raja lawak dan otai lawak negara saudara saleh yaakob,meneliti dan membaca dahulu isi buku jingga dan fakta jelas dlm pentadbiran negara sblum membuat satu lawak politik,kerana jika tiada isi dan fakta ,lawak yg anda lakukan itu hanyalah ibarat diperbodohkan oleh UMNO..

Saya tidak kisah anda ingin menyokong mana2 parti tp biar berfakta kerana anda berdua pelawak yg hebat dimalaysia.kita boleh merapu tapi jangan sampai merapu2 hingga menjadi najis dimasa akan datang.. Gunakanlah lawak anda untuk membina rakyat dlm negara..baca dulu fakta sblum membuat lawak untk rakyat malaysia.

Belia anak muda boleh menilai ..salam sahabat.

Yang benar
Sulaiman ibrahim (leman raja lawak)
Presiden PANGLIMA
Pertubuhan Angkatan Belia Bersama Ulama
IKON ANAK MUDA PAS

Masalah utama Umno: Keengganan untuk bersaing secara sihat

Oleh Tuan Fairuz Tuan Ismail

Hizbi adalah merupakan merupakan gerakan pelajar di United Kingdom dan Republic Ireland yang di taja oleh PAS yang mula ditubuhkan pada akhir 1980an Melalui gerakan inilah PAS merekrut dan melahirkan pelapis kepimpinan mereka daripada golongan terpelajar Ia adalah merupakan satu tindakan yang strategik ke arah menjadikan PAS sebagai parti yang didokong oleh golongan profesional Saban tahun pengaruh gerakan pelajar ini semakin kuat sehingga memaksa Umno mengambil tindakan yang drastik dengan mengharamkan Hizbi pada tahun 2003 di Loch Lomond Ireland.

Secara kasarnya, mungkin tindakan ini dilihat sebagai tindakan bijak yang menguntungkan Umno. Namun, jika diteliti, ia adalah strategi yang memberikan kerugian besar kepada Umno untuk jangka masa panjang. Jika sebelum pengharaman, Umno berpeluang memantau pergerakan Hizbi dengan mudah, pengharaman yang memaksa gerakan pelajar PAS tersebut bergerak secara "underground" telah menyukarkan mereka berbuat demikian. 

Mereka juga yang sepatutnya berpeluang menjadikan Hizbi sebagai "benchmark" saingan untuk Kelab Umno luar negara dalam melahirkan kepimpinan pelapis, telah kehilangan peluang keemasan tersebut sebaik sahaja Hizbi diharamkan. 

[GEMPAR] Risikan Mahathir juga akui UMNO BN tewas PRU13..!!!

Mahathir Akui UBN Sudah Kalah?
BERITA PAGI

Semalam seorang kawan dari Sarawak memberi tahu beberapa hari lepas Mahathir Mohamad telah bertemu dengan para setiausaha politik perdana menteri dan menteri di Putrajaya dalam rangka memberi taklimat dan 'arahan-rahan' khusus berhubung pilihan raya. Katanya hampir semua setiausaha-setiausaha politik itu hadir.

Menurut kawan itu yang mengakui maklumat itu diperolehi dari salah seorang setiausaha politik yang hadir, antara apa yang dijelaskan oleh Mahathir ialah mengenai kedudukan UBN hari ini yang dalam keadaan kritikal dan kalah.

Jelas Mahathir buat masa ini UBN kalah dengan kekurangan 20 kerusi untuk mendapat majoriti mudah 112 kerusi. Ini bererti kerusi yang dimenangi UBN kini hanya sekitar 80 atau 85 kerusi saja manakala Pakatan Rakyat meraih sekitar 130 hingga 135 kerusi.

Antara BALA & NAJIB serta BN...semuanya dah rosak angkara perbuatan sendiri..!!

Yang merosakkan tidak boleh membaikinya kembali
oleh Aspan Alias
 
PI Balasubramaniam telah kembali ke tanah air petang semalam. Beliau di sambut oleh lebih kurang 50 orang di lapangan terbang KLIA. Beliau dikatakan telah kembali dari India di mana beliau dan keluarga telah menetap semasa menghilangkan diri dari negara ini.

Di antara yang datang menyambut beliau kembali itu ialah Seevarasa, seorang Ahli Parlimen PKR serta Cik Gu Bad dan beberapa wakil NGO. Tidak pula nampak kelibat Najib Razak atau Razak Baginda berada di lapangan terbang untuk menyambut kepulangan Balasubramaniam itu. Dulu Bala ini menjadi orang penting dan Najib telah mengupah orang tengah untuk mencari PI ini, tidak kira malam atau siang. Ingatkan adalah Najib datang menyambut kepulangan Bala semalam.

Tetapi tidak ada pula liputan besar-besaran dari pihak media massa perdana seperti TV3 dan lain-lain. Dulu TV3 membuat liputan tentang akuan bersumpah kedua Bala ini secara besar-besaran tetapi kali ini apabila kembali menyatakan yang akuan bersumpahnya yang pertama yang betul dan benar, tidak pula di liputi oleh TV3 dan media perdana yang lain.

Perihal gangnam & stadium runtuh

Oleh Tok Perak

Runtuh lagi! Itulah yang terjadi kepada Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Kuala Terengganu, Rabu lalu. Lima pekerja cedera, tiga darinya parah, akibat dihempap runtuhan bumbung di tempat duduk utama.

Timbalan Ketua Polis Negeri, Datuk Hamzah Mohd Jamil berkata, siasatan lanjut mengenai keruntuhan kali kedua ini sedang dijalankan. Buat masa ini beliau menegaskan tidak ada tanda-tanda sabotaj atau perbuatan khianat dikaitkan dengan kejadian.

Semua orang kata runtuh, sebab besi keluli dan rangka bumbung yang sedang diperbaiki – hampir 60 peratus telah siap – jatuh ke tanah. Kalau tidak runtuh, pasti lima orang pekerja itu tidak terperangkap dalam runtuhan.

Hanya Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berpendapat bahawa apa yang terjadi itu bukan runtuh. Kata beliau, seperti yang disiarkan media:

“Bukan runtuh, ini tak betul (jika stadium itu dikatakan) runtuh. Dia (pekerja kontraktor) sedang angkat (peralatan pembinaan) menggunakan kren tetapi terlepas (dan menyebabkan kecederaan itu). Dan itu adalah tanggungjawab dia (kontraktor).

Miskin Senjata BN Untuk Dapat Undi.

Oleh Idris Hj Ahmad 

Sepatutnya tidak ada lagi masyarakat yang tertinggal dan terpinggir setelah 55 tahun merdeka. Tetapi pemimpin BN yang diketuai oleh Umno menjadikan kemiskinan sebagai strategi untuk memancing undi setiap kali pilihanraya.

Tepat seperti kajian Merdeka Center peratus sokongan pada BN meningkat di kalangan orang yang pendapatan rendah. Ertinya rakyat yang kaya semakin jauh dengan BN. 66 peratus responden di bawah RM1,500 gembira dengan kerajaan, 47 peratus (RM1,501 hingga RM3,000), 36 peratus (RM3,001 hingga RM5,000) dan 35 peratus (melebihi RM5,001). 
 
Negari Sabah dan Terengganu walaupun mempunyai telaga minyak, tetapi negeri tersebutlah mempunyai kadar kemiskinan tegar yang tinggi. Jika kita melawat ke kawasan pendalaman kita akan temui kebanyakan rakyat miskin ialah penyokong tegar Umno. Rumah mereka diselimut oleh bendera Umno sebagai tanda aras mereka ialah penyokong tegar Umno. Mungkin Umno anggap rakyat miskin boleh kenyang dengan bendera sahaja. 

Tujuan pulang untuk bersama rakyat lakukan perubahan, kata Bala

SEPANG, 24 Feb — P Balasubramaniam berkata kepulangannya ke tanahair adalah kerana mahu bersama-sama rakyat Malaysia lakukan perubahan untuk menukar kerajaan yang dianggapnya sebagai korup pada Pilihanraya 2013 yang dijangka tidak lama lagi.

Balasubramaniam merupakan salah seorang saksi dalam kes pembunuhan model Mongolia Altantunyaa Shaariibuu pada 2008 dan mencetus kontroversi selepas menukar Pengakuan Bersumpah (SD) sehari selepas membuat pengakuan yang pertama.

“Saya pulang kerana mahu bersama rakyat Malaysia.

“Kita perlu menukar kerajaan yang korup ini, kita perlu tukar. Jika kita biarkan berlanjutan 50 tahun lagi, negara kita akan teruk,” kata Subramaniam yang baru tiba dari India hari ini.

Dalam laporan media awal minggu lalu, Balasubramanian telah menyatakan hasratnya secara terbuka untuk pulang ke Malaysia dan menetap secara tetap serta pada masa membantu Pakatan Rakyat (PR) berkempen dalam pilihan raya nanti.

Peralat warga Thailand berlakon sertai Umno

RANTAU PANJANG: Tanpa mengira seseorang itu berasal dari mana, Umno di sini terpaksa memperalatkan pihak berkenaan bagi menjayakan program penyokong PAS menyertai Umno baru-baru ini.

Itulah yang berlaku kepada beberapa penama yang didakwa kononnya bekas penyokong PAS, menyerah borang menyertai Umno kepada ketua bahagian Umno Rantau Panjang, Datuk Abdullah Mat Yasin.

Noraini Dollah kini menetap di Kampung Tasik Bakong yang disebut menyertai Umno sebenarnya berasal dari Thailand dan tidak berdaftar sebagai pengundi.

Begitu juga Rahmah Che Noh kini tinggal di Kampung Tok Pelandok juga berasal dari Thailand.

Penghulu Mukim Padang Licin, Tasik Bakong, Wan Mohd Zain Wan Jaafar berkata, kedua-dua wanita berkenaan yang disebut media dan televisyen kononnya bekas ahli PAS adalah tidak benar.

Katanya, mereka tidak berdaftar sebagai pengundi kerana berasal dari negara jiran.

Setakat sain Ikrar Intergrity apa barang Najib... Jika berani mai kita istihar harta..!!!

Guan Eng cabar PM, anggota Kabinet isytihar harta
JAMILAH HAMZAH
25 Februari 2013
Guan Eng cabar PM, anggota Kabinet isytihar harta
Lim Guan Eng berucap pada Konvensyen Pakatan Rakyat 
Keempat di Shah Alam, hari ini. - 
 
Foto Sinar Harian oleh ZULFADHLI ZAKI
 
SHAH ALAM - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan anggota Kabinetnya mengisytiharkan harga masing-masing jika 'bangga' dengan langkah menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya minggu lalu.

Sehubungan itu, Ketua Menteri Pulau Pinang ini berkata, ikrar tersebut tinggal kosong jika kesemua anggota Kabinet kerajaan pusat tidak mahu mengisytiharkan harta masing-masing.

"Najib ada mencabar kita untuk turut sama tandatangan ikrar tersebut. Tapi buat apa kalau Najib dan menterinya telah tandatangan, namun takut untuk mengisytiharkan harta mereka.

"Mereka gagal, jadi ikrar itu hanya tinggal janji kosong," kata beliau kepada peserta Konvensyen PR Kali Ke-4 di Pusat Konvensyen Shah Alam di sini, hari ini.

Tawaran Pakatan.. Belum cuba belum tahu..!!!

SU Agung PKR: Manifesto Pakatan tawaran terbaik kepada rakyat
Nizam Zain
25 Februari 2013
 Datuk Saifuddin Nasution Ismail
SU Agung PKR: Manifesto Pakatan tawaran terbaik kepada rakyat

SHAH ALAM – Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, Konvensyen Pakatan Rakyat Keempat menampilkan manifesto Pakatan Rakyat sebagai persediaan awal menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Konvesyen berkata, pertemuan kali ini menampilkan manisfesto pilihan raya yang telah dirangka sejak dua tahun lalu.

“Manisfesto ini berupa usaha kita yang berterusan untuk menampilkan kepada rakyat 13 juta pengundi tentang Pakatan Rakyat sebagai pakatan politik yang berada pada tahap siap siaga.

“... manifesto PR itu nanti adalah tawaran terbaik kepada rakyat bagi kerajaan di peringkat pusat,” katanya ketika berucap pada majlis perasmian konvesyen di SACC di sini, hari ini.

MB Kedah Azizan tetap tanding PRU13

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak
Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak
 
ALOR SETAR - Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sekali lagi menegaskan bahawa beliau akan tetap bertanding mempertahankan kerusi

Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) ini.

Azizan berkata, beliau masih sihat dan bersemangat untuk terus berjuang dan tiada sebab untuk berundur. 

"Mengapa ada orang hendak saya berhenti, kata saya tidak sihat, jalan tiga selinder. Itu tak betul," katanya kepada pemberita apabila ditanya sama ada akan berundur ekoran dakwaan bahawa keadaan kesihatannya tidak memuaskan.

Sejak tahun lepas Azizan telah beberapa kali mendapatkan rawatan kerana menghadapi masalah kesihatan termasuk masalah mata.

Monday, February 25, 2013

#TumbangBN #No2BN - Bekas Panglima dedah rahsia risikan tentera..!!

Risikan tentera, polis yakin Pakatan menang, rangka pelan keamanan

Senarai Panglima Yang Menyertai PR

Tentera dan polis yakin Pakatan Rakyat akan menang pada Pilihan Raya Umum ke 13, kata Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid.

“Risikan dari tentera dan polis mengatakan bahawa mereka yakin Pakatan akan menang.

Mereka juga merangka rancangan bagaimana untuk menjaga keamanan negara,” kata bekas Timbalan Panglima Angkatan Tentera Darat itu.

Beliau berucap demikian depan hampir 2,000 perwakilan pada Konvensyen Pakatan Rakyat ke-4 di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) di sini hari ini.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...