TERKINI :

Monday, December 31, 2012

[Isu Live TV] Masanya sudah tiba kita nak tengok HUJAH siapa yang benar.. Antara Hj Hadi dan semua Tokoh Agama UMNO & Mufti-Mufti..!!!

Berani ka Hj Hadi berdepan semua tokoh agama dan mufti-mufti?

TG Hj Hadi patut sangat-sangat bagi satu syarat kecil, membenarkan pihak lain untuk buat rakaman sama termasuk dari pihak PAS sendiri. Takkan syarat kecil dan mudah macam tu pun Rais Yatim tak sanggup nak terima.

mStar melaporkan:
KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata tokoh agama dan mufti negeri-negeri akan dijemput untuk bersama dalam forum yang akan memberi peluang buat julung kalinya kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memperjelas amanatnya yang telah memecah-belahkan umat Islam di Malaysia.

Rais berkata, Hadi tidak boleh membuat keputusan bersendirian dan terlalu yakin dengan kebolehan dirinya yang berlatar belakangkan pendidikan agama "kerana sentiasa ada orang yang lebih bijak daripada kita". -
mStar.  
Menarik jugak cadangan Rais Yatim ni. Kalau kena caranya, tak mustahil isu 'Amanat Hj Hadi' ni boleh selesai dengan forum cadangan Rais ni.

Teringin jugak nak tengok "tokoh agama" dan mufti negeri-negeri yang sebelum ni lantang bercakap pasai Amanat ni mempertahankan kelantangan depa dalam forum ni.

LIVE Sambutan Ambang Sejahtera dari Tasik Darul Aman Jitra




Jika Tak Dapat Sila ke link : http://AmanTV.net

LIVE dari SHAH ALAM bersama Ust Azhar Idrus





Stream videos at Ustream

http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/12/live-sambutan-tahun-baru-di-shah-alam.html

2 ahli UMNO tegar di landa musibah..!!!

 Banglo Milik Zuhasnan & Jamaluddin Jarjis Mungkin Dirobohkan


Dua banglo, masing-masing milik Anggota Parlimen Setiawangsa Datuk Seri Zulhasnan Rafique dan Duta Khas Malaysia ke Amerika Syarikat Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis, yang terletak di Puncak Setiawangsa berkemungkinan akan dirobohkan bagi memberi ruang zon penampan antara tebing runtuh dan rumah-rumah berhampiran.

Ketua Pegawai Operasi Institut Kerja Raya Malaysia (IKRAM) Mohd Taufik Harun berkata sebelum sebarang tindakan diambil pihaknya perlu mendapatkan semua maklumat berkenaan keadaan tanah dan cerun tersebut.

"Orang boleh bagi pelbagai cadangan, tetapi kami akan mencari penyelesaian sebenar," katanya di Pusat Operasi Bencana Tebing Runtuh di sini hari ini.

Beliau berkata langkah tersebut bertujuan menyelamatkan empat rumah lain yang terletak di atas bukit dan mengurangkan tekanan tanah di atas bukit.

"Buat masa ini kita lihat tiada kesan teruk akan berlaku terhadap rumah penduduk di kawasan atas tapi yang kita dikhuatiri adalah rumah penduduk yang berada di bawah tebing cerun," katanya.

Tu dia DUIT BRIM BROM BRANG nak turun dah..!!!

BR1M 2.0 dibayar mulai Februari

Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia 2.0 (BR1M 2.0) akan dilaksanakan bermula Februari depan, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata bantuan BR1M 2.0 yang melibatkan peruntukan RM3 bilion itu dijangka memberi manfaat kepada seramai 4.3 juta isi rumah dan 2.7 juta individu bujang.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata ketua isi rumah yang tercicir dari senarai penerima BR1M yang lepas atau belum pernah memohon masih berpeluang berbuat demikian.

Beliau berkata sebanyak 2,684,916 permohonan baharu untuk BR1M 2.0 (BR1M) telah diterima sehingga hari ini di mana ia melibatkan 1,823,039 individu bujang manakala baki 861,877 diterima daripada isi rumah (keluarga).

"Kerajaan menggalakkan lebih ramai individu bujang memohon untuk mendapatkan BR1M 2.0. Pendaftaran akan terus dibuka sehingga satu tarikh yang diumumkan kelak," katanya.

TOP 5 : Menteri paling tak buat kerja tahun 2012.

Hari neh last day of 2012.


Macam tak percaya pun ada. Sebegini cepat masa berlalu. Aku rasa macam baru semalam je masuk tahun baru 2012. Tahu2 jek hari neh dah nak masuk 2013. Cepat gile. Orang kata semakin mendekati kiamat, semakin cepat masa berlalu. Yeke? Aku pun tak sure benda neh betul ke tak. Hehe.

Tahu kah anda sebagai rakyat, ini la masa untuk kita memberikan penilaian mengenai menteri2 kita? Kita ada hak itu kerana kita rakyat yang mereka jaga. Bila kita dapati mereka gagal menjaga dan mentadbir negara dengan betul, kita layak mengadili mereka. Tanpa larangan. Of course.

Untuk tahun 2012, berikut adalah 5 menteri paling tah hapa2 PRESTASI dorang. Yang sebenarnya aku nak cakap bangang dan bodoh. Tetapi kerana aku harapkan menteri2 tersebut baca artikel neh maka aku gunakan perkataan tak buat kerja. At least takde la mereka jauh ahti dengan aku lepas baca penilaian aku terhadap mereka. 

Duit RM2juta Abdullah Sa'amah dah habis dah kot...???

He He He..mungkin duit 2 juta nie dah habis dah kot sebab 
tu yang semangat dok nak bercakap semula....
 
Guru pondok bimbang Hadi raih simpati di TV

Seorang guru pondok Abdullah Sa'amah berkata beliau tidak bersetuju dengan kesediaan stesen televisyen untuk memberi peluang kepada presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menjelaskan amanat yang didakwa dibuat pada 1981.

Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia, Abdullah bimbang Abdul Hadi akan menggunakan peluang itu untuk berkempen dan menarik simpati masyarakat kepada PAS.

"Saya tidak sokong RTM atau TV3 bagi peluang kepada Abdul Hadi muncul, jangan kata selama sejam, 30 minit atau 20 minit pun saya tidak setuju sebab dia akan pusing kenyataannya sehingga orang ramai yang kebanyakannya jahil menjadi semakin keliru," katanya.

Beliau mengulas syarat Abdul Hadi yang mahu memberi penjelasan mengenai amanat tersebut melalui siaran langsung di televisyen.

Tiba-Tiba JAKIM terjaga dari lena.....!!!!

Jakim jangan melatah lah!

1. Amat mengejutkan mengapa tiba-tiba Jakim saja bangkitkan hal 'Amanat Haji Hadi'. Mengigau ke Jakim ni?

2. Tak perlu orang macam saya pulak kena peringat orang dalam Jakim termasuk menteri agamanya..bahawa "Al-Ijtihad La Yanqudhu bi al-Ijtihad"..Sesuatu Ijtihad tidak boleh terbatal atau dipadam dengan ijtihad yang lain. Sifat ijtihad ialah 'Maudhu'iy' dan 'Waqi'iy'.. dihasilkan di dalam sesuatu realiti sosio-politik dan kehendak-tuntutan zaman (masa) dan makan (tempat).

3. Lantas menyuruh sesuatu itu ditarik balik adalah menafikan wujud sesuatu realiti dan kehendak yang menuntut 'amanat' itu diterbitkan sedemikian sifat tiga dekad yang lalu!

4. Samalah seperti tidak menyelami perhitungan mengapa wujudnya perbezaan Qaul Qadim (Ijtihad Lama) dan Qaul Jadid (Baru) Imam As Syafi'e di zaman Baghdad dan Mesir atas qadhiah atau maudhu (subjek-kes) yang sama.

5. Wajar bagi Jakim menumpu tugas-salahiyat utamanya mengurus penayaan Islam sekaligus nendepani kebejatan agama-moral ummat akibat pegangan agama secara longgar dan sesetengahnya emosi-jahil-ekstreme-melulu tanpa memahami Maqasid serta Tujuan di sebalik Syariat Islam.

6. Jakim mesti mengekalkan sifatnya yang tidak berpihak dan tidak jugak gelojoh menjatuhkan hukuman terhadap sesuatu atas desakan penguasa politik kalau tidak mahu terus kehilangan wibawa dan integriti.

Aduhai Blogger UMNO... Dok Ulang Cerita bohong BAB RUMAH ANWAR DI AMERIKA laa pulak..!!!

Gambar Rumah Anwar Ibrahim di Amerika.. Bukan satu tapi banyak...

 


Sungguh aku tak sangka bahawa Anwar Ibrahim ini seorang yang kaya melampau rupanya.. ini berdasarkan gambar rumah di atas yang dikatakan milik Anwar Ibrahim di US.

Aku tak sangka Anwar itu begitu kaya kerana pernah dalam satu perjumpaan antara Blogger yang menyokong Pakatan Rakyat, Anwar hanya menyumbangkan RM50 sahaja buat beberapa orang blogger yang hadir itu.

Aku tak dapat pasal aku tak hadir, kawan aku yang sorang tu kata dia simpan lagi note RM50 tu sampai sekarang sebab dia tak tahu pasal apa Anwar bagi kat dia..

Jika dinilaikan harga rumah di atas dengan RM50 yang Anwar sumbangkan untuk Blogger PR itu ternyata Anwar Ibrahim adalah seorang yang kedekut bak kata orang ‘Taik Hidung Masin’.

Rumah Anwar Ibrahim?? Kah..kah..kah..

Ada pimpinan UMNO ajak debat.... Ustaz Fadzil Noor ulas lama dah !!!


Almarhum Datok Fadzil Noor :
Ulasan Debat Olok-olok UMNO & PAS

[Gempar] Azizan di kelilingi oleh 20 ribu pendemo bantah tebang balak di Pedu..!!!!

 20 ribu rakyat Kedah berdemo bantah tebang balak di Pedu (lawak hujung tahun ki ki kii..) 

(Caption: Sepatutnya kawasan hutan untuk tadahan air... UMNO tadah air dengan kayu balak? Konpius sepanduk tu.)
Oleh: Mat Yeh Pekan Naka

Kira-kira 20 pemuda UMNO Padang Terap yang diketuai oleh Wan Ketom mengadakan bantahan aman di tapak pengumpulan balak milik kerabat DiRaja. Mereka yang ditemui kebanyakannya tidak tahu apa tujuan mereka membantah.
"Kami hanya disuruh pegang kain rentang yang disediakan oleh puak di atas sana, upah makan tengahari dan rokok sorang sebatang," ujar seorang pelajar sekolah yang enggan namanya disiarkan.
Seorang peserta demonstrasi ketika ditanya, sama ada dia sedar bahawa air kesan pembalakan di Charuk Genting Bunga tidak akan masuk ke Tasik Pedu dengan tegas berkata, "Pasaipa kami tak tuu (tau) pulak bang, kami orang sini... dah lama dah kami tau TV3 dok muhong rakyat hah hah hah." Ujar budak angkat sepandok tu sambil gelak deraih.

[Video] Presiden PAS dah jawab lama dah dalam CERAMAH tapi UMNO nie buat bengong sebab tu dia nak LIVE di TV pulak..!!!

oleh AnakKedah007



So far Jawab dalam Ceramah memang dah jawab dah pun...bukan sahaja baru sahaja menjawab persoalan tersebut tetapi sudah bertahun dah isu tersebut di Jawab oleh TG Hj Hadi berkenaan isu KAFIR MENGKAFIR nie... namun UMNO nie macam kita dok kata laa CERAMAH mana depa mai dengaq.... sebab itu Tuan Guru mintak nak siaran LIVE di TV supaya penjelasan beliau dapat di lihat oleh semua RAKYAT MALAYSIA terutama penyokong UMNO yang dok pekak badak dan buat-buat tak faham lagi tuuu.... 

Namun ada pulak langau sekoq dua dok kata Tuan Guru gila nak masuk TV pulak... awat tak terangkan sahaja di CERAMAH saban malam tuuu...nie lah dikatakan UMNO...lidah pembelit..asyik nak cari alasan nak tunjuk macam terra sama ja dengan RAIS YATIM... nak bagi tapi RAKAMAN... 24jam hangpa bantai dia 7hari 7malam hangpa dok kata kat dia last bila dia mintak ruang untuk memberi penjelasan macam-macam pulak hangpa dok bagi alasan.. nampak sangat hangpa nie semata-mata nak dapat undi dan bagi orang ISLAM kita celaru dan hangpa sahaja betul...

Dr. Zaharuddin Abdul Rahman - Isu Nama Allah

Dr. Zaharuddin Abdul Rahman
www.zaharuddin.net

Soalan untuk ruangan Soal Jawab BH Ahad:

262649_457888030939508_1073671673_n

1. Baru-baru ini Setiausaha Agung DAP dalam perutusan Hari Krismas ada membuat kenyataan menggesa kerajaan diterajui Barisan Nasional (BN) untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu. Apa pandangan Dr berhubung tuntutan itu?

Dalam banyak keadaan, orang politik sering mensasarkan sokongan pengundi dalam apa sahaja yang diseru, gesa dan desak. Dalam hal ini saya merasakan Lim Guan Eng juga mungkin sedang mensasarkan sokongan penganut Kristian terhadap parti itu. Sama ada betul atau tidak, saya merasakan tindakan tersebut mungkin kurang tepat, malah pada jangkaan saya, ia lebih mampu menyusahkan gabungan Pakatan Rakyat dan PAS khususnya serta mengurangkan sangka baik orang Melayu Islam terhadap DAP.  Tidak saya nafikan, Barisan Nasional juga adakalanya berkata-kata atau melakukan beberapa tindakan yang boleh melampaui sensitiviti umat Islam. Justeru saya nasihatkan lebih baik agar Barisan Nasional tidak menyahut saranan ini semata-mata inin memenangi undi penganut Kristian, kerana orang Kristian sendiri ada yang menolak pendekatan terjemahan God kepada Allah. Jika BN tunduk kepada desakan beberapa kumpulan Kristian ini, saya menjangkakan ia bakal memberi kesan yang buruk pula kepada BN khususnya sokongan Melayu Islam.   Selain itu bagi saya, pemuka Kristian tidak perlulah memperjuangkan isu nama Allah sama ada dalam terjemahan Bible versi Bahasa Melayu atau mana-mana bahan bercetak yang dikeluarkan oleh pihak Kristian. Mungkin yang lebih penting adalah menjaga kebajikan penganutnya dari sudut kebajikan fizikal khususnya. Manakala kebajikan berbentuk ‘spiritual’ boleh di laksanakan dengan menambah bajet atau apa-apa sahaja yang tidak perlu melampaui sensitiviti agama lain. Terjemahan ‘God’ yang sekian lama diterjemahn kepada tuhan, tiba-tiba ingin diubah kepada nama Allah tentunya melampaui garisan agama Islam. Pastinya ia bakal menimbulkan reaksi negatif umat Islam.

MB Kedah di Program Penerangan Projek Ladang Buah-Buahan Charok Genting Bunga



 
Program pembagunan Ladang Buah-Buahan Charok Genting Bunga,.Pedu
 
 
Peserta sedang mendengar Ucapan YAB Menteri Besar Kedah,.Dato' Seri Ustaz Azizan Abd Razak.
dalam Program Penanaman Buah-buahan di Charok Genting bunga di Pedu.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...