TERKINI :

Wednesday, December 12, 2012

Tanda besar PRU13 telah diketahui

Mohd Dasuki Mohd Lebar,

Agaknya ramai teruja dan tertunggu-tunggu kemunculan buku tentang kisah hidup isteri PM Najib. Buku itu disahkan oleh Mat Maslan, Menteri Felda akan keluar pertengahan Januari 2013.

Apa agaknya yang mahu dijawab oleh Rosmah tentang "fitnah" dirinya. Antaranya, cincin, tag tangan, pakaian, anak daripada suami pertama, keluarga di Negeri Sembilan, kontrak PLKN, kes bunuh Altantunya, sewa hotel sepanjang lawatan....wow banyaknya!

Apapun, kita tunggu kemunculan buku Rosmah nanti. Beliau agak "berani" daripada suaminya PM Najib yang sehingga hari ini membisu untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim.

Rosmah memang hebat dan nampak seperti " Iron Lady". Perilakunya membayangkan pengaruhnya ke atas orang di sekelilingnya.

Lihat, bagaimana PM Najib terpaksa tunggu beliau turun dari kapalterbang ketika satu lawatan dahulu. Begitu juga TV3 pernah siarkan jawatan Rosmah sebagai ‘PM’ semasa satu wawancara. Dalam perkahwinan Chong Wei tempoh hari, sekonyong-konyong Rosmah memunculkan dirinya di tengah pasangan itu. Sekali tengok, semacam beliau sebagai tetamu istimewa. Dua kali tengok, beliau seperti pasangan yang berkahwin!

Janji Najib bina rumah di Penang macam Mat Jenin jee..!!!

Oleh Mohd Sabri Said

Janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk membina 20 ribu rumah mampu milik menerusi Perbadanan Perumahan 1 Malaysia (PRIMA) dan pembinaan Monorail diandaikan 'Janji Mat Jenin' pada era globalisasi ini.


Dulu Mat Jenin dikaitkan dengan cerita rakyat sedang berangan-angan di pelepah kepala yang akhirnya apabila terkena angin sepoi- sepoi bahasa, dia pun jatuh ke tanah dan mati.

Angan-angannya berakhir di situ tanpa dapat direalisasikan untuk membuktikan apa yang dihajatinya dikotakan.

Mengimbau kembali kisah pembinaan perumahan oleh PRIMA, Syarikat Perumahan Nasional Berhad (SPNB), JKP Sdn Bhd dan Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA), kononnya kerana Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat pimpinan Lim Guan Eng membelakangkan kehendak penduduk Melayu khususnya yang amat mengharapkan perubahan masa depan dengan menduduki rumah sendiri.

Namun, Guan Eng dalam kenyataan akhbarnya sebelum ini mengatakan bahawa Barisan Nasional (BN) sekadar 'tanam tebu tepi bibir' tetapi manisnya tidak langsung terasa.

Perkara itu terbukti berdasarkan rekod silam. Pada tahun 1984,  Kerajaan Negeri pimpinan Gerakan-BN di Pulau Pinang berjanji membina rumah untuk kakitangan Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) di atas 330 ekar tanah yang dibeli oleh Kementerian Pertahanan dengan harga RM5.1 juta.

Isu Musa Hassan patut menjadi pengajaran kepada semua

oleh Aspan Alias


Isu kenyataan Musa Hassan masih menjadi isu hangat dan entah bila isu ini akan surut. Merata-rata dalam media massa alternatif ianya diperkata dan dibincangkan oleh rakyat khususnya mereka yang tampil untuk menulis tentangnya. Minat rakyat terhadap isu ini semakin besar kerana isu permainan politik di dalam institusi penguatkuasa dan demokrasi dalam negara ini sememangnya isu yang begitu sensitif bermulanya dari pentadbiran Dr Mahathir dahulu.

Pihak eksekutif telah mencerobohi semua badan dan institusi demokrasi dan penguatkuasa kerana kepentingan seseorang atau sekumpulan manusia lemah yang memimpin kita. Mereka ini telah lemah untuk mendapatkan sokongan rakyat secara natural dan berdasarkan kepada kemampuan peribadi maka menggunakan institusi kepolisan merupakan kaedah yang ampuh bagi mereka walaupun dalam jangka panjang ia akan terbongkar dan di hina rakyat.

Dengan kenyataan-kenyataan yang tidak henti-henti dari Musa itu, ia membuktikan yang kerjasama secara haram di antara pemimpin lemah dengan individu-individu dalam PDRM semasa itulah yang menyebabkan BN yang sepatutnya jatuh lama dahulu mampu bertahan sehingga hari ini. Tetapi kerja yang tidak baik akhirnya akan di ketahui ramai juga, kerana konspirasi dua belah pihak untuk melakukan kerja yang tidak betul lambat laun akan terbongkar juga.

Artis DATUK yang kena halau DBKL tu jika dok Negeri PR kompom 24jam bising dalam TV dan Surat Habaq..!!!

Ini bukti UMNO membela nasib Melayu.. Wakil UMNO menemui Datuk Yahya Sulong..

Wakil UMNO??.. ha.ha.. maaflah ya.. wakil UMNO cuma berminat untuk membantu jika Yahya Sulong ini berada di Lambok atau Somalia ataupun di Gaza.. sebabnya lebih jauh lebih baik.. barulah boleh claim banyak sikit..

Lagipun isu mengenai Datuk Yahya Sulong ini belum disiarkan oleh TV3.. kalau dah disiarkan barulah boleh tolong.. bukannya apa nak PRU ni kenalah tunjuk kepada masyarakat bahawa UMNO itu amat prihatin dalam membela nasib Melayu..

Setelah penderitaan pelawak dan artis veteran tanah air, Yahya Sulong disiarkan di media cetak dan elektronik termasuk media sosial, Pakatan Rakyat pantas menghulurkan bantuan bagi meringankan beban beliau dan isterinya, Alisah Ali.

Jawapan Pengerusi SPR macam 'TAIK'

SPR: Pegawai tidak boleh aktif dalam parti politik
SALMIAH DRUHAMAD DRAHSIN
12 Disember 2012
Tan Sri Abdul Aziz Yusof

KUALA LUMPUR - Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, pihaknya tidak bercadang untuk menasihatkan Timbalan Pengarah (Operasi) SPR Sabah untuk meletakkan jawatan ekoran penglibatannya dalam parti politik dan turut memegang jawatan penting dalam organisasi berkenaan.

Bagaimanapun beliau mengakui bahawa pegawai-pegawai tidak boleh aktif dalam parti politik dan memegang jawatan.

Sehubungan itu kata Aziz, pihaknya akan mengumpulkan maklumat berhubung kes tersebut dan akan mengambil tindakan mengikut garis panduan dan perundangan yang ditetapkan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).
"Kita kena lihat lah apa sebenarnya (kes ini). Kita kena lihat betul-betul, jangan silap ambil tindakan kepada pegawai kerajaan, dia boleh bawa kita ke mahkamah," katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Dewan Pemuda Pas Pusat semalam memberikan kata dua kepada Ketua Penerangan Umno Kinabatangan yang juga seorang pegawai SPR, Aksyah Nasrah untuk memilih sama ada meneruskan khidmat sebagai pegawai SPR atau mengekalkan jawatan dalam Umno.

Status agama dalam kad pengenalan WAJIB dikemaskini

oleh Roslan SMS

Tiada sebarang peruntukan undang-undang mewajibkan saudara baru untuk menukar nama kepada nama Islam dan menukar kad pengenalan dengan maklumat baharu, demikianlah penjelasan pihak kerajaan di Dewan Negara semalam.

“Mereka hanya dinasihat menukar status agama dan nama di Jabatan Pendaftaran Negara,”demikian jelas Timbalan Menteri di JPM, Dr Mashitah Ibrahim.

Soal tukar nama mungkin tidaklah berapa penting dan tiada keperluan akan tetapi memasukkan status baru, iaitu Islam, dalam kad pengenalan setelah memeluk Islam, dirasakan sesuatu yang wajar dan penting kerana ia bakal menyelesaikan kemelut yang kita hadapi kebelakangan ini yang mencetuskan pelbagai kontroversi.

Apabla berlaku kematian, apabila berlaku isu hak penjagaan anak-anak di sanalah sering isu ini timbul, dan kita seakan tiada penyelesaian yang meyakinkan.

Akibatnya berlakulah insiden rampas-merampas mayat untuk dikebumikan, apabila pihak keluarga simati tidak tahu menahu darihal pertukaran status tadi.

Mahathir sebenarnya berlakon jika tidak kenapa belia sanggup turun sendiri ke cawangan..!!!

Mahathir puas hati prestasi Najib hanya lakonan

KUALA LUMPUR: Masalah pembantu rumah pun tak boleh diselesaikan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak, amat lucu bila Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa beliau berpuas hati dengan prestasi Perdana Menteri, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

"Untuk berlakon di hadapan rakyat, Dr Mahathir menimbulkan keraguan umum apabila mendakwa beliau berpuas hati dengan prestasi Najib sebagai Perdana Menteri.

"Setakat itu sahajakah Perdana Menteri yang mampu dikemukakan oleh Umno, masalah pembantu rumah pun tak dapat diselesaikan walaupun sudah bertahun-tahun berlarutan sehingga tidak henti-henti kedutaan Malaysia di Indonesia terpaksa berhadapan dengan tunjuk perasaan aktivis sosial dan rakyat negara itu," katanya.

Baru-baru ini kerajaan Indonesia sekali lagi melarang rakyatnya berkerja sebagai pembantu rumah di Malaysia apabila 105 pembantu rumah asing, di mana 95 dari mereka berasal dari Indonesia, dikurung dan dijadikan tawanan di negara ini.

"Tak perlu bawa contoh lain yang besar-besar, masalah pembantu rumah itu pun sudah bertahun-tahun kerajaan Najib tak dapat diselesaikan, tak payah cakaplah soal berdebat dengan (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim), nampak sangat Najib menikus tak habis-habis dan hanya berani menjerit dari jauh.

Disebabkan hina BJ Habibie... DUTA Malaysia di Indonesi nak kena panggil...!!!

DPR panggil Dubes Malaysia soal artikel hina Habibie

Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) berencana memanggil duta besar Malaysia, soal artikel mantan Menteri Penerangan Malaysia Zainudin Maidin yang menyebut Presiden RI ketiga, Bacharuddin Jusuf Habibie pengkhianat bangsa.

"Kemudian masalahnya kita akan protes, nanti mungkin akan memanggil Dubes Malaysia untuk panggil DPR," kata Wakil Ketua Komisi I DPR TB Hasanuddin sebelum rapat kerja dengan Kementerian Luar Negeri di komplek parlemen, Senayan Jakarta, Selasa (11/12).

Rencana pemanggilan itu dilakukan usai Komisi I DPR rapat dengan Kemenlu. Terkait pernyataan sikap sebagai respon artikel tersebut, bisa dilakukan pemanggilan Dubes Malaysia untuk dimintai keterangan atau cara lain cukup mengirimkan surat keberatan.

Demi Untuk aibkan ANWAR...Puak UMNO sanggup hina BJ Habibie

Kenyataan Zainuddin Gambarkan Kedangkalan Akalnya
KRITIK MALAM

Zainuddin, selalu perasaan.

Luahan rasa marah dan kebencian bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin kepada Anwar Ibrahim dengan menyamakan Anwar sama dengan BJ Habibie sebagai pengkhianat adalah melampau dan bersifat kebencian yang tidak boleh diterima langsung.

Kalau pun Zainuddin benci kepada Anwar kerana tidak bersetuju dengan gaya politik Anwar yang mengambil berat kepada rakyat marhaen, dan anti korupsi sehinggakan sedia menentang Mahathir Mohamad, tidak sepatutnya beliau menghumbankan kata-kata demikian yang dilihat sangat tidak profesional dan boleh memberi implikasi negatif kepada negara bangsa.

Zainuddin mungkin ada bukti-bukti jelas menunjukkan Habibie sebagai 'pengkhianat' semasa beliau menjadi wartawan, tetapi beliau harus menyimpan rahsia itu untuk dirinya sendiri kerana cara beliau melemparkan tuduhan itu secara terbuka adalah bahaya. Beliau boleh mendedahkan, tetapi dalam ruang lingkup tertutup secara berhemah.

Dalam satu laporan di akhbar tempat beliau mencari makan dan menjadi bos di situ dulu, Zainuddin melahirkan rasa kesal dan mempertikaikan kenapa BJ Habibie dipanggil untuk memberi syarahan di negera ini kerana beliau adalah pengkhianat kepada politik Indonesia termasuk kepada bekas presiden Suharto.

Kata Zainuddin, Habibie adalah orang yang menjadi gunting di dalam lipatan terhadap Suharto. Beliau juga mengatakan kependekan tempoh Habibie menjadi presiden Indonesia selama 1 tahun setengah disebabkan rakyat Indonesia menolak Habibie.

TV3 & Mazidul fitnah beradap 'Geng Bikers'

Sila lihat dulu video dibawah.


Yang sebenarnya ini ialah aksi lakon semula. Ini pengakuan dari geng2 riders sendiri beb. Dorang terlibat dalam rakaman ini tue pasal dorang bengkek dan sakit ahti sebab difitnah secara terang2an di tv3.

Sekali tengok dokumentari itu kita akan bersetuju dengan apa yang dipaparkan, semuanya nampak seperti satu kebetulan. tapi..apakah aksi-aksi yang dirakamkan itu benar? atau sebenarnya telah dirancang terlebih dahulu.

Sekali tengok dokumentari itu kita akan bersetuju dengan apa yang dipaparkan, semuanya nampak seperti satu kebetulan, tapi..apakah aksi-aksi yang dirakamkan itu benar? atau sebenarnya telah dirancang terlebih dahulu, dan merupakan satu lakonan?

Ini satu pendedahan panas, isu yang dipaparkan TV3 ini membuatkan ramai biker jadi marah. kenapa?

4 menteri kena kencing beradap dengan compony Lynas

PANAS! EMPAT Menteri BN Sudah Kena Kencing!


Emmpat menteri rejim Umno dengan mudahnya dipermainkan syarikat asing yang mereka sendiri izinkan untuk bertapak di negara ini.

Keengganan syarikat Lynas Advance Material Plant (LAMP) mengeksport keluar sisa dari kilang mereka ke negara asal, Australia kini menjadi tanda tanya apabila rejim Umno tersepit dengan perjanjian yang sudah ditandatangani sebelum kilang tersebut dibina lagi.

Persoalannya apakah kesemua menteri kabinet Najib Altantuya ini sudah dipermainkan dengan mudah hingga terpaksa mengugut syarikat tersebut dengan perjanjian yang mereka sendiri tandatangani?

Penegasan rejim Umno bahawa pendirian syarikat Lynas Corporation Australia perlu mengeksport sisa yang terhasil daripada loji nadir bumi di Gebeng, Pahang untuk memenuhi syarat lesen pengendalian sementaranya (TOL) kini memakan diri.

Daerah Baling beridentiti baru dalam industri jeruk

BALING – Program 'Nukleus Jeruk Buah-buahan' dirancang untuk menjadikan Daerah Baling identiti baru di dalam industri jeruk buah-buahan.

Menteri Besar Kedah, YAB Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak berkata, program ini adalah merupakan satu pendekatan yang praktikal untuk dijayakan sebagai sokongan kepada industri pemasaran jeruk yang telah sedia ada di daerah Baling dan Sik.

"Di daerah Baling telah wujud pengusaha membuat jeruk buah-buahan yang memerlukan produk buah-buahan segar untuk diproses dan ditambah nilai.

"Bayangkan kalau setiap rumah dapat ditanam purata 5 pokok buah-buahan, tidak kurang daripada 1,000 pokok buah-buahan baru sudah dapat ditanam oleh 200 peserta di 7 kampung yang terlibat dengan program ini," katanya.

Tambah beliau, ini secara tidak langsung dapat memberi tambahan kepada bahan mentah bagi industri jeruk serta dapat menambah pendapatan isirumah selain dapat mengatasi masalah kekurangan tanah dengan alternatif lain iaitu mengisi tanah-tanah kosong di sekitar kawasan kampung dengan buah-buahan jeruk di negeri Kedah.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...