TERKINI :

Tuesday, December 11, 2012

Aduhai UMNO hangpa yang juai Tanah Melayu hangpa dok nangis la pulak..!! [Video]

Khalid Samad: Yang Rampas Tanah Orang Melayu Adalah UMNO, Yang Atas Nama Melayu

Mahathir pun tak harap kat NAJIB & MUHYIDDIN dah sampai dia sendiri turun padang..!!


Bukan setakat Najib, Mahathir juga terdesak
Bukan setakat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang terpaksa bekerja keras memastikan Barisan Nasionl (BN) memperolehi majoriti dua pertiga pada PRU-13, tetapi Tun Dr Mahathir Mohamad juga turut berbuat demikian.

Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang, berkata Dr Mahathir yang sudah bersara akhir 2003 selepas 22 tahun menjadi Perdana Menteri juga terpaksa bekerja keras kerana bimbang Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.
 Semalam, Mahathir berada di Sik untuk mengingatkan ahli UMNO bagi menghilangkan rasa tidak puas hati terhadap calon yang dipilih kepimpinan tertinggi UMNO/BN jika mahu lihat UMNO/BN kekal berkuasa selepas PRU-13.

Mahathir meminta ahli UMNO mengenepikan perbezaan dan memberi sokongan penuh kepada calon UMNO/BN yang terpilih kerana keutamaan sepatutnya untuk memastikan kejayaan supaya BN dapat menang besar dan membentuk kerajaan yang kuat.

“Perkara itu amat luar biasa tetapi kebiasaan Mahathirism yang mana Mahathir perlu memberi amaran mengenai penyakit “Melayu mudah lupa” sebagai punca tidak puas hati di dalam UMNO sehingga tidak menyokong calon yang terpilih, sedangkan Mahathir sendiri adalah gambaran terbaik penyakit “Melayu mudah lupa” apabila giat berkempen menentang Tun Abdullah sebagai Perdana Menteri pada PRU 2008,” katanya.

Negara perlukan politik baru yang menjaga kepentingan semua

oleh Aspan Alias


Politik sekarang amat membingungkan kita. Ini disebabkan situasinya sekarang merupakan situasi yang tidak pernah kita lalui sebelum ini. Oleh kerana keadaan politik kali ini terlalu jauh perbezaan maka sudah tentu ia memerlukan cara dan kaedah penyelesaian yang agak ‘unorthodox’: maksud saya ia tidak boleh di selesaikan dengan siapa kalah siapa menang semata-mata. Apa yang penting sekarang ini seperti yang pernah saya sebutkan, penyelesaiannya ialah dengan mewujudkan situasi yang baru dan mewujudkan politik yang baru.

Politik ‘yang menang ambil semua dan yang kalah hilang semua’ seperti yang kita amalkan selama ini sudah agak ketinggalan kerana ia tidak akan membawa apa-apa keuntungan kepada rakyat dan negara. Pihak yang untung hanyalah pemimpin-pemimpin yang berjaya membaiki kedudukan sosial mereka sahaja. Formula yang baru terpaksa kita wujudkan kerana kita tidak lagi menerima kegagalan untuk pencapaian matlamat yang ‘ultimate’ bagi negara, iaitu perpaduan rakyat semua kaum.

Perpaduan semua kaum ini tidak boleh kekal jika politik itu tidak berada di premis yang adil dan saksama. Pendapat saya yang amat penting sekarang ialah seorang pemimpin yang berstatus Law Maker (bukan dikalangan pemimpin dalam kerajaan sekarang) yang di hormati oleh semua pihak dan diyakini tentang kejujuran dan bersifat ‘magnanimous’ tampil kehadapan untuk memulakan politik dan kepimpinan yang baru. Pemimpin itu mestilah berupaya untuk membawa semua ke meja perundingan terutamanya pimpinan yang mewakili kaum yang terbesar di negara ini.

Musa Hassan belasah Cawangan SB pulak...!!

Musa minta SB tumpu jenayah bukan politik

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan meminta agar pegawai Cawangan Khas (SB) polis memberi lebih tumpuan kepada isu-isu jenayah dan tidak hanya tertumpu kepada isu politik sahaja.

(Musa dalam sidang media MyWatch hari ini)

"Saya harap SB ini berikan tumpuan kepada isu-isu untuk banteras jenayah dan jangan terlalu lebih beri tumpuan kepada isu-isu politik.

"Biarlah kerja-kerja siasatan politik ini dijalankan oleh mereka yang berada di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM), kerja polis untuk memastikan kadar jenayah terus berkurangan dan rakyat lebih terjamin keselamatan mereka," sambung beliau lagi.

Beliau yang berkata demikian pada sidang media anjuran Pasukan Bertindak Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) di sebuah hotel di Petaling Jaya petang tadi.

Isu polis terlalu memberikan tumpuan kepada politik menjadi panas baru-baru ini sehingga menyebabkan anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar berkata polis sudah cukup tetapi silap tumpuan.

Dok Kata ANWAR janji bulan BINTANG.. mai NAJIB pun jenis U Help Me I Help U" jugak..!!!

Guan Eng: Janji 'kembar' Najib bukti 'BN gagal tepati janji'

sebelum baca mai kita dengaq video nie sat:

GEORGETOWN - Janji 'kembar' Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika berada di Pulau Pinang Sabtu lalu satu lagi usaha Barisan Nasional (BN) untuk membeli undi dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang mencerminkan perikatan itu gagal menepati janji-janji lama.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng menyifatkan janji berkembar yang diumumkan Najib itu sebagai mendedahkan kegagalan BN untuk menepati janji yang dibuat dahulu.

Beliau percaya pengundi Pulau Pinang tidak teruja dengan janji itu kerana ia adalah tanggungjawab Kerajaan Pusat untuk menyediakan perumahan dan pengangkutan awam hasil kutipan cukai yang diterima termasuk dari rakyat Pulau Pinang.

“Ini bukan janji baru kerana ia sudah dinyatakan dahulu, khususnya oleh bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

"BN gagal memenuhi janji untuk membina monorel apabila berkuasa di peringkat Pusat dan negeri pada 2007. Adakah ini jaminan mereka untuk menunaikan janji jika berjaya menawan semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum nanti,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Di harap PR mohon satu channel TV & RADIO untuk kempen pilihanraya.. jika tidak KO BN KO UMNO..!!

Kerajaan Pusat perlu lebih adil

KOTA BHARU – Kerajaan Persekutuan diminta untuk memberi hak perlesenan kepada pihak pembangkang untuk memiliki stesen televisyen ataupun radio sendiri.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata, hak perlesenan itu harus diberikan kepada semua pihak supaya rakyat dapat menilai sendiri apa yang baik atau sebaliknya.

“Media arus perdana sekarang hanya membentangkan sebelah pihak sahaja dan rakyat tidak diberi pendedahan tentang parti-parti lain, maka timbullah pelbagai masalah seperti perhimpunan haram dan juga isu-isu seperti bakar kain rentang baru-baru ini,” katanya di sidang media di Kompleks Kota Darulnaim, semalam.

Beliau berkata, isu pembakaran kain rentang ‘R’ yang tertulis titah Yang Mulia Al-Sultan Kelantan baru-baru ini berlaku adalah disebabkan salah faham rakyat terhadap apa yang diperjuangkan.

“Untuk mengatasi masalah ini dengan lebih cepat, Kerajaan Persekutuan perlu memberi hak sama rata kepada Pakatan Rakyat menyiarkan isu-isu yang mereka bawa supaya rakyat tahu apa yang berlaku sebenarnya,” katanya.

Adakah kelaku pemimpin ARAB SAUDI 2X5 sahaja dengan yang dok ada di MALAYSIA..??

Pendapatan sepanjang musim haji sahaja tidak kurang dari USD30,000,000,000.00 (USD 30 BILLION) dan hasil minyak pula USD300,000,000,000.00 (USD 300 BILLION) setahun. Rakyat pula hanya 30 juta orang. Namun sekitar 2 juta keluarga hidup merempat di bawah paras kemiskinan.

Mana mungkin mereka yang bukan Islam, akan tertarik kepada Islam jika sikap ini ditunjuk oleh pemimpin negara Islam dan mengagih kekayaan negara berlaku begini !!!

Kebangkitan untuk kembali kepada ajaran dan kehidupan Muhammad saw perlu diteruskan oleh rakyat tertindas dimana sahaja penjuru dunia kamu berada.

Kita pula di Malaysia pasti bersama Himpunan Aman Kebangkitan Rakyat pada 12 Januari 2013 bersama satu juta rakyat tertindas menghadapi pemimpin BN yang sama tamak dan haloba yang sekarang cuba meracuni rakyat dengan modal Islam pula yang mungkin ditiru ketika pergi mengejakan haji tahun lepas.

Kupasan TG Syeih Nurudin & Dr Asri bab Ulamak UMNO kata tiada jihad di Palestin

TG Syeih Nuruddin "Q&A: tiada JIHAD di Palestin?"


DR ASRI-IQ-ULASAN KENYATAAN ULAMA MUDA UMNO "TIADA JIHAD DI PALESTIN"


Kes Aminulrasyid - Apa khabar Badan Kehakiman kita?

oleh Roslan SMS


Kes Allahyarham adik Aminulrasyid Amzah yang ditembak mati oleh anggota polis di Shah Alam pada bulan April tahun 2010 kini bergelora kembali. Ini berikutan keputusan Mahkamah Tinggi yang telah menolak keputusan Mahkamah Sesyen yang sebelum ini mendapati Koporal Jenain Subi bersalah atas tuduhan membunuh tanpa niat apabila melepaskan 20 das tembakan terhadap kenderaan yang dipandu Allahyarham sehingga mengakibatkan beliau terbunuh. Beliau dihukum 5 tahun penjara.
Dengan keputusan tersebut Mahkamah Tinggi telah membebaskan Korporal Jenain.
Sudah pastilah keputusan ini membangkitkan kemarahan keluarga Allahyarham dan mereka yang marah dengan kejadian berkenaan. Apa pun pihak Peguam Negara masih boleh merayu terhadap pembebasan ini dan proses perundangan masih belum selesai.
Apa yang mahu saya bangkitkan di sini adalah penerimaan kita terhadap proses perundangan dan badan kehakiman dalam Negara. Saya tidak bermaksud mahu menyebelahi mana-mana pihak kerana saya masih ingat ketika kes ini meletus saya turut berada di Balai Polis Shah Alam mengiringi pimpinan parti membuat laporan polis terhadap kejadian berkenaan.

Patut la kena doa KO UMNO.. kerja pemerintah dia asyik dok cakap 'BOHONG' memanjang..!!!

UMNO pembohong!

Ini yang gua marah neh. Cakap pasal peraturan cakap pasal AUKU cakap pasal undang2 cakap pasal mahasiswa patut tumpu kepada pelajaran tetapi lue buat boleh pula?

Puiiii


Korang tengok gambar bawah neh sat ;


Sumber gambar : sini


Tubuh kelab penyokong parti IPT?


Cuba lue orang baca statement khaled bengong kat atas neh. Sorry la khaled. Gua bengongkan lue pasal lue memang bengong. Lue sedar tak lue merepek apa hah?


Lue cakap ;


Yang ditegah ialah politik kepartian dalam IPT. Ini kerana universiti memerlukan persekitaran yang stabil blablablabal untuk proses pembelajaran balbalbalbala.. 


Baru2 ini UMNO melancarkan kelab penyokong bn [IPT] blablabla.. 


Seiringan dengan pindaan AUKU 2012 kerajaan mahu IPT kekal sebagai gelangang yang neutral daripada parti politik.. blblblablablablabla..


Mahasiswa yang tetap membawa politik kepartian masuk ke dalam kampus.. blablablablaba akan dikenakan tindakan tegas.. blalablabla..


Penubuhan kelab penyokong BN balbalbala.. mendedahkan dengan isu semasa balbalbala bergerak seiringan dengan institusi kepartian blablabla.. menjadi penghubung blablablabal dengan pemimpin umno dan bn.. 


Khaled, gua nak bagitau lue. Lue memang bengong dan bebal. 

Tu dia aihh.. Penjenayah di Malaysia dah mula guna 'BOM' belajaq dari kes C4 ka nie..??

Pengedar dadah lempar bom sebelum ditembak mati
KHAIRIL ANWAR MOHD AMIN
10 Disember 2012
 Pengedar dadah lempar bom sebelum ditembak mati
Keadaan lokasi kejadian yang berdebu setelah bom tangan dibaling suspek 
dimusnahkan skuad pengesan bom polis.
 Pengedar dadah lempar bom sebelum ditembak mati
Kesan tembakan yang dilepaskan suspek ke arah kenderaan polis.
 Pengedar dadah lempar bom sebelum ditembak mati
Anggota polis memeriksa kenderaan jenis Honda Accord yang 
dinaiki suspek di Gunung Semanggol, pagi tadi.
 
GUNUNG SEMANGGOL - Tertekan dikepung sepasukan polis, seorang pengedar dadah bertindak nekad melemparkan bom tangan ke arah dua kenderaan polis yang berjaya memintasnya di hadapan simpang masuk ke Bukit Merah Laketown Resort, di sini, pagi tadi.

Bagaimanapun, bom tangan yang dibaling suspek tidak meletup, sebaliknya dia ditembak mati seorang anggota polis ketika hendak melarikan diri ke dalam semak-samun berhampiran lokasi kejadian, kira-kira jam 10.30 pagi.

Sumber polis berkata, lebih kurang jam 10 pagi, sepasukan anggota polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Taiping pergi ke rumah suspek di Kampung Dew, Taiping untuk menahannya sebelum dia bertindak melarikan diri menaiki sebuah kereta Honda Accord putih.

Musa Hasan mula dok londeh bau busuk dalam Kerajaan & Polis.. kini bab APCO pulak..!!!

Musa Hassan dedah Phang arah polis lulus projek berkaitan APCO

PETALING JAYA 10 Dis: Tan Sri Musa Hassan mendedahkan, satu projek komunikasi Polis Di Raja Malaysia (PDRM) bernilai ratusan juta ringgit mempunyai kaitan dengan perunding perhubungan awam, APCO Worldwide – syarikat Israel untuk menggilap imej peribadi Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan di mata dunia.

Kata bekas Ketua Polis Negara itu, ia adalah projek komunikasi Motorola dari sistem analog ke digital PDRM.
 


“Projek tersebut diperolehi pada akhir 2009. (Hal) Apco dulu,” katanya pada sidang media di sini hari ini.

Menukar kerajaan itu hak mutlak rakyat sebab rakyat yang bayaq gaji pemerintah..!!

Menukar kerajaan itu hak mutlak rakyat

Dr Mahathir berkata di Sik Kedah dua hari lepas, ahli-ahli UMNO mesti menyokong sesiapa sahaja yang di calonkan oleh pucuk pimpinan parti. Ahli-ahli UMNO, kata Dr Mahathir mesti memenangkan parti bukannya calon. Kali ini Dr Mahathir mahukan semua menyokong parti dan ini merupakan pendirian yang terbalik jika kita ingat apa yang beliau seru pada pilihanraya yang lalu. Pilihanraya ke14 nanti tidak pula kita ketahui apa sikap Dr Mahathir. Mungkin beliau akan kekal dengan seruan menjayakan parti dan ada juga kemungkinan beliau akan membuat seruan untuk menyokong calon bukannya parti.

Kali ini Dr Mahathir berusaha keras untuk memenangkan UMNO dan BN. Beliau telah memanggil pimpinan bahagian seluruh negara untuk berbai’ah dan berjanji tidak mensabotaj calon UMNO dalam pilihanraya ini. Kita telah diberitahu yang kali ini UMNO akan menurunkan calon-calon yang baru untuk menukar imej parti itu dalam menghadapi rakyat dalam pilihanraya kali ini.

Tetapi ramai berpendapat yang usaha ini telah terlambat. Sepatutnya ia dilakukan dua puluh tahun dahulu dengan mengenepikan pemimpin-pemimpin yang tidak baik kerana semasa itu keadaan UMNO tidak seteruk sekarang. Tetapi oleh kerana kelalaian pimpinan semasa itu yang hanya memberikan tumpuan kepada kepentingan peribadi dan sokongan padu dari pimpinan bahagian dan cawangan UMNO tidak peduli samada mereka itu korap atau pelaku jenayah yang tegar dalam parti itu.

Kepada PR..boleh tak masukan dalam JANJI PR supaya kita akan tetapkan terus tarikh bila p/raya bila kita memerintah nanti...!!!

Tarikh pilihanraya: suatu penantian yang menyiksa

Perhimpunan Agung Umno 2012 telah datang dan pergi. Bagi rakyat Malaysia yang tak sabar-sabar menunggu tarikh pembubaran Parlimen, agak kecewa apabila tiada langsung petanda yang diberikan oleh pimpinan Umno khasnya Presiden Umno selain menyebut sudah semakin dekat. Memang dekat iaitu April 2013, tetapi ramai yang beranggapan bahawa kemungkinan besar tarikh tersebut diumum oleh Presiden Umno yang juga PM semasa ucapan penangguhan beliau, tetapi tidak juga.
Maka sekali lagi kita semua perlu menunggu, dan nampaknya tukang telek dan ahli nujum sudah tiada banyak pilihan, jika tidak Disember 2012, Januari 2013, Febuari, Mac atau April…..
Apa pun ternyata BN terpaksa menganggap pilihanraya kali ini adalah yang paling genting dan mencabar buatnya. Buat pertama kali mereka berhadapan dengan saingan yang setanding dalam sejarah pilihanraya Malaysia. Apakah bakal berlaku kejutan, segalanya terpulanglah kepada rakyat jelata dan sudah pasti ketentuan Allah swt.
Di Selangor, secara peribadi saya tidak nampak BN punya banyak tenaga untuk merampas kembali negeri ini dari pimpinan PR. Presiden Umno sepatutnya mengumumkan nama Pengerusi Perhubungan Umno Selangor, bagi menampakkan kebersediaan mereka bertempur dengan BN, malangnya tidak dan beliau masih memegang jawatan itu sekaligus menunjukkan Umno dan BN tidak punya pemimpin yang berkaliber untuk disabungkan di negeri ini.
Presiden Umno sudah menyatakan bahawa kali ini BN akan menyediakan calon-calon yang mampu menang “winnable” candidates, sudah pastilah banyak muka baru dan difahamkan yang tiada jawatan diperingkat bahagian juga akan di payung-terjunkan demi memberi harapan buat Umno dan BN.

Ingat para pejuang maya, sasaran kita bukan UMNO atau cybertrooper Be End



i. Najib makin tertekan

Singgah kedai makan kat pekan Changloon malam tadi hajat nak minum-minum sambil tengok bola, syok tengok gelagat para penyokong Malaysia yang ramai berbanding tengok kat rumah. Tak semena-mena bersua dengan rakan lama TS waktu study dulu. Maka kami pun mencari meja yang paling hujung untuk mengalih tumpuan daripada bola (jumpa kawan lama bola pun tinggai).

"Bila pilihanraya? macam mana harapan tawan Putrajaya?"
"Soalan pertama bila PRU tu aku dah cemuih dengag... tapi soalan kedua jarang orang tanya aku."
"Apa pasai pulak?"
"Selalu kalau orang jumpa aku, orang tanya Kedah boleh pertahan lagi ka?"
"Orang tak bincang bab Kedah, Penang, Selangor, Kelantan dah aih laa ni. Insya Allah semua tu dalam tangan... orang dok bersembang sapa nak jadi PM Anwar atau Hadi.. (gelak).."
"Nasib baik hang sebut insyaAllah.. itu 'kalimah keramat' bagi orang beriman... Putrajaya pun macam tulah...insyaAllah harapan Pakatan makin hari makin cerah."

Itulah antara dailog awal pertemuan kami dan lepas itu bersembanglah segala macam topik darai politik hingga keluarga tak sedar masa berlalu hampir dua jam dan kami pun menangguhkan persembangan setelah masing-masing menambah 1 gelas minuman.

Isu Gunting Rambut di Kelantan - Undang-Undang dah OK.. cuma penguatkuasaan sahaja yang tak berapa nak betul sikit...!!!

Isu MPKB vs non muslim

Oleh : AdukaTaruna


Ini adalah rentetan yang berlaku dalam N3 sebelum ini. Penguasa salon terbabit telah menjemput gua untuk menyiasat sendiri.

Siasatan awal mendapati, peraturan MPKB untuk kedai gunting rambut jelas tidak menganiaya bukan Islam.

Syarat no 10 menyatakan, pekerja wanita dilarang menggunting rambut lelaki, atau sebaliknya, SEKIRANYA salah seorang atau kedua-duanya muslim dan bukan muhrim.

Ini bermakna, tidak menjadi kesalahan sekiranya wanita bukan muslim gunting rambut lelaki bukan muslim.

Kekeckhan dunia non muslim Kelantan terjadi apabila penguatkuasa MPKB telah menyaman tokey salon kerana wanita bukan Islam gunting rambut lelaki bulan Islam.

Dalam surat saman itu ditulis kesalahan wanita menggunting rambut lelaki.

Ketika soal jawab dengan penguatkuasa, maka timbullah dakwaan peraturan seperti yang En Lau dakwa.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...