TERKINI :

Saturday, December 1, 2012

Pesanan kepada Geng Fathul Bhari dan Ulamak Muda


NAJIB lebih lemah dari PAK LAH rupa-rupanya..!!

PAU 2012 membuktikan Najib lebih lemah dari Pak Lah

Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memohon maaf sebanyak 3 kali kepada rakyat 'atas kekhilafan kerajaan' menggambarkan beliau lebih teruk 'gagal' berbanding Perdana Menteri sebelumnya, Abdullah Ahmad Badawi.
Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, beliau yakin permohonan Najib itu kerana kegagalannya mengurus tadbir negara dengan baik.
"Najib sedar beliau tidak dapat menyempurnakan tugas dengan baik untuk mengangkat negara ke arah yang lebih baik.
"Dan ini menunjukan beliau rasa beliau lagi gagal dari Pak Lah (Abdullah Ahmad Badawi)," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.
Sebelum ini, pada Mac lalu ketika satu majlis di Baling Kedah, Najib juga pernah membuat rayuan momohon maaf kepada rakyat negeri itu atas kesilapan dalam pilihan raya umum lalu yang menyebabkan mereka ditolak di negeri itu.

..AWAS.....Altantuya sedang bergerak ke PWTC..

Altantuya Hidup Balik Sedang Bergerak Ke PWTC

Petang ini Ha Najib Razak dan pemimpin Umno akan menyimpulkan segagala perbahasan dalam perhimpunan agung Umno termasuklah menyimpulkan segala macam maki hamun, sumpah saranah yang dilemparkan ke atas pembangkang selama empat hari bersidang.
Bila besar nanti anak ini akan mencari pembunuh ibunya.
Bagaimana pun bukan kesimpulan terhadap maki hamun perwakilan kepada pembangkang termasuk sinikal kejam Mohamad Alwi Che Ahmat kepada Nik Aziz itu yang dinanti-nantikan, tetapi apa ditunggu ialah jawaban Najib kepada beberapa isu yang meletup di luar dewan merdeka merdeka.

Isu yang meletup di luar dewan merdeka sangat dinanti dan menuntut Najib membuat penjelasan. Bahkan isu-isu itulah menjadi signifiken kepada perhimpunan terakhir Umno sebelum parti itu akan kehilangan keramat.

Tanpa penjelasan terhadap isu-isu yang meletup itu berbagai resolusi dan usul yang diamnbil di perhimpunan tidak bermakna. Ia sia-sia saja dan meletihkan. Mungkin kira-kira 2,500 perwakilan Umno - itu pun tidak semua berpuas hati dengan perhimpunan kali ini, apalah lagi dengan pemerhati dan rakyat di luar sana, mereka lagi tidak berpuas hati kerana apa yang disaksikan di dewan merdeka itu adalah sandiwara klasik yang diulangi.

Isu-isu panas dan yang menjadi seperti bom jangka yang diletupan diluar dewan menuntut penjelasan tuntas dari Najib Razak. Najib tidak dapat mengelakkan kerana ia menyentuh soal integriti kerajaan beliau dan Umno. Makanya isu-isu ini menjadi sangat terdesak untuk dijawab oleh Najib dan menjadi prioriti daripada terus mengulas dan memperpanjangkan ejekan kepada kepada pembangkang.

Ekonomi Anwar "High Class". Ekonomi Najib "Takda Class"

oleh Tulang Besi

Presiden UMNO dalam Ucapan Dasar beliau sempena Perhimpunan Agung UMNO telah menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim dari sudut ekonomi.

Dato Najib dilaporkan berkata:


Mungkin Dato' Najib lupa bahawa sebab musabab utama Anwar Ibrahim dipecat dan diaibkan serta difitnah adalah kerana beliau tidak mahu membenarkan wang negara digunakan untuk menyelamatkan kroni2 UMNO yang sedang kepanasan dan menghadapi maut dikala itu.

Apa hak Najib mempersoalkan rekod Dato Seri Anwar Ibrahim? Apakah rekod Dato Najib ni baik sangat?

Isu salun: Kata sepakat dicapai, kata Exco

SITI FATIHAH AWANG
30 November 2012
Isu salun: Kata sepakat dicapai, kata Exco
Takiyuddin bersama NGO Cina Kelantan yang hadir perbincangan kata sepakat 
di Kompleks Kota Darulnaim semalam.
 
KOTA BHARU – Perbincangan antara Kerajaan Negeri Kelantan dengan dua badan bukan kerajaan (NGO) Cina di negeri itu semalam mencapai kata sepakat mengenai isu kedai gunting rambut yang tercetus sejak seminggu ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, perbincangan muhibah kedua belah pihak itu adalah untuk mendengar pandangan kedua belah pihak dan mencari jalan penyelesaian.

“Perbincangan ini berlangsung dengan baik dan kami turut menerima beberapa cadangan dari pihak NGO untuk menyelesaikan isu ini dengan cara yang berkesan dan disetujui semua pihak,”
katanya kepada pemberita di Kompleks Kota Darulnaim, semalam.

Isu ini dibangkit setelah seorang pemilik kedai gunting rambut di KB Mall, di sini mendakwa disaman 11 kali oleh pihak berkuasa tempatan sejak 2010, kerana mendapati adanya pekerja wanita bukan Islam di premisnya menggunting rambut untuk pelanggan lelaki bukan Islam, mengakibatkannya didenda antara RM200 hingga RM350.

Oooo Lepas hang Sapu Harta Rakyat Maki Kami berkandaq.. mai hari nie nak mintak maaf....pierahhhhh....

Fitnah tak makan, maki hamun orang menyampah... akhirnya UMNO guna taktik minta maaf


UMNO ibarat jantan taik pit ingat janda dan anak-anak time nak lepas gian ketagih dadah
Oleh: Tok Non
Setelah puas menabur fitnah terhadap Pakatan Rakyat ke seluruh pelusuk dunia melalui media nyata dan media maya setiap hari tetapi akhirnya rakyat terbanyak tetap menolak UMNO Be End. Sudah empat kali tarikh PRU132 dicadangkan tetapi apabila Najib mendapati kajian menunjukkan bahawa Be End akan kalah maka PRU pun ditunda.
Begitu juga dengan taktik menyemai kebencian melalui memaki hamun yang digunakan oleh beribu pahlawan maya mereka dalam FB, twitter dan blog tetapi akhirnya rakyat bukan setakat tidak terpengaruh dengan hasutan kebencian itu tetapi sebaliknya rakyat makin menyampah dengan perangai buruk UMNO tidak berakhlak itu.

Cissss Pengarah JAKIM nie UMNO.. Patut la pecat CIKGU pie dengaq ceramah ANWAR..!!

Addin77
 
 
Cuba perhatikan di sebelah kiri Khairy Jamaluddin, dalam bulatan tu.. kalau ko orang nak tau itulah Ketua Pengarah JAKIM sekarang, Dato' Hj. Othman bin Mustapha.

Beliau hadir semasa ucapan amanat Presiden Umno sempena perhimpunan agong Umno semalam (27 Nov 2012).

Yang menjadi persoalannya, beliau hadir atas kapasiti apa? Sebagai penjawat awam ke? Ataupun perwakilan?

Double standard apa yang di amalkan oleh Umno ni, kalau penjawat awam sokong parti pemerintah di benarkan walaupun hadir pada waktu bekerja.

Saham FELDA - harga Jual dah sama dengan harga beli... Ahmad Maslan sudah naik meroyan..!!

"Haramjadah" Najib Terus Menimpa Saham Felda. Ditutup Menyamai Harga IPO!


Hari ini dalam sejarah - harga saham Felda Global Ventures Holdings Berhad pertama kalinya ditutup pada paras harga penyenaraiannya (RM4.55).

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan tiba-tiba melenting dengan berkata, selain kejatuhan harga komoditi sawit, laporan negatif terhadap Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) merupakan antara punca harga saham syarikat gergasi perladangan itu jatuh.

"Ini (laporan negatif) antara puncalah. Hari itu tuduh Genting ada RM400 juta saham dalam Felda. Saham ini bergantung pada emosi juga, malaysiakini dipetik.

"...di antara saya sebut (laporan negatif punca saham jatuh). Selain daripada pasaran sawit dunia. Mereka ini jahat betul. Saya tak pernah tengok dalam dunia manusia sejahat mereka ini.

"Saudara pernah jumpa? Malaysiakini pernah (jumpa)?," katanya dalam sidang media selepas persidangan Perhimpunan Agung Umno ke-66 di PWTC hari ini.

Betulkah UMNO pilihan TUHAN..??

Umno Pilihan Tuhan: Jangan Heret Tuhan Dalam Pertembungan Kita

Kelab Anwar Ibrahim (AIC) berasa pelik, dan ,menganggap ianya keterlaluan apabila sebuah parti tua yang mendabik dada bahawa hagemoni mereka tidak akan pernah lupus dari bumi Malaysia ini, sekonyong-konyong mendakwa parti mereka adalah pilihan Tuhan, untuk menjalankan tanggungjawab memerintah negara ini dan atas dakwaan pendek akal itu, memaksa pembodohan terus bersarang dalam pemikiran anak muda negara tercinta ini.

Amat malang buat semua, apabila Exco Pemuda Parti Kebangsaan Melayu Bersatu atau lebih bangga dipanggil Umno, mendakwa dalam ucapannya bahawa Allah memilih Umno untuk diberi amanah dan kuasa bagi melakukan kerja perubahan di negara ini. Maka jelas terbentang kerja-kerja pembodohan minda yang ingin dilakukan oleh Reezal Merican ini yang secara mudah menganggap anak muda akan bermuhasabah menerima kenyataan penuh dangkal itu dan tetap bersama penyelewengan mereka.

Banyak tanggapan untuk memperlekehkan ucapan Reezal Merican boleh ditulis, tetapi AIC melihat dari beberapa sudut mengapa ucapan-ucapan politik selemah itu harus wujud dalam waktu seharusnya jiwa-jiwa besar memainkan peranan dalam membangunkan semangat kenegaraan yan kian lumpuh. Pertamanya adalah betapa Pemuda Umno, sebagai sayap parti pemerintah sudah merasakan 'faktor ketakutan' melanda mereka. Mereka tidak lagi bertemu dengan golongan anak-anak muda yang sanggup bersama mereka dalam arus hebat menahan asakan pembangkang menuju Pilihanraya Umum ke 13.

Memisahkan kuasa dari UMNO seperti memisahkan kulit dengan daging

oleh Aspan Alias

Perhimpunan Agung UMNO kali ini merupakan perhimpunan yang paling penting bagi UMNO kerana perhimpunan itu adalah perhimpunan terakhir sebelum pilihanraya ini. Perhimpunan kali ini menampakkan yang UMNO begitu tertekan dengan ucapan yang bergegar-gegar yang melambangkan perasaan kurang kepastian untuk mempertahankan kuasa yang ada kepada mereka itu..

Berbagai isu yang dilemparkan kepada pembangkang dengan kuat tetapi isu-isu itu jugalah isu yang pembangkang lemparkan kepada BN khususnya UMNO selama ini. UMNO nampaknya tidak tenang menghadapi cabaran demokrasi. UMNO membidas pembangkang seolah-olah penawaran pimpinan gantian di Putrajaya itu seperti melakukan jenayah, sedangkan negara ini memberikan peluang kepada mana-mana parti untuk menjadi kerajaan.Itu sebab diadakan pilihanraya setiap lima tahun sekali.

Seperti biasa UMNO menekankan yang UMNO adalah parti yang berpengalaman. Kerajaan tidak perlu ditukar kerana UMNO telah membangunkan negara ini dari sebuah negara miskin kepada sebuah negara yang berpendapatan sederhana dan bakal menjadi sebuah negara maju berpendapatan tinggi menjelang 2020 nanti. Bagi UMNO apabila negara itu maju maka rakyat tidak payah menukar kerajaan lagi kerana kononnya rakyat akan menghadapi risiko yang tinggi jika kerajaan gantian itu tidak mampu melakukan apa yang BN telah lakukan.

Betulkah Bukit di EMPANGAN PEDU telah Jahanam.. Ini jawapannya..!! #TAWAN KEDAH

Menjelaskan isu Projek Agro Teknologi di Charok Genting Bunga, Padang Terap
 Oleh: Crew Warta Darul Aman
 

Hutan tadahan hujan di Tasik Pedu semakin terancam! Demikian tema liputan besar-besaran oleh media talibarut BN yang difokuskan semata-mata untuk memburukkan kerajaan negeri yang ditadbir Pakatan di Kedah. Tiada apa lagi isu besar yang boleh dimainkan untuk membohongi rakyat jelata mengenai Kedah, maka isu 'kemusnahan' hutan di kawasan yang jauh nun di pedalaman Kedah dijadikan modal maklumlah di situ bukan kawasan ramai penduduk. Jadi lambatlah sedikit pembohongan BN itu diketahui orang.
Dua pembohongan utama yang dimainkan oleh media serta juga para pemimpin BN. Pertama, kononnya kawasan hutan yang dicerahkan untuk projek agroteknologi itu adalah berstatus Hutan Simpan Kekal. Sebenarnya kawasan terbabit adalah hutan simpan biasa yang diwartakan sebagai Hutan Simpan Pedu pada 11 September 1952. Ia boleh diubah status mengikut prosedur tertentu. Hutan Simpan Kekal ialah hutan Tasik Pedu yang terletak cuma di seberang laluan TEKIH (sebagai sempadan) dengan kawasan agroteknologi.

Masa luaq DEWAN hangpa berkukuk sangat bab KUIN.. mai orang Jawab dalam dewan awat tak tanya dah..?? [Video]

KUIN tetap berjaya walaupun banyak cabaran

ALOR SETAR – Sejak pembaharuan Kolej Universiti Insaniah (KUIN) pada tahun 2008 hingga kini KUIN dihimpit pelbagai ujian, namun, atas kecekalan semua pihak terbabit pada tahun hadapan KUIN akan memasuki era baru apabila kampus tetapnya di Kuala Ketil akan dibuka.

Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak menjelaskan bahawa beliau menghadapi pelbagai masalah berkenaan KUIN sejak hari pertama beliau mentadbir Kedah.

Beliau berkata demikian ketika sesi penggulungan bagi menjelaskan persoalan yang dikemukakan oleh YB Dato’ Seri Mahawangsa Dato’ Seri DiRaja Mahdzir Khalid (BN-Pedu) berkenaan masalah yang berlaku di KUIN, semasa Mesyuarat Pertama Penggal Kelima Dewan Undangan Negeri ke 12 di Wisma Darul Aman.

“Saya mendapati KUIN sangat berpotensi untuk dikembangkan. Lalu saya berbincang dengan banyak pihak untuk buat pembaharuan terhadap KUIN.

“Namun, saya ditegur agar tidak melakukan pembahuruan di KUIN. Mereka hanya mahu yang ada hanyalah kuliah agama sahaja tidak mahu campur dengan program akedemik,” katanya.

Tambahnya, KUIN kini berada di peringkat permulaan. Sama seperti orang berniaga, mesti bermula dengan sedikit terlebih dahulu, lama-lama baru bertambah.

#PAU2012 - Perhimpunan Angguk UMNO

Perhimpunan Umno sekadar belasah Pakatan Rakyat

KUALA LUMPUR: “Seperti dijangka Umno akan jadikan persidangan Umno kali ini sebagai peluang untuk membelasah Pakatan Rakyat. Maklumlah parti yang sedang hendak menuju ajal, menggelupur seperti lembu yang hendak mati,” kata AJK PAS Puat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, Umno terpaksa berlakon sebagai pejuang Melayu dan agama walau pun hakikatnya pengkhianatan berlaku angkara 55 tahun Umno memerintah.

Umno sekarang, ujarnya sudah hilang ideologi dan idealisma perjuangan dan ereka sudah kehilangan sokongan Melayu yang celik maklumat dan celik agama.

“Cuma Umno disokong oleh ahli yang ada kepentingan projek sahaja,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurut beliau, oemimpin Umno tahu bahawa Melayu akan mengundi dengan emosi, maka ini yang menjadi strategi Umno.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...