TERKINI :

Thursday, November 29, 2012

UMNO sekarang bersatu, tetapi hanya semasa menyanyikan lagu UMNO [Video]



Muhyiddin dan Najib telah mengulangi keyakinan mereka yang UMNO dan ahli-ahlinya telah kembali bersatu padu terutamanya dalam menghadapi PRU yang hampir tiba ini. Mereka berdua berkata yang UMNO sudah bersedia untuk melalui peperangan menghadapi parti-parti pembangkang dengan perpaduan yang sangat kuat di kalangan ahli-ahli UMNO di setiap peringkat.

Tetapi saya dan ramai yang lain mengatakan yang UMNO berpecah-belah dan amat payah untuk diperbaiki. Tetapi apabila saya melihat melalui kaca TV pagi ini saya nampak perpaduan itu memang ada dan mereka sedang bersatu. Mereka bersatu di hadapan Presiden mereka dengan mengiyakan semua pertanyaan Presiden mereka itu dari rostrum yang tinggi di Dewan Merdeka yang hebat itu. Waktu saya menulis ini Presiden UMNO itu masih berucap dan mencemuh pembangkang yang beliau amat takuti itu.

TETAPI mereka bersatu hanya semasa menyanyikan lagu UMNO sahaja tetapi mereka balik berpecah-pecah selepas itu. Jadi jika Najib dan Muhyiddin berkata yang UMNO bersatu, saya amat bersetuju. Tetapi apa yang tidak diakui oleh kedua-dua pemimpin ini UMNO hanya bersatu buat seketika sahaja, iaitu semasa menyanyikan lagu UMNO sahaja.

Ucapan Najib di #PAU2012 ibarat 'SIPUT'

Najib Harus Jadi Kelip-Kelip Bukan Siput

ULASAN UCAPAN NAJIB                                                                                              

Ha Najib Razak tampil di hadapan kira-kira 2,500 perwakilan dan pemerhati Umno di PWTC dengan membuat kejutan awal membangkit semangat perwakilan agar bersedia untuk menghadapi pilihan raya. Awal-awal lagi beliau melaungkan bahawa Umno sudah pulih dari segala kecederaan dan sedia menghadapi pilihan raya bila-bila masa. Biasanya pembangkitan semangat sebegitu akan dibuat di penghujung ucapan, tetapi berlainan kali ini.
Najib: mengulangi perkara lama.
Mungkin Najib ingin membuat semakan sejauh mana perwakilan sedar atau terbangkit dengan laungan dan jaminan itu. Malangnya sikap para perwakilan tidak seghairah Najib. Perwakilan tidak memberi 'respon' sewajarnya. Ini boleh disimpulkan pengakuan Najib bahawa Umno suah pulih dan bersedia menghadapi pilihan raya itu kurang disetujui para perwakilan dan pemerhati.

Orang bawahanlah yang dapat menentukan apakah semangat Umno sudah pulih atau sedang menggeleter dan takut kehilangan kuasa dan kedudukan. Atau yang ada terlibat dengan jenayah sedang menghitung hari dan apakah bnetuk tuduhan ke atas mereka dan bila masa mereka akan ditangkap. Sebab itu ungkitan Najib itu tidak disambut meriah.

Mereka lebih arif dan mengerti sebab mereka berdepan dengan serangan dan kebangkitan semangat pembangkang. Mereka yang menyaksikan berbagai-bagai majlis dan himpunan Pakatan Rakyat yang penuh dengan manusia di semua peringkat. Jadi mereka tidak mahu berbohong kepada diri sendiri untuk bersetuju dengan Najb mengatakan Umno sudah pulih sedangkan apa yang disaksikan tidak menggambarkan keadaan itu bahkan Umno semakin parah dan pengarunya menirus macam ekor tikus di kalangan Melayu.

HISHAMUDDIN dah strart KONA bila MUSA kata dia campur tangan siasatan polis..!!

Dalam sidang akhbar yang dianjurkan oleh Pasukan Petugas Pemantau Jenayah Malaysia (MyWatch) semalam, mantan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan telah mendakwa Menteri Kabinet dan Ahli Politik sering cuba campur tangan dalam siasatan polis.

Musa yang bersara pada September 2010 menamakan salah seorang menteri tersebut ialah Datuk Seri Hishammuddin Hussein sebagai antara ahli politik itu.

Tindakan Hishammuddin Hussein melanggar Sesyen 4(1) Akta Polis dimana arahan dan kawalan dalam Pasukan Polis adalah hak Ketua Polis Negara bukannya hak seorang Menteri - sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Berikut adalah jawapan dari Datuk Seri Hishammuddin Hussein mengenai dakwaan itu..
KUALA LUMPUR, 29 Nov — Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein melihat isu dibangkitkan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan tentang berlakunya campurtangan menteri Kabinet dan ahli politik dalam urusan pihak polis adalah cubaan untuk mengalih perhatian orang ramai daripada Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang sedang berlangsung.

Menteri Dalam Negeri itu menegaskan, isu yang dibangkitkan adalah isu sampingan dan kementeriannya telah pun memberi penjelasan ketika Sidang Dewan Rakyat di Parlimen sebelum ini.

“Ada mana-mana pihak cuba alih (perhatian) dengan isu sampingan ... saya harap orang ramai jangan terkeliru dalam pemikiran dan agenda mereka.

Budi peniaga BURGER depan rumah AMBIGA hari ini dibalas oleh UMNO..!! [Video]

Akhirnya budi Peniaga Burger depan rumah Ambiga dibalas oleh UMNO.. (Video Inside)

Ingat lagi tak sebuah NGO yang mendirikan gerai burger di hadapan rumah Ambiga kerana memprotes tindakan Ambiga kerana menggerakkan BERSIH 3.0 dulu?

NGO dengan nama Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) yang mewakili peniaga di sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman (TAR) itu telah memberi tempoh dua minggu kepada Ambiga untuk membayar ganti rugi dianggarkan RM200,000.

Setelah bermati-matian menunjukkan sokongan mereka terhadap UMNO yang menentang BERSIH 3.0 itu.. semalam budi mereka terhadap UMNO telah dibalas oleh UMNO melalui DBKL..

Ini laporan dari KL Today..

DANAU KOTA – Isu Bazar Larut Malam Uptown Danau Kota semakin panas apabila empat peniaga ditahan polis dalam situasi tegang, malam kelmarin.

Kekecohan yang berlaku hampir dua jam itu melibatkan kira-kira 200 peniaga Uptown Danau Kota, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan polis selepas perbincangan berhubung isu penutupan aktiviti berniaga pada hari Isnin dan Selasa menemui jalan buntu.

Sebelum itu, perbincangan berlangsung dalam keadaan tegang antara Pengerusi Persatuan Peniaga-peniaga Uptown Danau Kota, Ahmad Fauzi Abdul Karim; Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd Ridzuan Abdullah dan Ketua Penolong Pengarah 1 Jabatan Pemudahcara Perniagaan dan Pengurusan Penjaja (JPPP) DBKL, Saifol Mazli Ahmad.

BINGKISAN PERJALANAN BUAT YANG DEMAM ‘KUASA’

Prof Madya Dato’ Dr Mohd Asri Zainul Abidin
(sertai facebook DrMAZA.com dan twitter realDrMAZA)

Sekarang ini demam Pilihanraya ke-13. Ia dijangka pilihanraya yang benar-benar akan men’demam’kan samada BN ataupun PR. Maka sekarang parti-parti politik dalam negara kita sedang sibuk dan menyibukkan diri untuk menghadapi demam tersebut. Ucapan dan slogan politik kedengaran di sana-sini. Kuasa, kuasa, dan kuasa. Itulah mimpi sebahagian manusia politik. Saya tidak ingin mengulas pada minggu ini. Saya hanya ingin memetik pelbagai ucapan beberapa tokoh umat Islam berkaitan dengan perjuangan dan kepimpinan. Harapnya ia boleh menjadi bekalan dan renungan untuk semua pihak yang terbabit. Ia boleh menjadi koleksi dan koreksi untuk mereka yang merasa diri berada di medan perjuangan dan siasah.

Gambar Hiasan

Akur Kesilapan

Nabi Musa a.s berjuang menghadapi Firaun. Namun Nabi Musa a.s pernah membuat kesilapan sebelum menjadi rasul iaitu telah memukul seorang warga Mesir keturunan qibti sehingga mati. Semasa dialog antara Musa dan Firaun, Firaun mempertikaikan tindakan Musa a.s. tersebut. Nabi Musa a.s mengakui kesilapan tersebut, namun meneruskan perjuangan yang benar. Allah menceritakan hal ini dalam al-Quran dengan firmanNya: (maksudnya)
“Maka pergilah kamu berdua (Musa dan Harun) kepada Firaun, kemudian katakanlah kepadanya: “Sesungguhnya kami adalah utusan Tuhan sekalian alam. Menyuruhmu membebaskan kaum Bani Israil mengikut kami”. Firaun menjawab: “Bukankah kami telah memeliharamu dalam kalangan kami semasa engkau (Musa) kanak-kanak yang baru lahir, serta engkau telah tinggal dalam kalangan kami beberapa tahun dari umurmu? Dan (bukankah) engkau telah melakukan satu perbuatan (kesalahan) yang telah engkau lakukan dan (dengan itu) engkau dalam kalangan orang yang tidak mengenang budi?”

Mamat 'BIOUL' mana yang diangkat jadi ULAMAK UMNO nie.. ada ka TIADA JIHAD di bumi Palestin..!!?!?!?!


Mamat biul mana laa yang diangkat jadi Ulamak UMNO nie... dok bawak mai hujah SESAT mana pulak laa dok nak bagi orang pening kepala semua... yg dok mereben TIADA JIHAD di Palestin nie mai kot mana pulak..habih camtu pertahankan umno jihad laaa? pertahankan palestine bukan jihad....adush!

Nie bukan Jihad dah nie nie tahap JILAT dah nie...!!!

Gurindam seloka: Kaum Ali Baba gila kuasa... di #PAU2012



oleh Mahfuz Omar, 29 Nov 2012

 


Alkisah tersebut sebuah cerita;
Di hutan sebuah benua;
Berkumpullah kaum kerabat Ali Baba;
Bermesyuarat tahunan mereka.

Bukan duduk bincang masalah Negara;
Tapi duk Maki hamun lawan mereka;
Duk keriau mereka sudah berjasa;
Kepada kaum sebangsa mereka;
Kepada tanah air Negara;
Juga kepada batu dan bata.

Mereka kata berjuang utk bangsa, negara dan agama;
Sebenarnya mereka kaum Ali Baba;
Hidup mereka hanyalah berniaga;
Berniaga bangsa, negara dan agama.

Malas nak layan tohmahan Najib kata kat Anwar.. cuma carta nie aja nak bagi hangpa tengok..!!!

 tahun 1997 - 1998 jadi lingkop bila Mahathir masuk campur suruh bailout Sykt Perkapalan Anak dia... lepas tu tak mau buat pinjaman bank dunia sabab takut kena pantau duit tu belanja pie mana....negara yg ambik loan bank dunia waktu dah keluar dari belenggu kewangan dan siap bayaq hutang habih dah dan negara tersebut kini dah berada kehadapan ekonomi mereka dari Malaysia sebab setiap sen duit yg depa pinjam kena belanja ke tempat yg sewajarnya....hangpa tengok graf tu laa cekap ka tak cekap....
Najib: Anwar bukan pengurus ekonomi cekap, sesumpah politik
 
Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak membidas Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwanya bukanlah "pengurus ekonomi yang cekap" sewaktu krisis ekonomi yang melanda Malaysia pada tahun  1997-1998.

Najib mendakwa Anwar yang menjadi menteri kewangan ketika itu menggunapakai dasar maya Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang diketuai sahabat karib ketua umum PKR itu, bagi menangani krisis ekonomi ketika itu.

"Tindakan beliau memotong perbelanjaan pembangunan serta menaikkan kadar faedah di saat-saat keyakinan pasaran menurun dan memerlukan suntikan oleh kerajaan telah menyebabkan kesengsaraan kepada rakyat terbanyak khususnya masyarakat perniagaan.

Orang UMNO di #PAU2012 mesti baca ini.... habuan untuk yang suka memfitnah...!!

Orang UMNO mesti baca ini.... baca jangan tak baca


Oleh: Tok Non

Sempena Pesta Fitnah UMNO yang sedang berlangsung di PWTC sekarang ada baiknya jika UMNO diingatkan akan bahaya memfitnah kerana sesungguhnya perbuatan memfitnah seperti yang dilakukan oleh UMNO serta dipanjangkan oleh media mereka adalah perbuatan yang sangat tercela menurut Islam.

Begitu ramai umat Islam di negara ini yang terpedaya dengan berita fitnah yang ditaburkan oleh para pemimpin UMNO dalam Pesta Fitnah tersebut.

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Dunia dah terbalik -Beza antara Perhimpunan Agung UMNO, Muktamar PAS & Konvensyen PKR...

oleh AnakKedah007.blogspot.com

Nampaknya keadaan sudah terbalik.

 

Persidangan UMNO yang sedang berlangsung hanya memperkatakan tentang keburukan Pakatan Rakyat. Belum ada pemimpin dan perwakilan mengupas rancangan masa depan negara. Ini menunjukkan betapa takutnya UMNO sekiranya Pakatan Rakyat berjaya merampas kuasa. Begitu juga yang berlaku semasa persidangan MCA baru2 ini.

Sebaliknya, persidangan PKR dan PAS (dan diharap DAP nanti) perkara2 yang di bincangkan adalah hala-tuju negara serta rancangan menaiktaraf kehidupan rakyat terbanyak apabila mereka mengambilalih tampuk pemerintahan.

POLIS kena tangkap Menteri Dalam Negeri sebab mencampuri urusan polis..!!

Desak tangkap Hishammuddin Hussein
SUSUPAN PETANG

Pendedahan bekas IGP Musa Hassan kononnya Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein mencampuri urusan polis sesutau yang serius dan patut mendapat perhatian persidangan agung Umno yang bersidang waktu ini.

Pendedahan itu tidak boleh dianggap satu pengkhianatan tetapi maklumat yang wajar didedahkan kerana persidangan Umno yang dalam rangka memperkuatkan partinya untuk menang patut menanganinya bagi menjaga maruah dan air muka kerana dakwaan itu melibatkan pemimpin kanan mereka.

Sekiranya dakwaan Musa itu benar, perbuatan Hihammuddin itu sesuatu yang mencemarkan integriti kerajaan UBN dan menjatuhkan maruah kerajaan itu di muka dunia. Hishammuddin ialah salah seorang naib presiden Umno dan sepupu kepada Najib Razak.

Musa Hassan hari ini dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya ketika menjawab pertanyaan wartawan mendakwa bahawa pasukan polis semasa di bawah pimpinannya berdepan dengan campur tangan Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein.

Menurutnya campur tangan berbentuk arahan dibuat oleh Hishammuddin kepada pegawai junior dan seorang ketua polis daerah tanpa pengetahuannya.

Tindakan Hishamuddin itu menurut Hasan bersalahan dengan Seksyen 4 (1) Akta Polis (1967) yang membenarkan hanya beliau (IGP) saja yang boleh memberi arahan kepada pegawai bawahan.

UMNO nie modai tak ada dah ka sikit-sikit 13 mei.. awat hangpa ingat rakyat makan ka gempaq hangpa tuu..!!!

Kenyataan Shahrizat boleh cetus huru-hara
 Harakahdaily, 28 Nov 2012


KUALA LUMPUR: PAS menyifatkan kenyataan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang membayangkan tragedi 13 Mei 1969 akan berulang jika Umno hilang kuasa pada PRU13 sebagai 'bahaya' dan 'boleh mencetus huru-hara'.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, kenyataan ketua wanita Umno itu bukan sahaja mempamerkan ketakutan Umno, malah cuba 'mengugut' rakyat.

"Kenyataan itu sebenarnya berbaur ancaman seolah-olah mereka akan berusaha mencetus huru-hara jika Umno kalah pilihan raya.

"Mereka cuba takutkan rakyat bahawa tragedi 13 Mei akan berulang jika Pakatan ambil alih kuasa," katanya.

Kenyataan ancaman Tragedi 13 Mei akan berulang itu dimuatkan dalam teks ucapan Shahrizat di Perhimpunan Agung Wanita Umno di Dewan Merdeka hari ini.

Deepak pula timbul menghantui Najib di kala sebelum berucap #PAU2012

Deepak ditekan letakkan jawatan 26 syarikatnya

(Deepak mengadakan sidang media khas dengan pakaian kasual di sebuah hotel)

KUALA LUMPUR: Selepas membuat pelbagai pendedahan tentang hubungannya dengan keluarga Perdana Menteri, ahli perniagaan Deepak Jaikishan hari ini mengumumkan meletak jawatan pengarah dari kesemua 26 syarikatnya.

Beliau mendakwa, lembaga pengarah syarikat tersebut berbuat demikian susulan siri wawancara bersama beberapa media khasnya Harakahdaily berhubung kontroversi yang menyelubungi pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu.

"Pagi ini saya diminta oleh lembaga pengarah saya untuk meletak jawatan daripada kesemua 26 syarikat yang mana saya merupakan pengarah kerana kontroversi melibatkan Altantuya dan penyiasat persendirian Bala," katanya.

kepada ULAMA MUDA UMNO - Kalau takde ilmu walaupun ahli ILMU (Ulama' Muda UMNO) lebih baik diam...!!

oleh AnakKedah007.blogspot.com

Inilah dia hujah ULAMAK MUDA UMNO yang memegang jawatan AHLI MAJLIS SYURA pulak tuu.. hangpa dengaq laa apa hujah beliau kami yang tak pandai AGAMA nie pun dengaq sakit hati sahaja ulasan sebegini... tetapi nak buat macamana GOLONGAN inilah yang di sanjung dalam UMNO untuk mempertahankan PARTI TUNGGUL tersebut...

Anda dengarlah dahulu apa yang dikatakan oleh beliau berkenaan rakyat Palestin..



Kesimpulan dari apa yang kami faham..

- Tiada jihad di Palestin
- Boikot barangan zinois satu tindakan bodoh
- Nabi hijrah ke Madinah sebab nak menyelamatkan nyawa baginda
- Tentera kita tak boleh kurang dari separuh jumlah tentera musuh, kalau kurang takde jihad.
- Mujahidin palestin kena keluar dari palestin untuk mengatur strategi melawan zionis.

-->cakap macam agen illuminati je. siapa punya perkataan? ni ustaz kat atas ni. cuba korang nilaikan apa yg dia kata : http://www.youtube.com/watch?v=-knHvwEFgyY&feature=plcp

Daripada kata-kata dia ni, aku boleh buat kesimpulan mcm ni. Maknanya skrg mujahidin palestin kena kuar dari palestin dan sewa hotel, duduk dlm tu jgn keluar2, kalau boleh beribadat je dan kuatkan aqidah je. dah kuat aqidah esok baru kuar lawan zionis.


Pendang : Rumah dah siap tapi CF tak ada..apasal nie?

Ini apa punya kes nie.. rumah dah siap tapi awat tak ada CF.. YB Pendang tolong tengok sat apa dah jadi dengan projek nie.. kesian kat pembeli pulak yang jadi mangsanya.

Utusan Rugi... tahniah rakyat Malaysia...


Utusan catat kerugian sebelum cukai RM1.09 juta bagi suku ke-3
November 28, 2012

KUALA LUMPUR, 28 Nov —Utusan Melayu (M) Bhd mencatatkan kerugian sebelum cukai berjumlah RM1.09 juta bagi suku ketiga berakhir 30 Sept, 2012 berbanding keuntungan sebelum cukai sebanyak RM14.82 juta bagi tempoh yang sama tahun lepas.

Dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia, Utusan berkata pendapatannya susut kepada RM90.05 juta daripada RM92.14 juta.

“Utusan menjual anak syarikatnya, Utusan Print Corp Sdn Bhd, dalam segmen percetakan pada September tahun lepas. Ekoran itu kumpulan ini meraih keuntungan RM14.1 juta daripada penjualan itu, yang menghasilkan keuntungan sebelum cukai yang lebih tinggi,” katanya.

Mengenai prospek, Utusan Melayu berkata kumpulan itu akan terus memanfaatkan acara-cara seperti jualan mega dan kempen kembali ke sekolah untuk meningkatkan pendapatan daripada pengiklanan dan mengurangkan kerugian bagi tahun kewangan ini. — Bernama

Macam 'HARAM JADAH' menteri nie sebab dok gangu kerja POLIS..!!

'Menteri campur tangan tugas polis'
NORAIZURA AHMAD
29 November 2012
Tan Sri Musa Hassan
Tan Sri Musa Hassan 
 
KUALA LUMPUR – Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mendakwa ada campur tangan luar, dalam tugas Polis Diraja Malaysia (PDRM) semasa beliau memimpin pasukan tersebut.

Beliau berkata, semasa pimpinannya, pegawai junior dan seorang ketua polis daerah pernah menerima arahan daripada seorang menteri tanpa pengetahuannya.

Menurutnya, tindakan menteri tersebut adalah tidak wajar dan bertentangan dengan peruntukan undang-undang.

“Saya berdepan dengan menteri tersebut dan menerangkan dalam Seksyen 4 (1) Akta Polis 1967 menjelaskan hanya mereka yang dilantik sebagai Ketua Polis Negara sahaja boleh mengeluarkan arahan untuk polis.

“Walaupun saya tahu beliau tidak suka dengan penerangan itu, tetapi saya menyampaikan dengan cara baik,” katanya pada sidang media isu peningkatan jenayah, semalam.

Adakah kehidupan rakyat Malaysia sudah semakin terdesak sehingga sanggup buat kerja JENAYAH.??

Culik sebab anak kelaparan, tiada wang


KERATAN Kosmo! 24 November 2012.


SEREMBAN - Kehabisan wang, terdesak, anak kelaparan serta hilang kawalan merupakan alasan yang dibuat seorang bekas pekerja kedai makan di Mahkamah Majistret di sini semalam ketika mengaku salah atas tuduhan menculik tiga kanak-kanak dan melarikan sebuah kereta dekat Senawang 22 November lalu.

Rose Azrool Mohd. Arshad, 34, dijatuhi hukuman penjara lima tahun lapan bulan atas kedua-dua kesalahan tersebut bermula dari tarikh tangkapan oleh Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh.

"Saya mengaku salah. Saya bertindak demikian kerana terdesak, kehabisan duit, anak di rumah kelaparan dan hilang kawalan. Saya mohon mahkamah meringankan hukuman," rayunya.

Bagaimanapun Mohamad Izwan menegaskan itu tidak boleh dijadikan alasan untuk tertuduh melakukan jenayah.

"Cara awak salah. Melakukan jenayah bukan menghalalkan cara," tegasnya.

Hasil nelayan Kedah merosot dengan keadaan cuaca yang melanda.



BEBERAPA pengunjung berebut-rebut membeli ikan kembung walaupun dijual RM6 sekilo di jeti Seberang Kota, Kuala Kedah semalam.



ALOR SETAR - Harapan pengunjung untuk menikmati ikan segar terpaksa dilupakan apabila bekalan ikan kembung yang dijual di jeti Seberang Kota, Kuala Kedah di sini berkurangan sejak kebelakangan ini.

Tinjauan Kosmo! mendapati masalah yang berlaku sejak sebulan lalu itu menyebabkan pengunjung terpaksa berebut-rebut untuk membeli ikan kembung malah ada yang pulang dengan tangan kosong.

Seorang pengunjung, Bushra Ishak, 46, berkata, dia terpaksa pulang dengan tangan kosong ekoran kekurangan bekalan ikan.

"Pada mulanya, saya ingin beli ikan di pasar besar namun tiba-tiba teringin untuk makan ikan segar dan datang ke sini.

"Kebiasaannya, pada waktu tengah hari, ikan masih banyak dijual tetapi hari ini (semalam) semua peniaga tutup perniagaan kerana tidak ada bekalan ikan," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Alhamdulillah.. Macam nie permainan baru boleh dipanggil Harimau..!

Misi Malaysia masih belum selesai




DARI kiri, Safiq, Safee, Wan Zack dan Khyril masing-masing menyumbang satu gol buat Malaysia ketika menentang Laos pada Piala Suzuki AFF 2012 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi. Malaysia menang 4-1.

MISI skuad Harimau Malaya masih belum selesai biarpun slot ke separuh akhir kembali terbuka sebaik anak-anak buah Datuk K. Rajagobal membelasah Laos 4-1 dalam aksi Kumpulan B kempen Piala Suzuki AFF 2012 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

Sedar atau tidak, kepantasan jentera serangan Laos yang diterajui Keoviengpheth Lithideth, Soukaphone Vongchiengkham dan Khampheng Sayavutthi ketika melakukan serangan kilat malam tadi juga sering kali 'melemaskan' benteng pertahanan negara yang diterajui Aidil Zafuan Abdul Razak dan Mohamad Fadhli Shas.

Jika aksi kurang meyakinkan itu ditunjukkan Harimau Malaya ketika berdepan Indonesia dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan Sabtu ini, tidak mustahil 'malapetaka' bakal menanti mereka.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...