TERKINI :

Monday, November 26, 2012

Punca sebenar Malaysia tewas malam tadi.. bukan salah Rajagopal, Mat Yo, Apek dan semua terlibat..tapi..!!!

oleh AnakKedah007



Amboi sedapnya nahasa hangpa kata kat negara orang.... bila orang kata kat negara hangpa semua pakat meroyan.. nie mai dok panggil negara orang ANJING tu apa kejadahnya... Jika panggil ISRAEL ANJING ok la gua boleh terima.... Tak pun lagu yg PRESIDEN FAM LETAK JAWATAN...

So far bukan salah RAJAGOPAL, MAT YO, APEK dan semua yg bermain malam tadi tapi salah hangpa yg berkelakuan macam ANJING sendiri menyalak mengata negara orang

Kira game lawan LOAS nanti sapa yg dok buat macam nie kira tobat buang dah laa... 
 

Bab nak tambah gula bagi kencing manis serah kat YB BN - Defisit Kedah 2.5% bukannya 72%


MP Jerai difitnah 'ceraikan isteri', bakal saman blogger pro UMNO

(Inilah fitnah terkutuk yang tersiar dalam blog UMNO)

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Dah jadi kebiasaan pulak dah, kebanyakan bahan sensasi mengenai Kedah MK dapatkan dari kedai catok Taman Wira. Pagi tadi macam biasa waktu minum, sorang rakan buka blog UMNO yang rasanya 'made in Kedah' tunjukkan satu bahan fitnah yang sungguh dahsyat. MK macam boss Kedah la jugak Tok Senapi, kira-kira tak tak baca dah blog UMNO dari group tertentu... kalau tak kerana ada member tunjuk memang tak akan buka baca.

Demi terbaca berita fitnah tersebut... Ya Allah, termengung seketika. Hairan, macam mana pemfitnah tu tanpa rasa simpati dan belas kasihan menyebarkan cerita yang betul-betul menjahanamkan maruah orang. MK tak perlu tanya YB Firdaus tentang cerita ini sebab kenal beliau dan isterinya bahkan anak-anaknya secara peribadi sejak awal perkahwinan mereka sampai la-la ni. YB Firdaus antara YB yang sangat setia dengan keluarga, asyik usung anak bini pi sana sini... semua orang tau itu, tiba-tiba difitnah akan bercerai... siap dengan tarikh fail di mahkamah syariah. Apa punya dahsyat dan terkutuknya fitnah yang dibuat.

Bayangkan YB Firdaus ada keluarga adik beradik sedara mara, isterinya ada sedara mara... kalau sampai cerita macam ni ke telinga adik beradik depa, masing-masing akan bertanya balik... mana depa nak tauk maruah depa. Kalau berita itu benar sekalipun ia cukup untuk menjatuhkan maruah inikan pula JELAS cerita fitnah jahat terkutuk. Blogger UMNO tu ingat benda cerai berai ni boleh buat modai politik kot... gila punya jahat.

Dengar kata manusia YANG PAS REJECT itu akan masuk UMNO demi nak jadi calon semula..!!

Kejutan Dalam Perhimpunan Agung Umno, Bekas Pemimpin Pas Umum Keluar Parti?

Khabar Angin - iya atau tidak bergantung kepada keadaan. Satu maklumat yang baru saya terima perhimpunan agung Umno yang akan bermula esok bakal mencatat sejarah dan berlaku sedikit kejutan. Kejutan bakal berlaku ini disambut dengan penuh kegembiraan oleh Umno. Umno tentu akan gembira dengan perkembangan ini.

Diberitakan beberapa orang politik yang sebelum ini bersama Pas akan mengumumkan penyertaan mereka ke dalam Umno pada perhimpunan tersebut. Antara orang yang bakal menyertai Umno ialah bekas dua pemimpin tertinggi Pas. Sebelum ini mereka berdua menafikan bahawa tidak sesekali akan menyertai Umno tetapi akan kekal berjuang atas Ngo kononnya untuk membela Islam, Melayu dan Raja-raja Melayu.

Mereka yang sebelum ini cuba mempengaruhi para perwakilan muktamar Pas supaya mengkritik kepimpinan Pas kerana kononya Pas sudah menyeleweng kecewa bila mana tidak ada perwakilan sedia mengikut telunjuk mereka.

Akibat itu mereka dikatakan mengambil keputusan nekad bukan menyokong Umno dari jauh lagi tetapi akan berkhidmat kepada Umno dengan menjadi ahlinya.

Himpunan Kebangkitan Rakyat ke Negeri Johor 1 Disember

JOHOR BAHRU: Himpunan Kebangkitan Rakyat peringkat negeri Johor akan diadakan pada 1 Disember 2012 di Dataran Rakyat, Parit Salleh Ros, Parit Raja, Batu Pahat. 
Menurut Pengarah Himpunan, Tuan Haji Aminulhuda Hassan, program berkenaan akan bermula pada pukul 8 pagi dengan acara konvoi Jelajah Johor daripada Senggarang menuju ke Parit Sulong dan seterusnya ke tapak himpunan.
"Pada sebelah petang, program yang dianjurkan sempena himpunan ini adalah santai anak muda bersama Ali XPDC. Antara acara menarik yang terdapat dalam program santai anak muda ini adalah pertandingan motosikal cantik, jamuan nasi lemak kopi 'O' dan cabutan bertuah"
"Pada sebelah malamnya pula, himpunan ini akan dimulakan dengan solat maghrib dan solat hajat di tapak program. Selepas solat isyak, himpunan akan diteruskan dengan ceramah daripada badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang dijemput sebelum diakhiri dengan ucapan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat", ujar beliau ketika sidang media di Pejabat PAS Kempas sebentar tadi.
Difahamkan, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Pengerusi Himpunan Kebangkitan Rakyat Peringkat Kebangsaan Tuan Haji Mohammad Sabu akan hadir ke himpunan peringkat negeri Johor kali ini.
"Kita mensasarkan kehadiran rakyat ke himpunan ini adalah sekitar 30,000 hingga 40,000 orang. Kehadiran pelbagai kaum ke himpunan ini mengambarkan perpaduan rakyat untuk bangkit menentang kezaliman yang berlaku di dalam negara kita ini"

Dr Asri: Doa kehancuran dibolehkan jika dizalimi

SAPINAH AB GHANI
26 November 2012
Dr Asri: Doa kehancuran dibolehkan jika dizalimi
Mohd Asri (berdiri, dua kiri) berbincang sesuatu dengan peserta 
kembara sebelum meninggalkan kediaman rasmi Menteri Besar 
Kelantan, semalam.
 
KOTA BHARU - Umat Islam boleh memohon doa kehancuran jika merasa diri mereka ditindas dan juga dizalimi.

Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, secara umumnya sesiapa sahaja boleh memohon doa kehancuran sekiranya merasakan diri dizalimi.

“Kita ada beberapa perkara yang perlu dipisahkan, isu politik dan fakta, jangan kerana kerana kita berpolitik, kita menafikan fakta.

"Pertama, persoalannya, adakah boleh kita mendoakan orang yang menzalimi kita agar ALLAH SWT mengambil tindakan kepadanya, itu persoalan yang biasa, jangan letak pada Pas atau Umno.

“Misal kata ada orang menganiaya atau menzalimi kita, boleh ke kita berdoa kepada mereka?

"Jawapannya boleh, tidak timbul isu tidak boleh mendoakan kehancuran sesama Islam,” katanya kepada Sinar Harian pada Program Kembara Ilmu Bersama Dr Maza di kediaman rasmi Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, semalam.

Dari Blogger UMNO sampai ke YB UMNO dalam kepala otak tu kira "SEX" memanjang..!! [Video]


Adun Pakatan Rakyat Selangor akan mencadangkan usul agar Adun Umno-BN, Datuk Mohd Isa Abu Kassim dihadapkan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan berikutan kata-kata yang menghina kaum wanita yang dikeluarkan beliau Khamis lalu.

Usul yang bakal dicadangkan minggu ini akan menyeru agar satu tindakan disiplin di ambil terhadap Adun Batang Kali itu kerana kenyataannya semasa sesi pengulungan perbahasan Belanjawan Selangor 2013 di dalam sidang Dewan Negeri Selangor.

Cadangan tersebut bakal diusulkan kerana Mohd Isa sebelum ini enggan menarik balik kenyataan tersebut serta meminta maaf dengan alasan beliau tidak menyebut kata-kata itu.

Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail berkata hansad sidang Dewan Negeri Selangor jelas menunjukkan beliau menyebut kata-kata itu.

“Saya lebih meluat apabila ianya dibangkitkan oleh (Adun Subang Jaya) YB Hannah Yeoh, beliau menafikan kononnya beliau tidak menggunakan perkataan itu, tetapi terbukti apabila hansad diedarkan, terang-terang perkataan itu wujud.

Motif 2 Himpunan di KL semalam yang mana menbuatkan Regim BN hilang punca lagi..!!!

Memahami Motif Dua Himpunan 

Himpunan Hijau di Dataran Merdeka.
Tanpa iklan dan publisiti besar-besaran menerusi akhbar arus perdanan dan media eletronik No: 1, 2, dan 3 semalam telah berlangsung dua himpunan agak besar juga di ibu negara Kuala Lumpur yang mencecahkan penyertaan lebih 40,000.

Himpunan itu ialah Himpunan Hijau menentang projek nadir bumi (Lynas) di Pahang dan himpunan membantah dasar pendidikan nasional oleh golongan pendidikan Cina Dong Zong bertempat di Petaling Jaya. Ramai yang tidak sedar mengenai kedua-dua himpunan itu sebenarnya. Sebelum ini tidak ada apa-apa publisti dan penguar-uran di mana-mana media massa seperti mana himpunan Bersih atau pun himpunan-himpunan lain seperti anjuran Anak dan lain-lain.
Kempen atau panggilan ke himpunan itu seakan berlaku dalam senyap, atau pun sudah ada pengertian dari kalangan mereka yang menyertainya. Mereka tidak perlu dikerah secara fizikal tetapi cukup setakat memberi isyarat dengan satu bunyian ganjil saja.

Yang paling mengejutkan ialah himpunan Dong Zong di Petaling Jaya itu. Tidak kedengaran bahawa kumpulan pendidikan Cina itu menguar-uarkan himpunan berkenaan. Tidak ada pun riak risik mengenainya. Inilah cara orang-orang Cina bekerja dan bertindak, mereka tidak hebuh tetapi bertindak dalam senyap. Apa yang mereka lakukan tak ubah seperti api di dalam sekam. Mereka bukanlah ayam yang bertelor sebiji riuh sekampung.

Senator Australia menempelak media Malaysia yang memutar belit kenyataannya..

Senator Australia persoal ketakutan Umno terhadap pemerhati bebas

KUALA LUM[UR 24 NOV: Senator Selatan Australia, Nick Xenophon menempelak laporan media arus perdana Malaysia yang memutar belit kenyataannya hingga terpesong kenyataan sebenar.

Pada kenyataan media semalam, Xenophon menyatakan, beliau menyerahkan surat peribadi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kuala Lumpur minggu lalu untuk diserah kepada Menteri Luar Australia, Bob Carr.

Surat itu berhubung bantuan dari Australia bagi pilihan raya Umum akan datang yang mencerminkan ‘kehendak sebenar rakyat Malaysia’.

“Tidak ada apa-apa permintaan yang boleh ditafsir sebagai gangguan oleh satu negara dalam hal ehwal negara lain.

“Realitinya ialah kehadiran pemerhati bebas antarabangsa dari enam negara seperti yang dilapor April lalu bertujuan memantau sistem pilihan raya, menunjukkan peningkatan kebimbangan serius demokrasi Malaysia.

K’jaan takut pemerhati luar sebab p’raya Malaysia kotor..!!

(Oleh Aedi Asri)

KUALA LUMPUR 26 November: Kerajaan Umno BN tidak perlu takut dengan kehadiran pemerhati antarabangsa dalam pilihan raya umum (PRU) jika yakin sistem pilihan raya di negara bersih, kata Pengerusi Badan Bebas Pemantau Pilihan Raya Malaysia (Mafrel), Syed Ibrahim Syed Noh.

“Kalau kita yakin proses demokrasi kita baik, tak perlu takut dan bimbang untuk benarkan pemerhati luar (memantau PRU).

“Dari dulu lagi Mafrel konsisten tentang isu ini. Ia perlu dilihat dengan positif kerana pemerhati luar boleh beri perspektif dan cadangan yang baik.

“Jadi, (kerajaan) patut alu-alukan kedatangan mereka. Seolah-olah nak takutkan orang ramai, bahawa ‘ini negara kita, orang lain jangan terlibat’,” katanya ketika dihubungi.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyatakan kehadiran pemerhati antarabangsa pada PRU ke-13 akan memalukan negara.
Najib turut menuduh pemerhati luar sebagai ‘campur tangan asing’ dan kononnya merosakkan masa depan negara.

Menyangkal tuduhan itu, Syed Ibrahim menjelaskan, peranan pemerhati luar semasa pilihan raya di mana-mana negara biasanya berpandukan prosedur dan peraturan yang ditetapkan.

Tema sesuai PAU nanti - "Ingat Umno, Ingat Rasuah! "

Ahmad Tajdid,

 

"Penerima dan pemberi rasuah masuk neraka." (Hadis riwayat At Tirmidzi)

"Allah melaknat mereka yang memberi rasuah dan penerima rasuah serta orang yang memberikan jalan terhadap kedua-duanya." (Hadis riwayat Ahmad)

Ketua penerangan Umno, Dato' Ahmad Maslan baru-baru ini dilaporkan tidak senang hati dengan tuduhan bahawa "Umno sahaja yang terlibat dalam rasuah" sebaliknya berpendapat rasuah boleh berlaku di mana-mana sahaja dan tidak kenal siapa.

Beliau diminta mengulas kenyataan Setiausaha Agung Umno, Dato' Tengku Adnan Mansor beberapa minggu lalu bahawa antara cabaran semasa Umno adalah menangani isu "persepsi rasuah".

"Rasuah tidak boleh dibandingkan antara sesebuah parti, tidak boleh dibandingkan dengan sesuatu jantina serta tidak boleh dibandingkan dengan sesuatu bangsa," kata Ahmad.

"Jangan menuduh rasuah hanya berlaku di kalangan orang Umno sahaja. Isu rasuah adalah merentas semua," katanya dalam satu sidang akhbar selepas berkempen di Hentian Jalan Duta, lapor Malaysian Insider.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu juga mendakwa kerajaan BN tegas dalam membanteras rasuah.

Adakah anda masih yakin dengan BN.. ingatlah Anda akan gigit jari sepanjang hayat jika salah buat pilihan..!!!

Rakyat akan menggigit jari sepanjang hayat

Dalam posting saya semalam saya telah menulis tentang beberapa orang pemimpin UMNO mengakui yang UMNO memang nya telah melakukan kesalahan dan akan memulakan perubahan. Semalam semasa berjumpa dengan 1500 wakil-wakil NGO di seluruh negara Najib mencadangkan supaya jangan mengubah kerajaan kerana perubahan boleh dilakukan oleh BN sendiri.

Kata-kata Najib ini seperti seorang pencuri yang telah mengaku salah tetapi menyeru supaya semua orang jangan mengunci rumah kediaman atau kilang-kilang mereka kerana mereka (pencuri-pencuri) telah berjanji tidak akan mencuri lagi. Kata-kata Najib ini sangat mengaibkan diri beliau dan UMNO itu sendiri. Dalam kepimpinan serta kenegaraan jika seseorang itu telah melakukan kesalahan dia akan berhenti dengan secara sukarela kerana itulah etika kepimpinan dalam sebuah negara yang berdaulat.

Najib sepatutnya belajar apa dia kedaulatan itu. Apa dia negara yang berdaulat itu? Dari mana datangnya kedaulatan itu mesti di fahami oleh beliau kerana beliau seorang Perdana Menteri, bukannya kerani kilang padi. Saya begitu hairan etika yang senang difahami itu pun Najib tidak dapat merasakan kepentingannya di dalam sesebuah kepimpinan kerajaan.

Apa perubahan yang Najib hendak lakukan melalui BN itu?

Apa yang dimaksudkan oleh Najib itu tentulah BN sedar yang kerajaan selama ini adalah kerajaan yang rasuah dan selalu menyalahgunakan kuasa. Menyedari itu BN tidak akan melakukan rasuah sebesar itu lagi. Maka adalah wajar bagi rakyat memberikan mandat itu lagi kepada BN dalam pilihanraya yang akan datang.

Satu lagi perkara yang BN mesti lakukan untuk berubah ialah dengan mengelakkan dari menjadikan isu agama dan memainkan isu bangsa sebagai modal politik mereka. Inilah salah satu lagi yang akan di ubah oleh BN, mungkin. Banyak lagi isu-isu buruk yang kita sama semua tahu dilakukan oleh BN tidak akan dilakukannya lagi. BN mahu berubah dan jangan ubah kerajaan. Tidak payah ubah kerajaan kerana BN yang melakukan kesalahan dan BN akan berubah menjadi parti yang baik untuk rakyat dan negara.

Ke mana PAS selepas muktamar?

Oleh Mujahid Yusof Rawa


Survival PAS

Soalan yang diajukan oleh para penganalisis sejurus selesai Muktamar ialah “ke mana Pas lepas Muktamar?’’ Bagi para analisis, soalan ini menuntut jawapan bagaimana Pas dapat meletakkan dirinya dalam lanskap politik pasca PRU ke 13 yang semakin hampir.


Petunjuk penting ialah bagaimana Pas dapat menguasai kerusi yang dipertandingkan kerana itu akan mengimbas sokongan orang ramai kepadanya dan sekaligus menentukan nasib dan potensi kewujudannya di persada politik tanahair.

Akar umbi PAS

Muktamar bagi pengamat politik adalah sumber penting bagi menilai arah tuju parti melalui ucapan para perwakilan yang membentuk satu mesej atau desakan mewakili hasrat akar umbi parti. Begitu juga dengan kepelbagaian pandangan dari perwakilan, ianya boleh ditafsir sebagai simpang siur pemikiran yang berlegar dalam parti membentuk dinamika sesebuah organisasi politik. Akar umbi penting bagi parti yang berasaskan ideologi seperti Pas kerana mereka adalah pendokong setia yang menggerakkan aktiviti parti. Pemimpin akan terus terdesak untuk memenuhi kehendak akarumbi bagi menggambarkan kesetiaan kepimpinan kepada dasar dan perjuangan parti. Dari aspek ini penganalisa boleh melihat hubungan pemimpin dan akar umbi yang diikat dengan ideologi parti yang begitu mendasar sifatnya. Dalam hal ini tidak diragui oleh sesiapa pun bahawa PAS masih mendahului dari sudut akar umbi yang setia pada kepimpinannya selagimana mereka masih setia dengan perjuangan Islam.

Sembang hangit Kerajaan Najib Antara GAZA & Bola Kelantan


Lu orang nak cakap apa pun cakap lah... Gua x de hal... Memang gua x puas hati bila benda macam ni berlaku di Malaysia...

Kenapa untuk Bolasepak boleh bagi sumbangan sampai RM1,000,000.00 tapi untuk saudara seagama kita di Palestin cuma RM305,900.00 SAHAJA...???

Sebab ada kepentingan dalam politik nak tarik undi penyokong Bolasepak & sebab di Palestin x de pengundi yang akan mengundi di Malaysia..?

Kepentingan Politik melebihi Kepentingan Ummah..?

Kisah ngeri bangsa Umno...



Salam semua...
Dengaq-dengaq kata Umno nak berimpun lagi hujung November neh... Wow! Jenuh buat duit la kat sesapa yang ada sangkut paut ngan perhimpunan agung Umno neh... Maklum la kan, Umno tu kan ka parti Melayu terkaya dan ternama... Sapa tak kenai Umno, terutama kat kampung tempat berkubangnya kaum Melayu.
Malah, Pak Long pun di besaqkan dalam era segalanya Umno. Umno diterima pasai orang kampung dulu tak banyak songeh macam orang la. Depa malaih nak bertoje pasai-pasai parti nih. Depa pun tak tau dasar parti tu menatang apa. Orang dulu-dulu mudah percaya dan depa pakai percaya ja kat orang yang depa lantik sebagai pemimpin depa. Asai ada cukup makan, boleh motong ngan turun bendang, tidoq pulak tak kena hujan... dah cukup baguih bagi depa.

Seingat Pak Long walaupun Pak Long ni bukannya ahli Umno... depa lain banyak ngan Umno la... segala yang orang kampung nak, mai dari Umno sampaikan kain pelikat yang dok berebut ngan Mak Long hang tu pun Umno yang bagi... hehe... Depa tak nampak pentingkan tembolok depa ja...

Kami guna billbord la sebab kebebasan media kerajaan disekat - EXCO Kedah

Billboard sebagai medium penerangan


ALOR SETAR – Kerajaan negeri menggunakan billboard sebagai salah satu pendekatan untuk memberi penerangan kepada rakyat.

“Bila lihat billboard terpampang di seluruh negeri, mereka (rakyat) sedikit sebanyak mendapat maklumat apakah perubahan dan pembangunan yang telah dilaksanakan oleh kerajaan negeri, dan harga untuk satu billboard adalah RM1500 termasuk kos pemasangan," demikian penjelasan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Penerangan dan Pembangunan Insan, YB Ustaz Abd Ghani Ahmad pada sesi penggulungan Mesyuarat Bajet 2013.

Menyedari kepentingan billboard sebagai mediun penyebaran maklmat, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional turut bersetuju untuk menggunakannya jika mereka dapat memerintah semula negeri Kedah.

“Kami juga akan guna billboard untuk cerita pasal apa yang dibuat oleh kerajaan bila perintah semula,” kata ADUN Ayer Hangat, YB Mohd Rawi Abdul Hamid.

ADUN BN mengamuk di Dewan kerana anak? [video]

Oleh ZULKIFLI YAHAYA


Persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah untuk Sidang Bajet 2013 baru sahaja berakhir. Ia merupakan Sidang Bajet kelima bagi Pakatan Rakyat Kedah dan pastinya yang terakhir sebelum PRU 13.Sepanjang lima tahun bersidang, maka persidangan kali ini dianggap yang paling hangat seakalipun kehangatan Sidang DUN Kedah tidak pernah mengatasi Perak, Selangor, Pulau Pinang, Kelantan atau Negeri Sembilan. 

Kehangatan kali ini ialah kerana pihak pembangkang, BN, berjaya menghimpun isu-isu yang paling banyak untuk menyerang kerajaan negeri pimpinan Dato' Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak.

Isu-isu penting yang menjadi peluru BN tersebut ialah kerugian RM6.4 juta pelaburan projek balak di Papua New Guinea oleh Kedah Corporation Berhad anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah, kemelut yang melanda Kolej Universiti Insaniah, konfrontasi yang dibuat oleh ahli-ahli majlis kerajaan tempatan terhadap Setiausaha kerajaan Negeri, penebangan balak yang kononnya tidak terkawal di hutan simpanan kekal dan pertambahan pusat hiburan. Barangkali kerana tiada pre council antara ADUN BN, maka hampir setiap orang dari mereka asyik mengulang isu yang sama sehingga Sidang DUN menjadi sangat membosankan.

Isu air: Kedah akan runding dengan Pulau Pinang

MOHAMAD FAKHRI MOHD ALI
25 November 2012
Datuk Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi
Datuk Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi 
 
ALOR SETAR – Kerajaan Negeri Kedah akan mengadakan rundingan bersama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengenai sumber bekalan air mentah dari Negeri Kedah yang harus dibayar.

Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Pembangunan Luar Bandar dan Basmi Kemiskinan, Datuk Ir Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, rundingan itu perlu dilakukan untuk memastikan sumber bekalan air di Negeri Kedah mencukupi.

Katanya, Kerajaan Negeri Kedah akan berkunjung ke negeri itu bulan depan untuk tujuan tersebut.

“Berdasarkan Akta Industri Air, setiap liter air mentah yang dikeluarkan dari negeri adalah harus dibayar.

“Sebab itu kita buat rundingan bersama Guan Eng sebab air ini hasil dari sungai di Negeri Kedah.

Isu air: Umno persoal langkah MB Kedah

MOHAMAD FAKHRI MOHD ALI
25 November 2012
Datuk Mukhriz Dr Mahathir
Datuk Mukhriz Dr Mahathir
 
ALOR SETAR – Umno Kedah mempersoal tindakan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak yang memasukan nilai keuntungan RM20 juta dari hasil jualan air kepada Negeri Pulau Pinang dalam Bajet 2013 walhal belum ada rundingan dibuat bersama negeri itu.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Mukhriz Dr Mahathir berkata, bagaimana Azizan boleh mengumumkan  dalam Bajet 2013 bahawa tahun hadapan RM640 juta pendapatan bagi Negeri Kedah dan didalam jumlah tersebut termasuklah keuntungan daripada hasil jualan sumber air mentah dari Negeri Pulau Pinang.

Katanya, tindakan ini adalah tidak benar sebab Pulau Pinang mendakwa langsung tidak dibawa berunding mengenai bayaran yang perlu dibuat, jauh sekali jumlah yang dikenakan.

“Jadi, bagaimana jumlah itu boleh dimasukkan dalam Bajet 2013 sebagai pendapatan Kerajaan Negeri.

“Kalau RM20 juta dah kita ragu-ragu mengenai kesahihannya, apatah lagi dengan RM640 juta yang dimaksudkan dalam Bajet 2013,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Reality politiknya rakyat kat bawah nie hidup aman damai tapi masalah sekarang pimpinan kat atas sahaja yang duduk bubuh 'api'..!!

Pas-Umno kongsi pelamin
MOHD RIZAL ABDULLAH
25 November 2012
Pas-Umno kongsi pelamin
Khemah biru hijau yang melambangkan dua parti politik berbeza turut digunakan pada majlis persandingan.
 
Pas-Umno kongsi pelamin
Abdul Azeez menepung tawar setiap pasangan pengantin.
 
BALING - Perbezaan ideologi politik tidak menghalang lima pasangan pengantin melangsungkan persandingan secara serentak di Kampung Ketemba Kememeh di sini, semalam.

Pasangan tersebut ialah Khairul Fahmi Abdul Abdul Halim, 25, dan pasangannya Nuradilah Alias, 23; Mohd Hasmizan Hashim, 26, dan Suhada Omar, 23; Mohd Hasrizal Hashim, 24, dan Umi Kalsom Marzuki, 23; Abdul Rahman Ahmad, 27, dan Nurul Aida Aziz, 24; Zulkifli
Ahmad, 27 dan Nor Sakinah Shaar, 22 tahun.

Kesemua pasangan lelaki berasal dari kampung tersebut manakala pasangan perempuan berasal dari Jengka, Pahang; Teloi Timur, Sik; Parit Panjang, Baling; Tasik Gelugor, Pulau Pinang dan Tiak, Baling.

Bapa kepada Khairul Fahmi, Abdul Halim Hussin, 56, berkata, kelima-lima pasangan pengantin lelaki itu terdiri daripada latar belakang politik yang berbeza.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...