TERKINI :

Monday, October 29, 2012

Tanda dan dalil untuk perubahan sudah nyata. Bersabarlah!

oleh Aspan Alias


Sebelum satu-satu perubahan berlaku is akan bermula dengan tanda-tanda dan dalil yang kuat yang perubahan peristiwa besar akan berlaku. Semasa Tsunami tahun 2006 yang telah meragut hampir tiga juta nyawa manusia di persisiran lautan India banyak tanda-tanda telah dialami beberapa ketika sebelum peristiwa buruk ini berlaku.

Di persisiran pantai kedapatan banyak ikan yang selalunya didapati di tengah-tengah lautan dan jumlah ikan dan haiwan laut berada di persisiran pantai lebih banyak dari biasa. Banyak lagi tanda-tanda dan dalil yang kedapatan sebelum peristiwa yang menyayat itu berlaku. Peristiwa seperti itu juga membawa dalil yang akan berlaku di kawasan yang berlaku malapetaka itu.

Mengikut setengah kajian peristiwa seperti ini adalah petanda yang kawasan yang ditimpa malapetaka seperti Tsunami itu akan menjadi kawasan yang akan pesat membangun selepas tiga atau empat dekad. Negara Jepun dalam masa empat dekad telah mencapai kemajuan setelah negara itu menjadi negara padang jarak padang terkukur selepas bom atom telah digugurkan oleh pihak bersekutu di Nagasaki dan Hiroshima pada tahun 1945 yang lalu.

Pimpinan UMNO sendiri mengaku ada pengkhianat sesama mereka..!!

 'Pengkhianat Umno biasanya pegang jawatan penting'
 
Pemimpin akar umbi Umno hari ini menggesa jawatankuasa khas parti Melayu itu bertindak tegas, termasuk menyingkirkan segera ahli yang khianat, tidak seperti sebelum ini yang mengambil masa terlalu lama.

Ketua Umno Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee berkata, sebelum ini hukuman untuk kes pelanggaran etika atau khianat mengambil masa sehingga menimbulkan kecewa di kalangan rakyat.

cheras umno division chief syed ali alhabshee 061012"Saya berharap jawatankuasa berkenaan akan lebih tegas mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang berlaku khianat dan mensabotaj calon-calon BN pada pilihan raya umum ke-13 akan datang," tegasnya seperti dilaporkan dalam blog Umno Cheras.

Syed Ali juga berkata, mana-mana ahli Umno yang mengkhianati dasar perjuangan parti sememangnya wajar disingkirkan tidak kira di peringkat mana.

Beliau bagaimanapun tidak menafikan kebanyakan yang "bertukar menjadi pengkhianat" terdiri daripada pemegang jawatan penting dalam parti.

"Lazimnya yang mensabotaj parti dan pengkhianat adalah mereka yang memegang jawatan penting dalam Umno, kerana kecewa tidak dapat sesuatu yang dihajati mereka mula memburuk-burukkan parti dan pemimpin tertinggi," tegasnya.

Majlis Pelakon Porno tak laku..20% belah ketika beliau beraksi...!!!!

'Keluar majlis Chua bukan tanda sokongan merosot'

NONE
Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, tindakan sebahagian masyarakat Cina keluar daripada majlis ketika Presiden Datuk Seri Dr Chua Soi Lek di Kulai, Johor semalam berucap bukan petanda pengurangan sokongan.

Liow berkata, pihaknya sudah mendapat banyak sokongan dengan penganjuran majlis makan malam mega di pelbagai tempat dan insiden semalam tidak membawa maksud bahawa ia menjadi isu besar.

"Ia tidak bermakna mereka tidak memberikan sokongan kepada kita," katanya dalam sidang media selepas merasmikan kongres berkaitan sel tunggal di Kuala Lumpur hari ini.

Ahli-ahli Majlis akan buat Laporan Polis 2 Ke Atas Dato’ Rasli


Oleh : KUNING 77

ALOR SETAR – Ahli-ahli majlis PBT Kedah (lantikan politik) akan membuat laporan polis yang kedua pada minggu ini berhubung isu permohonan tanah oleh syarikat Tirai Sutera (M) Sdn. Bhd. di kawasan Bandar Kuah, Langkawi.

Menurut Ir Mohd Jamal Nasir, Ahli Jawatankuasa Sekretariat Ahli-Ahli Majlis PBT Kedah (KLCS), pihak akan membuat laporan polis kedua ke atas Datuk Rasli pada Khamis ini.

Katanya, kali ini pihaknya akan membuat laporan berhubung isu permohonan sebidang tanah oleh syarikat Tirai Sutera (M) Sdn. Bhd. di Lot PT. 1501, Sekyen 6 di kawasan Bandar Kuah, Langkawai Kedah Darul Aman, dimana syarikat berkenaan didakwa mempunyai hubungan keluarga rapat dengan Datuk Rasli sendiri.
Sumber dari Pejabat Tanah Langkawi, anggaran keluasan tanah tersebut ialah 1817 meter persegi (19,558 kaki persegi), dianggarkan bernilai hampir RM 1 juta. Tanah berkenaan adalah tanah bandar, Luar Simpanan Melayu berada di kawasan perkhidmatan Majlis Perbandaran Langkawi, ia terletak bertumpu dengan lot-lot hakmilik bersebelahan dengan Hotel Grand Continental, Langkawi.

PAS-DAP kukuh hubungan kerana ISA, sedar fitnah UMNO-BN

KUALA LUMPUR, 29 OKT: Penangkapan pemimpin rakyat secara zalim tanpa bicara oleh UMNO-Barisan Nasional di bawah Operasi Lalang pada Oktober 1987 mempunyai hikmah tersendiri apabila ia memberi peluang kepada PAS dan DAP mengenali satu sama lain secara intim buat kali pertama.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang turut menjadi mangsa tahanan tanpa bicara ISA itu berkata, pemimpin-pemimpin PAS dan DAP telah mendapat peluang untuk saling kenal-mengenali, lantas memecahkan fitnah yang ditaburkan UMNO.

Katanya, hubungan rapat dalam tahanan di antara pemimpin PAS dan DAP berjaya mematahkan memomokkan UMNO yang mahu masyarakat bukan-Melayu melawan PAS dan masyarakat Melayu menentang DAP.

“Hubungan yang dijalin dalam tahanan 25 tahun lalu telah menjadi batu asas kepada hubungan kerjasama antara dua parti pada hari ini.

"Saya tak kata dia beruk," Ustaz Azizan


Akai UMNO & MCA tu orang dah baca dah laa.. tektik lama dah pun...!!!

Terbukti Islam tergugat bukan kerana DAP 

KUALA LUMPUR: Episod penghinaan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek membuktikan tohmahan Umno selama ini bahawa DAP bahaya kepada Islam terbukti silap.

"Terbukti dan teruji yang menghina Islam ialah MCA bukannya DAP," kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar).

Namun, katanya, senjata Umno untuk membiarkan  MCA yang diketuai oleh Presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek untuk memperlekehkan Islam telah mengakibatkan senjata makan tuan.

Isu ini, katanya,  telah menjawab tuduhan yang dilemparkan oleh pemimpin Umno dan gerak saraf mereka bahawa Islam tergugat jika  Pakatan Rakyat memerintah.

Bagi beliau, tindakan pemimpin Umno membiarkan pemimpin MCA memfitnah dan memburukkan Islam dengan serampang dua mata.

Edisi Papua - Betulkah "Bekas Menantu" punca semua lingkup..??

SIAPA PEMBUNUH SEBENAQ PROJEK PNG..???
oleh Mr. Papua


Banyak sudah diperkatakan tentang projek pembalakan dan perladangan di PNG. Tetapi semuanya tidak betul. Pembunuh sebenarnya ialah seorang insan bekas menantu MB Kedah yang dilantik sebagai Pegawai Kewangan PMB Ked. Beliau adalah seorang yang bercita-cita tinggi. Beliau mahu mengambil jawatan Pengurus KCB.

KCB telah disusun rapi untuk melonjak menerusi projek ini walaupun terpaksa menghadapi berbagai-bagai kerenah terutama dalam projek peninggalan 99 East di mana jelas penyelewengan. Tanah-tanah kerajaan dianugerah begitu saja kepada Terra Monda. Bukan sekadar tanah kerajaan, tetapi juga tanah-tanah Yiked, Majuikan dan persaorangan.

KCB juga mendapat balak di atas lebuhraya dari Durian Burung ke Baling tetapi semuanya telah disamun oleh pemerintahan dahulu. Untuk menghilangkan kesan-kesannya, sehingga 'site-office' dibakar.

Berbalik pada kisah pembunuh projek PNG.

Awasi lakonan Umno dalam hudud dan perpaduan Melayu

Iskandar Kamarul Amin,

Dalam tempoh teka-teki tarikh pilihan raya umum ini, kelihatan Barisan Nasional (BN) cuba menyerang Pakatan Rakyat (PR) dengan isu air Selangor, isu tajaan Soros, dan lain-lain. Namun, kelihatan isu-isu ini kurang berjaya menggugat PR dan kadang-kadang dilihat menjadi senjata makan tuan.

Saya melihat ada dua isu yang menjadi senjata ampuh bagi Umno/BN yang dilihat mampu mengugat PR; iaitu isu hudud dan isu perpaduan. Mengapa dua isu ini? Hal ini kerana, sejak selepas tsunami politik 2008, dua isu ini yang sentiasa diulang tayang silih berganti dan dilihat berjaya menggugat kesepakatan parti-parti dalam PR. Apabila bercerainya parti-parti dalam PR, mimpi Umno-BN untuk terus berkuasa semakin cerah.

Taktik permainan media BN dalam memainkan isu hudud bermula dengan memetik kenyataan mana-mana pemimpin PAS berkaitan hudud. Walaupun kenyataan itu hanya dibuat dengan ayat pendek tetapi dibesarkan di muka hadapan akhbar. Kemudian wartawan upahannya akan minta respon daripada pemimpin DAP yang tidak setuju dengan hudud. Perbezaan pendapat pemimpin PAS dan DAP ini lantas digembar-gemburkan seolah-olah perbalahan besar sedang berlaku.

Imam Muda sahut cabaran Soi Lek untuk debat..!!!

Imam muda sahut debat hudud dengan Chua Soi Lek !

 
Jangan debat pasal hudud dengan CSL. Dia bukan faham islam pun. Dia nak menghina jek. Buang masa je la layan dia tue.

Setuju sangat. CSL tue dikira menghina islam. Dia bukan muslim buat apa la debat dengan dia? Tak payah la nak layan.

Tak penting pun debat hudud dengan CSL. Takde faedah. Bukan boleh tukar pemikiran dia. Lepas debat dia still hina hudud juga. Dah tak payah la layan la. Bagi free publisiti jek kat dia tue.

Debat yang tiada hujung pangkal dan buang masa. Merosakkan nama baik islam je la. 

Ramai tau orang komen2 begini. Aku pun pelik bin ajaib. Kenapa pula tak boleh debat dengan CSL? Bukan kah tujuan debat itu kita boleh anggap sebagai penjelasan dan penerangan kepada non muslim apa itu hukum hudud?

CSL itu kita kena baca sebagai icon non muslim. Bukan icon mca. Jauh sekali icon bn. Baca ia sebagai icon non muslim. Suara2 CSL tue pun sebenarnya suara2 ahti non muslim di malaysia juga. Mungkin bukan semua. Tetapi still boleh consider as suara non muslim malaysia.

Dakwaan Mukhriz Dibidas oleh SETPOL MB Kedah

Oleh IZWAN ABDUL HALIM

ALOR SETAR: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Dato’ Mukhriz Mahathir dibidas kerana sewenang mengulas Laporan Ketua Audit Negara 2011 berkaitan projek pelaburan negeri Kedah.

Timbalan Menteri itu menyifatkan kerugian pelaburan projek pembalakan dan perladangan di Papua New Guinea (PNG) membabitkan anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) sebagai mencemarkan nama baik negara.

Malah, Mukhriz turut menyatakan perkara itu sebagai salah laku penyelewengan mengejutkan yang bukannya amalan di negara ini serta perlu disiasat pihak polis.

“Mukhriz jangan cakap ikut sedap mulut. Cuba suluh diri sendiri di cermin sejarah,” bidas Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor.

Pemuda PAS pelawa Pemuda BN sertai laporan ke SPRM

ALOR SETAR: Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap penyelewengan dan ‘projek sakit’ yang pernah berlaku dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah semasa pemerintahan BN.

Ketuanya, Ustaz Ahmad Yahaya berkata, laporan penyelewengan itu akan dibuat sebagaimana pendedahan oleh Menteri Besar, Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak.

“Mereka yang terlibat mesti bertanggung jawab dan bersedia untuk disiasat serta didakwa sekiranya didapati bersalah.

“Kami komited menyatakan bahawa kepentingan dan hak rakyat perlu sentiasa dipertahankan serta diurus tadbir sebagai amanah terutamanya oleh kerajaan yang diberi kepercayaan memerintah.

“Penyelewengan tersebut merupakan pengkhianatan terhadap amanah rakyat oleh mereka yang telah lebih 50 tahun diberi kepercayaan mentadbir negeri ini,” luahnya kesal.

Menurut beliau, rakyat negeri ini hakikatnya telah menanggung beban apabila kepimpinan lalu turut ‘mewariskan’ hutang berbilion ringgit.

Kini katanya, penyelewengan dan ‘projek sakit’ berkenaan pula menjadi ‘biawak hidup’ yang terpaksa ditanggung akibatnya.

Beliau turut mempelawa Pemuda BN Kedah untuk bersama membuat laporan tersebut.

[ADUAN] Guar Stesyen Gurun : GAMUDA & JKR KUALA MUDA lepas tangan AKHIRNYA rakyat pula menanggung BEBAN

Jika KELANTAN ada HIGHWAY RAKYAT jangan terkejut GURUN KEDAH juga akan ada JALAN DERMA RAKYAT
Nukilan Warga Guar Stesyen

Kami Penduduk Guar Stesyen dengan ini akan mengadakan kutipan DERMA JALAN RAKYAT untuk memperbaiki jalanraya yang rosak dan berlubang di antara FLY OVER GUAR STESYEN sehingga ke Markas Pas Guar Stesyen.. 

Dengan ini diharap sedikit sumbangan dari wakil rakyat Ahli Parlimen Jerai Ust Firdaus Jaafar dengan ADUN Gurun Dr Leong Yong Kong dan ahli majlis MPSP Muzaini Azizan serta Menteri Besar Datuk Seri Haji Azizan bin Abdul Razak dan juga JKR NEGERI KEDAH menghulurkan sekupang dua untuk menjayakan program DERMA JALAN RAKYAT ini.....

Kutipan ini bukannya apa..ia disebabkan kami penduduk yang menggunkan jalan raya ini hari-hari mengalami masalah jalan tidak sama rata serta berlubang sana sini. Jarak kawasan jalan yang tidak ditarkan itu hanyalah dalam 50M sahaja. Punca terjadinya sebegini ialah PERTINDIHAN SEMPADAN antara PIHAK GAMUDA & PIHAK JKR NEGERI.

Soi Lek hina Islam depan Najib.. Tak ada sapa pun nak tegoq..!!!

Anwar: 'Kenyataan Soi Lek hina Islam'
Wartawan Sinar Harian
28 Oktober 2012
Anwar_Ibrahim
Datuk Seri Anwar Ibrahim 
 
SHAH ALAM –  Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan kenyataan dilontar Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek  tentang hudud satu penghinaan nyata terhadap agama Islam.

Dakwa Anwar, tindakan Soi Lek itu amat memalukan dan tidak mampu dipertahankan lagi.

Katanya, kenyataan Soi Lek yang dilakukan di hadapan Datuk Seri Najib Razak,  juga bermaksud menghina beliau sebagai Perdana Menteri dan tetamu khas konvensyen tersebut.

“Saya sifatkan ianya sebagai satu serangan yang biadab dan telah menyinggung perasaan umat Islam,” katanya yang dipetik dalam blog miliknya, semalam.

Chua Soi Lek patut dilantik menjadi Menteri Agama, gantikan Jamil Khir

Chua Soi Lek cabar Ulama Umno Jamil Khir berdebat isu Hudud

PORTAL The Star milik parti komponen Barisan Nasional, MCA menyiarkan kenyataan presiden parti itu, Chua Soi Lek yang meminta Menteri Agama di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir membuat "homework" berhubung Hukum Hudud

Ini berikutan Jamil Khir sebelum ini mengeluarkan kenyataan Hukum Hudud yang mahu dijalankan oleh Parti Islam, PAS tidak akan melibatkan atau memberi kesan kepada orang bukan Islam.



Tambah mengejutkan, Chua Soi Lek turut mencabar Jamil Khir untuk berdebat dengannya berhubung isu bagaimana Hukum Hudud akan memberi kesan kepada orang bukan Islam.

Jamil Khir barangkali sudah lupa bahawa United Malays National Organization, Umno yang diterajui Najib Razak sudah awal-awal lagi bersetuju dengan tindakan MCA yang menentang Hukum Hudud.

Malang Orang Langkawi tak dapat main "Golf Free" sebab Azizan batal projek BN..!!!

 Projek sakit BN: Mahdzir jawab MB Kedah

28 Oktober 2012
Datuk Seri Azizan Abdul Razak
Datuk Seri Azizan Abdul Razak
 
ALOR SETAR - Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (Dun), Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, projek-projek yang dijalankan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) mengambil kira kepentingan rakyat dan tidak dibuat secara sembrono.
  
Katanya, projek 99 East di Langkawi bermula 2007 bernilai RM1.2 bilion yang didakwa Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sebagai merugikan kerajaan negeri dirancang menjadi padang golf bertaraf antarabangsa.
  
"Projek itu telah separuh siap. Kerajaan negeri sepatutnya meneruskannya, (tetapi) menghentikannya dan menimbulkan banyak masalah setelah memenangi pilihan raya umum 2008," kata Mahdzir.
  
Beliau mengulas dakwaan Azizan bahawa empat projek sakit dilaksanakan kerajaan BN semasa memerintah, memaksa kerajaan Pas Kedah menanggung beban hutang.
  
Mahdzir ditemui pemberita pada majlis korban perdana di Felda Lubuk Merbau kira-kira 30 kilometer dari sini, hari ini.
 

Petua nak Kenal pasti penagih dadah

Kenal pasti penagih dadah
Siti Zubaidah Zakaraya
27 Oktober 2012
Kenal pasti penagih dadah
Shahrul memberi penerangan tentang sifat penagih kepada peserta.
 
YAN – Sekiranya ibu bapa terjumpa pil ada tanda ‘P’ menyerupai panadol, menjumpai botol mineral yang berlubang dan sudu di dalam bilik anak lelaki mahupun perempuan, pastikan anak anda diawasi.

Demikian pesanan Ketua Pencegah Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Daerah Yan, Shahrul Zaman Ab Murad ketika menyampaikan ceramah ‘Menjana Masyarakat Sejahtera Tanpa Dadah’ ketika Seminar Keselamatan Kejiranan peringkat daerah dekat D’Yan Chalet, Titi Hayun.

Menurutnya, peralatan berkenaan berhubung kait dengan penyalahgunaan dadah yang sering digunakan penagih untuk memasukkan najis dadah ke dalam badan.

"Penagih mempunyai tanda-tanda seperti turun berat badan, tekanan darah tidak stabil, hilang keyakinan diri dan bertindak agresif.

“Sekiranya ada tanda-tanda seperti berikut terhadap anak anda, jiran atau saudara, saya mohon beri kerjasama kepada AADK untuk menyampaikan maklumat dengan harapan boleh membantu golongan sedemikian,” katanya.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...