TERKINI :

Friday, August 17, 2012

Jom bagi 'UMNO' Sakit Hati..!!!!


Memang betoi Mat Bashah kami rakyat Kedah dah buat silap...!!!


Wahai Ahmad Maslan aka UMNO... kami bukan tak mau duduk semeja tapi masalahnya hangpa bawa lari kerusi memanjang..!!!

'Apa salahnya kita duduk semeja', Umno ajak Pas

17 Ogos 2012
Ahmad Maslan
Datuk Ahmad Maslan 
 
MUAR - Pucuk pimpinan Pas diminta mengamalkan dasar politik yang lebih terbuka apabila berhadapan dengan permasalahan atau manfaat umat Islam di negara ini mahupun sejagat.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, jika bangsa lain di negara ini boleh duduk semeja berbincang apabila ada sesuatu isu berkaitan kepentingan mereka, beliau hairan perkara itu tidak boleh dilakukan oleh Pas.

"Kenapa Pas dan Umno tidak boleh duduk semeja untuk bincangkan isu-isu berkaitan umat Islam, teruk sangat ke Umno ni. Apa salahnya kita duduk semeja dan keluarkan kenyataan bersama tentang Palestin contohnya," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada majlis berbuka puasa di Masjid Jamek Batu 18, Air Hitam di sini semalam.

mat maselan.. boleh tak jgn sebut hal ni..PAS dah serik..apa yg lu org buat dulu2..dah nak mampus..dah tak dihormati kata Tun M..kau dah belasah PAS cukup2..kau biar org kau kata Nik Aziz Bapak Kafir, kau biar org kuat MB trg pulak tu kata PAS 'Parti ajaran sesat".. Dah kafir, dah sesat kata kau orang.. apasal pulak nak duduk semeja..ada akal ke.. dah mati akal ni mat maselang ooiii.. 

Lu dengan amal lu ler.. biar gua dgn amal gua..lu bleh blah...selagi Jib gor yg kau kasihi 'say no to hudud' jgn mimpi ler nak duduk semeja sebab PAS tetap 'Say Yes To Hudud' berbezakan mat maselang.. Kalu lu nak juga mat maselang duduk semeja dgn PAS.. 

Aduhai fathul Bari... pergi jelas kepada pemimpin yang memerintah negara bagi faham apa itu hudud...

Ilmu sedia perjelas hukum Islam, hudud
Wartawan Sinar Harian
17 Ogos 2012
Fathul Bari
Fathul Bari
 
SHAH ALAM - Sekretariat Ulama Muda Umno (Ilmu) mempersoalkan kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang risau berlaku ketidakadilan kepada bukan Islam sekiranya hukum hudud dijalankan.

Pengerusinya, Fathul Bari Mat Jahaya berkata, sekiranya Soi Lek tidak yakin dengan pelaksanaan hudud, beliau bersedia untuk membantu beri penjelasan.

“Malah, saya juga sedia dijemput untuk menerangkan hukum Islam dan hudud kepada pemimpin bukan Islam yang lain seperti Pengerusi DAP, Karpal Singh, Lim Kit Siang atau Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

DAP bodoh dalam berpolitik..!!

oleh AnakKedah007


DAP nie nak kata tak ada pengalaman berpolitik usia dah nak dekat dengan UMNO jugak... tapi masih bodoh nak mencari politikal millage.... Jika mereka nie tak bangang dengan situasi politik dalam negara yang mana nak lihat UMNO jatuh dan jadi selop kera benda nie dah boleh buat lama dah... tapi disebabkan bangang dan al bodohi serta jumud dengan ideologi politik mereka maka sampai sekarang UMNO BN masih dok spin isu NEGARA ISLAM & HUDUD

Jika mereka bijak dan nak tengok mush kita semua jadi kancing gigi apa kata mulai sekarang cuba kata

Tu dia rakyat Sabah beranak kembaq setiap tahun sebab itu banyak macam nie..!!!

 sekarang marilah kita lihat betapa cepatnya kelahiran rakyat sabah pada setiap tahun..jika tengok dari peningkatan ini rasanya satu ibu akan melahirkan anak kembar 5..he he he

Nukilan dari Rohingya oleh sahabat yang baru pulang..!!!



khabar dari Arakan... saat kt bergembira mnnti Syawal.... jgn lupa...mereka saudara kita jua.....

Smlm, ust Ahmad Tarmidzi, seorg petugas NGO, yg bru pulang dri misi kemanusiaan  menyelamatkn umat Islam Ethnik Rohingya tlh mmberi sdikit ceramah ( mjd Sultanah Fatimah Jitra) trkini situasi disana, mrk hya smpi di Yangoon shj.

Tak dpt pergi ke Arakan n dihalang oleh Junta, rombgan hy dpt pergi ke pusat2 pelarian dismpadan Bangladesh, yg menampung lebih 150k org, keadaan sgt daif, khemah ,makanan, pakaian xckp, malah lebih 20k msh berada didlm hutan, berlindung dr syitan2 manusia spt askr/polis warga buddha yg anti islam,, mrk x punya apa2lg lebih 10k rumah tlh dibakar hangus, beratus masjid dibakar.

Kerajaan Pusat sedang menanggung dosa khianat pada rakyat Pendang..!!!

 Lembaga pelawat HSB mohon Kementerian Kesihatan guna semula Hospital Alor Setar

15 Ogos 2012


ALOR SETAR - Lembaga Pelawat Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini memohon agar Kementerian Kesihatan mempertimbang permohonan mereka menggunakan semula hospital lama (Hospital Alor Setar) bagi mengurangkan pesakit di HSB.

Pengerusinya Ramli Mohd Yunus berkata pihaknya dan juga hospital telah membuat permohonan kepada kementerian dan berharap ia diluluskan bagi membolehkan pesakit dapat dibawa ke sana.

"Setiap wad katil tak cukup. Sepatutnya setiap wad ada 28 katil tapi pihak hospital terpaksa menambah antara tiga hingga empat katil kerana katil yang sedia ada tidak cukup," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan Raya kepada pesakit di wad kanak-kanak di sini, hari ini.

Penjelasan kepada yang dok komplein kata Kjaan Negeri nak makan duit Wat Siam...

Tiada hasrat bebankan wat
ROSLINDA HASHIM
16 Ogos 2012
ALOR SETAR - Kerajaan Negeri tidak berhasrat membebankan pengurusan wat Siam dengan kerja mengukur tanah menggunakan khidmat juruukur swasta sebaliknya dibuat bagi manfaatnya pada masa depan.

Exco Hal Ehwal Masyarakat India dan Hal Ehwal Masyarakat Siam, Datuk S Manikumar berkata, keputusan untuk melaksana kerja-kerja mengukur tanah berkenaan dibuat bagi membolehkan status tanah tapak wat Siam diubah kepada status rumah ibadat.

“Kebanyakan status tanah wat Siam masih menjadi tanda tanya, ada yang berstatus tanah wakaf, tanah persendirian, milik Kerajaan Negeri dan rizab Melayu. Sebab itu kita perlu ukur tapak sebelum proses menukar status tanah dibuat,” katanya mengulas laporan Sinar Harian semalam.

Menurutnya, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Jawatankuasa Tetap Masyarakat Siam Negeri Kedah dengan mendapat persetujuan bersama dari Ketua Sami Kedah/Perlis termasuk perwakilan dari setiap daerah.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...