TERKINI :

Wednesday, August 15, 2012

Oi Noh.....Suruh NFC bayaq balik la RM250juta tu dulu baru kamu kalut tender baru..!!!

 NFCorp mesti bayar RM250 juta, sebelum tender baru dikeluarkan

KUALA LUMPUR, 15 Ogos — Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli mahu perdana menteri (PM) memastikan National Feedlot Corporation (NFCorp) membayar semula hutang RM250 juta sebelum melantik kontraktor baru untuk projek penternakan lembu nasional itu.

Semalam, menteri pertanian dan industri asas tani Datuk Seri Noh Omar dilaporkan berkata beliau akan memberi tender baru kepada kontraktor baru untuk NFC.

“Kecuali jika semua hutang RM250 juta sudah dibayar, tidak perlu ada perbincangan untuk kontraktor baru,” kata Rafizi.

Rafizi berkata dia bimbang apabila kerajaan melantik kontraktor baru, orang akan mula melupakan isu ini dan membiarkan NFCorp bebas.

Usah 'jadi lembu' pengakhiran Ramadan ini

Oleh Lanh

PADA hari-hari menjelang Raya ini terkenang saya akan 'seni kerja tangan unik' orang tua-tua Melayu-Melaka yang sudah pupus. Jika pembaca anak Melaka yang membesar pada tahun-tahun 70-an atau lebih awal, mungkin perasaan kerja tangan mudah ini ketika berkunjung ke rumah-rumah orang veteran.

Ketika era 1960-an, saya cukup teruja dengan susunan botol-botol berisi air berwarna yang dipamerkan di rak-rak yang orang Melaka panggil para. Ada barisan air berwarna merah, hijau, biru dan sebagainya. Apabila botol-botol air warna yang sama bentuk dan saiznya disusun sedemikian rupa (mungkin 20 atau 30 botol), ia dengan serta-merta menjadi tarikan kanak-kanak seperti saya ketika itu. Ada kalanya ketika cahaya matahari menyimbah ke dalam rumah dan mengenai botol-botol berwarna itu, ia menghasilkan cahaya berwarna yang sungguh cantik (bagi sayalah ketika itu).

"Nek, nak air sirap tu!" pinta saya, tak tahan melihat 'godaan' air berkilauan itu. Tetapi sungguh memeranjatkan apabila tuan rumah yang saya panggil 'nenek' itu dengan lembut memberitahu saya bahawa air itu bukan untuk diminum. Ia hanya sebagai perhiasan saja! Sungguh menghairankan saya, 'air secantik' itu hanya menjadi hiasan, kalaulah boleh masuk ke dalam tekak saya, tentu sedappp!

Khairy, keringkan hingus dahulu sebelum bercakap besar

Oleh Aspan ALias

Khairy Jamaludin memberikan reaksi kepada penghijrahan Ahli-Ahli Parlimen BN ke Pakatan Rakyat seperti orang yang sedang merasakan perasaan ‘jilted’ dan bercakap benar-benar seperti ‘attribute’ yang ada pada UMNO. Khairy bercakap besar dengan mengatakan bahawa penghijrahan orang-orang UMNO dan pemimpin BN itu tidak menjejaskan BN kerana mereka semua adalah orang tidak laku di dalam BN khususnya UMNO.

Kalau mereka semua tidak laku kenapa Khairy bercakap seperti seorang yang kena ‘jilted’? Bunyi kenyataan yang tersiar di dalam akhbar-akhbar perdana hari ini memaparkan sikap sebenar pemimpin UMNO apabila mereka ditinggalkan dan memberikan reaksi seperti seorang yang ‘sour grape’.

Khairy sendiri bukannya laku sangat di dalam UMNO kalau hendak dikaji secara terperinci dan sekarang beliau sedang menjadi seorang kembiri politik yang tersohor, mengambil kesempatan penghijrahan pemimpin-pemimpin BN di Sabah dan tindakan Tamrin Tun Ghaffar keluar daripada UMNO.

Mesin Kuda Pulak... sapa nak tolong tengok nie.. takan nak suruh YB UMNO kot..???


Satu Lagi Kempen PR yang tak disukai oleh penyokong BN..!!!

 PKR lancar kempen turun harga kereta

PETALING JAYA: PKR hari ini melancarkan kempen 'Turunkan Harga Kereta' mengambil kesempatan cuti balik kampung Hari Raya Aidilfitri.

Pelancaran dilakukan di Ibu Pejabat PKR oleh Pengarah Komunikasinya, Nik Nazmi Nik Ahmad tengahari ini.

Menurut Nik Nazmi, pelancaran itu bertujuan agar cadangan PKR menurunkan harga kereta melalui penghapusan cukai eksais secara berperingkat sampai ke seluruh pelosok negara.

Sebanyak 50 ribu pelekat kereta 'Turunkan Harga Kereta' telah dicetak dan akan diagihkan mulai hari ini di sekitar Lembah Klang.

Rakyat Bachok kecewa kenyataan Ustaz Nasa

Rizal Tahir, 15 Ogs 2012

BACHOK: Rakyat Bachok melahirkan rasa terkejut dengan kenyataan anggota parlimen kawasan itu, Nasaruddin Mat Isa yang dianggap mereka sebagai mencemarkan maruah perjuangan.

Kata mereka bukan sahaja tidak sopan, sebaliknya tidak memikirkan susah payah penyokong PAS di peringkat akar umbi memenangkannya pada pilihan raya umum lalu.

Pesara tentera, Othman Ismail ketika ditemui memberitahu, peringkat awal kemenangannya Nasharuddin mempamerkan ciri-ciri seorang wakil rakyat yang baik.

Bagaimanapun katanya, masuk tahun ketiga dan keadaan lebih parah selepas gagal mempertahankan jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS.

“Surat untuk Ustaz Nasauddin dah bertimbun di pejabat PAS Bachok, beliau tak datang dan tak jenguk pun,” ujarnya yang juga bertugas sebagai setiausaha kerja PAS kawasan berkenaan.

Pelajar hanya 25 tetapi dapat RM2 juta


KOTA BHARU: Dengan memiliki hanya 25 pelajar lelaki, Madrasah Al-Najmiah atau Pondok Genting mendapat sumbangan RM2 juta dari Jabatan Pembangunan Persekutuan semalam, 14 Ogos.

Sumbangan itu disampaikan oleh Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamad.

Minggu lalu akhbar Umno membuat kekecohan apabila menyiarkan kenyataan Abdullah Sa`amah kononnya haram mengundi DAP kerana mereka 'kafir harbi'.

Ekoran itu, pelbagai bantahan dibuat ke atas akhbar Umno itu khasnya Abdullah Sa'amah.

Mufti Perlis Dr Juanda Jaya misalnya berpendapat bahawa kerajaan yang bermaruah tidak akan membiarkan pihak yang mencabar kuasa mereka seperti tindakan mengisytiharkan perang dengan menggelar golongan tertentu sebagai "kafir harbi".

[Video] Orang Kelantan dedah siapa dia manusia yang dapat RM2juta semalam..!!!


YB Zaki Dedah Siapa Abdullah Saamah yang Mengkafirharbikan DAP

Nasa sudah lupa apa yang dia katakan dahulu..??






 Pemuda Pas Kelantan gesa Nasharudin nyatakan pendirian
Mohd Nuri Mat Yaacob

DEWAN Pemuda Pas Negeri Kelantan meminta bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa, yang juga merupakan Ahli Parlimen Bachok, menyatakan pendiriannya dengan jelas sama ada masih ingin bersama Pas atau membawa haluan yang bertentangan dengan kehendak parti.

Ini berikutan kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau seperti yang tersiar di dalam Buletin Utama TV3 hari ini (semalam) di mana beliau mencadangkan agar Pas keluar dari Pakatan Rakyat jika DAP menentang hudud.

Jutawan Mudah.. Seminggu anda dapat jana pendapatan sebanyak RM2juta..!!

tutorial / tips : cara jadi jutawan dalam masa satu minggu

sumber asal : utusan iblis, 7 Ogos

seminggu kemudian
notasemut : cara ini sangat mudah dan tak perlu keluar peluh macam lee chong wei. cubalah :)

Apa perasaan Almarhom Ust Fadhil Noor Jika lihat sahabat beliau berkelakuan sebegini..

Nasrudin Hassan

Yb Ust Nasharudin perlu datang, bincang dengan parti.


1. Sehari dua ini semakin kencang topik bahas mengenai kedudukan Yb Ust Nasharudin. Mengambil kira beberapa langkah beliau mutaakhir ini yang sangat pincang malah secara terbuka menolak keputusan parti.


2. Tiada siapa yang gembira dengan perkembangan ini kecuali musuh politik yang mahu melihat pergolakan berlaku dalam parti. Pastinya kesempatan ini akan diambil sepenuhnya oleh musuh politik untuk melemahkan PAS.


3. Saya tidak nampak Yb Ust Nasharudin tidak memahami konsep Amal Jamaei atau lainnya yang berkait dengan disiplin perjuangan dan juga berjamaah.

Melayu jangan kena tipu lagi dan lagi dan lagi

Saya tak nak percaya takdir atau destini orang Melayu ialah mereka kena tipu sepanjang zaman. Inilah dia akibat bersetia dalam mati. Komrad Kassim Ahmad semasa dia sibuk bersosialis dahulu ada buat sajak. Bunyi nya: Sekian lama kita mati dalam setia. Kali ini kita hidup dalam durhaka.
Tidak mengapa kalau dia sendiri tidak percaya lagi tentang apa yang dia tulis. Rakyat terutama orang Melayu, kalau mahu kenal erti hidup mesti durhaka.

Kita kian hampir menyempurnakan ibadat puasa. Kena lah tahu beberapa iktibar dari ibadat puasa tersebut. Menahan lapar, dahaga dan menjauhi dari menggauli isteri. Ertinya, melatih diri meninggalkan kebiasaan. Perkara yang biasa dalam hidup manusia ialah makan, minum dan menggauli isteri. Tuhan suruh tinggalkan kebiasaan2 ini. demikian juga, kebiasaan orang Melayu ialah mengundi dan menyokong UMNO. Jadi tinggalkan kebiasaan menyokong UMNO, sokong PR.

Hidup orang Melayu tidak ada makna jika asyik menerima sesuatu sebagai sudah termaktub. Jangan sekali kali membiasakan diri menerima penentuan yang dibuat oleh orang lain. Ini yang UMNO suka buat. Ia menghambakan orang Melayu. Apa istimewanya mereka? Banyak mana cerdiknya mereka.

Pengurusan zakat usah makan gaji haram!

oleh Shaharul Shafie

Saya tersentak apabila membaca jawapan dari Mufti Selangor, Mohd Tamyes Abdul Wahid mengenai permintaan beliau supaya persatuan atau badan bukan kerajaan (NGO) yang menguruskan golongan Orang Kurang Upaya (OKU) Muslim di Selangor, yang mahu dibantu oleh Lembaga Zakat Selangor (LZS) terlebih dahulu diminta mengemukakan hasrat menerusi surat rasmi kepada Pengurus Besar Lembaga Zakat Selangor. Jawapan beliau dimuatkan melalui akhbar Sinar Harian bertarikh 14 Ogos 2012. Saya menyifatkan jawapan tersebut tersangatlah angkuh dan memalukan umat Islam!

Sehinggalah hari ini, apa yang dikesali ialah sikap pihak yang menguruskan zakat yang tidak terhad pada LZS tetapi juga pemegang amanah berkenaan di seluruh negara yang lebih suka menjadi ‘tuan’ di pejabat dan lebih suka orang ramai datang menagih meminta bantuan zakat. Sememangnya rasa gembira mendengar kutipan zakat tahunan yang bernilai puluhan jutaan ringgit tetapi yang menjadi tandatanya ke manakah wang-wang tersebut disalurkan memandangkan wang yang dikutip dalam satu tempoh itu perlulah dihabiskan kepada penerima yang layak dalam tempoh yang sama. Ini kerana jumlah fakir miskin masih lagi rata-ratanya macam tidak berganjak.

[Dedah] Habuan mengkafirkan DAP ialah RM2juta..!!!

 [PANAS] Keluar "Fatwa" Mengkafirharbikan DAP, Kemudian Terima RM2 Juta


Impresi pertama orang ramai yang mengikuti kisah "fatwa" ustaz pondok ini ialah: "Adakah RM2 juta ini merupakan habuan kerana mengeluarkan "fatwa" mengkafirharbikan DAP?"

Persoalan ini memang tidak akan lari daripada mulut orang ramai. Tambahan pula imbuhan RM2 juta ini diterima oleh ustaz yang mewakili sekolah pondoknya hanya selepas beberapa hari dia mengeluarkan "fatwa" yang dipersoal oleh pelbagai pihak.

Wahai UMNO, bagaimana dengan nasib sekolah pondok yang lain? Bilakah sekolah-sekolah itu akan menerima bantuan RM2 juta? Jika pondok Abdullah Sa'amah menerima RM2 juta, maka sekolah pondok yang lain juga berhak menerima jumlah yang sama. Adakah pengeruanya perlu mengeluarkan fatwa menibai DAP baru sekolah itu layak menerima "bantuan"? - DCM

Tudia Nasharudin Mat Isa..Dalam hati Dah Ada Taman dah kot kat UMNO...

Ustaz Nasha owhhhh Ustaz Nasha.... dok dalam gua mana la ustaz??? Tok Guru Presiden dah keluar kenyataan berulang kali dah... Ustaz dulu pon Timbalan Presiden takkan la tak tau kot... la ni apa kata Ustaz nayatakan pendirian ustaz.. ustaz nak bersama PAS atau tak mau... senang ja... yg dok kata ahli akar umbi tu bila ustaz pi tanya depa??? kesian la kat diri sendiri tu ustaz... -  Zul Hazmi
 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...