TERKINI :

Thursday, July 19, 2012

Fenomena warna trend tumbangkan BN

Mohd Rashidi Hassan, 19 Jul 2012


Dunia ini penuh dengan warna warni - life is colourful. Allah menciptakan pelbagai warna untuk manusia menikmati keindahan alam semesta ciptaan-Nya.

Manusia hari ini menjadikan warna sebagai sumber inspirasi kehidupan dan aspirasi perjuangan mereka. Hakikatnya manusia cenderung kepada warna. Ada yang suka hijau, ada yang suka biru, suka merah, suka warna oren (jingga) ada yang suka warna ungu.

Warna sangat signifikan kepada kehidupan di alam duniawi, malahdi syurga nanti kita akan diliputi dengan kehidupan yang berwarna warni.

Di dalam al-Quran misalnya. Ada banyak perkataan yang Allah rujuk dengan warna hijau, khususnya menjelaskan keadaan penghuni syurga (al-jannah) dan keadaan di sekelilingnya yang berupa kenikmatan, keindahan, kesenangan dan ketenangan jiwa,

Patutlah Mahathir Bengang Giler.. Wikipedia Nobat Beliau Sebagai Diktator


"Dakwaan yang dilemparkan tidak boleh disamakan dengan diktator. Diktator yang dipimpin Dr Mahathir adalah diktator terpimpin, dalam erti kata yang sebenar pemimpin yang tegas dan berpegang kepada prinsip.

“Kepimpinan sebegini diperlukan negara seperti Malaysia yang majmuk kerana sering dibelenggu sensitiviti kaum. Pemimpin seperti ini juga diperlukan negara yang mahu pembangunan berterusan tanpa terencat,” kata Pakar Geo Strategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Dr Azmi Hassan kepada Sinar Harian.

Pensyarah Kanan Kajian Komunikasi Fakulti Sains Sosial Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Dr Jeniri Amir pula menyifatkan Dr Mahathir boleh dilabel sebagai kepimpinan separuh diktator.

Hutang Malaysia berpotensi jadi bom jangka, kata pakar ekonomi

 
KUALA LUMPUR, 19 Julai — Hutang negara Malaysia yang meningkat kepada hampir seratus peratus sejak 2007 kepada RM421 billion menunjukkan risiko fiskal bahawa sekiranya ekonomi negara ini tidak diuruskan secara berhemah, ia boleh mencetuskan keadaan ekonomi yang teruk, kata pakar analisis ekonomi hari ini.

Mereka berkata sementara hutang kerajaan — yang kini berada di paras 54 peratus dari kadar Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), yang kedua tertinggi di Asia — tidak akan memberi impak kepada ekonomi negara dan kadar kredit setakat ini, tetapi bakal memberi keadaan yang tidak menentu kepada pasaran global, sekaligus bakal menjadi risiko untuk pelbagai isu dalam masa sekarang.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak (gambar atas) telah berkata tidak akan membenarkan hutang kerajaan mencecah 55 peratus KDNK, kerisauan ini meningkat apabila pinjaman yang disokong pihak kerajaan — mula dipinjam dan sudah meningkat kepada 65 peratus KDNK, iaitu melebihi dari paras selesa bagi sesetengah penganalisis.

Kalau Najib jujur, sudah lama hidup kita makmur

Kekecewaan rakyat kepada Barisan Nasional ditunjukkan pada pilihan raya umum 2008 yang lalu. Namun adakah kekecewaan rakyat ini sudah terubat apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi sudah tidak lagi menjadi Perdana Menteri manakala Datuk Seri Najib Razak pula mengambil alih dengan memukul canang transformasi?
Jawapannya mungkin perlu ditunggu pada keputusan PRU ke-13 kelak. Tetapi, dalam tempoh 3 tahun Najib mengambil alih pemerintahan di Putrajaya, kita boleh melihat dan menilai sejauh mana iltizam politik beliau telah dterjemahkan dengan jujur.


Politik populis Najib

Najib kini menjemput rakyat memberi pandangan dan saranan dalam merangka belanjawan negara tahun 2013 yang akan dibentangkan kelak.

Kerja menjemput rakyat agar memberi saranan tersebut pastilah dengan niat mahu menonjolkan imej BN dan Najib yang kononnya prihatin dan mengutamakan rakyat, ini jelas dapat dilihat.

KelantanTV - Rakaman Bicara Selebriti 19 Julai 2012


FGVH telah merampas dan merompak hak rakyat.. dari untung RM2billion setahun tinggal RM251juta sahaja...

 

oleh Mazlan Aliman

Keluasan Tanah Felda Plantation yang di pajak selama 99 tahun oleh FGVH:-
  1. Pahang 143, 584 hektar
  2. Sabah 106, 735
  3. Johor 26, 251
  4. Kelantan 24, 121
  5. NS 19,908
  6. Perak 15,510
  7. Trengganu 13,309
  8. Sarawak 8,280
  9. Perlis 1, 254
  10. Kedah 1, 116

Tanah2 ini adalah milik kerajaan negeri. Ia seharusnya di agih kepada rakyat selaras dgn komitmen Tun Abd Razak ketika membentangkan Rang Undang2 Akta GSA pd 27 April 1960 di Parlimen.

Adakah PRU setelah ANWAR & The Gang's masuk penjara..!!!

PRU setelah Anwar dipenjara
Oleh Subky Latif

Teka-teki pilihan raya umum ke-13 bukan selepas puasa atau dalam musim haji tetapi menunggu setelah Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan lagi.

Bila dia hendak dipenjarakan lagi? Tunggulah perbicaraannya atas kes tunjuk perasaan Bersih 3.0 yang dijangka bersidang hujung tahun ini.

Antara ratus ribu yang hadir dalam Bersih 3.0: Duduk Bantah 2 April lalu, Anwar bersama Azmin Ali dan Cikgu Bad telah didakwa di mahkamah.


Apa bijaksananya mereka didakwa? Masing-masing boleh cari jawapan sendiri.

Tetapi kejadian itu membuka peluang Anwar boleh dipenjarakan lagi. Jika dia disabitkan boleh dipenjara beberapa tahun atau didenda yang tidak memungkinkan dia layak bertanding dalam pilihanraya dan layak menjadi Perdana Menteri.

Apakah dia akan masuk penjara lagi? Akan ditentukan oleh mahkamah. Tetapi dakwaan yang dihadapinya membuka jalan kepada kemungkinan dipenjara lagi.

Tembelang UMNO/BN nak buat duit didedahkan...jom kita terjah..!!!


Alhamdulillah..3 lagi Cybertrooper UMNO berpihak ke Pakatan Rakyat


TAHNIAH PDRM..!! Buatlaa lagu mana pun janji rakyat rasa selamat bergerak dalam negara...

kenapa kami kata lagu tuuu :

Tuu dia ada geng UMNO dok komplot di JAKARTA untuk tolak calon Najib..!!

Ketua UMNO Bahagian Berkomplot Di Jakarta Untuk Tolak Calon Winnable
Oleh Shahbudin Husin

Masalah utama yang dihadapi oleh Najib untuk meletakkan calon-calon yang dianggap winnable tetapi berada di luar kepimpinan UMNO bahagian ialah sikap-sikap kebanyakan Ketua-Ketua UMNO Bahagian yang didapati masih kemaruk untuk bergelar YB walaupun sudah menjadi wakil rakyat lebih daripada dua penggal.

Mereka ini didapati masih belum bersedia memberi ruang kepada orang lain mengganti-pakai gelaran YB itu walaupun Najib sudah berulang kali menyebut tentang keinginan untuk meletakkan calon yang dianggap winnable itu.

Disebalik Najib bercakap soal winnable yang bermaksud calon baru yang bersih serta boleh diterima rakyat, wakil-wakil rakyat lama ini tetap juga beranggapan mereka juga adalah winnable walaupun dalam pilihanraya lalu kemenangan yang diperolehi sekadar cukup makan sahaja.

Di Selangor, wakil-wakil rakyat lama yang terdiri daripada pemegang jawatan Ketua Bahagian dan lain-lain jawatan dalam UMNO didapati masih ghairah melobi dan menonjolkan diri dengan harapan dipilih lagi sebagai calon pilihanraya.

Janji Ditepati - dari 8/3/2008 hingga 19/7/2012.. dimana janjimu BN..???

Sendiri Janji Sendiri Mungkiri....
Aduhai Nasib Nasib.....

FGVH & PKNK : Hangpa baca Sinar dan dengaq Penjelasan MB.. lepas tu baru buat keputusan apa dia..???

MB Kedah: Beli saham Felda Global tidak canggah dasar PR
NURUL FATIHAH SULAINI
19 Julai 2012
MB Kedah: Beli saham Felda Global tidak canggah dasar PR
ALOR SETAR - Pembelian saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) oleh anak syarikat Kerajaan Negeri tidak bermakna berlaku percanggahan perjuangan antara Pas Kedah dengan rakan lain dalam Pakatan Rakyat (PR).

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menegaskan apa yang berlaku adalah disebabkan masalah teknikal dan tidak menyentuh mengenai dasar parti.

Beliau berkata, keputusan Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) membeli saham FGVH tidak sekali-kali menunjukkan wujud percanggahan Kerajaan Negeri ditadbir Pas dengan PR.

Sehubungan itu, Azizan menyerahkan kepada PKNK untuk mempertimbangkan dan membuat keputusan selanjutnya termasuk menjual semula saham berkenaan.

Jika PR perintah..Tarikh nak pilihanraya akan di beritahu awal...bukan main teka-teki macam sekarang..!!!

KUALA LUMPUR: PKR dan DAP turut menyokong kenyataan Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan bahawa Pakatan Rakyat akan menetapkan terus tarikh pilihan raya umum ke-14 jika menang dalam pilihan raya umum ke-13 nanti.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution berkata, mengumumkan tarikh PRU awal tanpa ada teka-teki menunjukkan kerajaan benar-benar bersedia dalam apa jua keadaan menghadapi pilihan raya yang adil dan telus.

Katanya, mengumumkan tarikh pilihan raya awal merupakan perkara biasa yang diamalkan sebuah negara demokrasi, mantap, telus dan terbuka.

Tegasnya,  Malaysia mesti menuju ke arah politik yang matang dengan mengumumkan tarikh PRU lebih awal tanpa perlu menjadi teka teki seperti yang menjadi amalan kerajaan Umno BN mana hari ini.

Kompom Ust Azizan dan PKNK takkan minta maaf isu saham FGVH?


Sebelum ni aku ada laporkan laporan mStar yang kata menteri yang depa kata pakwe kepada Zahida Rafiq kata dia heran pasai apa PKNK tergesa-gesa jual semua 500,000 unit saham FGVH yang PKNK dah beli sebelum ni.

Rupa-rupanya PKNK tak jual lagi pun. Kalau dah jual pasai apa Ust Azizan nak arahkan lagi. pulak. Maknanya semalam tak jual lagi la.

Tak kira la dah jual ka belum jual yang penting Ust Azizan dah arahkan PKNK suruh jual. Harap-harap PKNK jual secepat mungkin pasainya takut-takut arahan Ust Azizan ni boleh sebabkan pasaran jadi panik dah harga saham FGVH tu menjunam jatuh. (Hahaha...)

mStar melaporkan:
[Sumber: mStar]
Kalau tengok kepada bahasa laporan mStar tu nampak macam kompom la Ust Azizan dan kemungkinan besar jugak PKNK takkan minta maaf pasai 'ter'beli saham FGCH tu.

Rehda sambut baik syarat draf perumahan baru


 

ALOR SETAR – Persatuan hartanah dan Perumahan Malaysia (Rehda) Kedah/ Perlis menyambut baik terhadap syarat-syarat draf dasar perumahan baru negeri Kedah.

Pengerusi Rehda, Rick Cheng Wooi Seong berkata, dua syarat tersebut tidak membeban pihak pemaju, sepertimana yang didakwa oleh Parti Gerakan Kedah ianya akan membebankan pemaju.

Antara syarat yang didedahkan tersebut adalah berhubung kouta rumah mampu termasuk rumah kos rendah dinaikkan kepada 60 peratus serta sekatan terhadap pemilikan rumah oleh ‘orang luar’ bagi daerah Kulim dan Kuala Muda.

[Video] Jangan menghasut isu dasar perumahan yang masih dibincang - EXCO Ir Amiruddin

ALOR SETAR – Dakwaan sesetengah pihak bahawa kerajaan negeri mahu menguatkuasakan dasar perumahan baru adalah bersifat hasutan yang ingin menimbulkan rasa kebenciaan rakyat kepada kerajaan negeri.

Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Perumahan, Kerja Raya, Pertanian dan Industri Asas Tani, Bioteknologi, YB Dato’ Ir Amiruddin Hamzah berkata, dasar yang diwar-warkan oleh Parti Gerakan Kedah adalah suatu draf yang sedang dirangka, dan masih belum diputuskan sebagai polisi baru kerajaan negeri.

Kajian mengenai dasar perumahan ini telah dilakukan sejak sekian lama, dan ianya masih diperingkat perbincangan dengan pihak-pihak terlibat demi mencapai kepentingan bersama, terutama rakyat negeri Kedah.

“Sebenarnya ia berkaitan dengan satu draf dasar perumahan negeri Kedah, bukannya polisi yang telah diputuskan (mesyuarat Exco).

“Ianya baru draf, tetapi telah diwar-warkan, yang menjadi satu hasutan kepada rakyat untuk membenci kerajaan negeri, bagi menunjukkan bahawa kerajaan negeri lepas tangan dalam membina rumah kos rendah.

Bebaskan juga pemikiran dari belenggu penjajah - Exco Kedah

ALOR SETAR - Kemerdekaan dari erti kata sebenarnya, bukanlah hanya kita bebas dari belenggu penjajah atau pun cengkaman pemerintahannya tapi ianya lebih tepat membebaskan jiwa, pemikiran dan dari dibelenggu oleh budaya-budaya penjajah yang jelas menyimpang dari ajaran Islam.

Penjajahan fikiran lebih berkesan berbanding penjajahan tubuh badan kerana penjajahan tubuh badan hanya melibatkan fizikal yang didera, disakiti atau dizalimi tetapi penjajahan pemikiran melibatkan mental dan sekaligus ianya boleh menguasai fizikal serta melakukan tindakan mengikut pemikiran yang telah dikuasai.

“Menyambut kemerdekaan setiap tahun hanya dengan laungan merdeka tetapi tanpa penghayatan yang betul ianya tidak akan membawa apa-apa nilai samada untuk diri sendiri, agama, bangsa dan negara. Apa erti laungan keramat itu dilaungkan tetapi pada masa yang sama jiwa kita masih tegar dengan budaya-budaya merosakkan, fahaman yang menjauhkan diri kita dengan Allah serta amalan yang membawa kemusnahan,“ kata Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Insan dan Pembangunan Usahawan, YB Ustaz Abdul Ahmad dalam ucapan aluannya.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...