TERKINI :

Saturday, June 16, 2012

Fenomena Ustaz Azhar Idrus melanda negara...


http://muslimeen-united.blogspot.com


Ustaz Azhar Idrus, penceramah dari Terengganu yang semakin mendapat tempat di hati masyarakat khususnya remaja. Setiap kali beliau berceramah, tidak kira di mana, ribuan yang hadir.

Dahulunya Ustaz seorang gitaris dalam satu kumpulan band muzik sekitar Kuala Terengganu “band boy”. Dan sempat membuat beberapa persembahan di stadium-stadium.

Setelah kumpulan muziknya mengambil keputusan untuk buat rakaman, Ustaz menarik diri kerana tujuannya hanya suka-suka sahaja menyertai kumpulan muzik bukannya untuk mencari glamour.

Ustaz yang aktif bersukan dan pernah mewakili Terengganu dalam acara berbasikal pada tahun 1980an. Dan menjadi rutin kelapangan masa waktu malam, Ustaz akan berbasikal meronda sekitar Bandar Kuala Terengganu bersama-sama kawan-kawan. Dan ada juga yang meminta Ustaz untuk merasmikan program berbasikal.

[Video] Kenapa MALAYSIA Perlu Berubah..??


Agak-agak Hangpa..Boleh Ka Media MALAYSIA bagi peluang pada pembangkang.??

Membayangkan TV lebih bebas semasa kempen PRU13

Ahmad Lutfi Othman, 16 Jun 2012

Kerajaan telah memberi respons terhadap tuntutan akses media yang adil dan saksama menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13. Bagaimanapun tidak ramai pemimpin Pakatan Rakyat yang menyuarakan reaksi, walaupun akhbar harian milik Umno membesar-besarkannya.

Mungkin aktivis pembangkang tidak menaruh apa-apa harapan positif terhadap perkembangan yang sepatutnya dapat membantu proses pendemokrasian itu.

Minggu lalu, jemaah menteri meluluskan kertas kabinet yang dikemukakan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Dr Rais Yatim, yang dikatakan memberi peluang sama rata setiap parti politik yang bertanding pada PRU13 untuk menjelaskan manifesto masing-masing menerusi stesen televisyen.

Ala Nizar macam ko tak pernah SEMBAH DERHAKA.... Janji rakyat terbanyak tahu apa isu disebaliknya..!!!

Nizar Jamaluddin Tidak Perlu Layan Isu Plat Kereta
Oleh Mohd Sayuti Omar

Mulanya saya malas ulas dan sentuh mengenai isu plat kereta WWW 1 yang membabitkan bekas MB Perak setahun Nizar Jamaluddin dengan sultan Johor. Kepada saya isu itu remeh temeh dan bukan pun membangun politik negara. Jauh sekali untuk membangun minda rakyat negara ini. Sepatutnya isu seperti itu tidak dimasuk pun dalam kepala.

Apa lah sangat dengan isu itu. Sultan Johor pun boleh biarkan begitu saja. Rasanya tidak jatuh mertabat sultan itu kalau baginda tidak murka dan ikut terpanggil dengan isu itu. Adalah bijak kalau sultan mendiamkan sahaja. Lebih bijak kalau baginda memaafkan Nizar. Rasanya bagi Nizar masih ada isu lebih besar dan penting dari isu plat kereta itu untuk beliau bercakap dijadikan modal politik.

Isunya Nizar dikatakan menulis dalam twitternya yang plat itu dibida dengan menggunakan wang rakyat. Pihak sultan menjelaskan ia dibida dengan wang sendiri. Nizar minta maaf atas salah tulis dan salah tafsirkan itu. Ia kecil saja. Isu seperti ini tidak menjadi isu pun bagi politik Barat. Tetapi kerana ada penyamun yang hendak menyamun isu menerusi isu itu ia diperpanjangkan.

Demokrasi "HARAM JADAH" Versi UMNO

Demokrasi kebudak-budakan UMNO
Oleh Adil Mat Selamat

Sistem demokrasi di Malaysia khususnya dalam konteks hak berpilihan raya kini sudah sampai ke satu titik noktah bila mana penentuan tarikh pilihan raya terletak bulat-bulat di tangan Presiden UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia – kini disandang oleh Najib Razak.

UMNO-BN mewarwarkan bahawa demokrasi Malaysia ini tulen dan telus, kini nyata sekali sekadar retorik politik. Demokrasi memang bukan sekadar pilihan raya lima tahun sekali, ia memerlukan pilihan raya yang bersih, telus dan adil. Hak berpilihan raya ini sudah menjadi hak awam.

Bagaimana mungkin hak-hak awam, yakni hak warganegara yang bertamadun ini, dikuasai oleh hanya satu tangan tunggal, iaitu di bawah kuasa PM seorang diri?

Sungguh pun ia bukanlah suatu kesalahan dari segi perundangan, moral demokrasi itu tidak ada. Mengapa kita katakan demikian? Kerana, dalam apa jua sistem atau undang-undang, nilai moral adalah menjadi roh kepada keutuhan sistem tersebut. Tidak mungkin undang-undang atau sesuatu hukuman itu, tidak mengambil kira kesan terhadap hal moraliti.

Ketua Kampung, Perompak dan UMNO

Oleh Khalid Samad

Baru-baru ini ada seorang hamba Allah sempat bersembang dengan dan menyuruh saya supaya bersyukur kepada UMNO/BN. Bila saya tanya mengapa, dia menjawab kerana BN telah membangunkan Negara ini dengan pelbagai jenis pemba

ngunan dan seterusnya mula menyenaraikan segala jenis pembangunan yang mampu difikirkannya satu persatu. Selesai dia bercakap, maka saya menjawab balik, “adakah patut saya bersyukur kepada BN yang membina sesuatu dengan harga RM 500 Juta sedangkan benda yang sama boleh dibina dengan harga RM 300 Juta?

Kalau tuan merupakan Pengarah Syarikat dan salah seorang kakitangan tuan membayar RM500 untuk barang yang bernilai RM300 adakah tuan akan berterima kasih dengan dia?” Dia kemudianya diam tidak berkata apa-apa.

Bagi memudahkan seseorang memahami apa yang ingin kita sampaikan, perumpamaan adalah amat berkesan. Dalam soal apa yang berlaku di bawah kerajaan UMNO/BN ini, saya selalu berikan beberapa perumpamaan supaya ianya bertambah mudah untuk difahami. Dua perumpamaan mudah yang boleh difikirkan bersama adalah begini:

Harta Zamil selepas keluar keadilan datang mencurah-curah...!!!

Zamil terima juta2 ringgit daripada Umno BN pujuk MP Pakatan keluar parti 
– Saifuddin
(Oleh Mohd Martin Kahar)


KUALA LUMPUR 15 Jun: Setiaus a Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan, bekasPengerusi Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) Kedah, Zamil Ibrahim menerima komisen berjuta-juta ringgit daripada Umno BN untuk memujuk Ahli Parlimen Pakatan Rakyat berpaling tadah.

Menurut beliau, Zamil merupakan seorang penjual burger sebelum mengecapi kemewahan sejak kebelakangan ini.

“Zamil merupakan bekas Angkatan Muda KEADILAN Kedah. Dia keluar parti bersama-sama Ezam Mohd Nor. Kemudian dia menyertai Kita. Sebelum ini, dia hanya penjual burger. Isterinya pula hanya penjual kosmetik tradisional.

5 sebab PAS akan GAGAL!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh dan Salam Selami Diri
Silang sungging nan di hati aku merungkai kata buat sekalian rakan taulanku, saudara se-Islamku, sahabat majmukku, mahupun juraian jiran jahilliahku.
Tinta bernama sipolan durja,
Naik bersendi rasuk buaya,
Tiada pahit namanya gula,
Telanlah ia berlapang dada.
Hemat nusa aku secara sukarela ingin mencucuh-cucuh pilinan Syaitan yang sedang bertari riang bergema di hati kamu, namun bukan sekali-kali di atas paksi dendam ataupun benci. Tapi untuk kita sama-sama berganjak matang dalam siasah alami ini.
Akan aku pasung 5 mantera ini atas ubun sebuah parti! PAS namanya bukan diberi, tapi dipersetujui. Bukan nama Islam yang ingin aku bawa bertinju, bukan tamsil murni Seri Paduka Baginda yang ingin aku palu, tetapi hanya aruhan parti itu yang inginku dengungi.

Exco melawat Pusat Jualan Industri Asas Tani

E-mail
GURUN – Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Masyarakat India dan Hal Ehwal Masyarakat Siam, YB. Dato’ S. Manikumar dan Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Usahawan dan Pembangunan Insan, YB. Abdul Ghani Ahmad baru-baru ini mengadakan lawatan ke Pusat Jualan Produk Industri Asas Tani Rehat dan Rawat (R&R) Gurun Arah Selatan.

Kedua-dua Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO) itu bersama pegawai-pegawai dari Jabatan Pertanian Negeri Kedah turut melawat tapak tetap yang akan dibuat  untuk menempatkan produk-produk Industri Asas Tani.
Selepas itu, mereka turut dibawa melawat ke Kilang Pemprosesan Makanan Sejuk Beku AZLA Management Sdn Bhd di Sungai Petani.

Syarikat berkenaan mengeluarkan produk iaitu Pau Serat dan Roti Turkey. Terdapat lebih dari 10 perasa Pau Serat, antaranya ialah perasa kacang, kaya, jagung dan durian.

Ternakan lembu di Sungai Laka catat kejayaan

BUKIT KAYU HITAM – Ladang Satelit Sungai Laka, di sini telah menyumbang sebanyak 1,800 ekor lembu yang dikeluarkan sejak aktiviti penternakan dimulakan pada bulan Mei 2011.

Timbalan Ketua Pengarah Perkhidmatan Veterinar, Dato’ Dr. Ibrahim Che Embong berkata, secara tidak langsung, Ladang Satelit Sungai Laka telah menyumbang sebanyak 261 metrik tan daging yang dianggarkan bernilai RM4 juta.

“Pengusaha-pengusaha yang telah menjayakan program ini ialah Encik Zainul Hassan, Koperasi Usahawan Ternak Ruminan Utara Berhad (KOPUTRA), Syarikat BUMIRA Trading dan Encik Baharin Shah Hussain,” ujarnya.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian Ladang Satelit Sungai Laka, di sini.

Menurutnya, Encik Baharin Shah Hussain merupakan integrator yang mengeluarkan rumput di Ladang Satelit Sungai Laka.

Jangan jadi kerengga dan rambutan

SIK – “Kita jangan jadi kerengga dengan rambutan.” Demikian tamsilan yang dibuat Menteri Besar, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak bagi mengulas tindakan penduduk di Baling dan Mahang mengadakan bantahan terhadap pembalakan di kedua-dua tempat tersebut.

“Kerengga penuh atas buah rambutan, tak buat apa-apa pun, dok main luar buah tu saja, tapi bila orang potong buah tu, kerengga pun jatuh, kita makan isi, kerengga tengok saja, apa pun tak dapat.

“Pokok di kawasan tu dah sampai dua pemeluk, dia tak kata hak dia, tapi bila kita nak tebang, dia kata harta dia, 150 ekar kita tanam dah, dia kacau, tunjuk perasaan,” ujar beliau menjelaskan maksud perumpamaan itu.

Menurut beliau, projek Ladang Sejahtera yang dicetuskan adalah untuk bangunkan tanah-tanah di negeri Kedah bagi memberi peluang pekerjaan kepada penduduk serta pemberian saguhati kepada mereka yang layak.

Terseksa kepanasan di terminal


BEBERAPA jurujual tiket bas terpaksa berkipas akibat kepanasan apabila pendingin hawa tidak dipasang sepenuhnya di Terminal Bas Shahab Perdana, Alor Setar semalam.


ALOR SETAR - Pekerja kaunter tiket dan pelanggan Terminal Bas Shahab Perdana di sini mengeluh kerana terpaksa berurusan dalam keadaan panas dan berbahang gara-gara pendingin hawa tidak dihidupkan sejak sebulan lalu.

Tinjauan mendapati, hanya satu daripada lima pendingin hawa di situ berfungsi, manakala selebihnya ditutup menyebabkan suasana ruang tertutup yang menempatkan 33 kaunter tiket panas.

Program membeli belah untuk golongan kurang upaya

E-mail
ALOR SETAR – Warga emas, golongan kurang bernasib baik dan ibu tunggal merupakan menjadi peserta program membeli belah di pasaraya dan ianya merupakan salah satu program kemasyarakatan di bawah Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kebajikan Masyarakat, YB Dato’Ustazah Siti Ashah Ghazali.

“Kita membuka peluang kepada semua NGO diseluruh daerah di Kedah untuk program seumpama itu. Dalam program berkenaan, setiap NGO perlu menyenaraikan 100 penerima sumbangan dan setiap seorang diperuntukan sebanyak RM100.

“Sasaran penerima mestilah dari golongan yang kurang bernasib baik, warga emas dan ibu-ibu tunggal yang berpendapatan rendah serta di bawah garis kemiskinan,” jelasnya ketika dihubungi.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...