TERKINI :

Sunday, June 3, 2012

Yang baik itu datang daripada Mahathir, yang tak baik itu datang daripada Pak Lah

oleh Aspan Alias

Pak Lah semasa Mahathir sayang.
Dr Mahathir menyalahkan Pak Lah lagi. “sendiri punya salah, dia salahkan orang lain pulak” kata beberapa orang yang berhubung dengan saya dan orang-orang yang berhubung dengan saya itu adalah dikalangan yang hadir semasa perjumpaan dengan Dr Mahathir di Johor dulu semalam. Sebagaimana yang saya dan ramai yang lain berkata, Dr Mahathir dihujung-hujung hayatnya asyik menyalahkan orang lain terutamanya Pak Lah diatas segala kelemahan BN dan UMNO Baru itu.
Beliau tidak pernah membuat salah dan segala yang baik itu adalah dibuat oleh Dr Mahathir dan semua yang buruk itu adalah kesilapan dan kesalahan orang lain. ‘Yang baik itu semuanya datang dari Mahathir dan yang buruk itu adalah diatas kelemahan orang lain terutamanya Pak Lah. Mahathir seolah-olah ada benda yang hendak beliau bersihkan dari diri beliau sehinggakan Pak Lah tidak terlepas dari bibir dan ingatan beliau. Disebaliknya Pak Lah yang tahu apa yang Mahathir lakukan terhadap segala sistem kerajaan, tidak berkata apa-apa dan berdiam diri sahaja. Itulah perbezaan di antara kedua-dua bekas pemimpin negara kita itu.

Himpunan Hijau ke Putrajaya... Wah, lebih 100,000 hadir..!!!

Oleh Aspan Alias

Himpunan Hijau ke Putrajaya di Alor Setar malam tadi adalah perhimpunan raksasa dan yang hampir sebesar perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April yang lalu. 

Himpunan Hijau itu telah menunjukkan kepada rakyat seluruh negara bahawa kedatangan lebih daripada seratus ribu pengunjung perhimpunan itu membayangkan manifestasi keseluruhan rakyat benar-benar serius untuk ke Putrajaya selepas PRU yang akan datang ini.
Himpunan anjuran PAS ini sangat berjaya kerana orang ramai sudah memenuhi stadium dari pukul 4 ptg semalam. Orang ramai bukan sahaja telah memenuhi semua tempat duduk Stadium Alor Setar itu tetapi juga meliputi padang stadium tersebut dan juga di luar stadium. Ramainya peserta himpunan ini menunjukkan bahawa rakyat serius dalam perjuangan untuk menuju ke Putrajaya dan sambutan itu sudah cukup untuk memberikan gambaran sebenar akan kemahuan rakyat keseluruhannya.

Kuliah ustaz Azhar Idrus di Himpunan Hijau


'K-POP' di Himpunan Hijau...!!!

Perhimpunan HIJAU @ K-POP (Kedah-Perhimpunan Of PAS)

Terima Kasih kpd semua pihak yang terlibat menjayakan majlis...Walaupun tanpa konsert dan artis hebat anda tetap hadir dengan satu tujuan yang sama. (Gambar-gambar yg di ambil sekitar kawasan Stadium D.A semasa perhimpunan berlangsung.

Dalam bulan Allah.. gua mengenali K-POP... Terima Kasih kerajaan...

oleh AnakKedah007

 

Ada tiga bulan dalam Islam yang mendapat perhatian khusus; bulan Rajab, Sya'ban dan Ramadhan. 

Banyak riwayat yang menyebutkan tentang keutamaan tiga bulan ini. Dalam sebuah hadis disebutkan bahwa Rasulullah Saw bersabda,

"Bulan Rajab adalah bulan Allah. Tidak ada bulan yang punya kehormatan dan keutamaan sepertinya. Berperang di bulan ini hukumnya haram. Rajab adalah bulan Allah dan Sya'ban adalah bulanku, sementara bulan Ramadhan adalan bulan umatku. Barangsiapa yang berpuasa di bulan ini akan membuat Allah gembira dan kemarahan-Nya akan menjauhinya serta pintu dari pintu-pintu neraka ditutup untuknya."

Pakatan perlu menang sekurang-kurang 100 kerusi parlimen Semenanjung untuk tawan Putrajaya

Firman Allah:
وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬

Dan sediakanlah untuk menentang mereka (musuh yang zalim) dengan apa-apa jenis kekuatan yang mampu kamu sediakan (al-Anfal: 60)


1. Mukadimah

PAS menyertai PRU ke-13 ini bersama-sama Pakatan Rakyat (PR) dengan matlamat untuk membentuk kerajaan yang dapat menunaikan amanah dengan baik berpandukan petunjuk Allah, dengan menumbangkan Barisan Nasional (BN), seterusnya mendirikan sebuah pemerintahan yang adil dan mendapat keredhaan Allah s.w.t., insyaAllah.  Sudah tiba masanya BN diundurkan, kerana tempoh masa terlalu panjang sehingga terdedah banyak kesilapan yang memalukan.  Kalau dibiarkan berterusan, menambahkan lagi perkara-perkara yang membebankan rakyat dan membanyakkan dosa-dosa pemimpinnya.

Sejak mencapai kemerdekaan, PRU kali ini adalah peluang terbaik bagi PAS untuk merealisasikan cita-cita murni tersebut.  Justeru saya menyeru seluruh ahli-ahli PAS dan pendukung kebenaran supaya bersiap sedia ke arah itu.

PAS Bodoh.. Kita sesama Melayu bergaduh tapi bangsa lain yg untung..!!!

 

Tak tau nak kata apa dah aihh..Jika benak dok benak situ laa puak2 nie

Mana Ahli PAS yg tak turun ke HIMPUNAN HIJAU nie dia senarai kerugian hangpa..!!

Senarai kerugian ahli PAS yang ponteng Himpunan Hijau ke Putrajaya semalam

Sebelum aku senaraikan, suka aku nak ingatkan yang senarai ni senarai peribadi aku, seorang blogger ahli PAS yang tak berapa nak cukup tarbiah.

Memang rugi besar la ahli PAS yang ponteng program kemarin dulu tu.

Antara kerugian ahli PAS yang tak hadir program Himpunan Hijau ke Putrajaya tu:

1. Terlepas peluang diuji dengan hujan di tengah padang dalam stadium.

Biasanya yang berpeluang kena hujan tengah padang dalam stadium ni cuma pemain bolasepak ja dan bukan semua pemain bolasepak boleh main dalam stadium macam Stadium Darulaman ni. Lebih rugi lagi terlepas ujian ditimpa hujan lebat dalam program besar macam tu. Aku memang respek la yang bertahan tengah padang masa hujan lebat tu.
  Tapi bagi jenis yang macam aku walaupun ada kat sana tapi terlepas jugak peluang tu pasai leka melantan bihun sup kat khemah geerai Abang Noq Bihun Sup. Tiba-tiba hujan turun, terus melekat kat situ sampai hujan seriat.

Duduk kat situ boleh la setakat berpeluang tengok kain tarpan semurup tepi khemah nyaris diterbangkan angit kuat.

UMNO BN buat K-POP sama macam LOLIPOP jaa... Jilat camtu ja perabih RM10juta...!!!

Ramai bengang RM10 juta untuk Himpunan Belia


KUALA LUMPUR, 2 Jun: Akhbar MCA, The Star melaporkan bahawa ramai pengguna internet bengang dengan jumlah yang dihabiskan Kementerian Belia dan Sukan untuk Himpunan Jutaan Belia baru-baru ini.

Merujuk kepada satu bil yang dipaparkan di Facebook, akhbar tersebut melaporkan bahawa ramai yang tidak berpuas hati melihat angka yang tertera di bil tersebut berjumlah RM10,613,993.62 yang dituntut oleh satu syarikat pengurusan program (event management) terhadap kerja yang telah disiapkan untuk ‘pelbagai segmen pada Hari Belia Negara 2012.’

Menurut The Star, tuntutan itu hanya 70 peratus daripada RM15,155,175.60 yang termasuk bayaran khemah kanopi, pondok, pentas, lampu dan sistem suara termasuk persembahan oleh artis tempatan dan K-pop.

“Menurut senarai yang diberikan kepada kementerian, jumlah kos untuk membawa masuk artis tempatan termasuk pengurusan hiburan adalah RM1.8 juta, dan membawa masuk artis K-pop mencecah RM2.04 juata.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...