TERKINI :

Friday, June 1, 2012

Live HIMPUNAN HIJAU dari KEDAH DARUL AMAN




DARI http://webtv.pas.org.my

Dialog dengan Umno tunggu dulu - Presiden PAS

ALOR SETAR: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, PAS bersedia untuk berdialog dengan mana-mana kumpulan Islam yang menjadikan al-Quran, Hadis, Ijma' dan Qias sebagai sumber perjuangan.

Bagaimanapun, kepada kumpulan yang mengaku Islam tetapi tidak menjadikan al-Quran dan hadis sebagai panduan perjuangan, beliau secara sinis berkata 'tunggu dulu'.

"Saya ulangi PAS sedia berdialog dengan kumpulan Islam yang menjadikan al Quran, Hadis, Ijma' dan qias sebagai rujukan.

"Kumpulan yang mengaku Islam, tapi tidak jadikan al Quran, Hadis, ijma' dan qias sebagai rujukan, tunggu dulu. Lebih-lebih lagi yang sudah berkuasa lebih 50 tahun," katanya disambut laungan takbir hadirin.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan amanat presiden di dewan Datuk Fadzil Noor Kompleks PAS Kedah sempena Himpunan Hijau Menuju Putrajaya hari ini.

Ucapan Amanat Presiden PAS di HIMPUNAN HIJAU ke PUTRAJAYA


Temui pimpinan PAS dalam Khutbah Jumaat di masjid yg ditetapkan..


Alhamdulillah selesai Amanat Khas Presiden pagi ini di Kompleks PAS Kedah. 

Jumpa lagi jam 4.30 petang di Stadium Darul Aman.

Temui pimpinan PAS dalam Khutbah Jumaat sebentar lagi.

YAB TG Nik Abdul Aziz Nik Mat : Masjid Kubang Rotan.

Himpunan Hijau “Semarak Perjuangan Serlah Keyakinan”

Himpunan Hijau pada 1hb Jun adalah ijtimak terbesar PAS bagi menggarap gelombang mujahadah seluruh ahli dan jentera parti bagi memperkasakan persiapan menghadapi PRU ke 13.

Himpunan bagi menggantikan muktamar PAS Pusat yang ditangguh ini akan menyerlahkan satu penyataan persediaan jentera parti di semua peringkat.

Himpunan ini akan diadakan dalam suasana semua pihak menggembleng tenaga dan sokongan bagi meningkatkan keyakinan rakyat terhadap parti yang bakal menerajui negara.

Himpunan ini juga satu medan mendekatkan diri sebagai makhluk Allah dengan rayuan, bermunajat dan menghambakan diri kepada Allah agar kemenangan Islam dapat dicapai dalam PRU ke 13.

Doa penutup Amanat Presiden oleh TG Nik Aziz

Penceramah UMNO si Kamal Saiden kena halau di Baling..!!!

SPR dah jadi KATON demi menyelamatkan 'bapak penguasa'

Lagi peraturan BANGANG dari SPR 'si anjing Umno'

Penat aku google "Seksyen 4(a) Akta Pilihan Raya 1994" nak tengok macamana rupa seksyen tu tapi sampai ke sudah tak jumpa. Heran jugak aku, macam tu punya besar database www takkan takdak sorang pun yang terfikir nak upload akta tu.

Semalam aku jumpa artikel dalam Harakahdaily:
Beberapa laporan akhbar pada 31 Mei (hari ini) menyiarkan berita bahawa Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar menyatakan bahawa gambar karikatur tidak dibenarkan sepanjang tempoh kempen PRU 13 nanti. Dalam respon segera oleh kartunis terkenal, Zunar beliau mengatakan bahawa beliau akan terus berkempen menggunakan karikatur.

Pertamanya, agak tidak tepat laporan Utusan dan Bernama itu kerana semakan saya mendapati tidak wujud Akta Pilihan Raya 1994. Yang ada adalah Akta Pilihan Raya 1958. Tetapi kandungan seksyen 4(a) itu tidak menjurus kepada maksud pengharaman itu. Saya fikir mungkin wartawan tersalah dengar atau tersalah catat. - Hrkh.
Rupa-rupanya memang takdak undang-undang macam tu, patut pun aku cari tak jumpa.

Stadium Darul Aman sedia terima peserta Himpunan Hijau


ALOR SETAR: Stadium Darul Aman dekat sini mula dipersiapkan untuk menerima lebih 100,000 peserta Himpunan Hijau Menuju Putrajaya esok.

Para peniaga mula memenuhi perkarangan stadium ini dengan pelbagai jenis bahan perniagaan.

Namun bahan yang paling menarik adalah bendera kecil PAS dan juga Jalur Gemilang.

Menurut peniaga bendera ini, mereka diminta pihak penganjur untuk menjual bendera ini untuk membolehkan peserta perhimpunan ini mengibarkan kedua-dua bendera dalam perhimpunan ini.

"Kami telah membekalkan 5000 bendera PAS dan 5000 Jalur Gemilang untuk pihak penganjur dan selebihnya kami akan jual kepada para peserta," kata seorang pembekal bendera ini.

Bendera ini dijual antara RM5 ke RM10 setiap satu dan jika dibeli secara pukal akan mendapat harga yang lebih baik.

Memandang ini adalah himpunan hijau, baju-baju berwarna hijau turut dijual di perkarangan stadium ini.

Himpunan ini akan bermula pagi esok dengan amanat Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang kepada semua perwakilan PAS dari seluruh negara.

Kos projek KUIN jimat RM6 juta

ALOR SETAR –Kedah Sato Sdn. Bhd telah dipertanggungjawabkan untuk membina Kampus Tetap Kolej Universiti Insaniah (KUIN) di Kuala Ketil dan mereka mempunyai hak untuk melantik mana-mana syarikat kontraktor yang diyakini mampu menyiapkan projek tersebut. Setakat ini pembinaan kampus berkenaan telah mencapai 67.13 peratus iaitu 2.17 peratus lebih cepat dari jadual asal dan sekaligus menjimatkan kos projek sebanyak RM6 juta.

Menjawab pula soalan yang dikemukan berkenaan lantikan kontraktor untuk projek pembinaan KUIN, beliau berkata, projek mega seperti itu tidak boleh dibuka tender pada sembarangan kontraktor. Sekiranya syarikat yang dilantik kurang modal dan tiada pengalaman, situasi tersebut boleh mengakibatkan projek tergendala dan gagal siap mengikut perancangan.

"Dana untuk pembinaan diusahakan sendiri oleh Kedah Sato, bukan dari kerajaan negeri. Mereka perlu mencari dana buat pinjaman bank untuk membina kampus itu. Oleh itu bagi memastikan ianya berjalan lancar, mereka melantik kontraktor yang dipercayai dan berkemampuan serta berpengalaman untuk menguruskannya," tambahnya lagi semasa sidang media selepas mesyuarat Exco di Wisma Darul Aman.

Jawapan tersebut sekaligus membidas dakwaan dari Pemuda Gerakan Kedah, Tan keng Liang yang mempertikaikan kerajaan negeri tidak menggunakan tender terbuka untuk pembinaan kampus berkenaan.

"Dia mungkin tak faham, tapi tak mengapalah, anak saya tidak lama lagi akan tamat pengajiannya sebagai seorang lawyer, jadi saya nak nasihatkan dia " wait for my son", nanti anak saya pun boleh jawab dakwaan dia, tak perlu saya," jelas beliau berseloroh.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...