TERKINI :

Monday, April 30, 2012

Akuilah Kita Bukan Maksum

Najib Razak: Jarang tenguk berwajah muram.
Dengan kuasa yang ada kepadanya Ha Najib Razak telah mengarahkan Polis dan semua unit yang diberi tangugngjawab menghalang, memobilisasikan atau membuat provaktif himpunan raksasa terbesar negara Bersih 3.0 buat laporan (post mortem) mengenai apa yang berlaku. Mereka terlibat termasuk KPN, Ismail Omar juga sudah bersiap sedia mengarahkan anak buahnya.
Sebaik selesai himpunan semua unit menjalankan tugas menyiapkan segala macam laporan dan analisa. Asas penting dalam laporan dan analisa dari semua unit-unit itu dan semua jabatan ialah berikan gambaran bahawa kerajaan (Najib) di pihak yang benar. Gambarkan sebanyak-banyaknya bahawa Berih 3.0 - merujuk kepada peserta, penganjur dan parti politik yang mengambil kesempatan darinya adalah salah, salah dan salah tanpa ada sekuman hati anak kuman kurus pun kebenarannya.

Menilai Siapa Yang Kejam

Oleh Mohd Sayuti Omar

Bersih 3.0 ini tidak memberi peluang banyak untuk saya menyaksi dan merakam aksi sadis kedua-dua pihak kerana keuzuran tidak dapat bergerak lincah. Di sini saya cuplik beberapa foto menarik menunjukkan keganasan dan kekejaman polis terhadap para himpunan. Gambar-gambar ini dapat menjadi bukti dan saksi kejadian sebenarnya. Mungkin caption saya tidak tepat tetapi inilah tafsiran saya.  Terima kasih kepada blog Pinkturtle.

Polis memulakan serangan dengan kelengkapan penuh.
Serangan dimulakan, bedil kemudian serang...
Rakyat merempuh hanya menggunakan tangan.

[Bersih 3.0] Bukti Utusan menipu di dedahkan dengan fakta..

 

Utusan kata 4,000 je yg mai ke BERSIH 3.0? Gambar x menipu. Gambar di atas diambil semasa Solat Zuhur di Masjid Negara. FAKTA: Dewan Solat Masjid Negara hanya boleh memuatkan 3,000 jamaah pada satu-satu masa. Ni yang melimpah keluar ni? Fikir2 kan lah! Persis Solat Jumaat dah ni! Puluhan ribu rakyat datang bermunajat pada Allah pada hari tersebut. Sikit masa lagi regim Najib Razak CONFIRM tumbang! Doa orang2 yang dizalimi itu amat mustajab! ALLAHU AKBAR! [facebook]

Punca Line HandPhone Tak Dak Masa Bersih 3.0


Sesiapa yang berada di lokasi perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April kemarin pasti mengalami kesukaran untuk menggunakan talian telefon bimbit termasuk broadband selama beberapa jam iaitu dari pukul 1 tengahari hingga 5 petang.Kemungkinan talian sesak akibat terlalu ramai pengguna memang tidak dapat dinafikan tetapi adakah selekeh itu sistem telekomunikasi di ibukota? Lagi pula ibukota memang mempunyai berpuluh-puluh rbs (radio base station) dari berbagai syarikat telekomunikasi.

Biru,hijau,kuning,merah semuanya ada.Mana mungkin berlaku kesesakan? Satu lagi kemungkinan yang tidak boleh diperlekehkan ialah penggunaan alat frequency jammer bagi menghalang isyarat selular.Tujuannya ialah untuk menghalang komunikasi antara orang ramai.

Jika Lelaki Sudah Jadi Menteri Wanita, Berilah Pula Wanita Jadi Menteri KDN

Oleh Shahbudin Husin

Himpunan Bersih 3.0 Sabtu lalu menyerlah satu perkara yang sangat memalukan iaitu bagaimana Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein melalui tindakan yang dilakukan pihak polis telah gagal untuk melihat ke hadapan berkenaan perhimpunan itu. Sebagaimana perhimpunan Bersih sebelum ini yang dicemari tindakan tidak sewajarnya oleh pihak polis, kali ini ia berulang kembali.

Di sebalik Hishammuddin sering mempamer wajah 'serius yang dibuat-buat' dan mengatakan himpunan Bersih kali ini tiada kaitan dengan isu keselamatan, yang nyatanya beberapa insiden yang memalukan pihak polis dapat ditatap dengan jelas melalui rakaman-rakaman video yang tersebar meluas melalui internet.

Ia bukan saja memaparkan tindakan polis menyembur air dan gas pemedih mata malahan terdapat juga insiden bagaimana 6 orang polis membelasah seorang rakyat yang menyertai tunjuk perasaan itu. Kalau ia pun terlalu marah dan ingin membeasah, janganlah sampai 6 lawan 1, gajah pun tumbang.

Walaupun POLIS SEPAK TERAJANG beliau... namun jatuhkan UMNO BN tetap matlamat anak muda ini...!!!



Hangpa Ingat ASTRO UMNO saja-saja nak bagi tengok FREE kaa..!!!


Hah, Amacam?, adil betulkan media kat negara ni, rakyat dibodohkan lagi.

Ada babak awal dimana seorang pemuda menceritakan kejadiaan sebenar kepada wartawan BBC telah dipadamkan, kenapa babak yg dianggap penting dalam penyiaran berita itu dipadamkan, jawapannya mudah, supaya rakyat yang tidak faham dan tidak pergi tidak tahu cerita sebenar, melainkan dapat informasi yang dikawal pemerintah.

Kemudian babak dimana seorang tua memberi penerangan mengapa beliau datang turut serta dalam himpunan tersebut juga dipadamkan, mengapa penjelasan mengapa himpunan tersebut telah diadakan dipadamkan?, kerana jika ia disiarkan, mungkin sebelum pilihanraya najib dan kuncu-kuncunya akan kalah dulu sebelum bertanding.

Orang UMNO Bocorkan Rahsia Polis... Sapa Yang Bocorkan??

Sila Pastikan SIAPAKAH MANUSIA-MANUSIA yang mengalihkan kon dan pagar tersebut.. jika mereka bersalah sila dakwa mereka

Gambar yang disiarkan oleh Jeebond dari Blogpolitik mempersoalkan sipakah lelaki-lelaki yang tidak memakai ‘T’ Shirt BERSIH tetapi mengenakan jacket yang membuka halangan yang telah didirikan oleh pihak DBKL di sekitar Dataran Merdeka.

Tindakan mereka yang mengalihkan atau membuka halangan tersebut telah menyebabkan para Peserta BERSIH 3.0 memasuki kawasan Dataran Merdeka.

Akibatnya tindakan dari Pihak Polis bermula maka berbagai berita yang buruk tentang Himpunan BERSIH 3.0 disiarkan oleh Media yang dikawal pihak UMNO/BN.

Kenapa POLIS masih ada yang "CENGEI" dengan PAS..??


PAS masih gagal dekati polis
oleh Subky Latif

PAS dan sekutunya dalam Pakatan Rakyat berjaya menyokong kempen NGO menganjurkan Bersih 3.0 – Duduk Bantah.

Bersih 3.0 pada petang 28 April 2012 itu lebih berjaya dari rancangan asalnya iaitu berhimpun duduk di Dataran Merdeka saja dan jalan raya sekeliling dibiarkan lancar.

Tetapi secara tidak langsung ia mendapat bantuan awal dari DBKL dan polis memagar berduri Dataran Merdeka dan menutup semua jalan masuk ke situ kepada kesemua kenderaan empat roda. Ia memberi peluang kepada Bersih 3.0 mengelilingi Dataran Merdeka.

Apabila kenderaan tidak boleh masuk maka semua ruang jalanraya di luar pagar duri Dataran Merdeka itu kosong dan boleh dipenuhi untuk duduk. Berapa puluh ribu saja yang dapat ditampungi oleh Dataran Merkeda yang dipagar itu?

Baling - Derita buah pinggang bocor

Derita buah pinggang bocor
Bersama anak-anak dan isteri. Yusri memangku Mohd Faiz mengharapkan anaknya itu pulih walaupun dalam jangka masa yang lama.
BALING - Seorang kanak-kanak terpaksa menderita setelah kedua-dua buah pinggangnya disahkan bocor dua tahun lalu.

Mohd Faiz Haikal Yusri, 3, dari Kampung Selorong turut menderita masalah mata lebam dan kemaluan membengkak kesan kebocoran buah pinggang itu.

Ayahnya, Yusri Sahak, 41, berkata, dia buntu kerana menghadapi masalah kewangan bagi menanggung kos rawatan anaknya itu.

“Seminggu lalu anak saya ditahan di Hospital Sungai Petani dan seminggu lagi di Hospital Baling.

“Kadang-kadang saya terpaksa berulang alik ke Hospital Sungai Petani sekiranya kesihatan Mohd Faiz terganggu,” katanya kepada Sinar Harian.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...