TERKINI :

Tuesday, April 24, 2012

Dok Kira Nak TIBAI Anwar bab PUNGKOQ.. Nuu UMNO TIBAI duit rakyat hangpa tak TIBAI laa pulak..!!!

Kad Pengenalan Palsu - JPN Kantoi Lagi


Ok lihat kenyataan di atas seperti yang dilaporkan Malaysiakini. JPN menjelaskan kebimbangan IC yang mempunyai tarikh luput. Malangnya, rancangan busuk Umno-JPN-SPR-dan sekutu-sekutunya untuk menipu di PRU13 terbongkar!!

Yahudi bakal kuasai 20% saham FGVH?

KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Dr Rosli Yaakub mendakwa sebuah syarikat milik Yahudi, Bunge Limited antara yang bakal menjadi 'rakan kongsi strategik' kepada Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH) apabila disenaraikan di Bursa Malaysia.

Menurutnya, Bunge Limited bakal memiliki saham sebesar 20 peratus di dalam syarikat tersenarai FGVHB di mana usahasama antara FGVHB dan Bunge Limited telah dimetrai pada bulan Disember 2011.

"Bunge Limted adalah syarikat milik orang Yahudi di mana matlamatnya ialah ia mahu menguasai dan memonopoli," katanya ketika berucap membentangkan kertas kerja di Konvensyen Halatuju Felda di Shah Alam Ahad lalu.

Tambahnya lagi, Bunge Limited adalah sebuah syarikat terkemuka di dunia yang menjalankan perniagaan 'agrobusiness' dan makanan.

Kakitangan syarikat itu kata Rosli berjumlah 32 ribu orang di lebih dari 30 buah negara dan ia adalah sebahagian daripada rangkaian syarikat-syarikat 'food cartel' dunia.

Pelakon Bukit Kepong temui Mohamad Sabu

KLANG: Media Umno menobatkan kononnya Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu menghina pengorbanan anggota polis ekoran peritiwa Bukit Kepong.
(Pelakon filem Bukit Kepong, Shamsudin Baslah bersalam dengan Mohamad Sabu)

Namun, bagi pelakun filem Bukit Kepong sendiri, beliau tidak nampak itu yang dibuat oleh Mohamad bahkan kenyataan Mohamad telah memberikan implikasi baik kepada bekas-bekas polis yang selama ini terbiar.

Bahkan, balu anggota polis Bukit Kepong yang selama ini terbiar menerima pencen yang tidak pernah diterimanya sejak tahun 1962.

PRU13 Bye Bye MB Azizan Razak...

Minggu lepas aku ke Kedah . Aku ke sana dua hari jumpa rakan bisnes. Salah seorang rakan bisnes aku adalah kawan lama aku sejak dari sekolah menengah asrama penuh lagi. 
 
Biasalah kawan lama sekali-sekali jumpa, sambil makan minum kami bersembang berkenaan Pakatan Rakyat, PAS, PKR, DAP, UMNO Jahanam dan MB Kedah Azizan Razak.
Kawan aku ni adalah penyokong kuat PAS sejak balik dari luar negeri dalam tahun 80an lagi, cuma dia tidak pernah memegang apa-apa jawatan dalam parti. Dalam bersembang tu timbul cerita Azizan Razak MB Kedah.
Kawan aku kata "Azizan jadi MB Kedah ni karut. Memang karut". "Pasai apa pulak" Aku tanya sebab dia kata begitu.
"Dia MB dari PAS ka dari UMNO?" kawan aku tanya aku balik.

Setiap bayi lahir tanggung beban harga barang

Syed Abdullah Jamalullail, 

   
Yang menjadi masalah kepada rakyat Malaysia bukan sahaja kerana harga barang keperluan harian mendadak naik dari hari ke hari seperti ikan kembong sudah mencecah RM20 sekilogrm atau udang dan sotong sudah mencecah RM25 sekilogram tetapi juga harga bahan untuk keperluan bayi seperti susu tepung sudah menjangkau RM50 setin yang mana amat membebankan keluarga bayi yang baru lahir itu.

Mana tidaknya satu tin susu berharga RM50 itu hanya boleh bertahan untuk selama seminggu sahaja dan bayangkanlah untuk sebulan bermakna untuk biayai susu sahaja sudah mencecah RM200 dan itu tidak termasuk kira pampes yang mesti disediakan sekurang-kurangnya RM100 serta ubat-ubatannya mencecah hampir seratus juga.

Semua PR buat hangpa asyik dok kata BANGRAP NEGARA.. pie bagi loan LEMBU & LUPUS Hutang tu OK kot??

Negara bankrap modal baru BN

KUALA LUMPUR: Bankrap adalah satu  modal baru Umno BN untuk menakutkan rakyat supaya jangan memilih Pakatan Rakyat dalam Pilihan raya Umum ke-13 nanti.
“Sebelumnya mereka menggunakan isu agama, bangsa dan raja,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar) dalam satu kenyataan.

Menurutnya, oleh kerana ketiga-tiga isu itu sudah menjadi basi dan tidak laku kerana Umno mempunyai rekod yang buruk terhadap tiga perkara yang diperkatakan.

Maka, katanya Umno mengalih pemikiran rakyat dengan menakutkan isu bankrap jika Pakatan Rakyat memerintah.

Beliau menamvbah, semua tawaran Pakatan Rakyat akan dilabelkan bankrap dengan harapan rakyat tidak beralih sokongan dan meninggalkan  Umno.

“Apabila Pakatan Rakyat menjanjikan untuk hapus PTPTN, hapuskan tol, gaji minimum RM1100.00, menurun harga minyak, mengekalkan subsidi,” ujarnya lagi.

SPR cakap IC Hijau tak boleh mengundi tapi kenapa makcik ni ada dalam daftar pemilih pula?



Pendedahan pertama, ya memang tak boleh mengundi.

Tapi pendedahan yang kedua, boleh mengundi pula. Apa citer? Kedua2 IC tersebut ada tarikh luput. Yang pertama boleh check sini. Sekarang kita cakap pasal IC yang kedua. 

Lihat kat bawah neh oke ;


Inilah bukti yang kita ada. Dan rakan blogger, semut sempat rakam dalam bentuk video takut2 SPR padam lepas tue cakap kita menipu pula. 

Depa dah start Pagaq dah Dataran Merdeka...!!!!

DBKL pagar Dataran, usir peserta perkhemahan
 
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sekali lagi menjalankan operasi ke atas perkhemahan siswa dan aktivis di Dataran Merdeka – dikenali sebagai Occupy Dataran – dalam tindakan awal pagi ini.

Menurut seorang peserta perkhemahan, Temme Lee, seramai kira-kira 30 orang pegawai DBKL mengepung tapak perkhemahan itu dan merampas khemah serta kanopi ketika peserta berkenaan sedang tidur.

Pegawai DBKL itu kemudiannya bertindak memagari kawasan berkenaan dengan pagar besi dan pita kuning, dalam operasi kira-kira jam 6.15 pagi itu, kata Temme.

Menurutnya lagi, pegawai berkenaan merampas sepuluh khemah dan empat kanopi.

Negeri Kedah: Bukan Setakat Jelapang Padi

Saya ini dilahir dan dibesarkan di Negeri Kedah, anak jati Kedah.

Suatu waktu dulu saya merasakan saya dah habis jalan dah Negeri Kedah ni, dah tak dak tempat nak pi dah, semua tempat dah sampai. Dok ingat macam itu lah.

Bila saya dok ikut kawan-kawan di NGO Wargakilang masuk kg keluar kg di Negeri Kedah ini, baru saya tau rupa-rupanya masih banyak tempat yang belum pernah saya singgah dan kunjungi; dan sesetengah tu punya daya tarikan dan nilai-nilai pelancungan yang tersendiri.

Prog. Mesra Rakyat K'jaan Negeri Kedah peringkat Daerah Baling

[Bongkar] Kerja baru CEO SADA & DO Pendang ialah berkempen untuk UMNO


Ni lah kerja CEO SADA Dato' Azmi Din bersama DO pendang En Nordin orang kuat Dato' mahathir Khalid yg sering menikam program MB di Pendang dan membelakangkan wakil rakyat di Pendang. SEGALA program bantuan baik semasa bulan Ramadhan atau raya, Dato' Azmi dan SADA nilah yg di jaja. Konon kerajaan Negeri dah tak ada duit, lalu terpaksa mengadu dan memohon ehsan daripada PM untuk beri kpd org miskin. 

Jadi harapan YB Suraya , Dato' Paduka Rozai nak lawan di DUN Sg Tiang nampaknya tipislah, kerana DO Pendang sedang rancang Azmi Din ni jadi MB Kedah kalau BN menang kuasai balik Kedah. Jadi rasanya hangpa boleh la suluh-suluh kawasan lain kot-kot ada orang nak terima hangpa nak bertanding lagi tahun nie...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...