TERKINI :

Monday, April 2, 2012

Betulkah bolasepak kita ada terpalit dengan judi..?

betulkah apa yg dikatakan ini.... jika betul amatlah malang dunia bolasepak kita yang mana telah terpalit dengan apa yg dilakukan itu....

Batal PTPTN: Menifesto awal PRU-13 untuk siswa


http://www.harakahdaily.net/v2/images/stories/berita/17feb/gamis2010.jpgIsu penghapusan skim pembiayaan pendidikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bukanlah isu yang dipolitikkan, tetapi ia merupakan isu yang dibawa untuk menjaga hak dan kebajikan mahasiswa.

Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (GAMIS) menyokong iltizam Pakatan Rakyat untuk membatalkan PTPTN sekiranya Pakatan berjaya membentuk kerajaan pusat selepas pilihan raya umum akan datang.

Iltizam PR untuk membatalkan pinjaman PTPTN dan menyediakan pendidikan percuma dari sekolah rendah sehingga universiti boleh dilakukan sekiranya kerajaan berhemat dalam setiap perbelanjaan dan menghapuskan budaya rasuah dan kronisme yang merugikan negara.

Kenyataan menteri yang menyatakan bahawa idea tersebut adalah tidak relevan buat masa ini menunjukkan kedangkalan bagi seorang yang ‘berkuasa' terhadap sistem pengajian tinggi di Malaysia

Sewajarnya pihak kerajaan mengambil langkah proaktif dengan mengadakan sesi perbincangan dengan PR berhubung dengan kaedah mengurangkan bebanan pembiayaan pengajian pelajar, bukannya dengan mengkritik idea yang dibawa oleh Pakatan Rakyat.

Anwar membawa harapan bagi M'sia yang tak tahan dgn rasuah BN

Oleh Melissa Lee

Jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dimana pegangannya ke atas negara seolah-olah semakin goyah, berharap untuk melemahkan semangat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan politik longkang yang dilancarkan melalui media arus perdana yang dikawal oleh pihak Umno, dia amat silap.

Anwar, yang dianggap sebagai pemimpin Melayu paling cemerlang yang muncul baru-baru ini, menunjukkan semangat juang pada syarahan ceramah atau politik di Bangi pada malam Khamis. Seorang pidato yang berkarisma, Anwar mengagumkan orang ramai di Bangi dengan ucapan yang tidak ditahan-tahan.

"Awak ingat saya macam Najib? Saya pergi ke penjara tetapi apabila mereka buka pintu, saya berjuang. Saya pergi ke penjara dan dibelasah tetapi selepas saya telah membetulkan belakang saya, saya berjuang. Lawan tetap Lawan!" Anwar memberitahu orang ramai yang gembira hampir 1,000 orang.

Reaksi dan tindak balas rakyat Bangi mencerminkan perhimpunan lain yang telah dianjurkan Anwar dan rakan-rakan Pakatan Rakyatnya di seluruh negara. Hampir setiap malam, merekaa bergerak antara negeri, kadang-kala beratus-ratus kilometer, untuk menyampaikan kepada rakyat mesej reformasi mereka.

Dihalang oleh kerajaan tidak mesra yang memerintah dan pasukan polis, Anwar dan pasukannya telah bekerja keras bagi mendapatkan sokongan mereka, bukan seperti Najib dan BN yang mempunyai akses dan menggunakan sepenuhnya jentera kerajaan.

Farahhana, ko yakin ke DSAI ada hubungan sulit dengan bini orang?

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198962_10150151911692189_345034017188_8186429_4004807_n.jpg
minah nie yg kutuk tok guru dulu...

Ini pandangan aku. Kalau ko tak yakin benda tue benar dan betul ko takan amek port. Tapi bila ko dah amek port tue maksudnya ko percaya tuduhan tue ada. Dan bila ko dah memilih untuk percaya tuduhan tersebut, itu bermakna ko pun individu yang turut sama menuduh kan?
Bagi aku, ko neh main cakap je kan? At least tengok lah kiri kanan atas bawah nak buat statement apa pun. Aku bukan nak bekap dsai ka azmin dalam isu neh. Sebab pemikiran aku mudah je dalam kes neh. Kalau ko ada bukti then ko pergi report kat pejabat agama dan mahkamah syariah.

Ko cakap lah yang dsai tue ada hubungan sulit dengan sekian2 dan mohon di ambil tindakan. Ada dua sebab ;

1. Sebab dia orang islam. So menjalin hubungan dengan isteri orang hukum dia berdosa.

2. Sebab dia pemimpin. Pemimpin yang ada moral yang teruk tidak layak di angkat sebagai pemimpin.

Simple. Kalau ada bukti then ko pergi buat pertuduhan, kes dan sebagainya. Ko cakap pongpang2 dalam paper tv dan seme tue apa jek yang ko dapat? Mungkin ada yang sokong ko. Mungkin ada yang keji ko. Tapi sokong dan keji ka apa ka tidak akan menyelesaikan apa2 masalah pun.

Dari Musa Hitam ke Ku Li ke Anwar, Dr M memaksa mereka keluar satu per satu

Oleh J. D. Lovrenciear

Biar ahli politik BN diingatkan bahawa mereka harus berhenti menyalahkan rakyat jika mereka mendapati diri mereka semakin jatuh dari perspektif populariti.

Mereka juga perlu berhenti menyalahkan peluang mereka yang berkurangan untuk menang besar dalam pilihanraya umum akan datang pada demografi. Begitu juga, mereka juga perlu berhenti menyalahkan rakan-rakan gabungan mereka untuk kegagalan dan kehilangan wilayah kepada pakatan pembangkang
Sitz-im-laben BN yang tidak menentu tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan kaum dan agama juga. Dan pendirian utama mereka ialah - bahawa Anwar Ibrahim, punca utama mereka semakin hilang penyokong juga bukan masalahnya. 
Dr M yang menjatuhkan Umno, bukan Anwar

Kanser teras menyakitkan BN sehingga ke hari ini adalah hakikat bahawa mereka telah dilucutkan kepimpinan sebenar oleh ketua arkitek Tun Dr Mahathir. Ingat, dia memecat bukan satu pengganti yang berpotensi tetapi terlalu banyak.

BN tidak harus lupa bahawa Tun bukan sahaja mengalir keluar bakat-bakat yang berpotensi tetapi juga melakukan pembedahan besar ke atas UMNO dan seterusnya menetapkan jangkitan yang tidak boleh baik.
Mari kita mengingati sejarah. Negara adaMusa Hitam, seorang lelaki yang telah berjaya ke dalam halaman TIME sebagai seorang Asia yang berpotensi. Kemudian datang Anwar Ibrahim yang juga telah dipecat dari BN. Ingat bintang berpotensi Semangat 47? Semuanya dibuang keluar dan begitu juga Tengku Razaleigh Hamzah sehingga ke hari ini.

Kemudian BN menolak Pak Lah ke depan hanya untuk melihat BN digantikan oleh Datuk Seri Najib. Tetapi sebelum Najib memanaskan kerusi tingginya, kisah Altantuya membawa membawa langit gelap ke atas BN.

Hari ini, bolehkah sesiapa sahaja ditegur kerana memberitahu dan melihat bahawa terdapat tiada pemimpin yang berkarisma dalam BN?

e-idaman bukan negeri punya... tapi skrg pusat yang punya...


Ezam, Nalla dan Umi Hafilda Sedang Membesarkan Kubur Untuk Najib

Oleh Shahbudin Husin

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563110_10150630918032157_319981142156_9281690_1502277033_n.jpg
Semakin hampir tiba detik pilihanraya, serangan peribadi kepada Anwar semakin memuncak. Bekas pemimpin-pemimpin PKR sperti Ezam Mohd Nor, Anuar Shaari, Nallakaruppan, Zulkifli Nordin dan lain-lain nampaknya begitu rancak menyerang peribadi Anwar berkaitan isu seks dan moral.

Umi Hafilda yang merupakan adik kepada Azmin Ali turut tumpang semangkuk menghangatkan lagi suasana dengan dakwaan yang jika dihalusi lebih bersifat masalah kekeluargaan semata-mata.  

Mereka berjanji untuk berkempen ke seluruh negara bersama isu seks, liwat dan biseksual yang dikaitkan dengan Anwar itu. Di dada media dan kaca tv, mereka sudah muncul hampir setiap hari dengan isu yang sama seolah-olah itulah isu pokok dalam politik negara dan penentuan rakyat terhadap parti yang ingin diberikan kuasa.

Modal mereka hanyalah isu seks dan liwat yang dikaitkan dengan Anwar dan sudah pun menjadi pengetahuan umum sebenarnya sejak Anwar dipecat pada 1998 lagi. Mereka hanya mengulang-ulang cerita lama seolah-olah mereka mengetahui segala-galanya walaupun dalam dalam kes liwat pertama, Anwar sudah dibebaskan oleh mahkamah dan dalam kes liwat kedua, juga sudah dibebaskan di peringkat Mahkamah Tinggi. Ia kini sedang menunggu proses rayuan di Mahkamah Rayuan.

Cerita seks dan liwat ini sudah diulang banyak kali walaupun hakikatnya rakyat menolak permainan menyerang peribadi secara keterlaluan itu. Lihatlah keputusan beberapa pilihanraya kecil sebelum ini dan arus sokongan rakyat di merata-rata tempat sekarang, jelas dapat dilihat bahawa isu ini tidak menjadi kudis kepada rakyat. Bahkan lagi disebut dan diulang cerita seks dan liwat itu, makin mencanak sokongan rakyat kepada Anwar.

Isu Mini Surau di Stadium : Terima Kasih YB Kubang Rotan kerana ambil perhatian.

Admin : Inilah salah satu medium komunikasi dengan YB-YB dan orang atasan kita
jangan anggap apa yg diutarakan oleh fan-fan di facebook sebagai sampah...
Mereka juga ada hak untuk menyampaikan dan memberi pandangan
untuk kesejahteraan negeri Kedah tercinta...

Jadi jika ada mesage tu cuba-cubalah mesra pengguna spt YB Nasir tuu...
Bukan nak rugi sekupang pun....

Episod malang rakyat Johor bakal berakhir

Oleh Mohd Rashidi Hassan

Johor memang kubu kuat Umno. Bak kata orang, kalau letak tunggul kayu yang pakai lambang dacing pun, sudah tentu Barisan Nasional akan menang.Tetapi itu dahulu. Itu cerita lama. 

Rakyat Johor sudah semakin 'celik mata' sekarang, zaman menjadi 'pak angguk' Umno-BN sudah tamat.

Johor bukan lagi 'stok politik' Umno-BN. Kata orang Johor, 'Dek kerana ketaksuban mereka menyokong Umno-BN lah yang menyebabkan, Umno-BN 'beraja di mata bertakhta di hati', membuat apa sahaja untuk kepentingan mereka.

Sejak akhir-akhir ini, kedangkalan Umno-BN Johor semakin tersingkap. PAS Johor ada banyak isu untuk memecahkan tembok penguasaan Umno.

Exco Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiat, tidak jemu-jemu bangkit memperjuangkan hak rakyat, khususnya nasib orang-orang Melayu di Johor.

Kata Suhaizan, rakyat Johor 'macam api dalam sekam', tidak nampak dari atas, tetapi di bawah tanah, panasnya cukup membara.

Hayati Al-Quran elak terjebak dengan perkara mungkar

Hayati Al-Quran elak terjebak dengan perkara mungkar
KUANTAN - Umat Islam wajib mendekati, mempelajari dan menghayati Al-Quran untuk membendung diri daripada terjebak dengan perkara mungkar yang ditegah syariat.

Iman Besar Masjid Negeri Sultan Ahmad 1, Sharafuddin Aisa Osman berkata, individu Islam yang dekat dengan Al-Quran akan mengawal hawa nafsu mereka, sentiasa berfikir dan mendapat hidayah ALLAH SWT.\

Menurutnya, alasan tidak tahu membaca Al-Quran tidak sepatutnya dijadikan sebab untuk menjauhkan diri dengan kitab suci itu.

“Sebagai umat Islam, mereka wajib mempelajari dan memahami Al Quran dengan baik serta mempraktikkan dalam kehidupan seharian,” katanya ketika ditemui selepas merasmikan Majlis Khatam Al-Quran dan penyampaian Sijil Sesi 2012 Masjid Negeri Sultan Ahmad 1, di sini, semalam.

Sharafuddin berkata, Masjid Negeri menyediakan kelas Al-Quran kepada golongan dewasa untuk belajar dan mendalami ilmu Al-Quran.

Aduhai BLOGGER UMNO.. Isu mati Renjatan Eletrik pun ko nak fitnah PAS & PR...tak ingat dosa pahala ke beb..??

http://4.bp.blogspot.com/-AGa9nW3xSoI/TpGPszEt37I/AAAAAAAADzw/dasH34EroZk/s640/papa%2Bgomo1.JPG
Papa gomo neh aku tak reti lah nak bercakap dengan dia. Aku kadang2 pernah terfikir jangan2 dia neh blogger upahan pr kot. Cuba selidik bebaik posting dia. Konon nya membela umno tapi 99% hanya memburukkan umno luar dalam. Langsung takde imej ilmiah. Siyes. 
Aku memang pernah terfikir macam tue. Aku kenal ramai kekawan umno. Aku tak dapat nafikan memang ada di antara mereka yang bodoh piang. Maaf cakap lah geng, kita kawan tetap kawan, cuma dalam politik neh istilah bodoh piang tue merujuk kepada akal politik bukan merujuk kepada hubungan persahabatan kita. Jangan terasa lebih2 lak.
Sambung balik citer tadi, oleh kerana terlalu ramai nya kekawan umno yang aku kenal, aku dapati dorang neh ada satu patern. Tak kira lah sebodoh mana pun dorang dalam akal berpolitik, tapi kalau bab2 mati ka, bab2 hukum ka, dorang jarang nak melebih2. Cukup jarang. Itu bagi kenalan2 aku lah kan. Lain orang lain perangainya. Kawan2 umno korang aku taktau lah perangai depa macam mana. 
Oke sekarang kita nak citer pasal papa gomo. Baru2 neh papa gomo ada terbitkan satu artikel. Sebelum dia terbitkan artikel neh, aku ada baca di facebook MSO. Dia ada bagitau bahawa ada dua aktivis umno meninggal dunia ketika nak gantung bendera parti. Jadi marilah kita sama2 sedekah Alfatihah. Aku amek dan sebarkan di wall page aku.

Dari akai kami 99.99% sahabat yang terkorban kena letrik tengah pasang bendera kati ataupun umno..!!

Dua korban renjatan elektrik



ANGGOTA polis dan penduduk kampung mengangkat mayat Rosli dan Mohd. Daishan di Kampung Tengah,

 Bukit Panau, Tanah Merah malam kelmarin untuk dibawa ke Hospital Tanah Merah.

TANAH MERAH - Dua lelaki mati selepas terkena renjatan elektrik ketika cuba menaikkan bendera menggunakan buluh dalam kejadian di Kampung Tengah, Bukit Panau, dekat sini malam kelmarin.

Rosli Hussin, 47, yang merupakan Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) dan rakannya seorang penoreh, Mohd. Daishan Ibrahim, 37, masing-masing ditemui mati pada kira-kira pukul 12 tengah malam di tempat kejadian dengan kesan lebam di telinga dan kaki akibat terkena arus elektrik bervoltan tinggi.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Superitendan Abdul Aziz Mahmud, berkata, kejadian berlaku ketika kedua-dua mangsa memegang buluh sepanjang 12 meter yang dipercayai basah dengan niat menaikkan bendera sebuah parti politik.

Yang Di-Pertuan Agong rasmi Masjid As Syakirin, Tokai

PENDANG – Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, Tunku Abdul Halim Mu’adzam Shah berkenan berangkat merasmikan Masjid As Syakirin, Pekan Tokai, di sini.

Selesai majlis perasmian, baginda turut menunaikan solat zohor bersama rakyat.

Hadir sama pada majlis tersebut adalah Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Yang Teramat Mulia (YTM) Dato’ Seri Utama Tunku Annuar, Ahli Jemaah Pemangku Sultan Kedah, YTM Dato’ Seri DiRaja Tan Sri Tunku Sallehuddin, Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak, Speaker Dewan Undangan Negeri Kedah, YB Dato’ Dr Abd Isa Ismail, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, YB Dato’ Mohamed Taulan Mat Rasul, Setiausaha Kerajaan Negeri, YB Dato’ Seraja Setia Dato’ Paduka Haji Rasli Basir.

Masjid As Syakirin mula dibina pada November 2008 dan siap pada 21 Mac 2010 dengan belanja sebanyak RM 2.7 juta.

Masjid yang terletak di tengah-tengah Pekan Tokai mampu memuatkan 800 jemaah dalam satu-satu masa.

Temasya Sukan Sungai ke 81 meriah.. Tuanku serta PM dan MB Kedah memeriahkan majlis..

ALOR SETAR - Bagi meraikan Sambutan Ulang Tahun Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah ke 84, Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, kerajaan negeri sekali lagi menganjurkan Temasya Sukan Sungai 2012 kali ke 81.

Semasa temasya tersebut orang ramai terpukau apabila sembilan anggota tentera membuat terjunan dari ketinggian 8 ribu kaki ke arah sungai dan mereka juga terkejut apabila melihat dua buah kereta perisai kondor melepaskan tembakan ke arah kubu pertahanan berupa bangunan putih di Tanjung Chali untuk menggempur pengganas bagi menyelamatkan tebusan.

Dalam gimik pelancaran kali ini menyaksikan anggota tentera bertindak pantas menyelamatkan seorang pembesar yang dijadikan tebusan.

Akhirnya usaha mereka berjaya apabila kubu pertahanan berjaya ditawan dan tebusan dibawa menaiki bot dengan membawa dayung untuk dipersembahkan kepada Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Menara jam Mekah terima sentuhan 18 anak muda Malaysia


MENARA Hotel Jam Diraja Mekah atau Abraj Al-Bait mendapat sentuhan 18 anak muda dari Malaysia.

KUALA LUMPUR - Malaysia tidak tandus anak muda berbakat yang dihargai dunia luar dan antara buktinya dapat dilihat pada Menara Hotel Jam Diraja Mekah atau Abraj Al-Bait yang mendapat sentuhan 18 anak muda negara ini.

Seorang daripada mereka ialah Hairul Nizam Baharuddin yang merupakan pengurus projek di Syarikat Premier Composite Technology yang berpangkalan di Dubai, Emiriyah Arab Bersatu.

Hairul Nizam berkata, semua anak Malaysia terbabit mahir dan berpengalaman daripada segi kejuruteraan binaan dan terlibat sepenuhnya dalam kerja pemasangan menara jam tersebut.

"Ini termasuk kerja pemasangan replika bulan sabit pada menara jam yang terletak berhadapan Masjidil Haram," kata anak kelahiran Melaka ketika ditemui sewaktu pulang bercuti baru-baru ini.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...