TERKINI :

Monday, April 30, 2012

Akuilah Kita Bukan Maksum

Najib Razak: Jarang tenguk berwajah muram.
Dengan kuasa yang ada kepadanya Ha Najib Razak telah mengarahkan Polis dan semua unit yang diberi tangugngjawab menghalang, memobilisasikan atau membuat provaktif himpunan raksasa terbesar negara Bersih 3.0 buat laporan (post mortem) mengenai apa yang berlaku. Mereka terlibat termasuk KPN, Ismail Omar juga sudah bersiap sedia mengarahkan anak buahnya.
Sebaik selesai himpunan semua unit menjalankan tugas menyiapkan segala macam laporan dan analisa. Asas penting dalam laporan dan analisa dari semua unit-unit itu dan semua jabatan ialah berikan gambaran bahawa kerajaan (Najib) di pihak yang benar. Gambarkan sebanyak-banyaknya bahawa Berih 3.0 - merujuk kepada peserta, penganjur dan parti politik yang mengambil kesempatan darinya adalah salah, salah dan salah tanpa ada sekuman hati anak kuman kurus pun kebenarannya.

Menilai Siapa Yang Kejam

Oleh Mohd Sayuti Omar

Bersih 3.0 ini tidak memberi peluang banyak untuk saya menyaksi dan merakam aksi sadis kedua-dua pihak kerana keuzuran tidak dapat bergerak lincah. Di sini saya cuplik beberapa foto menarik menunjukkan keganasan dan kekejaman polis terhadap para himpunan. Gambar-gambar ini dapat menjadi bukti dan saksi kejadian sebenarnya. Mungkin caption saya tidak tepat tetapi inilah tafsiran saya.  Terima kasih kepada blog Pinkturtle.

Polis memulakan serangan dengan kelengkapan penuh.
Serangan dimulakan, bedil kemudian serang...
Rakyat merempuh hanya menggunakan tangan.

[Bersih 3.0] Bukti Utusan menipu di dedahkan dengan fakta..

 

Utusan kata 4,000 je yg mai ke BERSIH 3.0? Gambar x menipu. Gambar di atas diambil semasa Solat Zuhur di Masjid Negara. FAKTA: Dewan Solat Masjid Negara hanya boleh memuatkan 3,000 jamaah pada satu-satu masa. Ni yang melimpah keluar ni? Fikir2 kan lah! Persis Solat Jumaat dah ni! Puluhan ribu rakyat datang bermunajat pada Allah pada hari tersebut. Sikit masa lagi regim Najib Razak CONFIRM tumbang! Doa orang2 yang dizalimi itu amat mustajab! ALLAHU AKBAR! [facebook]

Punca Line HandPhone Tak Dak Masa Bersih 3.0


Sesiapa yang berada di lokasi perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April kemarin pasti mengalami kesukaran untuk menggunakan talian telefon bimbit termasuk broadband selama beberapa jam iaitu dari pukul 1 tengahari hingga 5 petang.Kemungkinan talian sesak akibat terlalu ramai pengguna memang tidak dapat dinafikan tetapi adakah selekeh itu sistem telekomunikasi di ibukota? Lagi pula ibukota memang mempunyai berpuluh-puluh rbs (radio base station) dari berbagai syarikat telekomunikasi.

Biru,hijau,kuning,merah semuanya ada.Mana mungkin berlaku kesesakan? Satu lagi kemungkinan yang tidak boleh diperlekehkan ialah penggunaan alat frequency jammer bagi menghalang isyarat selular.Tujuannya ialah untuk menghalang komunikasi antara orang ramai.

Jika Lelaki Sudah Jadi Menteri Wanita, Berilah Pula Wanita Jadi Menteri KDN

Oleh Shahbudin Husin

Himpunan Bersih 3.0 Sabtu lalu menyerlah satu perkara yang sangat memalukan iaitu bagaimana Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein melalui tindakan yang dilakukan pihak polis telah gagal untuk melihat ke hadapan berkenaan perhimpunan itu. Sebagaimana perhimpunan Bersih sebelum ini yang dicemari tindakan tidak sewajarnya oleh pihak polis, kali ini ia berulang kembali.

Di sebalik Hishammuddin sering mempamer wajah 'serius yang dibuat-buat' dan mengatakan himpunan Bersih kali ini tiada kaitan dengan isu keselamatan, yang nyatanya beberapa insiden yang memalukan pihak polis dapat ditatap dengan jelas melalui rakaman-rakaman video yang tersebar meluas melalui internet.

Ia bukan saja memaparkan tindakan polis menyembur air dan gas pemedih mata malahan terdapat juga insiden bagaimana 6 orang polis membelasah seorang rakyat yang menyertai tunjuk perasaan itu. Kalau ia pun terlalu marah dan ingin membeasah, janganlah sampai 6 lawan 1, gajah pun tumbang.

Walaupun POLIS SEPAK TERAJANG beliau... namun jatuhkan UMNO BN tetap matlamat anak muda ini...!!!



Hangpa Ingat ASTRO UMNO saja-saja nak bagi tengok FREE kaa..!!!


Hah, Amacam?, adil betulkan media kat negara ni, rakyat dibodohkan lagi.

Ada babak awal dimana seorang pemuda menceritakan kejadiaan sebenar kepada wartawan BBC telah dipadamkan, kenapa babak yg dianggap penting dalam penyiaran berita itu dipadamkan, jawapannya mudah, supaya rakyat yang tidak faham dan tidak pergi tidak tahu cerita sebenar, melainkan dapat informasi yang dikawal pemerintah.

Kemudian babak dimana seorang tua memberi penerangan mengapa beliau datang turut serta dalam himpunan tersebut juga dipadamkan, mengapa penjelasan mengapa himpunan tersebut telah diadakan dipadamkan?, kerana jika ia disiarkan, mungkin sebelum pilihanraya najib dan kuncu-kuncunya akan kalah dulu sebelum bertanding.

Orang UMNO Bocorkan Rahsia Polis... Sapa Yang Bocorkan??

Sila Pastikan SIAPAKAH MANUSIA-MANUSIA yang mengalihkan kon dan pagar tersebut.. jika mereka bersalah sila dakwa mereka

Gambar yang disiarkan oleh Jeebond dari Blogpolitik mempersoalkan sipakah lelaki-lelaki yang tidak memakai ‘T’ Shirt BERSIH tetapi mengenakan jacket yang membuka halangan yang telah didirikan oleh pihak DBKL di sekitar Dataran Merdeka.

Tindakan mereka yang mengalihkan atau membuka halangan tersebut telah menyebabkan para Peserta BERSIH 3.0 memasuki kawasan Dataran Merdeka.

Akibatnya tindakan dari Pihak Polis bermula maka berbagai berita yang buruk tentang Himpunan BERSIH 3.0 disiarkan oleh Media yang dikawal pihak UMNO/BN.

Kenapa POLIS masih ada yang "CENGEI" dengan PAS..??


PAS masih gagal dekati polis
oleh Subky Latif

PAS dan sekutunya dalam Pakatan Rakyat berjaya menyokong kempen NGO menganjurkan Bersih 3.0 – Duduk Bantah.

Bersih 3.0 pada petang 28 April 2012 itu lebih berjaya dari rancangan asalnya iaitu berhimpun duduk di Dataran Merdeka saja dan jalan raya sekeliling dibiarkan lancar.

Tetapi secara tidak langsung ia mendapat bantuan awal dari DBKL dan polis memagar berduri Dataran Merdeka dan menutup semua jalan masuk ke situ kepada kesemua kenderaan empat roda. Ia memberi peluang kepada Bersih 3.0 mengelilingi Dataran Merdeka.

Apabila kenderaan tidak boleh masuk maka semua ruang jalanraya di luar pagar duri Dataran Merdeka itu kosong dan boleh dipenuhi untuk duduk. Berapa puluh ribu saja yang dapat ditampungi oleh Dataran Merkeda yang dipagar itu?

Baling - Derita buah pinggang bocor

Derita buah pinggang bocor
Bersama anak-anak dan isteri. Yusri memangku Mohd Faiz mengharapkan anaknya itu pulih walaupun dalam jangka masa yang lama.
BALING - Seorang kanak-kanak terpaksa menderita setelah kedua-dua buah pinggangnya disahkan bocor dua tahun lalu.

Mohd Faiz Haikal Yusri, 3, dari Kampung Selorong turut menderita masalah mata lebam dan kemaluan membengkak kesan kebocoran buah pinggang itu.

Ayahnya, Yusri Sahak, 41, berkata, dia buntu kerana menghadapi masalah kewangan bagi menanggung kos rawatan anaknya itu.

“Seminggu lalu anak saya ditahan di Hospital Sungai Petani dan seminggu lagi di Hospital Baling.

“Kadang-kadang saya terpaksa berulang alik ke Hospital Sungai Petani sekiranya kesihatan Mohd Faiz terganggu,” katanya kepada Sinar Harian.

Thursday, April 26, 2012

[ADMIN] KedahLanie berhenti beroperasi sementara waktu...

Sedikit penjelasan berkenaan apa yang berlaku sehari dua ini....dan dengan apa yg berlaku itu juga kami mohon untuk di rehatkan sementara waktu laman web kedahlanie... insya'allah ianya akan beroperasi seperti biasa jika segala masalah selesai.....[ nak tahu masalah rasanya baik berbicara di email : kedahlanie@gmail.com ]

Selain itu di harap kepada rakan blogger lain di Kedah teruskanlah menyampaikan maklumat kepada rakyat Kedah seperti biasa...... demi untuk mempertahankan KERAJAAN PR KEDAH & MENYINGKIRKAN UMNO BN DI BUMI MALAYSIA....

Yang Benar 
ADMIN KedahLanie

MUSUH POLITIK..???

SESIAPA saja mahu masuk ke kerangka dunianya politik, maka harus sudah siap wajahnya setebal kulit badak dan sabar seperti aulia.

Bersiap sedialah untuk kena kutuk hina termasuk FITNAH yang tak henti-henti sampai mati dan inilah asam garam dunia politik.

Dalam politik ada bermacam musuh dan musuh yang sudah kita tahu ialah yang di luar parti dan itu mudah saja kita terka, tetapi yang di dalam parti cukup bahaya.

Yang di dalam parti ini ramai berpura berwajah manis tetapi tikam belakang apa lagi kala dalam parti yang ada berpuak2 dan masing-masing mahu menaikkan kuda masing2 untuk jadi juara dan ini kekadang sukar kita bayangkan bagaimana orangnya.

Apapun, tidak usaha hairan sebab politik itu ikut kamus maknanya muslihat dan siapa saja punya muslihat yang pelbagai maka dia akan jadi juara dan biasanya si lurus bendul akan kecundang dan kalah.

Ramai blogger dan Facebooker bakal ditangkap

Oleh: MSK
Iklan Sebentar
Aku bukan nak melawak atau saja-saja nak buat cerita sensasi. Aku pun mula-mula susah nak percaya, tapi bila seorang peguam yang menulis, dan selepas dibaca berulangkali..memang betul.

Evidence (Amendment) Bill 2012 adalah diantara beberapa Rang undang-undang yang diluluskan secara tergesa-gesa bersama-sama dengan Pindaan Akta Kesalahan Pilihanraya 1954. Semua orang bertumpu kepada undang-undang pilihanraya, tapi tak ramai yang memerhatikan undang-undang Evidence Bill 2012.

Aku nak terjemah depenuhnya dalam BM pun susah sikit sebab aku bukan loyar. Jadi, mana-mana yang aku rasa susah nak terjemah, hangpa terjemah la sendiri.

Oleh kerana Bn kaki temberang, maka undang-undang pun dipinda dengan penuh temberang. Akta Perhimpunan Aman sepatutnya dipanggil Akta Perhimpunan Haram. Tapi oleh kerana nak sedap didengar dan boleh mengelirukan orang ramai, maka ianya dipanggil Akta Perhimpunan Aman.

Antara FAM Bangsat, BERSIH Bangsat, SPR Bangsat atau ANDA Sendiri yang BANGSAT..!!!

FAM BANGSAT..!!
Oleh: MSK

Dari kecik aku tak minat bola. Mungkin sebab aku bersekolah sama dengan bintang-bintang hoki negara macam Poon Fook Loke, Foo Keat Seong, Abdul Rahim Hj. Ahmad..jadi semua orang lebih minat hoki dari bola. Malah, Perak lebih banyak menghasilkan bintang-bintang hoki berbanding bola.

Itu dulu. Sekarang mutu hoki kebangsaan sudah jauh merudum.

Walaubagaimanapun, belum ada reformasi dalam hoki. Dan aku tak rasa akan berlaku reform dalam hoki selagi kepala yang paling atas tak berubah. Kalau yang duduk dibawah saja berubah, tapi yang diatas masih lagi mengamalkan cara yang sama, sampai bila ia tak akan berubah.

Dalam bola pun macam tu jugak. Standard bola Malaysia makin lama makin jatuh. Dan aku tak nampak akan berlaku reform dalam bolasepak negara kalau kepala yang diatas masih orang yang sama.

Walaubagaimanapun, aku nampak akan berlaku perubahan dalam bolasepak. Dan perubahan itu bukan datang dari atas…tapi dari bawah.

Kalau dulu, tak ada sapa yang berani mengkritik kepimpinan FAM, sekarang bukan setakat mengkritik, malah sudah ada kumpulan yang berani menentang FAM secara yang lebih brutal. Brutal tu bukan la sampai nak berbunuh-bunuh, tapi kalau dilihat kepada luahan perasaan yang dihamburkan, ianya nampak radikal.

Cuba tengok video dibawah sekali.

BN tenggelam punca hadapi Bersih 3.0

Oleh Zulkifli Yahya (Nota Utara)

KEHADIRAN mengejutkan ratusan ribu rakyat Malaysia di Kuala Lumpur pada hujung tahun 2006 untuk himpunan Bersih kali pertama adalah  berasaskancabaran Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi. “Saya pantang dicabar,” yang diungkapkan Abdullah rupanya menjadi kata-kata provokasi terhadap rakyat Malaysia yang mahu menyahut cabaran beliau.

Halangan untuk Bersih kali pertama tidak kurang hebatnya. Banyak bas yang tidak sampai ke Kuala Lumpur kerana dipaksa berpatah balik. Baju kuning  dirampasdi dalam bas ketika dalam perjalanan peserta Bersih, sekatan jalan raya di sana sini, ugutan dan tekanan terhadap kakitangan kerajaan berlaku secara terangterangan; namun ribuan manusia hadir juga ke ibu kota. Kali pertama BN terkejut dengan jumlah kehadiran yang begitu besar.
Bersih 2.0 yang diadakan pada 9 Julai 2011 adalah paling mencabar dalam sejarah himpunan aman yang berlaku dalam negara. Bayangkan lebih 1000 laporan polis dibuat terhadap penganjur Bersih 2.0. Demonstrasi bantahan dan penghantaran memorandum diadakan di sana sini setiap hari. Kenyataan mengutuk Bersih  2.0muncul saban hari dalam media yang dikuasai sepenuhnya oleh BN.

Mengapa UMNO-BN perlu jadi pembangkang selepas PRU13 ?

Oleh Fairuz Azhan

Berulang-ulang kali kita mendengar daripada kem Barisan Nasional bahawa mereka memerlukan majoriti yang besar untuk menjadi sebuah kerajaan yang ‘kuat’. Mengapa? Keran ia akan membolehkan mereka berbuat sesuka hari sebagaimana yang telah dilakukan sejak beberapa dekad lalu.

Bukan sahaja di Malaysia, tetapi di serata dunia kita dapat melihat apa yang akan terjadi jika sebuah kerajaan itu terlampau besar dan ‘kuat’. Stalin, Hitler, Mao Zedong dan yang seangkatan dengannya juga telah berdakwah tentang bertapa pentingnya sebuah kerajaan yang ‘kuat’ dan kita tahu bagaimana keadaan dalam negara tersebut.

Adakah kerajaan yang ‘kuat’ boleh menjadi kerajaan yang baik?

Dalam sebuah kerajaan yang ‘kuat’ sedemikian, rakyat hilang suara dan kuasa; yang paling berkuasa adalah mereka yang di tampuk kuasa yang menghalalkan segala-galanya atas nama rakyat, termasuk mempergunakan kaum, agama dan ‘kebangsaan’.

Pada hari ini UMNO-BN memegang rekod dunia untuk parti pemerintah yang ‘dipilih’ oleh rakyat paling lama di dunia. ‘Pilihan’ rakyat itu dibuat melalui pilihan raya yang tidak adil, kotor dan berat sebelah d mana agensi kerajaan dan media massa dipergunakan sepenuhnya untuk berkempen bagi pihak parti pemerintah.

Hasilnya, lama kelamaan ia berjaya mempengaruhi dan lebih teruk, ,mengawal segala institusi-institusi penting negara tanpa sebarang imbangan adil atau ‘check and balance’.

Yang Tengku Adnan dok 'Gelabah Bewak' Pasai Apa..???

Scorpene: Mengapa Tengku Adnan gelabah?

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) membidas kenyataan Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Mansor yang menyatakan bahawa tindakan Suaram mengemukakan kes berhubung pembelian kapal selam Scorpene ke mahkamah Perancis merupakan usaha untuk mengucar-kacirkan negara.
“DPPM juga menyangkal dakwaan Datuk Seri Adnan bahawa usaha Suaram sebagai mahu memalukan orang dan hendak menimbulkan fitnah,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar) kepada Harakahdaily.

Bagi DPPM, katanya apa yang diusahakan oleh Suaram bukannya fitnah atau mahu memburukkan orang lain sebaliknya ia adalah sebuah fakta yang perlu didedahkan bagi mencegah kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin terbabit.

Tambahnya, tindakan Suaram sebenarnya adalah tindakan terpuji kerana tidak mahu bersekongkol dengan pemimpin yang melakukan penyelewengan dan mengaut kekayaan dari duit rakyat.

Sepatutnya, kata beliau Adnan merasa malu kerana rakyat tidak lagi menaruh kepercayaan terhadap mahkamah di Malaysia.

Jika Tak Kecoh Tak Usah Bermimpi La nak Tawan Negeri PR..!!

Negeri Pakatan: SU Agung PKR jawab BN

Saifuddin
Negeri Pakatan: SU Agung PKR jawab BN

PETALING JAYA -  Pakatan Rakyat (PR) menolak keras keyakinan Barisan Nasional (BN) boleh merampas semula Kedah dan Selangor dan menegaskan, tiada sebarang faktor kukuh yang ia akan jatuh melainkan adanya penggunaan unsur-unsur memanipulasi proses pilihan raya kelak.

Keyakinan balas itu dilahirkan oleh Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam satu temu bual dengan Sinar Harian di sini, semalam.

"Saya menolak sama sekali tanggapan dan ramalan serta keyakinan (Setiausaha Agung BN dan Umno, Datuk Seri) Tengku Adnan (Tengku Mansor) kerana pada saya (kalau) perubahan politik (hendak) berlaku, mesti satu isu fundamental betul-betul yang boleh menggegar dan menggugat, penolakan total terhadap kerajaan yang memerintah hari ini," kata beliau.

Enakmen Fatwa : Tuanku dah setuju tapi kenapa masih ada yang pertikai ???

Exco: 'Tuanku sudah setuju, kenapa lapor polis?'


Kerajaan Kedah mempersoalkan tindakan seorang kerabat diraja negeri yang membuat laporan polis kerana tidak berpuas hati terhadap penggubalan undang-undang di Dewan Undangan Negeri (DUIN) bagi menghalang fatwa dicabar di mahkamah.

Exco Agama, Pelajaran dan Koperasi negeri Kedah Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul berkata, tindakan itu tidak wajar kerana sebelum pindaan terhadap Enakmen Mufti dan Fatwa Negeri Kedah 2008 dibentangkan, Sultan Kedah sudah memperkenankannya.

"Tuanku sudah bersetuju. Sebelum kita bentangkan, kita mengadap Tuanku dan dah dapat perkenan pun. Buat apa ada yang nak buat laporan polis semua?” kata Mohamad Taulan.

Keluar cerita Kata Menteri dan Artis tu sudah menikah di Siam...!!!

Pemimpin Umno, artis berkahwin di Siam?
http://msomelayu.blogspot.com


Kelmarin semasa minum di kantin Kompleks Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur saya terjumpa kawan lama semasa belajar di sekolah menengah Rantau Panjang tahun 1977 lampau. Sudah 30 tahun kami tidak berjumpa. Semasa di tingkatan lima dulu saya satu kelas dengan dia.

"Ingat dak saya,?" sapa dia sambil menghulur salam.  Cara dia bertanya begitu yakin menunjukkan dia masih ingat saya. Saya sambut dan bersalaman dengannya. Dia banyak berubah menyebabkan saya hampir tidak kenal. Selepas dia memberi tahu namanya baru saya terperasaan itu pun sambil mengimbau masa lalu mengenang-ngenang wajahnya.

Semasa di sekolah dia seorang yang smart. Berpakian kemas dan di bawah kolar bajunya terselit tuala kecil untuk mengalas peluh agar tidak terkena kolar. Dia seorang yang kemas dan bersih. Basikalnya juga bersih, kedua rim depan belakang bersinar banar - berkilau.

Sungguh tidak sangka berjumpa dengannya di situ. Dia datang menenami bekas Setiausaha Umno Bahagian Tanah Merah yang datang untuk mendengar keputusan berhubung samannya terhadap Umno. Bekas Setiausaha itu, Amran menyaman untuk mendapat keadilan atas apa yang berlaku ke atasnya yang dianggap satu ketidakadlilan dan penganiayaan.

Hasil 50 tahun BN perintah masih ada 350 ribu rakyat Kedah berpendapatan bawah RM3000...

355,280 isi rumah di Kedah layak terima BR1M


JITRA - Seramai 355,280 isi rumah di seluruh Kedah menikmati Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) berjumlah lebih RM177.63 juta termasuk 27,123 orang yang layak selepas membuat rayuan.
Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kedah (MTPNK) Datuk Mohd Johari Baharom berkata penerima baru yang layak itu membabitkan peruntukan tambahan lebih RM13.56 juta.

Beliau berkata pihaknya serta Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menerima lebih 60,000 permohonan sejak rayuan dibuka dari 11 Feb hingga 15 Mac lepas.
 
"Jumlah itu (27,123) adalah kes benar dan tiada penipuan, ditolak kerana kesalahan mengisi borang dan tidak lengkap. Bakinya memang sah tidak layak," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan BR1M bagi penerima dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jitra, di sini hari ini.
 
Mohd Johari, yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, berkata pemberian BR1M kepada 27,123 penerima yang layak itu dijangka selesai 15 Mei depan.
 

Nak Tahu Kesudahan Filem ALTANTUYA & SCOREPENE ayuhhh undi Pakatan Rakyat

‘Filem Altantuya, Scorpene’ dan ‘kerjasama’ Najib
 
KUALA LUMPUR: "Filem Altantuya" akan turut siap jika "kerjasama" Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyebabkan siapnya "filem Scorpene", kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

"Rasa takut yang ditunjukkan dengan begitu ketara oleh Najib dan kerajaannya terhadap perbicaraan mahkamah mengenai urusniaga kapal selam Scorpene hakikatnya adalah suatu "kerjasama" yang akan menyebabkan terbongkarnya pelbagai isu yang tersembunyi dari pengetahuan rakyat dalam pembelian kapal selam tersebut.

"Sikap Najib dan kerajaannya hakikatnya membantu menyiapkan 'filem Scorpene'," katanya.

Jika sikap Najib dan kerajaannya itu menyebabkan "filem Scorpene" disiapkan, Mohamad yakin "filem Altantuya" juga akan turut disiapkan sekaligus.

"Saya pernah kata, kalau mahu 'filem Altantuya' yang tiada kesudahan itu disiapkan, pastikan Pakatan Rakyat (PR) menjadi kerajaan dalam pilihan raya akan datang.

2.27 juta pengundi baharu didaftar




KUALA LUMPUR – Persidangan Dewan Negara semalam diberitahu bahawa seramai 2,270,002 pengundi baharu didaftarkan dari 2008 hingga 2011 dengan kaum Melayu merupakan pemilih baharu tertinggi.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong berkata, daripada jumlah itu, 155,420 pemilih didaftarkan pada 2008, 279,270 pemilih (2009), 826,462 pemilih (2010) dan 1,008,850 pemilih (2011).

Beliau berkata demikian semasa menjawab soalan Senator Datuk Ng Fook Heng yang meminta Perdana Menteri menyatakan pecahan pengundi baharu berdaftar mengikut kaum sejak 2008.

Wednesday, April 25, 2012

Zahid Hamidi akhir kecut jua..!!!

Kes Scorpene: Keengganan Zahid kerjasama dikesali

SHAH ALAM: Badrul Hisham Shahrin atau  Chegu Bard, Ketua Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) meminta Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi mengotakan kata-kata beliau sebelum ini yang mendakwa bersedia berkerjasama untuk menegakkan keadilan berhubung isu komisen kapal selam Scorpene.

“Dalam pertengahan tahun lepas bila isu Scorpene ini dibangkitkan, dia seolah-olah bongkak di dalam negara.

“Dia kata tak ada masalah kalau diperlukan di mana juga mahkamah, dia berikan kenyataan, 'sanggup beri kerjasama' kononnya tiada benda yang nak diselindungkan dan berikan mahkamah tegakan keadilan.

“Tetapi yang terbaru sekali, bila kes ini betul-betul disebut di mahkamah Perancis ternyata dia pulak takut dengan alasan tak ada sebab nak gunakan duit sendiri untuk pergi ke mahkamah Perancis.

“Kata mahu mahkamah tegakkan keadilan tetapi tak mahu beri kerjasama. Cakap apa ini, selalu nak putar belit,” kata  Chegubard ketika dihubungi  harakahdaily hari ini.

Semalam Zahid telah mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak akan hadir ke mahkamah di Perancis samada dibiayai kerajaan mahupun dengan menggunakan wang dari poket sendiri.

240 unit rumah kos rendah dilancar oleh Kjaan Negeri Kedah

UMNO Pulai Pinang KUDA tunggangan Parti GERAKAN

03 Jamadi al-Akhir 1433 bersamaan 24 April 2012


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) memandang sinis pelantikan Teng Chang Yeow, Setiausaha Parti Gerakan sebagai Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang yang baru. Bagi DPPM, pelantikan Tang Chang Yeow menunjukkan wajah sebenar UMNO yang begitu lantang sebelum ini membela nasib dan ketuanan Melayu di Pulau Pinang namun menjadi lembik dan terkulai apabila Perdana Menteri mengumumkan pelantikan Pengerusi BN yang baharu.

Keputusan pelantikan Tan Chang Yeow tidak memeranjatkan namun ia memperlihatkan lemahnya pemimpin UMNO Pulau Pinang sehingga tidak layak dilantik ke jawatan tersebut. DPPM merasa hairan kerana dalam keadaan Parti Gerakan yang tidak memenangi sebarang kerusi di Pulau Pinang, mereka masih diberikan tempat istimewa sebagai Pengerusi BN. Sebaliknya jumlah kerusi BN di Pulau Pinang banyak dimenangi oleh UMNO, tetapi mereka ditolak ke tepi. Keadaan ini menunjukkan bahawa UMNO sebenarnya ‘kuda tunggangan’ Parti Gerakan sehingga akur dan tunduk dengan kehendak parti tersebut.

Terima Kasih DBKL - Dengan Budak-Budak nie hari-hari hangpa 'ambush'..TAPI....

Terima Kasih DBKL.


Jutaan terima kasih diucapakn oleh DBKL yg penuh amanah berkerja seminggu dua ini. Pelbagai cara untuk menghalang aktiviti berkhemah di Dataran Merdeka. Tanpa bertanya tabir apa yg menyebab golongan ini memilih khemah daripada berada di rumah. Maka ramai masyarakat yg prihatin menyalahkan para aktivis ini kerana berkhemah kerana tanpa permit.

Cuma aku tertanya-tanya, sudah berpuluh tahun masalah pelacuran di Kuala Lumpur yg ada juga berhampiran dengan balai polis bergerak mengapa tidak diusahakan supaya aktiviti itu lenyap? Mengapa setelah hampir berdekad lamanya kita ditipu Merdeka tetapi masih ada aktiviti pelacuran itu,

APAKAH DBKL tiada arahan untuk menghentikan aktiviti itu? (Aktiviti pelacuran di Kuala Lumpur?)

Jika Satu Malaysia nak buat macam nie pun bagus rasanya..!!!


Netizens jog around Dataran to thumb nose at DBKL
 
NONEDalam hujan lebat lewat petang semalam, sekumpulan pengguna Internet berpakaian kemeja-t Kuning berjoging sekitar Dataran Merdeka sebagai respons sinis kepada penegasan Datuk Bandar bahawa tempat itu hanya boleh digunakan untuk "acara nasional, sukan dan kebudayaan".

Penganjur Chong Kok Siong menguruskan acara itu melalui Facebook pada Isnin dan menerima akuan penyertaan daripada 49 orang dengan 36 lagi mempertimbangkan menyertainya.

[Admin] Apa faedahnya kami pro sana pro sini.....yg kami hendak ialah kerajaan PR terus tertegak di BUMI KEDAH ini...!!


kami datang hendak buat pencerahan diatas mengatakan kami menjadi budak suruhan untuk menjatuhkan MB AZIZAN RAZAK... untuk pengetahuan sahabat kami merupakan medium menyiarkan berita dan maklumat yg buat mana ada sahabat menulis berkaitan NEGERI KEDAH akan kami siarkan di samping dengan Isu-Isu semasa negara... bila artikal tersebut ada sahabat emailkan kepada kami maka menjadi kebiasaan kami untuk menyiarkannya di dalam kedahlanie.... selepas disiarkan kami kan memberi kebebasan kepada sahabat kedahlanie untuk mengomen akan sesuatu artikal yg keluar...

 jadi jika ada sahabat mendapati ada fakta dan input yg patut disanggah dengan artikal2 tersebut sila beri komen dan insya'allah kami siarkan komen2 anda itu....jadi beginilah kami ingin jadikan medium maklumat di kedahlanie...kami nak ada 2 way comunication....

jika sdr AA merasakah hujah artikal tersebut sampah dan menafikan kerja buat yg telah banyak MB lakukan ayuh berhujah semula... jangan sikit2 nak tuduh orang pro sana pro sini....apa faedahnya kami pro sana pro sini.....yg kami hendak ialah kerajaan PR terus tertegak di BUMI KEDAH ini...

ADMIN.


'Pengusaha Bas" dah start diugut jangan bawa aktivis BERSIH

NONEPengusaha bas 'diberi amaran' jangan angkut aktivis Himpunan
 
Dengan tiga hari lagi menjelang perhimpunan BERSIH 3.0, Himpunan Hijau menuduh Kementerian Pelancongan di belakang komplot untuk menghalang gerakan itu membawa penyokongnya dari Kuantan ke perhimpunan tersebut di Kuala Lumpur.

Presidennya, Wong Tack mendakwa pengusaha bas pelancongan di Kuantan menerima tekanan daripada kementerian tersebut untuk tidak menyewa sebarang bas kepada gerakan anti-Lynas itu.

Ekoran itu, Wong (kanan) mendakwa, lapan bas pelancong yang sepatutnya membawa penyokong Himpunan ke Kuala Lumpur, telah menarik diri.

Walaupun mengakui beliau tidak mempunyai bukti untuk menyokong dakwaannya, tetapi Wong berkata pengusaha bas ada membayangkan perkara itu kepadanya.

Eishhh Hangpa ingat geng BERSIH nak pie main bola kaa dok suruh mintak stadium nie..???

TOLAK STADIUM - BERSIH BUKAN MAHU MAIN BOLA PADA 28 APRIL NANTI

Oleh:  WFAUZDIN NS



TINGGAL dua tiga hari saja lagi rakyat akan DUDUK DAN BANTAH di Dataran Merdeka.  Menteri awalnya kata, tiada masalah sebab perhimpunan itu dari pengalaman yang lalu tidak mengancam keselamatan negara.  Rakyat memang sudah lama berkata sedemikian kecuali beberapa golongan yang tidak bertamaddun akibat termakan dengan hasutan media berlidah Syaitan yang menjalankan propaganda kononnya negara ini bakal `kiamat' jika BERSIH berhimpun. 
Apa tujuan BERSIH, samada BERSIH 1.0, 2.0 dan bakal tiba BERSIH 3.0?  Tidak lain tidak bukan adalah untuk memulihkan kembali demokrasi dan sistem Pilihanraya di negara ini yang semakin `menjakunkan'.  Maka, sesiapa yang tidak suka BERSIH ertinya mereka suka kotor.  Yang suka pada kekotoran ini hanyalah hantu dan syaitan.  Sekarang ini, DBKL pula mengambil alih peranan PDRM sebelum ini di dalam isu BERSIH.  Tidak mustahil selepas ini RELA pula akan mengambil alih.  Dataran Merdeka hak rakyat, DBKL hanyalah amanah untuk menjaganya.  Jika BERSIH hadir untuk DUDUK DAN BANTAH tanpa merempit, tanpa konsert, tanpa perbarisan, tanpa lakukan maksiat, tanpa ada tarian tiang dan sebagaimana lazimnya di situ, apakah DBKL masih ragu-ragu dengan BERSIH?

TV3 dan UMNO BN sedang duk buat 'cerita sex' untuk tatapan semua Rakyat Malaysia

Kalau korang nak tahu buletin utama tue bukan berita, tapi drama. Drama dalam bentuk berita. Nak beri kelainan kepada penonton2 setia drama so tv3 bersama umno dan bn pun berusaha mewujudkan satu drama versi berita. Dan buletin utama itulah hasilnya. 

Dalam beberapa hari neh saja je aku perhatikan buletin utama sebab aku nak tahu macam mana depa nak mainkan isu bersih. Tapi aku tengok dorang tak berapa mainkan isu bersih melainkan sejak 2 hari kebelakangan neh baru mereka masuk jarum fitnah bagi memburuk2kan bersih.

Apa yang dorang buat dalam empat hari aku mengikuti drama swasta di buletin utama ialah dorang pergi tayangkan citer pasal peribadi dsai. Lebih tepat dorang jaja citer dsai dan shamsidar telah ber-asmara sehingga ada anak bersama. Ini, bagi pandangan aku adalah satu dakwaan keji.

Bukan aku nak bela dsai kat sini. Jangan salah faham. Aku pun tak kata aku percaya dan tak percaya kepada perkara2 tersebut cuma bagi aku kalau ko dah berani pongpang2 cakap pasal orang kenapa tidak ko buka peluang dan ruang untuk dengar pula jawapan balas dari pihak yang kena tuduh tue kan?

Kedah menyambut Sambutan Hari Buku setiap 23 April

ALOR SETAR – Pada 23 April setiap tahun, telah dinobatkan sebagai Hari Buku dan Hakcipta Sedunia oleh Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNESCO).

Naib Pengerusi Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Kedah, YB. Haji Zuki Md Yusof berkata, UNESCO telah memilih tarikh itu bagi mempromosikan budaya membaca, penerbitan dan juga menghormati hakcipta.

“Sambutan Hari Buku ini juga untuk meraikan kesinambungan ilmu yang telah ditinggalkan oleh para penulis yang bukan sahaja meninggal pada tarikh tersebut, malah kepada semua penulis atau ‘guru’ yang telah mengabdikan ilmu mereka ke dalam bentuk tulisan,” ujarnya.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian Sambutan Hari Buku dan Hakcipta Sedunia 2012 di Auditorium Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Kedah, di sini.

RM20 ribu sehektar di sediakan oleh Kjaan Negeri Kedah untuk pulih tanah terbiar

E-mail
JITRA - Kerajaan Negeri menyediakan peruntukan sebanyak RM20,000 bagi setiap hektar tanah untuk projek pemulihan tanah terbiar di negeri ini.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Industri dan Pelaburan, Perumahan, Kerja Raya, Pertanian dan Industri Asas Tani serta Bioteknologi, YB. Dato’ Ir. Amiruddin Hamzah, projek pemulihan tanah terbiar bagi Mukim Padang Perahu dalam Daerah Kubang Pasu turut dijalankan dalam usaha meningkatkan pengeluaran hasil pertanian.

“Tanah-tanah terbiar ini boleh diusahakan dengan tanaman jagung dan Pengerusi serta Setiausaha Majlis Ketua Kampung/Komuniti (MKK) boleh berjumpa dengan Pegawai Pertanian untuk berbincang dan memohon peruntukan bagi menjalankan projek berkenaan sebelum Kerajaan Negeri memproses permohonan itu,” ujarnya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Penyampaian Elaun Pengerusi dan Setiausaha MKK Daerah Kubang Pasu di Dewan Utama, Kompleks Pentadbiran Daerah Kubang Pasu, di sini.

Tuesday, April 24, 2012

Dok Kira Nak TIBAI Anwar bab PUNGKOQ.. Nuu UMNO TIBAI duit rakyat hangpa tak TIBAI laa pulak..!!!

Kad Pengenalan Palsu - JPN Kantoi Lagi


Ok lihat kenyataan di atas seperti yang dilaporkan Malaysiakini. JPN menjelaskan kebimbangan IC yang mempunyai tarikh luput. Malangnya, rancangan busuk Umno-JPN-SPR-dan sekutu-sekutunya untuk menipu di PRU13 terbongkar!!

Yahudi bakal kuasai 20% saham FGVH?

KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Pengarah Bank Negara Dr Rosli Yaakub mendakwa sebuah syarikat milik Yahudi, Bunge Limited antara yang bakal menjadi 'rakan kongsi strategik' kepada Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH) apabila disenaraikan di Bursa Malaysia.

Menurutnya, Bunge Limited bakal memiliki saham sebesar 20 peratus di dalam syarikat tersenarai FGVHB di mana usahasama antara FGVHB dan Bunge Limited telah dimetrai pada bulan Disember 2011.

"Bunge Limted adalah syarikat milik orang Yahudi di mana matlamatnya ialah ia mahu menguasai dan memonopoli," katanya ketika berucap membentangkan kertas kerja di Konvensyen Halatuju Felda di Shah Alam Ahad lalu.

Tambahnya lagi, Bunge Limited adalah sebuah syarikat terkemuka di dunia yang menjalankan perniagaan 'agrobusiness' dan makanan.

Kakitangan syarikat itu kata Rosli berjumlah 32 ribu orang di lebih dari 30 buah negara dan ia adalah sebahagian daripada rangkaian syarikat-syarikat 'food cartel' dunia.

Pelakon Bukit Kepong temui Mohamad Sabu

KLANG: Media Umno menobatkan kononnya Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu menghina pengorbanan anggota polis ekoran peritiwa Bukit Kepong.
(Pelakon filem Bukit Kepong, Shamsudin Baslah bersalam dengan Mohamad Sabu)

Namun, bagi pelakun filem Bukit Kepong sendiri, beliau tidak nampak itu yang dibuat oleh Mohamad bahkan kenyataan Mohamad telah memberikan implikasi baik kepada bekas-bekas polis yang selama ini terbiar.

Bahkan, balu anggota polis Bukit Kepong yang selama ini terbiar menerima pencen yang tidak pernah diterimanya sejak tahun 1962.

PRU13 Bye Bye MB Azizan Razak...

Minggu lepas aku ke Kedah . Aku ke sana dua hari jumpa rakan bisnes. Salah seorang rakan bisnes aku adalah kawan lama aku sejak dari sekolah menengah asrama penuh lagi. 
 
Biasalah kawan lama sekali-sekali jumpa, sambil makan minum kami bersembang berkenaan Pakatan Rakyat, PAS, PKR, DAP, UMNO Jahanam dan MB Kedah Azizan Razak.
Kawan aku ni adalah penyokong kuat PAS sejak balik dari luar negeri dalam tahun 80an lagi, cuma dia tidak pernah memegang apa-apa jawatan dalam parti. Dalam bersembang tu timbul cerita Azizan Razak MB Kedah.
Kawan aku kata "Azizan jadi MB Kedah ni karut. Memang karut". "Pasai apa pulak" Aku tanya sebab dia kata begitu.
"Dia MB dari PAS ka dari UMNO?" kawan aku tanya aku balik.

Setiap bayi lahir tanggung beban harga barang

Syed Abdullah Jamalullail, 

   
Yang menjadi masalah kepada rakyat Malaysia bukan sahaja kerana harga barang keperluan harian mendadak naik dari hari ke hari seperti ikan kembong sudah mencecah RM20 sekilogrm atau udang dan sotong sudah mencecah RM25 sekilogram tetapi juga harga bahan untuk keperluan bayi seperti susu tepung sudah menjangkau RM50 setin yang mana amat membebankan keluarga bayi yang baru lahir itu.

Mana tidaknya satu tin susu berharga RM50 itu hanya boleh bertahan untuk selama seminggu sahaja dan bayangkanlah untuk sebulan bermakna untuk biayai susu sahaja sudah mencecah RM200 dan itu tidak termasuk kira pampes yang mesti disediakan sekurang-kurangnya RM100 serta ubat-ubatannya mencecah hampir seratus juga.

Semua PR buat hangpa asyik dok kata BANGRAP NEGARA.. pie bagi loan LEMBU & LUPUS Hutang tu OK kot??

Negara bankrap modal baru BN

KUALA LUMPUR: Bankrap adalah satu  modal baru Umno BN untuk menakutkan rakyat supaya jangan memilih Pakatan Rakyat dalam Pilihan raya Umum ke-13 nanti.
“Sebelumnya mereka menggunakan isu agama, bangsa dan raja,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar) dalam satu kenyataan.

Menurutnya, oleh kerana ketiga-tiga isu itu sudah menjadi basi dan tidak laku kerana Umno mempunyai rekod yang buruk terhadap tiga perkara yang diperkatakan.

Maka, katanya Umno mengalih pemikiran rakyat dengan menakutkan isu bankrap jika Pakatan Rakyat memerintah.

Beliau menamvbah, semua tawaran Pakatan Rakyat akan dilabelkan bankrap dengan harapan rakyat tidak beralih sokongan dan meninggalkan  Umno.

“Apabila Pakatan Rakyat menjanjikan untuk hapus PTPTN, hapuskan tol, gaji minimum RM1100.00, menurun harga minyak, mengekalkan subsidi,” ujarnya lagi.

SPR cakap IC Hijau tak boleh mengundi tapi kenapa makcik ni ada dalam daftar pemilih pula?



Pendedahan pertama, ya memang tak boleh mengundi.

Tapi pendedahan yang kedua, boleh mengundi pula. Apa citer? Kedua2 IC tersebut ada tarikh luput. Yang pertama boleh check sini. Sekarang kita cakap pasal IC yang kedua. 

Lihat kat bawah neh oke ;


Inilah bukti yang kita ada. Dan rakan blogger, semut sempat rakam dalam bentuk video takut2 SPR padam lepas tue cakap kita menipu pula. 

Depa dah start Pagaq dah Dataran Merdeka...!!!!

DBKL pagar Dataran, usir peserta perkhemahan
 
Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sekali lagi menjalankan operasi ke atas perkhemahan siswa dan aktivis di Dataran Merdeka – dikenali sebagai Occupy Dataran – dalam tindakan awal pagi ini.

Menurut seorang peserta perkhemahan, Temme Lee, seramai kira-kira 30 orang pegawai DBKL mengepung tapak perkhemahan itu dan merampas khemah serta kanopi ketika peserta berkenaan sedang tidur.

Pegawai DBKL itu kemudiannya bertindak memagari kawasan berkenaan dengan pagar besi dan pita kuning, dalam operasi kira-kira jam 6.15 pagi itu, kata Temme.

Menurutnya lagi, pegawai berkenaan merampas sepuluh khemah dan empat kanopi.

Negeri Kedah: Bukan Setakat Jelapang Padi

Saya ini dilahir dan dibesarkan di Negeri Kedah, anak jati Kedah.

Suatu waktu dulu saya merasakan saya dah habis jalan dah Negeri Kedah ni, dah tak dak tempat nak pi dah, semua tempat dah sampai. Dok ingat macam itu lah.

Bila saya dok ikut kawan-kawan di NGO Wargakilang masuk kg keluar kg di Negeri Kedah ini, baru saya tau rupa-rupanya masih banyak tempat yang belum pernah saya singgah dan kunjungi; dan sesetengah tu punya daya tarikan dan nilai-nilai pelancungan yang tersendiri.

Prog. Mesra Rakyat K'jaan Negeri Kedah peringkat Daerah Baling

[Bongkar] Kerja baru CEO SADA & DO Pendang ialah berkempen untuk UMNO


Ni lah kerja CEO SADA Dato' Azmi Din bersama DO pendang En Nordin orang kuat Dato' mahathir Khalid yg sering menikam program MB di Pendang dan membelakangkan wakil rakyat di Pendang. SEGALA program bantuan baik semasa bulan Ramadhan atau raya, Dato' Azmi dan SADA nilah yg di jaja. Konon kerajaan Negeri dah tak ada duit, lalu terpaksa mengadu dan memohon ehsan daripada PM untuk beri kpd org miskin. 

Jadi harapan YB Suraya , Dato' Paduka Rozai nak lawan di DUN Sg Tiang nampaknya tipislah, kerana DO Pendang sedang rancang Azmi Din ni jadi MB Kedah kalau BN menang kuasai balik Kedah. Jadi rasanya hangpa boleh la suluh-suluh kawasan lain kot-kot ada orang nak terima hangpa nak bertanding lagi tahun nie...

Monday, April 23, 2012

2 soalan 'maut' bakal buat Najib 'kecut perut'

Mohd Sabri Said,     23 Apr 2012

PERMATANG PAUH: Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan berdepan dua soalan maut dari wartawan dalam dan luar negara apabila menjadi Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia nanti.

Soalan pertama adalah kenapa harga minyak boleh diturunkan apabila Pakatan Rakyat memerintah negara sedangkan ketika Barisan Nasional (BN), bukan hanya mustahil untuk diturunkan, malah berdepan kenaikan setiap tahun.

Soalan kedua kata Anwar, bakal ketua pembangkang itu akan ditanya adakah Malaysia akan bankrap selepas harga minyak diturunkan Pakatan Rakyat.

"Dua soalan itu pasti menjadi fokus utama takkala Najib menduduki kerusi Ketua Pembangkang.

"Wartawan seluruh dunia inginkan penjelasan Najib yang selama ini memberitahu rakyat bahawa kerajaan pimpinanya akan kekurangan wang ataupun boleh bankrap jika mengisytiharkan penurunan harga minyak, " kata Anwar.

Saya Akan Saman - Shafie Afdal

Dakwaan bayar Zahida: Shafie Apdal mahu saman
 
Menteri pembangunan luar bandar, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal mengancam untuk mengambil tindakan kepada pihak yang terus mengaitkan dirinya dengan dakwaan bahawa beliau membayar wang sehingga RM1.5 juta kepada pelakon wanita terkenal Zahida Rafik.

"Saya bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap sesiapa sahaja yang terus memfitnah saya dan mengaitkan saya dengan perkara ini," katanya.

NONEBeliau turut menafikan dakwaan berkenaan yang timbul ekoran penyebaran satu laporan polis bertarikh 13 Mac oleh MP Ampang, Zuraida Kamarudin.
"Dengan ini saya ingin menyatakan bahawa semua yang tertera di dalam laporan polis berkenaan adalah tidak benar sama sekali.

"Kenyataan iringan oleh individu yang menyebarluas salinan laporan polis berkenaan adalah berniat jahat dan berunsur politik semata-mata," kata menteri berkenaan dalam satu kenyataan di laman Twitter hari ini.

Zuraida mendakwa laporan polis itu didakwa dibuat oleh seorang lelaki bernama Noor Azman Azemi, 38, pada 13 Mac di balai polis Ampang selepas artis itu dikatakan mendakwa bahawa lelaki tersebut melarikan diri dengan wang sebanyak RM200,000.

BERSIH tak boleh SABTU ini - POLIS

Polis 'tak akan benar' protes BERSIH Sabtu ini
 
Pihak polis tidak akan membenarkan BERSIH mengadakan perhimpunan duduk bantah di Dataran Merdeka Sabtu ini, atas "sebab-sebab keselamatan".

Ketua Polis daerah Dang Wangi, Mohamad Zulkarnain Abdul Rahman, dalam suratnya kepada ahli jawatankuasa pemandu BERSIH, Maria Chin Abdullah, merujuk kepada surat BERSIH bertarikh 16 dan 19 April 2012.

Salinan surat daripada pihak polis itu telah dimuatnaik ke halaman Facebook BERSIH yang merupakan gabungan untuk pilihanraya yang bersih dan adil.

Dari kacamata KCS - USTAZ AZIZAN YANG SAYA KENALI.......

28 Februari 2012
Putera Medical Centre..Alor Setar
Catatan: Mohd Asri Redha

Antara keratan akhbar yang sempat saya kerat dan scan
menunjukkan betapa banyaknya ulasan-ulasan berkaitan
dengan isu dan krisis dengan YAB Ustaz Azizan...............
Kalau tidak mahu dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai.... itu adalah pepatah melayu yang memang tepat sekali kalau dikaitkan dengan penglibatan dengan orang politik.. 
 
Kalau tidak mahu dilanda gosip, kata mengata, tuduh menuduh, fitnah dan pelbagai perkara negatif.. janganlah cuba-cuba terjun masuk dalam bidang politik... buat dosapun banyak, buat pahalapun banyak. Tapi kalau tengok cara orang Malaysia berpolitik.. rasanya buat dosa lebih banyak dari buat pahala?...
Macam saya yang tahap stress agak tinggi... memang saya tidak mampu terlibat percaturan politik sebegini dan juga lain-lain isu yang melibatkan masalah-masalah yang agak berat......  Jadi sebab itulah bila membuat sesuatu menjadi kebiasaan saya  memikirkan segala implikasi yang mungkin berlaku atas tindakan yang dibuat itu... ini terbawa-bawa hingga kepada urusan kerja seharian... 
 

SADA dah jadi pejabat JKM nak habaq kat hangpa...


Hari nie kami nak habaq kat hangpa apa yg depa dok menyembang sehari dua nie kat kampung-kampung di Kedah sekarang nie... Hangpa tau dak lanie orang dok kata SADA nie dah jadi tempat 'welpare' seperti JKM iaitu dimana jika ada program kemasyarakatan mesti akan ada PENGERUSI dia si Azmi Din tuuuu....

Tengok dia tu ligat mengalahkan MB KEDAH & PENGERUSI UMNO KEDAH......jika setakad dok bagi meter ayaq ok lagi.... Nuuu dia siap buat rumah dan boh karan lagi....itu yg bestnya.... Dengaq kata si Azmi Din nie dia bakal jadi MB KEDAH nanti seandainya UMNO dapat tawan balik Kedah..... Seandainya je laa...jika gagal pakai coklat angin laa kesemua tuuu.....

Sidang DUN Kedah - Penjelasan Pindaan Enakmen Majlis Fatwa K'jaan Negeri Kedah


hangpa dengaq sendirilah penjelasan MB dalam DUN dimana benda niesudah diberikan penjelasan detail dah namun kenapa masih ada pihak-pihak yang sanggup membawa ENAKMEN ini ke Mahkamah.... 

Satu lagi mana dia menghina TUANKU SULATAN sebab BAB AGAMA ini berada bawah TUANKU jadi ini merupakah satu penghormatan tertinggi untuk TUANKU dimana tak ada mana-mana mahkamah yang boleh mempertikaikan FATWA  tersebut melainkan FATWA ini di bawa dan di rujuk sendiri kepada MAJLIS FATWA bersama dalil-dalil dan hujah alim ulamak kenapa FATWA yang di keluarkan oleh MAJLIS FATWA tersebut terpaksa di buat semula....itu yg sebaiknya....

POINT disini ialah setiap FATWA itu kena rujuk semula ke MAJLIS FATWA bukannya bawa ke MAHKAMAH....

[GEMPAR] Pengakuan MURSYIDUL AM TIBAI sebelum memegang jawatan tersebut

Rupa-rupanya Mursidul Am TIBAI nie dah buat penjelasan sebelum beliau buat SIDANG MEDIA MELANCARKAN NGO TIBAI... Jadi TUAN-TUAN & PUAN-PUAN fikir-fikirkan sebenarnya mereka ini telah di dera dan di paksa buat benda-benda nie semua..... 

Oleh itu rasanya anda boleh nilaikan sendiri apa yang MURSIDUL AM TIBAI nie sedang berkata ketika ini. Kesian dilihat nampaknya mental beliau telah di dera sedemikian rupa...

PAS Kedah tidak sedia elaun untuk ke Bersih 3.0

oleh KedahLa


Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kedah, Sdr. Musodak Ahmad menjelaskan bahawa PAS Kedah tidak pernah menyediakan apa-apa elaun untuk rakyat negeri ini menyertai Bersoh di Kuala Lumpur 28 April 2012 ini.

Kenyataan tersebut dikeluarkan ekoran tersebarnya SMS dalam pelbagai versi kononnya PAS Kedah sedia menyumbang 'duit tambang' untuk peserta Bersih 3.0 yang membuat permohonan.

"PAS Kedah menyeru rakyat negeri ini hadir beramai-ramai ke Dataran Merdeka Sabtu ini tetapi seperti biasa menjadi tradisi dalam PAS ahli-ahli dan penyokong akan berkorban mengeluarkan duit poket sendiri untuk menyertai program seperti ini.

Bekas Timbalan Gabenor Bank Negara - Felda Akan Dijual...!!!

'Kepentingan Felda dijual jika disenarai'
Wartawan Sinar Harian

SHAH ALAM - Penyenaraian Felda Global Ventures Berhad (FGVH) di Bursa Saham Malaysia akan merugikan Felda kerana Koperasi Permodalan Felda (KPF) hilang kuasa atas asetnya.

Bekas Timbalan Gabenor Bank Negara, Dr Rosli Yaakub berkata, 20 peratus kepentingan Felda dijual kepada syarikat luar negara.

“Penyenaraian FGVH tidak wajar, tetapi terpulang kepada peneroka bertindak menyelamatkan Felda dan masa hadapan generasi muda peneroka,” katanya ketika membentangkan kertas kerja FGVH: Untung dan Rugi Penyenaraian di Konvensyen Halatuju Felda di sini, semalam.

Sementara itu, Ahli Lembaga Pengarah Koperasi Kakitangan SHELL, Hairul Nizam berkata, peneroka Felda seluruh negara perlu melakukan penambahbaikan bagi mantapkan operasi Felda dan KPF.

“KPF perlu mewujudkan Bank Koperasi Felda sendiri untuk memudahkan peneroka membuat pinjaman kewangan.

“KPF menyediakan skim pinjaman­ mikrokredit untuk kemudahan isteri dan anak peneroka untuk melakukan perniagaan yang dapat menjana ekonomi Felda,” katanya.

Bagi bekas Naib Presiden Felcra Berhad, Datuk Ramli Buyong mengesyorkan pasukan pemantau terdiri daripada generasi muda Felda untuk memantau operasi Felda.

Rupa-rupanya ada komplot nak perjatuhkan TS Annuar Musa dalam FAM....

Khalid Ali (kiri) ketika mewakili Malaysia dalam Piala Presiden Park Korea Selatan pada 1977.

Meskipun sudah hampir 3 minggu berlalu, nampaknya cakap-cakap mengenai isu penggantungan Tan Sri Annuar Musa masih menjadi topic hangat yang dibualkan pengemar sukan bolasepak negara, termasuklah dari kalangan bekas pemain kebangsaan sendiri.

Khalid Ali, yang pernah menyarung jersi kebangsaan selama 9 tahun pada pertengahan tahun 70-an hingga 80-an, berkongsi rasa kecewa dan mendedahkan dia dan beberapa rakan lain tahu apa agenda sebenar di sebalik penggantungan TSAM, ketika ditemui SS di satu majlis ringkas yang dianjurkan untuk bekas atlet negara petang tadi.

“Pertama sekali saya nak tanya jawatan Timbalan itu lantikan atau undian? Kalau undian jangan cakap kepada saya bahawa Timbalan tidak mempunyai hak eksekutif untuk bersuara!! undang-undang negara mana digunapakai ni? Kalau TSAM menang jawatan timbalan melalui UNDIAN, dia mempunyai EXECUTIVE RIGHTS utk bersuara, kalau tak, tak perlulah dia pegang jawatan tu dan duduk dalam FAM, jawatan paling tinggi selepas presiden, tapi tidak boleh menegur apa-apa? Kelakarla sistem diorang ni, kenapa FAM begitu dengki dan tidak pernah memberi peluang kepada orang yang betul-betul PASSIONATE terhadap bolasepak untuk berbakti? Naik sikit, mereka cantas,”





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...