TERKINI :

Saturday, March 3, 2012

Pejuang pejabat insuran naik meroyan tengok iklan surau baru

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata



Lebih seminggu PKNK mempamerkan wajah sebenar surau baru yang akan dibina di Aman Central. Rakyat yang lalu lalang tengok, hebat dan gagah. Depa kata, kalau mcm ni punya hebat surau baru, ada lagi yg tentang maka bangang betoi puak2 tu.

Rupanya kehadiran iklan gergasi gambaran kehebatan surau baru ini telah menjadikan puak2 pejuang pejabat insuran Salihiah yang terdiri dari Perkasa dan UMNO Alor Setar jadi sasau dan meroyan. Selama ini depa dok muhong kat rakyat bahawa surau tu akan dibuat ciput dalam bangunan sapa pun tak boleh nampak tapi yg sebenar sebaliknya.

Jadi tindakan segera mereka ialah mengoyak iklan tu supaya rakyat taktau wajah surau baru jd mudah depa hasut rakyat. Ih ih ih awatlah kecut telog sampai tara tu, takdak sifat 'lelaki gentle' langsung.. takut rakyat termakan info dari pihak lain, musnahkan info tu. Ini betoi2 perangai kerajaan komunis dan Sadam Husin masa berkuasa dulu..sekat maklumat semua jangan sampai kepada rakyat.

Nak bagi dekat konco2 Mat Bashah, Cot, Sobri Sudin dunia hari ni maklumat orang tak boleh sekat dah. Hangpa pereban iklan gergasi tu pun, sambar surau tu dah tersebar seantero alam.

MK nak tergelak bila puak2 tu turut pi buat report polis. Depa ingat polis tu barua toknek tiri depa boleh buat report ikut suka hati tanpa ada asas kes apa pun. Mokalu orang kata bingai marah tapi @&$/:;¥£€.. wahhahhah.

http://kedahla.blogspot.com/2012/03/pejuang-pejabat-insuran-naik-meroyan.html

No comments:





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...