TERKINI :

Monday, December 31, 2012

[Isu Live TV] Masanya sudah tiba kita nak tengok HUJAH siapa yang benar.. Antara Hj Hadi dan semua Tokoh Agama UMNO & Mufti-Mufti..!!!

Berani ka Hj Hadi berdepan semua tokoh agama dan mufti-mufti?

TG Hj Hadi patut sangat-sangat bagi satu syarat kecil, membenarkan pihak lain untuk buat rakaman sama termasuk dari pihak PAS sendiri. Takkan syarat kecil dan mudah macam tu pun Rais Yatim tak sanggup nak terima.

mStar melaporkan:
KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata tokoh agama dan mufti negeri-negeri akan dijemput untuk bersama dalam forum yang akan memberi peluang buat julung kalinya kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi memperjelas amanatnya yang telah memecah-belahkan umat Islam di Malaysia.

Rais berkata, Hadi tidak boleh membuat keputusan bersendirian dan terlalu yakin dengan kebolehan dirinya yang berlatar belakangkan pendidikan agama "kerana sentiasa ada orang yang lebih bijak daripada kita". -
mStar.  
Menarik jugak cadangan Rais Yatim ni. Kalau kena caranya, tak mustahil isu 'Amanat Hj Hadi' ni boleh selesai dengan forum cadangan Rais ni.

Teringin jugak nak tengok "tokoh agama" dan mufti negeri-negeri yang sebelum ni lantang bercakap pasai Amanat ni mempertahankan kelantangan depa dalam forum ni.

LIVE Sambutan Ambang Sejahtera dari Tasik Darul Aman Jitra




Jika Tak Dapat Sila ke link : http://AmanTV.net

LIVE dari SHAH ALAM bersama Ust Azhar Idrus





Stream videos at Ustream

http://kingofgoblok.blogspot.com/2012/12/live-sambutan-tahun-baru-di-shah-alam.html

2 ahli UMNO tegar di landa musibah..!!!

 Banglo Milik Zuhasnan & Jamaluddin Jarjis Mungkin Dirobohkan


Dua banglo, masing-masing milik Anggota Parlimen Setiawangsa Datuk Seri Zulhasnan Rafique dan Duta Khas Malaysia ke Amerika Syarikat Datuk Seri Dr Jamaludin Jarjis, yang terletak di Puncak Setiawangsa berkemungkinan akan dirobohkan bagi memberi ruang zon penampan antara tebing runtuh dan rumah-rumah berhampiran.

Ketua Pegawai Operasi Institut Kerja Raya Malaysia (IKRAM) Mohd Taufik Harun berkata sebelum sebarang tindakan diambil pihaknya perlu mendapatkan semua maklumat berkenaan keadaan tanah dan cerun tersebut.

"Orang boleh bagi pelbagai cadangan, tetapi kami akan mencari penyelesaian sebenar," katanya di Pusat Operasi Bencana Tebing Runtuh di sini hari ini.

Beliau berkata langkah tersebut bertujuan menyelamatkan empat rumah lain yang terletak di atas bukit dan mengurangkan tekanan tanah di atas bukit.

"Buat masa ini kita lihat tiada kesan teruk akan berlaku terhadap rumah penduduk di kawasan atas tapi yang kita dikhuatiri adalah rumah penduduk yang berada di bawah tebing cerun," katanya.

Tu dia DUIT BRIM BROM BRANG nak turun dah..!!!

BR1M 2.0 dibayar mulai Februari

Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia 2.0 (BR1M 2.0) akan dilaksanakan bermula Februari depan, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Beliau berkata bantuan BR1M 2.0 yang melibatkan peruntukan RM3 bilion itu dijangka memberi manfaat kepada seramai 4.3 juta isi rumah dan 2.7 juta individu bujang.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata ketua isi rumah yang tercicir dari senarai penerima BR1M yang lepas atau belum pernah memohon masih berpeluang berbuat demikian.

Beliau berkata sebanyak 2,684,916 permohonan baharu untuk BR1M 2.0 (BR1M) telah diterima sehingga hari ini di mana ia melibatkan 1,823,039 individu bujang manakala baki 861,877 diterima daripada isi rumah (keluarga).

"Kerajaan menggalakkan lebih ramai individu bujang memohon untuk mendapatkan BR1M 2.0. Pendaftaran akan terus dibuka sehingga satu tarikh yang diumumkan kelak," katanya.

TOP 5 : Menteri paling tak buat kerja tahun 2012.

Hari neh last day of 2012.


Macam tak percaya pun ada. Sebegini cepat masa berlalu. Aku rasa macam baru semalam je masuk tahun baru 2012. Tahu2 jek hari neh dah nak masuk 2013. Cepat gile. Orang kata semakin mendekati kiamat, semakin cepat masa berlalu. Yeke? Aku pun tak sure benda neh betul ke tak. Hehe.

Tahu kah anda sebagai rakyat, ini la masa untuk kita memberikan penilaian mengenai menteri2 kita? Kita ada hak itu kerana kita rakyat yang mereka jaga. Bila kita dapati mereka gagal menjaga dan mentadbir negara dengan betul, kita layak mengadili mereka. Tanpa larangan. Of course.

Untuk tahun 2012, berikut adalah 5 menteri paling tah hapa2 PRESTASI dorang. Yang sebenarnya aku nak cakap bangang dan bodoh. Tetapi kerana aku harapkan menteri2 tersebut baca artikel neh maka aku gunakan perkataan tak buat kerja. At least takde la mereka jauh ahti dengan aku lepas baca penilaian aku terhadap mereka. 

Duit RM2juta Abdullah Sa'amah dah habis dah kot...???

He He He..mungkin duit 2 juta nie dah habis dah kot sebab 
tu yang semangat dok nak bercakap semula....
 
Guru pondok bimbang Hadi raih simpati di TV

Seorang guru pondok Abdullah Sa'amah berkata beliau tidak bersetuju dengan kesediaan stesen televisyen untuk memberi peluang kepada presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menjelaskan amanat yang didakwa dibuat pada 1981.

Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia, Abdullah bimbang Abdul Hadi akan menggunakan peluang itu untuk berkempen dan menarik simpati masyarakat kepada PAS.

"Saya tidak sokong RTM atau TV3 bagi peluang kepada Abdul Hadi muncul, jangan kata selama sejam, 30 minit atau 20 minit pun saya tidak setuju sebab dia akan pusing kenyataannya sehingga orang ramai yang kebanyakannya jahil menjadi semakin keliru," katanya.

Beliau mengulas syarat Abdul Hadi yang mahu memberi penjelasan mengenai amanat tersebut melalui siaran langsung di televisyen.

Tiba-Tiba JAKIM terjaga dari lena.....!!!!

Jakim jangan melatah lah!

1. Amat mengejutkan mengapa tiba-tiba Jakim saja bangkitkan hal 'Amanat Haji Hadi'. Mengigau ke Jakim ni?

2. Tak perlu orang macam saya pulak kena peringat orang dalam Jakim termasuk menteri agamanya..bahawa "Al-Ijtihad La Yanqudhu bi al-Ijtihad"..Sesuatu Ijtihad tidak boleh terbatal atau dipadam dengan ijtihad yang lain. Sifat ijtihad ialah 'Maudhu'iy' dan 'Waqi'iy'.. dihasilkan di dalam sesuatu realiti sosio-politik dan kehendak-tuntutan zaman (masa) dan makan (tempat).

3. Lantas menyuruh sesuatu itu ditarik balik adalah menafikan wujud sesuatu realiti dan kehendak yang menuntut 'amanat' itu diterbitkan sedemikian sifat tiga dekad yang lalu!

4. Samalah seperti tidak menyelami perhitungan mengapa wujudnya perbezaan Qaul Qadim (Ijtihad Lama) dan Qaul Jadid (Baru) Imam As Syafi'e di zaman Baghdad dan Mesir atas qadhiah atau maudhu (subjek-kes) yang sama.

5. Wajar bagi Jakim menumpu tugas-salahiyat utamanya mengurus penayaan Islam sekaligus nendepani kebejatan agama-moral ummat akibat pegangan agama secara longgar dan sesetengahnya emosi-jahil-ekstreme-melulu tanpa memahami Maqasid serta Tujuan di sebalik Syariat Islam.

6. Jakim mesti mengekalkan sifatnya yang tidak berpihak dan tidak jugak gelojoh menjatuhkan hukuman terhadap sesuatu atas desakan penguasa politik kalau tidak mahu terus kehilangan wibawa dan integriti.

Aduhai Blogger UMNO... Dok Ulang Cerita bohong BAB RUMAH ANWAR DI AMERIKA laa pulak..!!!

Gambar Rumah Anwar Ibrahim di Amerika.. Bukan satu tapi banyak...

 


Sungguh aku tak sangka bahawa Anwar Ibrahim ini seorang yang kaya melampau rupanya.. ini berdasarkan gambar rumah di atas yang dikatakan milik Anwar Ibrahim di US.

Aku tak sangka Anwar itu begitu kaya kerana pernah dalam satu perjumpaan antara Blogger yang menyokong Pakatan Rakyat, Anwar hanya menyumbangkan RM50 sahaja buat beberapa orang blogger yang hadir itu.

Aku tak dapat pasal aku tak hadir, kawan aku yang sorang tu kata dia simpan lagi note RM50 tu sampai sekarang sebab dia tak tahu pasal apa Anwar bagi kat dia..

Jika dinilaikan harga rumah di atas dengan RM50 yang Anwar sumbangkan untuk Blogger PR itu ternyata Anwar Ibrahim adalah seorang yang kedekut bak kata orang ‘Taik Hidung Masin’.

Rumah Anwar Ibrahim?? Kah..kah..kah..

Ada pimpinan UMNO ajak debat.... Ustaz Fadzil Noor ulas lama dah !!!


Almarhum Datok Fadzil Noor :
Ulasan Debat Olok-olok UMNO & PAS

[Gempar] Azizan di kelilingi oleh 20 ribu pendemo bantah tebang balak di Pedu..!!!!

 20 ribu rakyat Kedah berdemo bantah tebang balak di Pedu (lawak hujung tahun ki ki kii..) 

(Caption: Sepatutnya kawasan hutan untuk tadahan air... UMNO tadah air dengan kayu balak? Konpius sepanduk tu.)
Oleh: Mat Yeh Pekan Naka

Kira-kira 20 pemuda UMNO Padang Terap yang diketuai oleh Wan Ketom mengadakan bantahan aman di tapak pengumpulan balak milik kerabat DiRaja. Mereka yang ditemui kebanyakannya tidak tahu apa tujuan mereka membantah.
"Kami hanya disuruh pegang kain rentang yang disediakan oleh puak di atas sana, upah makan tengahari dan rokok sorang sebatang," ujar seorang pelajar sekolah yang enggan namanya disiarkan.
Seorang peserta demonstrasi ketika ditanya, sama ada dia sedar bahawa air kesan pembalakan di Charuk Genting Bunga tidak akan masuk ke Tasik Pedu dengan tegas berkata, "Pasaipa kami tak tuu (tau) pulak bang, kami orang sini... dah lama dah kami tau TV3 dok muhong rakyat hah hah hah." Ujar budak angkat sepandok tu sambil gelak deraih.

[Video] Presiden PAS dah jawab lama dah dalam CERAMAH tapi UMNO nie buat bengong sebab tu dia nak LIVE di TV pulak..!!!

oleh AnakKedah007



So far Jawab dalam Ceramah memang dah jawab dah pun...bukan sahaja baru sahaja menjawab persoalan tersebut tetapi sudah bertahun dah isu tersebut di Jawab oleh TG Hj Hadi berkenaan isu KAFIR MENGKAFIR nie... namun UMNO nie macam kita dok kata laa CERAMAH mana depa mai dengaq.... sebab itu Tuan Guru mintak nak siaran LIVE di TV supaya penjelasan beliau dapat di lihat oleh semua RAKYAT MALAYSIA terutama penyokong UMNO yang dok pekak badak dan buat-buat tak faham lagi tuuu.... 

Namun ada pulak langau sekoq dua dok kata Tuan Guru gila nak masuk TV pulak... awat tak terangkan sahaja di CERAMAH saban malam tuuu...nie lah dikatakan UMNO...lidah pembelit..asyik nak cari alasan nak tunjuk macam terra sama ja dengan RAIS YATIM... nak bagi tapi RAKAMAN... 24jam hangpa bantai dia 7hari 7malam hangpa dok kata kat dia last bila dia mintak ruang untuk memberi penjelasan macam-macam pulak hangpa dok bagi alasan.. nampak sangat hangpa nie semata-mata nak dapat undi dan bagi orang ISLAM kita celaru dan hangpa sahaja betul...

Dr. Zaharuddin Abdul Rahman - Isu Nama Allah

Dr. Zaharuddin Abdul Rahman
www.zaharuddin.net

Soalan untuk ruangan Soal Jawab BH Ahad:

262649_457888030939508_1073671673_n

1. Baru-baru ini Setiausaha Agung DAP dalam perutusan Hari Krismas ada membuat kenyataan menggesa kerajaan diterajui Barisan Nasional (BN) untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible versi Bahasa Melayu. Apa pandangan Dr berhubung tuntutan itu?

Dalam banyak keadaan, orang politik sering mensasarkan sokongan pengundi dalam apa sahaja yang diseru, gesa dan desak. Dalam hal ini saya merasakan Lim Guan Eng juga mungkin sedang mensasarkan sokongan penganut Kristian terhadap parti itu. Sama ada betul atau tidak, saya merasakan tindakan tersebut mungkin kurang tepat, malah pada jangkaan saya, ia lebih mampu menyusahkan gabungan Pakatan Rakyat dan PAS khususnya serta mengurangkan sangka baik orang Melayu Islam terhadap DAP.  Tidak saya nafikan, Barisan Nasional juga adakalanya berkata-kata atau melakukan beberapa tindakan yang boleh melampaui sensitiviti umat Islam. Justeru saya nasihatkan lebih baik agar Barisan Nasional tidak menyahut saranan ini semata-mata inin memenangi undi penganut Kristian, kerana orang Kristian sendiri ada yang menolak pendekatan terjemahan God kepada Allah. Jika BN tunduk kepada desakan beberapa kumpulan Kristian ini, saya menjangkakan ia bakal memberi kesan yang buruk pula kepada BN khususnya sokongan Melayu Islam.   Selain itu bagi saya, pemuka Kristian tidak perlulah memperjuangkan isu nama Allah sama ada dalam terjemahan Bible versi Bahasa Melayu atau mana-mana bahan bercetak yang dikeluarkan oleh pihak Kristian. Mungkin yang lebih penting adalah menjaga kebajikan penganutnya dari sudut kebajikan fizikal khususnya. Manakala kebajikan berbentuk ‘spiritual’ boleh di laksanakan dengan menambah bajet atau apa-apa sahaja yang tidak perlu melampaui sensitiviti agama lain. Terjemahan ‘God’ yang sekian lama diterjemahn kepada tuhan, tiba-tiba ingin diubah kepada nama Allah tentunya melampaui garisan agama Islam. Pastinya ia bakal menimbulkan reaksi negatif umat Islam.

MB Kedah di Program Penerangan Projek Ladang Buah-Buahan Charok Genting Bunga



 
Program pembagunan Ladang Buah-Buahan Charok Genting Bunga,.Pedu
 
 
Peserta sedang mendengar Ucapan YAB Menteri Besar Kedah,.Dato' Seri Ustaz Azizan Abd Razak.
dalam Program Penanaman Buah-buahan di Charok Genting bunga di Pedu.

Sunday, December 30, 2012

TIADA JIHAD DI PALESTIN - Ust Azhar & Ust Asri "BANTAI" ulamak muda UMNO..!!!



Adakah kita berdosa jika kerajaan memerintah LULUS LESEN ARAK & JUDI ??


Fathul Bari takut nak berbahas dengan Ust Asri...


Adakah kali ini Fathul Bari berani menyahut cabaran yang di lontarkan oleh Sinar Harian. Debat sinar bertajuk Uli Amri bersama Dr. Asri.

Kali ini jugak Dr. Asri harap Fathul Bari jangan mencari sejuta alasan untuk melarikan diri.

Jikalau Fathul Bari berani mempertahankan pemimpin Umno sebagai Uli Amri sepatutnya beliau berani menyahut cabaran debat Sinar ni.. sama-samalah kita tunggu..

Jom kita tengok tempat REKRUT UNTUK MEMPERKASAKAN UMNO

ILMU (Institut Latihan Memperkasakan UMNO) 
Janda Baik BENTONG, PAHANG

  

Setpol MB Kedah tanya Ust Asri program dimana & siapa anjur yang halang di berucap..??



Azizan melawat dan rasmi ladang anggur di Projek Tasik Pedu siang tadi..!!!

Azizan kata projek ladang buah-buahan di pedu tidak perlu kajian tanah

KUALA NERANG, 30 Dis — Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata hutan dara seluas 400 hektar berhampiran Tasik Pedu yang diteroka untuk dijadikan ladang buah-buahan tidak memerlukan kajian tanah.

Beliau berkata sebuah syarikat swasta yang diberikan tanah seluas 3.75 hektar untuk mengusahakan tanaman buah-buahan mendakwa kawasan tersebut sesuai ditanam dengan anggur.

Projek itu bertujuan membuka peluang pekerjaan kepada rakyat, katanya kepada pemberita semasa ditanya sama ada kajian tanah perlu dilakukan untuk menentukan kesesuaian jenis pokok, selepas melakukan lawatan kerja ke projek ladang buah-buahan di Charok Genting, Pedu dekat sini, hari ini.

Pengondolan lebih 400 hektar hutan simpan sekitar Tasik Pedu dan Gunung Inas di Baling didedahkan media tempatan baru-baru ini kerana ia didakwa bakal menjejaskan alam sekitar dan hasil pertanian.

Sebelum itu, Pengurus Besar Kumpulan Ladang-Ladang PKNK (Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah) Rosli Saad dalam taklimatnya kepada Menteri Besar berkata hanya seluas kira-kira 221 hektar sahaja akan ditanam dengan pokok buah-buahan membabitkan 33 spesies.

Kenapa Menteri ada kuasa 'ARAHAN LANGSUNG' dengan by-pass Ketua Polis Negara..???

MyWatch persoal keperluan pegawai perhubungan PDRM Hishammuddin

KUALA LUMPUR, 30 Dis — NGO pemerhati jenayah MyWatch hari ini menyeru Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menjelaskan keperluan Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohamad sebagai pegawai perhubungannya bagi Polis Di Raja Malaysia (PDRM).

MyWatch mengatakan Hishamuddin (gambar) mempunyai seorang pegawai perhubungan dengan jawatan Timbalan Penguasa Polis (DCP) membolehkan Kementerian Dalam Negeri mengeluarkan arahan langsung bagi pasukan polis, tanpa melalui Ketua Polis Negara (IGP).

“Ini dengan jelas menunjukkan bahawa Menteri Dalam Negeri mencampuri urusan PDRM tanpa menyampaikan arahan secara terus kepada IGP.

“Ini juga satu lagi bentuk pembaziran sumber polis dan tidak produktif,” kata Pengerusi MyWatch dalam satu kenyataan di sini.

Terdapat dua bahaya yang selalu mengancam politik

SELAMAT MENEMPUH TAHUN BARU MASIHI 2013 - SEMOGA DILINDUNGI DAN DIRAHMATI ALLAH YANG MAHA ESA.

Guru mengajar ku:-

Segala perkara yang diusaha oleh manusia sebahagiannya berkaitan dengan masalah individu yang mencakupi sebahagian kecil dari aktiviti -seperti mencari nafkah, kegiatan spiritual, hubungan perasaan, dan hubungan individualnya dengan berbagai hal, sementara bahagian yang lebih besar dan utama dari aktiviti manusia adalah kegiatan di tengah masyarakat yang dilakukan secara bersama-sama atau yang disebut dengan politik; iaitu politik ekonomi, politik sosial, politik ketenteraan, politik budaya, politik awam, politik pemerintahan dan politik internasional. Itu semua merupakan bahagian utama dari kegiatan manusia dalam kehidupannya.

Mengapa utama? Karena politik tersebut pada hakikatnya mengarahkan manusia kepada tujuan dan arah tertentu. Kebanyakan kegiatan manusia adalah aktiviti makro (besar) yang secara menyeluruh mengarahkan aktiviti individual hingga yang terkecil sekalipun. Agama berkaitan dengan keduanya, dalam usaha secara individu maupun di kancah politik yang cakupannya sangat luas dalam kehidupan manusia.

Najib semakin hari semakin gelabah biawak jadinya....

PM Najib panik biawak jadinya ....

Kalau tuduhan-tuduhan yang dibuat oleh Deepak Jaikishan itu tidak benar, kenapa Najib harus panik macam biawak sehingga suruh Zahid Hamidi menyalahgunakan kuasanya dengan mengarahkan LTAT untuk membeli 80% saham terbitan Astacanggih dengan nilai RM30 juta dan RM130 juta lagi untuk membeli 200 ekar tanah dari Awan Megah Sdn Bhd ? 
 "Ianya benar bahawa saya dan pemegang saham saya telah menjual saham kami dalam Astacanggih untuk RM30 juta yang merupakan harga kos sebenar kami RM13 juta untuk Raja Ropiaah, RM8 juta untuk sumbangan politik, RM7 juta kos kewangan dan RM2 juta untuk kos guaman dan pelbagai kos,” kata Deepak di sini 
Antara yang menariknya mengenai akuan Deepak diatas itu ialah : RM8 juta untuk sumbangan politik.Rakyat ingin tahu sangat parti politik mana yang dapat sumbangan tersebut.

Najib , jika masih ada lagi kewibaan, sepatutnya jawab segala dakwaan Deepak yang melibatkan dirinya dengan skandal Surat Akuan Bala dan Pembunuhan wanita Monggolia Altantuya itu.

Blogger UMNO kencing Soi Lek

Soi Lek kecewa dengan blogger Umno, dakwa tidak beretika

KUALA LUMPUR, 29 Dis — Datuk Seri Chua Soi Lek hari ini mengecam tindakan blogger Umno memutar belit kenyataannya ketika pertemuan dengan mereka Rabu lalu, dan menuduh blogger pro Umno itu tidak beretika.

Presiden MCA itu menegaskan, beliau kecewa dengan tindakan segelintir blogger tersebut yang mendedahkan butiran perjumpaan mereka malah menegaskan beliau tidak akan berjumpa dengan mereka lagi kerana dakwanya ingin menghancurkan MCA.

“Saya sangat kecewa dengan blogger pro Umno ... mereka tidak ikhlas tentang apa yang telah dibincangkan.

“Ia perjumpaan tertutup dan saya ada bercakap tentang persiapan MCA hadapi pilihan raya umum ... Ada sesetengahnya hanya gurauan dan tidak patut didedahkan,” jelasnya menyuarakan rasa kecewa dengan tindakan blogger Umno tersebut.

Mengaku Ahli PAS, Bawa Bendera PAS Tapi Wajah Tetap Sama Dan Berbau Lembu


WFAUZDIN NS

MAKA, diusunglah bendera-bendera PAS oleh lembu-lembu berserban yang mengaku ahli-ahli PAS di P.Pinang membantah permohonan Lim Guan Eng untuk menggunakan nama "Allah' di dalam kitab Kristian terjemahan Melayu itu.
Tebal mana pun serban mereka, jika sudah lembu semua kenal dengan bau lembu.

TV3 suku yang memang tugasnya mencari bangkai apa pun akan berselera dengan bangkai yang ditawarkan. Apa masalahnya dengan isu Kalimah Allah? Bukankah di P.Pinang di bawah Lim Guang Eng sekarang ini terdapat larangan penggunaan Kalimah Allah yang telah diwartakan? Jadi, apa yang lembu--lembu takut sangat?

Lim Guan Eng di dalam Konvensyen DAP baru-baru hanya menyuarakan kehendak penganut agama Kristian sahaja. Ertikata lain, Lim Guan Eng 'mohon' sahaja. Beliau tidak memaksa atau mengugut jauh sekali untuk menentang. Apabila Lim Guan Eng memohon, maka siapakah yang berkuasa menentukan permohonannya itu? Tidak salah untuk sesiapa jua memohon, tetapi perlu akur jika keputusan sudah dibuat.

Abang ipar TKM Sabah ketuai 136 ahli Umno sertai KEADILAN


Abang ipar kepada Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Yahya Hussin mengetuai 136 ahli Umno dari Dewan Undangan Negeri Petagas, menyertai KEADILAN.

Ahmad Yunin menyerahkan borang keahlian kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas Ketua Umum KEADILAN itu berucap di pusat beli-belah Tanjung Aru Plaza di sini, malam tadi.

Ahmad adalah abang kepada Datin Seri Jouyah Yunin – isteri Yahya. Beliau yang juga Pengerusi Sukarelawan Petagas turut menyerahkan cek RM10,000 untuk misi bantuan di Gaza pada majlis itu.

Program anjuran Wanita KEADILAN Sabah yang dihadiri lebih 1,000 penduduk tempatan itu sebahagian daripada siri Jelajah Demi Rakyat di Sabah.

Antara Hadi & Najib...siapa yang TAKUT dan TERTEKAN?

Antara Hadi & Najib... mai kita tengok bukti di bawah ni, siapa yang TAKUT dan TERTEKAN?


Oleh: Pak Dee Jantan (Pak Dee bukan Dee Pak)

Setelah diserang bertalu-talu dengan peluru kapur oleh media pro APCO, tiba-tiba Presiden PAS Tok Guru Haji Abdul Hadi Awang muncul untuk beri penjelasan terhadap apa yang ditohmahkan itu. Cuma dia minta dibenarkan buat siaran langsung dalam RTM atau TV3. Mengapa siaran langsung? Sebabnya beliau tak mahu media BN putarbelitkan kenyataannya... kalau siaran tertunda maka nanti hanya mukanya saja muncul terkumat kamit tapi suaranya adalah dari pengulas yang memutarbelit ucapan itu. 
 
Satu lagi mengapa live, ialah kerana rakyat Malaysia dari semua peringkat tiap2 hari ikuti fitnah yang disiarkan dalam TV secara live jadi berpeluanglah golongan yang telah tertipu ini untuk dibetulkan balik fahaman mereka. Kalau buat live dalam internet, tak semua rakyat Malaysia akan berpeluang ikuti. Dalam hal ini Pak Dee kagum dengan keberanian tok guru untuk beri penjelasan apabila isu mengenai dirinya disensasikan.

AMANAT Hadi - Berilah Peluang Hadi Jelaskan dalam LIVE...

Amanat Hadi: Pas Pusat harap RTM, TV3 buka laluan
Wartawan Sinar Harian
30 Disember 2012
Pesuruhjayanya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
Pesuruhjayanya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man
 
SHAH ALAM - Pas Pusat berharap kerajaan akan membuka laluan bagi Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk memberi penjelasan menerusi media harus perdana selepas diserang berminggu-minggu berhubung isu Amanat Haji Hadi.

Ketua Penerangannya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kerajaan tidak perlu berdolak-dalih dalam isu Amanat Haji Hadi bagi meraih populariti murahan, mahupun membiarkan ia menjadi polemik berterusan.

"Pas menyokong penuh hasrat Presiden untuk memberi penjelasan isu Amanat Hadi di media perdana  Pas menyokong penuh hasrat Presiden Pas Abdul Hadi Awang untuk diberi peluang satu jam bagi menjelaskan isu amanat Haji Hadi di RTM1 dan TV3 secara langsung.

"Setelah berminggu menyerang Presiden dalam isu ini menggunakan seluruh media perdana, kerajaan sewajarnya memberikan ruang sebagaimana yang diminta Presiden Pas untuk memberikan penjelasan kepada pengikut media perdana yang sama yang mengikuti serangan Umno dalam isu Amanat Hadi," kata beliau dalam satu kenyataan media.

Saturday, December 29, 2012

PR bohong kata boleh turunkan harga minyak.. Ini hujahnya...!!


Hari ini kita buat pulak perbandingan dgn negara asia barat....seperkara yg jelas kat sini satu harganya adalah sangat2 murah dan kedua walaupun murah kerajaannya tetap juga menyediakan pilihan jenis minyak untuk rakyatnya pilih....nanti ada pulak cacais akan cakap mana boleh bandingkan negara pengeluar minyak dunia dgn Malaysia..

Qatar
Harga Petrol : RM 0.75
Qatar pengeluar ke-22 di dunia.

Oman
Harga Petrol : RM1.00
Oman pengeluar ke-28 di dunia.

Egypt @ Mesir
Harga Petrol : RM 1.06
Egypt pengeluar ke-29 di dunia.

Iran
Harga Petrol : RM 0.35
Iran pengeluar ke-8 di dunia.

Amacam ada berani bagi Presiden PAS 1 jam On Air kat TV untuk jelaskan Amanat Beliau..!!

Hadi minta RTM, TV3 beri satu jam jelaskan isu Amanat Hadi
Wartawan Sinar Harian
29 Disember 2012
Abdul Hadi Awang
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang
 
KUALA TERENGGANU – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang meminta kerajaan memberi beliau peluang siaran secara langsung sejam menerusi RTM untuk menjelaskan isu Amanat Haji Hadi yang kembali menjadi polemik semasa.

Selain RTM, Abdul Hadi turut meminta rangkaian Kumpulan Media Prima terutama TV3 juga memberinya peluang yang sama.

Ahli Parlimen Marang itu enggan menyatakan pendirian sama ada amanat itu harus ditarik balik atau tidak dalam sidang media kerana percaya kenyataannya tidak akan disiarkan penuh sebagaimana diharapkan selain berlakunya diputar belit fakta.

“Saya minta supaya diberi peluang secara langsung sejam oleh RTM dan TV3. Beri satu jam biar saya jelas, lepas itu masyarakat boleh nilai,” kata beliau selepas melancarkan Petugas Muslimat Marang PRU13 di Dewan Tok Guru, Rusila, Marang, pagi tadi.

Penyakit ROGOL semakin kritikal dalam negara kita...!!!


Hebat Malaysia dari antara negara ISLAM Arab, UAE & Indonesia kita duduk di No. 2...!!


Cerita Lawak S/U UMNO pada petang ini...!!!

Tengku Adnan: Semua bakal calon BN PRU ke-13 bebas rasuah dan jenayah

PUTRAJAYA, 29 Dis — Semua calon Barisan Nasional (BN) yang bakal bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU Ke-13) bebas rasuah dan jenayah, kata Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini.

Beliau berkata bakal calon BN bagi kesemua 222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) telah melalui proses saringan teliti termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan

Jabatan Insolvensi untuk memastikan calon tersebut ‘bersih’ dan bebas masalah.

“Semua calon BN yang bakal bertanding telah melalui proses saringan yang teliti,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan persekolahan, uniform Rela, ramah mesra bersama pemimpin dan pesta jom makan durian di sini hari ini.

Selain itu, Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung Umno berkata latar belakang bakal-bakal calon BN juga dikaji secara mendalam untuk memastikan mereka adalah pilihan rakyat.

“Kita mahu calon yang bakal bertanding itu adalah mereka yang dikehendaki rakyat, bukannya kehendak parti atau individu-individu dalam parti. Kita mahu calon yang rakyat fikirkan dia boleh mewakili rakyat,” katanya.

Mengenai muka baru dan calon wanita yang bakal bertanding dalam PRU Ke-13 nanti, Tengku Adnan berkata “itu rahsia parti”.

UMNO BN mengharapkan isu KAFIR MENGKAFIR akan menumbangkan PAS seperti PRU 1986

Cikgu Non tersalah masuk usrah yang ahli-ahlinya jahil murakab?


Oleh: ZULKIFLI YAHAYA
Terasa semacam kita kembali berada di tahun 80an apabila isu kafir mengkafir ditimbulkan semula. Solat dua imam, nikah dua kali, tak makan sembelihan orang Umno - adalah antara isu yang berlegar di tahun 80an. Orang yang berpeluang mengikuti perkembangan politik tahun 80an dapat menyaksikan bagaimana isu kafir mengkafir dimainkan habis-habisan oleh media propaganda BN sehingga menyebabkan PAS kalah teruk PRU 1986. Di Parlimen PAS hanya mendapat satu kerusi yang dimenangi oleh Haji Nik Abdullah Arshad di Pengkalan Chepa.
Di saat PAS ditolak-tolak mentah-mentah oleh masyarakat bukan Islam pada masa itu, maka Umno hanya perlu pastikan PAS tidak diterima oleh orang-orang Melayu. Maka isu kafir-mengkafir terbukti sangat berkesan memberikan imej buruk terhadap PAS, yang hasilnya Umno dan BN menang besar dalam PRU.
Hari ini, Umno ditolak oleh bukan Melayu. Maka keperluan untuk mendapatkan sebanyak-banyaknya undi Melayu tentulah lebih menekan BN. Jika formula isu 'kafir mengkafir' berkesan tahun 80an maka Umno percaya ia juga masih berkesan hari ini. Sebab itulah isu itu dimainkan secara besar-besaran. Cuma bezanya isu yang disensasikan itu hanyalah catatan bahan sejarah 30 tahun lalu. Sebahagian besar pengundi muda hari ini belum lahir atau masih terlalu kecil untuk memahami politik. Isu yang cuba disensasikan media BN itu nampak mengada-ngada, dibuat-buat dan tiada kena mengena dengan generasi hari ini. Setakat ini belum ada catatan bahawa bahan sejarah mampu mempengaruhi pengundi sehingga ke peringkat menentukan kerajaan memerintah. Rakyat umumnya lebih berminat untuk ambil tahu isu kebajikan, perjalanan kehidupan seharian, harga barang, kos hidup, pendidikan, sosial, cabaran semasa dan sebagainya.

Muhyiddin sanggup dalamkan LAUT CHINA SELATAN untuk politik banjir di pantai Timur...

Muhyiddin akan dalamkan Sungai Golok

Berapa kaki nak didalamkan Sungai Golok tu?
Sungai Golok akan di dalamkan jika  BN memerintah negeri Kelantan. Itulah janji Muhyiddin Yassin kepada Kelantan dalam siri lawatan beliau ke pantai Timur Semenanjung yang di landa banjir sejak lima hari yang lalu. Kalau begitulah keadaannya Sungai Golok tidak akan di dalamkan selepas pilihanraya yang akan datang ini.
Bagaimana pula janji-janji beliau bagi penduduk Kemaman yang juga tenggelam oleh kerana banjir ini. Di Kemaman air banjir kerana air laut begitu tinggi dan tidak dapat mengalirkan air sungai di Kemaman dan itu lah yang menyebabkan Kemaman di tenggelami air bah.
Kita berharap Muhyiddin akan berjanji kepada rakyat di Kemaman yang kerajaan BN akan mendalamkan Laut Cina Selatan bagi air sungai di Kemaman itu mengalir dengan cepat ke laut. Tidak tahu pulak jika Muhyiddin boleh mendalamkan Laut Cina Selatan sehingga ke Sabah dan Sarawak untuk mengelak banjir dan air bah berlaku di negeri-negeri tersebut.
Dalam keadaan rakyat menghadapi banjir pun, Muhyiddin bermain politik dan janji beliau untuk mendalamkan Sungai Golok jika BN memerintah Kelantan melambangkan kepada kita mentaliti pemimpin kedua tertinggi negara itu berfikir dan bagaimana beliau memberikan persepsi terhadap demokrasi. Tidak ada kerja lain selain dari kerja politik walaupun rakyat sedang menghadapi kesusahan kerana banjir itu.
Di Britain sekarang pun banjir juga termasuk di Wales tetapi tidak pula Perdana Menterinya David Cameron atau Timbalannya, Nick Clegg meminta rakyat untuk mengundi kerajaan campuran Conservative dan Liberal Demokrat itu kerana kerajaan campuran iu juga telah membantu rakyat di England dan Wales yang sedang mengalami banjir sekarang ini. Mereka tidak melukah di tempat yang genting seperti yang dilakukan oleh Muhyiddin terhadap rakyat Kelantan dalam menghadapi banjir besar ini.

Siapa yang masih menggunakan logo halal bukan daripada Jakim dan Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) akan dikenakan tindakan selepas 1 Januari nanti

Denda berkuat kuasa 1 Januari
Oleh NAZMIL NASIRUDDIN
pengarang@utusan.com.my

PUTRAJAYA 28 Dis. - Mulai Januari ini, logo dan ungkapan halal seperti ditanggung halal, makanan orang Islam, bufet Ramadan dan lain-lain lambang Islam yang boleh mengelirukan serta memperdayakan orang Islam adalah dilarang.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Othman Mustapha berkata, syarikat pengeluar, pengedar makanan atau barang-barang yang masih menggunakan logo dan ungkapan halal bukan daripada Jakim dan Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) akan dikenakan tindakan.

Katanya, penguatkuasaan larangan itu berikutan tempoh peralihan Perintah Perihal Dagangan (Perakuan dan Penandaan Halal) 2011 yang diberikan selama setahun bakal tamat pada 31 Disember ini.

“Perintah ini telah memberikan tempoh peralihan selama satu tahun kepada semua makanan atau barangan yang telah berada di pasaran.

Hangpa tak payah dok pikiaq banyak la SPR oi.. Selesaikan dulu 8 TUNTUTAN BERSIH 2.0... semuanya elok aihh..!!!

Bersih 2.0: 8 tuntutan sudah cukup jika ditunaikan

SHAH ALAM - Meskipun akur dan setuju bahawa tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak mengemukakan tuntutan yang menyeluruh dengan menyentuh perubahan struktur pilihan raya negara, namun untuk masa yang singkat, lapan tuntutan yang dikemukakan sudah memadai.

Malahan menurut Ahli Jawatankuasa Bersih, Maria Chin Abdullah, lapan tuntutan itu juga gagal dilaksanakan sebaiknya oleh suruhanjaya yang dipertanggungjawabkan mengendalikan pilihan raya di negara ini.

"Dengan lapan tuntutan ini juga SPR gagal untuk menyelesaikan tuntutan daripada Bersih. Kenapa hendak cakap tentang reformasi pilihan raya untuk jangka masa panjang?," katanya.

"Sekarang ini contohnya ada proses yang baru, dakwat kekal tetapi belum mengumumkan prosesnya kepada orang awam. Patutnya sudah keluar di televisyen sekurangnya di RTM1 dan 2. Proses akan jadi lambat. Orang akan tanya soalan dan sebagainya.

"Ada kemungkinan besar tak dapat habiskan jumlah pengundi di kawasan itu jika undi berakhir jam 5 petang," ujar beliau lagi ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini.

MAJIKAN buat MAGIC dalam bab GAJI MINIMA... last yang RUGI ialah PEKERJA...!!!


Isu Kelab Malam Pertama di Shah Alam Kantoi lagi... sebenarnya diluluskan LESEN KAFETERIA sahaja..!!!

Pencacai Kantoi: Shah Alam Masih “Bebas Disko”, Kafe Bukan Kelab Malam


Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) menegaskan bahawa sebuah premis di Setia Alam yang didakwa menjalankan aktiviti kelab malam sebenarnya adalah sebuah kafetaria yang menjalankan aktiviti persembahan muzik (‘live band’).

Bagaimanapun, Timbalan Pengarah Korporatnya, Shahrin Ahmad berkata, aktiviti ‘live band’ tersebut dijalankan tanpa kebenaran dan kelulusan daripada Jabatan Perlesenan dan Penguatkuasaan MBSA.

“Hasil pemeriksaan yang dijalankan, kita dapati premis tersebut mempunyai lesen untuk menjalankan aktiviti perniagaan kafetaria tapi tiada lesen untuk aktiviti ‘live band’.

“Oleh itu, pihak MBSA telah mengarahkan pengusaha premis tersebut supaya menghentikan aktiviti tanpa kebenaran itu,” tegas Shahrin sewaktu dihubungi TVSelangor.

Menurutnya lagi, notis turut dikeluarkan terhadap pengusaha premis selaras dengan peruntukan Undang-undang Kecil Perlesenan Tred, Perniagaan dan Perindustrian MBSA 2007.

KFATV : Rakaman - KEDAH vs KELANTAN

SEPARUH MASA PERTAMA



Kalimah ALLAH di baca terbalik.. boleh pikiaq nak bagi elok sikit tak..???


[Kantoi] UTUSAN jika cerita kena kat UMNO terus buat cerita nak cover line..

Tengok neh !! Utusan oh utusex mcm sial....



Isi cerita sama tapi tajuk ada kelainan.Apa yang nak diceritakan bukalah isu  besar cuma apa yang nak diperkatakan sikap akhbar utusan bila kena dekat batang idung dia bila mana seorang ketua Umno didapati bersalah oleh mahkamah kerana rasuah tajuk cerita pun molek bunyinya.
Berbeza pula dengan portal Malaysiakini  ditulis detail segala kejadian dan pernama serta parti persalah.
Hari ini Utusan cukup lembut gaya penulisan ,cuba melindungi keahlian persalah sebagai Ketua Umno Pandan.Cuba bayangkan jika persalah ini ketua Cabang Pandan..
Apa akan jadi kepada tajuk utama utusan pada hari itu ? dan agak agak korang la  berapa hari berapa malam utusan akan spin cerita ini...
ha ha ha ....Utusan oh utusan macam sial.....~ batuvskayu
 
 

Memang Artis Jenis nie suka sokong UMNO pun...

Artis Kesayangan Umno Ni Buka Nite Club 

Pengakuan Awie (Kini bergelar "Ayahanda" PEKIDA): Saya memang membuka sebuah kelab di Ipoh. Ini bidang saya iaitu hiburan dan kami ada live band di kelab tersebut.


Kelab dengan nama Malai Rock Station (MRS) ini sudah tiga bulan dibuka. Sejak itu orang mula menfitnah dan menipu saya. Persepi manusia memang begitu dari zaman 80an, kalau rock sahaja mesti jual dadah ~kosmo

Mana MKK, JKKKP, AHLI MAJLIS, ADUN, AHLI PARLIMEN...kawasan belah ALOQ SETAQ nie..hangpa tengok sat Mak Cik nie..!!!

Mengemis untuk sara dua anak
Mengemis untuk sara dua anak
Siti Ani Syafinas bersama dua anaknya menunjukkan keadaan dalam rumah yang berselerak.
 
ALOR SETAR - Seorang ibu tunggal terpaksa hidup mengemis demi menyara dua anak perempuannya kerana kesempitan hidup selepas ditinggalkan suaminya beberapa bulan lalu.

Siti Ani Syafinas Mat Saad, 30, berkata, demi mencari sesuap nasi bagi diri dan anak-anaknya, dia terpaksa ketepikan perasaan malu agar anak-anaknya, Siti Syazwani Athirah Abdul Murah, 5, dan Nurul Zulaikha Amirah, 3, tidak kelaparan.

“Sebelum ini saya bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah pusat membeli-belah terkemuka di bandaraya Alor Setar, namun terpaksa berhenti september lalu, kerana terpaksa menjaga Syazwani yang dimasukkan ke hospital akibat masalah kesihatan.

“Memandangkan sudah tidak bekerja dan bercerai, saya kehilangan sumber pendapatan untuk menyara hidup kami anak-beranak,” katanya.

Berapa lama PAS nak simpan ahli yang selalu beraksi macam 'si anjing Umno' ni?

Bukan sekali ni Ust Hafiz Nordin buat kelaku macam 'si anjing Umno' macam ni tapi dah banyak kali. Malah dia banyak kali berceramah sepentas dengan Dr. Hasan Jati, membelasah PAS. Yang paling aku geram bila dia dengan bangga bagitau yang dia masih lagi ahli PAS yang berdaftar.

Hafiz Nordin bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang beraksi macam 'si anjing Umno'
Harakahdaily melaporkan: 
KUALA LUMPUR: PAS Pulau Pinang menafikan sebarang penglibatan mereka dalam demonstrasi yang diadakan berhampiran Komtar hari ini.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Datuk Saleh Man, berkata pihaknya tidak ada kena-mengna dengan sebarang penganjuran demonstrasi tersebut.

Malah, beliau tidak tahu menahu mengenai demonstarsi tersebut yang diadakan di Masjid Simpang 6, selepas solat Jumaat tadi. - Hrkh
Memang betul PAS Pulau Pinang tak terlibat dengan demonstrasi tu dan memang betul 
Ust Saleh Man tak tau pasai demonstrasi tu.

Tapi sangat jelas ada bendera PAS berkibar megah dalam demonstrasi tu dan sebagai Pesuruhjaya Ust Saleh Man tak patut sangat berlepas tangan macam tu.

Ini baru jadi KETUA UMNO CAWANGAN & AHLI MAJLIS.. dah kantoi RASUAH...macamana pulak yang atas-atas lagi nuu..???

Rasuah: Ketua Umno Pandan dijel 8 tahun, denda hampir RM1 juta
NORAWAZNI YUSOF
28 Disember 2012
Ketua Umno Pandan, Abd Ghani Ismail
Ketua Umno Pandan, Abd Ghani Ismail
 
KUALA LUMPUR - Ketua Umno Pandan, Abd Ghani Ismail dihukum penjara lapan tahun dan denda hampir RM1 juta oleh Mahkamah Sesyen hari ini selepas didapati bersalah terhadap 10 tuduhan menerima rasuah RM193,512 enam tahun lalu.

Hakim Rozilah Salleh membuat keputusan itu setelah berpuas hati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes terhadap Abd Ghani.

Beliau juga mengarahkan hukuman penjara sembilan  tahun dan dua bulan terhadap Abd Ghani sekiranya dia gagal membayar denda RM977,560.

Abd Ghani, 46, yang ketika kejadian adalah seorang ahli Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) merangkap Ahli Jawatankuasa Tender MPAJ, didapati bersalah atas tuduhan memperoleh satu suapan daripada seorang kontraktor Abdul Rahman Yaacob sebanyak RM24,189.

Friday, December 28, 2012

Sahabat Bengang kena saman di Hospital Putrajaya

Nukilan Zulaikha Ali,


Apakah perasaan kita jika kita sakit, lalu pergi mendapatkan rawatan di hospital dan apabila keluar, kita telah disaman? Sesiapa sahaja yang mengalami kejadian ini sudah tentu berasa amat terkilan. Itulah yang berlaku kepada saya dan ramai lagi pesakit/pelawat Hospital Putrajaya.

Walaupun saya tidak pergi mendapatkan rawatan dan hanya melawat rakan saya yang sakit, namun saya tetap berasa amat terkilan apabila kereta saya disaman oleh pihak berkuasa. Saya lebih bersimpati dengan para pesakit yang disaman. Sudahlah sakit, disaman pula. Inilah yang berlaku kepada saya dan ramai lagi para pesakit/pelawat yang pergi ke Hospital Putrajaya. Kali pertama, kami disaman oleh pihak polis. Kali kedua pula disaman oleh pihak berkuasa tempatan Putrajaya.

Rakyat tentunya tidak menghalang, malah menyokong apabila pihak berkuasa menguatkuasakan undang-undang secara adil. Namun dalam hal ini, adalah jelas bahawa mereka tidak menggunakan timbang rasa dan budi bicara. Sebenarnya, kebanyakan orang yang pergi ke Hospital Putrajaya memang meletakkan kenderaan di tepi jalan. Tetapi ini tidak bermakna mereka tidak menghormati undang-undang. Sebenarnya, mereka terpaksa berbuat demikian kerana kekurangan tempat letak kereta di Hospital Putrajaya. Malah jika kita pergi ke mana-mana hospital sekalipun, masalah kekurangan tempat letak kereta adalah antara masalah utama yang dihadapi.

Semoga PR nanti tak main teka-teki bab nie... TETAPKAN terus bila nak diadakan pilihanraya..

Muhyiddin: Biar tarikh PRU13 kekal teka-teki
Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin
 
PUTRAJAYA - Beberapa hari lagi menjelang tahun baru 2013, tarikh sebenar Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) masih menjadi teka-teki umum.

Namun begitu, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan ia sebagai satu keseronokan untuk membuat teka-teki mengenai tarikh sebenar PRU13.

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah memberi gambaran yang sangat jelas bahawa PRU13 akan diadakan pada tahun hadapan.

"Bolehlah buat teka-teki tarikhnya bila... Seronok juga kerana ada peluang dengar teka-teki dan kalau kita dah buat (umum tarikh sebenar), kita tak ada 'fun' lagi," katanya pada sidang media selepas menyampaikan amanat di Majlis Interaksi Timbalan Perdana Menteri Bersama Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) Muda di sini hari ini.

Timbalan perdana menteri berkata orang ramai, termasuk ahli politik harus bersabar menunggu pengumuman rasmi perdana menteri mengenai tarikh PRU13.

"Kita tahu perdana menteri akan putuskan, cuma tinggal bulan dan minggu sahaja (belum umum). Bila masa yang paling sesuai, saya fikir tunggu sahajalah," katanya.

Walaupun rangking dah menurun dari 60 ke 54..yg pasti Malaysia masih negara rasuah...!!!

Malaysia masih negara rasuah

Subky Latif,

BAIK Perdana Menteri mahupun para pimpinan SPRM dipercayai berbangga apabila mereka mewar-warkan CPI rasuah negara turun ke tangga 54 dari 174 negara di dunia dibandingkan dengan tangga ke 60 tahun sebelumnya.

Perdana Menteri Najib dan timbalannya menunjukkan rasa seronok menyebutkan negara sudah turun ke tangga 54 dari 174 negara di dunia. Ia dikira sebagai satu kejayaan dalam usaha negara memerangi rasuah.

Sebagai manusia dan orang Islam wajarlah kita bersyukur atas apa-apa kebaikan sekali pun sedikit. Jika Allah takdirkan kita berada di tangga ke 174 pun kita kena redha atas ketentuanNya.

Tetapi adakah Perdana Menteri dan SPRM sudah boleh berbangga sekadar turun tangga dari tahun lalu dan kini berada di tangga 54 saja?

Dengan ditransformasikan BPR kepada SPRM dan dengan segala kempen anti rasuah, kita masih jadi negara ke 54 saja. Ada 120 negara lagi yang lebih teruk rasuahnya. Adakah sudah berjaya dan patut seronok sangat?

Dengan segala gembar gembur yang dibuat, kerajaan BN belum berjaya kalau pun ke tahap rasuah sifar, biar antara 10 negara bebas rasuah di dunia.

Mengapa kita masih di tangga ke 54?

Tu dia aihh..Isa samad angkut merata peneroka untuk bagi bertembung dengan geng Oren...!!

Penyokong Felda Dan Isa Samad Akui Di Taja Hotel 5 Bintang


KUALA LUMPUR 28 Disember: Segelintir peneroka Felda yang ‘dipaksa’ berdepan Himpunan Oren Selamatkan Felda tengah hari ini, mengakui mereka ditaja dan diberi penginapan percuma di hotel lima bintang.Seorang anak peneroka yang dikenali sebagai Zul dari Felda Kemahang 3, Tanah Merah, Kelantan, berkata mereka tiba di ibu negara malam tadi sebelum dibawa menginap di Hotel Dynasty.Beliau berkata, mereka yang menaiki 10 bas khas ditaja sepenuhnya dan dijadual berangkat pulang ke Kemahang malam ini, mengakui mereka digunakan untuk menyatakan sokongan terhadap Felda.

“Felda bawa kami datang untuk lawan demo sebelah sana,” katanya sambil menunjukkan keududkan perhimpunan aman anjuran Persatuan Anak peneroka Felda Kebangsaan (Anak) kira-kira 100 meter dari situ.Zul membuat pengakuan itu kerana menyangka pemberita Keadilan Dailyyang secara lisan memperkenalkan diri sebagai wartawan sebelum menemu bual beliau, adalah pengamal media arus perdana yang dikawal Umno BN.

"JURI MAHARAJA LAWAK MEGA YANG PANAS"...!!!!

 
PANAS GEMPAR : Awie Wings dan kelab Panas

"Siapa tidak kenal Awie Wings..selain Amy Search, Awie juga diantara pelopor muzik Rock tanah air. Dan kini kita masih diperdengarkan dengan lagu lagu nyanyian Awie dan Wings, kita juga masih dipertontonkan dengan lakonan Awie.......dan kita masih BOLEH MELIHAT AWIE menjadi Juri dalam MAHARAJA LAWAK MEGA 2012.

Memang penulis antara peminat Awie kerana membesar dizaman rock kapak.....TAPI SAYANG.......HATI TERGURIS DAN TERSENTUH DENGAN APA YANG DIPAPARKAN INI .......Adakah BENAR INI MILIK AWIE?? ADAKAH BENAR APA YANG DIPAPARKAN SEMUA INI?

APAKAH PENGAKUAN AWIE DALAM KOSMO MEMBUKTIKAN SEMUA YANG DIPAPAR DAN TERDAPAT DALAM KELAB HIBURAN ITU BENAR?

Adakah Deepak sudah U-Turn..???

Deepak tarik saman terhadap Putrajaya, unit LTAT beli syarikatnya


Deepak, yang membuat pelbagai dakwaan mengenai urusan melibatkan Ketua Wanita Umno Selangor
 Senator Datuk Raja Ropiaah Abdullah, hilang semenjak 13 Disember.


Deepak Jaikishan menarik kembali samannya terhadap Putrajaya diatas pelanggaran perjanjian tanah di Bukit Raja, Selangor dan pada hari sama, syarikat pelabur kerajaan membeli 80 peratus kepentingan dalam syarikat pembangunan hartanah milik peniaga permaidani itu dengan RM30 juta. Peniaga kontroversi yang membuat pelbagai dakwaan mengenai urusan melibatkan Ketua Wanita Umno Selangor Senator Datuk Raja Ropiaah Abdullah, hilang semenjak 13 Disember.

Akhbar The Star melaporkan hari ini bahawa seorang pegawai mahkamah mengesahkan ahli perniagaan kontroversi tersebut, melalui peguamnya, menarik kembali samannya tanpa kos dalam kes syarikatnya Astacanggih Sdn Bhd, yang menamakan syarikat kerajaan Tanah dan Harta Sdn Bhd, Awan Megah (M) Sdn Bhd dan syarikat penama Cebur Megah Development Sdn Bhd kerana didakwa melanggar perjanjian.

Peguambela Awan Megah Datuk Saseedharan Menon berkata permohonan bertulis telah dikemukakan kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan dalam perbicaraan Hakim Zabariah Mohd Yusof perbincangan perkara itu dengan kedua-dua pihak berlaku di dalam kamar mahkamah semalam.

UMNO oh UMNO..pagi tadi buta ABC mai petang kena RABUN ANGKA pulak..!!!

Umno kena penyakit 'rabun angka'

KUALA LUMPUR: AJK PAS Pusat Idris Ahmad menyifatkan Umno kini mengalami penyakit 'rabun angka' sehingga tidak tahu membezakan angka dengan yang sedikit, dan angka  yang dahulu dengan angka yang kemudian.

Beliau memberi contoh dalam isu tuduhan oleh Umno  Perak, kononnya Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat telah menganugerahkan tanah seluas 10,576 ekar kepada pemimpin DAP Perak.

Pemberian itu kononnya untuk memastikan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin dilantik sebagai Menteri Besar Perak.

"Ini satu pembohongan dan fitnah yang besar kepada TG Nik Aziz dan PAS. Faktanya PRU 12 bertarikh 8 Mac 2008, sedangkan tanah ini dibeli oleh Nga Kor Ming  dan Datuk Ngeh Khoo Ham pada tahun 2012.

"Ini membuktikan pemimpin Umno rabun angka. Matlamatnya tidak lain dan tidak bukan untuk mencapai cita-cita politik mereka, walaupun dengan fitnah dan pembohongan. Etika dan moral sudah tidak diambil peduli," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Musa Hasan lepas C4 lagik - Kali nie bab ORANG ATAS ada kawan dengan KONGSI GELAP pulak..!!!

Musa Hassan: Hubungan rapat ‘orang atas’ dan kongsi gelap penyebab peningkatan jenayah
Oleh Amin Iskandar

Musa berkata diantara sebab kegagalan kerajaan untuk meyakinkan masyarakat bahawa mereka berada dalam keadaan selamat adalah kerana ia hanya memberikan tumpuan kepada jenayah jalanan, dan bukannya jenayah secara keseluruhan. – Gambar fail

PETALING JAYA, 28 Dis – Kadar jenayah yang tinggi di Malaysia disebabkan oleh hubungan rapat antara pemimpin negara dan kpemimpin kongsi gelap, dakwa bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan.

“Apabila penjenayah rapat dengan ‘orang atas’, yang teraniaya adalah masyarakat,” kata Musa kepada The Malaysian Insider dalam temuramah baru-baru ini tanpa menamakan sesiapa.

Peningkatan bilangan rakyat Malaysia yang bimbang ke atas keselamatan mereka di rumah dan di jalanan menyebabkan mereka mempersoalkan pentadbiran Najib yang seringkali mengembar-gemburkan kejayaan mengurangkan jenayah, bakal bertukar menjadi antara isu utama pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Baru-baru ini kumpulan pemerhati jenayah, MyWatch, yang rapat dengan Musa mendakwa pegawai polis berpangkat tinggi terlibat dengan penggubahan wang haram, termasuk perjudian haram, pelacuran, mengatur perlawanan bola sepak, malah turut mempunyai hubungan dengan pemimpin kongsi gelap.

Orang kata UMNO BODOH hangpa terasa.. tapi jika tengok ke borang nie memang BODOH pun..!!!

Patut la puak Umno bodoh-bodoh belaka...

BORANG permohonan untuk menjadi ahli Umno mempunyai banyak kesalahan ejaan.. terlalu banyak kesalahan ejaan dan ayat di dalam borang tersebut. Kesalahan yang nampak amat bodoh sekali bagi parti yang mengaku memperjuangkan bangsa Melayu..



Agak lucu bila parti yang mengaku memperjuangkan Bangsa Melayu kononnya, parti yang menjerit slogan "Hidup Melayu!" di sana sini setiap hari, namun ejaan bahasa Melayu di dalam borang untuk menjadi ahli parti tersebut terdapat banyak kesalahan-kesalahan yang tidak sepatutnya.
Sukar diterima bila kesalahan terlalu banyak. Ini kesalahan yang tidak disengajakan atau kesalahan yang disengajakan dengan niat sabotaj? Betul-betul Fail! Kah kah kah...
Sumber - MiloSuam

Keputusan pilihanraya 'predictable' - Nasib hang la Najib oii..!!!

oleh Aspan Alias

Kadang-kadang terfikir juga mungkin sah BN itu akan sampai usianya dan akan hilang setidak-tidak beberapa tahun dari mentadbir kerajaan kita. Kalaulah Najib berani memanggil pilihanraya setahun yang lepas keadaan meruncing bagi beliau dan BN tidak akan sampai ketahap sekarang ini.. Dalam tempoh kurang dari setahun ini terlalu banyak isu yang timbul. Justeru usaha Najib untuk memberikan markah yang tinggi kepada BN telah terkandas kerana isu yang bertimpa-timpa dihadapi oleh parti pemerintah itu sekarang ini.

Jika kita bayangkan pilihanraya di adakan sepuluh bulan dahulu, tidak akan ada isu NFC yang telah menggemparkan rakyat. Jika PRU di adakan empat bulan yang lepas tidak akan timbul isu RM40 juta yang melibatkan Musa Aman dan sebagainya. Jika dipanggil pilihanraya 3 bulan yang lepas tidak akan timbul isu Deepak yang tampil membuat pengakuan penglibatan Najib dan isteri dalam kes Altantuya dan akuan bersumpah Balasubramaniam. Isu Deepak ini adalah isu yang amat sukar bagi Najib untuk menguruskannya kerana ia amat hampir kepada apa yang di perkatakan ramai di mana-mana sejak beberapa tahun dahulu.

Tetapi kita faham keputusan Najib untuk menangguhkan PRU itu ialah untuk menyediakan keadaan yang sesuai dengan pemberian BRIM dan berbagai-bagai imbuhan yang melibat rakyat yang ramai-ramai ini. Seboleh-bolehnya Najib mahu membeli perasaan rakyat dengan bermacam-macam hadiah tawaran untuk menyejukkan hati rakyat yang sudah sampai suhu kepanasannya ke peringkat optima.

Alahau CUEPACS dok mintak tangguh buat apa..mintak BATALKAN terus AES tuu senang cerita...!!!

Cuepacs buat usul gesa tangguh AES

27 Disember 2012
AES
Sistem AES
 
KUALA LUMPUR - Cuepacs hari ini sebulat suara mengusulkan kepada kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).

"Kajian terperinci perlu dibuat kerana ada kamera yang dipasang di kawasan yang tidak mempunyai data kemalangan, kawasan yang kerap kemalangan pula tidak dipasang," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Majlis Kongres di sini hari ini.

Dipetik Bernama, Omar turut melahirkan rasa simpati terhadap pemandu jabatan kerajaan yang dipaksa membayar sendiri saman sedangkan mereka disaman kerana mematuhi arahan ketua yang menaiki kenderaan berkenaan.

Beliau memohon supaya saman had laju termasuk daripada AES dalam kes-kes seumpama itu dibayar oleh jabatan masing-masing.

Sekolah Agama Rakyat tidak pernah diabaikan oleh kerajaan negeri


ALOR SETAR – Kerajaan negeri Kedah tidak pernah menafikan hak Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang berada di bawah Hal Ehwal Sekolah Agama (HESA) seperti yang dinyatakan oleh TV3 baru-baru ini. Malah, kerajaan negeri kini lebih prihatin dan mengambil berat berbanding pemerintah sebelum ini.

Pengerusi HESA, Ustaz Ahmad Yahaya berkata, dakwaan TV3 bahawa kerajaan negeri Kedah mengabaikan sekolah-sekolah SAR adalah suatu pembohongan dan tidak benar.

“Kerajaan negeri kini adalah pemerintah yang berusaha bersungguh-sungguh membantu sekolah-sekolah agama dan sebelum dapat memerintah Kedah pun sudah berusaha ke arah itu.

“Selepas pentadbiran Kedah berubah, sekolah-sekolah SAR telah disatukan di bawah HESA. HESA ditubuhkan pada April 2008 dan terdapat 71 buah sekolah dibawahnya. Sekolah-sekolah ini sudah mendapat kira-kira RM4 juta selama empat tahun kerajaan negeri kini memerintah Kedah,” ujar beliau ketika ditemui.

Tambahnya, dakwaan bahawa Sekolah Agama Taufikiah atau Pondok Pakya tidak mendapat satu sen pun daripada kerajaan negeri adalah suatu penipuan kerana sekolah tersebut pada tahun ini sahaja menerima bantuan guru yang digaji oleh Majlis Agama Negeri Kedah berjumlah RM196,748.88.

Liga M - Std. Darulaman dibenarkan main malam

Liga M: 7 stadium dibenar guna waktu malam

27 Disember 2012
hamidin
Liga M: 7 stadium dibenar guna waktu malam

PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) memberi lampu hijau kepada tujuh buah stadium untuk menganjurkan perlawanan Liga Malaysia pada waktu malam selepas didapati mematuhi peraturan kecerahan 1,000 lux untuk lampu limpah seperti yang ditetapkan.

Tujuh stadium berkenaan ialah Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kelantan; Stadium Shah Alam, Selangor; Stadium Tuanku Abdul Rahman, Negeri Sembilan; Stadium Darul Makmur, Pahang; Stadium Negeri Sarawak; Stadium Darul Aman, Kedah dan Stadium Jalan Besar, Singapura.

Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, selain di tujuh stadium berkenaan, perlawanan perlu diadakan pada sebelah petang.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...