TERKINI :

Sunday, September 18, 2011

Apa laa punya bangang POLITIK macam nie.. Tak membuka minda langsung..!!!

oleh AnakKedah007.blogspot.com



Aduhhh apalaaa masalah ANWAR dengan puak2 nie...
Hujah jawab hujah laa bro itu baru gentlement..
nie dok buat kerja palit sana palit sini apa barang
kalau berani boh laa lambang hangpa punya
dok bubuh lambang PARTI orang pasaipa

mintak2 puak2 yg dok buat kerja bangang nie
duit yg hangpa dapat tuu jangan la bagi makan
anak bini..kesian nanti kat anak bini hangpa
tak pasai terpalit darah daging depa dengan
hasil kerja haram bejadah nie... tak ingat kuboq dah kaa

kalau anwar peliwat hangpa pastikan dia kalah dalam kes
mahkamah dia tu lepas tu sumbat masuk penjara sana
gua sikit pon tak heran aihh..kalau hangpa ada sharpshooter pun
gunalah tembak mamat anwar tuuu sikit tak menjejaskan
kepala otak gua yg sokong Pakatan Rakyat nie...

Jika hangpa dedah kata
AZIZAN pelari BALAK..
SETPOL pelari BALAK...
AMIRUDIN curi duit GLC
TAULAN ambik tanah boh nama dia..
yang macam nie hangpa habaq mai sini
kita sama-sama bogel kelaku huduh nie

Tapi haram tak ada pon..
sikit2 liwat...sikit2 juboq...
sikit2 video...sikit2 pungkoq...

macam haremmmm ja hangpa nie...

Zizan Kata "Aku naik saksi bahawa Muhammad itu.. Syaitan"


SEPERTI sudah menjadi trend untuk mempromosikan filem terbaru di pawagam oleh penerbit-penerbit filem tanah air.

Bila keluar filem baru, pasti ada saja perkara sensasi yang muncul atau cuba ditimbulkan agar filem tersebut mendapat perhatian atau melariskannya.

Sifirnya mudah, bila ada isu yang menjadi kontroversi, maka orang ramai akan berpusu-pusu ke pawagam menyaksikan filem tersebut kerana ingin tahu apa yang kontroversi sangat tu?

Tapi dalam filem Hantu Bonceng lakonan pelawak terkenal, Zizan atau lebih dikenali dengan nama Zizan Raja Lawak, salah satu babak yang menjadi kontroversi di dalam filem terbaru lakonannya ini bukanlah taktik promosi, tapi ReJaM© rasa memang betul-betul menghina Islam.


Salah satu babak yang dilakonkan secara jelas menghina Rasulullah SAW apabila Zizan menyebut "Ashaduanna Muhammadar Syaitan" yang membawa maksud "Aku naik saksi bahawa Muhammad itu Syaitan"

Sama ada terlepas pandang, tidak faham, atau sengaja cetuskan kontroversi untuk melariskan filem tidak dapat dipastikan. Apa yang jelas, kita bimbang jika ia menjadi ikutan anak-anak muda.

Berhati-hati, perbuatan, niat, dan lafaz boleh menyebabkan gugur shahadah dan terkeluar daripada Islam.

ReJaM© "Apa pun terpulang kepada anda untuk menilai..."

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/09/babak-zizan-hina-rasul-dalam-filem.html#ixzz1YJJJJoQt

Ni Hang Semua Pasai La Mat Sabu!!!


Hang punya pasai Mat Sabu.....:-)))

Negara diselubungi jerebu
Dari KL hingalah ke Sibu
Banyak asap dan debu
Reda sedikit isu Mat Sabu
Senyap terus isu JAIS serbu
SPR pula diam dalam kelambu
Semakin hari semakin kelabu
Dakwat kekal atau guna jari ibu

Hari-hari ada cerita baru
Timbul pula profesor keliru
Mungkin dia mabuk tairu
Kepala tak gatai pun dia garu
Dijajah atau tak jadi isu terbaru
Pening semua cikgu dan guru
Guru konpius murid haru-biru
Nak guna pen merah atau biru
Cerita sejarah macam katak puru

Habis kita nak gelar apa kat Tunku
Bapa Kemerdekaan dah tak laku
Laungan merdeka jadi lawak tigasuku
Kena cetak semula semua buku-buku
Salah fakta tentang sejarah tanahairku
Profesor Kling buat rakyat terkaku
Tak sangka ada professor kuku

Keris Silau
13 September 2011

Pak Samad: Pemansuhan ISA 'kemenangan ghaib'


Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said menganggap pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang diumum Datuk Seri Najib Razak sebagai suatu "kemenangan ghaib".

Beliau berkata, perdana menteri itu tentunya tidak akan mengakui hal berkenaan tetapi pastinya ada usaha yang menggerak dan mendesak ke arah itu.

"Selama 54 tahun tidak terfikir ISA harus dihakis, tiba-tiba sahaja dapat ilham dan (mereka) harus mengakui kelompok anak muda tidak tahan lagi (dengan ISA).

Beliau juga tidak terkejut berikutan keengganan kerajaan mengakui pemansuhan ISA itu disebabkan tekanan berterusan dari pelbagai pihak khususnya anak muda.

"Tidak pula diceritakan bahawasanya desakan itulah yang mendorongnya untuk berubah. Kalau tidak ada desakan, saya tidak fikir ia akan mansuh kerana ISA sangat mujarab untuk menekan," katanya.

Beliau berkata demikian pada pelancaran antologi sajak Puisi Jadi Senjata yang diterbitkan sehari sebelum himpunan BERSIH 2.0 sebagai tanda sokongan anak muda kepada sasterawan itu.

Perubahan regim

Sinonim dengan gelaran sasterawan rakyat, beliau berharap antalogi puisi itu turut disebar di pedalaman di semua negeri dan tidak hanya berlegar di kawasan kota.

Pada majlis pelancaran itu, beliau mengingatkan betapa perubahan regim hanya mampu dilakukan golongan anak muda.

"Saya sangat yakin hanya suara muda boleh merubah. Orang tua kebanyakannya sudah bersikap (mengambil pendirian), maksudnya mereka tidak mahu diganggu," katanya.

Mengulas lanjut, beliau yakin penerbitan antologi sususan penggiat seni, Fazallah Pit, membuktikan seni bukan hanya hiburan kerana di tangan anak muda, puisi menjadi senjata.

"Selama ini seni hanya dianggap hiburan tapi di tangan anak muda, puisi jadi senjata.

"Yang berjuang orang lain, yang menyambut kemerdekaan orang lain. Yang berjuang, yang berkuasa orang lain dan kuasa itu berlanjutan sampai 54 tahun.

"Sudah waktunya, setidak-tidaknya untuk satu term (penggal) kita berikan kelainan," katanya yang sering berkempen supaya ditumbangkan BN dalam pilihan raya akhir-akhir ini.

Ha ha ha..BN Syok Sendiri..!!

'Syok sendiri' antara punca BN tewas di S'gor

Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak menempelak pemimpin tertentu dalam parti itu yang masih menjalankan program "syok sendiri" dan memberi laporan tidak tepat berhubung sokongan masyarakat akar umbi.

Katanya, anggota parti itu sepatutnya sedar bahawa tindakan seperti itulah yang menyebabkan BN kehilangan Selangor dalam pilihan raya 2008.

najib selangor bn conventionTambahnya, pemimpin berkenaan hanya "menipu diri sendiri" sekiranya melaporkan bahawa program yang diadakan itu merupakan satu kejayaan.

Walhal ia hanya dihadiri oleh 300 orang di kalangan mereka sendiri, katanya ketika bercakap kepada kira-kira 3,000 orang yang hadir dalam konvensyen BN Selangor di Shah Alam hari ini.

"Jangan hantar laporan, 300 orang berhimpun, berjaya. Siapa 300 orang itu?

"Kalau 300 orang itu orang yang menentang kita, barulah berbaloi buat perhimpunan," katanya lagi dalam perhimpunan yang diadakan di Politeknik Sultan Abdul Aziz Shah.

Beliau turut menyebut mengenai satu program "Sirih Pulang Ke Gagang" yang akan dihadirinya selepas itu di kampus Universiti Teknologi Mara.

"Saya dengar banyak ribu nak masuk balik. Kalau betul, we are on the upward swing," katanya lagi.

Tambahnya, pemimpin akar umbi perlu memberi bacaan politik yang tepat ke atas kawasan masing-masing.

"Jangan tipu pemimpin di atas. Kalau (kawasan) hitam, jangan kata putih. Mesti beritahu betul-betul.

"Laporan macam dulu tak boleh pakai lagi. Mesti dengan tindakan dan penilaian tepat dan jujur.

"Bukan nak sedapkan kita saja. Kita rasa kita cukup kuat. Tapi kalau laporan kita betul, kita tak akan kalah di Selangor, kita boleh buat tindakan pemulihan," katanya lagi.

Beliau dalam pada itu turut menyeru kepada jentera parti itu supaya menjalankan kerja berterusan.

"Jangan harap pada kerajaan, pada (Jabatan) Penerangan, pada JASA (Jabatan Hal Ehwal Khas), pada KEMAS sahaja," katanya.

Dengan nada yang serius, Najib turut menggesa pemimpin berkenaan menumpukan usaha untuk meraih sokongan daripada golongan muda.

"Pada orang muda, kita mesti dilihat parti yang cool... Dia kena panggil 'bro' (saudara).

"Kita mesti ada pendekatan yang cool supaya kumpulan 'bro-bro' ini sokong kita," katanya lagi.

Najib turut mengulangi gesaannya supaya pemimpin di negeri itu insaf dengan kedudukan BN sebagai pembangkang di Selangor pada waktu ini.

"Kalau nak tubuh kerajaan, kita hendak semua ahli kita sokong BN. Tapi ada yang kita semak, yang khianati kita ni ahli kita sendiri," katanya.

Turut hadir di program itu ialah timbalan pengerusi BN Selangor, Datuk Seri Noh Omar serta pemimpin parti komponen lain termasuk Datuk Seri G Palanivel, M Kayveas dan Kohilan Pillay.

Sapa kata NAJIB takut dengan ANWAR..???


Kah kah kah...

Kah kah kah...


Mansuh ISA - Cadangan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tapi Najib Altantuya cedok dan ambik nama kah kah kah...

Hapus tol - Cadangan Buku Jingga Pakatan Rakyat, tapi Najib Altantuya buat sikit-sikit takut Mahathir mengamuk dengan UEM kah kah kah...


Kalau tak takut, kenapa reka kes liwat nak sumbat Anwar Ibrahim kat Sungai Buloh??


Kalau berani sangat, kenapa suruh Datok T menyamar jadi pelakon blue tuduh Anwar Ibrahim langgan pelacur padahal shooting kat Siam kah kah kah...


Kalau terrer sangat kenapa suruh pencacai rosakkan kereta Anwar Ibrahim yang masa tu Wan Azizah yang naik kalau takde niat nak bunuh kah kah kah...


Kalau pandai sangat kenapa tak suruh Nicolas Sarkozy tutup mulut William Bourdon kes kapal selam Scorpene yang Anwar Ibrahi bongkar kah kah kah...


Kah kah kah...


Ini tak takut namanya??


Kah kah kah...



Hanya dua hari selepas mengumumkan pembaharuan beberapa undang-undang termasuk mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) — langkah dilihat bertujuan mengekang pengaruh Pakatan Rakyat — Datuk Seri Najib Razak hari ini mengisytiharkan beliau tidak takut untuk menghadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Perdana Menteri berkata sementara Malaysia sebuah negara demokrasi berparlimen dengan parti lebih penting daripada orang perseorangan, beliau tidak keberatan jika perlu berhadapan dengan Ketua Pembangkang itu dalam mana-mana debat ala pemilihan presiden.


“Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim,” kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang ini.


Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib yang juga Pengerusi BN mengumumkan ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.


Dua undang-undang baru akan digubal di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.


Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.


Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.


Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.


Terdahulu Najib berkata, inisiatif untuk memansuhkan ISA adalah keputusan dibuat kerajaan BN dan bukan perjuangan mana-mana pihak lain.


Justeru Perdana Menteri mengingatkan jangan ada pihak atau individu yang mahu mendapat nama bahawa pengumuman beliau untuk memansuhkan ISA itu adalah hasil perjuangan mereka.

Jalan Pulang

http://wargamarhaen.blogspot.com/2011/09/ahaaks-benarkah-najib-altantuya-tak.html

Hasan Ali nafi spekulasi masuk Umno

Exco Kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali hari ini menafikan dakwaan dalam blog bahawa beliau akan keluar PAS dan menyertai Umno.

Beliau yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat, menyifatkan dakwaan tersebut, bersifat "spekulasi".

"Saya bersama dengan PAS dan yakin dengan perjuangan PAS kerana slogannya kepimpinan ulamanya yang memanggil Hasan Ali menyertai PAS.

"Kedua, bukan sahaja kerana kepimpinan Ulama, (tapi PAS) nak menegakkan negara Islam yang berpaksikan Al-Quran, Al-Sunnah, Ijmak Ulama dan Qias," katanya dalam sidang media di kediamannya hari ini.

Sehubungan itu, beliau sekali lagi dengan tegas, menafikan akan menyertai Umno.

Katanya lagi, sehingga semalam beliau mendapat tidak kurang 15 panggilkan telefon dan 25 SMS bertanyakan berhubung perkara tersebut.

Hasan turut menafikan dakwaan bahawa berjumpa dengan Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein untuk berbuat demikian.

"Tidak ada perjumpaan. Saya tidak pernah berjumpa dan tidak ada rancangan untuk berjumpa.

"Mungkin ada orang lain yang berjumpa, mungkin Hasan lain, Hassan putu mayung ka...(Tapi) bukan Hasan Ali," katanya berseloroh.

Hasan yang juga ADUN Gombak Setia menolak dakwaan dalam media dan blog bahawa sebelum ini pernah menganggotai atau berkecimpung dengan Umno.

"Saya tidak pernah sebarang masa, sebarang ketika berkecimpung dalam Umno dan tidak pernah berniat untuk berkecimpung dalam Umno.

"Semoga penjelasan ini, dapat diberitahu kepada mereka yang ingin mengetahuinya, saya rasa dapat meredakan spekulasi-spekulasi yang sedemikian.

"Saya tidak berkata spekulasi ini berniat jahat, saya tidak kata spekulasi ini mahu menimbulkan ketegangan mana-mana pihak, tetapi saya rasa, redakanlah.

"Kalau kamu tidak dapat daripada 'horse mouth' (dari mulut saya tentang perkara itu), janganlah mereka mewakili kuda-kuda itu untuk bercakap," katanya.

Ditanya mengapa desas-desus untuk menyertai Umno selalu dikaitkan dengannya, Hasan berkata macam-macam orang boleh mendakwa sedemikian terhadapnya.

"Saya public figure, macam-macam orang dakwa...Ia kena keluar dari mulut saya. Selagi tidak keluar dari mulut saya, kenapa perlu diwakil-wakilkan," katanya.

Video Sex Anwar mai balik.. Kali nie ANWAR RAKAM SENDIRI VIDEO SEXS Dia..!!!

Anwar Ibrahim sengaja rakam adengan seksnya? [milosuam]

RAMAI yang menghantar pesanan melalui email dan facebook, meminta ReJaM© buat ulasan tentang CCTV terbaru yang disiarkan oleh Papa Gomo.

ReJaM© lihat ramai sahabat blogger dah buat ulasan masing-masing, tentang video CCTV yang didakwa dirakam di sebuah apartment di Ampang.

Muak dah sebenarnya nak ulas cerita lucah ni, balik-balik cerita lucah, yang rugi rakyat, sebab bila meletop cerita lucah, cerita komunis dan macam-macam cerita bodoh United Malays No Otak, itu tandanya barang nak naik harga.

Akibatnya, rakyat terpekik terlolong fokus pada isu-isu bodoh, sampai tak sedar poket rabak kena rompak oleh pemerintah. Mark my words! Lepas keluar cerita lucah ni, kita lihat barang apa pulak yang akan naik harga?

ReJaM© tak nak ulas panjang-panjang. Di bawah ini screenshot dari video CCTV yang dikeluarkan oleh Papa Gomo, kononnya scene ini dirakam ketika Anwar dan Eskay menaikki lift apartment sebelum kejadian seks berlaku.



Jelas sekali di dalam rakaman ini menunjukkan Eskay membawa handycam (perakam video). Kehadiran perakam ini turut disedari oleh lelaki mirip Anwar Ibrahim.

Apa kejadah nak main pelacur bawak perakam video? Dari sini menunjukkan bahawa kedua-dua individu di dalam video ini sudah merancang dari awal untuk merakamkan adengan seks.


ReJaM© "Warm up dulu sebelum pendedahan besar dibuat..."

Cerita PM BANGLADESH depa dah PADAM dah...!!!

SEBELUM DAN SELEPAS :


nie link dia : http://www.ngoab.gov.bd/Main.php?Id=66

KUALA LUMPUR: Laman web yang memapar pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi, dipadamkan hari ini

Semakan Keadilan Daily pada jam 7 malam ini mendapati laman itu tertera: No item to show (tiada paparan kandungan) tetapi tiada alasan diberi. (Untuk lihat paparan halaman depan, klik ini)

Cetakan (print screen) semalam yang kini dipadamkan

Semalam, portal ini mendapati Sheikh Hasina dilapor berkata pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.

Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu, selain diberi hak mengundi.

Berikutan itu, Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan berkenaan.

“Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini.

“Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan,” katanya.

B/AKHDOR :Macam tak biasa dengan perangai Bn nie ingatkah kita rekod Altantuya masuk malaysia PADAM..iNGAT LAGI REKOD Cincin Rosmah PADAM..KAH KAH KAH KAH....

http://briged-akhdor.blogspot.com/2011/09/24-jam-selepas-pendedahan-pengakuan-pm.html

PKR gesa pembebasan tahanan

ALOR SETAR - Kerajaan Pusat wajar menunjukkan keikhlasannya mengenai hasrat menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA) dengan membebaskan tahanan semasa yang ditahan di bawah ISA dan Ordinan Darurat (EO).

Timbalan Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Keadilan Kedah, Senator Zamri Yusof berkata, pihaknya menyambut baik langkah yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menerusi perutusan khas Hari Malaysia, malam kelmarin.

“ISA sebenarnya mencabul demokrasi dan hak asasi manusia kerana individu ditahan tanpa dibicarakan, melibatkan suatu tempoh yang lama, justeru kita menyambut baik saranan itu.

“Bagaimanapun, kita ingin melihat langkah positif daripada Perdana Menteri dan beliau perlu menunjukkan kesungguhan itu dengan ‘membebaskan’ tahanan semasa, yang ditahan di bawah ISA dan EO,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, pembebasan yang dimaksudkan ialah membawa kes individu yang berada dalam tahanan ke mahkamah untuk perbicaraan sebelum diputuskan sama ada bersalah atau tidak.

“Setiap individu berhak melalui proses perbicaraan, malah tempoh tahanan polis selama 60 hari juga perlu mendapatkan perintah reman daripada mahkamah.

“Perdana Menteri turut memaklumkan mengenai dua undang-undang yang akan digubal bagi menggantikan ISA, kita berharap agar undang-undang berkenaan akan mengambil kira hak asasi manusia dan tidak sezalim ISA,” katanya.

Perghhh MAT BASHAH pekana 'toyu Cap Kipas Udang' nampak...dulu bukan main tak sokong ISA nie..!!

Mansuh ISA langkah tepat

ALOR SETAR - Umno Kedah menyifatkan langkah bersejarah dan berani Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) serta pindaan terhadap beberapa akta lain sangat tepat dan memenuhi situasi geopolitik semasa.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, langkah itu pasti disambut baik oleh rakyat.

Menurutnya, langkah itu bukan untuk mempopularkan kerajaan sebaliknya dilakukan atas dasar memenuhi aspirasi rakyat selaras dengan mendahulukan kehendak rakyat.

“Umno Kedah menyambut baik tindakan yang diumumkan oleh Perdana Menteri malam kelmarin.

“Syabas kepada Kerajaan Pusat kerana sentiasa mengutamakan kepentingan rakyat,” katanya dalam kenyataan media semalam.

Ahmad Bashah berkata, dari sudut politik, Pakatan Rakyat (PR) seperti biasa akan menyuarakan ‘sesuatu yang tidak kena’ dengan pengumuman yang dibuat malam kelmarin.

“Walaupun rakyat menyokong tindakan itu, saya pasti pembangkang akan mengeluarkan pelbagai versi dan teori bagi memberi gambaran negatif komitmen kerajaan ke arah itu.

“Yang penting rakyat menyokong tindakan itu, biarkan pembangkang semakin terluka dengan pembaharuan dilakukan pentadbiran Najib,” katanya.

Malam kelmarin, Najib mengumumkan keputusan kerajaan memansuhkan ISA dan Akta Buang Negeri 1959.

Selain memansuhkan ISA, kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Kajian semula komprehensif itu akan melibatkan Akta Kediaman Terhad 1933 dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 di mana prinsip pembaharuan tahunan akan dihapuskan dan digantikan dengan pengeluaran lesen sehingga dibatalkan.

Kerajaan Pusat juga akan mengkaji semula Seksyen 27 Akta Polis 1967 dengan mengambil kira peruntukan Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan tentang kebebasan berhimpun dengan prinsip menentang sekeras-kerasnya demonstrasi jalanan.

Bagaimanapun, bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah bagi memelihara ketenteraman dan keselamatan awam, kerajaan akan menggubal dua undang-undang baru yang sesuai di bawah semangat serta payung Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan.

Antara VIdeo Sex dan Ucapan PM Bangla mana lebih bahaya..??

Umporno terus tabur fitnah


Baju yang berlainan .. sebelum, ketika dan selepas.

ADuhai ... Umporno ..
[ lagi ]

Tak habis habis si umporno menabur fitnah ...
Wakakak !!!
Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsianya yang tidak mahu diketahui orang lain dianggap sebagai perbuatan mengadu-domba dan fitnah.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah."(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Firman Allah bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamumenyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Umat Islam tentu tidak lupa pada sejarah menyebabkan kematian khalifah ketiga kerajaan Islam di Madinah iaitu Uthman Affan, yang berpunca daripada fitnah disebarkan kumpulan ekstremis agama.

Penyebaran fitnah turut menjadi penyebab kepada peperangan sesama Islam atau perang saudara ketika zaman pemerintahan Saidina Ali dan zaman selepas itu.

Fitnah juga meruntuhkan kekuatan Bani Umaiyah malah, sejarah kejatuhan empayar besar kerajaan Melayu Melaka tidak terkecuali kerana fitnah. Ubat bagi penyakit hati ialah dengan memperbanyakkan taubat dan selalu berzikir.

Dibayar untuk melakukan fitnah?
Aduhai .. bawa bertaubat la ..
Duit tu buat makan anak bini weyyy ... .
Ingat ingat la sikit ... wakakak !!!

Macam nie punya meniaga bukan macam mau tolong MELAYU tapi macam MAU LAYU jaaa..!!

Rayuan peniaga kenderaan Melayu



KUALA LUMPUR - Keputusan kerajaan menaikkan penetapan nilai kenderaan terpakai yang diimport perlu dikaji semula kerana ia dilihat mengakibatkan peningkatan kos cukai yang membebankan pembeli.

Yang Dipertua Persatuan Pengimport dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia (Pekema), Datuk Zainuddin Abdul Rahman (gambar) berkata, kenaikan nilai kenderaan tersebut mendorong kenaikan cukai di antara 12 peratus hingga 30 peratus.

"Contohnya, bagi kenderaan Toyota Wish, pembeli kini perlu membayar tambahan RM7,000," ujarnya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Menurut Zainuddin, perintah Jabatan Kastam Diraja tersebut dikuatkuasakan pada 1 September lalu itu juga didakwanya dilaksanakan tanpa mendapatkan pandangan atau berdialog pun dengan Pekema.

"Ia menyebabkan pemegang AP (permit import) berada dalam kedudukan tertekan dan kerugian kerana pembeli yang telah membayar deposit, enggan membayar tambahan kos kenaikan nilai kenderaan itu," jelasnya.

Nelayan mohon bantuan rumah


DULANG BESAR – Enam beranak terpaksa tinggal di sebuah rumah yang hanya menunggu masa untuk roboh berikutan kemiskinan hidup.

Muhammad Subri Manaf, 37, berkata, dia yang hanya bekerja sebagai nelayan tidak mempunyai kewangan yang cukup bagi membina mahupun membaiki rumah yang didiami mereka sekeluarga.

“Rumah ini pun kami bina di atas tanah peninggalan arwah nenek, tetapi memandangkan kami tidak mempunyai tanah sendiri kami membina rumah ini, rumah ini pun saya yang bina sendiri.

“Kalau hujan ataupun ribut sahaja, bumbung rumah pasti di angkat angin, hujan pun akan masuk ke rumah, bukan itu sahaja, dinding pula semakin hari semakin besar rekahannya,” katanya ketika ditemui di rumahnya.

Menurutnya, dengan pendapatan yang tidak menentu dan RM400 sebulan, dia tidak mampu untuk memberikan sebuah rumah yang selesa untuk isteri dan anak-anaknya.

“Saya hanya nelayan, jika hujan ribut memang tidak ke laut, tetapi kadang-kadang memandangkan kami perlukan duit saya turun juga ke laut untuk mencari rezeki buat isteri dan anak-anak, kalau nak tambah rumah lagi tidak mampu.

“Makin lama, dinding makin turun maklum lah rumah dibina hanya sekadar yang kami mampu, kadangkala timbul kebimbangan kalau rumah ini runtuh, di mana lagi kami nak tinggal, dengan anak-anak yang masih kecil kami tidak tahu ke mana lagi nak tinggal,” katanya.

Subri berkata, dia yang juga menghidap penyakit asma tidak mempunyai sumber pendapatan lain selain bekerja sebagai nelayan dan terpaksa menanggung tiga anak yang masih bersekolah.

“Dulunya saya pernah menghantar permohonan untuk membaiki dan membina rumah baru, tetapi sehingga sekarang saya masih belum menerima sebarang jawapan.

“Bukannya apa, makin lama anak-anak semakin membesar dengan keluasan rumah ini ia tidak dapat menampung kami enam beranak,” katanya.

Menurutnya, setakat ini dia hanya menerima bantuan daripada pejabat zakat pada setiap bulan berupa barang keperluan harian seperti beras, sardin dan makanan lain.

“Saya berterima kasih kepada pejabat zakat yang membantu kami dan dengan bantuan ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban kami sekeluarga,” katanya.

Bagi sesiapa yang ingin menyalurkan bantuan berupa peruntukkan untuk membina rumah dan bantuan lain boleh menghubungi Muhammad Subri menerusi talian 019-5549736.

Sejak dua menjak nie BIL TNB nie macam pelik jaa..hangpa tak perasan kaa..??

Bil diterima lewat

BANDAR DARULAMAN - Kelewatan bil elektrik yang diterima menyebabkan berlakunya tunggakan yang terpaksa ditanggung pengguna sendiri.

Sinar Harian dimaklumkan tarikh akhir seorang pengguna di sebuah taman perumahan di sini menerima bil semasa, ialah pada 19 Julai lalu dan sehingga tarikh itu tiada sebarang bil diterima sehinggalah menerima bil semasa bertarikh 15 September lalu.

Pengguna yang ingin dikenali sebagai sebagai Zainariah, 50, berkata, dia terkejut apabila menerima bil berkenaan beberapa hari lalu berserta jumlah tunggakan.

Menurutnya, bagaimanapun dalam bil berkenaan turut tertera tarikh bil akhir iaitu 22 Ogos dengan caj sebanyak RM63.10 walaupun bil bagi tarikh berkenaan tidak pernah diterima.

“Ia mengambil masa hampir dua bulan baru saya menerima bil ini dan di dalamnya terdapat jumlah tunggakan bagi bulan lalu.

“Bayangkan kita menunggu lama untuk menjelaskan bayaran tarif elektrik itu namun bil tidak diterima dan apabila diterima ia terus dimasukkan dalam tunggakan sehingga membebankan pengguna terutamanya bagi yang kurang berkemampuan,” katanya.

Zainariah berkata, jika sebelum ini masalah itu tidak timbul namun ia timbul menjelang Ramadan.

“Biasanya saya akan menjelaskan bil mengikut tempoh yang ditetapkan bagi mengelakkan tunggakan tetapi kali ini disebabkan kelewatan bil, pengguna sendiri yang terpaksa menanggung bayaran yang lebih tinggi.

“Ia amat membebankan bagi kami golongan yang kurang berkemampuan.

“Bil berkenaan wajar dihantar setiap bulan bagi mengelak berlakunya kekeliruan dan salah faham dalam kalangan pengguna,” katanya.

Bagaimanapun sebagai pengguna, dia terpaksa menjelaskan bayaran semasa termasuk tunggakan bagi mengelakkan sebarang pemotongan bekalan elektrik pada masa akan datang.

“Saya harap masalah seperti ini tidak berulang kerana ia akan menyusahkan ramai pengguna dan berharap pihak berkenaan mencari jalan penyelesaiannya,” katanya.

Kantoi: Pakaian Anwar Dalam Video Seks II Tak Sama Dengan Video Seks I

Lagi rakaman CCTV Datuk T disiar di internet

Saga video seks Datuk T muncul semula di Internet hari ini ekoran muat-naik rakaman CCTV yang dikatakan menunjukkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di tempat berlaku aksi seks, serta ancaman penyiasaran seks video baru bertarikh 13 Januari 2011.

Penulis blog Papa Gomo menyiarkan apa yang disebutnya, rakaman "eksklusif" yang menunjukkan dua lelaki yang didakwa ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Anwar, masuk dan keluar lif bangunan Apartmen Ampang, yang dikatakan tempat berlaku aksi seks tersebut.

Dalam blog tersebut, klip rakaman itu disunting untuk memautkan rakaman CCTV itu dengan video seks di Carcosa, yang menunjukkan minit-minit akhir lelaki, yang dikatakan Anwar, mengenakan pakaian dan beredar, dengan tanda masa yang menunjukkan ianya urutan peristiwa tersebut.

Bagaimanapun, pakaian kedua-dua lelaki dalam CCTV itu, tidak kelihatan sepadan dengan kedua-dua lelaki yang ditunjukkan dalam video seks berkenaan.

Dalam CCTV itu, lelaki yang dikatakan Eskay memakai pakaian yang berwarna gelap, manakala dalam video seks, lelaki yang ditunjukkan, berbaju dan berseluar cerah (kanan).

Lelaki itu yang dikatakan Anwar juga berseluar gelap dalam rakaman CCTV itu, tetapi seluar dalam video seks itu kelihatan cerah.


Rakaman CCTV itu sebelumnya disebut dalam fakta kes apabila Eskay dan dua orang lagi anggota trio 'Datuk T' dihadapkan di mahkamah atas tuduhan menyiarkan video lucah itu Jun lalu. -mk

video seks Anwar


Ulasan GB

Begitu aneh, rakaman CCTV di lif berwarna tetapi di dalam bilik hitam putih.

Kedua seluar Anwar di lif berwarna hitam, di dalam bilik berwarna cerah.

Ketiga baju Anwar berwara ungu dan tidak masuk ke dalam seluar sewaktu di lif, tetapi di bilik baju seakan kemeja T dan dimasukkan ke dalam seluar.

Kan ker pembohong dan pendusta namanya tu?

Entah berapa Datuk T bayar papagomo, tetapi malang, KANTOI!
papagomo yang semakin gemuk.

Sebaiknya tidak perlu dilayan provokasi ini, GB lihat ia hanya desakan Datuk T dan "pihak tertentu" yang mahu menghidupkan semula isu ini.

Kedah pula gagal mengambil kesempatan beraksi tempat sendiri

Kedah pula gagal mengambil kesempatan beraksi tempat sendiri di Stadium Darul Aman apabila seri 3-3 dengan pasukan tercorot Kumpulan A, Johor walaupun mendahului menerusi Khyril Muhymeen Zambri pada minit ke-28.

Johor bangkit menerusi gol Mohd. Noraslan Makhtar (minit ke-69) dan gol sendiri Fauzie Nan (minit ke-71).

Walaupun Khyril menyamakan kedudukan pada minit ke-71, Ashadi Mohd. Yusof hampir menjadi wira skuad Johor dengan gol ketiga, tetapi Baddrol Bakhtiar muncul penyelamat Kedah apabila menyempurnakan penalti pada minit ke-83.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...