TERKINI :

Friday, July 1, 2011

Lagu "Anak Kecil Main Api" semakin menjadi kenyataan....

Tanah KTMB Tanjung Pagar bukan milik kita lagi
Harakahdaily


KUALA LUMPUR, 1 Julai: "Selamat tinggal Tanjung Pagar" mungkin paling tepat diucapkan apabila bermula hari ini, tanah Keretapi Tanah Melayu (KTMB), di Tanjung Pagar bukan lagi milik Malaysia.

Ianya kerana pada 24 Mei tahun lalu, kerajaan BN melalui Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak bersetuju menamatkan khidmat KTMB di Tanjung Pagar bermula 1 Julai 2011 dan akan dipindahkan ke Pusat Pemeriksaan Kereta Api Woodlands (WTCP).

Sementara itu, PAS menyifatkan kehilangan tanah KTMB itu membuktikan BN tidak lagi mampu mempertahan kedaulatan negara ini.

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub berkata, rakyat perlu melihat ketidakmampuan kerajaan BN itu apatah lagi untuk menjaga dan mempertahan perkara bertindih yang lain.

"Barisan Nasional tidak boleh lagi menjamin kedudukan politik dan kedaulatan negara dengan lebih baik pada masa akan datang. Itu warisan terakhir tanah Malaysia di Singapura. Ia hilang dan gagal dipertahankan dibawah era pentadbiran Najib.

"Kita tak tahu apa apakah kita akan kehilangan lagi perkara-perkara berkaitan pertindihan yang masih tidak selesai. Ia tak boleh dipertahan," katanya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian.

Beliau memberikan reaksi terhadap kehilangan tanah seluas 200 hektar atau 494 ekar termasuk laluan keretapi dan stesen di Tanjung Pagar mulai hari ini, 1 Julai 2011.

Kesemua tanah itu dimajukan oleh sebuah syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte Ltd.

Syarikat itu melibatkan Khazanah Nasional Berhad dari Malaysia yang akan memegang 60 peratus kepentingan, dan Temasek Holdings Limited, cabang pelaburan kerajaan Singapura, yang akan memegang baki 40 peratus ekuiti dalam syarikat usaha sama itu.

"Sebelum ini kita kehilangan Pulau Batu Puteh. Sekarang tanah KTMB pula. Kita tak punya lagi warisan yang memberi erti yang besar dalam konsteks warisan negara.

"Seharusnya jika rundingan dibuat, pertimbangan tidak boleh merugikan negara, atau sekurang-kurang dalam keadaan 'win-win
situation'.

"Saya kesal dengan kehilangan itu. Dah sampai masanya rakyat untuk melihat sikap Barisan Nasional," katanya.

Sementara itu, Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kayat semalam memaklumkan upacara 'Tangisan Tanjung Pagar' dibuat di stesen keretapi Johor Bahru semalam.

Mereka memakai baju putih dan seluar gelap sebagai tanda simbolik kehilangan tanah milik KTMB.

Aziz Bari: Sudah tiba masa bagi Agong campurtangan

Yang di-Pertuan Agong mempunyai tanggungjawab untuk campurtangan demi kepentingan rakyat memandangkan pencabulan hak perlembagaan dalam penganjuran BERSIH 2.0, kata pakar perlembagaan Profesor Abdul Aziz Bari.

NONE"Ini bukan menyertai politik atau memihak tetapi untuk menyelamatkan negara dan perlembagaan,” kata pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu.

Jelasnya sebagai 'pelindung perlembagaan', Seri Paduka mempunyai tanggungjawab melindunginya, seperti sumpah jawatan yang dilafazkan menurut perlembagaan persekutuan.

Abdul Aziz percaya situasai sekarang adalah peluang bagi Yang di-Pertuan Agong mengembalikan semula sinar kepada institusi monarki, khususnya krisis politik Perak 2009.

"Bagi saya, Seri Paduka sepatutnya menerima sendiri memorandum itu. Tidak ada sebarang peruntukan dalam perlembagaan yang menghalang baginda berbuat demikian. Tidak ada apa-apa yang berbentuk politik atau partisan seperti yang didakwa oleh BN atau polis,” katanya kepada Malaysiakini.

Menurutnya lagi Seri Paduka cuma perlu menerima memo itu dan menyerahkannya kepada pihak berkuasa sambil menambah rakyat tidak menjangkakan baginda berperanan aktif seperti Raja Bhumipol dari Thailand atau Raja Sepanyol King Juan Carlos.

Batu Putih, Limbang dah Hangus.. kini mai pulak Tanjung Pagar.. tak rasa berdosa kah kamu pengundi UMNO/BN??

Untuk Limbang, 2 Blok Minyak RM320 Billion Tergadai ke Brunei


Baru-baru ini, pemimpin no.1 Malaysia, siapa ya? Pak lah ke? Bukan…Najib ke? Bukan lagi…Habis tu siapa? Ala ko ni, Tun Dr. Mahathir la. Dalam kenyataan beliau baru-baru ini yang bertajuk Malaysia’s Generosity, beliau mengatakan yang dua blok galian minyak yang dimiliki oleh Malaysia telah tergadai dalam suatu perjanjian sulit antara pemimpin kerajaan Malaysia dan Sultan Brunei dahulu.


Dalam perjanjian itu, isu sebenar adalah berkaitan dengan sebuah daerah di Sarawak iaitu Limbang, di mana Sultan Brunei mengatakan yang Limbang itu dia yang punya. Maka terjadilah perjanjian sulit itu. Desas desus mengatakan kerajaan Malaysia telah memberikan dua blok minyak kepada Brunei.


Tahu tak berapa banyak kapasiti blok tersebut? Tempat tersebut dikatakan boleh mengeluarkan 1 billion tong minyak yang bernilai kira-kira RM320 billion. Ya betul! RM320 billion, bukan RM3.20 hahaha. Masya Allah. Nilai tu boleh buat 10 lagi bangunan KLCC kot. Entah la. Part of it belong to us, rakyat Malaysia. Yelah, buat gali minyak kena bayar cukai, ha duit cukai tu la duit kita semua. Untuk menaikkan taraf kehidupan kita semua. Banyak gak. Cuba bayangkan kalau 20% dari nilai tersebut?


Aku tak kisah sangat tapi berdosalah orang-orang yang terlibat jika ada rakyat Malaysia yang tidur dalam keadaan lapar, anak menangis, rumah roboh, etc. Kalau rakyat tak berani tanya, yang pasti Allah akan tanya kat akhirat nanti. Bersediakah?



Artikel Penuh – Cerita Sebenar dari Tok Mahathir

1. The Edge Financial Daily, an article by Joseph Chin (The Edge, April 22nd) as well as Brunei Times reported a substantial oil producing offshore area in the South China Sea, namely Block L and Block M, were no longer a part of Malaysia.

2. Malaysians and the Malaysian media did not ask how this came about. It would seem that the loss of a huge oil producing area that had apparently belonged to Malaysia is okay.

3. Block L and Block M had been claimed by Malaysia based on historical facts. Accordingly, Petronas entered into a production sharing contract with Murphy Oil to start drilling to produce oil. It is estimated that the reserves amounted to almost 1 billion barrels.

4. Abdullah Badawi negotiated with the Sultan to get back Limbang in Sarawak. In return he agreed to surrender the two blocks to Brunei. No Petronas representatives were present, only foreign office staff and the foreign affairs adviser to the PM.

5. As we all know Abdullah triumphantly announced that he had settled the Limbang claim with Brunei (here). No mention was made of the two blocks.

6. Brunei disclaimed (here) that they had agreed to give up Limbang. The foreign office and Abdullah did not rebut Brunei’s statement.

7. Now it is made clear that the two blocks are no longer a part of Malaysia.

8. Abdullah has caused Malaysia to lose at least US100 billion dollars (about RM320 billion) of Malaysia’s oil in this agreement.

9. Can Wisma Putra please explain why it did not stop Abdullah.



Untuk Mengetahui Lebih Lanjut: http://melayukini.net/2010/04/untuk-limbang-2-blok-minyak-rm320-billion-tergadai-ke-brunei/#ixzz1QoakxtvH

Demonstrasi jalanan BUKAN CARA BN....mmmmm....dengaq boleh laa...!!!

http://3.bp.blogspot.com/_6d7Ig9gJXgs/Sod1iSgUCqI/AAAAAAAAAgs/Eo_dewXFBHU/s400/umno+tak+suka+demo14.JPG
http://2.bp.blogspot.com/_gG01LXx0s4A/R-KYxzRmXhI/AAAAAAAAACM/gfjw6rmX4oc/s400/demo%2Bbodoh.jpghttp://2.bp.blogspot.com/_7cgDt3Q5wV4/SoKvKRJ8xGI/AAAAAAAAEGQ/tfkJi3X2GRM/S220/DSCN0293.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_gZUSjziO1F4/SZATl0ZFNlI/AAAAAAAAArg/oQUlgSZpyws/s320/demo+umno+2.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-m8BZz_Yae_g/TYDiPocaK4I/AAAAAAAABF0/-87nqqthsBI/s1600/anwar_khianat_ipoh.jpg

Bukan cara BN

SIPITANG (Sabah) - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, jika mahu, UMNO boleh mengerahkan tiga juta ahlinya untuk menentang habis-habisan hasrat golongan yang mahu mewujudkan kekacauan melalui demonstrasi jalanan.

“Kita ada tiga juta ahli yang tunggu isyarat, tidak termasuk parti komponen BN... Kalau semboyan dibunyikan, mereka akan berjuang habis-habisan... tetapi apakah itu cara yang bertanggungjawab?” katanya ketika berucap kepada kira-kira 15,000 hadirin yang menyambut kunjungan beliau di pekan pesisir pantai ini, kira-kira 150 kilometer ke selatan Kota Kinabalu, semalam.

Menurutnya, BN adalah kerajaan yang bertanggungjawab dan tidak mahukan kekerasan.

“Itu bukan cara kita selesaikan masalah di bumi Malaysia ini. Kita ada pilihan raya... nak kempen, kempen lah, nak berucap sampai tak larat, buatlah, nak bertempek pun, tempeklah.

“Mereka kata bersih... belum tahu dia bersih. Dia (pembangkang) pun ada banyak masalah,” katanya.

Menurutnya, pilihan raya sentiasa diadakan di Malaysia apabila tiba waktunya dan semua pihak boleh ambil bahagian semasa kempen.

Katanya, saya tak rela jadi Perdana Menteri (PM) atas penipuan. Saya nak jadi PM kerana rakyat sukakan, percaya dan senang dengan BN.

“Tetapi apakah ini harus dikorbankan semata-mata kerana hawa nafsu sesetengah pihak yang nak kejar jawatan PM, hendak menguasai Putrajaya?” katanya.

Beliau berkata, jika ada pihak yang menjadi “tukang kipas, tukang bakar” emosi semasa perhimpunan haram itu, golongan yang bakal menjadi mangsa adalah juga ‘rakan kita, keluarga kita.’

Katanya, kerajaan akan bekerja keras perjuangkan nasib rakyat dan menjadikan keharmonian di Sabah contoh terbaik konsep 1Malaysia. -Bernama


Hampir 80 tahun beroperasi dibawah 5 PM.. mai NAJIB..habih bagi kat orang...!!!



Selamat tinggal Tanjong Pagar

Sultan Ibrahim Sultan Iskandar melambai tangan ketika menaiki kereta api terakhir di Tanjung Pagar, Singapura, malam tadi.


SINGAPURA 30 Jun – Tepat pukul 11 malam ini, perkhidmatan Stesen Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjong Pagar di sini mengucapkan ‘selamat tinggal’ buat selama-lamanya.

Setelah hampir 80 tahun beroperasi, kini perkhidmatan yang menjadi sisa-sisa lambang penyatuan ‘sebuah’ negara suatu ketika dahulu hanya tersimpul rapi sebagai lipatan sejarah.

Kereta api terakhir, ‘membawa’ semua memori suka-duka perkhidmatan KTMB kembali semula ke tanah besar Semenanjung.

Suasana di stesen agak riuh rendah sejak pukul 5 petang apabila ia diserbu oleh orang ramai yang ingin mengambil gambar detik-detik bersejarah hari ini dan membeli cenderamata KTMB.

Bagaimanapun putaran lagu Salam Terakhir nanyian Allahyarham Sudirman Arshad sepanjang petang ini menambahkan suasana pilu terhadap orang ramai dan kakitangan KTMB di stesen itu.

Perkhidmatan tren terakhir itu lebih bermakna apabila dipandu sendiri oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Dinaiki kira-kira 500 penumpang termasuk media dan pekerja rakyat Malaysia yang bertugas di stesen itu dan di depot meninggalkan tanah Singapura untuk selama-lamanya.

Majlis pelepasan tren terakhir itu turut dimeriahkan dengan penyampaian sijil kepada penumpang tren terakhir berkenaan.

Setelah mengharungi perjalanan selama kira-kira satu setengah jam, tren tersebut tiba di Stesen Johor Bahru Sentral kira-kira pukul 12.30 malam.

Mulai esok, Woodlands Train Checkpoint (WTCP) menjadi destinasi terakhir KTMB bagi menurunkan penumpang ke Singapura, manakala nasib Stesen Tanjong Pagar akan ditentukan oleh kerajaan Singapura yang berjanji mengekalkannya sebagai warisan seperti yang terkandung di dalam Perkara Perjanjian Malaysia-Singapura (POA) pada 1990.

Stesen Bukit Timah yang terletak antara Tanjong Pagar dan WTCP turut akan ditutup berkuat kuasa mulai esok.

Jadual ke Woodlands akan berterusan sehingga KTMB menamatkan perjalanan ke Singapura sepenuhnya yang hingga kini tarikhnya belum dimuktamadkan.

Selepas itu, tiada lagi perjalanan ke republik berkenaan menggunakan kereta api. Stesen terakhir selepas KTMB menamatkan perkhidmatan di WTCP adalah Stesen Johor Bahru Sentral.

Nampaknya Orang PAS dah naik Syeihhhh dah....!!!!

Resmi orang PAS: makin ditekan makin bersemangat!



Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Sebulan dua lalu MK bersembang dengan rakan-rakan dalam PAS, depa bimbang dengan mood ahli-ahli PAS akhir-akhir ni. Buat ceramah pun tak berapa orang yang hadir, buat program pun kehadiran tak penuh. Bagi MK tak betul untuk ukur semangat ahli PAS dengan kehadiran ceramah tapi kalau program ceramah pun mereka tak hadir, macam mana nak dapat maklumat sebab PAS belum kuasai media kerana demokrasi di Malaysia masih koman sepana.

"Orang PAS sebenarnya akan bersemangat bila ditekan," kata seorang rakan MK.

Malam tadi Pemuda Alor Setar buat ceramah dekat markaz kawasan berhampiran tol Selatan, Alor Setar. Penceramahnya Ustaz Nik Abduh Nik Abd Aziz (Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat) dan Ustaz Ahmad Yahya (Ketua Pemuda PAS Kedah). YB Dr. Ismail Salleh bagi ucapan aluan.

Apa yang mengejutkan MK ialah tempat ceramah penuh sesak hingga melimpah ke atas jalan. Bukan saja orang PAS, orang bukan PAS termasuk UMNO pun turut hadir, cuma orang UMNO duduk di tempat2 gelap... takpa yang penting depa sudi mai dengar.

Rupanya betul kata kawan MK, orang PAS dan penyokong pembangkang makin kena tekan makin bersemangat! Bila ada pemimpin pembangkang ditangkap, hari-hari media BN hentam PAS, ugutan demi ugutan dibuat terhadap rakyat yang mahu hadiri himpunan bersih - maka kehadiran ke program PAS pun makin memberangsangkan.

MK dapat maklumat program ceramah yang dibuat di mana-mana pun sekarang ini mendapat sambutan di luar dugaan, macam era reformasi 1998.

Target penganjur Bersih 2.0 nak himpun 300 ribu orang tapi MK yakin dengan perkembangan terkini ia boleh mencecah lebih setengah juta. Sebabnya hari-hari media main isu Bersih, ugut sana sini, tangkap sana sini, buar report polis, ancam nak bakar pejabat PR, ancam dengan Silat, ancam nak halang melalui Perkasa dan Patriot. Semua ini membakar semangat ahli-ahli PAS.

Rakyat hari ni bukan macam zaman Tun Razak dulu boleh diugut dan ditakut-takutkan oleh polis. Hari ini orang reti hak asasi, hak untuk berhimpun dan bersuara, lawyer pun berlambak-lambak jadi segala 'gempaq kelin' BN tu hanya memakan diri sendiri di samping akan menyemarakkan lagi kebangkitan rakyat.

MK nak ucap terima kasih kepada media-media BN dan semua pihak yang mengugut, mengancam dan cuba menakut-nakutkan PR kerana itulah cara terbaik dan berkesan untuk bakar semangat pembangkang terutama ahli PAS.

Awat laaa BERSIH tak kata REFFREE tu kecoh...nie apa kejadahnya wahai SPR..????

Rumah kecil dengan 88 orang pengundi berdaftar!

CUBA anda lihat rumah ini baik-baik. Hasil tinjauan di lokasi sebenar, alamat rumah ini adalah, 1155 Kg Bagan Serai, Jalan Sembilang, Seberang Jaya Permatang Pauh. Percayakah anda jika ReJaM© katakan bahawa rumah dengan reka bentuk rumah Melayu ini didiami oleh berpuluh-puluh orang pengundi berdaftar berbangsa Melayu dan India?


Di bawah ini salah satu printscreen dari website Suruhanjaya Pilihanraya sebagai bukti yang menunjukkan bahawa 3 orang pengundi berbangsa India dan Melayu didaftarkan dalam satu alamat rumah yang sama.


Rakyat mahu turun ke jalanraya secara aman pada perhimpunan BERSIH 2.0 9 Julai ini bukan kerana rakyat gila nak tumbangkan kerajaan, tetapi kerana rakyat mahukan pilihanraya yang bersih dan adil. Kami tak gila, dan kami tak lupa, kami tak pernah lupa dan kami tak akan lupa, Negara ini negara rakyat!

Anda boleh mengesahkan sendiri bukti ini. Sila semak di website daftar pemilih SPR dengan memasukkan nombor-nombor kad pengenalan di bawah ini dan anda lihat sendiri bagaimana 88 orang pengundi berdaftar telah didaftarkan di bawah satu alamat yang sama. Rujuk sini [Daftar Pemilih]


1 140707755111 L 1914 SHEIK DAWOOD S/O MOHAMMED GANI 1155
6 280702755029 L 1928 SINNAPPAN A/L MUNUSAMY 1155
7 281008075239 L 1928 NARAINA @ V.K VELOO A/L KALLIMUTHU 1155
24 360902025020 P 1936 MON BINTI YUSOF 1155
37 390601025104 P 1939 CHE GAYAH BINTI MAT DAUD 1155
40 400616085659 L 1940 CHE AHMAD BIN CHIK 1155
45 410210025022 P 1941 THANALECHEMY A/P SUBBAREDY 1155
67 431211085089 L 1943 MUNISAMY A/L MUNISAMY 1155
80 450915075026 P 1945 GOVINDAMMAL A/P SAMIAYAH 1155
90 461103075024 P 1946 RUKUMONY A/P MUTHIAH 1155

101 470528025078 P 1947 PADAVETTA A/P SINNIAH 1155
111 480831075528 P 1948 ANJALAI A/P MUNIAN 1155
116 490218085065 L 1949 SATIWELL A/L R NABBU 1155
120 490812025073 L 1949 RETNASAMY A/L SUBBIAH 1155
127 500217085836 P 1950 MURUGAMAH A/P MANIKAM 1155
128 500312025495 L 1950 MD ISMAIL BIN MYDIN PITCHEY 1155
133 500630075068 P 1950 PANJALAIE A/P S.MOTIYE 1155
135 500818025302 P 1950 KUPPAMMAH A/P SUBRAYA 1155
136 500908075354 P 1950 MUNIAMAH A/P RAMAN 1155
137 501003025293 L 1950 PALANYAPPAN A/L SUBRAMANIYAM 1155

155 521101075399 L 1952 SEGAR A/L SUBRAMANIAM 1155
157 530110025267 L 1953 GOVINDARAJOO A/L RAMAN 1155
160 530310025173 L 1953 PERUMAL A/L PERUMAL 1155
161 530322075426 P 1953 ALICE MARY A/P ANTONISAMY 1155
180 531214075351 L 1953 MARIAPAN A/L VELOO 1155
189 540831085218 P 1954 ENDRANI A/P ARUMUGAM 1155
197 550118025155 L 1955 SUBRAMANIAM A/L S.AHNIMANNAN NO 1155
198 550129025441 L 1955 GANESAN A/L SOORAPPAN 1155
207 550415025530 P 1955 MARIAMAH A/P RAJAGOPAL 1155
210 550608025668 P 1955 MANIEE A/P JOSEPH 1155

218 551227025087 L 1955 NAGAPPAN A/L MUNUSAMY 1155
225 560404085967 L 1956 ARUMUGAM A/L PARAMASIVAM 1155
227 560409075450 P 1956 RANGAMAH A/P NALAIAH 1155
230 560415026006 P 1956 RAMAMAH A/P GOPAL 1155
232 560522075022 P 1956 RAJASPORY A/P GOVINDARAJOO 1155
234 560602075006 P 1956 BALOMANI A/P ASIRVATHAN 1155
261 570906025605 L 1957 KRISHNAN A/L NADARAJAH 1155
265 571024075189 L 1957 BEATLICE A/L ASUVATHAM 1155
266 571101026189 L 1957 VIJAYAN A/L MURUGIAH 1155
268 571105075500 P 1957 V.MARY A/P VANATHAIAH 1155

280 580828075066 P 1958 HESHAH BEE BINTI M.M KADER BAWA RAWTHER 1155
285 581106025088 P 1958 HABIDAH BINTI KASSIM 1155
295 590301075931 L 1959 NARAYANASAMY A/L V.K.VELOO 1155
298 590318025367 L 1959 RAVITHIRAN A/L NADARAJAH 1155
299 590318075735 L 1959 DAVID A/L AZIRVATHAM 1155
304 590520025926 P 1959 YASODAH A/P GOVINDASAMY 1155
317 591222075508 P 1959 SHARIPAH B BINTI MAHMUD 1155
322 600407075602 P 1960 SANTHANAMARY A/P AROKIASAMY 1155
324 600515075132 P 1960 PUSPERVALLI A/P NADESON 1155
326 600531075116 P 1960 LAGMI A/P SANNASEE 1155

331 601024085840 P 1960 AMUTHA A/P SUBRAMANION 1155
349 610925105946 P 1961 SELVARANI A/P MURUGIAH 1155
350 611001026038 P 1961 AMUTHA A/P NARASU 1155
380 630421085003 L 1963 SHAMUGAM A/L MUNISAMY 1155
381 630517086617 L 1963 VASOO A/L SUBRAMANION 1155
382 630617025782 P 1963 MURUGAMAH A/P NADARAJAH 1155
397 640531075972 P 1964 PLOMINA A/P KUPPUSAMY NO 1155
399 7432554 640628086483 L 1964 JAYABALAN A/L MUNISAMY NO 1155
425 651218075275 L 1965 MUNIANDY A/L NARAINA @ V K VELOO NO 1155
427 660203086304 P 1966 VASONDA A/P SUBRAMANIAM 1155

449 670227075289 L 1967 PUVANASWARAN A/L NARAINA @ V K VELOO 1155
456 670409025741 L 1967 CHANDRAN A/L PONNAN 1155
463 670719085934 P 1967 PARAMESWARI A/P MUNISAMY 1155
478 680522075491 L 1968 V SEVANASAN A/L V K VELOO 1155
517 700518075611 L 1970 RAVY A/L RAMASAMY @ SUBRAMANIAM NO 1155
527 701213075009 L 1970 SUTHAGAR A/L SUBRAMANIAM 1155
570 730805086222 P 1973 SARALA A/P S SEGAR 1155
579 740710075212 P 1974 MANGALANAYAKEY A/P V SINNAIAH NO 1155
597 750730075198 P 1975 MUNISPERIE A/P SUBRAMANIAM 1155
613 770202085657 L 1977 MANICKAM A/L VERASAMY 1155

618 770723075016 P 1977 RATHNADEVI A/P DHEVAN NO. 1155
623 771127065641 L 1977 VIJAYA KUMAR A/L KARIAMALAI NO 1155
632 780814075256 P 1978 YOGESWARY A/P SUBRAMANIAM 1155
637 790430075141 L 1979 KARUNAGARAN A/L RAJU NO 1155
655 800613075546 P 1980 RAJESWARY A/P RAMASAMY 1155
664 810213075597 L 1981 VERARAKAYAN A/L VIJAYAN 1155
680 820207026050 P 1982 HEMALATHA A/P PERUMAL 1155
692 830113075619 L 1983 MEYYELAHAN A/L VIJAYAN NO 1155
703 830524075744 P 1983 RAJAKUMARI A/P SUBRAMANIAM 1155
705 830527075643 L 1983 NORIES A/L GNANAPRAGASAM 1155

706 830530075783 L 1983 PRABAGARAN A/L RETNASAMY 1155
707 830609086303 L 1983 VELU A/L BALAN 1155
710 831009026096 P 1983 THILAGAVATHI A/P PERUMAL 1155
729 840914075976 P 1984 MAGESWARY A/P BALAN 1155
730 841113075540 P 1984 ANGELINA A/P GNANAPRAGASAM 1155
747 850819075811 L 1985 BASKARAN AL VIJAYAN 1155
774 880611075254 P 1988 LINDA A/P GNANAPRAGASAM NO.1155
779 890311016294 P 1989 MALA A/P BALAN NO 1155

Sumber: [Anak Sungai Derhaka]

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/07/rumah-kecil-dengan-88-orang-pengundi.html#ixzz1Qo7je8R2

Apakah dosanya BERSIH..????

http://www.zulhaidah.com/wp-content/uploads/2011/06/BERSIH_Harakah.jpg
Yang tak hormati Undang2 adalah mereka yang menggunakan kuasa di luar batas kuasa mereka, undang2 mana yang tidak dihormati dalam kes ini, kita ambil BERSIH 2.0...di mana dalam klausa Undang2 Malaysia yang dikatakan melanggar Undang2?

Perlembagaan perkara 10(1a) (1b) membenarkan rakyat untuk berhimpun secara aman, konvensyen PBB 1948 juga tidak menyatakan berhimpun dgn aman mereupakan kesalahan, perkara yg sama dalam Persidangan Hak asasi Manusia juga tidak menunjukan berlaku 1 kesalahan, malahan konvensyen hak asasi juga menyatakan dgn jelas bahawa pihak berkuasa mestilah perhimpunan berjalan dgn aman dan tidak melanggar undang2..

Ini jelas dalam Perlembagaan Malaysia, yang mana semua rakyat malaysia berpegang kepada prinsip Rukun Negara iaiatu Keluhuran Perlembagaan...BERSIH bukan himpunan untuk menetang kerajaan, hanya untuk menyatakan bahawa rakyat mahu SPR lebih telus dalam menjalankan tugas yg di amanahkan, dan tidak timbul bahawa BERSIH 2.0 untuk menggulingkan kerajaan..

Adakah kerajaan melakukan kesalahan yg amat besar hingga takut kepada himpunan BERSIH 2.0 ini?yg takut adalah UMNO/BN bukan rakyat lain, himpunan bersih tidak adas kena mengena dgn nak gulingkan kerajaan secara demontrasi jalanan, ianya adalah hasil luahan isi hati rakyat terhasap ketidak adilan yg berlaku....ini bukan dibayar..tetapi rakyat yg semakin cerdik tahu hak2 mereka dicabuli secara tidak langsung..

Amin HM
Pengulas Tertinggi

Bersih 2.0: Tembelang Najib Pecah

wira arjuna

"Saya menekankan supaya rakyat didahulukan kerana dalam sistem demokrasi berparlimen, suara rakyat adalah suara keramat.”

Last day of Abdullah Ahmad Badawi. Najib Abdul Razak takes over as prime minister in PutrajayaItu intipati ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak beberapa bulan selepas dinobatkan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2009.

Dalam sekelip mata di bawah teraju beliau, Malaysia kembali ke era negara polis yang mewarnai pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Hanya kerana berlainan pendapat dengan pemerintah, maka suara 63 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) cuba dibisukan, manakala ruang bersuara untuk parti pembangkang disempitkan lagi.

Rakyat yang memakai kemeja T dengan membawa logo BERSIH ditangkap, malah bendera Malaysia yang dibawa mereka untuk diedarkan kepada orang ramai juga dirampas.

Ratusan ribu rakyat yang mahu turun menzahirkan keperluan untuk sistem pilihan raya diperbaiki supaya lebih adil dan telus, akan menghadapi tindakan polis bersenjatakan belantan dan pancutan air berkimia pada 9 Julai.

NONESegala aktiviti penganjur BERSIH dan pemimpin-pemimpin politik yang menyokong gerakan itu diibaratkan oleh polis dan media arus perdana sebagai memudaratkan keselamatan negara.

Malah BERSIH, menurut Umno-BN, akan memberi kesan teruk kepada ekonomi Malaysia jika tidak dibendung.

Tembelang pecah

Polis di seluruh negara digerakkan untuk menahan sesiapa sahaja yang memakai baju T dengan logo BERSIH dan merampas apa sahaja yang mengandungi logo itu.

Akhirnya tembelang Najib “pecah”.

NONEJanji-janji untuk mengamalkan keterbukaan dan menjadikan rakyat sebagai paksi kepada segala tindakan beliau hanya kenyataan politik yang kosong.

Sebaliknya beliau menunjukkan kecederungan menggunakan insitusi polis untuk meluntur malah memadamkan sebarang bantahan rakyat secara terbuka. Dasar ini kerap dilakukan di zaman Dr Mahathir dan kini berulang di era Najib.

Justeru polis mula bertindak keras untuk membatalkan BERSIH.

Tidak ada negara yang mendokong demokrasi mempunyai pasukan polis yang menangkap orang hanya kerana pakaian mereka tidak seiring dengan pemikiran kerajaan.

NONEApakah undang-undang rimba berdaulat kembali apabila polis boleh menyerbu dan menyita sekretariat BERSIH tanpa waran semata-mata untuk merampas baju T dan risalah BERSIH?

Di sebalik semua tindakan polis terhadap penganjur dan penyokong BERSIH, apakah salah dengan tuntutan perhimpunan itu?

Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia, Suhakam, sendiri tidak mempunyai sebarang bantahan terhadap perhimpunan aman BERSIH, namun dukacita kerana pendapat badan ini tidak mendapat perhatian kerajaan.

police crack down bersih 290611 melacca chinese assembly hallIni kerana tuntutan asas BERSIH adalah supaya sistem pilihan raya diperbaiki khususnya ketelusan undi pos di samping pembersihan daftar pengundi.

Sebuah pilihan raya yang adil dan telus akan memberi kelebihan kepada mana-mana parti yang menang pada pilihan raya umum akan datang untuk mendabik dada kerana meraih kejayaan yang “bersih” dan tidak mencurigakan.

Amat berpengetahuan

Tidak ada sesiapa boleh menafikan bahawa pada setiap pilihan raya, BN akan bermula dengan kelebihan yang begitu besar berasaskan kawalan penuh terhadap media arus perdana negara ini dan sumber kewangan negara serta kemudahan awam.

Contohnya Utusan Malaysia, TV3, NTV7, TV9, New Straits Times dan Berita Harian dikawal oleh Umno manakala The Star dikuasai MCA.

bersih rally 271207 06Ini tidak termasuk RTM dan Bernama yang diletak terus di bawah Kementerian Penerangan, Komunikkasi dan Kebudayaan.

Kelebihan ini umumnya diterima oleh Pembangkang dan Pertubuhan Bukan Kerajaan sebagai realiti politik negara, contohnya tidak mungkin Umno menyerahkan haknya untuk menentukan siapa Ketua Pengarang Utusan Malaysia mahupun Berita Harian.

Justeru tuntutan utama NGO berkenaan menerusi BERSIH ialah supaya SPR mengatasi masalah-masalah ketelusan undi pos, penghapusan pengundi hantu dan pembersihan daftar pengundi.

Justeru inisiatif 63 Pertubuhan Bukan Kerajaan ini harus disokong, bukan sahaja oleh Pembangkang tetapi juga oleh BN, yakni Najib sendiri.

Najib ingin mencanang Malaysia sebagai sebuah negara dinamis di bawah dasar-dasar beliau yang pro-aktif dan berpaksi rakyat.

NONEBeliau seorang yang amat berpengetahuan luas, menjelajah di seluruh dunia dan tentunya peka bahawa hak berkumpul secara aman adalah prinsip asas demokrasi.

Jika benar beliau mendokong prinsip itu, kenapa bertindak begitu zalim terhadap penganjur BERSIH?

Tutup sebelah mata

Jika Najib menyokong prinsip asas demokrasi, beliau sepatutnya turun bersama rakyat, tak kira sama ada mereka penyokongnya mahupun pembangkang , demi menzahirkan komitmennya kepada sebuah pilihan raya yang telus dan adil.

NONEKehadiran beliau bersama rakyat, wakil masyarakat madani dan pemimpin pembangkang pada perhimpunan BERSIH sudah tentu menjadi pemangkin untuk Suruhanjaya Pilihan Raya melakukan penambahbaikan kepada sistem pemilihan yang sedia ada.

"Kalau kita sebagai pemimpin turun bersama rakyat tanpa protokol, tanpa hamparan permaidani merah, tanpa bunga manggar, tanpa sambutan, duduk dengan rakyat, minum dan ambil kira serta ambil berat masalah rakyat, rakyat akan tetap bersama kita dan rakyat akan tetap memberi kuasa."

Itu ucapan Najib pada satu majlis di Sabah tidak lama dahulu. Jika beliau mendokong kenyataannya itu, sudah tentu Perdana Menteri tidak bermasalah menyokong BERSIH.

NONESebaliknya Najib memilih untuk merestui tindakan polis menangkap dan memenjarakan mereka yang menuntut pilihan raya bersih dan adil.

Beliau juga menutup sebelah mata dengan provokasi PERKASA dan Pemuda Umno menganjurkan siri demostrasi pada hari yang sama, semata-mata untuk mencetuskan keadaan tegang dan memberi alasan kepada polis untuk bertindak liar.

Sayang – peluang Malaysia melangkah ke depan untuk menyubur dan mematangkan proses demokrasi negara disambut dengan tindakan pemerintah yang begitu keras dan jauh daripada bersih.

ULASAN ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mencerminkan pendirian sidang pengarang Malaysiakini.

Wira Arjuna adalah nama samaran seorang wartawan dan editor kanan yang berpengalaman luas dan pernah menerajui beberapa media arus perdana sebelum bersara menjadi pemerhati politik.

Tergadai lagi 'tanah negara' di tangan kerajaan Najib..!!!


Tahniah Al-Fadhil Sheikh Tuan Guru Datuk Seri Najib Razak...!!!

Setelah 60 tahun berkhidmat... AKHIRNYA................... semalam.... !!!!!

Operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Stesen Tanjung Pagar dan Bukit Timah di Singapura, akan tamat mulai tengah malam jam 12.00, 30 Jun 2011, apabila perkhidmatan ke republik itu berakhir di Woodlands Train Checkpoints mulai 01 Julai 2011.

Tren terakhir KTMB akan meninggalkan Stesen Tanjung Pagar mulai jam 11 malam 30 Jun 2011 menjadi noktah perkhidmatan stesen kereta api Tanjung Pagar, yang turut dikenali sebagai Stesen Keretapi Keppel Road kepada mereka yang mempunyai kaitan dengan pengangkutan itu.

Jarak laluan dari Stesen Woodlands ke Stesen Bukit Timah adalah sepanjang 14 kilometer, manakala laluan dari Stesen Bukit Timah ke Stesen Tanjung Pagar adalah 10.25 kilometer.

Tiada kata yang dapat ku luah.... tangisanku tak berlagu ....!!

Dalam diam-diam EON BANK kena TELAN dengan HONG LEONG BANK..!!

EON Bank diletak-hak kepada Hong Leong Bank

Keseluruhan perniagaan EON Bank Bhd, termasuk semua aset dan liabilitinya, telah dipindahkan kepada Hong Leong Bhd Bank (HLBB) mulai hari ini, menurut perintah letakhak yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi pada 17 Jun, 2011.

Dalam satu kenyataan hari ini, HLBB berkata pelanggan dan sekutu perniagaan boleh mengharapkan perniagaan seperti biasa.

Ia berkata seperti semua penggabungan bank, proses integrasi sepenuhnya akan mengambil masa yang lebih lama memandangkan ia melibatkan proses yang kompleks memindahkan semua sistem teknologi maklumat (IT), proses dan dasar kepada satu platform IT.

"Menteri Kewangan telah membenarkan HLBB untuk terus menggunakan nama 'EON Bank Bhd' sehingga tempoh tertantu.

"Bank Negara Malaysia juga membenarkan kami untuk terus menggunakan instrumen transaksi dan pembayaran yang dikeluarkan EON Bank serta mesin teler automasi, kad kredit dan debit untuk tempoh tertentu mulai tarikh letakhak," demikian menurut kenyataan itu.

Ketua Eksekutif/Pengarah Urusan Kumpulan HLBB Yvonne Chia berkata dengan kelulusan daripada pihak berkuasa, bank boleh melaksanakan peralihan yang sewajarnya dengan lancar kepada jenama Hong Leong Bank.

"Dalam tempoh tertentu itu, kami akan menurunkan secara sistematik penggunaan logo, dokumentasi dan instrumen pembayaran seperti cek, buku akaun simpanan dan kad EON Bank," katanya.

Menurut HLBB, tarikh letakhak bagi EONCAP Islamic Bank Bhd akan diumumkan kemudian.

- Bernama

Mana PERKASA..? Mana Zul Kulom..? Mana Brahim Ali..? Mana Pemuda Patriot..? Pejuang MeLAYU Islam kunun...!!!

‎10hb. Julai ni akan berlangsung Perbicaraan Kes MCA Saman Kerajaan Negeri Kelantan dalam tuntutan MCA supaya Mahkamah arah Kerajaan Kelantan lulus aktiviti dan keluarkan lesen judi. Mana PERKASA..? Mana Zul Kulom..? Mana Brahim Ali..? Mana Pemuda Patriot..? Khak Ptuih...!!! Pejuang MeLAYU Islam kunun...!!!
6 hours ago · ·




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...