TERKINI :

Saturday, May 21, 2011

Subsidi RAKYAT hangpa Pakat Tarik.. Yang Kroni hangpa biaq bagi depa kaya... paddi kutty aihh..!!


MASIH TAK SEDAR LAGI!



nota:
tunggu harga gula akan naik lagi
ini kerana syarikat gula adalah
syarikat kroni

tunggu harga beras akan naiak lagi
ini kerana syarikat berqaas adalah
syarikat kroni

tunggu dan nanti 9 julai
kah kah kah


RAKYAT DIMINTA BERSAMA KERAJAAN KURANGKAN SUBSIDI - meloya

Rakyat haruslah bersama kerajaan dalam usaha mengurangkan jumlah subsidi yang semakin meningkat dari RM10.3 bilion tahun lepas kepada RM20.58 bilion tahun ini, kata Kewangan Awang Adek Hussin.

Katanya, kerajaan akan mengkaji secara terperinci agar sebarang keputusan bagi mengurangkan subsidi tidak membebankan rakyat golongan miskin.

"Kajian itu akan dibuat secara menyeluruh yang membabitkan bahan bakar, tepung, gula dan bahan makanan asas,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan penduduk Kampung Telong di sini, hari ini.

Beliau mengulas kebimbangan rakyat terutama di luar bandar terhadap kemungkinan kenaikan harga barangan berikutan langkah mengkaji semula pemberian subsidi termasuk bagi petroleum RON95.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH

woit… MALAON INI SIAPA?.... kah kah kah..

woit… MALAON INI CAKAP APA?....kah kah kah…

kah kah kah…MALAON INI TAK TAHU PENGELUAR TENAGA DAPAT 29 BILION RINGGIT SUBSIDI…. kah kah kah..

kah kah kah… BELI KAPAL SELAM BERAPA BILION? ...kah kah kah…

kah kah kah…SETIAP TAHUN KENA BAYAR DUA BILION NAK JAGA KAPAL SELAM YANG TAK BOLEH MENYELAM…. kah kah kah

woit… JANGAN LAH NAK TIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah

kah kah kah...PANDDY KUTTY... kah kah kah

SUSU 1KOREA oppss 1MALAYSIA : JAKIM kata lain MENTERI kata lain.. apakejadahnya nie..???

JAKIM KATA MACAM NIE..???

Korea tidak masuk senarai Jakim


SHAH ALAM – Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengesahkan pengeluar produk makanan Korea tidak termasuk dalam senarai pensijilan halal yang diiktiraf jabatan itu.

Penolong Pengarah Kanan, Bahagian Hab Halal, Najibah Abdul Mutalib berkata, terdapat 26 negara yang mendapat pengiktirafan Jakim, antaranya Australia, Bangladesh, Brazil, Brunei, China dan Turki.

Menurutnya, pengguna yang ragu-ragu mengenai status logo halal boleh mendapatkan maklumat negara-negara tersebut di laman web www.halal.gov.my.

“Jakim menyediakan dua cara untuk syarikat luar memohon sijil halal, sama ada permohonan secara terus atau memohon daripada badan Islam yang dilantik Jakim. Kita telah melantik badan-badan Islam luar negara yang telah melalui proses pengauditan atau pemeriksaan secara terperinci.

“Proses tersebut adalah untuk menentukan sama ada badan Islam yang dilantik layak menjadi wakil kepada Jakim bagi menilai sebarang produk di negara mereka untuk diimport ke Malaysia,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Najibah berkata, Jakim sentiasa mengingatkan bahawa, syarat yang ketat dikenakan terhadap permohonan badan Islam yang baru kerana mereka adalah wakil Jakim yang bertindak bagi negara sendiri.

MAI MENTERI PULAK CAKAP MACAM NIE..!!!???

Jangan ragui status halal susu UHT 1Malaysia


MUHYIDDIN bersama para pelajar sekolah pada pelancaran program Susu UHT 1Malaysia di Putrajaya tahun lalu.

BALING – Orang ramai tidak perlu meragui status halal susu UHT 1Malaysia kerana ia mematuhi piawaian pensijilan halal yang ditetapkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, bekalan susu itu yang diimport dari Korea Selatan mempunyai sijil halal Jakim selain sijil negara pengeksport.

Muhyiddin berkata, bekalan susu untuk diedarkan ke sekolah-sekolah tidak mencukupi menyebabkan sebahagian daripadanya terpaksa diimport dari luar negara.

“Bagaimanapun, orang ramai tidak perlu risau kerana Jakim terlebih dahulu mengeluarkan arahan agar syarikat pembekal susu ini memperoleh sijil halal sebelum membekalkannya,” katanya selepas merasmikan Pejabat Pelajaran Daerah Baling/Sik di Pulai di sini semalam.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran diminta mengulas dakwaan Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Kubur Panjang, Pendang, Shaharol Niza Omar baru-baru ini mengenai susu berkenaan yang didakwa tidak mempunyai logo halal Jakim.


Aduhai UMNO.. DAP lawan 40 kerusi Parlimen..habih camna nak memerintah Malaysia..??

Betah berjalan sana-sini -oleh Sakmongkol AK47
by Roketkini on Friday, May 13, 2011 at 10:50am
UMNO dan matematiknya.

Saya sangat “lemah” dalam matematik bila saya katakan daripada 10 orang, 11 orang tak akan percaya. Saya sendiri hampir percaya tentang kelemahan saya dalam matematik sehinggalah akhbar arus perdana melalak mengenai DAP mahukan Perdana Menteri beragama Kristian dan Kristian patut dijadikan agama rasmi Malaysia.

Saya sedar, lingkaran kuasa boleh menjadikan sesetengah orang lembik. Apa yang sepatutnya saya sedar lebih awal tapi tidak pula tersedar ialah lingkaran kuasa itu juga telah melembikkan otak sesetengah orang.

Kita mempunyai 222 kerusi Parlimen untuk direbut. DAP bertanding 40 kerusi. Kalau mereka menang semua 40 kerusi itu pun, mungkin ahli matematik UMNO boleh jelaskan kepada saya, bagaimana dengan 40 kerusi, DAP atau mana-mana parti mampu membentuk kerajaan? Anda ada 82 kerusi dan itu pun tak cukup untuk bentuk kerajaan.

Bilangan orang Melayu lebih kurang 17-18 juta. Mereka membentuk 60 peratus penduduk negara. Kalau pun DAP dapat sokongan kesemua orang Cina, mampukah 20 peratus mereka mengatasi kumpulan yang jumlahnya melebihi 60 peratus? Mungkin ahli matematik UMNO boleh mencerahkan saya tentang ini.

Kemudian kita ada pelaung hidup Melayu. Kami tak akan benarkan DAP mengambil alih negara. Kalau suka, launglah lagi. Memang tak boleh kita nak hujah emosi dan hal tak logik sebegini.

Tetapi, PAS juga Melayu. Jadi, hidup Melayu boleh juga membawa makna hidup PAS seperti juga ia boleh beri maksud yang sama kepada UMNO. Orang UMNO telah tipu diri sendiri dengan keangkuhan bahawa UMNO itu Melayu dan Melayu itu UMNO.

Helo kawan, kamu tak boleh dapat 1.5 juta ahli UMNO untuk sokong kamu dan calon-calon UMNO pula hanya dapat sekitar 2 juta undi dari jumlah 5.7 juta pengundi pada pilihan raya 2008 lalu.

Jadi Melayu terus hidup, tetapi mereka hidup tanpa perlukan UMNO. Saya harap ramai akan sedar yang setiap Melayu mahu kekal hidup dengan slogan hidup Melayu tetapi Melayu sekarang boleh buat begitu dengan banyak lagi pilihan. Itulah perihalnya demokrasi.

Tolong jelaskan, macam manalah sebuah parti yang bertanding 40 kerusi dan belum tentu menang kesemuanya boleh membentuk kerajaan? Apa lagi untuk memerintah Malaysia seperti PAP memerintah Singapura?

Kristian dan isu-isu lain

Seorang menteri kerajaan bertanya, apa salahnya dengan Perdana Menteri Kristian? Soalan beliau tidak ada salahnya. Tidak ada salahnya jika ada Perdana Menteri Kristian dalam negara majoriti Kristian. Juga tiada salahnya jika Perdana Menteri Kristian diterima walau pun dalam sebuah negara Islam.

Dalam konteks Malaysia, mungkin menteri itu berkata demikian kerana dia beragama Kristian dan jika dia menjadi Perdana Menteri, dia rasa mampu menjaga semua rakyat. Jadi apa salahnya seorang Kristian berfikiran begitu bagi dirinya dan impiannya mahu menjadi Perdana Menteri?

Yang kedua, dia mungkin berfikir begitu kerana dia tahu cadangan sedemikian tak akan diterima di Malaysia. Melayu-Islam menguasai kerusi parlimen dan jumlah mereka memang banyak di parlimen.

Kecualilah kalau semua ahli parlimen Melayu boleh dibeli dengan harta dan wanita. Atau semua orang Melayu boleh menerima penganut Kristian sebagai Perdana Menteri.

Katakanlah ramai Melayu selesa dengan idea di mana seorang penganut Kristian menjadi Perdana Menteri. Jadi, apa maksudnya ini? Ia menunjukkan bahawa orang Melayu kecewa dengan seorang Melayu yang juga seorang Islam yang menjadi Perdana Menteri. Cuba fikir tentang perkara itu.

Yang ketiga, majoriti penduduk adalah Melayu beragama Islam yang berkemungkinan besar TIDAK akan menyokong cadangan sebegitu.

Jadi apa yang menteri Kristian itu katakan tidak salah kerana dia tahu perkara itu adalah satu angan-angan Mat Jenin.

Tetapi, ada baiknya juga menteri itu berkata demikian kerana ia akan menjadikan orang UMNO haru-biru dan penuh kegilaan.

Kristian sebagai agama rasmi menggantikan Islam?

Islam adalah agama rasmi, atau jika tak rasmi pun, ia memang dianggap rasmi. Lagipun, ianya agama rasmi sebab majoriti rakyat Malaysia adalah orang Islam.

Orang Melayu adalah majoriti penduduk Malaysia. Jumlahnya saja akan menghalang golongan minoriti untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi.

Tetapi mari kita teliti cadangan itu. Tentang agama rasmi, apa maksud mereka? Adakah mereka mahukan Kristian diterima sebagai agama yang dijamin dalam perlembagaan supaya boleh diamalkan oleh sekelompok rakyat Malaysia? Kerana mereka juga tahu, dengan membuat demikian, agama yang dijamin perlembagaan berhak untuk mendapat pembiayaan, sumbangan dan sebagainya.

Malah jika itulah yang mereka maksudkan, ia adalah satu cadangan sah bagi Kristian mengamalkan agama mereka secara sahih di Malaysia. Penganut Kristian mempunyai hak untuk takut bahawa agama mereka itu akan dihapuskan. Mereka mahukan pengiktirafan dan saya rasa itu adalah tuntutan yang tidak ada salahnya. Dalam hal pembiayaan atau sumbangan, saya tak rasa mereka mahukan apa-apa dari kerajaan.

Saya rasa tak masuk akal bahawa majoriti yang tak boleh dijatuhkan dari tampuk kuasa akan menjadi tak keruan tentang laporan tak berasas mengenai jihad salib Kristian ini.

Secara serius, kerajaan patut bertindak terhadap mereka yang menyemarakkan hasutan-hasutan itu.
Jika ternyata pelakuan mereka berniat jahat, bubuh saja mereka di bawah ISA. Mungkin dengan berehat seketika sebagai tetamu kerajaan, ia boleh membantu sesetengah orang mengurangkan berat badan dan orang lain pula boleh belajar seni dan sains mengawal kemarahan.


*Rencana ini diterjemahkan oleh Roketkini dari blog Sakmongkol AK47. Penulis ialah Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz yang merupakan wakil rakyat Pulau Manis (2004-2008).

* Rencana ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Roketkini

Tu dia..hangpa berani ka boh cat kedai hangpa macam nie..??


Ni bukan kt Malaysia. Tapi kt Mansurah,Mesir... ^_^ LePas ni nk mintak 'ammu ni tambah lg lah kt bawah tu..tulis plak,"Al Hizbu Al Islamiy bi Maliziya" ^_^

kredit kpd ustazah Hazirah bt Yusof

Menteri kata harga naik, rakyat kata tukar kerajaan

16 Jamadilakhir 1432H
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 18 Mei : Pengerusi Idham Care Yb Drs Khalil Idham Lim berkata langkah kerajaan BN membuat pengumuman awal kemungkinan RON 95 bakal dinaikkan harganya telah mencetuskan rasa curiga dan tanda tanya banyak pihak.

“Mengapa semasa kerajaan umno BN menaikkan harga RON 97 tidak dimaklum sebegini rupa,?” Katanya ketika ditemui di sini.

Menurutnya yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak bahawa kenaikan RON 97 berulang kali tidak dihebah secara meluas sedangkan minyak jenis itu masih digunakan oleh sekelompok rakyat Malaysia serta masih dijual secara meluas.

"Gambaran sebenar kepada isu ini dilhat kepada keraguan pihak kerajaan untuk menghadapi protes rakyat kerana RON 95 lebih ramai penggunanya dan melibatkan kenderaan awam yang memberi resiko kepada kenaikan harga barang lain" katanya

Menurut beliau lagi, kerana itu BN dilihat sangat berhati-hati dalam perkara ini dan melakukan sesuatu untuk terus menipu rakyat.

“Senario ini telah memberikan kita dua andaian iaitu pertama , ini adalah lakonan pemimpin BN untuk raih sokongan rakyat.Mereka mungkin menarik semula cadangan ini dengan adanya bantahan dari beberapa orang pemimpin BN dan Pemuda Umno sendiri terhadap kenaikan yang bakal berlaku,” ujarnya.

“Keduanya rakyat memang akan dikenakan dengan kenaikan harga RON 95 yang naik dan alasan yang biasa digunakan untuk mengaburi mata rakyat ialah kerajaan terpaksa menarik semula subsidi yang sedia ada untuk tujuan penstrukturan semula harga minyak,” katanya lagi.

“Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berpesan supaya rakyat bersedia andai berlaku kenaikan harga minyak itu, saya yakin rakyat telah bersedia untuk itu dan saya ingatkan juga kepada pemimpin BN bahawa mereka juga sudah bersedia untuk menukar kerajaan yang sedia kepada Pakatan Rakyat", katanya.

Wajah Sebenar Terhadap Warga Setinggan Di Bumi Johor




by Rock Halal (videos)

Lihat lah bukti sang penguasa zalim menerobos rumah warga2 peneroka bandar tanpa pembelaan yang wajar..di bumi keramat konon tempat dilahirkan bendera keris usang dan tempat laungan keramat "hidup melayu" ada yang masih merempat dan menagih simpati di bumi sendiri..

Anak-anak kecil meraung teriak "jangan diroboh rumah kami" pimpinan mereka hanya duduk diam sambil tersenyum sinis mengira untung di balik air mata anak2 kecil ini..siapa pengkhianat sebenarnya..????? dengan lagak mencium keris dan megah dengan slogan konon memperjuangkan bangsa sendiri..pergi jahanam dengan keris dan slogan kamu..!!!

Di bumi ini mataku sudah sakit dan hati perih merintih melihat kezaliman yang berlaku kepada warga ini..mudah sungguh jalan penyelesaian mereka..setiap kali menjelang pilihanraya janji ditabur dan diberi..

"kamu semua akan dapat geran tanah maka undi lah kami"

"kami akan perjuangkan hak kamu warga setinggan sekiranya kamu undi kami"

Penipuan demi penipuan yang kamu ciptakan..dimana kamu saat rumah2 ini dirobohkan??dimana kamu saat warga ini ditendang masuk ke lokap kerana mempertahankan rumah mereka??dimana kamu saat anak2 kecil menangis melihat tempat mereka dilahirkan diroboh begitu sahaja..

Sekarang dengan gah kamu meraikan ulang tahun keramat parti kamu..berbanggalah,bergumbiralah dan bercanda lah kamu2 semua sepuas yang mahu..diatas air mata warga ini yang mengalir kamu pijak dan riang tertawa..

(Ditayangkan sempena majlis Konvensyen PAS Negeri Johor)

- wa yang tengah emo -

Kelaku Huduh BN dan SPR di Kesan...

Pengundi baru strategi jahat BN rampas Kedah
Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 20 Mei: PAS menyifatkan pertambahan mendadak pengundi baru di Kedah sehingga 26,000 orang pada suku pertama tahun ini sebagai satu strategi jahat Kerajaan BN dengan kerjasama SPR, bagi membolehkan BN merampas Kedah dari PAS.

Strategi jahat seperti itu pernah dilakukan oleh BN di Terengganu pada PRU Ke-11 tahun 2004 lalu untuk membolehkan BN merampas Kerajaan Terengganu dari PAS.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menegaskan, PAS amat ragu dengan pertambahan pengundi sebanyak itu di Kedah, memandangkan pertambahan sebenar berdasarkan pendaftaran yang dilakukan oleh PAS pada suku pertama tahun ini sehingga Mac lalu hanyalah sebanyak 4,000 orang sahaja.

Menurut beliau, sebelum ini PAS yang mendahului SPR dalam pendaftaran pengundi baru, tetapi kini angkanya ternyata jauh menyimpang dari jumlah yang sebenar.

Lebih meragukan lagi, katanya, berdasarkan semakan, didapati pertambahan pengundi-pengundi baru yang dilakukan oleh SPR itu bukannya pengundi-pengundi yang didaftarkan di Kedah, tetapi di Kuala Lumpur.

"Ini sememangnya jelas satu strategi jahat BN dengan kerjasama SPR yang perlu diketahui oleh rakyat," jelasnya pada sidang akhbar di Pejabat Harakah, di sini, hari ini.

Strategi jahat itu juga, menurut beliau, turut dilakukan oleh BN dengan kerjasama SPR di Selangor dalam menghadapi PRU Ke-13 tidak lama lagi.

Katanya, strategi jahat itu sememangnya amat sukar untuk diatasi oleh PAS dan Pakatan Rakyat kerana ia turut membabitkan kerjasama SPR sendiri.

Dalam masa yang sama, PAS dan Pakatan Rakyat juga tidak mempunyai ruang masa yang mencukupi untuk melakukan semakannya kerana masa yang diberi amat pendek.

"Sungguhpun begitu, PAS dan Pakatan Rakyat tetap akan terus mengadakan bantahan mengenai perkara itu kerana ia jelas satu strategi jahat BN untuk merampas negeri-negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat," katanya.

Beliau berharap agar orang ramai sedar dengan taktik jahat yang digunakan oleh BN dalam menghadapi pilihanraya di negara ini kerana ia jelas melanggar peraturan sama sekali.

Nik Aziz Pintas Annuar Musa, Makan Salentia


Yang riuh randah nak buat stadium ialah Annuar Musa, sejak tahun lepas lagi, tapi yang dah umum nak buat stadium ialah Nik Aziz. Terkejut juga Murai mendengarnya. Harga stadium RM159 juta, lengkap dengan kolam renang dan ada musallah sekali. Pembinaanya atas tanah kerajaan seluas 40.5 hektar di Bukit Merbau, Selising, Pasir Puteh.

Ya la setahunya Murai Nik Aziz bila tahu main bola, sepak bola pun masuk ke dalam kain sarung. Kata Selentia dia (Nik Aziz) hanya tahu beri kuliah Subuh saja.

Jadi bila Nik Aziz umum nak bina stadium baru untuk rakyat Kelantan itu, kenyataan itu bukan makan Annuar seorang tetapi makan sama Selentia. Inilah Nik Aziz bijak macam buah aji yang sudah naik haji. Dia bukan makan buah depan saja, buah belakang, rusuk kanan dan rusuk kiri, dimakan satu persatu..tap tap tap! semua dimakannya. Begitulah kalau orang banyak pengalaman dan masak dalam siasah.

Murai ucap tahniah atas keprihatinan Tok Guru dalam bidang bola ini. Mudah-mudahan dengan adanya stadium, kualiti dan kemajuan sukan di Kelantan meningkat bukan saja dalam bola tetapi bidang lain juga.

Cuma Murai harap janganlah ada kalangan orang Pas Kelantan dok cekah balah sama sendiri pula kerana nak berebut komisyen dari pembinaan stadium berkenaan. Murai jamin kalau dok berebut tak dan sampai setahun bumbung stadium itu akan runtuh macam di Terengganu. Janganlah begitu..

Khabarnya pengumuman Nik Aziz itu benar-benar mengecewakan Annuar kerana katanya dia sudah pun rancang nak buat stadium di Kelantan. Katanya semasa Najib melawat Kelantan bulan depan akan dipohon pada Najib untuk buat stadium. Annuar juga katanya sudah kenal pasti tanah untuk tujuan itu, bukan tanah kerajaan tetapi milik orang Umno. Tanah sapa, tanya orang baru Pas mungkin dia tahu!

Murai: Tak makan ulat bulu gatal.

Mohd Sayuti Omar

Bersedia untuk serahkan Selangor dan Kedah

Strategi jahat Umno sudah kita ketahui. Antaranya dengan mendaftarkan pengundi luar yang dipindahkan dari negei lain khasnya Sabah dan Sarawak ke negeri-negeri tersebut.

Apa persediaan PAS untuk menghadapi serangan jahat tersebut. Apakah kita akan kecundang sebagaimana kita berputih mata di Terengganu pada 2004 dahulu.

Kerja jahat mereka telah kita ketahui dan buktinya ada di hadapan mata. Sekarang masanya untuk kita mengambil tindakan tegas kepada kerja jahat BN dengan memperkudakan SPR, JPN dan agensi lain.

Diharapkan PAS kedua-dua negeri tersebut telah mengambil langkah yang drastik dan berkesan untuk memastikan Kedah dan Selangor terus diperintah oleh PAS dan PR selepas PRU 13 nanti. Jangan nanti kita menuding jari kepada satu sama lain selepas tewas.

http://mutaligat.blogspot.com/2011/05/nasional-bersedia-untuk-serahkan.html

Aduhai GURUku Sayang.. Macam nie je kementerian permainkan hangpa..???

Najib nie pekak kaa..???

‘Are you deaf, Najib?’

SIBU: An opposition leader here has urged the federal government to retain petrol and diesel subsidies for fishermen and the lorries association and instead cut back on aid to the AP (approved permit) holders, independent power producers (IPP), F Class contractors and the housing industry.

Lanang PKR chief George Chan said Prime Minister Najib Tun Razak must enforce a scheme that would benefit the majority and not just “cronies of the government”.

Commenting on the high subsidies given to AP holders (to import cars) and F Class contractors, he said this gesture only benefited a few people and not the masses.

“The subsidies for AP, IPP, F Class and housing only benefit a few people. Most of them are cronies of the government.

Najib Bakal Hilang Sokongan Jika Tidak Bertindak Tegas Ke Atas Datuk T - Bekas Polis

Seorang bekas pegawai kanan polis semalam memberi amaran kepada Datuk Seri Najib Razak bahawa masyarakat Islam di negara ini akan memberikan reaksi negatif jika beliau gagal untuk menghukum trio “Datuk T” kerana “mempersendakan” Islam apabila ketiga-tiga mereka menghadiri majlis sumpah laknat di masjid dengan memakai pakaian kalis-peluru.

Bekas Ketua CID KL Datuk Mat Zain Ibrahim menyatakan Najib tidak boleh menyalahkan sesiapa jika beliau kehilangan kepercayaan orang beragama Islam di negara ini dengan mempamirkan kesediaannya untuk melindungi "rakannya" dengan menukarganti penghinaan terhadap Islam .

YAB (Yang Amat Berhormat) tidak boleh menyalahkan sesiapa jika umat Islam di dalam negara ini, yang bukan sedikit jumlahnya, hilang kepercayaan terhadap YAB.

“Tambahan pula, dimana terdapatnya pertambahan bilangan pesara dari kalangan kakitangan awam, anggota tentera dan polis, yang kebanyakannya beragama Islam, yang mula merasa tertipu dan diperhambakan serta meragui arahtuju dan keupayaan YAB mengetuai kerajaan.... ini satu perkembangan yang tidak baik untuk YAB,” tulisnya di dalam sepucuk surat kepada Perdana Menteri.

Mat Zain berkata ia akan jelas merupakan satu penyalah-gunaan kuasa jika Najib memilih untuk melindungi para pesalah tersebut terhadap perbuatan salahlaku mereka semata-mata kerana beliau menganggap mereka sebagai sekutu beliau.

Jika Najib menolak atau sengaja mencari alasan untuk tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap ketiga-tiga orang itu, maka ia bukan saja memperlihatkan beliau bersekongkol dengan jenayah dan konspirasi bersama mereka, malah ia juga akan menyebabkan kebencian terhadapnya semakin semarak,” tambahnya.

Najib, katanya, juga akan dilihat membenarkan dirinya sebagai pemimpin yang mengkhianati dan mempersendakan Islam.

“Malah lebih menyedihkan YAB telah mengizinkan seseorang, yang kabinetnya sendiri telah menganggap seorang individu yang bukan saja telah menghina Islam tetapi juga menyalahgunakan kuasa, sebagai korup, penipu dan seorang perogol, untuk membawa bahan pornoografi dan pelacuran ke rumah Allah,” tambahnya.

Mat Zain juga mengulangi dakwaannya minggu lepas bahawa “Datuk T” — Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim, trio di belakang episod seks video — telah melanggar seksyen 295 Kanu Jenayah apabila mereka menghadiri majlis sumpah laknah Shazryldi Masjid Amru Al-As Sentul dengan memakai baju kalis-peluru.

Pada ketika itu, Shazryl mengangkat sumpah menggunakan Al-Quran bahawa pelaku di dalam video seks 21-minit itu adalah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mat Zain mendakwa tindakan tersebut telah menyebabkan lahir persepsi bahawa keadaan di masjid sudah tidak lagi selamat.

Seksyen 295 menyatakan bahawa “sesiapa juga mencemarkan mana-mana tempat ibadat, dengan pengetahuan bahawa sebarang kumpulan orang boleh dikira mencemarkan itu sebagai satu penghinaan terhadap agama” boleh dipenjarakan sehingga dua tahun dan/atau denda.

Mat Zain berkata jika trio itu didakwa di bawah undang-undang syariah atau Kanun Jenayah akibat tindakan mereka, kes itu tidak akan memberi kesan terhadap siasatan polis ke atas video tersebut.

Dua kes itu adalah berlainan,” tambahnya.

Beliau berkata sekalipun identiti pelaku di dalam video itu didedahkan, ia tidak samasekali membebaskan trio tersebut dari dakwaan mencemari masjid dan menghina Islam.

“Kedua-dua hal tersebut adalah kesalahan jenayah yang berasingan.

“Selain itu, YAB dan Peguam Negara tidak ada kuasa, mengikut undang-undang, untuk menjamin trio berkenaan dan membebaskan mereka dari apa-apa kesalahan jenayah,” katanya.

http://greenboc.blogspot.com

Laporan Polis & Sidang Media "UMNO POLITIK DALAM SEKOLAH"


21.5 | Program Semasa di Sg Petani



JITRA – Misteri kehilangan doktor pelatih


MOHD. NOOR AZAM


JITRA – Seorang doktor pelatih berusia 26 tahun hilang sejak empat hari lalu selepas keluar untuk bertugas di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar dekat sini pada pagi Isnin lalu.

Dr. Mohd. Noor Azam Mohd. Nazri, 26, sehingga semalam gagal dihubungi dan kehilangannya merupakan satu misteri kerana tidak berlaku sebarang perselisihan faham antara dia dengan keluarga sebelum ini.

Graduan dari Moscow Medical Academy itu menjalani program latihan perubatan di HSB sejak Oktober tahun lalu.

Bapanya, Mohd. Nazri Wan Senik, 54, berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan Mohd. Noor Azam ialah ketika menghantarnya ke HSB kira-kira pukul 6.30 pagi Isnin lalu.

Katanya, anaknya pada hari tersebut memakai kemeja berkolar warna kuning air, bertali leher dan berseluar hitam serta mengenakan uniform pegawai perubatan.

“Bagaimanapun, ketika saya menghubunginya pada pukul 7 petang untuk mengambilnya pulang, panggilan telefonnya tidak berjawab menyebabkan saya terpaksa ke HSB kira-kira pukul 9 malam untuk mencarinya.

“Kami pergi ke wad tempat dia bertugas dan dimaklumkan oleh petugas wad berkenaan bahawa dia tidak datang bekerja pada hari tersebut dan usaha mencari di sekitar hospital juga gagal menemuinya,” kata Mohd. Nazri ketika ditemui di rumahnya di Taman Bunga Raya di sini semalam.

Alhamdulillah.. Harga SUSU ANAK pulak nak naik..!!

PETALING JAYA – Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Berita-berita seperti ini, iaitu pengumuman kenaikkan harga produk keluaran Syarikat mereka oleh Pengarah-pengarah Urusan Syarikat tersebut akan lebih banyak kita lihat pada bulan june ini..

Tujuannya hanya satu.. iaitu memindahkan punca atau meletakkan kesalahan kerana kenaikkan harga barang keperluan asas kerana Subsidi Diesel untuk Syarikat Pengangkutan telah ditarik oleh Kerajaan UMNO/BN keatas bahu Syarikat pengeluar produk tersebut...

Ianya sekaligus membuatkan rakyat terutamanya pencacai UMNO terus menyalahkan pengeluar produk tersebut dan secara tidak langsung mengiyakan kenyataan Muhyiddin bahawa kenaikkan harga barang ini bukanlah salah kerajaan..
Harga susu naik 5-6% mulai Jun

PETALING JAYA – Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Menurut Pengarah Urusan Dutch Lady, Bas van den Berg, peningkatan itu adalah suatu yang tidak dapat dielakkan dengan harga bahan mentah dijangka meningkat sebanyak 29 peratus pada tahun ini berbanding 27 peratus pada tahun lalu.

“Peningkatan kos ini dapat dilihat secara signifikan dengan kenaikan harga bahan mentah seperti susu, gula, minyak dan tenaga buruh.

“Kami di Dutch Lady mengambil pelbagai langkah untuk mengatasi perkara ini tetapi ia suatu yang tidak dapat dielakkan, oleh itu kami terpaksa meningkatkan harga sebanyak lima hingga enam peratus dalam portfolio produk kami," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat agung tahunan ke-48 Dutch Lady di sini semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Dutch Lady, Datuk Zainal Abidin Putih.

Van den Berg menjelaskan, sebagai persediaan ke arah fenomena berkenaan pihaknya telahpun menaikkan harga sebanyak lima peratus bagi beberapa produk susu yang baharu dilancarkan pada awal tahun ini.

“Kami harus mengambil langkah berjimat-cermat dan efisien dengan harga material bahan mentah yang tidak menentu ini,” katanya.

Beliau bagaimana pun tidak melihat bahawa peningkatan harga tersebut akan menjejaskan jualan rangkaian produk tenusu Dutch Lady di pasaran.

Syarikat itu menghasilkan dua rangkaian jenama produk tenusu yang terdiri daripada susu segar, minuman yogurt, susu untuk membesar dan susu suhu ultra tinggi (UHT) serta Friso yang meliputi susu tepung yang dirumus untuk kanak-kanak dan golongan ibu mengandung dan menyusu.

“Matlamat kami pada tahun ini ialah untuk melepasi prestasi keuntungan memberangsangkan yang dicapai pada tahun lalu walaupun akan menghadapi tahun yang mencabar,” jelasnya.

Kosmo




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...