TERKINI :

Thursday, May 19, 2011

Jangan nafikan kuasa MEDIA ALAM MAYA wahai pimpinan Pakatan Rakyat

oleh AnakKedah007


ini diperolehi dari sessi soal jawab bersama DSAI tengahari tadi... nak tengok skrip dia hangpa pie kat kedahlanie.info [ Kandungan Soal Jawab 2jam bersama DSAI di Yahoo.com ] aku nak angkat satu jaa bab soalan yg di jawab oleh pengunjung dimana mereka akan sokong siapa apabila diadakan pilihanraya nanti...

Bukan apa selepas aku baca komen dari fb berkenaan topic MB KEDAH yang tiada facebook tuu macam2 ada jawapannya.. ada yg pro dan ada yang kon nya... sampai nak menegak kata-kata mereka MB KEDAH tak ada facebook sebab beliau sudah ada medium lain dah...

kemon laa sahabat-sahabat semua.. sekarang dah 3 tahun... maklumat Kedah masih kebelakang dari negeri pemerintahan Pakatan Rakyat yang lain... sedangkan UMNO/BN kedah hari-hari bantai hangpa... tapi hangpa aku tengok masih merasa selesa dengan apa yg hangpa dok buat sepanjang 3tahun nie...

faham2 laa nooo....

Lawatan Presiden Pas ke ladang lembu Kumpulan Ladang





dari facebook : Dr. Ismail Salleh

Lawatan Presiden Pas ke ladang nenas Laka Temin





dari facebook : Dr. Ismail Salleh


Batal PKR: RoS didakwa rujuk fasal tak wujud

PKR mendakwa tindakan mahu membatalkan pendaftaran parti itu pada 9 Jun depan bermotifkan politik dan berniat jahat.

"Ini adalah tindakan terdesak Umno-BN yang kini menggunakan undang-undang menindas seperti Akta Pertubuhan 1966 untuk membatalkan pendaftaran PKR dengan asas yang dangkal dan jahat," kata Setiausaha PKR Saifudin Nasution.

NONEKatanya, dakwaan berlakunya pelanggaran peruntukan dalam perlembagaan parti dalam pemecatan seorang anggotanya Rajagopal Andaikallam -- seperti dipetik Pendaftar Pertubuhan (RoS) dalam surat bertarikh 9 Mei -- juga tidak benar.

Ini kerana, fasal yang dirujuk RoS (Fasal 32.2.1) -- yang didakwa menyebut seorang anggota mestilah disoalsiasat dan dibicarakan Lembaga Disiplin sebelum dipecat -- didakwa tidak wujud.

"Walaupun (mungkin) ia kesilapan ejaan, Fasal 32 tidak langsung berkaitan dengan isu disiplin dan Lembaga Disiplin," katanya sambil menuduh RoS mem buat dakwaan karut.

Saifudin juga berkata, nama individu yang disebut juga sebenarnya salah. Nama sebenarnya, seperti dalam rekod parti ialah Jayagopal (bukan Rajagopal).

NONEBagaimanapun, Saifuddin menjelaskan, individu itu dipecat pada 27 April 2009 setelah diputuskan Majlis Pimpinan Pusat pada tarikh yang sama.

"Dakwaan dan campurtangan Pendaftar Pertubuhan dalam masalah dalaman parti ini ternyata sangat tidak berasas dan tidak adil.

"Perkara tentang disiplin dan prosedur berkaitannya adalah sepenuhnya masalah dalaman parti," katanya.


Bil Letrik la pulak.... Naik jangan tak naik....!!!!

Wabak Penyakit "ROGOL" sudah melanda MALAYSIA.. 2.5 jam ada satu kes rogol.. salah siapa..??

A rape every 2.5 hours

Thursday, May 19th, 2011 11:13:00
Sex crime victims

KUALA LUMPUR: Every two-and-a-half hours, there is a woman somewhere in the country that gets raped, according to the Federal police's sexual crimes and child abuse investigations division's figures.

In the latest sex crime statistics provided exclusively to The Malay Mail, we learnt an average of 10 women become victims of rape everyday.

It works out to an average of a woman raped once every two-and-a-half hours.

From 2006, the number of rape cases has been steadily escalating from 2,431 to 3,098 in 2007, 3,409 in 2008 and 3,626 in 2009. Last year, however, the number dropped slightly to 3,595 cases.

"Despite the decrease last year, the statistics are still worrying," said the division's deputy director, ACP Hamidah Yunus.

While it is shocking to learn from the figures that the majority or 73 per cent of rape victims are girls under 18 years, a more disturbing fact is that there are way more suspects than there are victims.

"This is because in some of the reports we received, the case would involve more than one suspect," said Hamidah.

In the last five years, 20,255 rape suspects above 18 years old were identified in 16,159 reported cases, making them the majority in comparison to the 3,061 juvenile suspects.

As for the perfect crime scene, it was learnt that most often rape crimes would take place in houses.

"Suspects or perpetrators are usually known to the victims, which explains why rapes often happen in homes, be it the victim's or the suspect's," said Hamidah.

The past five years' records show 11,064 rape incidents took place in residences, 2,900 in public places, 1,362 in hotels and budget hotels, 580 in vehicles and 252 case in "unknown places".

The statistics also revealed worrying figures for crimes of molest, incest, sodomy and domestic violence.

In 2006, the number of domestic violence cases reported were 3,264. It went up to 3,756 in 2007 and 3,769 in 2008, before dropping to 3,643 in 2009 and 3,173 last year.

For molest cases, 1,972 cases were reported in 2006, 2,243 (2007), 2,131 (2008), 2,110 (2009) and 2,054 last year.

For incest, the total reported cases in 2006 were 332, 359 in 2007, 334 (2008), 385 (2009) and 413 incidents throughout last year.

For sodomy, the year 2006 reported 180 cases, 231 in 2007, 243 in 2008, a slight drop in 2009 to 227 cases and a further decrease to 218 cases last year.

Rape table

Re-enacting rape

KUALA LUMPUR: Only so much of rape cases would get to see the light of day in court.

It is a sad scenario, and Bukit Aman sexual crimes and child abuse investigations division deputy director ACP Hamidah Yunus attributed this to several factors.

"Firstly, the public does not always come forward with the information that we need. The apathy of the public to report such cases is also not helping," she said.

At other times, it would be the victims themselves who are not able to help the authorities much.

"Some could not identify their offenders or find it extremely difficult to express themselves in describing their perpetrators." said Hamidah.

"When evidence is insufficient, it would be tough to prosecute, much less convict, a suspect."

To carry out more effective investigations, the police have recently opted for a more sensitive method in trying to get the victims to open up by re-enacting the incident.

"Many are afraid to tell how the incident happened. Victims don't like to talk about their rape experience," she said.

"The re-enactment method does improve things. Even if the victims don't explain the incident vocally, they do acknowledge by agreeing or disagreeing with what they see in the re-enactment process. This is when the police get to record their take on the incident."

Previously, some of the techniques known to be used by police in handling rape victims included video recording of the victim's statement as well as assigning psychologists or cousellors to give emotional support.

It is understood that while the conventional video-recording helps in nailing the suspect for prosecution as it is solid evidence, it puts victims in the spotlight and they may not want to disclose much on their trauma.

With those under 18 years being more prone to rape, Hamidah said it is especially important for teenagers to be aware of the situation.

She said even though the sex may be consensual, but because of the girl's age, it is still considered statutory rape.

"This is the law. If you are 16 and below, it is statutory rape whether or not the girl said 'yes'.

"Parents should also educate sons to respect the opposite sex and not take advantage of them."

Kandungan Soal Jawab 2jam bersama DSAI di Yahoo.com

http://www.selangorkini.com.my/en/wp-content/uploads/2010/02/anwar-ibrahim.jpg
Sepanjang 2jam bersama DSAI... banyak soalan yang terungkai.. dari JAM OMEGA, HUDUD, MASALAH NEGARA, TUN MAHATHIR, UMNO, NAJIB dan sebagainya.. anda baca dan fahamilah akan isu sebenarnya yg diluahkan dari Dato Sri Anwar sendiri....

Nik Aziz Umum Stadium baru untuk team Kelantan



[video] Seruan Jihad Ibrahim Ali.. apa kata rakyat di facebook beliau..



Dari Facebook Ibrahim Ali : 8 people like / komen..hangpa baca sendiri laa...

Perang salib jihad menentang kristian akan diketuai oleh saya.. berapa ramai yang sanggup berdiri di depan saya untuk menahan tikaman????
Tuesday at 8:29pm

  • 8 people like this.
    • Cemi Nebulyzer ape barang tikam2..kasi bom terus laa..
      Tuesday at 8:32pm
    • Nixs Azmi Maksim Alekseev FUCK U!!
      Tuesday at 8:32pm · 3 people
    • Nixs Azmi Maksim Alekseev ini bukan jihad namanya BODOH!!
      Tuesday at 8:32pm · 2 people
    • Zack Rul sya lebih suka nengok tikaman itu berada dibdanmu..i ilke
      Tuesday at 8:33pm · 1 person
    • Opie Long hero la tu konon2
      Tuesday at 8:33pm
    • Harizz Rezza mati katak le
      Tuesday at 8:34pm · 2 people
    • Sahir Zulkifli encik bereheng ali... perang salib tu perang orang kristian lawan islam... kalau islam lawan kristian.. tu perang sabil!!
      Tuesday at 8:35pm · 9 people
    • Sahir Zulkifli BODOH PIANG!!!
      Tuesday at 8:35pm · 2 people
    • ZiNk ZaNk kahkahkah kecian
      Tuesday at 8:35pm
    • الشيخ أحمد فائز bangang!
      Tuesday at 8:37pm · 1 person
    • Jrry Yusoff Kahkahkah.. Ong kedek2.. Ong kedek2.. Kahkahkah..
      Tuesday at 8:38pm · 1 person
    • Nixs Azmi Maksim Alekseev Stupid MORON!!
      Tuesday at 8:38pm · 1 person
    • Nixs Azmi Maksim Alekseev Jihad pungkok hang!!
      Tuesday at 8:42pm · 2 people
    • Amin Gerrard bodoh x de otak...
      Tuesday at 8:56pm
    • Helmy Ibrahim hahaha...
      Tuesday at 8:57pm
    • JiaRong Teng lol
      Tuesday at 9:01pm
    • Ku Mustafa tulih kat fesbuk mudah la.. print screen!!!! report kat polis n skmm. ada tindakan?
      Tuesday at 9:06pm
    • Aqutuah Nizam Hang la dok depan skali tahan tikaman..
      Tuesday at 9:06pm
    • Fatihah Abdulfatah Haron saya bediri belakang IA sahaja jadikan sebagai perisai. boleh?
      Tuesday at 9:12pm · 2 people
    • Abdul Rahman Ali Betul ke statement ni dati dato??, klu benar ada mengundang bahaya dlm negara ini, kita ada cara lebih seseai mengengandalikan hal2 begini mengikut suasana corak kehidupan masyarakat islam masa kini.
      Tuesday at 9:20pm
    • Boneyventure Non Sebastian Luhuban Hm ibrahim ali yg sangat x berakal , nak memecah kan perpaduan masyarakat malaysia nak meng api2 kan rakyat malaysia , baik2 aman dia nak bawa perang , patut kena tahanan ISA. La ibrahim ali woi
      Tuesday at 9:29pm · 1 person
    • Azizul Omar hang pi sorang je la berahim woi...
      Tuesday at 9:31pm
    • Nizar Embi Kalau ketua hang la duduk depan..awat kitaorg pulak suruh duduk depan tahan tikaman..????
      Tuesday at 9:53pm · 1 person
    • France Francis taik lh kau .... sini kau dtg sarawak sini .... klu kau btul2 brani ... nt kpala mu di penggal olh org sarawak
      Tuesday at 9:58pm
    • France Francis Ibrahim Ali BABI.... PENAKUT ..... ahahaha ...sini kau 0ne by one kita lawan ...
      Tuesday at 10:00pm
    • Nixs Azmi Maksim Alekseev France Francis > sabar k......
      Tuesday at 10:04pm
    • France Francis ok bro ... Nixs Azmi Maksim Alekseev .... mudah2 han hantu ini kena humban dlm neraka .... AMIN!!!!!!
      Tuesday at 10:08pm
    • Norsham Ishak hati hati cakap datuk.nanti kena ISA.
      Tuesday at 10:20pm
    • Bangla Ketot Dato ni gila ka ini macam cakap ?
      Tuesday at 10:45pm
    • Bangla Ketot Melayu pun mau marah sama awak, awak ni tak ada otak ke ?
      Tuesday at 10:48pm
    • Malik Dinar bkn kata melayu je yg marah..bangla pun sama marh..
      Tuesday at 11:27pm · 1 person
    • Majid Al-Wahid sape ikut pork heng masuk neraka.. ORANG KRISTIAN TAK CAKAP APA2, PORK HENG GILABABI SORANG!!
      Yesterday at 12:22am
    • Privesh Khan encik ibrahim ali, awak itu orang fanatic dan racist, islam itu majority di malaysia, dan kaum majority itu harus menjadi keutamaan dan itu tidak boleh ditukar, awak itu saja nak membuat huru hara di malaysia, awak itu benci orang kristian, tuhan tidak akan memaafkan dosa awak itu, anda ada masa lagi, tlonglah balik di pangkal jalan yang betul, jangan la jadi masalah kepada negara awak itu sendiri
      Yesterday at 1:07am · 3 people
    • Amelie Shasha Ibrahim Ali You Are SICKO!! Your Mouth Just Like Your Mother Butthole!
      Yesterday at 3:14am
    • Encik Gopal adusss berahim...!!baik kau letak jawatan la sblum dimalukan di pru-13!!!
      Yesterday at 3:47am
    • Ahmad Raziman bodo menate tahi nih,,,,baik mu gi perang di palestin nuh,,,wat malu ore melayu jah menate nih,,,wat malu ore kelate jah,,,berahim bengor,,
      Yesterday at 6:27am
    • Ahmad Raziman sekor mu lah berahim gilo,,x dok dek ore nok laye ore bodo supo mu tuh
      Yesterday at 6:28am
    • Privesh Khan saya setuju dengan awak encik raziman, dia itu seekor je yang buat masalah
      18 hours ago
    • Zaim Nizar Alfahmy kroggg.... sapa sanggupmati katak??? pak berahing mereng bodoh nak mampos
      17 hours ago
    • Ain Pelangi katak yang Rasis
      16 hours ago
    • Jerry Serit saye sangup.. Tapi saye bediri dibelakang je.. Yang bediri di depan tu, engko sorang le brahim, biar le engko kena tikam.. Takan ko nak org lain kena tikam depan engko atas perjuangan sesat engko tu..brahim, engko bercakap macam budak belum berkhatan le.. Jadi matang sikit.. Mcm pondan tua je aku tengok..
      13 hours ago
    • Simon Lee lol
      9 hours ago





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...