TERKINI :

Tuesday, May 3, 2011

Kenapa PAS berkawan dengan DAP..??


Nik Aziz: Pandangan dunia selamat tanpa Osama ‘kata tak cermat’

KUALA LUMPUR, 3 Mei – Kenyataan kononnya dunia akan lebih selamat dengan kematian Osama bin Laden di tangan pasukan elit Amerika Syarikat (AS) adalah pandangan tidak cermat, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini.

Selain itu tegas beliau, kenyataan seperti itu menampakkan diri pihak yang mengeluarkan pandangan berkenaan sebagai penyokong AS.

“Jika dunia lebih selamat dengan kematian Osama, adakah dunia juga lebih selamat dengan kewujudan Amerika?” kata Nik Aziz (gambar) yang juga Menteri Besar Kelantan dalam satu kenyataan dikeluarkan.

Nik Aziz tidak menyebut nama pihak berkenaan yang mengeluarkan kenyataan sedemikian.

Semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berharap kematian pemimpin kumpulan pengganas Al-Qaeda Osama bin Laden dalam satu operasi ketenteraan AS di Pakistan dapat membawa dunia ke arah keamanan dan keharmonian sejagat.

Namun, beliau memberi amaran bahawa perjuangan kumpulan yang terlibat dalam beberapa serangan pengganas di seluruh dunia itu tidak berkisar kepada seorang individu sahaja.

“Saya harap ia (kematian Osama) akan menjurus kepada keselamatan dan keamanan sejagat yang merupakan tanggungjawab bersama,” katanya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pula berharap kematian pengasas Al-Qaeda itu akan membuatkan dunia menjadi lebih aman, selamat dan adil.

Beliau juga berharap kematian Osama akan dapat memulihkan semula nama baik Islam yang tercalar ekoran imej negatif dibawa oleh pengasas Al-Qaeda itu.

Beliau bagaimanapun mengingatkan kepada semua pihak bahawa meskipun kematian Osama memberi tamparan hebat kepada al-Qaeda, namun itu tidak bermakna pergerakan tersebut akan terkubur sama sekali sebaliknya ia tetap boleh disusun serta digerakkan semula.

“Kita tidak boleh anggap segala-galanya telah tamat ekoran kematian Osama tetapi jelas kehilangannya merupakan satu kehilangan bagi pihak Al-Qaeda terutama dari segi kekuatan kepada pergerakan itu.

“Di peringkat negara pula tiada tanda pergerakan al-Qaeda wujud. Namun begitu pihak polis akan terus berada dalam keadaan berjaga-jaga termasuk mengesan jika ada apa-apa tindakan daripada mana-mana pihak untuk menunjukkan simpati kepada kematian Osama,’’ katanya.

Soi Lek sudah melampau

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 3 Mei: Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) menyifatkan kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang mahu BN menutup pintunya kepada PAS kecuali PAS sanggup menggugurkan prinsip-prinsip negara Islam terlebih dahulu sebagai keterlaluan, melampau dan cuba mencipta permusuhan dengan umat Islam di negara ini.

Pengarah Pilihan raya DPPP, Mohd Firdaus Jaafar berkata, presiden MCA itu tidak wajar mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan sentimen keagamaan dan perkauman dalam negara ini.

Katanya, umat Islam adalah sebagai golongan majoriti di negara ini, bahkan agama Islam juga dijadikan sebagai agama Persekutuan.

“Apakah masalahnya sekiranya PAS meletakkan prinsip Islamnya yang sememangnya bertepatan dengan agama persekutuan ini?

“Persoalannya sekarang adakah MCA mahu bermusuh dengan PAS atau bermusuh dengan umat Islam di negara ini?” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, kenyataan Presiden MCA juga menjelaskan siapa Umno sebenarnya di sisi rakyat dan BN.

Tambahnya, ternyata kenyataan Soi Lek membenarkan bahawa Umno sememang parti sekular dan tidak berkehendakkan Islam.

Menurutnya, perkataan Islam hanya bermain di bibir mereka sahaja di hadapan orang Melayu.

“Mana mungkin MCA boleh menerima kehadiran Umno sebagai peneraju BN dalam keadaan Umno mahu melaksanakan Islam,” ujarnya.

Ini, tambahnya menjelaskan lagi bahawa Umno bukanlah parti untuk umat Islam dan rakyat khususnya yang beragama Islam dan mahukan Islam tidak boleh bernaung di bawah Umno.

Beliau yang juga ahli Parlimen Jerai menambah, mana mungkin Umno berani melaksanakan Islam sekiranya parti komponen mereka sendiri menentang.

Ini, jelasnya berbeza dengan Pakatan Rakyat (PR) bilamana DAP lebih menghormati prinsip Islam yang diperjuangkan oleh PAS.

Katanya, Pengerusi DAP, Karpal Singh ketika berucap di Konvensyen PR tahun lalu juga menyebut dengan jelas akan komitmen parti itu mempertahankan Islam sebagai agama rasmi bersama-sama PR.

“DPPP menegaskan bahawa PAS tetap dengan prinsip Islamnya, walau dengan siapa PAS berkawan.

“Prinsip Islam dalam PAS telah termaktub sejak hari pertama penubuhannya dan ia konsisten sehingga ke hari ini,” katanya.

DPPP juga, katanya menegaskan bahawa PAS tetap bersama dengan Pakatan Rakyat yang menjadi harapan rakyat ketika ini untuk menggantikan BN yang semakin lemah.

PAS, tegasnya tidak akan terhegeh-hegeh untuk menerima pelawaan Umno kerana PAS sentiasa menjaga setiakawan bersama PR.

“Namun sebaliknya Umno atau MCA perlu keluar dari BN dan bersama-sama PR bagi meneruskan survival parti mereka yang sudah semakin hilang sokongan rakyat,” katanya.

BN silap catur isu Anwar

Mohd Rashidi Hassan

http://1.bp.blogspot.com/_CSIKtSI84po/TTFOJdSESAI/AAAAAAAADNc/b3AgdN8DYos/s1600/anwar-fr-jeff-ooi.jpg

Barisan Nasional nampaknya sedang memperjudikan nasib mereka dengan percubaan untuk membunuh karektor peribadi Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan menyebarkan video yang didakwa membabitkan beliau.

Kali pertama taktik kotor dibuat pada zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri iaitu pada tahun 1988. Kali kedua, takik yang sama diulang oleh Dato' Seri Mohd Najib Abdul Razak.

Motif kedua-dua PM ini mudah, supaya rakyat tahu siapa Anwar dan selepas Anwar di'telanjangkan' rakyat akan menolak Anwar.

Usaha untuk membunuh keperibadian Anwar dan menghapuskannya di persada politik negara, sudah tentunya merupakan suatu agenda yang difahami, iaitu untuk mempertahankan kuasa PM dan Umno-BN.

Mahathir ketika menerajui Umno-BN tidak menyangka rakyat akan bangkit sedemikian rupa selepas mendedahkan sepuluh salahlaku Anwar secara berleluasa dan menghukumnya bersalah, sebelum beliau dibicarakan di mahkamah.

Perkiraan Mahathir ketika itu silap. Tindakan jahat beliau dibalas dengan meletusnya gerombolan reformasi yang ditunjangi rakyat bawahan menentang keangkuhan kuasa pemimpin Umno-BN.

Kesan daripada kesilapan Mahathir besar. BN nyaris-nyaris hilang dua pertiga majoriti pada tahun 1999 dengan undi popular yang jatuh menjunam, khususnya di kalangan orang-orang Melayu. Pada ketika itu BN masih kekal berkuasa kerana mendapat dokongan ampuh dari kalangan bukan Melayu.

Amarah rakyat dalam isu yang berkait dengan kezaliman terhadap Anwar, korupsi, kronisme dan nepotisme pada ketika itu tidak menjalar di kalangan bukan Melayu.

Kekuatan BN selepas pertukaran PM kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak banyak mengubah nasib Umno-BN. Amarah rakyat kepada Umno-BN macam 'api dalam sekam'. Ia dibuktikan pada Pilihan Raya Umum 2008 di mana gabungan parti pembangkang berjaya merampas lima negeri dan sekaligus menafikan dua pertiga majoriti BN di Parlimen.

Namun suasana sekarang sudah berubah. Orang Melayu yang tidak menyokong Umno-BN pada 1998 majoritinya kekal sehingga hari ini. Ditambah pula dengan kebangkitan kaum bukan Melayu yang turut sama menolak BN pada 2008 hingga ke Pilihan Raya Negeri Sarawak tahun ini.

Dengan membawa kes kedua Anwar yang dimulakan dengan kes liwat pada 2008 dan kes video seks, Umno-BN menyangka dengan isu ini mereka boleh membunuh Anwar kali kedua.

Umno-BN berfikir bahawa dengan membunuh karektor peribadi Anwar, perjuangan Anwar akan lenyap dan Pakatan Rakyat akan menjadi lemah.

Mereka ternyata lupa bahawa agenda utama Pakatan Rakyat, yang didokong majoriti rakyat jelata akan tetap menolak Umno-BN dalam apa jua keadaan.

Asas yang terpenting dalam Pakatan Rakyat adalah konsensus untuk bekerjasama membentuk Kerajaan Pusat dengan menjatuhkan BN pada PRU akan datang.

Waima ada Anwar atau tidak. Perjuangan yang dibawa Anwar sudah merepasi jauh di lubuk hati rakyat, iaitu sudah sampai masanya keangkuhan Umno-BN dihentikan. Kezaliman Umno-BN dihapuskan, ketuanan juak-juak politik Umno-BN diranapkan.

Semuanya digantikan dengan ketuanan rakyat. Ketuanan yang mendukung aspirasi rakyat untuk hidup dengan lebih demokratik, adil dan saksama di bawah naungan Pakatan Rakyat.

Silap catur Umno-BN akan terus membawa mereka ke jurang kemunahan dan penolakan rakyat.

UMNO Kuala Kedah lagi... kini pemohong bab manifesto Kedah pula..!!

Bang Men Pekalan Kundog hang jumpa mana manifesto tu?

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata


Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Kedah Dato’ Jamil Idross dalam satu ceramah politik di Kuala Kedah berkata, PAS mungkir janji. Dalam manifesto pilihanraya dulu janji nak bagi dekat warga emas RM300 seorang. Bila menang haram tak bagi pun.

Bang Men oii, hang ambik tang mana ‘manifesto PAS’ tu. Aku belek manifesto PAS hak ori ataih bawah, depan belakang tak jumpa pun ayat yang hang pi dok ceramah depan 255 orang ahli UMNO masuk UMNO baru-baru ni.

Ada dua kemungkinan dari kenyataan bohong Bang Men tu:

1) Bang Men bersyarah depan orang UMNO, dia anggap jenih UMNO ni kalau kata taik kambin tu buah gheyang pun depa akan makan, sebab pecaya bulat-bulat apa pemimpin atas depa kata. Maknanya, Bang Men anggap ahli UMNO ni buleh ditipu bila-bila masa.

2) Dia tak pernah tengok pun manifesto PAS jadi dia minta manifesto tu kat Sobri Sudin. Jadi manifesto hak dia baca tu karya Sobri Sudin yang telah direka & putarbelit, bukan manifesto hak ori punya. Untuk maklumat Bang Men tak dak dalam manifesto PAS janji nak bagi warga emas seorang RM300.

Fitnah, tipu, bohong, putarbelit dah jadi rukun UMNO. Kalau rakyat masih nak percaya UMNO sama macam pakat ikut depa pi terjun kolam taik. Jangan jadi bodoh.

Jika benar Osama mati, saya doa keampunan untuknya

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 3 Mei: “Jika benarlah Osama bin Laden benar-benar telah dibunuh oleh tentera Amerika Syarikat seperti yang diumumkan oleh Presiden Barrack Obama semalam, maka saya sebagai seorang Islam mendoakan rahmat dan keampunan Allah SWT untuk Osama bin Laden yang merupakan saudara saya di dalam Islam,” kata Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu kenyataan.

Tambahnya, itulah yang dituntut oleh Islam sewaktu menerima berita kematian saudara seagamanya.

Menurutnya, sebesar manapun kesalahan seorang muslim, jika ia mati dalam keadaan agamanya Islam, keampunan terhadapnya harus dipohon oleh saudara muslim yang lain.

Berikut kenyataan penuh beliau.

Jika benarlah Osama bin Laden benar-benar telah dibunuh oleh tentera Amerika Syarikat seperti yang diumumkan oleh Presiden Barrack Obama semalam, maka saya sebagai seorang Islam mendoakan rahmat dan keampunan Allah SWT untuk Osama bin Laden yang merupakan saudara saya di dalam Islam.

Inilah yang dituntut oleh Islam sewaktu menerima berita kematian saudara seagamanya. Sebesar manapun kesalahan seorang muslim, jika ia mati dalam keadaan agamanya Islam, keampunan terhadapnya harus dipohon oleh saudara muslim yang lain.

Adapun keterlibatan Osama bin Laden dengan keganasan, saya serahkan kepada Allah SWT kerana ia masih belum terbukti melainkan melalui propaganda yang dipelopori oleh Amerika Syarikat. Jika benar beliau terlibat dengan kegananasan, sudah tentu saya tidak menyokong keganasan tersebut. Bagaimanapun keterlibatan Osama dengan keganasan masih lagi merupakan berita samar yang tidak dapat disahkan, namun keterlibatan Amerika Syarikat sendiri dalam keganasan sudah terbukti.

Ini jelas dengan serangan terhadap Afghanistan dan Iraq yang menghancurkan kedua-dua negara ini dengan tujuan mencari senjata pemusnah yang tidak dapat dijumpai sehingga ke hari ini. Apa pula tindakan Amerika Syarikat terhadap Israel yang terang-terang melakukan keganasan di bumi Palestin ? Bukan sahaja tidak bertindak, bahkan Amerikalah yang kuat menyokong Israel. Justeru, jika Osama dianggap sebagai pengganas, maka Israel lebih patut disebut sebagai ganas dan penyokongnya Amerika Syarikat juga tidak boleh lari dari digelar sebagai ganas.

Inilah yang saya tegaskan kepada Duta Besar Amerika Syarikat yang datang ke pejabat saya pada 28 April 2011 yang lepas, bahawa sepasang selipar pun tidak boleh dirampas dari tuannya yang berhak, apatah lagi sebuah negeri yang berdaulat seperti Palestin, lebih-lebih lagi tidak berhak untuk dirampas oleh Israel.

Adapun mereka yang berkata bahawa dunia lebih selamat dengan kematian Osama, saya anggap kenyataan tersebut sebagai tidak cermat dan hanya bertujuan menampakkan diri sebagai penyokong Amerika. Jika dunia lebih selamat dengan kematian Osama, adakah dunia juga lebih selamat dengan kewujudan Amerika?

Sekian, wassalam.

TUAN GURU DATO’ BENTARA SETIA NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT,

Menteri Besar Kelantan.

Bertarikh : 30 Jamadil Awal 1432H bersamaan 3 Mei 2011M

Fuyoooooo... Kak Ros dah jadi artis.......


Sidang Media Menjawab Kisah UMNO Kuala Kedah Masuk UMNO


Mat Bashah Terkejut Sampai Kelanie.. yang hairan pulak PERKASA tak terkejut pun..!!!

Mat Bashah terkejut dalam DUN tapi sampai laa tak jawab pun

Oleh: SAIBURI SUDIN

Kalian masih ingat Sidang DUN Kedah tahun lepas. Exco yang jaga perumahan YB Dato’ Ir Phahrolrazi Zawawi dedahkan bahawa sewaktu BN dulu sebanyak 4845.22 hektar Tanah Simpanan Melayu telah diserahkan kepada tauke-tauke perumahan untuk ditukar status ke free hold (pegangan bebas).

Mengikut syarat, sepatutnya pemaju mesti lakukan swapping terhadap tanah tersebut; maksudnya pemaju kena cari tanah dengan keluasan yang sama untuk dijadikan pula Tanah Simpanan Melayu yang baru.

Malangnya, daripada jumlah tersebut hanya 3564.72 hektar yang diganti oleh pemaju sedangkan 1280.5 hektar tidak berganti.

Masa Phahrolrazi dedahkan fakta tu kat Sidang DUN, Mat Bashah bukan main lagi minta ulang sebab nak catat fakta. Ingat ke nak siasat atau nak buat penafian, tapi setahun berlalu sampai laa Mat Bashah dan para pemimpin UMNO senyap sepi. Memanglah nak bising apa lagi memang betul pun fakta tu.

Cuma nak tolong heran sikit dekat PERKASA yang kononnya perjuangkan Melayu, tapi bila tanah milik Melayu UMNO serah dekat tauke perumahan, haram sepatah depa tak kata apa. Oleh kerana yang buat khianat terhadap hak Melayu itu namanya UMNO depa buat pekak badak tapi kalau DAP takdan nak buka mulut bercakap apa.. “Ini DAP anti Melayu!”

PERKASA cubalah hangpa habag betoi-betoi dekat orang Melayu, hangpa pejuang Melayu ka perjuangkan nasib UMNO yang nazak nak berkubur tu? Waktu kerajaan negeri Kedah umum kuota perumahan 50-50 untuk tanah Simpanan Melayu yang diswapping, awat tak pertahankan? Sepatahpun tak puji kerajaan negeri. Tapi kalau isu video lucah, amboi mak bukan main ke depan, mengalahkan Rahim Tamby Chik.

UMNO dengan PERKASA 2x5=5x2. Toksah habag kat rakyatlah nak perjuang Melayu, cakap terus terang kata nak perjuang tembolok hangpa. Melayu tu cuma batu loncatan saja, senang rakyat faham.

JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN… Melayu pun depa juai.

Apabila Anak buah APCO Berkata-Kata..!!!

Kelahiran Seekor Lagi Ejen Yahudi/Zionis

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Kenyataan Perdana Menteri kepada sebuah Negara Islam Malaysia mengulas berita "kematian Osama bin Laden":
Datuk Seri Najib Tun Razak berharap kematian pengasas al-Qaeda, Osama bin Laden yang terbunuh dalam satu serangan tentera Amerika Syarikat (AS) hari ini akan membuatkan dunia menjadi lebih aman, selamat dan adil.

Perdana Menteri juga berharap kematian Osama akan dapat memulihkan semula nama baik Islam yang tercalar ekoran imej negatif dibawa oleh pengasas al-Qaeda itu.
Memang jelas... sudah terang lagi bersuluh... Dunia akan menjadi lebih aman, selamat dan adil - tanpa perjuangan Islam.

Itu kenyataan berselindung dari seorang Boneka Barat yang juga Ahli Kehormat Gerakan Freemanson di Malaysia.

Tahniah UMNO/APCO/UMPhorNO kerana berjaya melahirkan seekor lagi ejen Yahudi/Zionis.

DIBUNUH ATAU PROPAGANDA

Pegawai-pegawai U.S. memberitahu CNN bahawa tubuh Osama bin Laden telah disemadikan di dalam laut supaya menghalangnya daripada dikuburkan dan menjadi makam untuk pelampau-pelampau Islam.

Lokasi persembunyian Osama Bin Laden, yang juga tempat serangan tentera Amerika Syarikat dan tentera Pakistan.

Bilakah lagi kita semua satu hai, bilakah lagi Islam akan di julang tinggi, bangun wahai umah kita satu hati
marilah bersama bersatu berjihad, oh insan sedarlah pembalasan tuhan pasti akan datang
jangan takut, jangan takut berjuanglah untuk keamanan



CEPAT ARTIS MANA LAGI NAK UMUM

KUALA LUMPUR, 2 Mei: Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim (gambar) mengalu-alukan tindakan segelintir artis yang telah menunjukkan sikap terbukanya untuk mengumumkan parti pilihan mereka.

“Saya berpandangan tindakan ini adalah wajar kerana semua rakyat Malaysia berhak memilih parti yang sesuai dengan selera dan pandangan mereka masing-masing manakah parti yang mereka anggap boleh membawa negara dan negeri kepada arah yang lebih baik,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Justeru itu, katanya tidak boleh pula ada pihak yang menafikan kemajuan kerjaya seseorang artis walaupun dia tidak menyokong parti yang mewakili kerajaan.

Menurutnya, dunia artis adalah satu kerjaya dan ianya tidak boleh diganggu dengan penafian dan peluang untuk terus maju walaupun artis tersebut tidak menyokong kerajaan.

“Kerana itulah saya harapkan pengumuman tersebut bukan sebagai satu ‘lakonan’ serta kerana tawaran dan imbuhan tertentu,” ujarnya yang juga Adun Titi Serong.

Baginya, kalau mereka masuk sesebuah parti politik terserahlah kepada peminatnya sama ada akan mengikut tindakan itu atau terus meminati artis itu hanya kerana seninya sahaja.

“Harapan saya pada masa akan datang para artis akan lebih matang tanpa ada pengaruh mana-mana pihak atau kerana habuan tertentu untuk mengumumkan parti mana yg mereka pilih.

“Juga saya harapkan mereka lebih berani menunjukkan sikap mereka termasuklah seperti yg ditunjukkan oleh Bob Lokman yang mengumumkan menyertai PAS dan AC Mizal masuk Umno,” katanya.

Ketam apa jenis nie?

Najib macam ketam minta PAS berpisah dengan DAP

KUALA LUMPUR, 1 Mei: PAS menganggap cadangan Datuk Seri Najib Razak supaya PAS berpisah dengan DAP seperti ketam mengajar anaknya berjalan betul kerana parti ini tidak sehaluan.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar) berkata, Najib perlu menyelesaikan masalah dalaman BN dahulu.

“Jangan cuba mengalih isu yang sedang melanda BN dengan rakan komponen BN mengenai isu 1Melayu 1Bumi telah menimbulkan kemarahan MCA.

“Apa sudah jadi slogan 1Malaysia tiba-tiba lahir pula gagasan 1Melayu 1Bumi, seolah-olah Umno menduakan suami,” ujarnya.

Beliau mengulas alasan Najib bahawa PAS perlu jauh dengan DAP kerana PAS bekerja, yang menang ialah DAP dan PAS perlu berpisah dengan DAP kerana PAS tidak boleh melaksanakan agenda Islam.

“PAS hendak bertanya sejak bila pula Umno iktiraf PAS sebagai sebuah parti Islam,” ujarnya.

Katanya, dengan kenyataan Najib sahlah teori yang mengatakan Umno akan bercakap Islam dan Melayu ketika orang Melayu menolak Umno.

“Ketika rakyat tolak Umno, baru mereka sedar, PAS parti orang Melayu. Selama ini merekalah membunuh kontraktor dan ahli perniagaan PAS, berapa ramai aktivis PAS diletakkan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),” katanya lagi.

Tambahnya, terbaru mereka menukar Cikgu Maaruf Mutalib, suami Cikgu Normala bekas calon PAS di Tenang.

“Siapa punya angkara?” soalnya.

Menuutnya, sekarang apabila lemas kerana pelampong Umno, iaitu pengundi bukan Melayu sudah meninggal mereka, baru mereka teringat kepada PAS.

PAS, ujarnya hendak mengingatkan Najib bahawa PAS membayar harga begitu mahal untuk berada bersama Pakatan Rakyat.

Katanya, kejayaan PAS yang menjinakkan orang bukan Islam kepada Islam satu imbuhan yang cukup berharga.

“Hendak harap kepada Umno memberi kefahaman Islam kepada orang bukan Islam di negara ini amat jauh sekali,” ujarnya.

Malahan, menurutnya merekalah yang meliarkan orang bukan Islam dengan Islam.

Tambahnya, sikap hipokrit mereka dengan berjumpa pengundi bukan Islam supaya menjauhkan dengan PAS kerana mereka hendak melaksanakan agenda Islam, apabila berjumpa pengundi Islam mereka mendakwa PAS sudah tidak bercakap Islam kerana takut kepada DAP.




Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2011/05/najib-macam-ketam-minta-pas-berpisah.html#ixzz1LGF4CsiE

Ingat...fokus...fokus...fokus ....Pakatan Rakyat......jangan HILANG fokus

Pakatan Rakyat......sudah hilang fokus?

Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah menyambut cabaran pimpinan PAS supaya mengambil ujian poligraf bagi memastikan beliau tidak bercakap bohong melibatkan video seks yang didakwa membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun dengan syarat Ketua Pembangkang tersebut turut menjalani ujian poligraf yang sama. "Saya mahu proesedur itu disiarkan secara langsung di televisyen. Saya mahu dunia lihat saiapa yang benar dan berbohong," kata Shazril Eskay yang pada Jumaat lalu bersumpah laknat bahawa pelaku dalam video berkenaan ialah Anwar.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada kenyataan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa yang mahukan trio Datuk T menjalani ujian itu bagi membuktikan mereka bercakap benar.

[sumber .]

Kenapa kita banyak buang masa layan karenah mereka yang memang desperate ni.

Ingin diingatkan jangan masuk perangkap mereka......rakyat terbanyak memang tidak percaya pada mereka......kenapa kita tolong menggali lubang untuk mereka buang najis mereka?

Terlalu banyak masa...buah fikiran terbuang sia-sia semata-mata untuk menangkis suatu benda yang kita sendiri yakin tidak wujud.

Sekarang fokus kita sudah terpesong......PRU13 bila-bila masa dari sekarang......Buku Jingga bagaimana?

Berapa peratus sudah kumpulan sasar dapat maklumat itu?

Daftar pengundi bagaimana?

Masih banyak lagi isu-isu lain yang rakyat terbanyak perlu tahu.

Kenapa kita teralih dan terpesong sehingga hilang fokus terhadap isu sebenar dan priority kita dek permainan licik mereka?

Ingat fokus kita ialah memasuki PRU13 untuk menumbang keangkuhan Umno/BN bukan menumbangkan 3 Mamat Sesumpah tu.

al-brangionline:

Pakatan Rakyat......jangan lupa.....kita mesti fokus...fokus...fokus.

Ingat...fokus...fokus...fokus

http://al-brangionline.blogspot.com

Kesian Kat Hangpa

Umno terdesak, cuba dapatkan talian hayat dari Pas- Azmin

PETALING JAYA: Sikap Umno-Barisan Nasional yang mengamalkan dasar perkauman sempit dan politik kotor tidak akan memungkinkan penyatuan parti itu dengan Pas mahupun KEADILAN, kata Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.

Menurutnya, Umno kini semakin terdesak untuk mendapatkan sokongan Melayu dengan cuba memecahbelahkan perpaduan dalam Pakatan Rakyat khususnya antara Pas dan KEADILAN.

“Nampak sangat Umno kelemasan, nazak dan cuba mendapatkan talian hayat dari Pas untuk menerus kesinambungan politik mereka. Agenda mereka bertentangan dengan ajaran agama Islam.

“Tetapi, Pakatan Rakyat tidak naif dalam politik. Apatah lagi Pas, mereka telah berulang kali ditipu. Sehinggakan Mursyidul Am, Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat merujuk pesanan Rasulullah, supaya janganlah kita dipatuk oleh ular yang sama, dari lubang yang sama,” kata Azmin ketika ditemui selepas Mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN, di ibu pejabat parti itu semalam .

Beliau memberikan reaksi demikian berhubung rayuan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak kepada Pas baru-baru ini supaya keluar Pakatan Rakyat, meskipun tidak mahu menyertai Barisan Nasional.

“Bukan setahun dua, tetapi lebih 20 tahun hak rakyat Kelantan yang majoritinya adalah orang Melayu Islam dihina, diketepikan dan dipingiirkan. Kita bukannya nak bersatu padu dengan perompak dan lanun.

“Persoalan yang dibangkitan mutakhir ini oleh Umno bertujuan kononnya menyatupadukan umat Islam dan Melayu, tetapi asasnya tidak jelas. Ketika Najib dan Umno merasa kedudukannya kuat dan selesa, mereka hina pimpinan Melayu dari Pakatan Rakyat.

“Bila Umno merasa lemah dan ketika parti MIC dan MCA menuju kehancuran, barulah mereka teringatkan kepada pemimpin Melayu Pakatan Rakyat,” kata Azmin.

Pendapat tersebut dikongsi bersama Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Terengganu, Azan Ismail yang berkata, masalah dalaman Umno kini cuba diselesaikan dengan cara melibatkan pihak luar.

“Terbaru, Najib terpaksa datang ke Terengganu dan bermesyuarat secara tertutup untuk menyelesaikan masalah mereka. Umno Terengganu kini berpecah kepada tiga,iaitu kumpulan Idris Jusoh, kumpulan Ahmad Said dan terbaru, kumpulan pro-konspirasi.

“Perkara ini bukan lagi rahsia dan orang ramai sudah mengetahuinya. Apatah lagi dalam keadaan bekas Pengerusi Umno Terengganu, Hishamuddin Hussein meninggalkan Umno Terengganu kepada Ahmad Said dalam keadaan yang masih tidak menentu.

“Tidak hairanlah kalau Najib mengambil pendekatan dengan cara mengalihkan permasalahan sebenar kepada perhatian ‘merayu’ dan ‘melamar’ Pas,” kata Azan.

Justeru, beliau mengingatkan kepada seluruh aktivis, penyokong dan jentera Pakatan Rakyat supaya fokus kepada agenda perjuangan.

“Di mana-mana sekarang ini, sentimen untuk berubah itu ada. Kita ada tanggungjawab dan tugasan dan jangan terperangkap denga isu yang dimainkan oleh Umno dan Barisan Nasional,” kata Azan.

Umno masih cari dana kempen, PRU-13 dijangka lewat

Oleh Jahabar Sadiq
http://3.bp.blogspot.com/-Vi1zn9eRyhM/TZfEds8H7HI/AAAAAAAAEfE/cEJZso6tLPk/s320/dato-seri-najib-tun-abdul-razak.jpg
KUALA LUMPUR, 1 Mei — Datuk Seri Najib Razak dijangka melewatkan pilihan raya umum ke-13 sehingga akhir tahun ini atau awal 2012 memandangkan partinya masih “bekerja keras” mencari dana membiayai kempen bagi memikat sokongan Bumiputera dan kaum India dalam usaha memperoleh kembali majoriti dua pertiga di Parlimen.

The Malaysian Insider difahamkan perbendaharaan Umno merosot selepas Barisan Nasional (BN) menghabiskan sekitar RM500 juta ketika menghadapi pilihan raya negeri Sarawak, 16 April lalu.

Difahamkan tokoh perniagaan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary adalah antara beberapa orang yang menyumbang, dengan ada yang mendakwa ia berkaitan dengan usaha konglomerat miliknya menguasai beberapa projek baru.

“Umno sedang mencari sumbangan (yang mencukupi) untuk (memastikan) kempen pilihan raya yang berkesan. Sehingga itu, tidak akan ada pilihan raya umum,” kata sumber BN kepada The Malaysian Insider.

Katanya, aliran tunai yang terlalu kecil ketika pilihan raya umum 2008, dipercayai menyebabkan pekerja-pekerja ‘bersikap dingin’, menyebabkan BN kehilangan majoriti dua pertiga di Parlimen dan empat negeri tambahan dikuasai Pakatan Rakyat (PR).

Dalam temu bual khas dengan The Malaysian Insider yang disiarkan pagi tadi, Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pendirian ultra Melayu makin ketera yang diperlihatkan oleh Umno selain kemunculan video seks yang bertujuan mencemar imej kepimpinan Pakatan Rakyat adalah petanda-petanda jelas pilihan raya umum akan diadakan dalam waktu terdekat.

Ketua Pembangkang itu percaya Perdana Menteri akan memanggil pilihan raya umum ke-13 sebelum Ogos ini.

Bulan Ramadan akan bermula awal Ogos di mana umat Islam akan mula berpuasa selama sebulan dan disusuli dengan sambutan Aidilfitri pada awal September.

Sebulan selepas itu umat Islam akan pergi ke Mekah untuk menunaikan haji. Bermakna ada ruang selama sebulan antara awal Syawal sebelum musim haji bermula.

Pilihan raya umum ke-12 telah diadakan pada 8 Mac 2008 dan mandat semasa akan berakhir April 2013.

Bagaimanapun pemimpin-pemimpin BN berkata, Najib sungguh berhati-hati dalam memanggil pilihan raya dalam waktu terdekat memandangkan beliau mahu memperoleh kembali majoriti dua pertiga di Parlimen, yang kini kelihatan mustahil selepas pilihan raya negeri Sarawak menunjukkan masyarakat Cina masih menjauhi perikatan itu.

Semalam, Najib berkata kaum Cina perlu membuat pilihan sama ada untuk memilih MCA pada pilihan raya umum ke-13 atau kehilangan wakil dalam Kabinet pusat dan negeri.

Sehubungan itu Perdana Menteri berkata masyarakat Cina telah diberikan mesej yang jelas dalam isu tersebut.

“Pengundi kaum Cina telah diberi mesej jelas berhubung perkara itu,” kata beliau.

Najib yang juga Pengerusi BN berkata beliau melihat MCA mahu memberi satu mesej kepada pengundi keturunan Cina bahawa mereka tidak boleh menyokong pembangkang dan dalam masa yang sama mahu penyertaan kuat dalam kerajaan.

“BN sedang memberi tumpuan ke atas pengundi Bumiputera dan India sekarang. Pengundi Cina akan menjadi bonus selepas kenyataan beliau semalam,” kata seorang lagi sumber BN kepada The Malaysian Insider.

Sumber BN juga berkata, perikatan itu juga tidak mendapat sokongan memberangsangkan daripada tokoh dan ahli perniagaan Cina, yang biasanya memberi sumbangan dana ketika era Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Badawi.

“Mereka tidak memberikan (dana) sebagaimana disumbangkan ketika Dr Mahathir memegang kuasa,” katanya lagi.

Katanya, projek yang dikurniakan oleh kerajaan adalah kecil dan pertubuhan bukan kerajaan Melayu Perkasa menekan pentadbiran Najib agar lebih banyak memihak kepada ahli-ahli perniagaan Melayu dan Bumiputera.

Antara ahli perniagaan yang menjadi tumpuan ialah Syed Mokhtar, yang menguasai projek-projek besar MRT yang bakal dibina, Pos Malaysia Berhad dan lanjutan tempoh kontrak Bernas selama 10 tahun lagi.

Bisnes Melayu yang lain termasuklah kumpulan Naza, Westar dan beberapa konglomerat dikaitkan dengan Umno.

Sumber BN juga berkata, Najib juga akan menuggu kerana Bajet 2011, yang diumumkan tahun lalu, tidak begitu mesra 1.2 juta tenaga kerja awam.

Kakitangan peringkat bawahan hanya menerima bayaran khas RM500 sedangkan mereka mengharapkan bonus satu bulan.

“Beliau akan membentangkan bajet (Belanjawan 2012) pilihan raya yang (akan kelihatan) menark bagi kakitangan awam dan orang ramai,” kata sumber lagi.

Pemimpin-pemimpin Umno juga berkata sikap pengundi Cina juga dijangka akan melewatkan keputusan Najib mendapatkan mandat baru.

“Beliau mahukan mandat sendiri tetapi beliau juga mahu memastikan dua pertiga. Sebarang keputusan kurang daripada apa yang ada sekarang adalah satu kegagalan,” kata seorang pemimpin kepada The Malaysian Insider.

Beliau menekankan prestasi BN memperoleh 55 daripada 71 kerusi di Sarawak manakala undi popular yang menurun daripada

62.93 peratus pada 2006 sehingga 55.24 peratus.

“Undi popular juga satu faktor. Kita perlu bekerja keras untuk mendampingi (pengundi) khususnya kaum Cina,” katanya lagi.

Soi Lek dinasihat fokus ‘nasib’ MCA, bukannya heret PAS

KUALA LUMPUR, 2 Mei — Kepimpinan PAS pusat menggesa Datuk Seri Dr Chua Soi Lek agar menjaga urusan dalaman MCA, bukannya mengheret masalah dihadapi komponen BN berkenaan ke atas parti Islam itu menjelang pilihan raya umum ke-13 sekarang.

Sehubungan itu, anggota biro politik PAS ini berkata, beliau juga ragu-ragu sama ada Presiden MCA itu benar-benar faham apa yang beliau memperkatakan apabila mendakwa MCA tidak akan menerima PAS menyertai BN selagi tidak menggugurkan dasar Islamnya.

“Saya ragu-ragu sama ada CSL (Chua Soi Lek) tahu apa yang beliau cakap,” kata beliau dalam reaksi dihantar menerusi teks SMS.

Semalam, Dr Chua berkata pihaknya akan menutup pintu menyertai BN kepada PAS kecuali ia sanggup menggugurkan prinsip-prinsip negara Islamnya terlebih dahulu.

Dr Chua berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sedar bahawa partinya tidak akan menerima PAS menukar Malaysia menjadi sebuah negara Islam.

“Pendirian MCA adalah sangat jelas bahawa kami tidak akan menerima PAS dalam usaha mereka menjadikan negara ini negara Islam. Kami tidak akan menerima yang itu dan Perdana Menteri juga memang sedar akan pendirian MCA ini,” kata beliau.

“Mereka boleh menyertai BN jika mereka sanggup menggugurkan dasar menjadikan negara ini sebagai negara Islam,” kata Dr Chua mengulas pelawaan Najib kepada PAS kelmarin.

Khalid (gambar), yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam dan Ahli Parlimen kawasan itu berkata, PAS tidak pernah membentangkan matlamatnya kepada Dr Chua yang hanya memperlihatkan sedikit minat ataupun sama sekali tidak untuk mengetahui soal itu.

“Apa yang beliau bayangkan sebagai matlamat politik PAS kemungkinan bukan apa yang ada pada PAS,” kata Khalid sambil menambah, sebelum meletakkan syarat untuk menerima PAS, Dr Chua wajar memastikan sama ada ia benar-benar berminat untuk diterima MCA dan beliau juga benar-benar tahu apa yang diperkatakannya.

Justeru Khalid menambah, Dr Chua seharusnya memberi tumpuan ke atas kemerosotan populariti MCA di kalangan komuniti Cina berbanding keperlun PAS diterima oleh MCA.

Katanya, jika MCA sudah ditolak oleh komuniti Cina sendiri, maka soal suka atau tidak suka dan keutamaannya tidak menjadi keprihatinan mana-mana pihak kecuali parti itu sendiri.

Malah tegas Khalid, Umno selaku parti teras BN sendiri tidak lagi memberi tumpuan ke atas MCA.

Pemimpin-pemimpin kanan PAS termasuk Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri telah menolak bulat-bulat pelawaan Najib.

Jln-Jln Masuk Kg: Tazkirah Buat Diri Sendiri

Untuk kesekian kalinya, seperti di tahun-tahun yang lepas, sempena cuti Hari Buruh 1 Mei di kilang-kilang industry, bersama-sama dengan rakan-rakan wargakilang kami diberi masa dan kelapangan untuk sekali lagi melakukan kerja-kerja charity membantu golongan yang memerlukan.


Perjalanan kali ini membawa kami ke kawasan Utara Perak, di sekitar Selinsing area Gunung Semanggol dan kemudian ditambah lagi hampir 2 jam perjalanan merentas Kuala Kangsar menuju Tasik Raban dan Gerik Perak; satu pengalaman yang menarik merentas negeri Perak Darul Riduan.

waktu nak bertolak dari Tol Lunas, Kedah ke Tol Kamunting, Perak pagi itu saya tak berapa pasti la pulak berapa ramai yang nak turun mai, kalau nak kira-kira setakat penglibatan kawan-kawan NGO Wargakilang, mau 4 lima buah kereta sahaja. Tapi, bila tiba kat tempat berkumpul di Selinsing itu hampir 30 buah kereta yang turun mai, termasuk sepasang suami isteri muda yang turun mai dari Cyberjaya, bertolak jam 4 pagi dari sana.

Cek pi cek mai, yang turun mai ramai-ramai itu, mai daripada berbagai pertubuhan dan kumpulan individu yang berbeda; antaranya ialah dari PEMBELA Sg Petani, Alumni Sek Izzudin Shah Perak dan lain-lain lagi. Semuanya mai dengan satu tujuan, iaitu nak buat kerja amal nak pi bagi sendiri kepada keluarga susah yang memerlukan. Saya juga mula perasan kebelakangan ini ramai yang dok mai habag kata depa prefer join NGO berbanding dengan aktiviti yang serupa yang dianjurkan oleh mana-mana pertubuhan parti politik tak kira parti mana, tak pasti pula kenapa.

Sebab itu, bila pagi tu, waktu kat tol Juru on the way ke Selinsing, bila Chief kami, sdra Lukman telepon habag kata entah sapa pi habag kat YB, kejap tadi YB ada turun mai; saya minta jasa baik beliau minta tolong jangan libatkan YB dalam aktiviti ini, nanti ada kawan-kawan salah anggap pulak terutamanya jika YB berkenaan mai dari opponent party kepada parti yang depa sokong itu.

Susah juga sebenarnya nak handle NGO ini sementelah pulak bila ahli-ahlinya mai daripada tiga parti politik Melayu utama yang berbeda.

Berbalik kepada aktiviti amal yang dilakukan, semua sekali ada 13 buah keluarga yang disenarai pendekkan; brg-brg sumbangan yang dibawa oleh kawan-kawan disusun dan diagih-agihkan kepada 13 keluarga berkenaan.

13 keluarga ini punya laterbelakang kesusahan dan perlu bentuk bantuan yang berbeda. Salah seorangnya adalah saudara Riduan, seorang mualaf, cacat akibat kemalangan, pendapatan keluarga hanya mengharapkan isteri yang mencari rezeki dengan membuat kuih yang tak seberapa.

Untuk keluarga ini, ada sahabat yang bawa mai tong gas, dapur dan kuali besar untuk membantu si isteri menambahkan kapasiti pengeluaran cucur dan kuihnya; dalam apa yang disebut sebagai BAGI JORAN instead of BAGI IKAN. Mudah-mudahan, selepas ini keluarga ini mampu menggunakan “JORAN” ini untuk menambahkan pendapatan mereka secara berterusan.

Terima kasih kepada sapa-sapa yang susah-susah tolong usung mai tong gas dan dapoq tu. Insyaallah selagi tong gas itu tak rosak, selagi itulah kot saham pahala akan mengalir buat penyumbangnya ,mudah-mudahan.

Bercakap pasal saudara baru, sewaktu saya menghulurkan satu beg yang mengandungi Al-Quran, kain pelikat, sejadah, telekung dan kain batik sebagai persalinan sembahyang, bila saya kata sahabat yang kirimkan barangan itu pesan:

"Kita ini hamba Allah, dalam keadaan susah ka senang ka, bila kita ada masalah, jangan lupa berdoa kepada Allah, insyaallah DIA ada untuk mendengarnya"

Secara spontan saudara Riduan cakap: "Terima kasih banyak-banyak, saya memang selalu dok baca Quran ini, terima kasih sebab saya memang memerlukannya".

Rasa puas hati sungguh diri saya sebab dalam ramai-ramai, terpilih untuk menyampaikan sumbangan yang agak berbeda sifatnya ini. Moga kerja buat kami yang tak seberapa ini akan mampu meneruskan istiqamah sdra Riduan dengan dugaan hidup tatkala beliau memilih untuk jadikan Islam sebagai agamanya ini.

Senaskah Al-Quran dan peralatan Solat untuk sdra Riduan & Isteri

Selain itu, rumah Ustaz Senan yang cacat tangan, bekerja kampong dan punyai anak OKU dengan rumah berlubang dinding, tanpa ada sebarang perabut hatta almari baju mahu pun rak pinggan mangkuk amat memberi kesan kepada mereka-mereka terutamanya yang tidak pernah mengikut aktiviti amal kami sebelum ini.

Tn Hj Fendi dan anak2 Wargakilang menyerahkan almari baju kpd Ust Senan (baju putih)


Bersama-sama memasang rak pinggan untuk keluarga Ust Senan

Mewakili keluarga Ustaz Senan, kita ingin mengucapkan ribuan terima kasih yg tidak terhingga kepada rakan-rakan yang bersusah payah bawa mai almari baju plastic rak pinggang mangkuk untuk keluarga ini. Dan, terima kasih juga lah kepada dua tiga orang rakan yang pernah mai visit rumah beliau sebelum ini, dan hari ini bawa mai kain tarpan untuk diletakkan di sebelah dinding yang berlubang sana sini itu, dengan harapan terpeliharalah sedikit PRIVACY ustaz Senan suami isteri di malam hari.

Siapa-siapa yang pernah duduk di rumah kayu macam ini, duduk di kampong depa pahamlah apa yang kita maksudkan – ada orang suka kerja “mata-mata gelap” di waktu malam. Moga usaha ikhlas menutup aib mereka suami isteri ini akan dibalas Allah dengan terpeliharanya juga aib sang pemberi, mudah-mudahan.

Bagi saya pula, secara peribadi, dalam banyak-banyak keluarga yang kami kunjungi itu, hati saya terlebih rasa simpati dan naik kesian dengan sebuah keluarga ibu tunggal anak-7, kira-kira 2 jam perjalanan dari Selinsing, nun jauh di Gerik sana.

Ayah yang disayangi tiba-tiba pergi mengejut menyambut panggilan Illahi, mati dihempap pokok balak beberapa hari yang lalu. Waktu kami ke sana, walau pun anak-anaknya ini cuba memberi senyuman kepada kami, tapi jelas dapat kami rasakan gelombang duka dan warna kematian masih segar berlegar di mana-mana. Si Ayah mati, waktu tengah dok bergadai nyawa mencari rezeki untuk 7 orang anak-anaknya ini.

Sebenarnya, ini adalah antara realiti hidup untuk rakyat marhain yang tinggal di kawasan pedalaman ini; bergadai nyawa demi kelansungan hidup anak dan isteri.

ARWAH bersama anak bongsunya, adik MAHIRA seminggu sebelum maut

Bagi saya yang dibesarkan di kampong, dalam daerah Baling bersempadan dengan daerah Gerik Perak ini, cerita orang mati kena hempap balak ini bukanlah suatu yang baru. Waktu saya sekolah rendah dulu, masih samar-samar dalam ingatan, arwah ayah bercerita kisah org kg saya nama TOK DIN mati kena hempas balak, cerita yang hampir serupa.

Tak sangka pulak, hampir 40 tahun selepas itu, masih ada lagi orang mati kerana pokok balak; seolah-olahnya putaran hidup di kawasan pedalaman seperti di Baling dan Gerik ini terus-terusan berada dalam kitaran yang sama, entah lah.

Sembang pasal mati dihempap balik, waktu sembang dengan kawan-kawan wargakilang, saya habag kata tengoklah punya teruk depa bergadai nyawa pi kerja untuk cari rezeki anak bini, sampai mati kena hempas balak macam itu. Kita yang kerja kilang ini, teruk tara pun, silap tara mana pun, kena maki hamun dengan boss macam mana sekali pun, paling kuat pun effect RANKING waktu review gaji tahunan saja, tapi tak adalah sampai nak kena hukum bunuh atau mati kena hempap balak macam itu sekali.

Sudahlah itu, kat tempat kerja kita ini macam-macam SAFETY procedure dok ada, ISO la OSHAS la, DOSH la dan lain-lain lagi. So, bersyukurlah dengan apa yang kita ada.

BaLu Allahyarham, Kak Sharifah bersama 5 orang drpd 7 org anak-anaknya.


Sepanjang perjalanan pulang, wajah anak-anak Kak Sharifah ini terbayang-bayang di mata saya; hati saya berdetak: bagaimanakah agaknya Kak Sharifah tanpa apa-apa pendapatan ini nak membesarkan 7 orang anak-anaknya seorang diri, sedangkan saya suami isteri yang dua-dua bekerja ini pun terkial-kial nak membesarkan 9 orang anak-anak kami yang sedang membesar ini. Entahlah, kata orang alim kematian dan kehidupan ini adalah dugaan hidup semata, hari ini jadi kepada keluarga beliau, esok lusa boleh jadi kepada keluarga saya pula. Saya termenung panjang bila teringatkan bab ini, seolah-olah ada suara berbisik berkata:

“Munir, hari ini hari dia, esok lusa mungkin giliran hang pula. Cuba hang bayangkan macam mana kalau anak-anak hang yang duduk kat tempat anak-anak dia?”

Sesungguhnya, to be very very frank, saya tak dapat bayangkan bagaimana andainya 9 orang anak-anak saya ini terkapai-kapai tanpa ada seorang insan yang bergelar ayah di sisi.

Tanpa sedar, perjalanan masuk kampong kami kali ini telah menjadi satu TAZKIRAH yang teristimewa buat diri saya. Sengaja saya catatkan di sini untuk iktibar bersama; mudah-mudahan ada pengajaran buat kita semua.

Wallah hu aklam.
http://www.moniermatdin.blogspot.com/
2.5.11

Elakkan anak anda daripada menonton Buletin Utama TV3.. Buletin Sex..!!!

Nasihat kepada ibu bapa dan penjaga yang mempunyai anak-anak kecil atau remaja di bawah umur, elakkan anak anda daripada menonton Buletin Utama TV3, kerana media arus perdana milik kerajaan itu kini menjadi penyebar video lucah yang akan merosakkan minda dan akhlak anak-anak anda.

Di bawah ini salah satu rakaman yang membuktikan bahawa Kerajaan pimpinan Najib Tun Razak di bawah slogan Sapu Malaysia kini sudah mula membawa anjakan paradigma baru kepada masyarakat. Kerajaan kini secara perlahan-lahan mahu rakyat menerima bahawa penyebaran video lucah adalah perkara biasa yang harus dihalalkan di Malaysia.

Barangkali industri video lucah akan mula berkembang di Malaysia selepas satu persatu usaha menghalalkan penyebaran video lucah dilakukan oleh kerajaan UMNO PORNO.

Usaha ini dilihat serupa dengann usaha yahudi menyelitkan unsur-unsur seks di dalam kartun-kartun untuk merosakkan minda anak-anak orang Islam, Yahudi sengaja menimbulkan perasaan ingin tahu di dalam diri anak-anak orang Islam mendorong mereka kepada seks.

Malah usaha kerajaan Sapu Malaysia merosakkan minda masyarakat dilihat lebih exstreme lagi berbanding Yahudi. Dengan alasan mahu menegakkan kebenaran, Kerajaan Sapu Malaysia menggalakkan anak-anak kita untuk mencari video seks di internet sekaligus merosakkan minda mereka.



Kerajaan Sapu Malaysia yang menerima nasihat dari Yahudi APCO nampaknya jauh lebih jahat dari Yahudi itu sendiri. Apa pun alasannya, tujuan kerajaan adalah untuk menggalakkan anak-anak orang Islam menonton video lucah.

ReJaM© "Kerajaan ini mahu menghancurkan anak-anak anda. Inikah kerajaan yang harus anda sokong?"




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...