TERKINI :

Thursday, March 24, 2011

Antara Lim Guan Eng (LGE) dan Rahim Tambi Cik (RTC)

Apabila kita telah menyaksikan pemimpin Melayu Islam (UMNO) yang berperangai macam RTC dan sememangnya spesis seperti beliau ramai dalam UMNO dan dilindungi oleh pemerintah UBN.

Kita juga telah menyaksikan bagaimana sikap LGE mempertahankan orang yang dianyayai (rogol bawah umur) orang Melayu sehingga beliau terpenjara dan kehilangan status Ahli Parlimen. Bagaimana LGE selepas menjadi KM Pulau Pinang dan sikap terbukanya kepada rakyat marhain.

Terus terang saya katakan, saya lebih bersedia untuk bersama dengan LGE daripada RTC. Kalaupun LGE tidak terbuka kepada pemerintahan Islam tetapi kita faham itu datang dari kedudukannya sebagai seorang bukan Islam, tetapi orang Islam macam RTC, orang sepertinya tidak akan bersedia untuk menerima pemerintahan Islam kecualilah kalau ia bertaubat. Setakat hari ini tidak ada tanda-tanda taubat pada diri beliau.

LGE merupakan model kepada DAP hariini manakala RTC merupakan wajah sebenar UMNO pada hari ini. Jadi siapakah yang terlebih baik untuk PAS jadikan KAWAN ?

Sampai bila kita nak jadi penonton di luar gelanggang????

Aura Anwar sebenarnya menakutkan pemimpin Umno

Oleh Kassim Muhammad.

Dalangnya, maha dalang

Tayangan perdana untuk kelompok ekslusif di Carcosa Seri Negara yang diikuti pula dengan pelbagai peristiwa hiliran, seperti kemunculan YB Johari Abdul dari Sungai Petani dengan pendedahan penglibatan mantan tokoh-tokoh Umno seperti Rahim Thamby dan Datuk Eskay, menunjukkan betapa jauh orang-orang politik kita (Melayu, Umno dan katanya ― Islam) telah dan mampu meredah lautan tengik kencing, nanah dan darah kebobrokan demi untuk mencapai SATU misi maha besar mereka. Memusnahkan seorang musuh yang begitu mereka takuti, Anwar Ibrahim.

Namun apa yang belum dibentangkan kepada umum dengan jelas dan terbuka ― tanpa sebarang lambang, simbol atau pun bahasa yang bermain aci ialah MAHA dalangnya. Orang-orang yang sangat berkepentingan yang TIDAK sama sekali mahu melihat Anwar Ibrahim itu muncul sebagai pemimpin politik di negara ini. Dalang-dalang yang selama ini menjadi ikutan@budak-budak suruhan, Trio T itu.

Untuk yang mengetahui latar yang terperinci, mereka tahu apakah yang terdapat di dalam cvnya ― kelayakannya salah seorang daripada bintang Trio T itu: Mantan guru besar, mantan Ketua Bahagian Umno, bapa mertua menteri, ‘ahli perniagaan’ dan tukang angkat beg mantan seorang menteri.

Itulah secebis profilnya bintang Trio T: Hamba-hamba suruhan ini yang makan minum, tidur dan beraknya dijaga oleh para dalang maha-maha itu. Orang-orang Melayu alias budak suruhan yang begitu dihormati kerana telah menjadi kaya raya, hasil program besar melahirkan para jutawaan Melayu.

Untuk orang-orang Melayu yang masih begitu kental Umnonya, itulah yang kamu semua perolehi hasil otak besarnya kepimpinan besar Umno, kira-kira 30 tahun yang telah lalu.

ii.

Dalam suasana penuh duka dan sarat keaiban ini, kita terima pesanan ringkas kawan-kawan. Di antaranya termasuklah:

“Dahsyat haram jadah X punya peranan. Pembongkaran Johari Abdul, rupanya si bangkrap Z dengan Siam belaan X cukup licik.”

“Aura Anwar sebenarnya menakutkan pemimpin Umno.”

“MasyaAllah apa nak jadi politik Malaysia nih...”

Ya, sebahagian daripada episod ‘apa nak jadi’ itu telahpun terjadi.

Sejauh manakah kita mahu membiarkannya berterusan?

Yang jelas, kita tidak boleh ― terus-terusan menjadi penonton di luar gelanggang.

http://barabarajiwa.blogspot.com/

Video Sex - CheguBard Pulak Dedah Pasai Datuk T & RTC

Chegubard yakin lelaki dalam video bukan Anwar

Bekas ahli jawatankuasa pusat PKR Badrul Hisham Shaharin berkata beliau telah menonton video lucah yang didakwa memaparkan ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

NONEBagaimanapun, Badrul Hisham yang lebih dikenali dengan panggilan Chegubard berkata beliau yakin bahawa individu yang ditunjukkan dalam video berkenaan bukanlah Anwar.

"Video tersebut mungkin saja asal, tetapi pelakon dalam video tersebut saya yakin bukan Anwar.

"Memang sekali imbas kelihatan seperti Anwar tetapi bagi sesiapa yang rapat dan biasa melihat perwatakan atau gerak geri Anwar pasti tahu itu bukan Anwar," katanya dalam satu sidang media petang ini.

Menurutnya, beliau menonton video berkenaan di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada malam Isnin lalu.

Beliau pergi ke hotel berkenaan atas jemputan seorang lelaki yang dinamakannya sebagai Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

"Tujuan saya dipanggil adalah untuk diberi sesalinan video itu untuk ditunjukkan kepada (presiden parti) Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail," katanya lagi.

Katanya, beliau juga dipanggil agar dapat mendesak Wan Azizah dan Anwar supaya berhenti daripada mengetuai PKR dan meninggalkan politik.

Berpura-pura

"Untuk tujuan mendapatkan video itu, saya telah berpura-pura untuk bersetuju mengenai apa yang diberitahu kepada saya mengenai video tersebut," katanya.

azlanMenurutnya beliau telah diminta memberi persetujuan untuk menjadi orang tengah bagi membawa video berkenan kepada Wan Azizah.

"Walau bagaimanapun. ia terbantut setelah Datuk T meminta ruangan untuk menayangkan video itu sendiri kepada Wan Azizah," katanya.

Badrul Hisham juga berkata, beliau telah menonton video itu sebanyak dua kali bersama Eskay dan juga seorang lagi yang dinamakannya sebagai bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik.

"Semasa itu Datuk (Eskay) memberi penerangan mengenai video tersebut.

"Kami juga dimaklumkan bahawa Tan Sri Rahim Thamby Chik baru menonton video tersebut dan ini berbeza sekali dengan kenyataan beliau pada 23 Mac.

"Ketika menonton bersama, Tan Sri Rahim seolah beberapa kali terkejut dan beristighfar seolah inilah kali pertama menonton," kata Badrul Hisham lagi.

Sidang Media CheGuBard : http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2011/03/rahim-tamby-chik-berbohong-chegubard.html

Betulkah Melayu sukar berubah?

oleh Ustaz Idris Ahmad

BETULKAH orang Melayu sukar berubah, apakah orang Melayu tidak boleh berubah. Jawapannya Insyaallah Melayu boleh berubah. Tidak ada perkara yang mustahil atas dunia ini untuk berubah cuma ia mesti bertepatan dengan sebab dan musabbab.

Firman Allah SWT bermaksud “Sesungguhnya Allah tidak mengubah suatu kaum itu sehinggalah kaum itu mengubah nasib mereka sendiri”.

Teruk sangatkah Melayu sehingga tergamak orang berkata demikian. Kayu ukur mereka yang berpandangan demikian ialah apabila melihat siri keputusan pilihanraya kecil di Galas, Tenang, Merlimau dan Kedau yang masih menyebalahi BN walaupun terdapat lambakan isu yang tidak menyebelahi BN, namun rakyat tetap memilih BN. Maka mereka merumuskan Melayu sukar untuk berubah.

InsyaAllah Melayu boleh berubah dengan ilmu pengetahuan dan agama. Selagi Melayu berjaya dibutakan maklumat oleh BN melalui media arus perdana seperti Televisyen maka selagi itulah mereka akan digula-gulakan oleh kerajaan BN. Menyedari hakikat ini kerajaan BN akan menggunakan sebaik mungkin tanpa belas kasihan kepada parti lawan.

Dengan skil yang terlatih di kalangan pakar media di media elektronik maka ia berjaya mengelirukan orang Melayu, terutamanya yang berkiblat dengan televisyen.

Tetapi dengan pengetahuan semuanya akan berubah. Benarlah Allah SWT yang menurunkan ayat pertama di dalam Surah al-Alaq dengan arahan” bacalah” membawa erti, bahawa tamaddun suatu umat akan berjaya apabila masyarakat yang mempunyai pengetahuan.

Ramai di kalangan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat sekarang berasal daripada keluarga Umno telah bertukar kem untuk menyokong PAS dan Pakatan Rakyat kerana mereka dianugerahkan Allah ilmu pengetahuan samaada ke berada di menara gading atau mereka akses maklumat daripada media baru. Ketika itu mereka akan meninggalkan perahu bocor yang dinaiki oleh ibu bapa dan datuk nenek mereka selama ini. Manamana pemimpin diktator ia mesti menutup maklumat supaya tidak sampai ke pengetahuan rakyat.

Sebab itu orang Melayu yang terdedah dengan maklumat yang bebas mereka boleh membuat pertimbangan yang waras untuk mencorak kepimpinan negara.

Mereka tidak boleh berkompromi dengan pemimpin yang tidak amanah, perasuah, pecah amanah.

Mereka ini ialah melayu yang rasional dan waras.

Kedua ialah faktor memahami ajaran Islam yang syumul, akan menjadi perkara pokok yang boleh menjadi faktor untuk islahkan masyarakat Melayu. Mereka yang memahami agama akan merasa bersalah menyokong parti yang penuh dengan rasuah, umno maka ia cepat-cepat dipancong.

Ketika Umno berkuasa di Selangor sebelum PRU 2008, ustazustaz diburu kerana penyampaian agama mereka yang dianggap boleh membunuh virus sekular yang bersarang di dalam otak orang Melayu. Masyarakat tidak akan lupa tindakan Jabatan Agama Islam (JAIS) yang hendak menangkap Dato’ Dr Haron Din, Dato’ Ishak Baharom, Dato’ Ismail Kamus semuanya gara-gara takut orang Melayu me

mahami Islam yang sebenar. Maka apabila majlis ilmu tidak hidup di masjid dan surau maka kekuatan Umno begitu bertenaga, Sekiranya tempat itu subur dengan pengajian ilmu seperti pondok maka ia akan menjadi kubu kuat PAS.Oleh itu institusi pondok adalah pengkalan PAS yang paling teguh. Kerana kebanyakan Tok Guru pondok adalah penyokong tegar PAS, walaupun pondok mereka tidak di atas nama PAS.

Contohnya Pondok PASir Tumbuh di Parlimen Kubang Kerian, Pondok Pak Nik Lah dan Madrasah Darul Anuar Pulau Melaka di Pengkalan Chepa. Di PASir Emas ada Pondok Tok Guru Haji Abdullah Lubuk Tapah, Pondok Tuan Guru Haji Zakaria. Di Kedah ada Pondok Pak Ya di Padang Lumat, Pondok Pak Man Bukit Besar, Pondok Tuan Guru Haji Awang Lanai Baling dan banyak lagi pondok yang menjadi kubu PAS.

Umno begitu cemburu dengan kuliah agama maka mereka berusaha menyekat kuliah dan memecat ahli jawatankuasa masjid dengan diganti mereka yang bukan ahli masjid. Pada mereka biar masjid mati tidak mengapa asalkan orang Melayu tidak memahami Islam yang syumul.

Usaha pencerahan maklumat perlu di kalangan orang melayu jika mahu mereka berubah. Selagi mereka cetek agama. maka selagi itulah mereka akan tidak tahu membezakan antara hak dengan yang batil. Melayu cerdik apabila ada agama, melayu akan hina apabila jauh daripada pegangan agama.

Benarlah kata-kata Saidina Umar “Kami kaum dimuliakan dengan Islam, jika kami mencari lain daripada Islam maka kami akan dihina oleh Allah”. Hari ini orang Arab dihina kerana mereka tidak menghayati Islam sehingga mereka takut kepada Israel walaupun mereka mempunyai hasil minyak yang banyak untuk dijadikan senjata untuk melumpuhkan ekonomi Israel dan sekutunya.

26.3 - Kuliah Remaja PAKSI Kulim siri 3

MB Kedah - Video lucah ni... yang tayang sepatutnya kena yang tengok pun sepatutnya kena.

MB Kedah minta polis ambil tindakan terhadap individu tonton video seks

ALOR SETAR, — Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak hari ini meminta Polis Diraja Malaysia (PDRM) supaya menahan individu yang menonton rakaman video seks yang didakwa melibatkan pemimpin pembangkang.

Beliau berkata polis juga perlu mengambil tindakan terhadap Datuk T, yang memiliki video itu.“Semua yang terlibat patut diambil tindakan dan ditangkap termasuk Datuk T.

Video lucah ni... yang tayang sepatutnya kena yang tengok pun sepatutnya kena.

Itu cadangan sayalah,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat exco kerajaan negeri di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas pendedahan identiti kumpulan Datuk T atau trio pada sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Mereka ialah bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Di Shah Alam, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim juga meminta polis mengambil tindakan terhadap Datuk T kerana mendedahkan video seks itu.

Perbuatan seumpama itu jelas menyalahi etika serta bercanggah dengan mana-mana ajaran agama yang menekankan keadilan, keamanan dan kebaikan, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini. — Bernama

Pasai Mamat tuu lah Lim Guan Eng kena penjara dulu.. Tak nak buat S/jaya jugak kaa??

Jangan menzalimi orang lain...............

Pada tahun 1994 Lim Guan Eng ditahan polis ekoran kritikannya terhadap cara kerajaan mengendalikan kes membabitkan Ketua Menteri Melaka ketika itu yang dikatakan telah mengadakan hubungan seks dengan seorang gadis bawah umur (hubungan seks dengan gadis bawah umur = rogol).

Guan Eng kemudiannya didakwa di bawah seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 dan seksyen 8(a)(a) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan, semuanya berkaitan dengan dakwaan kes rogol di atas dan akhirnya merengkok dipenjara apabila dijatuhkan hukuman 18 bulan penjara.

Ketua Menteri Melaka ketika itu adalah Tan Sri Abd Rahim Tambi Chik, beliau entah macam mana terlepas dari pertuduhan itu.

Hari ini Rahim terbit di media arus perdana bagaikan sehelai kain bersih. Beliau tidak mahu seorang yang punya cita-cita mahu menjadi PM dari menjadi PM kerana dakwanya orang Islam tidak akan menerima seorang yang tiada maruah dan kredibiliti. Rahim mengaku terlibat dalam video panas yang menjadi kontroversi satu dua hari ini.

Angkara Rahim, Guan Eng yang mahu membela seorang insan yang teraniaya merengkok di penjara. Ajaibnya Guan Eng bangkit kembali untuk menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang yang keempat pada tahun 2008.

Mungkinkah angkara Rahim juga orang yang mahu dijatuhkannya itu nanti juga merengkok dipenjara. Ajaibnya mungkinkah beliau yang turut dianiaya itu juga nanti sebagaimana Guan Eng bangkit tetapi untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ke 7.

Wallahualam.

Roslan SMS

Video Blue : Edisi kantoi dari pemikiran Blogger yg jadi CSI

Datuk "T", 110%, "GangBang" & Zulkifli Noordin

Video seks pemimpin pembangkang didedah

KUALA LUMPUR 21 Mac - Satu rakaman video aksi seks seorang lelaki yang didakwa pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur dipercayai dari China di sebuah hotel di ibu kota didedahkan kepada pihak media hari ini.

Rakaman video hitam putih itu dimiliki dan didedahkan oleh satu kumpulan yang enggan dikenali dan diketuai oleh seorang yang hanya mahu dikenali sebagai 'Datuk T'.

Menerusi video bertarikh 21 Februari lalu, aksi hubungan seks ahli Parlimen itu berlangsung selama kira-kira 19 minit iaitu bermula pukul 10.23 malam dan berakhir pada pukul 10.42 malam berdasarkan kod masa dalam rakaman berkenaan.

Datuk T turut memiliki seutas jam tangan Omega yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa diambil oleh wanita berkenaan semasa mengadakan hubungan seks pada tarikh tersebut dan menunjukkannya kepada wakil media sebagai bukti.

Menurut Datuk T, rakaman itu diperoleh apabila beliau diarahkan oleh ahli politik tersebut supaya mengambil jam tangan berkenaan.

"Saya diminta mencari jam itu di bilik hotel tetapi tidak menjumpainya. Ketika mencari di belakang laci meja solek saya terkejut apabila ternampak wayar berselirat.

"Saya cungkil laci yang berkunci itu dan mendapati ada empat kamera litar tertutup (CCTV) dan satu perakam tersembunyi di dalamnya," katanya.

Datuk T menambah, beliau mahu pemimpin pembangkang itu bersara daripada politik sekiranya tidak mahu video tersebut disebarkan kepada umum.

Justeru, beliau akan menyerahkan satu salinan video tersebut kepada ahli Parlimen itu serta isterinya dalam masa terdekat supaya mereka sendiri boleh mengesahkan identiti individu yang dirakam melakukan hubungan seks dengan pelacur yang berusia 20-an itu.

"Jika beliau dan isteri tidak berundur daripada politik dalam masa tujuh hari selepas menerima salinan video tersebut, saya akan menyerahkannya kepada satu panel pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta ahli forensik bagi menentukan keaslian rakaman itu.

"Selepas itu baru satu dunia tahu siapa beliau dan mengapa saya melakukan semua ini? Saya sudah muak dengan segala pembohongan, cukuplah dan kini masyarakat awam perlu mengetahui perkara sebenar," tegasnya.

Bagaimanapun, Datuk T enggan menyerahkan salinan video tersebut kepada pihak media kerana khuatir ia akan disebarkan secara tidak bertanggungjawab.

Beliau juga tidak mengetahui pihak yang bertanggungjawab memasang CCTV berkenaan serta tujuan ia dipasang, namun percaya ia dilakukan oleh pihak pengurusan hotel kerana ahli politik tersebut dikenali ramai dan pernah terpalit dengan beberapa skandal seks sebelum ini.

Baik...

Keraguan yang pertama rujuk kenyataan Datuk T yang berikut:

YB Sengal - Orang Ajak DEBAT dia asyik dok sembang bab UMI HAFILDA.. awat dah tengok 'birthmark' dah kaa..!!!

Heh. Kesian aku dengan yb neh. Aku dah guna segala kesopanan dan kesantunan untuk ajak dia masuk kbsb untuk berdebat bagi mempertahankan hujah dia atas dua perkara ;

1. Berhujah bagi membuktikan sang pelaku seks adalah 110% "dia" seperti yang dia sebutkan dalam berita malam tadi, baca sini dan sini

DAN

2. Berhujah membuktikan bahawa kepimpinan ulama pas meminta dsai serahkan dna ataupun kepimpinan ulama pas akan mempertimbangkan semula kerjasama dengan pkr dan anwar ibrahim.

Fitnah berat tue. Satu dia tuduh orang berzina. Satu dia tuduh pemimpin tertinggi pas atas sesuatu perkara yang mereka tak pernah buat. Dan di bawah ini adalah hasil perbualan aku dengan dia. Aku fikir bila dia tuduh dsai asyik belit situ belit sana mestilah dia bukan kaki pembelit. Tapi rupanya tuduhan dia tue jatuh ke atas dirinya sendiri. Cukup tak sangka. Inilah yb yang ada di antara korang pernah undi. Heh


https://lh3.googleusercontent.com/-a6bwUKwa8Yg/TYnD5So4X4I/AAAAAAAABaY/uamZffD3DLk/s1600/zul1.png
https://lh6.googleusercontent.com/-ogL7Qh0b3i8/TYnD-waNLPI/AAAAAAAABac/6rEfruyksLE/s1600/zul2.png
https://lh4.googleusercontent.com/-I6yWk1kfTgQ/TYnFReuxdrI/AAAAAAAABak/w1M06mMrp6U/s1600/zul5.png
https://lh4.googleusercontent.com/-Lxfr90MJ36g/TYnFZ3W_v-I/AAAAAAAABao/6YJPp-Et-ak/s1600/zul4.png
Aku sebenarnya bukan apa, aku cuma nak berbincang dengan yb neh secara berdepan dan berterus terang je tapi dah nasib badan le yb neh asyik mengelak je.. dia yang takmo berdiskusi dengan anak-anak muda zaman sekarang.. payahlah macam neh ada kemudahan teknologi tapi dia taknak gunakan untuk menyelami isi ahti rakyat macam mana? Lepas tue nak suruh kita percaya cakap dia?

Apa pun terima kasih la yb sebab menunjukkan sikap sendiri.. ha ha ha.. lawak siottt..

http://amenoworld.blogspot.com/2011/03/hot-zulkifli-nordin-termalu-bila-dah.html

Mana Yang Utama : Suruhanjaya 'Siasat Duit Rakyat Hilang' Atau 'Video Blue'???

Sesudah Menyubuhi Tuhan

Suruhanjaya Sumpah Laknat

RAHIM Tamby Chik mencadangkan agar suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk menyiasat dan mengkaji video lucah yang beliau tayangkan kepada wartawan. Katanya suruhanjaya itu perlu untuk menentukan kesahihan kandungan video berkenaan dan juga mengesahkan apakah watak yang ada dalam video berkenaan orang yang disangka dan dituduhnya.

Saya nak tanya beberapa soalan kepada persoalan dan cadangan Rahim Tamby Chik ini. Apakah perlunya suruhanjaya itu ditubuh dan apakah perlunya siasatan ke atas video berkenaan. Biasanya sebuah suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk menyiasat perkara yang ada kepentingan umum. Dalam kes video lucah itu apakah ianya merupakan kepentingan umum?

Video itu bersifat peribadi yang tidak ada kena mengena dengan orang ramai. Ia tidak perlu ditubuhkan. Kalaulah cadangan Rahim itu hendak diambil kira, maka banyak lagi suruhanjaya bebas perlu ditubuhkan. Bukan soal pengecut di sini tetapi keperluan dan kemunasabahannya.

Saya nak sebut beberapa suruhanjaya bebas yang perlu ditubuhkan kalau mengikut versi ataupun pendapat bekas Ketua Menteri Melaka itu. Sebelum kes video itu disiasat penyiasatan ke atas perkara berikut terlebih dahulu perlu dilakukan;

1. Mengenai skandal seks seoraang bekas Ketua Menteri dengan pelajar sekolah berumur 16 tahun sehingga melahirkan seorang anak.
2. Mengenai hubungan seksual dan afair seorang bekas ketua menteri dengan seorang gadis Pertugis.
3. Hubungan seks bekas ketua menteri dengan seorang perempuan yang berkerja di sebuah syarikat perumahan. Perempuan itu juga telah memohon sebuah projek tambak laut di sebuah negeri.
4. Mengenai hubungan seorang menteri dengan seorang perempuan Pertugis.
5. Mengenai hubungan seorang bekas artis sehingga mengandung dan terpaksa mengugurkan kandungannya di Johor. Sebelum itu artis berkenaan mengugut untuk terjun dari tingkat enam di sebuah hotel di Jalan Raja Laut.
6. Mengenai seorang menteri yang melayani gay.
7. Mengenai seorang bekas MB yang membawa puteri Umno ke tengah laut dengan boat.
8. Dua orang bekas setiausaha kepada bekas menteri dan menteri yang dikatakan telah membunting seorang artis dan seorang pramugari.
9. Mengenai ketua Umno sebuah bahagian di Kelantan yang meniduri 13 orang perempuan kampung.
10. Seorang kenamaan yang telah mengahwini seorang perempuan walaupun ketika itu perempuan itu masih belum edah perceraian.
11. Kena siasat juga kesahihan mengenai perkahwinan seorang menteri dengan isterinya kini yang meragui dari segi syarak.
12. Siasat juga bekas menteri yang dikatakan berhubung sesama jenis (lisbian).
13. Siasatan juga setiausaha politik kepada menteri yang dikatakan mengamalkan ajaran sesat.
14. Siasat juga menteri yang terlibat melakukan perpindahan wang secara haram.
15. Siasat juga Ketua Menteri yang terlibat dengan pengurup wang.
16. Siasata juga bekas menteri yang menjadi kaya raya dengan memperdagangkan pendatang asing.

Ah, banyak lagi. Sebenarnya perkara disebut itu lebih utama dari video lucah itu kerana ia membabitkan negara dan rakyat.

Justeru saya tidak fikir pihak kerajaan bersedia melayani cadangan Rahim Tamby Chik itu. Kalau alasan suruhanjaya itu perlu disiasat kerana ianya melibatkan pemimpin yang bercakap mengenai Islam, nah semua kes-kes melibatkan apa disebut itu juga melibatkan pemimpin Islam, yang bercakap mengenai Islam, yang pakai baju Melayu pada setiap hari raya.

Adalah tidak adil dan zalim kalau video itu perlu disiasat demikian rupa atas kehendak individu berkenaan. Yang jelas melihat dari cara modeul operandinya ia dilakukan atas sifat dendam, geram dan kemaharahan yang tidak dapat dihilangkan.

Baiklah orang ini semua dan kita semua mengucap sedalam-dalamnya mentauhiudkan diri kepada Allah, menginsafi apakah yang kita lakukan ini mengutungkan kita, negara dan bangsa atau sebaliknya. Dan kepada rakyat di luar sana sesekali angkatlah tangan menadahkan doa kepada Allah dengan memintakan kita semua dimasukkan iman diberikan taufik dan hidayah. Kerana apa yang berlaku di negara kita sekarang adalah satu bala dan petaka.

Apakah bala dan petaka yang menimpa kita hari ini angkara sumpah laksana? Kita terlupa laknat Allah itu akan hadir secara umum walaupun ia hanya dilakukan oleh seorang manusia saja. Selagi orang yang bersumpah laknat berada di negara ini dan kita juga berada di negara ini maka bala atas sumpah laknat itu akan melaknat kita semua! [wm.kl.8:30 am 24/03/11]

Mohd Sayuti Omar
http://msomelayu.blogspot.com

Awat laa kalau sebut "KONGKEK" mai timboi muka mamat nie.. boleh caya kaa???

Apabila Datang Berita Siasat Dulu

“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.(al-Hujurat:6).
Pernah terlibat dengan kes merogol budak dibawah umur pada tahun 1995. Kes yang cukup gempar hingga menyebabkan Ketua Menteri Pulau Pinang LIM GUAN ENG dipenjara kerana nak BELA GADIS MELAYU YANG DIPERKOSA!!

P/s cukup sekadar peringatan buat kita semua.

Kedah Minat Pancing Alberts Latih Skuad Hijau Kuning

http://galerihijaukuning.com/uploads/Others/Galeri%20Kenangan/kedah1993.jpg
Pasukan yang pernah menggegarkan bolasepak Malaysia suatu waktu dahulu

ROBERT Alberts - jurulatih berasal dari Belanda yang mengemudi Kedah muncul juara Piala Malaysia 1993 - adalah antara beberapa calon dalam perhatian Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) bagi mengisi kekosongan jawatan ketua jurulatih menggantikan tempat Ahmad Yusof yang direhatkan.

Presidennya, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat khas badan berkenaan, baru-baru ini tetapi enggan mendedahkan senarai calon berkenaan termasuk mengunci rapat mulut ketika ditanya mengenai ura-ura Sang Kenari bakal mendapat khidmat jurulatih import.

“Bagi kita sedikit masa membuat keputusan memilih (lantik) ketua jurulatih baru, sekarang ada beberapa nama tetapi masih belum dimuktamadkan,” katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di sini, semalam.

Antara calon lain termasuk bekas jurulatih, Mustakeen Omar, Ahmad Shafiq dan Mohamad Ramli.


Ditanya, mengenai pelantikan Azraai Khor Abdullah yang juga bekas ketua jurulatih Kedah ke skuad Negeri Sembilan, dia berkata, Azraai berhak untuk membuat keputusan terbaik dan menjelaskan ia tidak mengganggu pemilihan ketua jurulatih baru pasukan Hijau Kuning.

sumber: http://www.bharian.com.my (24/03/2011)

Interlok : Akhirnya "PARIA" Gugur digantikan dengan "GOLONGAN YANG SAMA"

'Paria' digugurkan dari Interlok, kata Muhyiddin

Perkataan 'paria' telah digugurkan dari novel Interlok yang digunakan di sekolah menengah sebagai bahan sastera, kata Timbalan Prerdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Katanya, perkataan itu yang mencetuskan kemarahan dan demonstrasi daripada masyarakat India akan digugurkan dari versi yang digunakan di sekolah.

Menurut Muhyiddin, panel bebas yang ditubuhkan bagi mengkaji kesesuaian novel tersebuk, termasuk tiga perwakilan India sepakat menggantikan perkataan paria dengan "golongan yang sama". "Dengan persetujuan yang dicapai, Kementerian (Pelajaran) menganggap isu ini selesai,” katanya semasa sesi soal jawap di parlimen hari ini.[Malaysiakini]

Post Mortem Video Lucah 18 SX

Oleh Mohd Sayuti Omar

MISTERIUS video lucah yang dibabitkan dengan Anwar Ibrahim dan siapa producernya sudah hampir terbongkar. Hari ini ada dua kenyataan akhabr mendedahkan berhubung video berkenaan. Pertama oleh Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul dan kedua oleh ahli perniagaan Shazryl Eskay. Mulanya Shazryl Eskay inilah dikenali dengan nama Datuk T.

Sidang akhbar oleh Johari seperti mana kenyataan penuhnya yang dipostkan di bawah. Saya tidak mahu menghurai panjang mengenai pendedahan Johari itu. Cuma apa yang boleh dismpulkan beliau tidak mempercayai watak dalam video berkenaan adalah bosnya, Anwar.

Memahami apa yang diceritakan Johari, video itu telah digunakan untuk memerangkapnya agar meninggalkan PKR. Video itu dijadikan bukti kononya Anwar terlibat dengan skandal sex dan melakukan sex dengan pelacur. Tujuan video itu disondolkan kepadanya agar beliau benci dan meninggalkan Anwar dan menyertai Umno.

Kata Johari juga kalau dia sedia untuk mengkhianati Anwar serta membawa rakan-rakan (MP) lain segalanya ditanggung beres termasuk soal keselamatan dan juga kewangan. Dalam erti kata lain video berkenaan digunakan untuk membeli Johari. Manakala kegiatan membeli Johari dan MP PKR lain dalam strategi mengukuhkan kedudukan kerajaan UBN.

Apabila Johari dan rakan-rakan lain tidak bersedia menjual dirinya, di sinilah menyebabkan video berkenaan didedahkan kepada umum. Ia boleh dianggap sebagai dendam dan kemarahan. Anwar khasnya dan PKR amanya harus mengucapkan syabas dan tahniah kepada Johari yang setia kepada Anwar dan PKR. Penolakan Johari atas tawaran itu satu pengorbanan yang besar. Kalau Johari tidak mempunyai keimanan yang tinggi dan hilang moral sebagai manusia Islam sudah tentu beliau akan tergelap mata dan menerima tawaran berkenaan.

Dengan mengambil kira apa yang didedahkan Johari itu boleh dianggap di sini bagi individu yang telah mengkhianati dan kencing Anwar adalah kerana tergelap mata dengan tawaran kebendaan itu. Mereka sanggup dan rela dicaci sepanjang hidupnya kerana sedikit wang bagi menyumbat poket seluar yang tembus. Tanpa mereka sedar selepas ini untuk mereka menjadi pencaci tahi pun belum tahun boleh.

Berbalik kepada isu tadi, pendedahan oleh Shazryl Eskay enjelaskan bahawa beliaulah penanggungjawabnya. Paling mengejutkan ia turt sama terlibat dan memikul tanggungjawab dalam pendedahan video itu ialah bekas KM Melaka, Rahim Tamby Chik. Kata Rahim Datuk T bukan seorang tetapi ia didhomankan kepada tiga orang Datuk. T adalah trio.

Seorang lagi Datuk ialah orang bernama Shuib Lazim (foto). Rahim tidak menjelaskan bahawa beliau termasuk dalam trio itu, namun penjelasan itu menunjukkan dialah seorang lagi Datuk itu.
Kenapa Shuib Lazim tidak hadir dalam sidang akhbar berkenaan? Shubib Lazim adalah kawan baik kepada Anwar Ibrahim. Pada satu majlis hari raya beliau pernah hadir ke rumah Anwar dan saya melihatnya sendiri.

Shazrly mengakui bahawa salah satu watak dalam video berkenaan seperti dijelaskan Johari adalah dirinya? Sekiranya video itu merakam adigen maksiat jelas bahawa beliau juga terbungkus sama dalam video berkenaan. Kalau watak dalam video itu Anwar, ini bermakna dia juga boleh dibabitkan sebagai terlibat dalam video berkenaan.

Begitu juga dengan Rahim Tamby Chik dan Shuib Lazim turut sama bersuhabat dalam melaksanakan kerja yang keji itu.

Kenapa ia didedahkan? Inilah misteri yang belum terurai dan bukan payah untuk difahaminya. Anwar adalah musuh kepada perdana menteri dan juga isterinya, Rosmah Mansor. Rahim Tamby Chik pula pernah merasa teraniayaan oleh Anwar menyebabkan beliau terpecat dari jawatan ketua Pemuda Umno. Rahim mengira takdir itu adalah kerana Anwar. Ada orang bercerita beliau dikatakan bersumpah akan membalas dendam terhadap apa yang berlaku ke atas dirinya.

Kesimpulan mudah disini, kalau beliau terlibat dengan pendedahan video untuk memburukkan Anwar itu, jawabnya kerana dendam. Apa dilakukan itu untuk membalas dendam lamanya. Tetapi apa hal pula dengan Sharzly, dia seorang ahli perniagaan. Khabarnya dia sedang menghadapi masalah dan dijanjikan dengan mega projek. Mungkin kerana untuk mendapatkan projek maka beliau harus menawan ahli Parlimen PKR menyertai Umno dan dalam masa sama damegkan Anwar Ibrahim. Selepas itu baru dia mendapat upahnya.

Macam mana dengan Shuib Lazim? Apakah peranan dan tuntutan beliau dalam hal ini. Kenapa beliau terlibat dengan Trio T itu? Dan yang menjadi persoalan kenapa beliau tidak hadir pada sidang akhbar itu. Kalau T itu adalah trio setelah Shuib maka ia tidak menjadi tiro lagi tetapi jadi dwi T.

Apakah beliau juga bersubahat kerana ingin mendapat imbuhan kerana sedang berdepan dengan masalah kewangan? Kita akan cuba selidik mengapa dan atas sebab apa penglibatannya. Mudah-mudahan Shuib akan muncul dalam tempoh sehari dua ini menjelaskan sejauh mana penglibatannya dalam pembikinan wayang 18 SX itu.

Seperkara lagi yang hendak saya sebutkan di sini, mungkin juga versi video inilah yang pernah ditayangkan kepada beberapa orang pemimpin Pas dan juga kawan dan sahabat awal Anwar. Katanya para sahabat awal Anwar mulai goyah dan mempersoalkan syaksiah Anwar setelah mendengar cerita atau melihat tayangan promo video berkenaan.

Adalah baik bagi pemimpin Pas maupun sahabat awal Anwar yang mendengar kisah video ini atau pernah menyaksikan promonya membuat mahasabah balik. Jelas dari dua versi penjelasan sidang akhbar tadi video berkenaan adalah sebuah filam wayang yang diwujudkan dengan demikian rupa dengan bantuan makenisme dan peralatan IT yang moden.

Bagi saya pula, saya tidak mahu melihat kebejatan manusia yang menjadi pelakon dalam video berkenaan, tetapi yang saya kesal dan benci ialah mereka yang mendedahkannya. Kerja sebegitu yang mereka lakukan tidak ubah seperti menjolok buah rambutan dengan galah yang berlengeh dengan tahi. Memang buah itu manis tetapi ianya diapati dengan hasil yang buruk dan busuk. [wm.kl.6:17 pm 23/03/11]

Tuan Penasihat ......Rancangan Kita Gagal Lagi...

Oleh Angkasanuri

Hari ini dalang yang menyebarkan video lucah terbongkar. Ternyata ketiga-tiganya adalah orang kuat Umno. Dari ketiga-tiga orang produser video lucah tu, saya cukup berminat dengan Rahim Tamby Chik yang cukup terkenal di Melaka.

Terkenal kerana dikenali cukup fobia dengan orang perempuan berdahi licin. Terkenal juga dengan kes dengan perempuan Portugis dan juga budak bawah umur.

Inilah baru betul 1Malaysia, bukan sekadar Melayu, Portugis pun dia sapu. Sehingga ada seorang kawan buat lawak beritahu, Rahim Tamby Chik ni OK, cuma Rahim kecik je yang tak ok...

Apabila YB Sungai Petani, Johari Abdul mendedahkan dalang video lucah yang menggelarkan diri mereka Datuk T, rupa-rupanya YB Sungai Petani itu silap. Bukan Datuk T, tetapi 3 abdul....Maka kedengaranlah suara ... Tuan Penasihat rancangan kita gagal lagi.... tak guna punya Abdul Wahub...Barulah kelam kabut buat sidang media...dah terlambat...dah kontoi...kata bebudak sekarang...

Rupa-rupanya inilah cara untuk memburukkan Dato Seri Anwar agar YB-YB dalam Pakatan Rakyat melompat. Patutlah Zulkifli Nordin kata 110% Anwar...sebab dia dah tengok dulu...patutlah kopiahnya makin senget...

Seorang yang kini bergelar 'ustazah' dalam Umno Cik Puan Umi Hafilda ( sebab tak diketahui statusnya) kata bukan satu tapi ada 18...siap kata dia ada peluru perpandu untuk serang Anwar dan abangnya YB Azmin Ali.

Maknanya Carcosa Seri Negara akan terus meriah selepas ini dengan tayangan video lucah secara percuma.

Boleh jadi semua filem lucah berkenaan akan diterbitkan sebelum atau semasa pilihanraya umum ke 13 nanti. Kita tunggulah filem mana akan jadi Box Office....Dengar cerita ada juga filem lain yang tak kurang hebat....Antara tajuk filem yang bakal disiarkan ialah ' kenangan Indah di Port Dickson dan Malang Nasib Gadis Monggolia...

http://angkasanuri.blogspot.com/

Bukti pimpinan umno dan polis sekongkol jatuhkan Anwar

SHAH ALAM 23 MAC : Fitnah video lucah untuk 'menutup mulut' Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah kesinambungan daripada pertuduhan liwat yang direka cipta untuk mengaibkan Ketua Pembangkang dan keluarganya serta memecah belahkan Pakatan Rakyat, kata Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat Saifuddin Nasution.

Dalam ceramah di Petaling Jaya malam tadi, Saifuddin memperinci konspirasi yang membabitkan polis dan pemimpin Umno untuk membunuh karier politik Anwar menerusi pertuduhan liwat yang direkayasa dan fitnah video lucah yang didalangi oleh Pengerusi Risda Rahim Thamby Chik yang pernah dituduh merogol gadis bawah umur di Melaka.

Berikut beberapa fakta yang disebut oleh Saifuddin Mengenai Kes Liwat Fitnah 11

1.Saiful jumpa pegawai polis Rodwan Mohd Yusuf di sebuah hotel sehari sebelum membuat laporan polis DNA Anwar ini bukan benda baru. Saiful pada 27 Jun 2008 jumpa pegawai polis bernama Rodwan biras YB Satim Diman, ADUN Umno di Serdang".

"Siapa Rodwan ini? Dalam Peristiwa 98, dialah yang seksa Munawar Anis dan Sukma Dermawan. Pada 27 Jun 2008 dia jumpa Saiful. Ini disahkan Jude Pereira (pegawai penyiasat kes liwat fitnah 11) Bila Karpal tanya, kenapa jumpa Rodwan? Jude kata untuk mendapat nasihat. Mendapat nasihat!!! Rodwan ini terkenal tahun 1998. Dia curi sampel darah Anwar di hospital Kuala Lumpur. Dia polis tapi mencuri"

"Sekarang kamu bawa ke Mahkamah, kamu plot beberapa graf. Ini menunjukkan kehadiran lebih dari 3 orang, Betul? Betul. Boleh jadi 10 orang? Betul? Betul. Kalau ada 10 orang DNA pada dubur Saiful, "kenapa kamu cuma berminat dengan lelaki Y?" tanya Karpal Singh kepada Dr.Siah pakar kimia. Jawab Dr.Siah, "Yang arif, polis cuma suruh saya tanda lelaki Y". Karpal Singh tanya, "Ini lelaki X, lelaki M? Itu polis tak suruh tanda, cuma lelaki Y"

2.Polis Tidak Berminat Keterangan Saksi (Hasnuddin adalah pemilik kondominium bersebelahan unit di mana Saiful mendakwa beliau kononnya diliwat)

"Dia (polis) soal siasat Hasanudin dan isterinya Kak Sham. Polis bila Saiful buat aduan, dia serbu kondominum, ambil semua contoh, gunting karpet sana sini semua. Lepas itu, pergi soal siasat suami isteri ini. Satu soalan saja polis tanya, "Sepanjang Anwar ada dalam bilik bersama tuan rumah ini, ada tak Anwar keluar sekejap dari bilik itu?" suami isteri itu kata "Tak ada, Anwar ada bersama kami". Polis tanya lagi, "cuba ingat balik, diantara pukul 3 petang ke 5 petang, 26 Jun 2008, ada tidak Anwar keluar dari bilik ini?". Suami isteri kata, "Tak ada". Akhirnya, suami isteri itu sebut, bilik itu ada cctv, tengok lah Anwar keluar ke tak. Polis kata cctv itu tolak ke tepi dulu, kami nak tanya kamu dulu. 36 jam suami isteri ini ditanya oleh polis soalan yang sama"

"Oleh kerana suami isteri ini tak beri kenyataan seperti yang mereka hendak, maka tak dipanggil menjadi saksi, kerana kalau jadi saksi, ditanya soalan sama, mereka akan kata "Yang Arif, ya Anwar ada bersama kami". Sedangkan tuduhan ke atas Anwar ialah 3.01 minit hingga 4.30 petang kamu telah meliwat saiful. masa bila dia liwat sedangkan suami isteri dan tamu lain pun ada dengan Anwar."

Mengenai Fitnah video seks lucah didalangi anasir dalam Umno:

1. "Kejam dan zalim mereka tak habis lagi, tak puas lagi, dia reka satu lagi. Ketua-ketua pengarang media dibawa ke Carcosa Seri Negara, hotel mewah ditayang, tapi tak beri tahu nama. Datuk T lah, Datuk itu. suspen. Hari ini Anwar buat laporan polis. Dia (Datuk T) kata tak mau serah pulak video pada polis, Polis pula boleh buat relaks. Hari ini wartawan tanya pada Nazri Aziz, macamana tayangan video lucah di hotel? Nazri jawab "Kalau niat dia tayang baik tak apa". Boleh macam tu?"

2. "Rekod di tangan kita jelas. Ini membabitkan pemimpin tertinggi Umno, Itu sangat jelas. sangat jelas. "Sampai kawan-kawan yang dipertonton video itu pun sebut, bukan saja kita. Padahal kawan-kawan yang dipertonton itu pun musuh kita dah. Ada seorang pemimpin tinggi surat khabar kumpulan NST yang pergi tengok, dia itu memang terkenal musuh Anwar daripada 12 tahun. Lepas dia tengok (dia kata), "ya betul I musuh Anwar, tapi kalau setakat tengok itu dia kata, perut boroi itu bukan perut Anwar"

3. "Dia nak alih Sarawak. Sarawak orang cakap pasal pilihan raya ni apa pun boleh jadi. Taib Mahmud yang rasuah, timbunan kekayaan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia tak pernah siasat, Najib tak nak buang Taib. Rakyat marah, Iban, Dayak, Melayu, Melanau, semua tengah marah, sekarang tunggu nak pangkah saja nak buang. Dia reka (isu video lucah) ini supaya kita kelam kabut menyelesaikan isu ini, itu saja tujuan"

Rahim Tamby Chik masih berdendam dengan Anwar

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Tamby Chik ialah individu yang masih berdendam terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, akibat kejatuhan karier politiknya satu ketika dahulu.

Demikian dinyatakan Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty, mengulas pendedahan Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul hari ini.

Johari dalam sidang media tengahari tadi mendedahkan beliau dijemput oleh Rahim untuk menonton rakaman video seks yang didakwa dilakukan Anwar di sebuah hotel di ibu negara, melalui kenalannya, bekas konsultat kehormat Thailand, Datuk Shazryl Eskay .

Namun Johari segera menafikan individu dalam rakaman video itu ialah Anwar berdasarkan bentuk tubuh badannya. Dalam pertemuan itu juga, Rahim turut mengajak Johari bersama pimpinan Keadilan yang lain supaya meninggalkan KEADILAN dengan menawarkan ganjaran.

”Pendedahan ini tunjukkan beliau (Rahim) sebagai seorang pendendam kepada Anwar disebabkan kejatuhan beliau sebagai Ketua Menteri Melaka dan pemimpin Umno satu ketika dulu,” kata Dr Muhammad Nur.

” Nampak jelas Rahim ialah seorang pendendam yang akan sentiasa berusaha untuk menghalang Anwar muncul sebagai seorang tokoh pemimpin yang berwibawa dan berjiwa rakyat ,” tegasnya yang menyertai Umno empat tahun sebelum Anwar dipecat.

Terbabit konspirasi dengan Mahathir.

Menurutnya lagi, budaya fitnah yang dilakukan Umno telah berakar umbi sejak pentadbiran Mahathir lagi, dan semakin menjadi-jadi ketika Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden Umno.

”Rahim Tamby Chik, ialah antara individu yang dikatakan terlibat menjatuhkan Anwar, sekali dengan Tun Mahathir pada 1998,” ujar beliau.

Ini kerana pada waktu itu Anwar dilihat lantang mengkritik kepimpinan Mahathir yang mengamalkan rasuah dan kronisme.

“Pemimpin Umno tidak takut dengan Allah SWT, terhadap azab daripada Allah. Mereka terlalu gila kuasa dan sanggup mengaibkan orang lain.

“‘Fitnah ini berlarutan sejak zaman Mahathir, sejak 12 tahun lalu. Sepatutnya ia telah berakhir tapi umno sanggup memfitnah tanpa melihat persoalan agama, iman, akhlak, dosa pahala dan syurga neraka,” ujar beliau.

Rahim Tamby Chik, yang merupakan bekas Ketua Menteri Melaka dan bekas Ketua Pemuda Umno, pernah terlibat dalam skandal seks membabitkan gadis bawah umur pada awal 1990an.

Namun beliau dibebaskan dari tuduhan berkenaan selepas pendakwa menggugurkan kes tersebut pada 1994.

Anwar, yang pada masa itu pemimpin nombor dua negara, dikatakan memberi tekanan supaya Rahim berundur dari jawatan kerajaan dan Umno akibat salah laku dan moral yang dilakukannya ketika itu.

“Sebab itu dia berusaha menggunakan pelbagai cara untuk menghapuskan Anwar Ibrahim. Sebab dia begitu marah kepada Anwar kerana menjatuhkannya disebabkan kehidupannya yang tidak memberi contoh teladan yang baik dan tidak bermoral,” katanya lagi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=9633

Jalan Titi Haji Idris berpuaka?

PENDANG – Pelbagai kisah sering diceritakan penduduk kawasan Pendang terutamanya mereka yang daripada beberapa kampung berhampiran sepanjang laluan Titi Haji Idris yang dikatakan mempunyai perkara misteri di situ.

Sinar Harian cuba membongkar cerita mengenai jalan itu yang dikatakan mempunyai kejadian pelik sehingga meragut banyak nyawa penggunanya termasuk lima guru silat yang maut dalam kemalangan di laluan sama, kelmarin.

Selain itu, difahamkan laluan itu sentiasa dilalui pelbagai kenderaan dan menjadi jalan utama pengguna sejak ia diturap untuk ke Langgar, Pokok Sena dan Pendang.

Seorang mangsa kemalangan, Ahmad Jaafar, 47, dari Perumahan Keda Tanjung Setol turut berkongsi pengalaman di sebalik kejadian kemalangan yang berlaku pada dirinya ketika memandu lori tanah di laluan itu kira-kira awal Februari 2009.

Menurutnya, kemalangan itu berlaku di jalan yang sama iaitu dari arah Langgar ke Pendang apabila lori yang dipandunya itu terbabas di tepi kawasan sawah sehingga melanggar tiga pokok besar di bahu jalan itu sehingga semua pokok itu patah.

“Kemalangan itu menyebabkan seluruh bahagian hadapan lori saya remuk teruk, namun saya bersyukur kerana saya tidak mengalami apa-apa kecederaan kecuali masalah pada urat saraf bahagian lutut sahaja.

“Kejadian yang berlaku kira-kira jam 10 pagi ketika saya dalam perjalanan dari Tanjung Bendahara Alor Setar menuju ke Tobiar itu tidak dijangka apabila saya memandu dalam kelajuan 60 kilometer sejam sahaja dengan penuh berhati-hati dan berwaspada, namun tiba-tiba stereng lori saya dipulas kuat oleh satu ‘benda’ ke arah kiri jalan sehingga melanggar pokok,” katanya.

Ahmad berkata, dia bergelut dengan ‘benda itu’ dengan mengawal stereng lorinya, namun tidak terdaya memandangkan stereng lorinya ketika itu terlalu berat.

“Selepas kejadian itu, keadaan diri saya tidak bermaya seolah-olah ada ‘benda halus’ yang menumpang pada diri saya apabila seluruh badan terasa berat.

“Pelbagai ubat daripada hospital dan klinik telah saya makan, namun keadaan saya tidak berubah dan menyebabkan saya pergi berubat secara tradisional kepada seorang bomoh. Namun saya dimaklumkan oleh bomoh berkenaan bahawa ada ‘benda misteri’ yang menumpang pada diri saya pulang ke rumah,” katanya.

Menurutnya, dia cuba mengikut perubatan yang dilakukan secara tradisional apabila bomoh berkenaan memandikan seluruh badannya dan membawanya melepaskan ‘benda halus’ di jalan terbabit di mana tempat kemalangan berlaku.

Sementara itu, pihak bertanggungjawab membuat pemeriksaan terhadap lorinya, namun dimaklumkan keadaan lori itu tidak mengalami sebarang masalah ketika kejadian terbabit.

Selain itu, Chik Abdullah, 59, menceritakan bahawa jalan itu turut meragut nyawa dua kakaknya.

“Kakak sulung saya iaitu Pura Abdullah, 63, meninggal dunia 10 tahun lalu manakala kakak bongsu saya meninggal pada 2009 di lokasi yang sama dan cara kemalangan yang sama apabila motosikal yang ditunggang mereka dilanggar kereta dari arah belakang.

“Saya tidak menyangka nyawa dua kakak saya berakhir di jalan itu apabila mereka mengalami kecederaan teruk pada bahagian kepala,” katanya.

Mangsa sering nampak haiwan

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Kampung Alor Pudak, Yaacob Yunus, 70, mengakui bahawa jalan itu meragut banyak nyawa apabila boleh dikatakan setiap hari berlaku kemalangan.

Menurutnya, kemalangan yang berlaku melibatkan kenderaan mangsa terbabas sendiri tanpa melibatkan kenderaan lain.

“Laluan ini lurus sahaja dan saya akui banyak cerita misteri yang didengari daripada penduduk kampung berhampiran laluan ini apabila mereka sering ternampak benda pelik yang menyerupai pelbagai jenis haiwan seperti kambing, kerbau dan lembu.

“Penduduk yang pernah menjadi mangsa kemalangan pernah ternampak seorang lelaki dan perempuan berpakaian jubah di laluan itu terutamanya pada tengah malam,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi JKKKP Kampung Alor Berala, Mohd Noor Awang berkata, beberapa tahun lalu penduduk sibuk menceritakan bahawa ternampak mangsa yang sudah mati berjalan di laluan itu pada awal pagi.

“Isteri saya pernah nampak bayangan wanita di jalan itu sehari sebelum satu kemalangan maut di situ,” katanya.

Notis Roboh : Sabaq datuk.. ini punya kerja boleh jatuh negeri ooo...

Notis roboh jika degil

ALOR SETAR - Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) diminta menguatkuasakan undang-undang dengan lebih tegas terhadap pemilik rumah yang membuat pengubahsuaian hingga melebihi had dibenarkan.

Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berkata, kebanyakan rumah didapati melanggar syarat pengubahsuaian apabila aspek keselamatan diabaikan, malah bangunan tambahan yang dibina tidak mengikut spesifikasi ditetapkan.

“Terdapat rumah yang bina tambahan bangunan hingga ke laluan belakang yang merupakan jalan rizab. Sepatutnya laluan itu kosong iaitu menepati ukuran 10 kaki untuk laluan kecemasan,” katanya.

Menurutnya, tindakan pemilik rumah itu bukan sahaja membahayakan nyawa ahli keluarganya, tetapi juga membahayakan jirannya.

“Sepatutnya penduduk fikirkan laluan kecemasan, ini sebaliknya pula. Jika berlaku kebakaran, sukar untuk kita selamatkan mangsa dalam rumah yang terperangkap. Saya juga hairan bagaimana pelan bangunan itu boleh lulus jika diperiksa oleh MBAS, ini bermakna ia dibina secara haram,” katanya.

Berikutan itu, pihaknya telah mengarahkan MBAS supaya membuat pemeriksaan di kawasan perumahan dan mengeluarkan notis roboh kepada penduduk yang berdegil, sekiranya mereka enggan merobohkan bahagian binaan yang melanggar spesifikasi dibenarkan.

“Pemilik rumah itu sebenarnya melakukan dua kesalahan, iaitu bina secara haram dan membahayakan orang ramai kerana tidak ikut syarat. Binaan itu perlu dirobohkan sama ada pemilik roboh sendiri atau MBAS akan lakukan,” katanya.

Ir Phahrolrazi berkata, pihaknya memandang serius isu ini kerana tidak mahu dipersalahkan sekiranya berlaku kejadian tidak diingini, kerana amaran telah dikeluarkan.

“Apabila ditegur, penduduk tidak endah. Apabila berlaku kebakaran, MBAS akan dipersalahkan sebab tidak ambil tindakan awal. Sikap sebegini harus di kikis dan harap pemilik rumah lebih bertanggungjawab,” katanya.

Menurutnya, terdapat juga penduduk yang sewenang-wenangnya menambah tingkat atas bangunan walaupun pelan tidak diluluskan.

“Kes-kes yang serius akan dikenakan tindakan tegas. MBAS boleh berkompromi bagi kes-kes kecil dengan meminta kerjasama pemilik ubahsuai semula mengikut syarat sedia ada,” katanya.

9 pelajar Kedah peroleh gred cemerlang tertinggi A+


Pasangan kembar, Nor Aini Muhammad (kanan) yang mendapat keputusan 8A,2C dan kembarnya Nor Ain Muhammad 6A,2B dan 1C menunjukkan keputusan SPM yang diperolehi mereka di Alor Setar, semalam.

ALOR SETAR 23 Mac - Sembilan pelajar di negeri ini berjaya meraih gred cemerlang tertinggi A+ dalam keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2010 yang diumumkan hari ini.

Pengarah Pelajaran negeri, Abdullah Saad berkata, tiga sekolah berjaya mencatat kelulusan 100 peratus iaitu Sekolah Berasrama Penuh Kubang Pasu, Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu dan Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim.

"Sebanyak 59 mata pelajaran mencatatkan kelulusan 100 peratus berbanding 55 mata pelajaran pada 2009.

"Seramai 31,761 orang calon layak mendapat sijil dan peratus pencapaian Kedah ialah 49 peratus serta meningkat 2.91 peratus daripada 46.09 peratus tahun lalu," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.

Menurutnya, 36,548 pelajar menduduki SPM 2010 dan seramai 451 calon berjaya memperoleh Gred Cemerlang (A+, A dan A-) dalam semua mata pelajaran.

Tambahnya, jumlah itu menunjukkan peningkatan 43 orang berbanding 408 pada keputusan SPM 2009.

"Gred purata keseluruhan SPM Negeri Kedah 2010 ialah 5.392 berbanding 5.560 pada tahun 2009.

"Sebanyak 11 buah sekolah berjaya mencapai gred purata antara 0.0 hingga 3.0," katanya.

Jelas Abdullah, sebahagian besar sekolah di Kedah berada dalam kategori sekolah cemerlang, baik dan memuaskan.

"Sekolah berpotensi hanya lima buah sahaja dan ini menggambarkan tahap pencapaian sekolah semakin meningkat ke arah berprestasi tinggi," jelasnya.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...