TERKINI :

Wednesday, March 23, 2011

TERUSLAH LENA WAHAI PEMUDA 2.0


KEPADA PEMUDA PAKATAN RAKYAT..
ADAKAH ANDA SEMUA SEDANG LENA..
LENA DI ULIT INTAN PERMATA BERLIAN..

KETUA PEMBANGKANG SEDANG DIHUMBAN SEDALAM-DALAMNYA
TETAPI ANDA MASIH LENA..LENA DI ULIT INTAN..

PEMUDA UMNO TELAH BANGUN
BANGUN MENGGONCANG MINTAK DNA ANWAR
TAPI ANDA SEMUA MASIH LENA..
LENA DI ULIT INTAN....

WAHAI PEMUDA PAKATAN RAKYAT..
TAK KIRA ANDA PAS
TAK KIRA ANDA PKR
TAK KIRA ANDA DAP
ANDA TETAP PEMUDA PAKATAN RAKYAT

TAPI ANDA SEKARANG SEPERTI PEMUDA PONDAN
TAPI PONDAN STESYEN KERATAPI ALOR SETAR LAGI KERAS RASANYA
NAMUN ANDA IBARAT HILANG GIGI HILANG GUSI...
SEDANGKAN ISU DISEKELLILING ANDA SEDANG BANYAK MENIMBUN...

DARI...ISU DNA SAMPAI KE VIDEO SEX..
ANDA HILANG ENTAH KEMANA....
SEPATUTNYA ANDA GOLONGAN PEMUDA
MENJADI OBOR MEMBAKAR JIWA RAKYAT
NAMUN ANDA SEMUA IBARAT TAK TAHU PUNCA

ITU PUN JANGAN HENDAK MEMIMPIN PEMUDA
KETUA PEMUDA SUDAH JADI PEMUDA 2.0 HABIH APA CERITA BRO...
TAK ADA CERITA LENALAH ANDA SELALU
PRU13 LAMA LAGI DAN ANDA SEMUA SEKADAR MENGIDAM PUTRAJAYA
DIMANA IANYA TAK AKAN KUNJUNG TIBA...

TERUSLAH LENA WAHAI PEMUDA 2.0

http://umno-reform2.com/front/images/stories/shamsul%20iskandar.jpghttp://www.dapsy.org/wp-content/uploads/2010/09/20100622_parl_loke_siew_fook_01.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_2F9nTcAJr7c/TK-mAkbTQdI/AAAAAAAAR8w/P1Jps-oXN4g/s1600/20090701_Nasruddin_Hassan.jpg

Nukilan...
www.depakata.co.cc

Video Sex : Pendedahan Datuk Johari

Dah kantoi Depa Punya Kerja..lalu depa tembak balik kata Johari mintak harga pelincir RM100ribu...

JOHARI ABDUL SILAP LETAK HARGA TINGGI SANGAT....


"Tuduh menuduh ekoran penayangan video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, berpanjangan apabila pemimpin PKR pula didakwa mahukan RM100,000 sebagai "pelincir" untuk membawa lebih ramai ahli parlimen Pakatan Rakyat menonton video itu. Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T mendakwa, ahli parlimen PKR, Datuk Johari Abdul membuat permintaan itu selepas menonton video kontroversi tersebut. Beliau juga mendakwa Johari meminta RM1 juta untuk setiap tujuh anggota parlimen yang akan dibawanya untuk menonton video itu." (Malaysiakini)

Ulasan Saya - AMAT bijak cara Johari Abdul. Tetapi upah yang beliau minta itu terlalu tinggi, jika tidak ramai MP dari PR boleh menonton lakunan mereka. Apakah mereka yakin setelah MP dari PR menonton tayangan lucah itu, mereka akan bersekongkol dengan kaki fitnah? Bayangkan jika seorang dapat RM 1 Juta, selepas menonton mereka balik dan shopping sakan tetapi tetap bersama PR....siapa yang bodoh agaknya?

http://wfauzdin.blogspot.com/2011/03/johari-abdul-silap-letak-harga-tinggi.html

Jika Esok hangpa masih tak boleh renew road tax hangpa luku ja pegawai yang handle tuu..!!!


Betulkah kemasukan 90,000 pekerja asing ke negara ini yang akan berperanan sebagai pengundi dalam PRU 13

KUALA LUMPUR, 23 Mac: Tindakan para pemimpin Umno BN itu, menurut beliau, amat keterlaluan kerana untuk mengekalkan kuasa mereka sanggup melakukan apa sahaja terasuk penipuan dan mengabaikan kepentingan rakyat di tanah air sediri.

"Terbaru, mereka juga sanggup membuat dan menayangkan video lucah kepada golongan tertentu yang mengaitkannya pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tidak sedarkah mereka dengan bahaya fitnah yang dibuat oleh mereka itu. Pada hal dalam Islam fitnah itu ditegah oleh Allah dan bahayanya amat besar," kata Ahli Parlimen Baling, Ustaz Taib Azamuddin Md Taib.

Antara bahaya fitnah, katanya, ia akan menyebabkan seseorang itu terkena dosa khazah, merrosakkan diri sendiri, masyarakat dan negara.

"Orang yang membuat dan menyebarkan fitnah juga perlu sedar, jika hari ini dia membuat fitnah kepada seseorang, suatu hari nanti fitnah yang dibuatnya itu akan turut menimpa dirinya sendiri pula," tegasnya.

Sehubungan itu beliau menasihati orang ramai agar berfikir lebih jauh dengan permainan politik kotor para pemimpin Umno BN dan tidak lagi memberikan kepercayaan kepada mereka untuk memerintah negara dalam PRU Ke-13 akan datang.

Selain itu, katanya Umno atau BN difahamkan telah meluluskan kemasukan 90,000 pekerja asing ke negara ini yang akan berperanan sebagai pengundi bagi pihak parti itu dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.

Selain PRU, mereka juga didakwa akan turut dipergunakan oleh Umno BN dalam siri pilihan raya kecil dari semasa ke semasa untuk menghadapi Pakatan Rakyat bagii membolehkan mereka menempa kejayaan.

Ketika mendedahkan perkara itu berkata, daripada angka itu, 45,000 orang didatangkan dari India manakala selebihnya dari negara-negara lain termasuk Myanmar.

Menurut beliau, pekerja dari Myanmar kini kebanyakannya tinggal di Langkawi dan bekerja sebagai nelayan sehingga menyebabkan nelayan-nelayan tempatan di Langkawi mengalami kerumitan untuk menangkap ikan akibat persaingan daripada mereka.

Kata, keadan itu terjadi kerana mereka sendiri yang lebih berkuasa dalam aktiviti menangkap ikan berbanding nerlayan tempatan kerana dibantu dan disokong sepenuhnya oleh para pemimpin Umno.

"Peliknya pula mereka juga sanggup membawa masuk pekerja dari India sedangkan orang-orang India yang dah ada di negara kita sendiri banyak yang tak ada kerja.

"Selain itu, mereka sanggup membantu pekerja-pekerja India dari India dalam segala segi sedangkan orang-orang India yang ada di negara kita sendiri banyak yang tak ada rumah," katanya yang juga Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat ketika ditemui di lobi Dewan Rakyat, di sini, hari ini.

Serang Libya: Jemput penyamun untuk halau perompak?

http:\\www.drazmanibrahim.com

http://2.bp.blogspot.com/-2DO-gBVM6M8/TWsq5f_73dI/AAAAAAAADA4/H13rXSDVKR8/s1600/2011-02-27_muramar_ghadafi.jpg

Artikel saya di Harakahdaily dan beberapa laman web serta blog termasuk Buletin Online dan Cina Islam bertajuk ‘Serang Libya Cetus Banyak Persoalan’ mengundang banyak komen dan respon. Ada yang memahami dengan baik maksud yang ingin saya utarakan tetapi ada yang agak melulu menghentam kononnya saya menyokong Gaddafi untuk melakukan pembunuhan terhadap rakyatnya sendiri! Nauuzubillah...

Menguatkan lagi hujah mereka, dikemukakan kepada saya data-data yang memang telah saya sedia ketahui tentang bilangan rakyat awam yang menjadi mangsa keganasan regim Gaddafi. Terima kasih atas segala maklumat tambahan.

Dengan menghargai segala komen yang diberikan terutamanya yang bersifat kontra dan negatif, sukacita saya menjelaskan tiada sekelumit pun dari maksud artikel berkenaan bermaksud untuk menyokong regim Gaddafi samada secara langsung atau tersembunyi. Tiada keraguan lagi Gaddafi wajib pergi. Malah As Syeikh Dr Yusuf Al Qaradhawi telah mengeluarkan fatwa kepada mana-mana tentera yang berpeluang untuk melepaskan tembakan ke arah Gaddafi, mereka perlu melakukannya.

Kekejaman Gaddafi sepanjang 42 tahun pemerintahan memerlukan helaian panjang untuk disenaraikan terutamanya jenayah berkaitan hak asasi manusia, penderaan kepada para penentang, pembunuhan oposisi, tahanan tanpa bicara, penggelapan kekayaan hasil minyak negara, penafian hak bersuara dan pelbagai lagi. Ramai pemimpin penentang yang hilang begitu sahaja tanpa dikesan. ‘Freedom of Press index’ pernah menamakan Libya sebagai negara paling tertutup di rantau Timur Tengah dan Utara Afrika.

Apa yang menjadi persoalan pokok, setelah hampir seluruh dunia sepakati bahawa Gaddafi wajib pergi, dan rakyat sendiri telah bangun atas nama jihad untuk memerangi regim Gaddafi serta kekuasaan Gaddafi sendiri seolah-olah bagai telur dihujung tanduk dengan bandar demi bandar jatuh ke tangan pejuang (saya sama sekali tidak bersetuju dengan istilah pemberontak), tiba-tiba kuasa barat dengan diketuai AS disertai Francis, Britain dan beberapa negara lain berlagak wira dengan lesen kononnya melaksanakan resolusi PBB bagi menguatkuasakan zon larangan terbang ke atas Libya, mereka menghalalkan tindakan menghujani bumi Libya dengan ratusan ‘Tomahawk’.

Walaupun mereka mengatakan yang menjadi tumpuan serangan adalah sasaran-sasaran ketenteraan tetapi dengan tegas saya katakan: “Ini satu pembohongan!”

Istilah sasaran ketenteraan ini agak sinonim sepanjang 6 tahun saya menetap di Iraq ketika era pasca perang teluk dari 1993-1999. Dengan alasan untuk menguatkuasakan sekatan ekonomi PBB dan zon larangan terbang ke atas Iraq, bukan sedikit serangan udara yang dilancarkan sepanjang tempoh itu samada melalui pengkalannya di Arab Saudi, Bahrain, Kuwait atau Turki serta kapal perangnya di rantau Teluk Parsi. Targetnya, sasaran ketenteraan Saddam!

Tanpa menafikan kecanggihan teknologi yang mereka miliki dalam masa yang sama kita tidak melupakan permusuhan sepanjang zaman dunia kristian terhadap dunia Islam, agak mustahil serangan yang dilancarkan dari jarak hampir beribu kilometer mampu tepat ke sasaran tanpa tersasar ke penempatan awam. Dengan mata saya sendiri, saya menyaksikan semua kekajaman ini dan dengan dua tangan ini, dalam keadaan serba kekurangan, saya pernah merawat beberapa penduduk awam yang tercedera parah ekoran serangan AS ketika menjalani latihan praktikal tahun akhir di Saddam Medical City, Baghdad. Mangsa terbunuh dan tercedera dalam serangan yang kononya disasarkan ke sasaran ketenteraan. Siapa penjenayahnya? Ketika itu George W. Bush.

Apatah lagi kalau kita mengaitkan serangan ini kebencian dunia barat dan kristian terhadap dunia Islam dan Ummat Islam. Musuh dunia kristian bukan hanya setakat tentera malah seluruh ummat Islam kecuali mereka yang sedia masuk ke lubang biawak bersama mereka. Untuk rekod, Saddam dan Gaddafi adalah penganut ideologi sosialis, ajaran yang memusuhi Islam.

Kalau boleh kita istilahkan, Saddam dan Gaddafi adalah perompak, bolehkah diundang penyamun (AS dan sekutunya) untuk menghalau perompak? Apakah ada penyamun berhati mulia yang akan berlalu begitu sahaja setelah perompak dikalahkan? Tentunya penyamun adalah gerombolan yang lebih ganas dan sadis, menjarah tanpa belas kasihan, merampas dan membunuh tanpa perikemanusian.

Lihatlah apa yang berlaku di Iraq sekarang. Amankah Iraq setelah regim Saddam menjadi sejarah? Teringat kata-kata seorang pensyarah saya di Universiti Baghdad dahulu. “Adanya Saddam adalah bala bagi rakyat Iraq, tetapi perginya Saddam dan hadirnya AS akan menjadi bala yang lebih besar.” Saya tidak begitu memahami ungkapan ini sehinggalah selepas penjajahan AS di bumi Iraq tahun 2003 lalu sehingga sekarang masih rakus tanpa pernah kenyang mengaut kekayaan bumi Ummat Islam.

Berbalik kepada krisis di bumi Libya, sekali lagi kita senada, Gaddafi wajib pergi tapi bukan dengan camputangan barat yang hadir dengan telunjuk lurus kelingking berkait. Liga Arab yang mewakili 23 negara Arab Islam dan OIC mesti membuktikan kredibiliti dan keupayaan mereka menyelesaikan masalah ummat dan serantau. Ummat Islam di Libya wajib diselamatkan tanpa sebarang kompromi dan dolak dalih. Cubaan penjajahan era moden oleh kuasa barat mesti ditentang sehebatnya.

Liga Arab yang sebelum ini menyokong pembentukan Zon Larangan Terbang di Libya kini dilihat mula berubah nada setelah menyaksikan kemusnahan hebat ekoran serangan AS dan sekutunnya ini. Imej mayat-mayat orang awam yang terbakar bukan sahaja menyebabkan Liga Arab berubah fikiran malah turut menyebabkan Cina dan Rusia menyuarakan kekesalan terhadap keganasan AS dan sekutunya. Selain Cina dan Rusia, Presiden Venezuela, Hugo Chavez juga keras menyuarakan bantahan. Tapi di mana suara keras pemimpin Negara Islam? Kalau alasan serangan adalah untuk menghalang pembunuhan rakyat awam oleh regim Gaddafi, bagaimana pula dengan rakyat awam yang terkorban angkara Tomahawk? Apakah dengan resolusi PBB, pembunuhan tidak dianggap jenayah?

Harussani sedia jumpa Nik Aziz

IPOH, 23 Mac: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria sedia berjumpa dengan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagaimana yang diusahakan Dewan Pemuda PAS negeri.

Beliau mengambil pendekatan meraikan hasrtat mana-mana pihak untuk bertemu dan berbincang berkenaan apa-apa isu apatah lagi yang mempunyai kepentingan terhadap umat Islam.

Harussani menyatakan jabatannya sering mengamalkan pintu terbuka terhadap kunjungan mana-mana pihak.

“Oleh yang demikian, saya mengalu-alukan kedatangan beliau dan bersama-sama mencari penyelesaian tgerhadap apa-apa isu yang diketengahkan,” ujarnya di dalam surat kepada Pemuda PAS negeri.

Surat itu sebagai jawapan balas kepada surat daripada Pemuda PAS negeri bertarikh 7 Mac lalu yang berhasrat mengatur pertemuan Harussani dengan Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

Mak Bapak Macam HARAM..macamana anak nak jadi elok..???

Ibu bapa perlu tunjuk teladan baik..macamana anak nak jadi baik kalau mak bapak pun tak solat dan menutup aurat...

PADA awal tahun lalu, negara dikejutkan dengan berita kes keruntuhan moral remaja. Jenayah membuang bayi amat berleluasa seperti hidup pada zaman Jahiliah moden. Jika pada zaman Jahiliah, bayi perempuan ditanam hidup-hidup, namun kini bayi tidak berdosa tidak kira jantina dibuang dan dibakar tanpa rasa belas kasihan. Semuanya demi menutup rasa malu akibat keterlanjuran dilakukan.

Banyak pihak memberikan pendapat dan pandangan masing-masing. Ada yang mahu pesalah ini dijatuhi hukuman mati kerana membuang bayi jika disabitkan kesalahan. Ada juga pendapat lebih agresif iaitu supaya mengenakan hukuman mandul atau ‘kasi’ kepada mereka

Pelbagai pihak perlu sedar bahawa remaja kini adalah generasi X iaitu lebih terdedah kepada sumber teknologi maklumat.

Jika pengajaran seks diajar di sekolah bagi memastikan mereka memahami tujuan sebenar seks, maka selepas tamat sesi persekolahan mereka mungkin akan ke kafe siber bagi mendapatkan lebih maklumat mengenainya.

Selagi laman web pornografi tidak disekat, selagi itulah masalah ini tidak dapat dibendung.

Daripada kita bersusah payah memikirkan corak pengajaran seks di sekolah, adalah lebih baik kita berusaha memantapkan bidang pengajaran agama.

Tiada yang lebih utama dalam membentuk sifat diri seseorang individu kecuali kemantapan iman dan takwanya kepada Allah.
Selain itu, ibu bapa juga memainkan peranan penting dalam membentuk sahsiah diri pelajar. Anak-anak dihantar belajar ke sekolah agama, tetapi ibu mereka sendiri tidak memakai tudung dan ayah mereka tidak pernah bersolat. Jadi bagaimana anak-anak ini dapat mempraktikkan apa dipelajari di sekolah jika mereka tidak mempunyai contoh teladan yang baik di rumah.

Bagaimana anak-anak dapat menutup aurat dan solat sedangkan ibu bapa mereka sendiri mengabaikan tuntutan agama.

Jadi sebelum memaksa anak-anak berkelakuan baik, ibu bapa terlebih dulu perlu berubah menjadi yang terbaik.

NURUL NISHA MOHD SHAH,
Fakulti Komunikasi
dan Pengajian Media,
UITM, Shah Alam

p/s: gambar di atas hanya sekadar hiasan..
* The views expressed here are the personal opinion of the columnist / writer.
http://lhakim-suarahati.blogspot.com/2010/10/ibu-bapa-perlu-tunjuk-teladan.html

Cerita Blue


Pergh... baru-baru nih wartawan Malaysia ramai yang dapat tengok cerita blue... free plak tue... tak perlu buat kat mana-mana panggung wayang.... pakai projector pon boleh... hahaha.... yang lawak tue... depa dapat tengok pasai nama terpilih jer... hahaha... selected personal jer... hahaha...

Tiket tak perlu nak beli... pop corn pon tabley nak bawak masuk.... kena pakai jubah plak tue... kenapa pakai jubah.... takut mana-mana wartawan lelaki akan tersembul "anu" dier ker... hahaha.... yer la ... tengok citer blue... mestilah boleh tersembul... lain la kalu dah mati pucuk... hahaha...

Yang lagi lawak tue.... buat kat Carcosa tue.... pergh.. tempat ekslusif tue... hahaha... Lembaga Penapis Filem dan FINAS tak buat censorship ker... hahaha... ini tayangan 18PGPLSX ... semua kombinasi ader.... cuma satu jer nak tanya... khabarnya gambar tue hitam putih... errrr.... awat lekeh benar orang yang setup kamera tue... pakai kamera CCTV cap ayam.... hahaha...

Wei.. dengan RM35 .. boleh dapat satu CCTV Colour cap ayam la kalu pegi Jalan Pasar kat PUDU tue... hahaha... bukannyer mahal sangat pon... kat rumah gua ... semua CCTV gua pasang yang kaler punya... tak mahal pon... cuma abis RM2000 ++ jer masa gua buat sistem CCTV nih... siap ader 2 unit yang hidden camera plus motion sensor sekali... hahaha

Datuk T yang tanyangkan cerita blue kat wartawan nih sengkek sangat ker... takkan tak mampu nak beli kamera berwarna... bukannyer mahal pon.... hahahaha.... buat lawak betul la...

Ini mesti bajet ciput masa nak buat agenda nih... sebab itu la pakai kamera cap ayam.... hahaha.... buat malu jer ... kata bertitle Datuk... tapi sengkek yaa amat.... hahaha..... mesti title Datuk nih pasai banyak sangat cucu... hahaha... bukan yang dikurnia punya title... hahaha

Wei... biler nak edarkan cerita blue tue dalam CD... masa PRU tahun 1999 dan 2004 dulu bercambah cd cerita blue macam ini dibagi free kat pasaran... masuk dalam peti surat... wei... kalu nak kasi kat gua.. tolong kasi yang blue-ray punya format aaa... sebab DVD kat rumah gua cuma boleh baca format Blue-

Kenyataan Akhbar Johari Abdul, MP Sg Petani : Siapa Datuk T ?

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.


Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

Kenyataan Akhbar Dato' Johari Abdul berhubung isu video sex

KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato' Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato' Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato' Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya ("Johari Abdul") adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato' Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato' Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato' Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato' Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato' Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato' Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato' Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

 

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato' Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato' Seri Anwar Ibrahim.


DATO' JOHARI ABDUL

AHLI PARLIMEN SG PETANI

AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN

23 MAC 2011

Sat Boleh Sat Tak Boleh..Mai Hari Nie Boleh Pulak...!!

Hakim ubah keputusan, kini terima sampel DNA Anwar bahan bukti
Oleh Hafiz Yatim

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengubah keputusan bicara dalam bicara sebelum ini untuk membenarkan berus gigi, tuala dan botol air yang diperoleh dari lokap tempat Datuk Seri Anwar Ibrahim ditahan, dikemukakan sebagai bukti.

Mahkamah bagaimanapun menolak permohonan pihak pendakwa untuk memaksa Anwar menyerahka sampel DNAnya. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah juga berkata tangkapan ke atas Anwar oleh pengawai penyiasat DSP Jude Blacious Pereira adalah sah dan sehubungan itu, barangan berkenaan perlu diterima.

"Selepas mempertimbangkan bukti dengan kenyataan dari IO dan pegawai yang menangkap (Supt Ahmad Taufik Abdullah) saya memutuskan bahawa tangkapan itu adalah sah.”


"Dengan itu, barangan yang diperolehi dari sel - (botol air minuman, berus gigi dan tuala) boleh diterima sebagai bukti,” katanya.

Berikutan keputusan itu, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden berkata akan meminta dua saksi pendakwaan untuk tampil sekali lagi bagi mengemukakan barangan tersebut untuk dijadikan bukti.

Walaupun Yusof tidak menamakan mereka, namun dipercayai mereka adalah ahli kimia, Nor Aidora Sameon dan Supt Amidon Anan yang sebelum ini pernah memberikan keterangan.

Dalam keputusannya, hakim Zabidin bagaimanapun menolak permohonan pendakwaan bagi memaksa Anwar memberikan sampel DNAnya.

"Bolehkah mahkamah ditangguhkan hingga esok?” Yusof kemudiannya bertanya.

Hakim Zabin kemudian mengajukan soalan itu kepada Karpal yang berkata beliau tidak ada bantahan.
azlan
Beliau kemudiannya menangguhkan perbicaraan sehingga jam 9 pagi esok bagi membolehkan semua pihak membuat persiapan.

Sebelum ini pihak pendakwaan membuat dua permohonan - permohonan pertama bagi semakan semula keputusan perbicaran dalam perbicaraan yang menolak tiga barangan sebagai bahan bukti dan jyang kedua bagi mengarahkan ketua pembangkang itu memberikan sampel DNAnya.

Permohonan bagi memaksa Anwar menyerahkan sampel DNA dikatakan sesuatu yang 'bukan lazim' dan belum pernah dilakukan dalam sejarah Malaysia, negara-negara Komanwel dan juga dunia, kata peguambela utama, Karpal Singh

Yusof pula telah berhujah bahawa sampel DNA Anwar adalah penting dan relevan bagi menentukan sama ada ia sepadan dengan DNA yang diambil dari sperma yang dijumpai di dubur pengadu kes berkenaan,Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Tidak pernah ada permohonan seumpama ini sebelum ini tetapi tidak bermakna ia tidak boleh dilakukan... atau tidak Seksyen 165, Akta Keterangan tidak mempunyai makna. Kita mempunyai bukti tetapi atas sebab teknikal ia tidak dapat diterima (oleh hakim),” hujahnya minggu lalu.

Hakim Zabidin sebelum ini telah memutuskan bahawa sampel DNA dari tiga barangan - sehelai tuala, botol air minuman dan berus gigi - tidak boleh diterima kerana ia diperolehi dengan cara yang tidak sah.

Keputusan hari ini dikatakan sebagai satu tamparan kepada Anwar.

Ketua pembangkang itu daripada kandangnya berkata terdapat tekanan politik yang hebat bagi memaksa hakim menukar keputusannya sebelum ini.

Rahim Dan Eskay Terbabit Dalam Fitnah Video Lucah

PETALING JAYA 23 MAC :Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah adalah antara mereka yang terlibat dalam video seks fitnah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, menurut Ahli Parlimen Sungei Petani Johari Abdul.

Johari berkata Rahim dan Shazryl menemui beliau di Hotel Flamingo Kuala Lumpur untuk menunjukkan video 21 minit itu sebelum memujuk beliau untuk lompat keluar dari PKR menyertai itu dengan imbuhan lumayan

Selepas menyaksikan video itu, Datuk Johari yakin pelakon itu bukan Datuk Seri Anwar berlandaskan faktor berikut :

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik.

Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka, kata Datuk Johari.
http://tvsnews.net/v1/

PATUTNYA RAKYAT MALAYSIA DOK PIKIAQ MENATANG NIE BUKAN DOK GEBANG BAB JUBOQ PUNGKOQ LIWAT & BEDIO SEX TUU....

KERUGIAN MALAYSIA LEBIH RM 580 BILLION

Bailout Bank Bumiputera sebanyak 4 kali - rugi RM10.4 billion.
Kerugian Perwaja Steel - rugi RM10 billion.
Bailout Indah Water Konsortium (IWK) - rugi RM200 juta.
Bailout Konsortium Perkapalan Berhad - rugi RM1.7 billion.
Hicom (Proton) kerugian sehingga Kerajaan terpaksa menggunakan duit Petronas untuk membeli saham Proton -rugi RM1 billion.
Membeli semula saham MAS daripada Tajuddin Ramli dengan harga RM1 billion lebih dari harga pasaran.
Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku - rugi RM3.3 billion.
Bailout LRT PUTRA dan STAR - rugi RM6 billion.
Bailout Renong/UEM - rugi RM12 billion.
Pampasan pembatalan Projek Empangan Bakun - rugi RM950 juta.
Hutang tertunggak InventQjaya - rugi RM228 juta
Pampasan Jambatan Bengkok - rugi RM257 juta
Pampasan pembatalan Broga Incinerator - rugi RM500 juta
Kerugian membeli saham Agusta - rugi RM510 juta
Skandal Port Klang Free Zone - rugi RM4.6 bilion
Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) - rugi RM6.75 bilion
Blok L dan M - RM 380 billion
Sime Darby - RM 1.6 billion
Pos Malaysia - RM 546 juta
Felda - RM 8 Billion

Saya adalah seorang penganalisa ekonomi yang sekarang ini bekerja di sebuah firma perbankan yang terkemuka di Malaysia . Saya bertanggung jawab untuk menguruskan dana yang berjumlah RM45.2 juta untuk tujuan pelaburan dalam dan luar negeri. Sebagai seorang rakyat Malaysia yang prihatin, saya ingin berkongsi pengalaman dan pengamatan saya mengenai pengurusan ekonomi di Malaysia .

Sebagaimana yang kita tahu, kegiatan ekonomi yang lancar merupakan tunggak kekuatan dan kemajuan sesebuah negara. Namun demikian, banyak dasar dan keputusan ekonomi negara tidak dibuat dengan teratur serta banyak melibatkan kepentingan kroni. Akibatnya, harga barangan asas terus menaik yang menjejaskan majoriti rakyat.

Kuasa beli rakyat semakin rendah sedangkan harga barangan dan perkhidmatan semakin meningkat. Ini akan membawa kepada peningkatan inflasi yang seterusnya akan memberi tekanan kepada kadar faedah. Sebarang peningkatan kadar faedah akan melembapkan pertumbuhan ekonomi. Dan sekiranya inflasi lebih tinggi daripada kadar simpanan, maka kita akan melihat simpanan kita terhakis.

Laporan Buku Tahunan The Global Competitiveness Report 2007-2008 (sebuah penerbitan Forum Ekonomi Dunia) telah meletakkan Malaysia berada pada kedudukan ke-21 di dunia dari segi persaingan global. Walau bagaimanapun laporan yang sama meletakkan Malaysia ke tempat 69 dari segi bebanan hutang, tempat 54 dari segi kadar inflasi, prestasi bank, ke 33.

Fakta-fakta ini menunjukkan tahap pengurusan ekonomi di Malaysia masih lagi lemah jika hendak dibandingkan dengan senarai 131 buah negara. Dengan trend harga barang yang terus meningkat kesan daripada peningkatan harga tol dan minyak tahun demi tahun sudah pasti akan menjejaskan ranking negara Malaysia ke tempat yang lebih buruk. Apa yang lebih membimbangkan adalah, kesan tingginya inflasi ini bakal membebankan rakyat jelata yang rata-rata bukanlah dari golongan yang berada.

Kita boleh melihat betapa bahayanya kesan daripada ketidakkecapan pengurusan ekonomi boleh membawa kepada peningkatan kes-kes samun, rompak, rasuah, penipuan dan sebagainya. Hal ini demikian kerana rakyat sudah terdesak dan terpaksa melakukan apa saja demi untuk menyambung survival mereka dalam keadaan semua harga barangan dan minyak meningkat.


Kegagalan Besar UMNO/BN Dalam Ekonomi

Gagal mengawal peningkatan harga minyak walaupun Malaysia adalah pengekspot minyak. Dari tahun 2000 - 2006, harga minyak telah meningkat dari RM1.10/liter (tahun 2000) hingga RM1.92/liter (tahun 2006) iaitu peningkatan sebanyak 75% dalam masa 6 tahun.

Gagal menyekat harga tol yang meningkat tahun demi tahun. Walaupun kerajaan berjanji tiada peningkatan tol pada tahun 2008, tetapi tahun 2009 akan pasti menyaksikan peningkatan harga tol yang seterusnya. Kerajaan membelanjakan lebih 300 juta ringgit wang rakyat setahun untuk membayar konsesi tol.

Gagal menyekat kenaikan harga barangan asas hasil daripada kenaikan harga minyak dan tol. Kenaikan harga barangan ini terpaksa dibayar oleh segenap lapisan rakyat walaupun sebahagian daripada mereka tidak menggunakan jalan bertol terutamanya mereka yang tinggal di kampong-kampung.

Statistik menunjukkan pendapatan isirumah kaum India RM3,215, lebih tinggi daripada purata kebangsaan RM3,022, dan juga kaum bumiputera RM2,522. Ini jelas menunjukkan UMNO tidak bersungguh-sungguh malah telah gagal menaikkan taraf hidup orang Melayu setelah 50 tahun memerintah.

Duit rakyat dihabiskan hasil daripada ketidakcekapan pengurusan ekonomi:

Pengagihan projek yang tidak telus - dikuasai oleh kroni2 Patrick Lim dan Kamaluddin - taman tamadun islam, penang global city center

Pembangunan Koridor Ekonomi dengan angka tidak masuk akal - jumlah RM1 trillion, Dari manakah BN mendapat duit sebanyak itu, sedangkan pembinaan jambatan Pulau Pinang yang kedua yang berharga kurang 3 billion pun terpaksa meminjam wang daripada Negara China.

Hutang Kerajaan Persekutuan terus meningkat dari RM146 billion kepada RM165 billion.

http://www.facebook.com/pages/OFFICIAL-PAGE-Pakatan-Rakyat/131703260203210

Jijiknya politik Melayu Machiaveli

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 23 Mac: Politik Malaysia dihidangkan isu liwat yang sangat memual, meloya dan rasa nak muntah membacanya.

Demikian pandangan Ketua Lajnah Ulama Pelapis, Dewan Ulama PAS Terengganu, Nik Nasri Malek berhubung video seks yang memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Baginya, the ends justifies the means, al-ghayah tubarrir al-wasilah, matlamat menghalalkan cara adalah 3 bahasa yang mempunyai satu makna dan maksud.

“Ia adalah bentuk politik Machiavelli tanpa mengira halal haram. Yang penting matlamat terakhirnya dicapai,” tulisnya dalam emel yang dihantar kepada Harakahdaily.

Katanya, belum selesai, muncul pula isu video seks tajaan Datuk T.

“Siapa Mr T? T for what? Tipu, topeng, tolol? Mengapa pula berani ditayangkan kepada wartawan di sebuah hotel? Siapa di belakangnya?” soalnya.

Jelasnya, beliau tidak memaksumkan orang yang dituduh atau yang dikatakan terlibat dengan video seks itu atau isu liwatnya, tetapi Islam telah memberikan keadilan untuk mereka yang baik dan tidak terlibat mempertahankan maruah yang difitnah.

Apatah lagi, katanya pelbagai faktor di sekitar isu liwat dan video seksnya menjemput pelbagai sangkaan bahawa sebenarnya ia semata-mata fitnah dan rekaan dan yang dikatakan terlibat juga telah menafikannya.

“Lainlah kalau video seks lakonan seorang pemimpin MCA dahulu yang dia sendiri secara gentleman mengaku tanpa dipaksa, dan dengan ‘gentleman’ (tanpa segan dan malu) terjun semula dalam politik memimpin MCA.

“Rasuah, jenayah, maksiat sudah terlalu sangat subur dalam negara kita,” ujarnya.

Menurutnya, Melayu tanpa taqwa sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapai matlamat nafsu serakah tanpa mengira perhitungan dosa pahala.

“Adakah mereka akan dikumpulkan di padang mahsyar nanti bersama Machiavelli?” soalnya.

Pangkalan data penjenayah siber bakal diwujudkan

KUALA LUMPUR 22 Mac – Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menubuhkan pangkalan data khas bagi menyimpan maklumat mana-mana individu yang terlibat dalam jenayah komersial dan siber di negara ini.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, pangkalan data itu dijangka beroperasi mulai selewat-lewatnya Julai depan, sebaik sahaja memperoleh perkakasan yang diperlukan.

Beliau berkata, permohonan untuk membeli perkakasan tersebut sudah diserahkan kepada Jabatan Logistik dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk tindakan lanjut.

“Data-data yang disimpan nanti akan mengambil kira modus operandi penjenayah selain biodata, demografi dan semua maklumat mengenai mereka,” katanya kepada pemberita dalam wawancara sempena Sambutan Peringatan Hari Polis Ke-204 di pejabatnya di Bukit Perdana di sini hari ini.

Menurut Syed Ismail, kesemua data-data pesalah siber dan komersial itu direkodkan hasil maklumat dan risikan pihaknya selain laporan yang diterima daripada pengadu.

Selain pangkalan data, beliau berkata, JSJK turut mengemukakan permohonan untuk mewujudkan pusat sehenti khusus bagi menangani jenayah siber.

“Dalam jenayah siber, masa amat mustahak. Sebagai contoh, dalam kes ‘phishing’ atau mencari mangsa secara rawak melibatkan maybank2u.

“Modus operandi sindiket ialah mangsa akan menerima e-mel amaran keselamatan disertakan dengan alamat laman web kononnya dihantar pihak bank meminta mereka mengemas kini alamat dan maklumat peribadi,” katanya.

Beliau berkata, apabila mangsa percaya dan selesai mengemas kini maklumat tersebut, maka dalam tempoh kira-kira dua minit mereka akan menerima pesanan ringkas (SMS) dari bank memaklumkan berlaku transaksi wang dalam akuan mangsa.

Syed Ismail berkata, pusat sehenti yang dicadangkan itu membolehkan mangsa yang ditipu membuat laporan segera untuk siasatan polis.

Katanya, pusat sehenti bakal diwujudkan ini memilih Taiwan sebagai model memandangkan kejayaan negara itu membanteras jenayah siber menggunakan pusat sehenti seumpama itu.

Loji Radioaktif di Gebeng - Menteri Kata Selamat.. Jika betoi awat Australia tak buat kat negara dia..??

K'jaan jamin loji radioaktif di Gebeng tak bahaya

Kerajaan memberi jaminan bahawa pembinaan loji pemprosesan logam radioaktif tanah jarang (rare earth) di Gebeng, Kuantan, yang bernilai hampir RM700 juta, adalah selamat dan tidak membahayakan kesihatan awam.

biomalaysia 2008 071008 maximus ongkiliMenteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Maximus Ongkili berkata ini kerana sisa-sia yang akan dikeluarkan atau terhasil daripada pengilangan bahan mentah daripada loji Syarikat Lynas (M) Sdn Bhd itu mengandungi tahap bahan radioaktif yang rendah.

"Berdasarkan piawaian antarabangsa yang dikeluarkan oleh Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA), sisa seperti ini ditakrifkan sebagai bukan sisa radioaktif tetapi merupakan sisa industri yang mengandungi bahan radioaktif semulajadi.

"Kilang ini selamat bagi orang awam dan kita akan pastikan syarikat ini patuhi prosedur pemprosesan. Ia berbeza daripada loji Asian Rare Earth," katanya ketika menggulung perbahasan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Dewan Rakyat, semalam.

Loji Asian Rare Earth (ARE) merujuk kepada loji logam 'rare earth' Mitsubishi Chemical di Bukit Merah, Ipoh, yang dikatakan menyebabkan sekurang-kurangnya enam kes leukemia di kalangan masyarakat setempat sebelum ditutup pada 1992 ekoran protes awam.

NONEIsu kesan radiasi projek pemprosesan 'rare earth' di Gebeng antara lain dibangkitkan Fuziah Salleh (PKR-Kuantan) dan Dr D Jeyakumar (PSM-Sungai Siput) yang mempertikaikan rasional kerajaan meluluskan pembinaan loji itu walaupun mendapat tentangan khususnya daripada rakyat Kuantan.

'Perlepasan cukai'

Ongkili berkata langkah-langkah keselamatan akan dan sentiasa diambil untuk merendahkan lagi kemungkinan bahaya sinaran dan pencemaran dari sisa tersebut mengikut amalan konsep ALARA (As low as reasonably achieveable-Paling rendah mengikut budi bicara yang boleh dicapai).

Beliau berkata selain Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (LPTA), Lynas juga dikehendaki mematuhi semua keperluan perundangan yang ditetapkan oleh beberapa lagi badan penguatkuasa lain sebelum sesuatu lesen dikeluarkan.

NONE"Pihak syarikat juga telah dikehendaki mengambil langkah-langkah pencegahan dan keselamatan yang ketat bagi memastikan pekerja, orang awam, harta benda dan alam sekitar tidak terdedah kepada kemungkinan bahaya sinaran dan pencemaran (sekiranya ada) dari sisa tersebut," katanya.

Menurutnya Lynas juga menggunakan sumber bahan mentah Australia yang mengandungi satu per lima puluh kandungan radioaktif berbanding dengan bahan mentah yang digunakan oleh Syarikat Asian Rare Earth (ARE).

NONEMenjawab soalan Fuziah mengapa Lynas diberi insentif pelepasan cukai selama 12 tahun, Ongkili berkata ia merupakan insentif biasa yang diberikan kepada syarikat-syarikat pelaburan besar yang dijangka mencipta peluang aktiviti ekonomi hiliran yang besar.

Kepada satu satu soalan lain, Ongkili berkata kebanyakan negara menolak untuk membina loji pemprosesan logam radioaktif pada 30 tahun lalu kerana khuatir berlakunya pencemaran sisa bahan berkenaan memandangkan ketika itu masih tidak ada teknologi mengenai pengurusan sisa radioaktif terutamanya jika berlaku sebarang kebocoran.

- Bernama

- Australia tu merupakan sebuah negara yang besaq... siap ada kwsn gurun lagik..jadi pasai pa depa sanggup buang duit laboq kat negara kita nie... tak buat kat negara depa... jika buat dinegara depa ianya tak perlu budget yang banyak sebab buat kat negeri sendiri... ini pon pakat tak boleh pikiaq kaa.. satu lagi menteri nie takpa la rumah dia bukan dok tepi pagaq kilang tuu..dia sembang sedap laaa...apa kata pie buat tepi rumah dia takpon rumah makpak dia tak pon rumah orang kampung dia...tengok macamana keputusan dia lepas tuuu...

`TSUNAMI' DI SERI CARCOSA, SEKUTU APCO SILAP LANGKAH LAGI

Kenapa tiba2 TUDUH? Persoalannya siapa yg bagi LESEN BESAR kat DATUK T utk buat Tayangan Perdana BLUE FILM kat dlm sebuah Hotel Ternama mcm SERI CARCOSA NEGARA. Soalnya, Kenapa ADENGAN ini dilepaskan?.

Kenapa JIKA Pemimpin yg diperkatakan LETAK JAWATAN video itu tidak akan diedarkan? Knapa DIA tak SERAHKAN kpd POLIS & Laporkan kpd JABATAN AGAMA ISLAM.. Nampak sgt KONSPIRASI nih !

Paling MEMALUKAN... Adakan DATUK T kata Pemimpin tu tertinggal JAM then suruh dia ambil, lepas tu di cari punya cari terjumpa CCTV.. Paling LUCU Wartawan menonton video selama 21 minit itu secara bergilir mengikut kumpulan.

DATUK T mendakwa beliau mahu pihak media menonton video klip itu dan memberikan pemimpin berkenaan seminggu untuk meletak jawatan, jika tidak mahu klip video itu dihebahkan kepada orang ramai. Rakaman yang dipertontonkan kepada ahli media diambil daripada beberapa sudut. Sebelum membenarkan wartawan menonton video itu, Datuk T mewajibkan mereka menyerahkan semua alat- alat elektronik seperti telefon bimbit dan kamera serta pen dan buku nota mereka.

Mereka seterusnya diminta memakai JUBAH atas pakaian mereka sebelum mereka dibenarkan masuk ke bilik untuk menonton video itu. KOT YER pun DATUK T.. SAPA yg BENARKAN tayang FILM BLUE... Kerajaan dan terbuka ker.. BOleh benarkan BLUE FILM kat HOTEL?. Kenapa POLIS x ambik tindakan kat Datuk T?... AUTA BETUL LAR.. Malu.. Malu...

Kalau mcm ni GAYAnya, Nampak sgt sekutu Apco sudah tau SKRIP LIWAT II itu TIDAK RELEVAN sebenarnya. Makanya terpaksalah bukak SKRIP BARU... Dengan SKRIP baru ini JUGA .. maka CMK YAKIN mana2 pihak yg dulunya dah mula TAK SUKA kat ANWAR dan SYOK kat NAJIB.. Kini PASTI akan BERTAMBAH SIMPATI kpd nasib ANWAR IBRAHIM... Mereka tersilap LANGKAH bila BUKAK ISU ini menjelang Pilihanraya Negeri Sarawak... Akhirnya sekutu Apco pasti akan ditolak RAKYAT sebab mereka BOSAN dan MALU dgn CERITA SEKS tajaan mereka bagi tujuan Menjatuhkan MUSUH POLITIK masing2.

Masing2 kena TERIMA TAKDIR skrg BAHAWA kes2 yg melibatkan ANWAR IBRAHIM itu sebenarnya MEMANG satu KONSPIRASI JAHAT utk menjatuhkan maruah dan karier politik beliau. Inilah akibat dari kesilapan kerana mengikut nasihat APCO sebenarnya. Kini mereka pasti terima padah dalam Pilihanraya Umum akan datang. TSUNAMI yg melanda JEPUN baru2 ini pasti akan berlaku lagi dlm PRU13 ini.. Bersedialah SEMUA mulai sekarang !!!

Sumber: Petikan dari FB CMK (Sedikit Edit)

Niat ikhlas bezakan amalan manusia

Oleh Hizbur Rahman

http://3.bp.blogspot.com/_QjoiZjJwA2A/TOXXigXJl2I/AAAAAAAACNY/pKzR8s_2FpM/s1600/ikhlas.jpg
Ketulusan hati benteng godaan syaitan, dapat mendekatkan diri dengan Allah

BERMUSAFIR di negara orang baru-baru ini, banyak pengalaman untuk dikongsikan bersama sahabat.

Kata pepatah, jauh perjalanan, luas pengetahuan. Tidak pernah terfikir untuk saya bermusafir hampir seluruh negara ASEAN, begitu hebat dan cukup indah kebesaran ciptaan Allah.

Walaupun berbeza dari segi bahasa, budaya dan warna kulit, kita tetap sujud pada kiblat yang sama. Perasaan saya tersentuh melihat suasana saudara seagama di Kemboja, ketika berpeluang melawat mereka di sana.
Kata seorang pelajar di sekolah agama di Kemboja, mereka makan nasi sekali sehari berlaukkan kuah saja. Mereka tidak pernah menikmati lauk yang enak.

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Bersyukurlah kita berada di bumi Malaysia, segala kesenangan dan nikmat kita kecapi cuma tinggal tangan menadah memanjat kesyukuran kepada Ilahi.

Berbeza di Singapura, masyarakat di sana saling menghormati antara agama. Banyak tokong Buddha bersebelahan masjid dan saya difahamkan setiap kali ada majlis jamuan, masing-masing akan mengundang jirannya, baik yang Islam atau penganut Buddha.

Teringat saya sejarah Rasulullah SAW, sahabat memilih agama Islam disebabkan keperibadian dan akhlak Baginda, keikhlasan membawa agama, kejujuran dan kasih sayang menjadikan Rasulullah insan disayangi manusia.
Sepanjang bermusafir, saya sempat menghabiskan sebuah novel berjudul Hati Sebening Mata Air, hasil tulisan Amru Khalid. Buku itu membicarakan mengenai keikhlasan dalam kehidupan seharian dan ia membuat air mata saya mengalir.

Terkenang setiap perbuatan saya, ikhlaskah saya selama ini melakukan kebaikan dan ibadah kepada Allah? Adakah kita ikhlas bekerja mencari rezeki halal kerana Allah? Tidak timbulkah penyakit hati, benci, dendam atau tertekan?

Hadis diriwayatkan oleh Ibnu Majah, ertinya: “Allah tidak menerima amalan, melainkan amalan yang ikhlas dan kerana mencari keredaan Allah.”

Islam memberi penekanan kepada tuntutan menetapkan niat dalam setiap amalan manusia kerana setiap amalan bergantung kepada niat. Ribuan orang pergi ke Makkah dan Madinah dengan pelbagai tujuan.

Ada yang niatnya kerana Allah dan ada pula niatnya mencari penghidupan dunia. Niat itulah yang membezakan antara muhajir (orang yang berpindah) dan musafir (orang yang berjalan-jalan) sekalipun kedua-dua pekerjaan itu sama.

Sukar untuk kita menjadi hamba yang ikhlas dalam segala amalan, kerana keikhlasan membabitkan hati. Tidak ada sebarang alat atau kaedah yang mampu menguasai hati manusia. Hati itu milik Tuhan, bukan milik kita dan Allah saja yang mampu menguasai hati manusia.

Ikhlas adalah rahsia Allah dengan hamba-Nya. Malaikat yang hampir kepada Allah pun tidak mengetahui rahsia ikhlas manusia, malah syaitan tidak dapat mencuri maklumat mengenai rahsia keikhlasan. Syaitan juga susah dan takut hendak mendekati orang yang mencari keredaan Allah.

Firman Allah yang bermaksud: “Iblis berkata: Ya Tuhanku, berilah aku ketangguhan sehingga hari manusia dibangkitkan. Allah berfirman: Sesungguhnya kamu termasuk yang diberi tangguh sehingga hari yang telah ditentukan waktunya. Iblis menjawab: Demi kekuasaan Engkau aku akan menyesatkan mereka semuanya kecuali hamba-Mu yang ikhlas di antara mereka.” – (Surah Shad, ayat 79-80)

Oleh itu, untuk menjadi orang yang kuat kita perlu membersihkan diri dan menetapkan niat kerana sesungguhnya setiap amalan bermula dengan niat. Pastinya anda juga ingin menjadi orang yang kuat seperti janji syaitan kepada Allah untuk tidak menggoda orang yang kuat, ikhlas dalam setiap amalan.

Justeru, hendaklah diniatkan apa yang kita lakukan kerana ingin Allah menyayangi kita. Keikhlasan seseorang itu pasti ada kebahagiaan menantinya, yang menentukan kebahagiaan adalah hati. Hidup tiada makna jika tiada istilah ikhlas dan kasih sayang daripada Allah.

Kerana kasih-Nya kita dilahirkan, maka kerana kasih-Nya juga kita hidup dan kerana kasih-Nya juga kita akan berada di syurga nanti. Ada kala, sebagai manusia selalu terlepas pandang benda yang kecil tetapi sebenarnya ia memberi impak besar dalam kehidupan.

Contohnya, selalu bersangka buruk pada insan lain, hati membenci sesama kita. Cepat melihat kesalahan kawan. Ikhlas saja tidak cukup untuk menjadikan sesuatu kerja itu sebagai ibadah kerana ada syarat lain mesti dipenuhi untuk menjadikan pekerjaan itu ibadah kepada Allah.

Penulis ialah naib juara program Imam Muda terbitan Astro Oasis

Tangkap dan dakwa Datuk "T" terlebih dahulu

Oleh Roslan SMS

Diambang pilihanraya umum negeri Sarawak kita digegar pula dengan satu lagi kontroversi. Sekali lagi sasarannya adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Belum pun selesai perbicaraan kes liwatnya di mahkamah kini terbit pula kisah baru.

Dan sebagaimana biasa yang melonjak dan menari adalah media arus perdana. Sudah pastilah kiranya kredibiliti Anwar dapat diserang, dirobek dan dipertikaikan maka Pakatan Rakyat akan terkena bahangnya. Kalau tak dapat ditewaskan cara demokrasi berpilihanraya, apa sahaja cara yang dapat dicapai akan dicapai asal sahaja PR dapat dikuburkan.

Samada Anwar atau tidak yang beraksi dalam video lucah itu yang pastinya penayangannya semalam kepada wakil media arus perdana dan alternative di Carcosa adalah suatu kesalahan. Menontonkan video lucah, salah, kenapa si Datuk “T” tak ditahan polis?

Sejak bila pula Malaysia berbangga dengan aksi dan politik murahan seperti ini sehingga mengendurkan undang-undang dan peraturan semata-mata kerana mahu membunuh karier politik seseorang.

Anwar telah mengeluarkan kenyataan. Lelaki itu bukan beliau, alibinya berada bersama keluarga siap update facebook dan ber “tweet” di waktu kononnya beliau beraksi dalam video itu.

Si Datuk “T” bagaimana? Dalam hal ini siapakah yang perlu diperlindungi?

Kalau ada kesalahan ekoran pendedahan video itu, siasat dan seret mereka yang terlibat ke pengadilan, tetapi yang nyatanya kesalahan yang dilakukan semalam adalah menontonkan video lucah pada orang awam. Seret Datuk “T”, pengurusan Carcosa dan semua yang terbabit semalam.

Semakin keruh dan kotor politik Malaysia................

Video lagi.. Mai renung pulak cara Mantan MB Selangor berhujah..!!

Video lucah: Strategi Pakatan untuk bersihkan nama Anwar?

Oleh DR MOHAMAD KHIR TOYO

1. Tiba-tiba sahaja seluruh negara digemparkan dengan isu video perlakuan seks yang dikatakan menyerupai Ketua Pembangkang, Datuk seri Anwar Ibrahim. Pendedahan ini dibuat oleh seseorang yang meminta beliau dikenali sebagai Datuk T.

2. Datuk T mengadakan sidang akhbar di Carcosa Seri Negara semata-mata untuk mendedahkan sebuah video "lucah" dan mendakwa lelaki yang terbabit dalam video tersebut ialah dato Seri Anwar Ibrahim. Kejadian tersebut dirakamkan pada 21 Februari 2011 tetapi tidak dimaklumkan di hotel mana ia berlaku.

3. Siapakah Datuk T ini? Jika dilihat dari laporan media, tiada siapa pun yang mengenali beliau atau tahu nama sebenar beliau. Ini menimbulkan tanda tanya bagaimana beliau boleh mengenali Anwar dan membantu mencari jam Anwar di dalam bilik hotel tersebut. Kononnya beliau menjumpai video tersebut secara tidak sengaja dalam usaha mencari jam di dalam bilik tersebut.

4. Anwar menafikan bahawa lelaki dalam video tersebut adalah dirinya. Namun apakah penafian tersebut mencukupi kepada umum? Apakah kata-kata Anwar masih dianggap kata-kata yang suci dan bersih? Anwar menyatakan ini taktik jahat BN. Bukankah Anwar sendiri mahaguru segala strategi politik menuduh dan memfitnah ini?

5. Saya tidak menyatakan lelaki dalam video tersebut ialah Anwar atau pun bukan kerana saya belum menontonnya. Cuma cara Anwar mepertahankan dirinya dengan cara melabelkan pendedahan ini merupakan agenda jahat Barisan Nasional menjelang pilihan raya Sarawak sangat klasik dan klise sifatnya.

6. Dengan pengumuman persaraan Tan Sri Taib Mahmud, peruntukan dan penumpuan pembangunan kerajaan kepada Malaysia Timur sejak beberapa tahun lalu, BN mempunyai peluang cerah mempertahankan kerajaan negeri Sarawak. Malahan tindakan Taib Mahmud mengetuai jentera Pilihan raya negeri akan datang merupakan kelebihan besar kepada BN. Justeru BN tidak memerlukan pendedahan video seperti ini untuk melemahkan Pakatan.

7. Saya juga percaya pendedahan ini tidak membabitkan BN. Ini kerana dari segi politik BN, rakyat tidak mengukur keburukan pemimpin politik lawan tetapi menilai kejayaan-kejayaan pemerintahan dalam bidang ekonomi, keselamatan dan pendidikan yang sedang dilaksanakan. Justeru BN tidak memerlukan isu-isu dalam kelambu Anwar untuk menang dalam pilihan raya akan datang.

8. Justeru saya khuatir ialah kemungkinan video sebegini dicipta oleh mereka yang mahu memerangkap BN. Jika BN terlalu ghairah memainkan isu ini dan akhirnya terbukti lelaki tersebut bukan Anwar, maka Anwar akan mendapat kemenangan besar dari segi populariti politiknya.

9. Malahan jika ada lelaki lain yang hampir seiras dengan Anwar mengaku beliau lelaki dalam video tersebut, ia boleh menukar persepsi ramai orang terhadap skandal-skandal Anwar yang lain. Malahan jika terbukti kemudiannya lelaki dalam video tersebut bukan Anwar, maka beliau akan menggunakan isu ini untuk menjustifikasikan segala tuduhan lain terhadap beliau termasuk kes Mahkamah beliau sebagai fitnah dan konspirasi.

10. Justeru apakah kita mahu menolak kemungkinan video ini merupakan satu strategi politik Pakatan membersihkan Anwar? Melihat strategi politik Anwar sejak zaman pelajar dahulu sehingga sekarang, maka kemungkinan ini bukanlah sesuatu yang mustahil.

11. Walau apa pun kebenarannya, masyarakat kita akan terus dihujani dengan perbincangan-perbincangan dalam kelambu yang memalukan ini. Akhbar-akhbar kita akan terus dihiasi dengan cerita-cerita yang malu untuk membenarkan anak-anak kita membacanya.

12. Selain itu, pendedahan video perlakuan seks di hotel ini selepas kes datuk Seri Chua Soi Lek menimbulkan tanda tanya mengenai tahap keselamatan di hotel-hotel di negara ini. Apakah suatu hari nanti perlakukan kita bersama isteri di dalam Hotel juga akan dipindah naik ke dalam internet?

Kandungan radioaktif dalam laut


ASAP masih keluar dari loji jana kuasa nuklear Fukushima Daiichi 1 di Fukushima, Jepun kelmarin.

OSAKA, Japan - Paras kandungan radioaktif yang tinggi daripada tahap normal dikesan dalam air laut berdekatan loji jana kuasa nuklear Fukushima Daiichi di Fukushima yang rosak akibat gempa bumi kuat pada 11 Mac lalu, lapor pengendali loji itu, syarikat Tokyo Electric Power Co. (TEPCO) semalam.

Menurut jurucakap syarikat TEPCO, Naoki Tsunoda, tahap iodin-131 meningkat sebanyak 126.7 kali ganda dan sesium-134 pula 24.8 kali ganda tinggi daripada paras yang dibenarkan oleh kerajaan.

Katanya, kandungan tersebut dikesan dalam sampel air laut yang diambil kelmarin pada jarak 100 kilometer dari arah selatan loji Fukushima No. 1.

"Selain itu, tahap sesium-137 juga meningkat sehingga 16.5 kali ganda dan kobalt-58 pula lebih rendah daripada biasa.

"Namun, paras kandungan radioaktif itu masih lagi tidak membahayakan kesihatan manusia," katanya.

Sementara itu, dalam perkembangan terbaru kerosakan reaktor di loji jana kuasa nuklear Fukushima, pekerja-pekerja masih lagi berusaha untuk mengurangkan kerosakan loji tersebut.

Menurut agensi berita Kyodo, asap dan wap kelihatan keluar lagi daripada reaktor yang rosak semalam.

Kepulan wap putih dilihat keluar dari reaktor No.2 manakala asap seperti jerebu putih pula dilihat keluar daripada reaktor No.3.

Usaha-usaha menyembur air dan mengembalikan semula bekalan elektrik telah diberhentikan buat sementara tetapi kerja-kerja baik pulih disambung semula.

Dalam perkembangan yang berkaitan, sejumlah partikel kecil radioaktif dipercayai dari loji janakuasa nuklear Fukushima, Jepun telah dikesan berada di Iceland, kata sumber diplomatik semalam.

Namun, bahan radioaktif itu terlalu rendah untuk menyebabkan sebarang kemudaratan kepada manusia.- Agensi

GLC Negeri ambil alih projek perumahan mampu milik sebab K'jaan Pusat belum bagi peruntukan

Justify FullGLC ambil alih projek

ALOR SETAR - Kerajaan Negeri belum menerima peruntukan daripada Kerajaan Pusat untuk membina rumah kos rendah menyebabkan beberapa projek perumahan mampu milik kini dibina atas pembiayaan syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi berkata, GLC kini diberi tanggungjawab untuk membina rumah terbabit dan Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) dilantik sebagai jawatankuasa penyelaras bagi membolehkan setiap rakyat Kedah mampu memiliki rumah sendiri.

“Kita memohon peruntukan lebih RM300 juta untuk membina 7,000 rumah kos rendah di seluruh negeri. Ia masih dalam pertimbangan dan belum diluluskan Kerajaan Pusat,” katanya selepas meninjau kerja baik pulih rumah yang rosak akibat ribut di Taman Wira Blok B, Mergong semalam.

Hadir sama, Exco yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Angkat Bakar Bata, Dr Ismail Salleh.

Phahrolrazi berkata, pemaju swasta juga diminta memainkan peranan dengan menyediakan rumah kos rendah dalam projek perumahan baru berdasarkan status tanahnya.

“Bagi projek perumahan baru, pemaju disyaratkan membina rumah kos rendah dan jumlahnya meliputi 20 peratus daripada keseluruhan unit” katanya.

Menurutnya, antara projek perumahan awam kos rendah yang diluluskan dalam Rancangan Malaysia ke-7 hingga ke-8 ialah Taman Kota Nelayan di Kuala Kedah, Taman Seri Gemilang (Mergong), Paya Nahu I dan II (Sungai Petani), Charuk Nau (Baling), Taman Dahlia (Langkawi) dan Perumahan Rakyat Mergong.

“Jumlah keseluruhan mencecah 15,323 unit rumah namun masih tidak mencukupi untuk menampung permintaan,” katanya.

Mengenai status baik pulih rumah di Taman Wira yang rosak dalam kejadian ribut 13 Mac lalu, Phahrolrazi berkata, Bahagian Perumahan Kerajaan Negeri sudah melantik kontraktor untuk membaiki 36 rumah termasuk sebuah surau.

“Kesemua rumah masih bawah tanggungjawab Kerajaan Negeri kerana terikat pada perjanjian sewa beli. Rumah itu belum diserahkan sepenuhnya kepada pemilik kerana pembayaran belum selesai,” katanya.

Menurutnya, mengikut perjanjian sewa beli antara penduduk dengan Kerajaan Negeri, tempoh perjanjian adalah selama 25 tahun dan rumah terbabit akan diserahkan selepas bayaran selesai, namun berlaku tunggakan dalam pembayaran menyebabkan ramai belum mendapat hak milik.

“Perjanjian patut dah tamat tetapi ada tunggakan, tak dapatlah proses tukar hak milik. Jika bayar ikut jadual, kita akan proses segera sebaik pembayaran selesai,” katanya.

JKR diminta siasat jalan maut di Jalan Titi Haji Idris


ALOR SETAR - Jabatan Kerja Raya (JKR) diminta melakukan siasatan di Jalan Titi Haji Idris yang menyebabkan kemalangan maut membabitkan lima guru persilatan dari Persatuan Persilatan dan Pergendangan Silat Kedah semalam.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, jalan yang kerap mengalami kemalangan itu perlu diberi perhatian bagi mengelak kejadian yang sama berulang.

Menurutnya, JKR mungkin dapat membuat kajian di kawasan berkenaan sama ada untuk memperbesarkan jalan atau mengambil langkah lain.

“Tindakan perlu diambil oleh JKR atau Kerajaan Persekutuan sama ada memperbesar atau meluruskan jalan berkenaan.

“Langkah ini penting kerana jalan di Titi Haji Idris itu merupakan laluan utama pengguna di kawasan berkenaan,” katanya kepada media ketika melawat mangsa kemalangan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) semalam.

Beliau turut melawat Mohd Idris Senafi, 20, yang mengalami kecederaan di bahagian muka dan kaki kanan.

Ahmad Bashah berkata, beliau akan menggerakkan UMNO Bahagian di tempat tinggal mangsa untuk menghulurkan bantuan.

AMARAN KEPADA YANG NAK ISI MINYAK DI STESYEN TAPI MALAS MATI ENJIN KERETA...

Kereta terbakar ketika isi minyak di stesen

ALOR SETAR - Kebakaran di sebuah stesen minyak di Jalan Sultanah, awal pagi semalam, dipercayai berpunca daripada sebuah kereta yang terbakar sewaktu pemandunya mengisi minyak.

Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat Jalan Tun Razak, Mohd Noor Din berkata, siasatan awal mendapati tangki minyak kereta jenis Proton Waja itu sudah diubah suai dan tidak menolak kemungkinan ia berkaitan dengan punca kebakaran yang berlaku.

Menurutnya, bomba menerima panggilan pada jam 4.26 pagi dan tiba di lokasi kejadian empat minit kemudian. Kebakaran berjaya dikawal 10 minit kemudian.

“Tiga jentera dengan kekuatan 14 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Tun Razak, digerakkan ke lokasi kejadian.

“Pemilik stesen minyak terbabit mendakwa mengalami kerugian RM160,000 kerana mengalami kerosakan sebuah pam selain siling stesen,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Mohd Noor berkata, kereta yang hangus terbakar itu dipindahkan agak jauh dari lokasi kejadian bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

“Tiada kecederaan atau kemalangan jiwa tetapi pemilik kenderaan terbabit menghilangkan diri selepas kejadian. Punca kejadian masih dalam siasatan,” katanya.

Al-Fatihah : 5 guru silat maut

Van dinaiki masuk sawah, rempuh pokok

pix_gal0

ALOR SETAR: Lima guru silat yang dalam perjalanan pulang selepas membuat persembahan silat di majlis kenduri kahwin di Sungai Buloh, Selangor terbunuh, manakala empat lagi cedera selepas van yang mereka naiki terbabas ke dalam sawah sebelum merempuh pokok di Jalan Titi Haji Idris di Pendang, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi itu, van yang dipandu Rashidi Ahmad, 24, dikatakan hilang kawalan sebelum terbabas dan merempuh pokok, menyebabkan tiga penumpang termasuk bapanya, Ahmad Ismail, 60, dari Alor Rela, Langgar; Juhari Darus, 65, dari Kampung Pering, Kodiang dan Jumaat @ Saad Mat Akhir, 65, dari Malau, Jitra di sini, mati di tempat kejadian.
Dua lagi mangsa, Sudin Idris, 65, dari Kampung Telaga Mas dan Eshak Awang Kechik, 78, dari Kampung Tualang, Pokok Sena, masing-masing meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, jam 8.15 pagi dan 11.15 pagi, semalam, manakala Che Ishak Hussin, 54, yang parah di kepala dan badan dilaporkan kritikal, masih dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) di HSB.
Tiga lagi mangsa termasuk Rashidi, Mohd Idris Mohd Senapi, 20, dan Ariffin Mahazun, 56, yang cedera ringan hanya dirawat sebagai pesakit luar.

Difahamkan, van membawa sembilan penumpang yang semuanya guru dan ahli Persatuan Persilatan dan Pergendangan Negeri Kedah itu, bertolak secara berkonvoi dari Sungai Buloh bersama sebuah kenderaan lain untuk pulang ke Kedah, jam 8.30 malam, kelmarin.

Rashidi ketika ditemui di rumahnya di Kampung Rela, Langgar di sini, berkata, kejadian berlaku ketika sembilan penumpang yang berada dalam van itu sedang nyenyak tidur.

Dia mendakwa ketika kejadian tidak mengantuk kerana sudah mendapatkan rehat secukupnya, termasuk berhenti di lima Hentian Rehat dan Rawat (R&R) di Lebuhraya Utara-Selatan sepanjang perjalanan pulang berkenaan.
“Saya ternampak seekor lembu besar tiba-tiba melintas di hadapan dan terpaksa mengelak menyebabkan van berkenaan terbabas dan masuk ke dalam sawah sebelum merempuh pokok.

“Akibat rempuhan itu, saya tercampak keluar daripada van terbabit dan hanya sedar ketika berada dalam ambulans. Ketika itu, saya juga tidak mengetahui nasib penumpang lain termasuk bapa,” katanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Pendang, Asisten Superintendan T Pubadi ketika dihubungi berkata, siasatan awal mendapati pemandu van dipercayai mengantuk, tetapi punca kejadian masih disiasat.

“Mayat mangsa dibawa ke HSB untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarga untuk dikebumikan di kampung masing-masing petang ini (semalam) dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Penduduk Taman Wira bersyukur perpecahan dapat dielakkan

http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/bantah%202.jpg

ALOR SETAR, 22 Mac – Penduduk Taman Wira Mergong khususnya yang tinggal di Blok B bersyukur kerana pihak polis membatalkan program ceramah yang bertujuan mengaibkan seorang pemimpin politik dalam negara.

http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/bantah%201jpg.jpg

Ceramah anjuran sebuah parti politik itu dijadual diadakan di Dewan Orang Ramai Blok B, iaitu premis milik Kerajaan Negeri Kedah. Pengerusi Majlis Ketua Kampung (MKK) Blok B, Taman Wira, Encik Abd Ghani Mustafa yang mewakili penduduk di situ telah membuat laporan polis terhadap program tersebut, sehari sebelum program diadakan. Beliau menyifatkan penganjuran program seperti itu boleh mengganggu ketenteraman awam, terutamanya para penduduk di situ yang selama ini hidup dalam keadaan aman dan sejahtera.

Berikutan itu, beberapa jam sebelum ceramah dijadualkan berlangsung, para penduduk Taman Wira Mergong telah keluar beramai-ramai untuk membuat bantahan secara aman. Polis yang tiba sejurus selepas bantahan itu dibuat mengumumkan bahawa ceramah dibatalkan. Rata-rata penduduk yang ditemui bersyukur kerana dengan pembatalan tersebut maka perpecahan antara penduduk dapat dielakkan.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...